Vrij weinig. Wat krachttraining zou kunnen zorgen dat je wat strakker in je vel komt te zitten maar als je veel bent afgevallen dan kun je er weinig aan doen buiten een operatie.quote:Op maandag 29 december 2008 01:15 schreef P.F het volgende:
Welke sport/oefening/voedsel is het beste tegen slap vel door afvallen? Of door gewoon lui te zijn ()
Heb je wel eens naar wielrenners gekeken?quote:Op woensdag 24 december 2008 14:07 schreef Joost1981 het volgende:
Hardlopen is de beste tip!!! Kijk maar naar alle marathon lopers....
Wielrenners vel over been? Nee hoor. Marathonlopers wat vaker. En triatleten zijn absoluut niet vel over been.quote:Op maandag 29 december 2008 13:23 schreef JeffreyXL het volgende:
Denk dat alle duursporters wel in die catagorie passen sinds de meeste vaak vel over been zijn.
Afgezien van hun benen vind ik ze toch vrij mager. Triatleten zijn in de regel inderdaad wat forser maar zeker niet dik/gespierd. Het is ook niet goed om veel kilo's mee te dragen in een duursport, kost alleen maar meer energie.quote:Op maandag 29 december 2008 15:35 schreef Koert het volgende:
[..]
Wielrenners vel over been? Nee hoor. Marathonlopers wat vaker. En triatleten zijn absoluut niet vel over been.
Misschien hebben wij een andere invulling van de term 'gespierd.' In mijn ogen is de gemiddelde triatleet toch echt wel gespierd. En van wielrenners vooral baanwielrenners, 180cm en 90kg vind ik aardig wat.quote:Op maandag 29 december 2008 15:39 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Afgezien van hun benen vind ik ze toch vrij mager. Triatleten zijn in de regel inderdaad wat forser maar zeker niet dik/gespierd. Het is ook niet goed om veel kilo's mee te dragen in een duursport, kost alleen maar meer energie.
De gemiddelde sprinter vind ik gespierd. Baanwielrenners zijn zeker gespierd maar die fietsen dan ook kortere afstanden. Sprinters zijn over het algemeen weer wat zwaarder gebouwd omdat die spiermassa nodig hebben om kracht over te kunnen brengen op bijv de grond of de pedalen.quote:Op maandag 29 december 2008 16:17 schreef Koert het volgende:
[..]
Misschien hebben wij een andere invulling van de term 'gespierd.' In mijn ogen is de gemiddelde triatleet toch echt wel gespierd. En van wielrenners vooral baanwielrenners, 180cm en 90kg vind ik aardig wat.
Nee 5-8 kilo of zo maarquote:Op maandag 29 december 2008 13:06 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Vrij weinig. Wat krachttraining zou kunnen zorgen dat je wat strakker in je vel komt te zitten maar als je veel bent afgevallen dan kun je er weinig aan doen buiten een operatie.
Welkom en succes!! Ik wil ook niets meer afvallen, al is mijn huid/lijf nog wel een beetje slap en niet zo sterk en gespierd als die foto, ik vind het persoonlijk een heel mooi lichaam..quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef Breathtaking het volgende:
- Hoe heet je
Ilse
- Hoe oud ben je
17
- Wat is je lengte
1.68
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
55/19,5/34-36
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
Gespierder, gewoon wat strakker.
- Wat is je plan van aanpak?
Weer heerlijk minimaal 2/3 keer per week naar de sportschool, wat gezonder proberen te eten.
- Wat zijn je valkuilen?
Te lui om naar de sportschool te gaan, te grote liefde voor lekker eten
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Hmhm, fitness en bodybalance.. Maar ik ben veeel te weinig geweest de laatste maanden.
- Heb je nog overige tips!
Bij alles wat je eet je afvragen of je het écht wil eten, en mocht je toch een zak chips leeg willen eten, geniet dan van elk hapje!
[ afbeelding ]
Dat is mijn ideaalop die brede schouders na dan, dat mag wel iets minder.
Disclaimer: Ik wil nieeeet afvallen, even voor de duidelijkheid.
Dan krijg je hem morgen dubbel terug die spierpijnquote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:19 schreef sigme het volgende:
Die sportbra is ook mijn hobby niet - er zit een haakje op waar ik niet goed bij kan dus ik laat 'm gewoonlijk door lief open/dicht maken. En dat touwtjespringen was juist voor als hij er niet is.
Vandaag maar hoge laarzen met hoge hakken aan - tegen de spierpijn.
Toch was het fijnquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:49 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan krijg je hem morgen dubbel terug die spierpijn
Ik weeg 68kg en zit op 3300kcal per dag... Je mag denk ik wel meer eten.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:36 schreef Dickerdack het volgende:
- Wat is je lengte
1.95
85 kg/22.3/15%
ik wil gespierder worden, probeer op het moment te bulken om uiteindelijk richting de 95kg te gaan met ongeveer hetzelfde vetpercentage.
Meer eten (3500kcal per dag) en vaker trainen (3x in de week)
Goed zo, rustig op blijven bouwen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:49 schreef sigme het volgende:
Hardlopen is ondanks de spierpijn wel gelukt. Compleet met driemaal vijf(!) minuten rennen.
Dit gaat niet al weet je al dat je abo gaat opzeggen bij de sportschool ;-) waarom kom je hiermee niet bij mijquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef Breathtaking het volgende:
- Hoe heet je
Ilse
- Hoe oud ben je
17
- Wat is je lengte
1.68
55/19,5/34-36
Gespierder, gewoon wat strakker.
Weer heerlijk minimaal 2/3 keer per week naar de sportschool, wat gezonder proberen te eten.
- Wat zijn je valkuilen?
Te lui om naar de sportschool te gaan, te grote liefde voor lekker eten
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Hmhm, fitness en bodybalance.. Maar ik ben veeel te weinig geweest de laatste maanden.
- Heb je nog overige tips!
Bij alles wat je eet je afvragen of je het écht wil eten, en mocht je toch een zak chips leeg willen eten, geniet dan van elk hapje!
[ afbeelding ]
Dat is mijn ideaalop die brede schouders na dan, dat mag wel iets minder.
Disclaimer: Ik wil nieeeet afvallen, even voor de duidelijkheid.
Ben je serieusquote:Op zondag 4 januari 2009 20:22 schreef The_Hives het volgende:
dat je van dat asparaam (ofzo) aankomt. Is dat feit of fabel omdat je je lichaam 'bedriegt' ? Ik 'eet' het namelijk erg veel om aan mn zoetbehoefte te voldoen![]()
Als in 40 zoetjes in mn beker koffie/thee en dat 10 keer per dag ofzo
jaquote:
Als je je verder al aan een heleboel dingen strak houdt, is dat niet zo simpel (om ook nog los te laten)quote:Op zondag 4 januari 2009 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon niet doen! simpel!
Dat is volgens mij voornamelijk xylitol, zit vaak in kauwgom.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Wat goor, 40 zoetjes. Werkt aspartaam niet laxerend? Of verwar ik aspartaam nou met een andere zoetstof?
Ik zou ook wel willen touwtjespringen, maar ik denk niet dat m'n onderburen daar blij mee zouden zijn! En om 't nou buiten te doen waar voorbijgangers je kunnen zien vind ik ook weer zo wat...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:06 schreef sigme het volgende:
Op zich is het wel een fijne bezigheid, touwtjespringen. Kan lekker binnen. Sportbra en hardloopschoenen aan en de rest maakt niet uit.
Woohooquote:Op maandag 5 januari 2009 11:03 schreef Merel het volgende:
Lidl heeft trouwens volgende week allemaal sportdingen in de aanbieding: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090112.index
Die wil ik!quote:
Springtouw met computer
* Computer geeft totale duur van de training aan, aantal sprongen en calorieverbruik
* Lengte touw: ca. 3 m
* Individueel instelbaar
* Glijvaste, comfortabele handgrepen
* Incl. batterij
Ik heb het schema opnieuw geupload.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:55 schreef Detroit het volgende:
Nou wilde ik even naar dat trainingsschema kijken voor op de sportschool (http://rapidshare.com/files/160184168/Krachttrainingschema__sportschool__v0.2.xls) maar dat kant ik niet downloaden omdat er een downloadquotum op gevestigd is. Heeft iemand er nog een linkje naar toevallig?.
Wat voor mij een beproefde methode is om af te vallen:
- Een dag een groepslesje spinning pakken
- De volgende dag (of de dag erna) wat aan de gewichten hangen in de sportschool gecombineerd met buikspierkwartier
- Vervolgens weer een lesje spinning (of hardlopen, cross-trainer, whatever floats your boat)
Zo ben ik al flink wat kilo's kwijtgeraakt terwijl je per dag niet super veel tijd kwijt bent aan sporten..
Noou, dat telt het aantal sprongen niet, laat staan het aantal calorien, en het heeft geen comfortabele glijvaste handvatten. Dusquote:
50kg in 1 jaar? Enorm veel respect voor je prestatie. Voor de rest: welkom hier!quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef Meaghan het volgende:
Ik ben in 2008 al zo'n 50 kilo afgevallen. En ik wil dit jaar nog eens 10 kilo minder en dan ben ik pas echt tevredenEn ik wil krachttraining gaan doen om wat spieren te kweken, want m'n lijf heeft best te lijden gehad onder het afvallen en het weinige eten van het afgelopen jaar.
je moet er een hebben met n stuk ijzerdraad erin. Die zwiepen lekker door, een stuk touw is waardeloos.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Noou, dat telt het aantal sprongen niet, laat staan het aantal calorien, en het heeft geen comfortabele glijvaste handvatten. Dus.
Ik had een gewoon stuk stevig touw gepakt, dat wou wel, maar eigenlijk is dat niet zwaar genoeg om lekker over de grond te laten klappen.
Dankjequote:Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef Rigital het volgende:
[..]
50kg in 1 jaar? Enorm veel respect voor je prestatie. Voor de rest: welkom hier!
Misschien hebben ze er een op de sportschol staanquote:Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef Liebe het volgende:
AH! De toon is gezet, ik ga komende weken elke maandagavond spinnen! En morgenavond ga ik fitnessen!
Ik vind het wel frustrerend dat ik hier geen weegschaal of wat dan ook heb, maar affijn. Ik ben de eerste paar dagen in mijn studentenkamer zonder vreetbuien doorgekomen!
Bij de kijkshop vorig jaar electrisch geval gehaald voor 17euro.. Werkt nog steeds prima. Wijkt ook maar 300gr af met geijkte weegschalen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef Liebe het volgende:
AH! De toon is gezet, ik ga komende weken elke maandagavond spinnen! En morgenavond ga ik fitnessen!
Ik vind het wel frustrerend dat ik hier geen weegschaal of wat dan ook heb, maar affijn. Ik ben de eerste paar dagen in mijn studentenkamer zonder vreetbuien doorgekomen!
Zwemmen is 60min, hardlopen ligt aan mn soort training, verschilt van 45min tot 90min en fietsen doe ik niet korter dan 90min. Aangezien ik 't leuk vind wil ik niet eerder stoppen, anders helpt een doel voor ogen houden ook wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
Als jullie cardio doen, hoelang is een sessie ongeveer en hoe zorg je ervoor dat je niet eerder stopt?
En op de loopband in de sportschool? om toch maar alvast te beginnenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb gisteren weer krachttraining gedaan en voel het nu wel in mn spieren
wilde deze week beginnen met hardlopen, maar alle stoepen zijn net een ijsbaanen op de straat lopen lijkt me ook geen puik idee
Meeste fietspaden zijn wel gestrooid, dus daar kan je wel oplopen - iig, in mijn woonplaatsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb gisteren weer krachttraining gedaan en voel het nu wel in mn spieren
wilde deze week beginnen met hardlopen, maar alle stoepen zijn net een ijsbaanen op de straat lopen lijkt me ook geen puik idee
hier dus niet, kom de wijk niet eens uit, ook niet op de fietspadenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:20 schreef Koert het volgende:
[..]
Meeste fietspaden zijn wel gestrooid, dus daar kan je wel oplopen - iig, in mijn woonplaats. En ik zou de stoep mijden, die tegels zijn van beton en een veel hardere ondergrond kan je je niet wensen + veel oneffenheden. Asfalt is zachter.
Cheers mate!quote:Op maandag 5 januari 2009 11:30 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik heb het schema opnieuw geupload.
Bij mij zijn er maar een paar manieren waarop ik er kan zorgen dat ik een langere tijd cardio volhoud:quote:Op maandag 5 januari 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
Als jullie cardio doen, hoelang is een sessie ongeveer en hoe zorg je ervoor dat je niet eerder stopt?
Ja, handig he! Ik kijk ook TV op de sportschool. Er hangen er 4 dus geluid is er niet bij maar discovery ofzo met ondertiteling is altijd oké ;-)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Detroit het volgende:
[..]
Bij mij zijn er maar een paar manieren waarop ik er kan zorgen dat ik een langere tijd cardio volhoud:
- Spinning in een groepsles waardoor je enigszins gepushed wordt om door te gaan
- Hardlopen, cross-trainer en fietsen afwisselen voor een kortere tijd waardoor het wat minder snel gaat vervelen en je toch ongeveer evenveel beweegt
- Bij mijn sportschool hangen er TV's: cardio doen als er een programma op TV is dat je leuk vindt, voor je het weet is er een half uur of een uur voorbij.
Lijkt me een prima ontbijt, eiwit / trage + snelle suikers. Al krijg ik persoonlijk de combinatie kwark muesli niet door mijn keel, geef mij maar bruine boterhammen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:41 schreef versteegrob het volgende:
Hello,
Morgen begin ik weer met fitness. Hier heb ik aardig verstand van. Heb ook de nodige boeken thuis liggen alleen het eten. Wat is jullie basis ontbijt? Ik zit te denken aan magere kwark met cruslie/muslie met wat honing. Is dit een goede start. Wil voor het ontbijt 45min spinning doen.
Goede schoenen voor de ondergrond(zachte schoenen en zachte ondergrond is niet goed, net zoals harde schoenen en harde ondergrond), rústig opbouwen. Je lichaam moet aan de klappen van het lopen wennen, ik ben zelf met 4x 2min hardlopen 2min wandelen begonnen. Mooi dat je er zin in hebt :-)quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:
Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?
Je kan beter eerst kracht doen en daarna cardio, verbrand je in verhouding meer vetquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef versteegrob het volgende:
Yes! Vanmorgen opgestaan en gelijk naar de sport school gegaan. 45min spinning en 1 kracht oefeningen, helaas te weinig tijd. Na fitness lekker ontbijten met een 3/4 magere kwark icm musli/crusli met noten en wat honing. En als aanvulling 2 crackers met leverpate.
Ben nu ook beginnen met mijn lichaam te ontgiftingen met kruidenpillen. Verder drink ik de hele dag groene thee.
Morgen ga ik trouwens 2 x spinning achter elkaar en dan wat krachtoefeningen doen.
Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef versteegrob het volgende:
Echt waarom? Wil eerst wat afvallen dus zie de krachtraining de komende maanden als bijzaak. Mijn doel is om 4 keer per week spinning te doen en dan 2 krachtoefeningen per gebied dus borst, schouders.
Welke oefeningen raad je aan dan?
Oke bedankt, ik vergeet zeker de benen niet. Verder de standaard dingen zoals rug/buik, enzquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:
[..]
Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.
En alleen borst/schouders trainen?Benen niet vergeten!
Ben nu 3 keer geweest en dit komt erbijquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
2.5 uur is weer wat overdreven.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:53 schreef versteegrob het volgende:
http://www.virtualsport.nl/
Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
Precies!quote:Op maandag 12 januari 2009 23:39 schreef NoralyZ het volgende:
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen. Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
Enige tip is: gewoon doorgaan.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:36 schreef Soholero het volgende:
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......
Iemand ook een goede DIP-TIP???
Bij spinning heb ik ook vaak last van mijn onderrug. Wat bij mij heeft geholpen is een à twee keer per week Core Stability oefeningen te doen:quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:
Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?
Deels eens. Het verhogen van de spiermassa kan zorgen voor meer energie verbruik tijdens rust sinds je spermassa meer energie vraagt dan vetmassa. Dit neemt zeker niet weg dat cardio in dat geheel een goede plaats in neemt. Niets werkt natuurlijk zonder een goed dieet en hier ligt dan ook de essentie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 06:35 schreef Rigital het volgende:
[..]
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
[..]
Precies!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |