Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef versteegrob het volgende:
Echt waarom? Wil eerst wat afvallen dus zie de krachtraining de komende maanden als bijzaak. Mijn doel is om 4 keer per week spinning te doen en dan 2 krachtoefeningen per gebied dus borst, schouders.
Welke oefeningen raad je aan dan?
Oke bedankt, ik vergeet zeker de benen niet. Verder de standaard dingen zoals rug/buik, enzquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:
[..]
Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.
En alleen borst/schouders trainen?Benen niet vergeten!
Ben nu 3 keer geweest en dit komt erbijquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
2.5 uur is weer wat overdreven.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:53 schreef versteegrob het volgende:
http://www.virtualsport.nl/
Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
Precies!quote:Op maandag 12 januari 2009 23:39 schreef NoralyZ het volgende:
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen. Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
Enige tip is: gewoon doorgaan.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:36 schreef Soholero het volgende:
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......
Iemand ook een goede DIP-TIP???
Bij spinning heb ik ook vaak last van mijn onderrug. Wat bij mij heeft geholpen is een à twee keer per week Core Stability oefeningen te doen:quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:
Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?
Deels eens. Het verhogen van de spiermassa kan zorgen voor meer energie verbruik tijdens rust sinds je spermassa meer energie vraagt dan vetmassa. Dit neemt zeker niet weg dat cardio in dat geheel een goede plaats in neemt. Niets werkt natuurlijk zonder een goed dieet en hier ligt dan ook de essentie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 06:35 schreef Rigital het volgende:
[..]
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
[..]
Precies!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |