abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64811743
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
pi_64811821
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef versteegrob het volgende:
Echt waarom? Wil eerst wat afvallen dus zie de krachtraining de komende maanden als bijzaak. Mijn doel is om 4 keer per week spinning te doen en dan 2 krachtoefeningen per gebied dus borst, schouders.

Welke oefeningen raad je aan dan?
Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.

En alleen borst/schouders trainen? Benen niet vergeten!
pi_64812119
Ik doe in totaal maar 35 min cardio 2x in de week.
pi_64819418
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:

[..]

Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.

En alleen borst/schouders trainen? Benen niet vergeten!
Oke bedankt, ik vergeet zeker de benen niet. Verder de standaard dingen zoals rug/buik, enz
pi_64957386
Ik heb wat rondgezocht op internet en ik lees wel vaker dat krachttraining goed is om af te vallen.
Reden is dat spiermassa veel energie verbruikt, ook in rust. Zo wordt je verbranding/ stofwisseling hoger en wanneer je daarbij goed eet (veel groente, veel eiwitten, weinig vet en suikers) dan ga je dus afvallen.
Je creëert meteen een strak figuurtje, slank zijn maar een slap huidje hebben is niet wat de meest voor ogen hebben.
Ik ben ook bezig zo, ik moet zeggen dat het best langzaam gaat. Ik vertrouw erop dat het jojo effect echter uitblijft straks. ik slik ook Bio-T trouwens. (groene thee extract met CLA)
Heeft iemand daar ervaring mee?
I'm on a seafood diet... when I see food, I eat it
pi_64960941
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
Ben nu 3 keer geweest en dit komt erbij

Warming up - 10 min
Krachttraining - 1 uur
Spinning - 1 uur
Uitlopen

Dus meestal ben ik zo'n 2.5 uur van huis, lijkt mij prima.

Vandaag alles opgemeten

1.80
82 Kilo
20% vet
55% vocht
pi_64961253
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......

Iemand ook een goede DIP-TIP???
I'm on a seafood diet... when I see food, I eat it
pi_64962083
http://www.virtualsport.nl/

Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
pi_64962596
Vandaag met fitness 647 calorieen verbrand

Morgen weer even een uurtje of 1.5 denk ik.
pi_64962676
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:53 schreef versteegrob het volgende:
http://www.virtualsport.nl/

Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
2.5 uur is weer wat overdreven.

Waarom doe je niet gewoon 10 min warming up, daarna half uurtje kracht en dan uurtje cardio?

Liever 2 keer 1.25uur dan 1 keer 2.5 uur lijkt me
pi_64963825
Doe kracht samen met een vriend dus het is eigenlijk netto 30 a 45min en spinning is minimaal 45 min maar ik vind het lekker zo dus prima toch.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:18:01 #187
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64969476
Nou, ik heb net voor het eerst spinning gedaan, poehee, heb echt geen conditie, maar vond het wel leuk en ga het ook zeker volhouden! Verder gaat het eten goed, alleen ik eet vaak samen met vriendinnetjes of huisgenootjes dus dan is het altijd vooral lekker. Met toetje. Maar ik heb besloten om voortaan het toetje over te slaan.

(behalve morgenavond, want dan gaan we chocoladefondueen, maar dan eet ik alleen, dus dat wordt dan een soepje )

En buikspieroefeningen gaan ook goed! Doe er nu 200 per dag (100 recht en beide kanten 50 schuin) en wil dat opbouwen. Verder loop ik wanneer ik naar de uni ga of naar de stad ipv met de fiets te gaan.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_64969697
Denk niet echt dat dat helpt hoor zoveel? Wil je er straks dan 200? 300? gaan doen?

Je kan dan beter de oefening verzwaren door een gewicht te gebruiken icm een bankje voor je buikspieren.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:35:50 #189
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64970465
Dat kan ik idd ook doen, (behalve het bankje, zit op een studentenkamer), maar die gewichten is een goede tip dankje!
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_64971270
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
pi_64973896
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen . Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
pi_64978170
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:39 schreef NoralyZ het volgende:
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen . Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
Precies!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:12:16 #193
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64979485
Overigens is het verbazingwekkend om te merken hoe snel mijn lichaam weer in vorm is! Tot de kerst heb ik zeer regelmatig getraind. Toen een week of 3 pauze en helaas toch wat uitgezakt.

Nu ik sinds een paar dagen weer aan het trainen ben, heeft mijn lichaam zich bijna direct weer hersteld. Mijn buik is bijna net zo strak als een maand geleden en ook benen en billen zijn weer in vorm. En afgelopen week dacht ik daar toch zeker een paar weken voor nodig te hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:26:52 #194
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64979767
Als het goed is vandaag weer sporten. Dan heb ik op wat incidentele trainingen na exact 4 maanden en 1 dag niet meer getraind
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64979998
Maandag ga ik weer beginnen....
Ik weet nog niet hoe en wat.... Maar wel dat ik nu weer in een plumppudding aan het veranderen ben
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_64980551
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:36 schreef Soholero het volgende:
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......

Iemand ook een goede DIP-TIP???
Enige tip is: gewoon doorgaan.

Soms heb ik ook niet zo'n zin om te sporten. Maar ik doe het wel want naderhand voel ik me vrijwel altijd beter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:20:07 #197
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_65006170
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:

Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?

Bij spinning heb ik ook vaak last van mijn onderrug. Wat bij mij heeft geholpen is een à twee keer per week Core Stability oefeningen te doen:
http://www.brianmac.co.uk/corestabex.htm
http://www.contest.nl/wm07-1-core%20stability.pdf
.... zoek op google voor meer links...

Bij mij zorgt het ervoor dat mijn onderrug een stuk steviger is (en ook steviger aanvoelt).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_65010809
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 06:35 schreef Rigital het volgende:

[..]

Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
[..]

Precies!
Deels eens. Het verhogen van de spiermassa kan zorgen voor meer energie verbruik tijdens rust sinds je spermassa meer energie vraagt dan vetmassa. Dit neemt zeker niet weg dat cardio in dat geheel een goede plaats in neemt. Niets werkt natuurlijk zonder een goed dieet en hier ligt dan ook de essentie.
pi_65134415
Zojuist 6 x 100 touwtjegesprongen. Tussendoor wandelend op adem komen.
Zet dat zoden aan de dijk? Waarvoor werkt touwtjespringen? Conditie, spieren, afvallen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65134891
Deze site wel eens bekeken? Fitness rubriek Gister even doorheen gebladerd en staan nog wel een aantal zinnige tips en trucs op. O.a. ook dat krachttraining écht een must is, i.c.m. cardio, en nog wat andere weetjes die hier ook al eens voorbij zijn gekomen. En de boodschap die imo het belangrijkst is, dat er geen wondermiddel bestaat, maar je gewoon hard moet werken!
That's what happens when you play catch without arms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')