abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 14:53:06 #251
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_65881317
Je kunt beter eerst krachttraining doen en daarna pas cardio. Anders ben je al te moe, had ik gehoord..
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_65885854
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:57 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Tijdens fitness; ik begin meestal met 20 minuten steps (ik weet niet hoe dat apparaat heet ), daarna 20 minuten fietsen (niet een normale fiets, maar eentje die 'lager' is) daarna weer 20 minuten cardio waar je armen ook bij meedoen, en dan ongeveer 10 minuten roeien. Meestal doe ik de krachttraining er direct achteraan (zowel buik, als armen en benen).

Voorheen heb ik ongeveer 10 jaar aan hardlopen gedaan (langduur), maar boekte ook daarmee niet echt veel vooruitgang, vandaar mijn overgang naar de sportschool
Zoals al gezegd; je zult meer spier opbouwen door krachttraining vóór je cardio op te bouwen aangezien je dan meer energie hebt. De spieren die je gebruikt bij krachttraining hebben bovendien meer potentie om te groeien dan de spieren die voornamelijk gebruikt worden bij cardio. Ook heb je denk ik meer baat bij het trainen van ál je spieren tijdens krachttraining. Dit voorkomt blessures aangezien je lichaam in zijn geheel sterker wordt en niet slechts een bepaalde spier. Een perfecte website voor vrouwen die serieus aan de krachttraining willen is: Stumptuous. Lees het een keer door als je tijd hebt en probeer het zelf uit.

Verder weet ik niet hoe vaak je cardio en krachttraining nu per week doet maar je kan ervan uitgaan dat te veel cardio een negatieve invloed kan hebben op spiergroei. Je wilt ook niet elke dag intensief sporten, 3 a 4 dagen per week is prima voor de gemiddelde mens.

Als laatste is voeding wel belangrijk en daarover kan je meer lezen op die website hierboven of anders hier specifieke vragen stellen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65886365
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:06 schreef waht het volgende:

[..]

Zoals al gezegd; je zult meer spier opbouwen door krachttraining vóór je cardio op te bouwen aangezien je dan meer energie hebt. De spieren die je gebruikt bij krachttraining hebben bovendien meer potentie om te groeien dan de spieren die voornamelijk gebruikt worden bij cardio. Ook heb je denk ik meer baat bij het trainen van ál je spieren tijdens krachttraining. Dit voorkomt blessures aangezien je lichaam in zijn geheel sterker wordt en niet slechts een bepaalde spier. Een perfecte website voor vrouwen die serieus aan de krachttraining willen is: Stumptuous. Lees het een keer door als je tijd hebt en probeer het zelf uit.

Verder weet ik niet hoe vaak je cardio en krachttraining nu per week doet maar je kan ervan uitgaan dat te veel cardio een negatieve invloed kan hebben op spiergroei. Je wilt ook niet elke dag intensief sporten, 3 a 4 dagen per week is prima voor de gemiddelde mens.

Als laatste is voeding wel belangrijk en daarover kan je meer lezen op die website hierboven of anders hier specifieke vragen stellen.
Bedankt voor je reactie!
Ik wist helemaal niet dat je beter eerst krachttraining kon doen!
Trainen van álle spieren? Is dat niet érg veel? Ik hoor ook weleens dat sommige mensen vaste dagen hebben voor bepaalde spiergroepen....? Alles op 1 dag lijkt me wat veel

Zoals ik al zei train ik ongeveer 3x per week, dan zowel cardio áls kracht.
pi_65887451
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Ik wist helemaal niet dat je beter eerst krachttraining kon doen!
Trainen van álle spieren? Is dat niet érg veel? Ik hoor ook weleens dat sommige mensen vaste dagen hebben voor bepaalde spiergroepen....? Alles op 1 dag lijkt me wat veel

Zoals ik al zei train ik ongeveer 3x per week, dan zowel cardio áls kracht.
Oke, 3 keer per week is prima.

En ja, alle spieren trainen. Dan doe je een Full Body workout. Je kan het inderdaad ook opdelen over die 3 dagen. Ik vind beide manieren prettig dus wissel ik elke paar maanden van schema. Maar dat is dus helemaal hoe je het zelf wilt. Wat wel gezegd moet worden is dat voor beginners een Full Body workout het beste is. Op die manier worden de belangrijkste oefeningen vaker per week gedaan en kan je de techniek onder de knie krijgen en je spierkracht over je hele lichaam evenredig vergoten.

Overigens hoeft het niet heel erg veel te zijn hoor. Een Full Body workout kan je bijvoorbeeld zo indelen:
-Benen
-Rug
-Borst
Eventueel:
-Schouders
-Armen
-Buik
Door de grote spieren (Benen, rug, borst) te trainen pak je verreweg het meeste spier mee per training. Wat een positiever effect op je lichaam qua spiergroei heeft dan als je enkel je armen of buik doet. Ook hoeft het zeker niet langer te duren dan een ander ingedeelde training.
pi_66004450
net terug van body attack! Had het al 2 maanden ofzo niet gedaan (wel andere cardio-oefeningen), dacht dat ik een langzame dood zou sterven , maar het ging super goed! Wel lekker uitgeput en flink gezweet, maar niet dat ik het slecht trok ofzo. Voelt toch wel goed
pi_66004992
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:40 schreef NoralyZ het volgende:
net terug van body attack! Had het al 2 maanden ofzo niet gedaan (wel andere cardio-oefeningen), dacht dat ik een langzame dood zou sterven , maar het ging super goed! Wel lekker uitgeput en flink gezweet, maar niet dat ik het slecht trok ofzo. Voelt toch wel goed
Body attack ken ik zelf niet, maar ik weet wel dat je een conditie begint te krijgen
pi_66007887
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:56 schreef Koert het volgende:

[..]

Body attack ken ik zelf niet, maar ik weet wel dat je een conditie begint te krijgen
Moet je eens doen als je de kans krijgt! ik vind het super grappig en je wordt er heel vrolijk van.
en die conditie.. ja zeker! een goede ook! echt blij mee!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:22:27 #258
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66293451
Vraagje, ik heb gigantische borst/buikspieren en mijn rug is 3x niets, dat vind ik in verhouding erg lelijk. Ik heb ook regelmatig last van mijn rug; de fysio zegt dat mijn borst- en buikspieren vaak dingen doen die ik eigenlijk met mijn rug zou moeten doen. Boksen helpt ook niet.

Ik heb oefeningen gekregen van de fysio en die doe ik heel braaf en dat vermindert inderdaad de pijn, maar het blijft er (vind ik) lelijk uitzien.

Op het ogenblik doe ik o.a. verschillende rows, pull-ups en inverted fly, maar ik merk niet veel van spiertoename in de rug.

Iemand hulp?
Well, I can take you far away, with my mind
pi_66293641
deadlift?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66293832
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:25 schreef zquing het volgende:
deadlift?
Deadlift inderdaad, vanaf de grond of vanuit een rek. Verder zijn alle Row-bewegingen goed voor de rug evenals optrekken en voor de trapezium Shrugs.

Maar wat doe je nu precies? Hoeveel sets, reps en met wat voor intensiteit?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:33:16 #261
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66294095
Hmmm, ik zal eens deadliften proberen dan.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:07:09 #262
142151 Q_Orianka
pi_66416168
Ik wil heel graag op kickboxen/muay thai, maar daar krijg je toch hele gespierde benen van? Want dat is het laatste wat ik wil. Tenzij ik intensief ga trainen, kan het toch geen kwaad?
pi_66416552
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:07 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik wil heel graag op kickboxen/muay thai, maar daar krijg je toch hele gespierde benen van? Want dat is het laatste wat ik wil. Tenzij ik intensief ga trainen, kan het toch geen kwaad?
Jij zal geen hele gespierde benen krijgen. Of je nou intensief sport of niet. Alleen mannen die toegewijd en gedisciplineerd zijn zullen hele gespierde benen krijgen. Als vrouw lukt dat niet, tenzij je aan de anabolen gaat, maar dat ga je niet.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:30:08 #264
142151 Q_Orianka
pi_66416779
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:21 schreef waht het volgende:

[..]

Jij zal geen hele gespierde benen krijgen. Of je nou intensief sport of niet. Alleen mannen die toegewijd en gedisciplineerd zijn zullen hele gespierde benen krijgen. Als vrouw lukt dat niet, tenzij je aan de anabolen gaat, maar dat ga je niet.
Misschien geen extreem gespierde benen, maar ik ken meisjes die zeiden dat hun benen veel forser werden sinds ze op kickboxen zitten.
pi_66417114
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:30 schreef Q_Orianka het volgende:

[..]

Misschien geen extreem gespierde benen, maar ik ken meisjes die zeiden dat hun benen veel forser werden sinds ze op kickboxen zitten.
Ik wil de eerste vrouw die door kickboksen forser wordt wel eens ontmoeten. Je zal vast wat spier aankomen maar daarvoor in de plaats verlies je vet waardoor je juist minder fors oogt op hetzelfde gewicht.

Maar nogmaals; vrouwen kunnen niet te gespierd worden. En ook al zou het wel kunnen, wat dus niet zo is, gebeurd dat niet van de ene op andere dag en kan je dus ook weer minder fors worden door te stoppen. Maar geloof me, als je eenmaal begonnen bent en wat extra spieren hebt zul je die nooit meer kwijt willen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:31:58 #266
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66420713
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:07 schreef Q_Orianka het volgende:
je weet wel dat je tikjes krijgt bij kickboksen en zeker bij muay thai he?

OT: dat valt best mee
  Vis een optie? vrijdag 27 februari 2009 @ 16:51:40 #267
70532 loveli
N
pi_66525941
Hoe betrouwbaar is een vetpercentage aan de hand van een huidplooimeter op 4 punten? Ik ben gemeten op biceps, triceps, heup en bij de punt van m'n schouderblad. Lengte is 1.78, gewicht +/- 65, vetpercentage kwam uit op ruim 32%. Niet dat ik verwachtte dat het super laag zou zijin, maar dit is wel iets hoger dan ik had gedacht.
crap in = crap out
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:54:05 #268
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66526048
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:51 schreef loveli het volgende:
Hoe betrouwbaar is een vetpercentage aan de hand van een huidplooimeter op 4 punten? Ik ben gemeten op biceps, triceps, heup en bij de punt van m'n schouderblad. Lengte is 1.78, gewicht +/- 65, vetpercentage kwam uit op ruim 32%. Niet dat ik verwachtte dat het super laag zou zijin, maar dit is wel iets hoger dan ik had gedacht.
Zeer betrouwbaar, maar vaak worden handen en voeten ook meegerekend.
  Vis een optie? vrijdag 27 februari 2009 @ 16:59:26 #269
70532 loveli
N
pi_66526296
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef Armoed het volgende:

[..]

Zeer betrouwbaar, maar vaak worden handen en voeten ook meegerekend.
Handen en voeten? Ik was juist verbaasd dat de buik/taille en benen niet werden meegenomen. En het verbaasde me eigenlijk ook dat alles gewoon bij elkaar werd opgeteld en niet per onderdeel een weegfactor meekreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 27-02-2009 17:05:39 ]
crap in = crap out
pi_66529692
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Handen en voeten? Ik was juist verbaasd dat de buik/taille en benen niet werden meegenomen. En het verbaasde me eigenlijk ook dat alles gewoon bij elkaar werd opgeteld en niet per onderdeel een weegfactor meekreeg.
Vaak is het punt bij de heup de buik. Je zou ook best op 28% ipv 32% kunnen zitten. Punt is dat je tijdens je afvallen je steeds door dezelfde persoon moet laten opmeten, dan geeft het wel een goed zicht op hoeveel % je afvalt.
pi_66699222
Ben ook bezig met afvallen, maar het lukt me maar niet.. Ik snap er niets van!
Mijn BMR is 1600, dus ik probeer altijd zo rond de 1500 - 1600 kcl te nuttigen. Tegenwoordig sport ik hier ook bij. 20 m rennen en 1 uur wandelen, zo een 3 x in de week.

Kan iemand zeggen of mijn eetpatroon voor vandaag goed is?

Ontbijt: 2 x volkorenbrood met 2 x kiprollade beleg + boter (light)
Tussendoor: banaan.
Lunch: rauwkostsalade met cowlslaw (als ik het goed schrijf)
Tussendoor: 1 pakje liga
Avondeten: gegrilde hamburger (zonder brood) 3 opscheplepels rijst en wat sperziebonen.
Tussendoor: zal vast wat yoghurt zijn.

Verder heb ik 4 kopjes koffie gehad met suiker en melk. en 4 glazen water.

Ik begrijp niet waarom ik nou niet afvallllll! Als ik n crashdieet doe ben ik met 1 week al 3 kilo kwijt.. En nu gaat het zo langzaam of eigenlijk helemaal niet. Ik ben nu al 4 weken bezig. 1 week ging het fout en ik ben in totaal maar 2 kilo kwijt.

Ik ga over 5 maanden trouwen, dus wil graag slank zijn.. (is dus 8 kilo er af)
  Vis een optie? woensdag 4 maart 2009 @ 18:20:50 #272
70532 loveli
N
pi_66699379
Een halve kilo per week is netjes. Met crashen raak je ook spieren kwijt, nu niet. Acht kilo kwijtraken met de snelheid van een halve kilo per week is 16 weken, tijd genoeg dus
crap in = crap out
pi_66699610
Niet dus, want volgende maand ga ik een trouwjurk uitzoeken..

Om heel eerlijk te zijn moet ik van mezelf 4 kilo kwijt raken. Dan heb ik weer n mooi lichaampje, maar die extra 4 kilo's zijn, omdat ik ook wil stoppen met roken en dan waarschijnlijk wat zal aankomen.

Ik moet hier zo aan wennen. Ooit heb ik 1 maand een crashdieet gedaan en viel ik 10 kilo af. Daarvan ben ik in 6 jaar tijd 6 kilo aangekomen. Maar toch..

Krijg ik nu niet teveel calorieen binnen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:04:37 #274
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66706131
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:15 schreef Yel het volgende:
Ben ook bezig met afvallen, maar het lukt me maar niet.. Ik snap er niets van!
Mijn BMR is 1600, dus ik probeer altijd zo rond de 1500 - 1600 kcl te nuttigen. Tegenwoordig sport ik hier ook bij. 20 m rennen en 1 uur wandelen, zo een 3 x in de week.

Kan iemand zeggen of mijn eetpatroon voor vandaag goed is?

Ontbijt: 2 x volkorenbrood met 2 x kiprollade beleg + boter (light)
Tussendoor: banaan.
Lunch: rauwkostsalade met cowlslaw (als ik het goed schrijf)
Tussendoor: 1 pakje liga
Avondeten: gegrilde hamburger (zonder brood) 3 opscheplepels rijst en wat sperziebonen.
Tussendoor: zal vast wat yoghurt zijn.

Verder heb ik 4 kopjes koffie gehad met suiker en melk. en 4 glazen water.

Ik begrijp niet waarom ik nou niet afvallllll! Als ik n crashdieet doe ben ik met 1 week al 3 kilo kwijt.. En nu gaat het zo langzaam of eigenlijk helemaal niet. Ik ben nu al 4 weken bezig. 1 week ging het fout en ik ben in totaal maar 2 kilo kwijt.

Ik ga over 5 maanden trouwen, dus wil graag slank zijn.. (is dus 8 kilo er af)
Als je per kop koffie 1 klontje suiker doet (of zelfs meer misschien) heb je toch al gauw een hoop suikerklontjes op een dag. Dat is zo makkelijk te vervangen door zoetjes! Waarom doe je dat niet?

Verder zou ik echt niet minder gaan eten als ik jou was. Een halve kilo per week is precies goed
My mama didn't raise no fool
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:05:36 #275
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66706176
Oja en ik weet niet wat voorn liga's je eet, maar daar kan ook al gauw een hoop suiker in zitten..
My mama didn't raise no fool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')