abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:24:51 #226
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_65580459
Iemand enig idee hoe je smallere kuiten krijgt? Ik zat te denken aan cardio (hardlopen en crosswalk) en dan je benen na afloop veel stretchen. En pilates, wat sowieso voor flexibiliteit zorgt.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_65581712
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:24 schreef Q_Orianka het volgende:
Iemand enig idee hoe je smallere kuiten krijgt? Ik zat te denken aan cardio (hardlopen en crosswalk) en dan je benen na afloop veel stretchen. En pilates, wat sowieso voor flexibiliteit zorgt.
Afvallen is denk ik de enige mogelijkheid. En dan wel vet en geen spieren afvallen.. Stretchen doet bij mijn weten helemaal niets met de omvang van bepaalde spieren, hoe anders dit ook mag voelen als je daadwerkelijk aan het stretchen bent.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_65588993
quote:
Wat doe je nu aan sport/activiteiten?
pi_65588998
Prima ontbijt:

The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Vis een optie? zaterdag 31 januari 2009 @ 09:28:47 #230
70532 loveli
N
pi_65589469
quote:
Na het lopen van de Nijmeegse vierdaagse zijn m'n kuiten dikker geworden. Het ligt ook aan jouw benen: zijn je kuiten dik vanwegen vet of spieren?
crap in = crap out
pi_65589823
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:02 schreef waht het volgende:

[..]

Afvallen is denk ik de enige mogelijkheid. En dan wel vet en geen spieren afvallen.. Stretchen doet bij mijn weten helemaal niets met de omvang van bepaalde spieren, hoe anders dit ook mag voelen als je daadwerkelijk aan het stretchen bent.
Hm ja, leuk onderwerp: 'stretchen.'
Dmv stretchen kan je leniger worden, en ik geloof ook dat 't je spieren langer kan maken. Kan er zou gauw geen duidelijke bron over vinden, helaas. Wel weet ik dat Haile Gebrselassie zijn kuiten weinig rekte om meer sprongkracht (=korte spier?) te houden voor zijn afzet.
Overigens kan stretchen voor een explosieve krachtinspanning je slapper maken, iig statisch stretchen. Mensen konden niet zo hoog springen na het stretchen als ervoor. Ook voorkomt stretchen geen spierpijn als je het na je training doet - in de zin van afvalstoffen afvoeren.
pi_65590224
hej iedereen,
ik heb een vraagje over spinning. Is dit een goede manier om af te vallen?
Ze zeggen toch als je vet wilt verbranden dat je een redelijke lage hartslag moet hebben en dit is bij spinning niet het geval. Ik doe nu 2-3 keer in de week spinning, 1 keer mountainbiken buiten en 2 keer krachttraining en cardio in de fitness. Wil nog +- 5 kg afvallen.
pi_65590303
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:44 schreef Queen_E het volgende:
hej iedereen,
ik heb een vraagje over spinning. Is dit een goede manier om af te vallen?
Ze zeggen toch als je vet wilt verbranden dat je een redelijke lage hartslag moet hebben en dit is bij spinning niet het geval. Ik doe nu 2-3 keer in de week spinning, 1 keer mountainbiken buiten en 2 keer krachttraining en cardio in de fitness. Wil nog +- 5 kg afvallen.
In principe is élke vorm van beweging geschikt om af te vallen. Dat je een lage hartslag moet hebben is nonsens. Ook met krachttraining, of intensieve interval training (bijv. sprinten, waarbij je hartslag tot ver boven de 180 kan schieten) kun je afvallen. Je verbrand dan wellicht minder tijdens de training, maar meer erna doordat je lichaam tot een bepaald aantal uren ná je training een hogere stofwisseling blijft hebben.

Algemene tip voor afvallen: Hou een logboek bij. Als je bijhoudt waar, hoe lang en wanneer je elke keer spint of een andere sport doet, én als je bijhoudt wat en wanneer je allemaal op een dag eet, kun je je makkelijker aan je programma houden. Als jij immers besluit niet te gaan sporten of toch maar wat junkfood te eten moet je dit opschrijven, en dat doet pijn.
pi_65590563
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:49 schreef waht het volgende:

[..]

In principe is élke vorm van beweging geschikt om af te vallen. Dat je een lage hartslag moet hebben is nonsens. Ook met krachttraining, of intensieve interval training (bijv. sprinten, waarbij je hartslag tot ver boven de 180 kan schieten) kun je afvallen. Je verbrand dan wellicht minder tijdens de training, maar meer erna doordat je lichaam tot een bepaald aantal uren ná je training een hogere stofwisseling blijft hebben.

Algemene tip voor afvallen: Hou een logboek bij. Als je bijhoudt waar, hoe lang en wanneer je elke keer spint of een andere sport doet, én als je bijhoudt wat en wanneer je allemaal op een dag eet, kun je je makkelijker aan je programma houden. Als jij immers besluit niet te gaan sporten of toch maar wat junkfood te eten moet je dit opschrijven, en dat doet pijn.
Ik houd al wel bij wat ik eet op de caloriechecker van het voedingscentum. Let wel heel erg op wat ik eet.
Maar ik hoor ook weleens dat spinning alleen voor conditieopbouw goed is, en dat je dus voor vetverbranding erg laag moet zitten met je hartslag?
pi_65590776
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:04 schreef Queen_E het volgende:

[..]

Ik houd al wel bij wat ik eet op de caloriechecker van het voedingscentum. Let wel heel erg op wat ik eet.
Maar ik hoor ook weleens dat spinning alleen voor conditieopbouw goed is, en dat je dus voor vetverbranding erg laag moet zitten met je hartslag?
Bij lage intensiteit verbrand je meer vet dan suikers ja, bij hoge intensiteit gaan de suikers meer voor hun rekening nemen. Vetverbranding is wat trager, maar kan je (in theorie) wel eindeloos op doorgaan. Suikers leveren sneller energie, maar deze voorraad gaat ook rapper op: bij ongetraind persoon zo'n anderhalf uur.

Maar afvallen werkt zo, meer kcal verbruiken op een dag dan binnen krijgen = afvallen. Dus je hoeft niet specifiek vetverbrandende trainingen te draaien.

Overigens kan je op de fiets ook op lage HF trainen, 140/150 is 't bij mij meestal voor duurritten. Maar dat heeft wel wat te maken met mn rustpols + maxHF.
pi_65590828
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:04 schreef Queen_E het volgende:

[..]

Dat is dus niet het geval. Als je zoveel blijft sporten als je nu doet en je eetpatroon goed in de gaten blijft houden, komt het vanzelf wel goed. Zie ook de post van Waht.
pi_65590882
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ik train niet hard! Ik fiets wel heel veel, snowboard minstens 1 keer per week (en ga regelmatig de echte bergen in)... daar komen de beenspieren vandaan denk ik. En wellicht ben ik een uitzondering. Kijk, ik heb geen enorme spierbundels hoor, maar laatst had ik een afspraak met een nieuwe fitnessinstructeur en die zei er zelfs wat van. Terwijl er helemaal niet zoveel kracht inzit.
Apart... Ik heb er geen verklaring voor. Ben wel nieuwsgierig hoe je er uit ziet, spiergewijs.
pi_65590889
oke bedankt voor de tips! Dan ga ik gewoon zo door! het afvallen gaat wel erg langzaam sinds ik weer veel ben gaan sporten, komt dit omdat ik dan nu al bezig ben met spieren opbouwen?
pi_65591564
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:22 schreef Queen_E het volgende:
oke bedankt voor de tips! Dan ga ik gewoon zo door! het afvallen gaat wel erg langzaam sinds ik weer veel ben gaan sporten, komt dit omdat ik dan nu al bezig ben met spieren opbouwen?
Je moet je niet blindstaren op de weegschaal. Spieren wegen meer dan vet en dus kan het zo zijn dat je een hoeveelheid vet bent verloren, iets minder spier erbij hebt gekregen en toch hetzelfde blijft wegen.

pi_65594417
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef waht het volgende:

[..]

Je moet je niet blindstaren op de weegschaal. Spieren wegen meer dan vet en dus kan het zo zijn dat je een hoeveelheid vet bent verloren, iets minder spier erbij hebt gekregen en toch hetzelfde blijft wegen.

[ afbeelding ]
... en dientengevolge moet je, als je wilt afvallen met sporten, zeker in het begin goed opletten op bijv. je broekmaat.

Ik ben ooit anderhalve spijkerbroekmaat kwijtgeraakt zonder maar een onsje te verliezen. En dat is wel degelijk een goed resultaat! De kilo's werden pas na een half jaar ofzo minder.
pi_65594891
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

... en dientengevolge moet je, als je wilt afvallen met sporten, zeker in het begin goed opletten op bijv. je broekmaat.

Ik ben ooit anderhalve spijkerbroekmaat kwijtgeraakt zonder maar een onsje te verliezen. En dat is wel degelijk een goed resultaat! De kilo's werden pas na een half jaar ofzo minder.
oke... volhouden dus
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:44:50 #242
142151 Q_Orianka
pi_65595465
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 07:08 schreef Rigital het volgende:

[..]

Wat doe je nu aan sport/activiteiten?
Drie keer per week naar de sportschool. Fitness, maar niet de apparaten die voor sterkere/gespierdere benen zorgen. Daarna 25-30 minuten op de loopband en 10 minuten op de crosswalk.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Na het lopen van de Nijmeegse vierdaagse zijn m'n kuiten dikker geworden. Het ligt ook aan jouw benen: zijn je kuiten dik vanwegen vet of spieren?
Meestendeel vet volgens mij...
pi_65614472
Dikke kuiten door spieren kan je toch niks aan doen?? Dacht ik altijd, net als gespierde bovenbenen door t fietsen..
  zondag 1 februari 2009 @ 10:14:04 #244
142151 Q_Orianka
pi_65616387
Geen intensieve cardio? Dus niet sprinten of spinnen, maar rustig hardlopen met kleine stappen? Want het vormt je benen niet, waardoor ze dus dunner worden..?
pi_65652342
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:54 schreef Lucky277 het volgende:
Dikke kuiten door spieren kan je toch niks aan doen?? Dacht ik altijd, net als gespierde bovenbenen door t fietsen..
Spieren kan je afbreken.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:14 schreef Q_Orianka het volgende:
Geen intensieve cardio? Dus niet sprinten of spinnen, maar rustig hardlopen met kleine stappen? Want het vormt je benen niet, waardoor ze dus dunner worden..?
Als 't vet is, moet je op een lager vetpercentage gaan zitten - dan zul je ook slankere kuiten krijgen. Of je bent gezegend(?) met ballonnen als kuiten, en dan heb je er gewoon niet zoveel over te zeggen. Qua wat voor cardio durf ik niets aan te raden, heb niet zo'n verstand van cardio icm bepaalde lichaamsdelen aanpassen.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:28:27 #246
142151 Q_Orianka
pi_65850169
Bah, na 11 dagen goed bezig zijn geweest, had ik vanaf donderdag tot en met nu weer veel gegeten. En door pijn in nek en schouders kon ik vrijdag en vandaag ook niet sporten
pi_65868547
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:28 schreef Q_Orianka het volgende:
Bah, na 11 dagen goed bezig zijn geweest, had ik vanaf donderdag tot en met nu weer veel gegeten. En door pijn in nek en schouders kon ik vrijdag en vandaag ook niet sporten
Heb je spierpijn? Of ergens anders last van?
Hopelijk kan je deze week weer aan de slag!

Ik heb vandaag body combat gedaan, voor het eerst in 2 maanden ofzo, was wel echt leuk! Ik vind wel dat combat pas echt tof is als je jezelf helemaal opfokt en er in meegaat en echt hard slaat en je bewegingen goed en krachtig uitvoert. Sommige mensen staan erbij alsof ze aan het discodansen zijn ofzo .
pi_65877259
Daaaaaag allemaal!!

Hoe heet je
Sterretje
Hoe oud ben je
23
Wat is je lengte
1.74m
Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
56kg / BMI 18,5 / maten 34-36 / vetpercentage ...?
Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
Ik wil gespierder worden! Ik doe al zoooo lang aan sport (cardio; hardlopen, fitness, zwemmen) maar ik word maar niet gespierder
Wat is je plan van aanpak?
Ik weet het niet meer
Ik ga gemiddeld zo'n 3x per week naar de sportschool (soms ook 2x, soms ook 4x) maar heb het idee dat ik niet meer vooruit kom. Of ik doe iets fout, of ik moet 7 dagen per week gaan trainen?
Kwa cardio doe ik op de sportschool; 2 verschillende steps, fietsen, roeien
Kw kracht: biceps/triceps, diverse soorten beenoefeningen, buikspieren
Wat zijn je valkuilen?
Eten sowieso niet, dat heb ik goed onder controle
Misschien dat ik verkeerd train?
Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Jaaaah, zie hierboven
Heb je nog overige tips!
Sporten is verslavend, hou het voor een maand 3x per week vol, daarna zal het makkelijker zijn om steeds weer te gaan sporten

Iemand enig idee hoe je spieren kunt kweken????

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 09-02-2009 13:01:20 ]
pi_65877738
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:37 schreef Starr_003 het volgende:
Iemand enig idee hoe je spieren kunt kweken????
Jazeker. Maar om te beginnen: Wat doe je nu precies tijdens fitness? En wanneer doe je dit, na of voor cardio of op een aparte dag?
pi_65877826
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:54 schreef waht het volgende:

[..]

Jazeker. Maar om te beginnen: Wat doe je nu precies tijdens fitness? En wanneer doe je dit, na of voor cardio of op een aparte dag?
Tijdens fitness; ik begin meestal met 20 minuten steps (ik weet niet hoe dat apparaat heet ), daarna 20 minuten fietsen (niet een normale fiets, maar eentje die 'lager' is) daarna weer 20 minuten cardio waar je armen ook bij meedoen, en dan ongeveer 10 minuten roeien. Meestal doe ik de krachttraining er direct achteraan (zowel buik, als armen en benen).

Voorheen heb ik ongeveer 10 jaar aan hardlopen gedaan (langduur), maar boekte ook daarmee niet echt veel vooruitgang, vandaar mijn overgang naar de sportschool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')