13 weken???quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.
Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
Ah.. dus niet 13 weken stil gezeten door je polsjes!quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)
Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter
Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
Vrij essentieel...quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Hoeveel moet je afvallen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?
Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardioquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hoeveel moet je afvallen?
Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.
En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.
En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
Ik heb een wat verstijfde omgeving nodig, anders valt 't zo opquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
Rekken, strekken en mobiliteits oefeningen. Niet koud aan beginnen. Eerst wat opwarmen of bijvoorbeeld na een trainings sessie.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?
Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor makenquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:25 schreef zquing het volgende:
[..]
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio. Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
Maar cardio is saai..........quote:Op woensdag 10 december 2008 11:30 schreef Koert het volgende:
[..]
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.
Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolismequote:Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Koert het volgende:
[..]
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.
Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
Ik geef toe dat ik op een ergometer ook erg saai vind, en duurtraining op een spinfiets al helemaal. Maar met een doel voor ogen houd ik het toch vol. Misschien moet jij voor ogen houden wat je kwijt wilt raken, als motivatie.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar cardio is saai..........
Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.
En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??quote:Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar cardio is saai..........
Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.
En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
jaar abonnement, gebrek aan geld, goed excuus om naar amsterdam te gaanquote:Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef Rigital het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
Je rustmetabolisme is ook al de grootste verbrander.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:42 schreef zquing het volgende:
[..]
Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolisme
Ligt eraan wat het is en hoe erg. Ben je er al mee naar de doker geweest? Wat zei die? Je hebt maar een lichaam en beter ben je daar zuinig op.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:13 schreef zquing het volgende:
ik denk dat ik nu maar echt aan de cardio ga
dat mag je toch wel doen als je iets hebt gedaan waardoor ik mn been niet meer strekken kan?
No pain no gain. even doorzetten dan komt alles goedquote:Op woensdag 10 december 2008 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
na de eerste trainingsdag in tijden gevolgd door de eerste werkdag in tijden kan ik wel stellen dat ik effe was vergeten hoe kut het begin ook alweer is
Ik val uit mekaar...
Maar dan ben ik geneigd om meer aan het bodybuilding idee te denken. Kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:37 schreef JeffreyXL het volgende:
Dan moet dit de fitness reeks worden
Daar verzuipen de tips in de slowchatquote:Op zaterdag 13 december 2008 15:30 schreef OldJeller het volgende:
Dit topics gaat toch niet zo zeer om 'slanke' tips, maar meer hoe je een mooi, afgetraind, atletisch lichaam krijgt?
De overgewicht reeks bestaat, de slank reeks bestaat, de hardcore bodybuilding reeks bestaat...
- Nieuw doel: doel wat je niet zomaar bereikt.quote:Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de rest van mijn leven te blijven hardlopen zonder tussendoor te stoppen. Murakami lukt het, maarja, die is schrijver en kan zijn eigen dag indelen. In periodes dat ik het druk heb met iets anders is hardlopen het eerste wat sneuvelt.
Ik vind het lastig om mezelf te blijven motiveren. Op een gegeven moment heb ik mijn doel (een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd) wel gehaald en dan raak ik die drive kwijt. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er altijd een uitdaging in blijft zitten? Hoe doen jullie dat met sporten waarbij je je eigen tegen- en medestander bent?
Dat is voor mij altijd riskant. De vorige keer had ik mijn doel gehaald (10km binnen 55 minuten) en wilde ik daarna voor een halve marathon gaan trainen. Dat bleek echter te tijdrovend en daardoor ben ik er uiteindelijk mee gestopt.quote:Op zondag 14 december 2008 11:29 schreef Koert het volgende:
- Nieuw doel: doel wat je niet zomaar bereikt.
Ik sta om 6 uur op en ga om kwart voor 7 naar mijn werk (om 8 uur begin ik met werken). Ik heb geen tijd om daarvoor te gaan hardlopen, tenzij ik nog vroeger opsta (en dat zal mijn lief me niet in dank afnemen). Mijn oplossing nu is om tweemaal in de week te gaan hardlopen op thuiswerkdagen, en eenmaal in het weekeinde. Van januari t/m april kan ik niet thuiswerken omdat ik elke dag op pad moet, en ik vrees nu dus al met ernstige vrezen dat mijn hardloopregime moeilijk vol te houden zal zijn. 's Avonds hardlopen lukt me echt niet (zowel fysiek als mentaal valt me dat te zwaar).quote:- Standaard van maken: elke ochtend ontbijt ga je daarna een stukje lopen. Of daarvoor uiteraard.
Hardlopen in Amsterdam-Oost om 5 uur 's ochtends, anyone?quote:- Medelopers vinden.
10km harderquote:Op zondag 14 december 2008 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is voor mij altijd riskant. De vorige keer had ik mijn doel gehaald (10km binnen 55 minuten) en wilde ik daarna voor een halve marathon gaan trainen. Dat bleek echter te tijdrovend en daardoor ben ik er uiteindelijk mee gestopt.
6 uur is al redelijk op tijd, misschien niet zo fijn om nog vroeger op te gaan staan. Je loopt nu om de dag neem ik aan? Kan je van januari tot april zaterdagochtend en zondagavond gaan, ook bijna 2 dagen rust. Zaterdag intensief, zondag rustig herstelloopje. En op een doordeweekse avond nog een derde training.quote:Ik sta om 6 uur op en ga om kwart voor 7 naar mijn werk (om 8 uur begin ik met werken). Ik heb geen tijd om daarvoor te gaan hardlopen, tenzij ik nog vroeger opsta (en dat zal mijn lief me niet in dank afnemen). Mijn oplossing nu is om tweemaal in de week te gaan hardlopen op thuiswerkdagen, en eenmaal in het weekeinde. Van januari t/m april kan ik niet thuiswerken omdat ik elke dag op pad moet, en ik vrees nu dus al met ernstige vrezen dat mijn hardloopregime moeilijk vol te houden zal zijn. 's Avonds hardlopen lukt me echt niet (zowel fysiek als mentaal valt me dat te zwaar).
Ik geloof er ook heilig in dat je van zulke zaken een gewoonte moet maken. Niet over nadenken, gewoon doen. Misschien moet ik toch maar vroeger op gaan staan.
Er ligt nog iemand naast je in bed las ik netquote:Hardlopen in Amsterdam-Oost om 5 uur 's ochtends, anyone?
Dat lijkt me een aardig plan. Ik had ook bedacht dat het leuk zou kunnen zijn om me voor te nemen op een bepaald tempo te lopen (eventueel per km verschillend) en dan achteraf te checken hoe dicht mijn gevoel bij de werkelijkheid zat. Binnenkort krijg ik m'n iPod sport chip binnen en ik hoop dat dat een leuk speledingetje is. Verder is het aardig om aan mijn techniek te werken, waar ik nog wel een dvd voor heb liggen. De uitdaging zit dan dus meer in de manier van lopen en de beleving daarvan.quote:Op zondag 14 december 2008 12:07 schreef Koert het volgende:
10km harderMet intervallen gaat het niet zoveel meer tijd kosten gok ik.
Ik vind beide suggesties heel aardig! Daar wil ik wel mee gaan experimenteren. Dan eet ik 's avonds iets later en stop ik er een extra (licht verteerbare) maaltijd tussen. Misschien ga ik er zelfs beter door slapen.quote:6 uur is al redelijk op tijd, misschien niet zo fijn om nog vroeger op te gaan staan. Je loopt nu om de dag neem ik aan? Kan je van januari tot april zaterdagochtend en zondagavond gaan, ook bijna 2 dagen rust. Zaterdag intensief, zondag rustig herstelloopje. En op een doordeweekse avond nog een derde training.
Of je schakelt qua intensiteit wat terug, dus alleen nog maar rustige trainingen, misschien gaat dat beter 's avonds. Even goed je hoofd leegmaken voordat je gaat slapenPersoonlijk vind ik het fijn om voor mn avondeten te trainen, dan krijg ik een dipmoment precies als ik naar bed ga.
quote:Er ligt nog iemand naast je in bed las ik net
Wa's dat?quote:Op zondag 14 december 2008 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aardig plan. Ik had ook bedacht dat het leuk zou kunnen zijn om me voor te nemen op een bepaald tempo te lopen (eventueel per km verschillend) en dan achteraf te checken hoe dicht mijn gevoel bij de werkelijkheid zat. Binnenkort krijg ik m'n iPod sport chip binnen en ik hoop dat dat een leuk speledingetje is.
"Met de Nike + iPod Sport Kit verandert uw iPod nano in een personal trainer. Deze draadloze sensor en ontvanger zijn exclusief gemaakt voor Nike+-schoenen. Ik heb er gewoon een hoesje voor gekocht op eBay. De iPod nano geeft tijdens het hardlopen realtimefeedback en u kunt de gegevens van al uw prestaties opslaan op uw Mac of pc. U plaatst de draadloze sensor in de speciale, ingebouwde ruimte onder de binnenzool van uw Nike+-schoenen en sluit de ontvanger vervolgens aan op de dockconnector van uw iPod nano. Vervolgens kunt u op pad gaan. Terwijl u hardloopt (en ook wanneer u het even rustig aan doet), verstuurt de sensor gegevens naar de iPod nano en worden de tijd, afstand, het tempo en het aantal verbrande calorieën keurig voor u bijgehouden. En als u wilt, kunt u zelfs in realtime op de hoogte worden gesteld zodra u een persoonlijk record hebt behaald. Nadat u bent bijgekomen, kunt u de iPod nano op uw computer aansluiten en de gegevens van de sessie synchroniseren met iTunes en nikeplus.com. Op die website kunt u al uw vorige prestaties bekijken, een doel voor uzelf instellen en anderen uitdagen voor een virtuele wedstrijd."quote:
Waarom loop je?quote:Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de rest van mijn leven te blijven hardlopen zonder tussendoor te stoppen. Murakami lukt het, maarja, die is schrijver en kan zijn eigen dag indelen. In periodes dat ik het druk heb met iets anders is hardlopen het eerste wat sneuvelt.
Ik vind het lastig om mezelf te blijven motiveren. Op een gegeven moment heb ik mijn doel (een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd) wel gehaald en dan raak ik die drive kwijt. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er altijd een uitdaging in blijft zitten? Hoe doen jullie dat met sporten waarbij je je eigen tegen- en medestander bent?
Clau, ik ben vorig jaar september begonnen (met Evy) en ik loop nu sinds ongeveer een half jaar als volgt:quote:Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Cardio is heel belangerijk, het is beter om het vet te burnen dan het uit hongeren dmv +-300 KCAL onder je onderhoud.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Niet helemaal met je eens. Als je kcal overschot eet kom je aan dus je moet wel onder onderhoud eten om af te vallen. De cardio doe je om extra kcals te verbranden. Tevens ben ik het wel met je eens dat cardio erg belangijk is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:14 schreef Vono het volgende:
[..]
Cardio is heel belangerijk, het is beter om het vet te burnen dan het uit hongeren dmv +-300 KCAL onder je onderhoud.
Ga liever +- 100 KCAL boven je onderhoud (Schoon eten) en dan 45 minutjes op 65% van je max hartslag cardio. Meestal zo een 135 BPM. en dat het saai is klopt wel. gewoon handdoek over de timer en lekker tv kijken of met andere mensen praten die ook aan het cardio'en zijn. Dit is btw ook een goeie graadmeter om te zien of je niet te hard loopt/fietst of wat dan ook. Je mag niet buiten adem zijn als je aan het cardio'en bent om vet te verbranden. Succes
rspect! die werkt zeker alleen met een nano?quote:Op zondag 14 december 2008 19:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Clau, ik ben vorig jaar september begonnen (met Evy) en ik loop nu sinds ongeveer een half jaar als volgt:
2 of 3x per week 5 of 6 km. en 1x iets langer (8,9 of heel soms 10). Ik verbeter mezelf daardoor niet echt, hoewel ik wel sneller ga dan in het begin hoor, mijn gemiddelde is iets van 5:15 per km. en in het begin lag dat rond de 5:35. Daarnaast volg ik nog wat klasjes in een sportschool (stepshape, bodyshape, pilates, dat soort gedoe) en ik merk echt verschil!! De uitdaging bij het hardlopen is toch de snelheid! Ik heb ook zo'n iPod chipie en als ik hem op 5k zet verwacht ik altijd m'n record te verbreken. (als dat gebeurt komt er een bekende (Amerikaanse) sporter in je oor: "Congratualations, you have just reached your best 5k"
Nee! Nou ja ik (als meisje) doe ook krachttraining zonder cardio. En iedereen heeft een eigen idee bij een goddelijk lichaam. Wil je dit met dieten bereiken is dit prima, wil je dit met krachttraining bereiken of met cardio of een combinatie van die 3. Allemaal prima. Als er maar geen slowchat komt en niet louter bodybuild of dieet tips. Dan kan iedereen zijn eigen tips er uit halen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar dan ben ik geneigd om meer aan het bodybuilding idee te denken. Kan aan mij liggen.
Hier gaat het waarschijnlijk veel om cardio gecombineerd met krachttraining.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |