Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Whuah! Vetquote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef MrTorture het volgende:
Ok, ik lul al tijden mee in dit topic, maar heb nog nooit wat laten zienBij deze
[ afbeelding ]
Omdat de Moezel zo'n mooie omgeving kent, een kaart daarop gebaseerd
[ afbeelding ]
De druiven voor de lekkerste wijnen hangen hier mooi in de zon, dankzij de schuine oever van de rivier
(ok, toegegeven, het zijn pompoenvelden)
[ afbeelding ]
Mocht je er eens op vakantie willen: het is prima per OV bereikbaar!
[ afbeelding ]
Misschien wil je je er zelfs vestigen, zo aan de rivier
Even verderop, op een andere kaart, is een grotere stad in wording!
[ afbeelding ]
Oude binnenstad
[ afbeelding ]
Forensenwijk (met de noodoplossing ivm de nog niet werkende viaduct)
[ afbeelding ]
Dit deel herinnert aan de oude handelstijd
[ afbeelding ]
Links van de snelweg een goedkope wijk, rechts (gescheiden door geluidswal uiteraard) een wat rustigere, duurdere wijk.
[ afbeelding ]
Ik geil dan wel niet op mezelf, maar mijn inwoners doen het maar al te graag!
[ afbeelding ]
En zo niet, dan verdwijn je naar een uithoek van de stad. De wegen erheen zijn weliswaar gewone tweerichting wegen, maar wie hier binnenkomt, zal nooit de terugweg zien
Pics! Ik wil kijkenquote:Op maandag 8 december 2008 13:19 schreef iFries het volgende:
[..]
Whuah! Vet
Das nogal wat anders als ik heb
Yup. Heb het spel zelf al een tijdje niet meer gespeeld, dus ik heb alleen nog oude pics. Op aanvraag wil ik er eventueel nog wel wat posten.quote:Op maandag 8 december 2008 15:30 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Pics! Ik wil kijkenVan anderen leren gaat altijd sneller dan zelf dingen uitvinden
Alt/print screen?quote:Op maandag 8 december 2008 19:16 schreef iFries het volgende:
Uhh, ik speel nog net ±P maar wil ze wel maken
Is er een beetje makkelijke manier om screenshots uit SC te krijgen ?
Ik kan niets zonder cheatsquote:Op dinsdag 9 december 2008 07:29 schreef Superfast het volgende:
Is dit spel een beetje speelbaar niet dat je onmogelijk zonder cheats een fatsoenlijke stad kunt draaien?
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfquote:
D'r zit een cameraartje in een van die submenu's (waar je ook opslaat enzo)quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:18 schreef iFries het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfDus lekker op een knopje rammen en na de tijd een hele map met screenshots hebben
Ja hoor ;-) En ook zonder Rush Hourquote:Op dinsdag 9 december 2008 13:24 schreef OA het volgende:
Heeft iemand SC4 al probleemloos draaien onder Vista?
De reden hiervoor is dat veel mensen (iedereen eigenlijk, helemaal op sites als simtropolis en sc4devotion) met plugins werken. Ikzelf bijvoorbeeld heb bijna 2 gig aan plugins met allemaal custom content gedownload. Als jij mijn stad goed zou willen zien dan zul je (precies) diezelfde 2 gig aan plugins ook moeten hebben anders zie je een stad met alleen maar "brown boxes" dus dat heeft weinig zin.quote:Op zondag 7 december 2008 23:25 schreef opperpanter het volgende:
Wat ik niet snap:
Er zijn nergens downloads van cities te vinden? Ik wilde gewoon eens zien wat anderen gebouwd hebben, maar verder dan plaatje zoals hier kom ik niet. Je vindt duizenden BAT, LOT en REGION files, maar geen steden. Waarom is dat (of waarom kan ik ze niet vinden)?
Meestal maak ik residential zones van 3x4 of 4x4. Maar dit komt ook weer door alle gedownloade dingen. Deze komen dan lekker snel tevoorschijn. in principe maakt het eigenlijk niets uit. Ik heb zelfs vlakken van 6x6 die gewoon bebouwd worden (met gebouwen van 6x6.quote:De reden dat ik eens rond wilde kijken:
Wat gebruiken jullie als maximale afstand tot de wegen voor residential? Ik lees overal dat elke residenital tile zijn voordeur aan een weg moet hebben. Strikt genomen zou je dan maximale breedte (of juist lengte) van een zone 2 tiles zijn. Echter bredere (of langere) zones werkt ook. Komt dit omdat er dan gebouwen opkomen van bv 2x2 tiles? Is dit oke of is het echt slimmer om de zones smaller (of korter) te houden?
Zijn er al junks en hoeren?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:35 schreef Tomidevil het volgende:
Hier een screen van mijn Groeiende Amsterdam
Ik sta goed in het budget voor dus ik heb (eindelijk) een welvaarende (en groiende) Amsterdam
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 18:38 schreef santax het volgende:
[..]
Zijn er al junks en hoeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net een nieuw deel van de stad, dit deel staat nog te groeien...
Playin is for someone a torcher
eigenlijk wel logisch.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:15 schreef ArmaniXL het volgende:
[..]
De reden hiervoor is dat veel mensen (iedereen eigenlijk, helemaal op sites als simtropolis en sc4devotion) met plugins werken. Ikzelf bijvoorbeeld heb bijna 2 gig aan plugins met allemaal custom content gedownload. Als jij mijn stad goed zou willen zien dan zul je (precies) diezelfde 2 gig aan plugins ook moeten hebben anders zie je een stad met alleen maar "brown boxes" dus dat heeft weinig zin.
[..]
Uhm, die laatste zin loopt niet zo lekker volgens mij. Wat gebeurt er automatisch als je stad groter wordt?quote:Meestal maak ik residential zones van 3x4 of 4x4. Maar dit komt ook weer door alle gedownloade dingen. Deze komen dan lekker snel tevoorschijn. in principe maakt het eigenlijk niets uit. Ik heb zelfs vlakken van 6x6 die gewoon bebouwd worden (met gebouwen van 6x6.
Overigens gaat maakt in de loop van het spel en hoe groter je stad wordt de computer vanzelf groter zonen als dat nodig zou zijn voor je stad.
Zorgen dat er geen wegen meer naartoe gaan, dan lossen ze op den duur vanzelf opquote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef iFries het volgende:
Hmm, ik ben ff opnieuw begonne... pak het nu grootser aan, en dat werkt beter volgens mij ..
Maaruh, hoe kom je van reeds opgebouwde afval bulten af?
Kijk! Daar hebben we wat aan !quote:Op woensdag 10 december 2008 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zorgen dat er geen wegen meer naartoe gaan, dan lossen ze op den duur vanzelf op
Lijkt me een CD probleem ...quote:Op woensdag 10 december 2008 21:51 schreef OA het volgende:
Ik installeer het spel momenteel opnieuw op mijn laptop met Vista.
Het bestand SimCity_1.dat wil niet gekopieerd worden...Komt iemand dit bekend voor?
Als ik op internet zoek, ben ik iig niet de enige...quote:
Gaarne!quote:
Zie pm. Morgen proberen! Bedankt!quote:Op woensdag 10 december 2008 22:28 schreef iFries het volgende:
je hebt pm, bestand stond bij mij in: C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\
Ik heb gisterenavond nog even SC3000 zitten spelen.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef iFries het volgende:
Gaaf! Daar heb ik dus echt geen geduld voor
Je kunt dat met die megakwast doen, maar het is inderdaad mooier als je ze een voor een ploptquote:Op donderdag 11 december 2008 06:26 schreef OA het volgende:
[..]
Ik heb gisterenavond nog even SC3000 zitten spelen.
Was een nieuwe stad gestart en heb eerst voor een 'groene long' in de stas gezorgd. Volgens mij ben ik 3 kwartier bezig geweest met bomen planten...
Ik ook niet, maar het moet wel leuk wordenquote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef iFries het volgende:
Gaaf! Daar heb ik dus echt geen geduld voor
Ik heb het over SC3000 hè, niet over 4...quote:Op donderdag 11 december 2008 08:32 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Je kunt dat met die megakwast doen, maar het is inderdaad mooier als je ze een voor een plopt
Iemand een kant-en-klaar idee?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:16 schreef Stofje het volgende:
Maar goed, met welke plugin moet je dat eeuwige gezeik om ziekenhuizen en scholen indammen, want ik word er nu echt gek van. Ik heb nu mega basis- en middelbare scholen en ook flinke ziekenhuizen, maar het scheelt niks.
Nee, ik zit er ook een beetje tegenaan te hikken. 40.000 inwoners en je hebt gewoon 2 ziekenhuizen, 4 klinieken, 4 politiebureau's en brandweerkazernes, ze eisen een kleine luchthaven en iedereen staat anderhalf uur in de filequote:Op donderdag 11 december 2008 10:43 schreef Stofje het volgende:
[..]
Iemand een kant-en-klaar idee?.
Vroeger was er een Tool op Simtropolis waar je de gegevens van bepaalde nutsbedrijfjes kon veranderen; grotere dekkingsgraad politie, brandweer, ziekenhuis, meer patienten per ziekenhuis en per school etc. Mocht ik 'm toevallig vinden, dan post ik wel een linkje.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:43 schreef Stofje het volgende:
[..]
Iemand een kant-en-klaar idee?.
Hey, dat zou grappig zijn. Ik zal zelf ook zoeken en zal deze link dan ook hier posten mocht ik 'm gevonden hebben. Als jij 'm eerder vindt: Tof! Dank je alvastquote:Op donderdag 11 december 2008 15:39 schreef Roland. het volgende:
[..]
Vroeger was er een Tool op Simtropolis waar je de gegevens van bepaalde nutsbedrijfjes kon veranderen; grotere dekkingsgraad politie, brandweer, ziekenhuis, meer patienten per ziekenhuis en per school etc. Mocht ik 'm toevallig vinden, dan post ik wel een linkje.
Ja, dat denk ik dan ook. Veel verkeer, veel vuilnis, veel vervuiling kan niet goed zijn voor de simmetjes!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:15 schreef MrTorture het volgende:
Dat zou wel geweldig zijn
Bij mij liggen de ziekenhuizen echt altijd boordevol :\ Misschien wel 10.000 van de 60.000 ofzoen dan nog vindt niemand werk
Genoeg op invalbasis zou ik denken zo
maar komt dat door hoge vervuiling en weinig parkjes ofzo?
In 3000 is het niet anders. Heb je 200.000 inwoners, zitten er 79.000 kinderen op school + 15.000 op de hogere school...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:15 schreef MrTorture het volgende:
Dat zou wel geweldig zijn
Bij mij liggen de ziekenhuizen echt altijd boordevol :\ Misschien wel 10.000 van de 60.000 ofzoen dan nog vindt niemand werk
Genoeg op invalbasis zou ik denken zo
maar komt dat door hoge vervuiling en weinig parkjes ofzo?
Is dat een regio of een stad?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:57 schreef MrTorture het volgende:
Zo, het bekende "Nog een paar kleine aanpassinkjes en dan ga ik slapen" heeft weer toegeslagenmaar goed, niet te laat nog
[ afbeelding ]
De eerder geposte rivier moet hier uiteindelijk in zee uitmonden. Wordt nog wel een projectje, maar de ruwe lijnen staan al
Groot deel van een stad, er mist nog een klein stukje. Grootste vierkant op de kaart.quote:
Hmm, kan het helaas niet meer in de lijst vinden bij Mods, weet wel dat 't heel vroeger ook hier mee kon: http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=334, maar dat programma is chaotisch en frustrerend, dus dat raad ik af. Mocht ik ooit nog onverhoopt tegenkomen, dan weet ik 't topic wel te vindenquote:Op donderdag 11 december 2008 15:48 schreef Stofje het volgende:
[..]
Hey, dat zou grappig zijn. Ik zal zelf ook zoeken en zal deze link dan ook hier posten mocht ik 'm gevonden hebben. Als jij 'm eerder vindt: Tof! Dank je alvast.
Ik heb voor dit probleem dan ook ziekenhuizen met een capaciteit van 15000 of 20000.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:39 schreef Stofje het volgende:
[ afbeelding ]
M'n centrum. Tel de ziekenhuizen op dit kleine stukje grond (en ja, ze zitten ramvol)
Thanks!quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:25 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Ik heb voor dit probleem dan ook ziekenhuizen met een capaciteit van 15000 of 20000.
Misschien heb je er wat aan:
http://rapidshare.com/files/172651707/Medical_Centers.rar.html
wat voor style zijn die gebouwen?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:39 schreef Stofje het volgende:
[ afbeelding ]
M'n centrum. Tel de ziekenhuizen op dit kleine stukje grond (en ja, ze zitten ramvol)
Wegen worden ook in de pauze gebouwdquote:
Zal inderdaad met de foutmeldingen te maken hebben. Kreeg er 3!!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:43 schreef MrTorture het volgende:
Geen foutmeldingen gehad bij je installatie? Dan zou ik eens gaan spelen met de grafische opties. Detail verhogen of verlagen, kijken of het dan beter zichtbaar wordt
hmm ok, wat is de makkelijkste manier?quote:Op zondag 14 december 2008 13:41 schreef MrTorture het volgende:
Dan download je em toch? Je hebt het origineel, dus de licentie in huis. Heb ik ook gedaan, ik had wel meer dan 3 foutmeldingen
Ben al bezig idd, t is wel slow allemaal zo:( kan niet wachtenquote:Op zondag 14 december 2008 21:41 schreef MrTorture het volgende:
Torrent denk ik
Pics!quote:Op maandag 15 december 2008 08:24 schreef MrTorture het volgende:
Ik ben bezig met een airport en hij gaat mooi worden![]()
In ieder geval 2 lange startbanen, 1 iets kortere wat verder uit de airport (polderbaanstijl) en eentje voor kleine business vluchten, cargo/industrie ruimte, snelweg onder de taxiroute richting de "polderbaan", ga zo maar door
Eigenlijk is dit wel zonde. De Simtropolis dvd's zijn verschrikkelijk gedateerd. Je had beter kunnen doneren op SC4devotion.com. Die hebben net een dvd uitgebracht die helemaal up-to-date is en waarop ook "unieke" gebouwen staan die nog niet zijn uitgebracht voor download. En waarbij alle dependencies staan die je nodig hebt voor de gebouwen als het goed is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:49 schreef MrTorture het volgende:
Ik hoop dat SC4 nog even actueel blijftheb 50 dollar gedoneerd aan simtropolis voor de Stex collection DVD's
Als ik ingelogd ben zie ik gewoon het woordje "download" staan... Ben je wel ingelogd voor de LEX?? Je moet je namelijk apart registreren voor het forum en voor de LEX.quote:Op maandag 15 december 2008 15:25 schreef Stofje het volgende:
Ik snap weinig van dat SC4devotion. Hoe moet je iets downloaden?Bijvoorbeeld, dit is de nieuwste NAM.. En nu? Hoe moet ik die binnenhalen? Ik heb gewoon een account, dus dat is het niet...
Heb niet alle vorige topics gevolgd hoor.. maar:quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:26 schreef MrTorture het volgende:
Kleine preview van mijn airport in aanbouw, lichtelijk bewerkt(om foutjes weg te werken)
[ afbeelding ]
Links van het midden de toren voor luchtverkeersleiding in aanbouw, 2 banen zichtbaar, met de taxiways er tussen. Je ziet een tunnel onder de run- en taxiway, om bezoekers achter de terminals te zetten. Daar ligt een ringweg. Een baan komt nog boven in beeld (kort, zakelijk, cargo, etc..) en eentje nog enigszins buitenaf, als een soort polderbaan.
KLM en Lufthansa hebben 3 eigen 747-pieren, rechts zie je 3x Lufthansa en 2x Iberia kleine jets.
3 Avonden werk tot nu toeen het gaat sowieso niet helemaal naar wens worden, maar dat halen we bij de volgende airport wel in
Je moet geen industrie bouwen totdat je ziet dat er alleen maar vraag is naar high tech:P Dat kun je zien door op dat "vraag metertje" te klikken. Dus waar je ziet of er vraag is naar huizen of winkels. Als je dan ziet dat er alleen een positief balkje is bij high tech, leg je een stuk dichtbebouwde industrie aan.quote:Op woensdag 24 december 2008 21:45 schreef Dynd het volgende:
Wegen is bij mij wel goed, maar hoe krijg je high tech industrie? Ik heb basisschool, middelbare school, particuliere school, universiteit, bibliotheek en musea. Overal is het opleidingsniveau 'Hoog'maar ik krijg maar geen hightech industrie
En als je de wat op cpu-core wat zet?![]()
Daardoor crasht ie bij mij niet meer.quote:Dual Core processors:
Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.
Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
Daar kan ik je niet bij helpen, ik speel uberhaupt zonder geluidquote:Op donderdag 25 december 2008 13:33 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand nou wat dat gegrom is? Ik word er echt gek van... ik heb nu het geluid van het spel maar uitgezet..
Ik nu dus ook... heb gewoon winamp maar aangezetquote:Op donderdag 25 december 2008 14:07 schreef lof102 het volgende:
[..]
Daar kan ik je niet bij helpen, ik speel uberhaupt zonder geluid
Je moet je torens en pompen ver bij de smerige industrie vandaan zetten, anders raakt het water te vervuild en worden de pompen stilgezet. Onderaan zie je ook wel staan dat "green meddlers" (groene bemoeials) ervoor hebben gezorgd dat je pompen hun werk niet meer mogen doen.quote:Op woensdag 10 december 2008 07:48 schreef Superfast het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe met het aanleggen van de waterleidingen?
In de steden is er geen probleem alleen bij de gebieden met industrie is er na een tijdje opeens geen water meer terwijl de level van pollution op acceptable staat.
Ook een duurdere centrale bouwen de leidingen vervangen etc schijnt niet te helpen waardoor veel industrie op abandoned staat due lack of water.
blasphemy, die muziek is zwaar ok!quote:Op donderdag 25 december 2008 15:06 schreef Dynd het volgende:
Ik heb het geluid sowieso uitstaan, vind die muziek een beetje vaag.
Thanks, ga ik binnenkort proberen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:16 schreef MrTorture het volgende:
Grotere maps:
http://www.simcitycentral(...)-1-city-plot-layout/
Af en toe als je veel geld over hebt per maand, moet je de belastingen verlagen. En dan vooral die van de high-wealth inwoners en commerce. Op die manier blijf je een gezonde vraag houden en kun je gestaag groeien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:21 schreef Tomidevil het volgende:
kan iemand uitleggen hoe je een hoge vraag krijgt?
Check de link die ik eerder postte (deze pagina nog)quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:11 schreef -Willempie- het volgende:
Ik heb nu net een nieuwe regio gedownload hoe krijg ik deze nu in het spel? Want het wil me niet echt lukken.
thnx man ik ga nu uitproberenquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Af en toe als je veel geld over hebt per maand, moet je de belastingen verlagen. En dan vooral die van de high-wealth inwoners en commerce. Op die manier blijf je een gezonde vraag houden en kun je gestaag groeien.
5 bij 5? (in het begin lukt het niet dus ik trek de rasters altijd zelfquote:Op donderdag 1 januari 2009 16:12 schreef DJKoster het volgende:
Na veel prutsen vraag ik het dan toch maar..![]()
Hoeveel vakjes heb je nodig voor de grootste torenflats?
quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:06 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
5 bij 5? (in het begin lukt het niet dus ik trek de rasters altijd zelf
Yup, en sommige gebouwen hebben 2 varianten. De één kan bijvoorbeeld op 2×2 terwijl de andere op 3×2 kan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:21 schreef lof102 het volgende:
De hoogte van een gebouw hangt niet af van de hoeveelheid vakjes, ik heb gebouwen die varieren van 2x2 tot 7x7 en allemaal een gelijke hoogte kunnen krijgen... Dat hangt er maar net vanaf welk gebouw je hebt gedownloaded
Belastingen verhogen, dat is je grootste inkomstenbron. Verder ken ik wel een simcity trainer met alleen maar een cheat voor extra simdollars.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:13 schreef Tomidevil het volgende:
Kan iemand me een paar tips geven voor een lekker hoog budget, (zonder) cheats
Gewoon zorgen dat je meer binnen krijgt dan uitgeeft en dan de tijd op zn snelst zetten. Dan gewoon je tijd nemen om je volgende wijk zorgvuldig te plannen. Tegen de tijd dat je klaar bent met plannen en vervolgens met het leggen vh basisplan mbv wegen, dan moet je redelijk wat geld achter de hand hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:13 schreef Tomidevil het volgende:
Kan iemand me een paar tips geven voor een lekker hoog budget, (zonder) cheats
Waar kan ik die Trainer krijgen op internet?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:17 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Belastingen verhogen, dat is je grootste inkomstenbron. Verder ken ik wel een simcity trainer met alleen maar een cheat voor extra simdollars.
http://www.mennekecheats.nl/trainers/trainer_s.htmlquote:Op zondag 4 januari 2009 14:43 schreef Tomidevil het volgende:
[..]
Waar kan ik die Trainer krijgen op internet?
De teringquote:Op maandag 5 januari 2009 18:21 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een groter station.
Dat valt toch wel mee. Heb ooit dit eens gehad.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:21 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een groter station.
Belasting voor de arme onderlaag flink verhogen. Dan bedenken die paupers zich wel voordat ze naar jou stad komen, laat staan dat ze er willen blijven wonen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:20 schreef DJKoster het volgende:
Erg fijn.. in je eigen stad HT-industrie en in een buurstad zware vervuilende industrie.
Oftewel: mijn sims rijden als Polen de halve stad door om maar in die buurstad te kunnen werken![]()
Fucking complex spel![]()
Met zo'n wolkenkrabber naast je vliegveld is het gewoon vragen om problemen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:14 schreef Syb-rund. het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat zijn die rondvliegende vliegtuigen toch een partij spastisch zeg
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:21 schreef MrTorture het volgende:
Dat sowieso, planologisch gezien vind ik het een beetje matigjeskijk hoe dicht die huizen op het klaverblad staan.
Als ik bouw, doe ik dat het liefst met google maps op de achtergrond
Ja.. maar hoe kan je grachten maken dan.. :S je hebt geen water tool ofzoiets.. dat je een slootje kan aanleggen oid.. dan moet je eerst heel het land verlagen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:47 schreef MrTorture het volgende:
Wat ik al eerder zei: kijk gewoon in je eigen buurt, wat vind je daar mooi aan en ga het nabouwen
Ik wil nog een grachtenstad a la Leiden of Amsterdam gaan maken en nog een polderlandschap.
Maar nu eerst bezig met een stad over een rivierdelta
Ah, dan moet je je hier eens aanmelden: www.simptropolis.com daar kun je heel veel 'plugins' downloaden. Van kanalen, tot sloten, die foto's hierboven zijn van de pegasus Ponds Kit bijvoorbeeld... die plaats je net zoals je een weg zou plaatsen, maar er zijn letterlijk duizenden door users gemaakte dingen te downloaden. Van nieuwe gebouwen tot en met bushaltes die je direct op een weg kunt plaatsen tot en met die sloot die je hierboven ziet (allemaal puzzelstukjes zodat je je eigen sloot kunt maken) tot en met mods die ervoor zorgen dat je meer vraag naar bijvoorbeeld woningen hebt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja.. maar hoe kan je grachten maken dan.. :S je hebt geen water tool ofzoiets.. dat je een slootje kan aanleggen oid.. dan moet je eerst heel het land verlagen...
Helaas krijg ik SC4 nog steeds niet fatsoenlijk geïnstalleerd onder Vistaquote:
Ik ken het probleem. Soms lukt het wel, soms niet. Erg irritant. Soms klik ik erop en dan verdwijnt het laatste beetje.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:25 schreef DJKoster het volgende:
Hoe krijg ik een vuilnisbelt leeg? Een klein hardnekkig stukje wil maar niet leeg
Wel effectief voor de rest van de omgeving zeker?quote:Op donderdag 8 januari 2009 06:58 schreef DJKoster het volgende:
Grond ophogen/verlagen werkt niet. Heb er al een meteoor op gegooid, geen effect![]()
Wel zo logisch, het is afval, anders kun je steeds zonen en weer verwijderen. Zou té makkelijk zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 07:20 schreef DJKoster het volgende:
Dezonen leek geen effect te hebben.
Vuilnisbelt geïsoleerd (zodat er een autootje boven stond) en na 13 jaar was ie leeg. Het was vast een stortplaats voor radioactief afval
Bij mij deed ie dat ook.. maar toen ik dat met die affiniteit (openingspost) heb aangepast was het over.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Soms crasht SC4 zonder duidelijk aanwijsbare reden. Is daar een fix voor?
Ziet er leuk uit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:01 schreef lof102 het volgende:
Bezig met een nieuwe regio..
Heb geprobeerd zow origineel mogelijk een stad (dorp) in een bebost gebied tegen een flauwe bergwand op te bouwen...is wel aardig geworden al zeg ik het zelf!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
p.s., weet iemand hoe je die stomme ballontjes van die auto's uit zet?
Thanks, heb hem inderdaad ooit eens gekocht, uiteindelijk heb ik toch de installatiedisc toch nog ergens in huis gevonden, achteraf in een drive van een ongebruikte computer..quote:Op zondag 11 januari 2009 10:05 schreef JDude het volgende:
Eén installatiedisc en een gamedisc dacht ik ja.
Aangezien je de gamedisc hebt, en het spel dus ooit wel gekocht zult hebben, zou ik de installatiedisc downloaden. Of in de aanbiedingenbak bij [insert speelgoedwinkel] graaien, daar ligt'ie vaak al voor een euro of 5.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:04 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag eindelijk de Space Port vrijgespeeld.. wist ik veel dat je daar missies voor moest doen...![]()
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=669.0
Als je je stad met 'easy' begint krijg je hem (en andere gebouwenquote:Op maandag 12 januari 2009 23:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Ik heb m bij een stad gekregen zonder iets vrij te spelen. Ik voldeed aan de voorwaarden en kreeg hem. Bij een andere stad lukt dit weer niet.
Ik begin altijd met easyquote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:15 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als je je stad met 'easy' begint krijg je hem (en andere gebouwen) niet.. En moet je dus bepaalde missies spelen.
Nog meer info: http://www.simcitycentral.net/forum/viewtopic.php?t=257
Neuh het mag er best kunstmatig uitzien, dat is eigenlijk de hele bedoelingquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:24 schreef MrTorture het volgende:
Jazekermet de NAM addon. En eventueel met de gewone tooltjes, maar da's lastiger. Wel gedetailleerder.
zijn nog lastig te krijgen dat welquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Neuh het mag er best kunstmatig uitzien, dat is eigenlijk de hele bedoeling
Moet is SC4 weer kopen... de cd's zijn verrot en de doosjes heb ik weggegooid. Naja tis maar 5 euro
80.000 is niet veel. Hoeveel mensen wonen er in je regio?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:07 schreef naknou het volgende:
Hallo ik heb een vraag ik heb en stad met ong 80000 inwoners (veel flats) ik heb nu een snelweg aangelegd bij mijn handelzone maar er groeien geen hoge handelflats.Terwijl er wel veel vraag naar is.
Weet iemand hoe dit komt???
ik heb de belasting op:
CS $ 9.0 %
CS $$ 7.6 %
CS $$$ 6.1 %
CO $$ 7.0 %
CO $$$ 6.0 %
Alvast bedankt!!!
[ link | afbeelding ]
Hier een afbeelding
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.quote:Ik zit momenteel op 81.000 in de hele regioDit is mn eerste stad.
Bedankt ik heb gedownload!!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.
Heb je verder NAM en/of CAM gedownload? Vooral als je CAM hebt gaat het een stuk sneller.
Als we het dan toch over inwoneraantallen hebben.. M'n op het moment grootste stad:quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.
Heb je verder NAM en/of CAM gedownload? Vooral als je CAM hebt gaat het een stuk sneller.
Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest om alle Lots voor de CAM te downloaden? Ik ben er nog niet aan begonnen lijkt me echt veel te veel werk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef lof102 het volgende:
[..]
Als we het dan toch over inwoneraantallen hebben.. M'n op het moment grootste stad:
[ link | afbeelding ]
Bijna 1,2 miljoen inwoners, het gaat steeds moeizamer
Dat is een hele stevige avond werk, downloaden valt dan nog wel mee, maar het uitpakken, installeren en in mijn geval sorteren....:Pquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:21 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest om alle Lots voor de CAM te downloaden? Ik ben er nog niet aan begonnen lijkt me echt veel te veel werk.
Dat dacht ik al wel. Eens kijken of ik daar een keer zin in heb.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef lof102 het volgende:
[..]
Dat is een hele stevige avond werk, downloaden valt dan nog wel mee, maar het uitpakken, installeren en in mijn geval sorteren....:P
Staat er niks over in de readme van NAM. Want ik heb um gewoon geinstalleerd en nergens op gelet en de auto's rijden bij mij wel gewoon goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij mij rijdt het verkeer aan de linkerkant van de weg... Voor zover ik weet heb ik nergens instellingen veranderd. Hoe komt dit en kan ik dit nog veranderen? Ik heb NAM geinstalleerd btw.
Wat is NAM / CAM ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.
Heb je verder NAM en/of CAM gedownload? Vooral als je CAM hebt gaat het een stuk sneller.
Als ik nu CAM installeer: werkt het dan meteen? Of moet ik dan de hele stad opnieuw gaan maken...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:36 schreef MrTorture het volgende:
Network Addon Module en Colossus Addon Module
Deze twee zorgen er voor dat je Sim in je dorpje met 1000 inwoners niet een uur in de file staat. En dat-ie de meest logische route naar z'n werk neemt enzo.
Volgens mij past die CAM ook nog wat aan aan je bebouwing, zodat je hoogbouw bij een realistisch inwonersaantal krijgt.
Je stad blijft intact en je kunt verder, maar niet ieder gebouw is CAM compatible wat ik zo lees. Maar goed, ik zou m'n spelplezier daar niet door laten bederven. Het hoort in ieder geval geen crashes op te leveren.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als ik nu CAM installeer: werkt het dan meteen? Of moet ik dan de hele stad opnieuw gaan maken...
Kijk anders hier even, misschien zoek je dit?quote:Op zondag 18 januari 2009 12:56 schreef sander-3 het volgende:
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=Colossus+Addon+Module&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3D
Levert ook niet veel op
Uhm, dat hoeft niet perse. Je kunt CAM downloaden en installeren en die andere bestanden (andere wolkenkrabbers) links laten liggen. Heb ik ook gedaan, gaat prima. Die losse bestanden ga ik wel een keer downloaden als ik tijd over heb.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:34 schreef sander-3 het volgende:
Oh.. ik dacht dat het gewoon 1 installatie was ofzo. Maar ik zie dat je allemaal losse bestanden moet downloaden/installeren..
Nog mensen die antwoord weten op mijn vraag?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij mij rijdt het verkeer aan de linkerkant van de weg... Voor zover ik weet heb ik nergens instellingen veranderd. Hoe komt dit en kan ik dit nog veranderen? Ik heb NAM geinstalleerd btw.
http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=149&threadid=103289&enterthread=y&STARTPAGE=1quote:Op zondag 18 januari 2009 18:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Nog mensen die antwoord weten op mijn vraag?
Gelukkig, het werkt! Alles geleegd, opgeruimd en alle oude SC programma's en mappen eruit gegooid en opnieuw geinstalleerd..quote:Op zondag 18 januari 2009 04:35 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik heb even een vraagje rond het installeren van SC4! Probeer het installeren op Vista, maar ik kom niet verder dan 100 % compleet (dan reageert het niet meer)! Ik zie wel volop patches op internet staan, maar dan moet de game wel geïnstalleerd zijn! weet iemand hiervoor de oplossing?
Wie kan mij vertellen hoe de railroad/ passagierstations werkt, het wil maar geen passagiers vervoeren!quote:Op zondag 18 januari 2009 20:31 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Gelukkig, het werkt! Alles geleegd, opgeruimd en alle oude SC programma's en mappen eruit gegooid en opnieuw geinstalleerd..![]()
Wel totaal anders dan SC3..
Da's toch niet normaal dit. Hadden ze daar niet even een pakketje van kunnen maken?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:31 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Kijk anders hier even, misschien zoek je dit?
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
In die links staat zo'n beetje alles wat je voor CAM moet downloaden.
En als je dat wil downloaden moet je "GET" veranderen in "DOWNLOAD".![]()
Een station aan de hoek van een spoorweg en een gewone weg bouwen doet het meestal aardig goed. Verder moet het reizen per trein natuurlijk niet enorm om zijn vergeleken met de weg.quote:Op maandag 19 januari 2009 04:34 schreef JoeThePlumber het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe de railroad/ passagierstations werkt, het wil maar geen passagiers vervoeren!
Hmm..heb twee stations dat aardig begint te werken, maar ligt horizontaal zonder bochten met railroad aan elkaar vast! Maar andere stations wil maar geen passagiers vervoeren! Wat mij wel opvalt is dat de railroads niet met elkaar verbind als je een bocht neemt, is de oplossing om de railroads met elkaar moeten kruizen? (net als in SC2000?)quote:Op maandag 19 januari 2009 19:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Een station aan de hoek van een spoorweg en een gewone weg bouwen doet het meestal aardig goed. Verder moet het reizen per trein natuurlijk niet enorm om zijn vergeleken met de weg.
Hoe kom je aan dat grote gebouw? Is dat vanzelf opgekomen of geplaatst?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:01 schreef lof102 het volgende:
Bochten kunnen niet haaks zijn met rails, dat is bekend bij jullie?
De eerste impressie van m'n nieuwe stad in wording:
[ afbeelding ]
Dat dus. Om de hoek om te gaan moet je a.h.w. twee bochten van 45 graden achter elkaar leggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:01 schreef lof102 het volgende:
Bochten kunnen niet haaks zijn met rails, dat is bekend bij jullie?
Thanks...quote:Op woensdag 21 januari 2009 06:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat dus. Om de hoek om te gaan moet je a.h.w. twee bochten van 45 graden achter elkaar leggen.
In dit geval heb ik hem geplaatst, maar hij is eveneens 'growable'.quote:Hoe kom je aan dat grote gebouw? Is dat vanzelf opgekomen of geplaatst?
Capaciteit van 80.000 ook goed?quote:Iemand die voor mij mischien een treinstation weet te vinden voor ongeveer 25000/30000 passagiers.
Yups, vraag me niet waarvandaan... M'n pluginfolder wordt al gedurende 2 jaar aangevuld en aangepast.quote:Lof02:Dat grote gebouw gedownload?
Simcity 1989quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef RoyVi het volgende:
SC4 gaat nu alweer een tijdje mee, zit er nu ook een Sim City 5 of 5000 aan te komen? Op basis van de Sims 3 engine zal het er wel mooi uit kunnen zien denk ik.
Simcity '5' Societies...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Simcity 1989
SC2000: 1993
SC3000: 1999
SC4: 2003
Het mag inderdaad wel weer. Hoewel het me wel een hele opgave lijkt om een Simcity te bouwen die (veel) meer te bieden heeft dan SC4 zonder extreem moeilijk te worden..
Nog even uittesten, maar tot nu toe..quote:Op maandag 26 januari 2009 03:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mijn Little AsiaAls iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik durf dat nooit te zeggen, omdat best veel mensen die stijl aanhoudenquote:Op maandag 26 januari 2009 07:44 schreef JDude het volgende:
Iets minder gridgewijs bouwen vind ik er altijd wat natuurlijker uitzien...
Wat zijn die kleine bruggetjes over de wegen? Ziet er cool uit btwquote:Op maandag 26 januari 2009 03:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mijn Little AsiaAls iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lol, dat zijn voetgangerspaden. Maar ik heb ze nu even weggehaald, want het is bijna onmogelijk om wegen te trekken met die dingen ertussen. Ik heb trouwens nieuwe Chinatown packs gevonden, alleen lukt het me niet ze werkend te krijgen. Iemand een idee welke dependencies je voor deze nodig hebt?:quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:38 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Wat zijn die kleine bruggetjes over de wegen? Ziet er cool uit btw
Ik heb het idee dat SC te moeilijk is voor het grote publiek. Daarom wil EA er niet mee verder gaan, het is maar voor een relatief klein hardcore publiek. De massa wil niet zoiets moeilijks. Daarom komen er ook dingen als SC Societies, SC Creator en SC DS, dat is veel toegankelijker. Maar voor de veteraan een stuk minder spannend.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Simcity 1989
SC2000: 1993
SC3000: 1999
SC4: 2003
Het mag inderdaad wel weer. Hoewel het me wel een hele opgave lijkt om een Simcity te bouwen die (veel) meer te bieden heeft dan SC4 zonder extreem moeilijk te worden..
Ik zie het al voor me...quote:Op zondag 1 februari 2009 06:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat SC te moeilijk is voor het grote publiek. Daarom wil EA er niet mee verder gaan, het is maar voor een relatief klein hardcore publiek. De massa wil niet zoiets moeilijks. Daarom komen er ook dingen als SC Societies, SC Creator en SC DS, dat is veel toegankelijker. Maar voor de veteraan een stuk minder spannend.
Ik moet er niet aan denken.. Ga ik me nog schuldig voelen als ik een snelweg dwars door een woonwijk trek..quote:Op zondag 1 februari 2009 11:30 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me...
SC met Sims
Dan moeten ze ook niet zeuren dat er files zijn...quote:Op zondag 1 februari 2009 11:47 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken.. Ga ik me nog schuldig voelen als ik een snelweg dwars door een woonwijk trek..
Waar gaat dat kanaal onderin heen???quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:03 schreef GasTurbine het volgende:
Willekeurige screenshot kaplow!
[ afbeelding ]
kleine 'amerikaanse' wijk met huizen van 1x1. Ik zit er trouwens de laatste tijd aan te denken om San Andreas na te maken. Is dat te doen (of is het al gedaan?)
Leukquote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:03 schreef GasTurbine het volgende:
Willekeurige screenshot kaplow!
[ afbeelding ]
kleine 'amerikaanse' wijk met huizen van 1x1. Ik zit er trouwens de laatste tijd aan te denken om San Andreas na te maken. Is dat te doen (of is het al gedaan?)
Nicequote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef lof102 het volgende:
Een kleine update van mijn regio:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Dank je wel, probleem omgelostquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:57 schreef MrTorture het volgende:
Hmm, toevallig een engelse linksrijdende simcity en een europese rechtsdraaiende NAM of omgekeerd?
Gewoon in een stad een weg leggen naar de rand van de stad dan vraagt ie automatisch of je een verbinding naar de andere stad wil aanleggen.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:05 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb nu een goed lopend stadje gemaakt. Alleen is daar nogal wat werkloosheid. Nu heb ik in de aangrenzende regio ook een stad gemaakt, hoe verbind ik die met elkaar zodat ze services met elkaar kunnen uitwisselen ?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef lof102 het volgende:
Een kleine update van mijn regio:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Daarvoor moet je NAM installeren en instellen dat je 'radical 24h' verkeer wil zien. Dan zie je constant auto's rijden.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef Techno-House het volgende:
HeyE MenAls ik Simcitty 4 speel en ik zoem in zie ik geen vekeer rijden .
Ik heb altijd geweten dat je dat ergens kon instellen. Dat je voor veel vekeer kon kiezen kan iemand dat mijn vertellen?
Hoor het wel.
Adios
je download het van bijvoorbeeld simtropolis, hij zal waarschijnlijk in een gecomprineerd map zijn, die moet je uitpakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef Techno-House het volgende:
Hey. Ik zou dan graag NAM willen installeren. Maar waar kan ik dat insyalleren? En als ik dat instaleer staant het dan ook gelijk op Simcitty4?
Als iemand het kan uitleggen!
bdankt alvast.
Hootrhet wel weer.
Adios
Met de NAM werkt het niet zoquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:54 schreef Tomidevil het volgende:
[..]
je download het van bijvoorbeeld simtropolis, hij zal waarschijnlijk in een gecomprineerd map zijn, die moet je uitpakken.
Daarna ga je naar mijn documenten en zie je de map simcity 4 staan, klik daarop, dan zie je een paar mappen waaronder plugins, ga daar naartoe en kopier het uitgepakte bestand die je erin wil plaatsen
voila
Dat registreren hoeft, gelukkig, nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:05 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Met de NAM werkt het niet zo![]()
Gedownloade .rar file pak je uit met winrar of winzip. Vervolgens installeer je de .exe file door er dubbel op te klikken. Vervolgens krijg je volgens mij een kleine wizard met wat je allemaal wel en niet wilt installeren.
Downloadlink: http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=380
Wel even registreren bij simtropolis.com
quote:Op zondag 15 februari 2009 23:25 schreef sander-3 het volgende:
Gaat vanzelf volgens mij. Zodra je de wegen naar de rand van de stad aanlegt gaan ze vanzelf rijden. Dus als je in die andere stad alleen maar industrie en commerciele dingen maakt, gaat je werkloosheid omlaag. Zo kun je ook steden maken die alleen uit wonen bestaan.
En je kan voor zover ik weet geen straten naar de buursteden leggen.
Dat komt echt overal vandaan, SC4D, Simtropolis, Gizm, SCcentral, SOMY, PEGASUS,en diverse kleinere sites... gericht zoeken, en google gebruikenquote:
De CAM... dan is het groeien van gebouwen en de verdeling van $, $$, $$$ wat beter geregeld. Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:23 schreef sander-3 het volgende:
Zo, dat NAM is best gaaf![]()
Is er nog zo'n soort addon? Die gewoon in 1 keer een zooitje extra's toevoegt?
Heb je effe?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:21 schreef lof102 het volgende:
[..]
Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1177.0
Is daar ook een samenvatting vanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:21 schreef lof102 het volgende:
De CAM... dan is het groeien van gebouwen en de verdeling van $, $$, $$$ wat beter geregeld. Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1177.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |