Thanks, heb hem inderdaad ooit eens gekocht, uiteindelijk heb ik toch de installatiedisc toch nog ergens in huis gevonden, achteraf in een drive van een ongebruikte computer..quote:Op zondag 11 januari 2009 10:05 schreef JDude het volgende:
Eén installatiedisc en een gamedisc dacht ik ja.
Aangezien je de gamedisc hebt, en het spel dus ooit wel gekocht zult hebben, zou ik de installatiedisc downloaden. Of in de aanbiedingenbak bij [insert speelgoedwinkel] graaien, daar ligt'ie vaak al voor een euro of 5.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:04 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag eindelijk de Space Port vrijgespeeld.. wist ik veel dat je daar missies voor moest doen...![]()
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=669.0
Als je je stad met 'easy' begint krijg je hem (en andere gebouwenquote:Op maandag 12 januari 2009 23:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Ik heb m bij een stad gekregen zonder iets vrij te spelen. Ik voldeed aan de voorwaarden en kreeg hem. Bij een andere stad lukt dit weer niet.
Ik begin altijd met easyquote:Op dinsdag 13 januari 2009 07:15 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als je je stad met 'easy' begint krijg je hem (en andere gebouwen) niet.. En moet je dus bepaalde missies spelen.
Nog meer info: http://www.simcitycentral.net/forum/viewtopic.php?t=257
Neuh het mag er best kunstmatig uitzien, dat is eigenlijk de hele bedoelingquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:24 schreef MrTorture het volgende:
Jazekermet de NAM addon. En eventueel met de gewone tooltjes, maar da's lastiger. Wel gedetailleerder.
zijn nog lastig te krijgen dat welquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Neuh het mag er best kunstmatig uitzien, dat is eigenlijk de hele bedoeling
Moet is SC4 weer kopen... de cd's zijn verrot en de doosjes heb ik weggegooid. Naja tis maar 5 euro
80.000 is niet veel. Hoeveel mensen wonen er in je regio?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:07 schreef naknou het volgende:
Hallo ik heb een vraag ik heb en stad met ong 80000 inwoners (veel flats) ik heb nu een snelweg aangelegd bij mijn handelzone maar er groeien geen hoge handelflats.Terwijl er wel veel vraag naar is.
Weet iemand hoe dit komt???
ik heb de belasting op:
CS $ 9.0 %
CS $$ 7.6 %
CS $$$ 6.1 %
CO $$ 7.0 %
CO $$$ 6.0 %
Alvast bedankt!!!
[ link | afbeelding ]
Hier een afbeelding
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.quote:Ik zit momenteel op 81.000 in de hele regioDit is mn eerste stad.
Bedankt ik heb gedownload!!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Geduld, inwoneraantal boven 200000 op zijn minst.
Heb je verder NAM en/of CAM gedownload? Vooral als je CAM hebt gaat het een stuk sneller.
Als we het dan toch over inwoneraantallen hebben.. M'n op het moment grootste stad:quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Heb je verder NAM en/of CAM gedownload? Vooral als je CAM hebt gaat het een stuk sneller.
Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest om alle Lots voor de CAM te downloaden? Ik ben er nog niet aan begonnen lijkt me echt veel te veel werk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:16 schreef lof102 het volgende:
[..]
Als we het dan toch over inwoneraantallen hebben.. M'n op het moment grootste stad:
[ link | afbeelding ]
Bijna 1,2 miljoen inwoners, het gaat steeds moeizamer
Dat is een hele stevige avond werk, downloaden valt dan nog wel mee, maar het uitpakken, installeren en in mijn geval sorteren....:Pquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:21 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Hoe lang ben je eigenlijk bezig geweest om alle Lots voor de CAM te downloaden? Ik ben er nog niet aan begonnen lijkt me echt veel te veel werk.
Dat dacht ik al wel. Eens kijken of ik daar een keer zin in heb.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef lof102 het volgende:
[..]
Dat is een hele stevige avond werk, downloaden valt dan nog wel mee, maar het uitpakken, installeren en in mijn geval sorteren....:P
Staat er niks over in de readme van NAM. Want ik heb um gewoon geinstalleerd en nergens op gelet en de auto's rijden bij mij wel gewoon goed.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij mij rijdt het verkeer aan de linkerkant van de weg... Voor zover ik weet heb ik nergens instellingen veranderd. Hoe komt dit en kan ik dit nog veranderen? Ik heb NAM geinstalleerd btw.
Wat is NAM / CAM ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:10 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Als ik nu CAM installeer: werkt het dan meteen? Of moet ik dan de hele stad opnieuw gaan maken...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:36 schreef MrTorture het volgende:
Network Addon Module en Colossus Addon Module
Deze twee zorgen er voor dat je Sim in je dorpje met 1000 inwoners niet een uur in de file staat. En dat-ie de meest logische route naar z'n werk neemt enzo.
Volgens mij past die CAM ook nog wat aan aan je bebouwing, zodat je hoogbouw bij een realistisch inwonersaantal krijgt.
Je stad blijft intact en je kunt verder, maar niet ieder gebouw is CAM compatible wat ik zo lees. Maar goed, ik zou m'n spelplezier daar niet door laten bederven. Het hoort in ieder geval geen crashes op te leveren.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als ik nu CAM installeer: werkt het dan meteen? Of moet ik dan de hele stad opnieuw gaan maken...
Kijk anders hier even, misschien zoek je dit?quote:Op zondag 18 januari 2009 12:56 schreef sander-3 het volgende:
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=Colossus+Addon+Module&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3D
Levert ook niet veel op
Uhm, dat hoeft niet perse. Je kunt CAM downloaden en installeren en die andere bestanden (andere wolkenkrabbers) links laten liggen. Heb ik ook gedaan, gaat prima. Die losse bestanden ga ik wel een keer downloaden als ik tijd over heb.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:34 schreef sander-3 het volgende:
Oh.. ik dacht dat het gewoon 1 installatie was ofzo. Maar ik zie dat je allemaal losse bestanden moet downloaden/installeren..
Nog mensen die antwoord weten op mijn vraag?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Bij mij rijdt het verkeer aan de linkerkant van de weg... Voor zover ik weet heb ik nergens instellingen veranderd. Hoe komt dit en kan ik dit nog veranderen? Ik heb NAM geinstalleerd btw.
http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=149&threadid=103289&enterthread=y&STARTPAGE=1quote:Op zondag 18 januari 2009 18:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Nog mensen die antwoord weten op mijn vraag?
Gelukkig, het werkt! Alles geleegd, opgeruimd en alle oude SC programma's en mappen eruit gegooid en opnieuw geinstalleerd..quote:Op zondag 18 januari 2009 04:35 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ik heb even een vraagje rond het installeren van SC4! Probeer het installeren op Vista, maar ik kom niet verder dan 100 % compleet (dan reageert het niet meer)! Ik zie wel volop patches op internet staan, maar dan moet de game wel geïnstalleerd zijn! weet iemand hiervoor de oplossing?
Wie kan mij vertellen hoe de railroad/ passagierstations werkt, het wil maar geen passagiers vervoeren!quote:Op zondag 18 januari 2009 20:31 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Gelukkig, het werkt! Alles geleegd, opgeruimd en alle oude SC programma's en mappen eruit gegooid en opnieuw geinstalleerd..![]()
Wel totaal anders dan SC3..
Da's toch niet normaal dit. Hadden ze daar niet even een pakketje van kunnen maken?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:31 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Kijk anders hier even, misschien zoek je dit?
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
In die links staat zo'n beetje alles wat je voor CAM moet downloaden.
En als je dat wil downloaden moet je "GET" veranderen in "DOWNLOAD".![]()
Een station aan de hoek van een spoorweg en een gewone weg bouwen doet het meestal aardig goed. Verder moet het reizen per trein natuurlijk niet enorm om zijn vergeleken met de weg.quote:Op maandag 19 januari 2009 04:34 schreef JoeThePlumber het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe de railroad/ passagierstations werkt, het wil maar geen passagiers vervoeren!
Hmm..heb twee stations dat aardig begint te werken, maar ligt horizontaal zonder bochten met railroad aan elkaar vast! Maar andere stations wil maar geen passagiers vervoeren! Wat mij wel opvalt is dat de railroads niet met elkaar verbind als je een bocht neemt, is de oplossing om de railroads met elkaar moeten kruizen? (net als in SC2000?)quote:Op maandag 19 januari 2009 19:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Een station aan de hoek van een spoorweg en een gewone weg bouwen doet het meestal aardig goed. Verder moet het reizen per trein natuurlijk niet enorm om zijn vergeleken met de weg.
Hoe kom je aan dat grote gebouw? Is dat vanzelf opgekomen of geplaatst?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:01 schreef lof102 het volgende:
Bochten kunnen niet haaks zijn met rails, dat is bekend bij jullie?
De eerste impressie van m'n nieuwe stad in wording:
[ afbeelding ]
Dat dus. Om de hoek om te gaan moet je a.h.w. twee bochten van 45 graden achter elkaar leggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:01 schreef lof102 het volgende:
Bochten kunnen niet haaks zijn met rails, dat is bekend bij jullie?
Thanks...quote:Op woensdag 21 januari 2009 06:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat dus. Om de hoek om te gaan moet je a.h.w. twee bochten van 45 graden achter elkaar leggen.
In dit geval heb ik hem geplaatst, maar hij is eveneens 'growable'.quote:Hoe kom je aan dat grote gebouw? Is dat vanzelf opgekomen of geplaatst?
Capaciteit van 80.000 ook goed?quote:Iemand die voor mij mischien een treinstation weet te vinden voor ongeveer 25000/30000 passagiers.
Yups, vraag me niet waarvandaan... M'n pluginfolder wordt al gedurende 2 jaar aangevuld en aangepast.quote:Lof02:Dat grote gebouw gedownload?
Simcity 1989quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:41 schreef RoyVi het volgende:
SC4 gaat nu alweer een tijdje mee, zit er nu ook een Sim City 5 of 5000 aan te komen? Op basis van de Sims 3 engine zal het er wel mooi uit kunnen zien denk ik.
Simcity '5' Societies...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Simcity 1989
SC2000: 1993
SC3000: 1999
SC4: 2003
Het mag inderdaad wel weer. Hoewel het me wel een hele opgave lijkt om een Simcity te bouwen die (veel) meer te bieden heeft dan SC4 zonder extreem moeilijk te worden..
Nog even uittesten, maar tot nu toe..quote:Op maandag 26 januari 2009 03:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mijn Little AsiaAls iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik durf dat nooit te zeggen, omdat best veel mensen die stijl aanhoudenquote:Op maandag 26 januari 2009 07:44 schreef JDude het volgende:
Iets minder gridgewijs bouwen vind ik er altijd wat natuurlijker uitzien...
Wat zijn die kleine bruggetjes over de wegen? Ziet er cool uit btwquote:Op maandag 26 januari 2009 03:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mijn Little AsiaAls iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lol, dat zijn voetgangerspaden. Maar ik heb ze nu even weggehaald, want het is bijna onmogelijk om wegen te trekken met die dingen ertussen. Ik heb trouwens nieuwe Chinatown packs gevonden, alleen lukt het me niet ze werkend te krijgen. Iemand een idee welke dependencies je voor deze nodig hebt?:quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:38 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Wat zijn die kleine bruggetjes over de wegen? Ziet er cool uit btw
Ik heb het idee dat SC te moeilijk is voor het grote publiek. Daarom wil EA er niet mee verder gaan, het is maar voor een relatief klein hardcore publiek. De massa wil niet zoiets moeilijks. Daarom komen er ook dingen als SC Societies, SC Creator en SC DS, dat is veel toegankelijker. Maar voor de veteraan een stuk minder spannend.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Simcity 1989
SC2000: 1993
SC3000: 1999
SC4: 2003
Het mag inderdaad wel weer. Hoewel het me wel een hele opgave lijkt om een Simcity te bouwen die (veel) meer te bieden heeft dan SC4 zonder extreem moeilijk te worden..
Ik zie het al voor me...quote:Op zondag 1 februari 2009 06:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat SC te moeilijk is voor het grote publiek. Daarom wil EA er niet mee verder gaan, het is maar voor een relatief klein hardcore publiek. De massa wil niet zoiets moeilijks. Daarom komen er ook dingen als SC Societies, SC Creator en SC DS, dat is veel toegankelijker. Maar voor de veteraan een stuk minder spannend.
Ik moet er niet aan denken.. Ga ik me nog schuldig voelen als ik een snelweg dwars door een woonwijk trek..quote:Op zondag 1 februari 2009 11:30 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me...
SC met Sims
Dan moeten ze ook niet zeuren dat er files zijn...quote:Op zondag 1 februari 2009 11:47 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken.. Ga ik me nog schuldig voelen als ik een snelweg dwars door een woonwijk trek..
Waar gaat dat kanaal onderin heen???quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:03 schreef GasTurbine het volgende:
Willekeurige screenshot kaplow!
[ afbeelding ]
kleine 'amerikaanse' wijk met huizen van 1x1. Ik zit er trouwens de laatste tijd aan te denken om San Andreas na te maken. Is dat te doen (of is het al gedaan?)
Leukquote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:03 schreef GasTurbine het volgende:
Willekeurige screenshot kaplow!
[ afbeelding ]
kleine 'amerikaanse' wijk met huizen van 1x1. Ik zit er trouwens de laatste tijd aan te denken om San Andreas na te maken. Is dat te doen (of is het al gedaan?)
Nicequote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef lof102 het volgende:
Een kleine update van mijn regio:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Dank je wel, probleem omgelostquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:57 schreef MrTorture het volgende:
Hmm, toevallig een engelse linksrijdende simcity en een europese rechtsdraaiende NAM of omgekeerd?
Gewoon in een stad een weg leggen naar de rand van de stad dan vraagt ie automatisch of je een verbinding naar de andere stad wil aanleggen.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:05 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb nu een goed lopend stadje gemaakt. Alleen is daar nogal wat werkloosheid. Nu heb ik in de aangrenzende regio ook een stad gemaakt, hoe verbind ik die met elkaar zodat ze services met elkaar kunnen uitwisselen ?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:10 schreef lof102 het volgende:
Een kleine update van mijn regio:
Ben begonnen met het aanleggen van een haven.. dacht als ik toch bezig ben, kan dit er ook wel bij... wel even afwachten hoe mijn pluginfolder zich gaat houden mbt stabiliteit voor het spel... 3Gb+
Daarvoor moet je NAM installeren en instellen dat je 'radical 24h' verkeer wil zien. Dan zie je constant auto's rijden.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef Techno-House het volgende:
HeyE MenAls ik Simcitty 4 speel en ik zoem in zie ik geen vekeer rijden .
Ik heb altijd geweten dat je dat ergens kon instellen. Dat je voor veel vekeer kon kiezen kan iemand dat mijn vertellen?
Hoor het wel.
Adios
je download het van bijvoorbeeld simtropolis, hij zal waarschijnlijk in een gecomprineerd map zijn, die moet je uitpakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef Techno-House het volgende:
Hey. Ik zou dan graag NAM willen installeren. Maar waar kan ik dat insyalleren? En als ik dat instaleer staant het dan ook gelijk op Simcitty4?
Als iemand het kan uitleggen!
bdankt alvast.
Hootrhet wel weer.
Adios
Met de NAM werkt het niet zoquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:54 schreef Tomidevil het volgende:
[..]
je download het van bijvoorbeeld simtropolis, hij zal waarschijnlijk in een gecomprineerd map zijn, die moet je uitpakken.
Daarna ga je naar mijn documenten en zie je de map simcity 4 staan, klik daarop, dan zie je een paar mappen waaronder plugins, ga daar naartoe en kopier het uitgepakte bestand die je erin wil plaatsen
voila
Dat registreren hoeft, gelukkig, nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:05 schreef Gallorini het volgende:
[..]
Met de NAM werkt het niet zo![]()
Gedownloade .rar file pak je uit met winrar of winzip. Vervolgens installeer je de .exe file door er dubbel op te klikken. Vervolgens krijg je volgens mij een kleine wizard met wat je allemaal wel en niet wilt installeren.
Downloadlink: http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=380
Wel even registreren bij simtropolis.com
quote:Op zondag 15 februari 2009 23:25 schreef sander-3 het volgende:
Gaat vanzelf volgens mij. Zodra je de wegen naar de rand van de stad aanlegt gaan ze vanzelf rijden. Dus als je in die andere stad alleen maar industrie en commerciele dingen maakt, gaat je werkloosheid omlaag. Zo kun je ook steden maken die alleen uit wonen bestaan.
En je kan voor zover ik weet geen straten naar de buursteden leggen.
Dat komt echt overal vandaan, SC4D, Simtropolis, Gizm, SCcentral, SOMY, PEGASUS,en diverse kleinere sites... gericht zoeken, en google gebruikenquote:
De CAM... dan is het groeien van gebouwen en de verdeling van $, $$, $$$ wat beter geregeld. Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:23 schreef sander-3 het volgende:
Zo, dat NAM is best gaaf![]()
Is er nog zo'n soort addon? Die gewoon in 1 keer een zooitje extra's toevoegt?
Heb je effe?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:21 schreef lof102 het volgende:
[..]
Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1177.0
Is daar ook een samenvatting vanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:21 schreef lof102 het volgende:
De CAM... dan is het groeien van gebouwen en de verdeling van $, $$, $$$ wat beter geregeld. Mocht je ook daar het uiterste uit willen halen, kijk dan het volgende topic eens door:
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1177.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |