abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64255580
En geen enkele keer gesaved? , mijn spel crasht ook elke 30 minuten om onbekende reden.
pi_64256064
Nee..! weet ik veel dat dat spel zo.. zo.. incapabel was Ik waag nog 1 poging...

Edit: laat maar.. ik had al op uninstalleren gedrukt.. Weg ermee
Er gaat niets boven Groningen
  maandag 22 december 2008 @ 20:08:36 #103
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_64256138
Die van mij is echt uuuuuren stabiel
geen crash meegemaakt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_64256175
Wat verstaan jullie onder wolkenkrabbers trouwens? Want ik heb wel hoge gebouwen, maar dat zijn meer flats.
pi_64256241
zoiets?
pi_64256319
dat heb ik nou nog nooit gehad, maar ik ben dan ook maar net begonnen.
Wat zijn trouwens props? Dat zie ik overal op simtropolis.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dynd op 22-12-2008 20:29:55 ]
pi_64288491
Hier heb ik nog een interessant artikel gevonden.

Ik ga het toch nog maar eens proberen en nu met saven om de minuut...

Edit: niet te geloven he.. net een heel metro stelstel aangelegd.. wat denk je, ben ik klaar.. crasht dat ding weer

[ Bericht 21% gewijzigd door sander-3 op 23-12-2008 21:25:20 ]
pi_64327026
Weet iemand wat dit is?

Ik hoor heel de tijd, vooral als ik inzoom lijkt het, een soort gegrom... Heel vaag..
pi_64338623
Ik word echt moe van mijn stad, willen ze industrie geef ik ze dat gaan ze zeiken om luchtvervuiling etc.

En al die gebouwen worden lelijk zwart omdat er geen mensen in wonen of omdat ze geen werk hebben. Maar de meeste bedrijven hebben nog niet eens het max werknemers. *zucht*
pi_64339871
Ik heb die crashes nu verholpen. Als je de affiniteit op 1 cpu core zet, is het goed.

Dat van die industrie had ik ook.. ik heb het nu zo gedaan dat ik alleen high tech industrie heb, dan kun je overal kleine stukjes industrie plaatsen, en dan hoeven ze niet zo heel ver te reizen.

En ik probeer nu de straten/wegen zo goed mogelijk in te delen. Zodat de rode stukken van de kaart verdwijnen. Best leuk
pi_64339955
Wegen is bij mij wel goed, maar hoe krijg je high tech industrie? Ik heb basisschool, middelbare school, particuliere school, universiteit, bibliotheek en musea. Overal is het opleidingsniveau 'Hoog'maar ik krijg maar geen hightech industrie

En als je de wat op cpu-core wat zet?
pi_64340258
quote:
Op woensdag 24 december 2008 21:45 schreef Dynd het volgende:
Wegen is bij mij wel goed, maar hoe krijg je high tech industrie? Ik heb basisschool, middelbare school, particuliere school, universiteit, bibliotheek en musea. Overal is het opleidingsniveau 'Hoog'maar ik krijg maar geen hightech industrie

En als je de wat op cpu-core wat zet?
Je moet geen industrie bouwen totdat je ziet dat er alleen maar vraag is naar high tech:P Dat kun je zien door op dat "vraag metertje" te klikken. Dus waar je ziet of er vraag is naar huizen of winkels. Als je dan ziet dat er alleen een positief balkje is bij high tech, leg je een stuk dichtbebouwde industrie aan.

Dat kun je bereiken door eerst geen industrie aan te leggen. En dan als ze steeds meer gaan zeiken, verhoog je de belasing voor agrarisch productie en vervuilend naar 20%. Werkt bij mij goed.

Dat met je taakbeheer, dat stond ook ergens uitgelegd dacht ik. Ff zoeken.
pi_64340315
Maar levert de industrie niet af bij de commerciele sector? En dan kan die toch niet groeien als je geen industrie hebt?
pi_64340415
quote:
Dual Core processors:

Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
Daardoor crasht ie bij mij niet meer.

Ja, de stad groeit wel hoor... gewoon wachten met industrie bouwen totdat je alleen maar vraag hebt bij high tech. dus je belasting voor die andere 4 gelijk omhoog gooien... en je kan de high tech belasting wat omlaag doen om ze te lokken..
pi_64340771
Dus ik moet nu alle industrie die ik op dit moment heb slopen?
pi_64340878
Zou ik wel doen..
pi_64340918
Ok thnx alot! Ik post straks wel wat plaatjes van m'n eerstje stadje.
pi_64343423
Het is m'n eerste, dus verwacht geen kunstwerken zoals ik hier eerder heb gezien:
Gebieden (Industrie nog niet weggehaald)

Luchtvervuiling

Industry Island

WCI
pi_64350622
@ Dynd,

Op je laatste plaatje is duidelijk te zien dat er een aardige vraag is naar Hi-Tech industry. Deze industry kan je gewoon (wel in kleine mate) in je RC gebieden plaatsen.
Dit omdat Hi-Tech als eis heeft dat er bijna geen luchtvervuiling aanwezig mag zijn op de gebieden waar zij groeien en ze geven ook geen luchtvervuiling. Oftewel, hetzelfde als RC.

Hier nog een plaatje van m'n laatste SC4D gespendeerde uren:

Ik probeer wat landelijke te gaan met een aanzienlijk grote regio!

EDIT: Iedereen nog fijne dage gewenst!!

[ Bericht 2% gewijzigd door lof102 op 25-12-2008 10:25:38 ]
pi_64351373
Prachtig lof102, en thnx voor het advies.
pi_64352056
Hey, dat wist ik ook niet. High Tech-industries dus buiten je vervuilende industrie-zones. Goede tip, ga ik eens proberen.
pi_64354040
En belangrijk is om je belasting aan te passen... als je ze op 20 zet voor de vervuilende soorten

En ze houden inderdaad niet van vervuiling, dus je moet wel een nieuw plekje wat niet vervuild is voor ze vinden.
pi_64354145
Weet iemand nou wat dat gegrom is? Ik word er echt gek van... ik heb nu het geluid van het spel maar uitgezet..
pi_64354873
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:33 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand nou wat dat gegrom is? Ik word er echt gek van... ik heb nu het geluid van het spel maar uitgezet..
Daar kan ik je niet bij helpen, ik speel uberhaupt zonder geluid
pi_64356035
Ik heb het geluid sowieso uitstaan, vind die muziek een beetje vaag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')