Je moet geen industrie bouwen totdat je ziet dat er alleen maar vraag is naar high tech:P Dat kun je zien door op dat "vraag metertje" te klikken. Dus waar je ziet of er vraag is naar huizen of winkels. Als je dan ziet dat er alleen een positief balkje is bij high tech, leg je een stuk dichtbebouwde industrie aan.quote:Op woensdag 24 december 2008 21:45 schreef Dynd het volgende:
Wegen is bij mij wel goed, maar hoe krijg je high tech industrie? Ik heb basisschool, middelbare school, particuliere school, universiteit, bibliotheek en musea. Overal is het opleidingsniveau 'Hoog'maar ik krijg maar geen hightech industrie
En als je de wat op cpu-core wat zet?![]()
Daardoor crasht ie bij mij niet meer.quote:Dual Core processors:
Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.
Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
Daar kan ik je niet bij helpen, ik speel uberhaupt zonder geluidquote:Op donderdag 25 december 2008 13:33 schreef sander-3 het volgende:
Weet iemand nou wat dat gegrom is? Ik word er echt gek van... ik heb nu het geluid van het spel maar uitgezet..
Ik nu dus ook... heb gewoon winamp maar aangezetquote:Op donderdag 25 december 2008 14:07 schreef lof102 het volgende:
[..]
Daar kan ik je niet bij helpen, ik speel uberhaupt zonder geluid
Je moet je torens en pompen ver bij de smerige industrie vandaan zetten, anders raakt het water te vervuild en worden de pompen stilgezet. Onderaan zie je ook wel staan dat "green meddlers" (groene bemoeials) ervoor hebben gezorgd dat je pompen hun werk niet meer mogen doen.quote:Op woensdag 10 december 2008 07:48 schreef Superfast het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe met het aanleggen van de waterleidingen?
In de steden is er geen probleem alleen bij de gebieden met industrie is er na een tijdje opeens geen water meer terwijl de level van pollution op acceptable staat.
Ook een duurdere centrale bouwen de leidingen vervangen etc schijnt niet te helpen waardoor veel industrie op abandoned staat due lack of water.
blasphemy, die muziek is zwaar ok!quote:Op donderdag 25 december 2008 15:06 schreef Dynd het volgende:
Ik heb het geluid sowieso uitstaan, vind die muziek een beetje vaag.
Thanks, ga ik binnenkort proberen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:16 schreef MrTorture het volgende:
Grotere maps:
http://www.simcitycentral(...)-1-city-plot-layout/
Af en toe als je veel geld over hebt per maand, moet je de belastingen verlagen. En dan vooral die van de high-wealth inwoners en commerce. Op die manier blijf je een gezonde vraag houden en kun je gestaag groeien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:21 schreef Tomidevil het volgende:
kan iemand uitleggen hoe je een hoge vraag krijgt?
Check de link die ik eerder postte (deze pagina nog)quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:11 schreef -Willempie- het volgende:
Ik heb nu net een nieuwe regio gedownload hoe krijg ik deze nu in het spel? Want het wil me niet echt lukken.
thnx man ik ga nu uitproberenquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Af en toe als je veel geld over hebt per maand, moet je de belastingen verlagen. En dan vooral die van de high-wealth inwoners en commerce. Op die manier blijf je een gezonde vraag houden en kun je gestaag groeien.
5 bij 5? (in het begin lukt het niet dus ik trek de rasters altijd zelfquote:Op donderdag 1 januari 2009 16:12 schreef DJKoster het volgende:
Na veel prutsen vraag ik het dan toch maar..![]()
Hoeveel vakjes heb je nodig voor de grootste torenflats?
quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:06 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
5 bij 5? (in het begin lukt het niet dus ik trek de rasters altijd zelf
Yup, en sommige gebouwen hebben 2 varianten. De één kan bijvoorbeeld op 2×2 terwijl de andere op 3×2 kan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:21 schreef lof102 het volgende:
De hoogte van een gebouw hangt niet af van de hoeveelheid vakjes, ik heb gebouwen die varieren van 2x2 tot 7x7 en allemaal een gelijke hoogte kunnen krijgen... Dat hangt er maar net vanaf welk gebouw je hebt gedownloaded
Belastingen verhogen, dat is je grootste inkomstenbron. Verder ken ik wel een simcity trainer met alleen maar een cheat voor extra simdollars.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:13 schreef Tomidevil het volgende:
Kan iemand me een paar tips geven voor een lekker hoog budget, (zonder) cheats
Gewoon zorgen dat je meer binnen krijgt dan uitgeeft en dan de tijd op zn snelst zetten. Dan gewoon je tijd nemen om je volgende wijk zorgvuldig te plannen. Tegen de tijd dat je klaar bent met plannen en vervolgens met het leggen vh basisplan mbv wegen, dan moet je redelijk wat geld achter de hand hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:13 schreef Tomidevil het volgende:
Kan iemand me een paar tips geven voor een lekker hoog budget, (zonder) cheats
Waar kan ik die Trainer krijgen op internet?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:17 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Belastingen verhogen, dat is je grootste inkomstenbron. Verder ken ik wel een simcity trainer met alleen maar een cheat voor extra simdollars.
http://www.mennekecheats.nl/trainers/trainer_s.htmlquote:Op zondag 4 januari 2009 14:43 schreef Tomidevil het volgende:
[..]
Waar kan ik die Trainer krijgen op internet?
De teringquote:Op maandag 5 januari 2009 18:21 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een groter station.
Dat valt toch wel mee. Heb ooit dit eens gehad.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:21 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een groter station.
Belasting voor de arme onderlaag flink verhogen. Dan bedenken die paupers zich wel voordat ze naar jou stad komen, laat staan dat ze er willen blijven wonen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:20 schreef DJKoster het volgende:
Erg fijn.. in je eigen stad HT-industrie en in een buurstad zware vervuilende industrie.
Oftewel: mijn sims rijden als Polen de halve stad door om maar in die buurstad te kunnen werken![]()
Fucking complex spel![]()
Met zo'n wolkenkrabber naast je vliegveld is het gewoon vragen om problemen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:14 schreef Syb-rund. het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat zijn die rondvliegende vliegtuigen toch een partij spastisch zeg
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:21 schreef MrTorture het volgende:
Dat sowieso, planologisch gezien vind ik het een beetje matigjeskijk hoe dicht die huizen op het klaverblad staan.
Als ik bouw, doe ik dat het liefst met google maps op de achtergrond
Ja.. maar hoe kan je grachten maken dan.. :S je hebt geen water tool ofzoiets.. dat je een slootje kan aanleggen oid.. dan moet je eerst heel het land verlagen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:47 schreef MrTorture het volgende:
Wat ik al eerder zei: kijk gewoon in je eigen buurt, wat vind je daar mooi aan en ga het nabouwen
Ik wil nog een grachtenstad a la Leiden of Amsterdam gaan maken en nog een polderlandschap.
Maar nu eerst bezig met een stad over een rivierdelta
Ah, dan moet je je hier eens aanmelden: www.simptropolis.com daar kun je heel veel 'plugins' downloaden. Van kanalen, tot sloten, die foto's hierboven zijn van de pegasus Ponds Kit bijvoorbeeld... die plaats je net zoals je een weg zou plaatsen, maar er zijn letterlijk duizenden door users gemaakte dingen te downloaden. Van nieuwe gebouwen tot en met bushaltes die je direct op een weg kunt plaatsen tot en met die sloot die je hierboven ziet (allemaal puzzelstukjes zodat je je eigen sloot kunt maken) tot en met mods die ervoor zorgen dat je meer vraag naar bijvoorbeeld woningen hebt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja.. maar hoe kan je grachten maken dan.. :S je hebt geen water tool ofzoiets.. dat je een slootje kan aanleggen oid.. dan moet je eerst heel het land verlagen...
Helaas krijg ik SC4 nog steeds niet fatsoenlijk geïnstalleerd onder Vistaquote:
Ik ken het probleem. Soms lukt het wel, soms niet. Erg irritant. Soms klik ik erop en dan verdwijnt het laatste beetje.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:25 schreef DJKoster het volgende:
Hoe krijg ik een vuilnisbelt leeg? Een klein hardnekkig stukje wil maar niet leeg
Wel effectief voor de rest van de omgeving zeker?quote:Op donderdag 8 januari 2009 06:58 schreef DJKoster het volgende:
Grond ophogen/verlagen werkt niet. Heb er al een meteoor op gegooid, geen effect![]()
Wel zo logisch, het is afval, anders kun je steeds zonen en weer verwijderen. Zou té makkelijk zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 07:20 schreef DJKoster het volgende:
Dezonen leek geen effect te hebben.
Vuilnisbelt geïsoleerd (zodat er een autootje boven stond) en na 13 jaar was ie leeg. Het was vast een stortplaats voor radioactief afval
Bij mij deed ie dat ook.. maar toen ik dat met die affiniteit (openingspost) heb aangepast was het over.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Soms crasht SC4 zonder duidelijk aanwijsbare reden. Is daar een fix voor?
Ziet er leuk uit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:01 schreef lof102 het volgende:
Bezig met een nieuwe regio..
Heb geprobeerd zow origineel mogelijk een stad (dorp) in een bebost gebied tegen een flauwe bergwand op te bouwen...is wel aardig geworden al zeg ik het zelf!
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
p.s., weet iemand hoe je die stomme ballontjes van die auto's uit zet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |