Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Whuah! Vetquote:Op zondag 7 december 2008 23:18 schreef MrTorture het volgende:
Ok, ik lul al tijden mee in dit topic, maar heb nog nooit wat laten zienBij deze
[ afbeelding ]
Omdat de Moezel zo'n mooie omgeving kent, een kaart daarop gebaseerd
[ afbeelding ]
De druiven voor de lekkerste wijnen hangen hier mooi in de zon, dankzij de schuine oever van de rivier
(ok, toegegeven, het zijn pompoenvelden)
[ afbeelding ]
Mocht je er eens op vakantie willen: het is prima per OV bereikbaar!
[ afbeelding ]
Misschien wil je je er zelfs vestigen, zo aan de rivier
Even verderop, op een andere kaart, is een grotere stad in wording!
[ afbeelding ]
Oude binnenstad
[ afbeelding ]
Forensenwijk (met de noodoplossing ivm de nog niet werkende viaduct)
[ afbeelding ]
Dit deel herinnert aan de oude handelstijd
[ afbeelding ]
Links van de snelweg een goedkope wijk, rechts (gescheiden door geluidswal uiteraard) een wat rustigere, duurdere wijk.
[ afbeelding ]
Ik geil dan wel niet op mezelf, maar mijn inwoners doen het maar al te graag!
[ afbeelding ]
En zo niet, dan verdwijn je naar een uithoek van de stad. De wegen erheen zijn weliswaar gewone tweerichting wegen, maar wie hier binnenkomt, zal nooit de terugweg zien
Pics! Ik wil kijkenquote:Op maandag 8 december 2008 13:19 schreef iFries het volgende:
[..]
Whuah! Vet
Das nogal wat anders als ik heb
Yup. Heb het spel zelf al een tijdje niet meer gespeeld, dus ik heb alleen nog oude pics. Op aanvraag wil ik er eventueel nog wel wat posten.quote:Op maandag 8 december 2008 15:30 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Pics! Ik wil kijkenVan anderen leren gaat altijd sneller dan zelf dingen uitvinden
Alt/print screen?quote:Op maandag 8 december 2008 19:16 schreef iFries het volgende:
Uhh, ik speel nog net ±P maar wil ze wel maken
Is er een beetje makkelijke manier om screenshots uit SC te krijgen ?
Ik kan niets zonder cheatsquote:Op dinsdag 9 december 2008 07:29 schreef Superfast het volgende:
Is dit spel een beetje speelbaar niet dat je onmogelijk zonder cheats een fatsoenlijke stad kunt draaien?
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfquote:
D'r zit een cameraartje in een van die submenu's (waar je ook opslaat enzo)quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:18 schreef iFries het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op een functie in SC zelfDus lekker op een knopje rammen en na de tijd een hele map met screenshots hebben
Ja hoor ;-) En ook zonder Rush Hourquote:Op dinsdag 9 december 2008 13:24 schreef OA het volgende:
Heeft iemand SC4 al probleemloos draaien onder Vista?
De reden hiervoor is dat veel mensen (iedereen eigenlijk, helemaal op sites als simtropolis en sc4devotion) met plugins werken. Ikzelf bijvoorbeeld heb bijna 2 gig aan plugins met allemaal custom content gedownload. Als jij mijn stad goed zou willen zien dan zul je (precies) diezelfde 2 gig aan plugins ook moeten hebben anders zie je een stad met alleen maar "brown boxes" dus dat heeft weinig zin.quote:Op zondag 7 december 2008 23:25 schreef opperpanter het volgende:
Wat ik niet snap:
Er zijn nergens downloads van cities te vinden? Ik wilde gewoon eens zien wat anderen gebouwd hebben, maar verder dan plaatje zoals hier kom ik niet. Je vindt duizenden BAT, LOT en REGION files, maar geen steden. Waarom is dat (of waarom kan ik ze niet vinden)?
Meestal maak ik residential zones van 3x4 of 4x4. Maar dit komt ook weer door alle gedownloade dingen. Deze komen dan lekker snel tevoorschijn. in principe maakt het eigenlijk niets uit. Ik heb zelfs vlakken van 6x6 die gewoon bebouwd worden (met gebouwen van 6x6.quote:De reden dat ik eens rond wilde kijken:
Wat gebruiken jullie als maximale afstand tot de wegen voor residential? Ik lees overal dat elke residenital tile zijn voordeur aan een weg moet hebben. Strikt genomen zou je dan maximale breedte (of juist lengte) van een zone 2 tiles zijn. Echter bredere (of langere) zones werkt ook. Komt dit omdat er dan gebouwen opkomen van bv 2x2 tiles? Is dit oke of is het echt slimmer om de zones smaller (of korter) te houden?
Zijn er al junks en hoeren?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:35 schreef Tomidevil het volgende:
Hier een screen van mijn Groeiende Amsterdam
Ik sta goed in het budget voor dus ik heb (eindelijk) een welvaarende (en groiende) Amsterdam
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 18:38 schreef santax het volgende:
[..]
Zijn er al junks en hoeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net een nieuw deel van de stad, dit deel staat nog te groeien...
Playin is for someone a torcher
eigenlijk wel logisch.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:15 schreef ArmaniXL het volgende:
[..]
De reden hiervoor is dat veel mensen (iedereen eigenlijk, helemaal op sites als simtropolis en sc4devotion) met plugins werken. Ikzelf bijvoorbeeld heb bijna 2 gig aan plugins met allemaal custom content gedownload. Als jij mijn stad goed zou willen zien dan zul je (precies) diezelfde 2 gig aan plugins ook moeten hebben anders zie je een stad met alleen maar "brown boxes" dus dat heeft weinig zin.
[..]
Uhm, die laatste zin loopt niet zo lekker volgens mij. Wat gebeurt er automatisch als je stad groter wordt?quote:Meestal maak ik residential zones van 3x4 of 4x4. Maar dit komt ook weer door alle gedownloade dingen. Deze komen dan lekker snel tevoorschijn. in principe maakt het eigenlijk niets uit. Ik heb zelfs vlakken van 6x6 die gewoon bebouwd worden (met gebouwen van 6x6.
Overigens gaat maakt in de loop van het spel en hoe groter je stad wordt de computer vanzelf groter zonen als dat nodig zou zijn voor je stad.
Zorgen dat er geen wegen meer naartoe gaan, dan lossen ze op den duur vanzelf opquote:Op woensdag 10 december 2008 21:01 schreef iFries het volgende:
Hmm, ik ben ff opnieuw begonne... pak het nu grootser aan, en dat werkt beter volgens mij ..
Maaruh, hoe kom je van reeds opgebouwde afval bulten af?
Kijk! Daar hebben we wat aan !quote:Op woensdag 10 december 2008 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zorgen dat er geen wegen meer naartoe gaan, dan lossen ze op den duur vanzelf op
Lijkt me een CD probleem ...quote:Op woensdag 10 december 2008 21:51 schreef OA het volgende:
Ik installeer het spel momenteel opnieuw op mijn laptop met Vista.
Het bestand SimCity_1.dat wil niet gekopieerd worden...Komt iemand dit bekend voor?
Als ik op internet zoek, ben ik iig niet de enige...quote:
Gaarne!quote:
Zie pm. Morgen proberen! Bedankt!quote:Op woensdag 10 december 2008 22:28 schreef iFries het volgende:
je hebt pm, bestand stond bij mij in: C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\
Ik heb gisterenavond nog even SC3000 zitten spelen.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef iFries het volgende:
Gaaf! Daar heb ik dus echt geen geduld voor
Je kunt dat met die megakwast doen, maar het is inderdaad mooier als je ze een voor een ploptquote:Op donderdag 11 december 2008 06:26 schreef OA het volgende:
[..]
Ik heb gisterenavond nog even SC3000 zitten spelen.
Was een nieuwe stad gestart en heb eerst voor een 'groene long' in de stas gezorgd. Volgens mij ben ik 3 kwartier bezig geweest met bomen planten...
Ik ook niet, maar het moet wel leuk wordenquote:Op donderdag 11 december 2008 00:11 schreef iFries het volgende:
Gaaf! Daar heb ik dus echt geen geduld voor
Ik heb het over SC3000 hè, niet over 4...quote:Op donderdag 11 december 2008 08:32 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Je kunt dat met die megakwast doen, maar het is inderdaad mooier als je ze een voor een plopt
Iemand een kant-en-klaar idee?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:16 schreef Stofje het volgende:
Maar goed, met welke plugin moet je dat eeuwige gezeik om ziekenhuizen en scholen indammen, want ik word er nu echt gek van. Ik heb nu mega basis- en middelbare scholen en ook flinke ziekenhuizen, maar het scheelt niks.
Nee, ik zit er ook een beetje tegenaan te hikken. 40.000 inwoners en je hebt gewoon 2 ziekenhuizen, 4 klinieken, 4 politiebureau's en brandweerkazernes, ze eisen een kleine luchthaven en iedereen staat anderhalf uur in de filequote:Op donderdag 11 december 2008 10:43 schreef Stofje het volgende:
[..]
Iemand een kant-en-klaar idee?.
Vroeger was er een Tool op Simtropolis waar je de gegevens van bepaalde nutsbedrijfjes kon veranderen; grotere dekkingsgraad politie, brandweer, ziekenhuis, meer patienten per ziekenhuis en per school etc. Mocht ik 'm toevallig vinden, dan post ik wel een linkje.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:43 schreef Stofje het volgende:
[..]
Iemand een kant-en-klaar idee?.
Hey, dat zou grappig zijn. Ik zal zelf ook zoeken en zal deze link dan ook hier posten mocht ik 'm gevonden hebben. Als jij 'm eerder vindt: Tof! Dank je alvastquote:Op donderdag 11 december 2008 15:39 schreef Roland. het volgende:
[..]
Vroeger was er een Tool op Simtropolis waar je de gegevens van bepaalde nutsbedrijfjes kon veranderen; grotere dekkingsgraad politie, brandweer, ziekenhuis, meer patienten per ziekenhuis en per school etc. Mocht ik 'm toevallig vinden, dan post ik wel een linkje.
Ja, dat denk ik dan ook. Veel verkeer, veel vuilnis, veel vervuiling kan niet goed zijn voor de simmetjes!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:15 schreef MrTorture het volgende:
Dat zou wel geweldig zijn
Bij mij liggen de ziekenhuizen echt altijd boordevol :\ Misschien wel 10.000 van de 60.000 ofzoen dan nog vindt niemand werk
Genoeg op invalbasis zou ik denken zo
maar komt dat door hoge vervuiling en weinig parkjes ofzo?
In 3000 is het niet anders. Heb je 200.000 inwoners, zitten er 79.000 kinderen op school + 15.000 op de hogere school...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:15 schreef MrTorture het volgende:
Dat zou wel geweldig zijn
Bij mij liggen de ziekenhuizen echt altijd boordevol :\ Misschien wel 10.000 van de 60.000 ofzoen dan nog vindt niemand werk
Genoeg op invalbasis zou ik denken zo
maar komt dat door hoge vervuiling en weinig parkjes ofzo?
Is dat een regio of een stad?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:57 schreef MrTorture het volgende:
Zo, het bekende "Nog een paar kleine aanpassinkjes en dan ga ik slapen" heeft weer toegeslagenmaar goed, niet te laat nog
[ afbeelding ]
De eerder geposte rivier moet hier uiteindelijk in zee uitmonden. Wordt nog wel een projectje, maar de ruwe lijnen staan al
Groot deel van een stad, er mist nog een klein stukje. Grootste vierkant op de kaart.quote:
Hmm, kan het helaas niet meer in de lijst vinden bij Mods, weet wel dat 't heel vroeger ook hier mee kon: http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?p=details&id=334, maar dat programma is chaotisch en frustrerend, dus dat raad ik af. Mocht ik ooit nog onverhoopt tegenkomen, dan weet ik 't topic wel te vindenquote:Op donderdag 11 december 2008 15:48 schreef Stofje het volgende:
[..]
Hey, dat zou grappig zijn. Ik zal zelf ook zoeken en zal deze link dan ook hier posten mocht ik 'm gevonden hebben. Als jij 'm eerder vindt: Tof! Dank je alvast.
Ik heb voor dit probleem dan ook ziekenhuizen met een capaciteit van 15000 of 20000.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:39 schreef Stofje het volgende:
[ afbeelding ]
M'n centrum. Tel de ziekenhuizen op dit kleine stukje grond (en ja, ze zitten ramvol)
Thanks!quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:25 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Ik heb voor dit probleem dan ook ziekenhuizen met een capaciteit van 15000 of 20000.
Misschien heb je er wat aan:
http://rapidshare.com/files/172651707/Medical_Centers.rar.html
wat voor style zijn die gebouwen?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:39 schreef Stofje het volgende:
[ afbeelding ]
M'n centrum. Tel de ziekenhuizen op dit kleine stukje grond (en ja, ze zitten ramvol)
Wegen worden ook in de pauze gebouwdquote:
Zal inderdaad met de foutmeldingen te maken hebben. Kreeg er 3!!!quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:43 schreef MrTorture het volgende:
Geen foutmeldingen gehad bij je installatie? Dan zou ik eens gaan spelen met de grafische opties. Detail verhogen of verlagen, kijken of het dan beter zichtbaar wordt
hmm ok, wat is de makkelijkste manier?quote:Op zondag 14 december 2008 13:41 schreef MrTorture het volgende:
Dan download je em toch? Je hebt het origineel, dus de licentie in huis. Heb ik ook gedaan, ik had wel meer dan 3 foutmeldingen
Ben al bezig idd, t is wel slow allemaal zo:( kan niet wachtenquote:Op zondag 14 december 2008 21:41 schreef MrTorture het volgende:
Torrent denk ik
Pics!quote:Op maandag 15 december 2008 08:24 schreef MrTorture het volgende:
Ik ben bezig met een airport en hij gaat mooi worden![]()
In ieder geval 2 lange startbanen, 1 iets kortere wat verder uit de airport (polderbaanstijl) en eentje voor kleine business vluchten, cargo/industrie ruimte, snelweg onder de taxiroute richting de "polderbaan", ga zo maar door
Eigenlijk is dit wel zonde. De Simtropolis dvd's zijn verschrikkelijk gedateerd. Je had beter kunnen doneren op SC4devotion.com. Die hebben net een dvd uitgebracht die helemaal up-to-date is en waarop ook "unieke" gebouwen staan die nog niet zijn uitgebracht voor download. En waarbij alle dependencies staan die je nodig hebt voor de gebouwen als het goed is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:49 schreef MrTorture het volgende:
Ik hoop dat SC4 nog even actueel blijftheb 50 dollar gedoneerd aan simtropolis voor de Stex collection DVD's
Als ik ingelogd ben zie ik gewoon het woordje "download" staan... Ben je wel ingelogd voor de LEX?? Je moet je namelijk apart registreren voor het forum en voor de LEX.quote:Op maandag 15 december 2008 15:25 schreef Stofje het volgende:
Ik snap weinig van dat SC4devotion. Hoe moet je iets downloaden?Bijvoorbeeld, dit is de nieuwste NAM.. En nu? Hoe moet ik die binnenhalen? Ik heb gewoon een account, dus dat is het niet...
Heb niet alle vorige topics gevolgd hoor.. maar:quote:Op vrijdag 19 december 2008 00:26 schreef MrTorture het volgende:
Kleine preview van mijn airport in aanbouw, lichtelijk bewerkt(om foutjes weg te werken)
[ afbeelding ]
Links van het midden de toren voor luchtverkeersleiding in aanbouw, 2 banen zichtbaar, met de taxiways er tussen. Je ziet een tunnel onder de run- en taxiway, om bezoekers achter de terminals te zetten. Daar ligt een ringweg. Een baan komt nog boven in beeld (kort, zakelijk, cargo, etc..) en eentje nog enigszins buitenaf, als een soort polderbaan.
KLM en Lufthansa hebben 3 eigen 747-pieren, rechts zie je 3x Lufthansa en 2x Iberia kleine jets.
3 Avonden werk tot nu toeen het gaat sowieso niet helemaal naar wens worden, maar dat halen we bij de volgende airport wel in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |