quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:41 schreef ShadyLane het volgende:
Daarover heb ik gehoord dat ie behoorlijk pittig is! En een prachtig parcours heeft.
kloptquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:06 schreef Zotheid het volgende:
Dat komt dus op hetzelfde neer als wat ik zei.![]()
Overigens is een goede gezondheid veel belangrijker dan een paar kilo meer of minder.
Als je zonder basisconditie met hardlopen begint, dan knalt je hartslag meteen flink omhoog en is het moeilijk om met een lage intensiteit te hardlopen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:31 schreef beertenderrr het volgende:
ik wil nog even terugkomen op het afvallen en hardlopen
Ik ben namelijk wel van mening dat je prima kan afvallen met hardlopen. Intensiteit bepaal je tenslotte gewoon zelf en met fietsen heb je hetzelfde probleem. Daarnaast is het ontwikkelen van spieren door hardlopen (of fietsen) geen nadeel, want die gaan op hun beurt weer meer verbranden.
Ik ben r, ga ff kijken hoe ik t kan fixenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:31 schreef annoh het volgende:
Supergoed! Volgens mij kan alleen de topoicopener de openingspost aanpassen, want we hebben geen moderator onder ons, of wel?
De delen 22-23 moeten ook toegevoegd worden aan de reeks.
Hopen dat Robbolo snel terug is...
Oei da's jammer hier had ik stiekem wel op gehoopt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ik merk dat mijn eetlust enorm toeneemt naarmate ik meer sport, maar desondanks val ik wel een beetje af. Degene die het vroeg had het echter over zijn buikje, en mijn ervaring (ik heb er ook een) is dat je dat blijft houden als je naast het lopen niet ook specifiek je buikspieren traint. Je zult als hardloper geen echte blubberbuik krijgen, omdat je simpelweg niet dik wordt. Maar een echt strak wasbord....daar moet je specifieke oefeningen voor doen. Of zo idioot veel lopen dat je geen grammetje vet meer overhoudt, a la Dolf Jansen zeg maar.
Ja dat heb ik ook gemerktquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je zonder basisconditie met hardlopen begint, dan knalt je hartslag meteen flink omhoog en is het moeilijk om met een lage intensiteit te hardlopen.
Plus dat als je echt flink te zwaar bent, je gewrichten extra zware klappen oplopen (ik had het er laatst over met een collega van me die ook hardlooptrainer is, en die gaf dat ook aan).
mooi. haal dan ook meteen even die dode afbeeldingen eruit en zet haile er bijquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:35 schreef robbolo het volgende:
[..]
Ik ben r, ga ff kijken hoe ik t kan fixen
Ik zie geen dode afbeelding...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:53 schreef ryan_atwood het volgende:
Ziet er al een stuk beter uit. Nu alleen nog even die dode afbeeldingen eruit halen, deel 22 en 23 erbij en die 2 links van hierboven
Ik kan de wiki van de OP helaas niet veranderen en ik kan deel 22 niet vinden. Moeten er nog meer dingen gedaan worden?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:57 schreef robbolo het volgende:
[..]
Ik zie geen dode afbeelding...
En waar kan ik deel 22 vinden?
Hoe heb je die gevonden?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:12 schreef annoh het volgende:
voila: Centraal topic voor Amateurhardlopers #22
stond misschien nog in zijn active topics. Thnx trouwens voor het aanpassen. Ziet er weer puik uit zo!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:33 schreef robbolo het volgende:
[..]
Hoe heb je die gevonden?
En volgens mij is alles nu snor met de OP. Kan iemand trouwens de OP in de wiki aanpassen?
Nee hoor zij gebruikte gewoon de zoekfunctiequote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:53 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
stond misschien nog in zijn active topics. Thnx trouwens voor het aanpassen. Ziet er weer puik uit zo!
De zoekfunctie natuurlijkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:56 schreef annoh het volgende:
[..]
Nee hoor zij gebruikte gewoon de zoekfunctie
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je zonder basisconditie met hardlopen begint, dan knalt je hartslag meteen flink omhoog en is het moeilijk om met een lage intensiteit te hardlopen.
Plus dat als je echt flink te zwaar bent, je gewrichten extra zware klappen oplopen (ik had het er laatst over met een collega van me die ook hardlooptrainer is, en die gaf dat ook aan).
Er komt 3x je gewicht op je knieen bij elke stap geloof ik.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Er komt 3x je gewicht op je knieen bij elke stap geloof ik.
Beginners houden hardlopen ook niet zo lang vol, voordat je een half uur achter elkaar kan rennen ben je wel even verder. Wandelen op een stevig tempo kan iedereen uren achter elkaar, dus uiteindelijk is dat effectiever voor iemand met (flink) overgewicht die wil afvallen.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:00 schreef ShadyLane het volgende:
Dan heb je flink doorgelopen computergirl, je zit ruim boven de 12 km/u![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
tot mijn eigen verbazing!
Ik dacht dat ik gemiddeld op 11 km/u zou zitten voor mij gevoel maar volgens de polar avg speed 11,9 , max speed 13.92 (sprintje bij de finish)
Was wel even stuk, maar ik heb toch een goed tempo kunnen volhouden door vooral niet te hard te starten
wombat, deed jij ook mee met de middenmeerloop?
Hoe werkt dat, die snelheidsmeting?quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gemiddeld op 11 km/u zou zitten voor mij gevoel maar volgens de polar avg speed 11,9 , max speed 13.92 (sprintje bij de finish)
www.loopagenda.nl is dood, zet www.hardloopkalender.nl er maar in.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:40 schreef robbolo het volgende:
Als er nog meer streeftijden in de OP moeten, pm me even.
Ik kan er helaas niks meer aan veranderenquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:40 schreef robbolo het volgende:
Als er nog meer streeftijden in de OP moeten, pm me even.
Gaat dus ook niet lukken. Is er nog ergens een mod aanwezig?quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
www.loopagenda.nl is dood, zet www.hardloopkalender.nl er maar in.
ik heb geen nike+ maar een Polar . Er zit een soort klein kastje (food pod) op mijn schoen dat de afstand en snelheid meet en die data doorstuurt naar mijn horlogequote:Op zondag 26 oktober 2008 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe werkt dat, die snelheidsmeting?
Doet 'ie dat op basis van GPS of zo?quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb geen nike+ maar een Polar . Er zit een soort klein kastje (food pod) op mijn schoen dat de afstand en snelheid meet en die data doorstuurt naar mijn horloge
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee, die GPS dingen zijn veel duurder. Er zit iets in de footpod, waarmee aan de hand van je voetbeweging de afstand/snelheid wordt gemeten maar hoe het technisch werkt weet ik ook nietquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doet 'ie dat op basis van GPS of zo?
Moet ik maar eens nagaan of dat bij die Polar van mij ook kan.
Vraag me af of dat nauwkeurig is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee, die GPS dingen zijn veel duurder. Er zit iets in de footpod, waarmee aan de hand van je voetbeweging de afstand/snelheid wordt gemeten maar hoe het technisch werkt weet ik ook niet
Je moet het ding caliberen en dan is hij redelijk nauwkeurig, maar altijd minder dan een GPS. Het geeft me een goed indicatie van mijn snelheid en de gelopen afstand. Voor trianingdoeleinden heoft het ook niet op de milimeter/seconde te kloppen.quote:
Hier ook een filmpje, ziet er erg heftig uitquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
[i]" LONDEN - Meer dan 1700 marathonlopers die deelnamen aan een tweedaagse tocht in het Lake District in het noordwesten van Engeland worden sinds zaterdag vermist na onweer en zware regenval, aldus de BBC zondag.
effe op Youtube zoeken naar zevenheuvelen. Heb je een filmpje van de route...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:04 schreef superbient het volgende:
in Nijmegen tijdens de Zevenheuvelenloop, ga niet voluit dus streeftijd <1.10 (weet iemand hier hoe het met die heuvels gesteld is?)
Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:47 schreef Grumpey het volgende:
Als je eenmaal half uur kunt lopen is de volgende tip om eens een evenement mee te doen voor de lol. Dat motiveert enorm en is heel leuk
Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dusquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:37 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?
Ik zou een doel stellen door bijv. een 10km loop in de buurt uit te zoeken over een bepaalde tijd. Vervolgens kan je op bijvoorbeeld myasics.com uit de OP al je gegevens invullen en dan maken zij een schema voor je. Als je dus bijv opgeeft 10km <1uur over 6 weken ofzo dan krijg je schema'tje met afgewisseld duurtraining, interval en tempo trainingen alsmede ook hersteltrainingen. Dit geeft een leuke afwisseling en je hebt iets om naar toe te werken. Door het verschil in trainingen moet je snelheid vanzelf omhoog gaan anders haal je je streeftijd nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:34 schreef Masch1980 het volgende:
Wat is de beste manier om je snelheid te verhogen? Welk schema zouden jullie gaan lopen als je onderstaande kan (ik zoek naar een nieuw schema voor als ik klaar ben met m'n huidige schema)
5km = +- 30 min
10km = +- 70 min
'ik weet het, een stuk langzamer dan de rest hier'
Het lijkt me niet handig om alleen maar interval training te doen, maar welke trainingen helpen nog meer om de snelheid hoger te krijgen? Ik heb me tot nu toe alleen maar toegespitst op het kunnen uitlopen van bepaalde afstanden, nu wil ik ze ook graag wat sneller gaan lopen.
Yep, het eerste lijkt me wel wat. Richten op de 10 kilometer, zodat ik die uit kan lopen !quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:56 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dus
Twee jaar met dezelfde schoen is inderdaad te lang voor iemand die meerdere malen per week loopt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:32 schreef ShadyLane het volgende:
Terwijl ik domweg dacht: "mijn kuiten vinden asfalt kennelijk gewoon niet zo fijn" kwam een collega met de suggestie dat de demping misschien niet goed meer is. Ik had er niet bij stilgestaan, maar ik heb m'n schoenen volgens mij inderdaad al wel weer een jaar of twee, drie. Ik had in mijn hoofd het idee dat je wel een jaar of vijf met schoenen toe kunt, maar dat gold toen ik nog vooral aan binnensporten deed en nauwelijks hardliep. Tja als je nauwelijks kilometers maakt kun je jaren met die schoenen door, natuurlijk
als ze nog te koop zijn en je loopt er goed op dan is de overgang niet zo groot idd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat eigenlijk gewoon weer precies hetzelfde type Asics koop, heb ik de vorige keer ook gedaan. Dan nog moet je ze misschien even inlopen, maar de overgang is niet heel groot.
Er zijn trouwens ook online winkels die dit soort favorieten altijd hebben. Als je tevreden bent met een bepaald merk en weet welke maat je moet hebben is dat heel handig (en misschien goedkoper?)quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen. Perry Sport zei: "nee, die hebben we niet meer, dat is een totaal verouderd type", maar Runnersworld zei: "welzeker hebben we die nog, we halen hem bewust niet uit het assortement omdat er om de haverklap mensen komen die al jaren op dit type lopen en gewoon weer precies dezelfde willen". Het is me inderdaad bij loopjes wel opgevallen dat heel veel mensen dezelfde schoenen hebben als ik.
Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:25 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag mijn tweede prestatieloop gelopen..... maar de rek is er wel grotendeels uit nu.
Ik bedoelde voor dit moment.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:56 schreef superbient het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!
Nou nee, voornamelijk berg af lopen is het niet bepaald. En ik vind 1.05 zelf ook buitenaards snel. Dan loop je bijna 15 km per uur. Hoe krijg je dat voor elkaar, gewoon heel lang en intensief trainen?quote:Op zondag 2 november 2008 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat niet enorm snel?Met al die heuvels is dat enorm hard doorbikkelen! Of is het voornamelijk berg af lopen?
Ik begin de kriebels al wel te krijgen
ben zo benieuwd hoe lang ik er over ga doen
Je kunt op sommige sites trainingschema's laten opstellen aan de hand van max HR of omslagpunt en dan bijbehorende percentages, Zo krijg je zones voor duurlopen, intervallen, tempo duur etc en zo kun je een beetje een schema opstellen. op www.runinfo.nl kun je er ook van alles over vinden, erg goede site moet ik zeggen, zeer compleet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:15 schreef Blik het volgende:
Doet niemand meer aan hardlopen?
MIjn eerste ervaring met de hartslagmeter was negatief. Dat ding bleef de hele tijd maar piepen tijdens de training over dat ik een footpod aan moest sluiten. Rete-irritant. Na 5 minuten de hartslagmeter maar uitgezet. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat de "footpod-functie" nog aan stond.
maar nog iemand tips voor trainen met een hartslagmeter?
Hee, nog een amsterdammert?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef superbient het volgende:
[..]
Btw wat een mist vandaag, liep tussen Amstel en weiland in maar zag haast niks, bijna aangereden door auto nog.
ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nogquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:42 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb vandaag ook bij Amstel gelopen, idd geen reet te zien! 15km gelopen vanuit duivendrecht. Woon zelf in Hoofddorp, dus loop hier maar 1x per week
dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:52 schreef superbient het volgende:
[..]
ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nogdus je waant je nog in de wedstrijd
nee 14km ongeveer geloof ik, ik loop meestal precies een stukje van het parcours van de marathon, dus op de drukke weg (amsteldijk, amsteldijk noord) heen, over bruggetje en smalle weg (oudekerkerweg) weer terug. Moet ook nog heen en terug fietsen naar park, dus mooie complete trainingquote:Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?
Dan zijn wij elkaar vast wel een keer tegengekomenquote:Op woensdag 5 november 2008 12:22 schreef Grumpey het volgende:
Amsterdammers die korte afstanden lopen --> vondelpark
Amsterdammers die lange afstanden lopen --> Amstel of Amsterdamse bos
Ikzelf loop ook altijd langs de amstel, helemaal vanaf de magere brug naar oudekerk en terug, en vaak wil ook al de A10-brug terugnemen als ik een kortere ronde doe
Ik sta ook in vak oranje. Had volgens mij als eindtijd 70 minuten opgegeven, maar ik haal liever veel mensen in dan dat ik zelf ingehaald wordt..quote:Op woensdag 5 november 2008 13:27 schreef superbient het volgende:
[..]
Zojuist spullen van zevenheuvelenloop binnengekregen. Sta ik in startvak oranje, ligt zeker aan de opgegeven starttijd, nou ja dan maar weer iedereen inhalen dat is op zich wel een goed gevoel altijd hoewel het ook voor enige vertraging zorgt![]()
Zou je onbewust enorm bezig zijn geweest met afremmen tijdens het lopen omdat je normaal een veel hoger gemiddelde hebt misschien en dat er daardoor onnodige druk ofzo op je schenen kwam?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik sta ook in vak oranje. Had volgens mij als eindtijd 70 minuten opgegeven, maar ik haal liever veel mensen in dan dat ik zelf ingehaald wordt...
Deed er vorig jaar 1u 15 min over, stond toen in bypass 3 omdat ik de zooi had overgenomen van een meisje die niet zo ervaren was. Hoop er dit jaar 60 minuten over te doen, ik verwacht 65-70 minuten.
Overigens is het een enorm snelle loop, naar boven is het soms wat doorbijten, maar zeker de laatste paar km is vrij goed te doen.
Trouwens, afgelopen weekend nog even gelopen op zeer langzaam tempo (gps gaf gemiddeld aan 7 km/h) en na zo'n 5 km kreeg ik enorme last van mijn schenen (de spieren daar). Dat bleef zo tot een km of 10 toen werd het iets minder, ben ook wel iets sneller tempo gaan lopen. Iemand daar bekend mee? Hoop niet dat ik dat tijdens de wedstrijd krijg want dan wordt het zwaar..
ben net klaar met een vervelende knieblessure (lopersknie) , hoop niet dat er weer iets raars aan de hand is. Morgen even klein rondje lopen op wedstrijdtempo en dan maar even zien hoe het gaat.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:07 schreef superbient het volgende:
[..]
Zou je onbewust enorm bezig zijn geweest met afremmen tijdens het lopen omdat je normaal een veel hoger gemiddelde hebt misschien en dat er daardoor onnodige druk ofzo op je schenen kwam?
Hier, http://www.runinfo.nl/hardloopblessures.htm, is wat info over blessures maar denk niet dat het shinsplints zijn, deze ontstaan vaak door overbelasting. Trekken wel weg naarmate je aan het lopen ben omdat je goed warm wordt en de doorbloeding beter is als je aan het sporten bent, maar dan zou je er juist ook nu last van moeten houden...
Ik probeer ook 65-70, dacht eraan gezien het parcours 10-11km niet te gek te doen en dan afhankelijk van de vorm van de dag knallen naar de meet. Als de 11km in 50 minuten gaat kan je in het laatste stuk (afdaling volgens filmpje) nog voor een tijd onder de 1.05 gaan anders lekker 1.08 ofzo dan ben ik wel tevreden kan niet gelijk bij elke loop voor PR gaan![]()
Wel nieuw doel: Olympisch Stadionloop, 10km, <40min op 7 december
Oh nog even voor diegene die het nog niet wisten:quote:De afgelopen 24 jaar zijn er in totaal 226.788 lopers (m/v) gefinisht. De 25e editie zal naar verwachting de 250.000e finisher verwelkomen en dankzij ChampionChip wordt hij/zij meteen in de bloemen gezet!
hoezo?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:04 schreef beertenderrr het volgende:
moet je niet naast bekele starten
Ik loop al sinds tijden rondjes rutbeek of als ik weinig tijd heb de singel.quote:Op donderdag 6 november 2008 20:40 schreef Skv het volgende:
Sinds een paar weken ben ik ook weer begonnen met hardlopen.
Eerste paar keren relatief korte tijden gelopen.
Vorige week 4,35 kilometer in 25 minuten
Vandaag kwam ik uit op 4,60 kilometer in 29 minuten.
Wil vooral wat afslanken, hoop dat het wat gaat werken. Tot nu toe wel leuke sport, muziekje dr bij en wat random ronddwalen door de stad.
gaat wel pijn doen dan, onder het uurquote:Op donderdag 6 november 2008 17:18 schreef kepler het volgende:
dat ging prima
iets meer dan 40 min, misschien gaat dat uur toch nog lukken
ja, het ging verbazingwekkend goedquote:Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef beertenderrr het volgende:
naja onder die omstandigheden heb je behoorlijk hard gelopen, dus jaik doe het je nog niet na
zeker, het is ook een erg hoog doelquote:Op donderdag 6 november 2008 22:50 schreef superbient het volgende:
[..]
gaat wel pijn doen dan, onder het uur
Ja je moet vooral niet te gek doen in het begin. Elke keer als je neerkomt op 1 van beide voeten komt 3x je lichaamsgewicht op alle pezen, spieren en gewrichten dus in dit opzicht is lopen enorm belastend. Ik zou rustig beginnen dus die onderste en letten op techniek in het begin zorg voor een goede afzet. Dan eerst 2 weken mss gewoon wat km'tjes maken en als je je lekker voelt klein tempotje tussendoor voor het gevoel. Die duurtrainingen vormen toch de langetermijn basis.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:39 schreef Gangster-Engel het volgende:
Gangster-Engel wil ook weer eens gaan hardlopen:Y
Ik was in het verleden een redelijke loper; PR 5km 19:30 en 10 KM 41:30 alhoewel ik nooit specifieke hardloop training heb gedaan, maar wel veel gesport. Zo'n 10 jaar lang altijd 1 of 2 wedstrijdjes mee gepakt per jaar (zonder echte training), meestal rond de 8 km en een gem. snelheid van 14.5 km/uur. Echter 2 jaar geleden was ik klaar met studeren en ben ik gestopt met basketball competitie en het sporten is eigenlijk totaal verwatert. Al tig keer voorgenomen om weer te beginnen, maar nog niet gelukt. Kortom conditie is momenteel voor mijn doen redelijk dramatisch en ben ook een kilo of 7/8 aangekomen; Momenteel 1.80 meter bij 76 kilo.
Ik wil nu het hardlopen een keer serieus gaan oppakken, maar al die schema's die ik op internet zie staan, zijn vrijwel allemaal of voor hele goede lopers of echte beginners. Ik ben een beetje bang voor blessures, aangezien mijn trainingsmotto is "je hebt pas getrained als je doodop thuis komt" en dat lijkt me niet verstandig als je zo lang vrijwel stil hebt gezeten. Kortom wat zouden jullie me aanraden om niet als een dolle stier rond te gaan lopen? Ik dacht zelf aan dit soort trainingjes de eerste maand op weer een beetje in het ritme te komen;
* 3 keer 10 minuten op redelijk tempo lopen.
* 2 km snel lopen, rust, 2 km snel lopen
* 5 km rustig lopen
Nopequote:Op vrijdag 7 november 2008 18:22 schreef beertenderrr het volgende:
wat nu?ga je het redden voor de 7heuvels?
Gevallen, rib gekneust (d)quote:
Dat is goed kut!quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Gevallen, rib gekneust (d)![]()
Elke beweging doet pijn, kan geen eens m'n neus snuiten
klote blessure inderdaad. Mij is hetzelfde gebeurt op wintersport, toch al snel 3 tot 4 weken last van gehad.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Owquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
ik ook... heb 3 dagen na de training nog steeds last van mn scheenbeen spieren (oid), klote blessures ook alttijd.quote:
Probeer goede warming up te doen en dan zo laat mogelijk overige shirtje(s) en lange broek uit te doen. Bij 10+ graden kan korte broek makkelijk vind ik. Je moet alleen zorgen dat je na de finish zo snel mogelijk bij je kledingzak komt, natte shirts uit doet, 3 droge schone shirts aan doet zodat je het lekker warm krijgt en je lange broek aan. Ik weet niet wat voor shirts je hebt, maar 1 thermoshirt met lange/korte mouwen is denk ik genoeg met dit weer na goede warming up, bij windkracht > 4 en temp <12 denk ik dat er een extra zweetshirtje nodig is, maar dat moet ik zelf ook nog even testenquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:37 schreef beertenderrr het volgende:
ik durf nu bijna niet meer te lopenlijkt wel alsof iedereen opeens blessures krijgt!
Voor de mensen die de 7 heuvels gaan lopen, lopen jullie gewoon in shirtje + korte broek of is het daar te koud voor? Ik heb echt totaal geen idee wat nou het verstandigst is om aan te doen. Je wordt ongetwijfeld warm van hardlopen, maar wil niet de week erna ziek zijn
En hoe ziet jullie training de komende week eruit? Ik wil nog iets van 3 a 4x lopen voor de start, maar niet te veel en niet te snel. Wat is te doen om alsnog fit aan de start te komen?
tis wel drama nu he, 1 grote modderpoel en dat korte rondje is best saai tochquote:Op vrijdag 7 november 2008 20:51 schreef Grumpey het volgende:
Net korte training gedaan (lees: vondelpark) en ging wel lekker...maar goed, het was dan ook ideaal weer met die hele lichte miezerregen waarbij je hem eigenlijk net niet voelt
Dat heb ik ook. Ik heb vorig jaar precies 1 keer met lange broek gelopen, de rest van de 'winter' was het best te doen met een korte broek.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:09 schreef Grumpey het volgende:
ik loop ook bij -2 in een korte broek, ik krijg het sowieso anders gewoon te warm.
quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Heb een laatste duurloop gedaan van anderhalf uur. Vrij aardig doorgelopen, en daarna maar direct met m'n kop onder de koude kraan gehangen, want m'n hoofd gloeide flink en ik geloof wel in de theorie dat dat het is wat altijd die hoofdpijnen achteraf veroorzaakt. Zit hier nu sportdrank te drinken met een zeiknatte handdoek om m'n hoofdWe zullen zien of het werkt.
Is ook echt ontzettend frustrerend.. weet ook wel wat de oorzaak is, heb vanuit fietsen een super goede conditie (en hele zware bovenbenen en relatief lichte onderbenen), en met de overstap naar hardlopen ben ik van de een op de andere dag afstanden van 10km gaan lopen en als training voor de 7 heuvelen een rondje met hoogteverschil van 20m..quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:31 schreef Pinball het volgende:
Succes iedereen met blessures, lijkt me heel moeilijk om niets te mogen doen als je eigenlijk gewoon zin hebt om te hollen.
ik heb trouwens maar 2-3 keer een halve marathon gelopen en 1 keer 33 kmquote:Op zondag 9 november 2008 14:08 schreef Grumpey het volgende:
BHFH, je loopt mooi op schema...ik zou als ik jou was gewoon binnenkort (nog dit jaar) uitbreiden naar een halve marathon eens in de twee weken. Eind januari dit dan uitbreiden naar een 30 km loop en ergens begin maart 2 a 3x een 35-36km loop doen. Daarnaast minimaal 1x maximaal 2x per week een lekker 10 kilometer loopje.
De grootste uitdaging van een marathon zit het hem in de training, op gegeven moment vraagt die veel tijd en energie. De daadwerkelijke wedstrijddag is daar vervolgens maar peanuts bij (die loop je met een goede training toch wel uit op motivatie). Ik heb vorig jaar meegelopen in Rotterdam en het is een grote aanrader, echt top. Maar ik merk wel dat het na die ene marathon ook wel weer fijn is om gewoon leuke 10 tot 15 kilometerloopjes te lopen
Dat verklaart je slechtere tijd misschien welquote:Op zondag 9 november 2008 18:15 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb trouwens maar 2-3 keer een halve marathon gelopen en 1 keer 33 km
De VUMC gebouwenloop is altijd eind oktober. Erg gaaf, ik heb hem vorig jaar zelf voor het eerst gelopen. Dit jaar helaas niet (pas bevallen, dus al maanden niet gelopen en nu pas net weer begonnen), maar volgend jaar wil ik hem zeker weer lopen. Dan hopelijk de 10 kilometer i.p.v. de 5.quote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat verklaart je slechtere tijd misschien wel
Overigens stop ik mijn sleutel in een klein zakje van mijn strechtbroekje. En leuke loop die je ooit eens gelopen moet hebben zijn de VUMC gebouwenloop (geen idee wanneer die weer is). Daarnaast kan je denken aan zandvoort circuit run, afgelopen jaar was de 1e editie vrij vermakelijk
ah tx, circuitrun zet ik er ook bij ziet er goed uit idd!quote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Overigens stop ik mijn sleutel in een klein zakje van mijn strechtbroekje. En leuke loop die je ooit eens gelopen moet hebben zijn de VUMC gebouwenloop (geen idee wanneer die weer is). Daarnaast kan je denken aan zandvoort circuit run, afgelopen jaar was de 1e editie vrij vermakelijk
Bergrace ging goed. Bewust niet te hard gegaan, omdat ik zondag nog een halve marathon moest lopen en het in glad was met die bladeren in het donker. 12,6 km uitgelopen in 57:44. Sfeer was weer mooi met al die lampjes.quote:Op zondag 9 november 2008 19:16 schreef ShadyLane het volgende:
Ben benieuwd hoe het j_dekok is vergaan in mijn geboorteplaatsHoorde van m'n vader dat het fantastisch weer was toen hij moest lopen.
kan je nagaan als ik veel had getraindquote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
netjes, goed bezig, dat wordt een supertijd zondagquote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
net weer 9km gelopen (3 rondjes om de plas heen hier). Laatste gewoon in 12.00.5 minuten gelopen. Echt zo zuur, staat er 12:01 op het scorebord. Als ik 1 duizendste sneller was geweest, was het 12 minuten rond en 1 seconde er zelfs onder. Alsnog wel tevreden, daar niet van, toch m'n PR op dat rondje weer met 24 seconden aangescherpt. Ik denk niet dat er nu nog heel veel vanaf kan, want mijn benen houden die snelheid niet bij
Die lijkt mij erg leuk!!quote:Op maandag 10 november 2008 11:56 schreef superbient het volgende:
[..]
ah tx, circuitrun zet ik er ook bij ziet er goed uit idd!
Zo, focking snelquote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
net weer 9km gelopen (3 rondjes om de plas heen hier). Laatste gewoon in 12.00.5 minuten gelopen. Echt zo zuur, staat er 12:01 op het scorebord. Als ik 1 duizendste sneller was geweest, was het 12 minuten rond en 1 seconde er zelfs onder. Alsnog wel tevreden, daar niet van, toch m'n PR op dat rondje weer met 24 seconden aangescherpt. Ik denk niet dat er nu nog heel veel vanaf kan, want mijn benen houden die snelheid niet bij
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalenquote:Op maandag 10 november 2008 22:31 schreef superbient het volgende:
[..]
netjes, goed bezig, dat wordt een supertijd zondag![]()
Als je benen het niet bij kunnen houden dan moet je andere trainingen proberen, dus snelheidstrainingen, krachttraining enzo om je algemene snelheid omhoog te krijgen. Dus grotere afzet en/of hogere frequentie, daar moet je op trainen, dit zal ook helpen om je snelheid tijdens je duurtrainingen omhoog te krijgen.
De rek is er vast nog niet uit, alleen je lichaam past zich nu goed aan aan deze training en op een gegeven moment bereik je dan een soort plafond en zul je andere trainingsvormen moeten uitproberen, wat in mentaal opzicht ook goed is omdat je trainingen meer variatie bevatten
quote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalen![]()
Ik ga vanaf volgende week ook beginnen met interval trainingen en zal ook op mijn afzet gaan vergroten. Verder is het hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat het plafond is bereiktIs er hier iemand toevallig bekend met trainers? Of loopt iedereen met een loopgroepje of atletiekgroep? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het er in de breedte uitziet.
is echt een aanrader idd! Je moet anders even de gemeente een mail sturen o.i.d. wie weet vinden ze het wat.quote:Op maandag 10 november 2008 23:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo, focking snel![]()
Zoiets moeten ze ook hier in Utrecht maken, een standaardrondje waar je je tijd standaard op kunt meten
Zo'n eentje heb ik ook. Heb ik afgelopen keer gekregen bij de Dam tot dam loop.quote:oh, btw: met m'n sleutels in een polszweetbandje
ik sta redelijk achteraan dus tenzij je in de bypass staat kan je mij niet inhalen iddquote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalen![]()
Ik ga vanaf volgende week ook beginnen met interval trainingen en zal ook op mijn afzet gaan vergroten. Verder is het hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat het plafond is bereiktIs er hier iemand toevallig bekend met trainers? Of loopt iedereen met een loopgroepje of atletiekgroep? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het er in de breedte uitziet.
quote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
Ik sta in bypass 3, dus zit er niet inquote:Op dinsdag 11 november 2008 00:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ik sta redelijk achteraan dus tenzij je in de bypass staat kan je mij niet inhalen idd![]()
ik mik overigens op 1.07.30 ofzo tenzij de benen goed voelen dan kijken we wel wat er nog in het vat zit, ik zet mijn zinnen op 7 december olympisch stadionloop en de CPC in maart
btw, ik lees nu: " De mens als duurloper" van wijle Jan Knippenberg, een fenomenaal boek over ultralopers vooral. Ik citeer uit een stukje over de loper Eric Beard die aan het trainen was in de UK.
"Eric hield heel veel van deze streek en het heerlijke verblijf in het Old Dungeon Hotel in Langdale, waar hij voor het eerst sinds een week een bad nam en uitgebreid dineerde. Dit maakte alles alleen maar mooier. Zoals hij zelf zei: 'Mijn lichaam vroeg om een rustig dagje en veel eten, dus ik gehoorzaamde en liep maar 42 kilometer' "![]()
echte een aanrader voor de liefhebber met nog vele van dit soort prachtige passages![]()
was het maar zoquote:Op dinsdag 11 november 2008 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat je 9km in 12 min had gelopenGing dus alleen om het laatste rondje
quote:Op zondag 9 november 2008 21:11 schreef beertenderrr het volgende:
in apeldoorn is er ook eentje in februari. Beetje aparte afstanden alleen. Weet even niet meer hoe die heet![]()
Zelf doe ik misschien ook mee aan de halve van egmond, nadeel is alleen dat ik de dag ervoor terug kom van wintersport, dus twijfel nog een beetje
Hoeveel gaatjes in je hoofd heb je dan? Heb nu na 12 kilometer al wel eens het gevoel dat ik uit elkaar val, bij wijze van.quote:En ultralopers zijn echt helemaal gek, helemaal die idioten die dat op triatlon niveau doen. 18km zwemmen, 950km fietsen en 130km hardlopen. iemand die hier wat voor voelt om dat te proberen?
Ok, goede tip, ga gelijk ff kijken waar ik m kan halen. Eigenlijk ben ik altijd wel in de stemming, ik heb veel aan wielrennen gedaan vroeger en vind dit nog steeds de mooiste sport ook om naar te kijken. Als je dan zoekt op wat trainingsfilmpjes van Armstrong of van die reclames van Nike dan heb ik altijd gelijk zin om te gaan trainenquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:51 schreef Grumpey het volgende:
Superbient, ook een leuk boek is Benali met 'de marathonloper'....als je ooit van plan bent voor een marathon te gaan trainen is dat een leuk verhaal om in de stemming te komen
Ik ga zelf vanavond even 15 kilometer lopen, ter voorbereiding...hopelijk kan ik daar vrijdag nog wat kilometers aan toevoegen...
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horenquote:Op woensdag 12 november 2008 21:36 schreef Blawh het volgende:
Ik heb alleen nieuwe schoenen nodig. Loop nu op versleten zolen, versleten hakken en heb altijd blaren op de voorkant van mijn tenen.
yupquote:Op woensdag 12 november 2008 23:31 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horen![]()
btw is iedereen aan het uitrusten voor de 7heuvelen???
ook ik ben klaar met hardlopen voor de wedstrijdquote:Op woensdag 12 november 2008 23:31 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horen![]()
btw is iedereen aan het uitrusten voor de 7heuvelen???
quote:Op donderdag 13 november 2008 00:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ha, m'n vader (74) vertelde al dat hij zo'n 12 km/u gelopen had bij een wedstrijdje over 12,5 km afgelopen zondag, en mijn zus en ik grapten al dat hij dus vermoedelijk nog steeds sneller is dan wij.
Dus ik zocht hem daarnet even op in de uitslagen. Staat ie daar gewoon 65e te zijn van de 159 mannelijke deelnemers (van alle leeftijden). Bij de beste helft op je 74e
Volgensmij heb je die nooit zo snel ingelopen.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:06 schreef superbient het volgende:
oude schoenen (nieuw paar) zijn binnen, nog ff inlopen vanavond en zaterdag dan kan ik er zondag al wel op knallen denk ik
Trainingsbroek + Craft ondershirt korte mouw + Odlo syntetisch hardloop shirt korte mouw had ik vorig jaar en dat ging prima!quote:Op donderdag 13 november 2008 13:06 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk qua kleding? Als in; ik heb lange mouwen, korte mouwen, lange broek, korte broek en windjack. Maar ik heb geen idee wat ik aan moet doen bij welke weersomstandigheden
Goed bezig! Zijn ze allemaal zo snel als jij?quote:Op donderdag 13 november 2008 15:47 schreef Grumpey het volgende:
even een nieuw batavierenrace-team ingeschrevenMijn studievereniging is weer van de partij hoor
Batavierenrace is een afstand van 200km geloof ik, die gestreden wordt door teams van ongeveer 20 studenten. Wij waren met de sportvereniging 17e geworden , ikzelf had het gemiddelde wel iets naar beneden gehaaldquote:Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef beertenderrr het volgende:
hoe werkt dat dan met teams? En bedoel je nu dat je bijna net zo snel bent als die Bekele?of is het een andere afstand o.i.d.
hey jij hierquote:Op vrijdag 14 november 2008 00:15 schreef Blik het volgende:
Batavierenrace![]()
![]()
![]()
Geniaal evenement, 3 jaar aan meegedaan. Beste klassering was 111de
lolquote:Op vrijdag 14 november 2008 09:39 schreef kepler het volgende:
[..]
hey jij hier
Ik wil ook ooit nog een keer meedoen aan de Batavieren
haha tof. Ik zal het tijdens mijn reis rustig aan moeten doen met hardlopen, hopelijk heb ik nog een beetje conditie als ik terug komquote:Op vrijdag 14 november 2008 09:53 schreef Blik het volgende:
[..]
lol
ja, ik doe ook aan hardlopen
veel dezelfde interesses zeg
meneertje gaat op wereldreis, dus dat gaat hem niet lukkenquote:Op vrijdag 14 november 2008 10:46 schreef Grumpey het volgende:
kepler, als je interesse hebt in de batavierenrace, je kan bij ons meedoen hoor, als ik het op tijd weet iig....(vorig jaar hadden we ook nog 2 plaatsen vrij waar uiteindelijk mensen van dit subforum voor gekomen zijn
)
Klassequote:Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef Pinball het volgende:
1:12:20 of zo, ik ben dik tevreden.
Ik vond het wel héél druk, inhalen was ontzettend lastig.
Maar wel heel gezellig, en het is niet alsof ik records moest breken of zo.
Zou het misschien kunnen komen doordat jij gewoonlijk pas ergens in september specifiek voor hardlopen gaat trainen en dat je daardoor niet alles (duurvermogen, snelheid enzo) goed hebt kunnen trainen? Heb je elk jaar hetzelfde trainingsprogramma gebruikt?quote:Op zondag 16 november 2008 19:10 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet waar het door komt, want ik train dus wel. Het ljkt me sterk dat het nu al de leeftijd is (ben 34), misschien komt het doordat ik vroeger altijd behoorlijk afviel als ik ging trainen en nu niet. Kilo's maken wel uit in tijd natuurlijk.
Ja.. Merkte ik ook op.. Hoorde opeens mijn naam... denk..dat moet een bekende zijn.. of iemand die random naam aan het roepen isquote:Op zondag 16 november 2008 20:37 schreef Pinball het volgende:
Ik vond trouwens de mensen langs de kant geweldig, die eerst naar je startnummer stonden te staren, om vervolgens heel spontaan "Hoi Kees" of "Hup Frank" te roepen.
Lijkt me duidelijk wat je voortaan elke avond gaat bestellen in het cafequote:Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
quote:Op zondag 16 november 2008 18:14 schreef beertenderrr het volgende:
3341e 1:07:31
Ik denk dat het gewoon vorm van de dag is. 2min op 80 min is 2.5% denk dat vorm van de dag veel meer kan schelen dan dat. Gewoon doorgaan zoals je nu doet als je je daar goed bij voelt. Als je geen vooruitgang meer boekt kan het zijn dat je lichaam zich aanpast aan de trainingsarbeid en dan moet je een ander/wisselender schema opstellen waarbij je het lichaam steeds nieuwe prikkels geeft om zichzelf te verbeteren.quote:Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebtquote:Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:
Heb gistermorgen toch maar besloten na een trainingsrondje van een kilometer om de gok te wagen en aan de start te verschijnen, uiteindelijk viel de blessure 100% mee, helaas niet de tijd waarvoor ik wilde gaan trainen, maar 1uur 13 min vond ik niet slecht zo! Vorig jaar 1 uur 15 oid, dus heb mn PR verbroken!!
Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
Het kan wel sneller.. denk ik. Maar bij mij ontbreekt het een beetje aan discipline, loop soms 3x per week 20 km, en dan weer 2 weken niet, etc. Probeer voor de volgende halve marathon even goed gericht te trainen dmv trainingsschema.quote:Op maandag 17 november 2008 14:33 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebt
Hm, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.quote:Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.
Stond ook in blauw en had 1.05 opgegeven. Zag net ook mijn finishfilmpje.. Haalde in de laatste 100m nog een stuk over 20 mensen in..quote:Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.
Al met al moet gezegd worden dat het parcour ook wel gewoon erg snel van aard is.
Als ik dat zo lees moet ik volgens jaar ook maar 1:05 opgeven of zo. Ik stond nu in zwart 1, en ik heb echt veel tijd verloren met inhalen van mensen.quote:Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
Ha, ja, hebben wij ook ooit gedaan, toen deed Gebreselassie mee, wij wilden 'm zien starten, stonden dus gewoon ergens 200m van de start in het publiek, en zijn daarna op ons gemak naar het laatste startvak gewandeldquote:Op maandag 17 november 2008 17:09 schreef FJD het volgende:
Tis overigens wel een aanrader om een keer als echt allerlaatste te startenIk werd toen echt door iedereen langs de kant aangemoedigd
![]()
In sommige punten kan ik je wel vinden. Dat Tibetaanse muziek had wel achterwege gelaten mogen worden, werd er wel een beetje suf van. Drankposten waren een drama, hoewel helpen bij een drankpost ook een drama is, dat even terzijde.quote:
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kostenquote:Op zondag 16 november 2008 11:05 schreef FJD het volgende:
Succes allemaal, zag net toevallig dat de PO het gaat uitzenden tussen de WB schaatsen door.
Algemeen vraagje voor mensen; vanaf 0 in eind april naar een halve marathon in eind oktober is dat een recept voor overbelastingsblessures of is dat een acceptabele tijdspanne als je gewoon normaal je trainingen opbouwt.
Lichamelijk is het mogelijk, daarvan ben ik het levende bewijsquote:Op maandag 17 november 2008 22:27 schreef beertenderrr het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kosten
Ah bah wat lijkt me dat irritantquote:Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:
temeer omdat ik er nu ook al bij het schaatsen last van krijg en ik dus steeds minder sporten overhoudt als ik er niets aan zou doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |