abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62688500
Nike+ werkt ook met die techniek, van je voetbeweging. Ik moet hem nog een keer goed calibreren want hij is nu niet erg nauwkeurig.
Misschien kan die Nike+ ook nog in de OP.
Lopen er nog meer mensen hiermee? Dan kunnen we een Fok challenge opzetten
pi_62689326
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
[i]" LONDEN - Meer dan 1700 marathonlopers die deelnamen aan een tweedaagse tocht in het Lake District in het noordwesten van Engeland worden sinds zaterdag vermist na onweer en zware regenval, aldus de BBC zondag.
Hier ook een filmpje, ziet er erg heftig uit
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:21:25 #53
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62689658
Ben je eindelijk terug bij je auto, kun je alsnog niet weg omdat je auto het niet meer doet!! Ziet er wel uit als een gaaf evenement
I'm just a girl in the world.
pi_62696217
Zouden er mensen zijn geweest die die race toch nog hebben volbracht?
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:07:51 #55
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62709912
Ik weet niet of ik me hier al mag melden of niet.

Ik ben sinds vanochtend weer begonnen met hardlopen, 5 kilometer gedaan in een half uur, incl. zo'n 5 á 7 minuten lopen. Mijn eerste doel word een half uur onafgebroken hardlopen, wat ik hoop binnen 3 weken te bereiken. (Of is hier misschien nog een ander topic voor?)
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:22:11 #56
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62725724
Nee je zit hier prima

Voor wandelen moet je wel ergens anders zijn
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_62742446
Uiteindelijk toch niet gegaan zaterdag. Was toch 2 uur heen en 2 uur terugrijden en daar kon ik me even niet toe zetten. Dan maar als eerste de Bergrace by Night op 7 november.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62742495
Die polar werkt supergoed. Ik heb er zelf ook 1 en je hebt er enorm veel aan. Ideaal om je tempo af te lezen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62757984
* superbient meldt zich

Na jaren op de racefiets te hebben gezeten dacht ik eind vorig jaar maar weer eens te gaan hardlopen. Als doel CPC in me geboortestad, maar natuurlijk veel te hard getraind en geblesseerd geraakt.
Tijdje rust en tijdje gefietst en toen maar als doel Dam tot Dam loop. Beter voorbereid en naar het lichaam geluisterd. Vervolgens ook gelijk de halve van Amsterdam gedaan.

Het hardloopvirus heeft mij helemaal gegrepen en ik ben er dus ook bij in Nijmegen tijdens de Zevenheuvelenloop, ga niet voluit dus streeftijd <1.10 (weet iemand hier hoe het met die heuvels gesteld is?)
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:41:25 #60
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62765435
* Grumpey meldt zich ook weer in dit topic

Wilde vanavond nog een training doen, maar heb ineens een rugpijn die zijn weerga niet kent. Ik kan niet eens recht op een stoel zitten. Hmm, ik was niet van plan een toptijd te lopen tijdens de 7 heuvelen maar het zou wel leuk zijn als ik iig de afstand zonder problemen afleg
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:43:15 #61
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62765510
Mijn benen doen nog ontzettend pijn van mijn eerste hardloopsessie van maandag. Hoop dat het morgen een stuk lekkerder gaat want dan wil ik weer even de hardloopschoentjes aantrekken! Ik heb zin om het eindelijk eens een beetje serieus aan te pakken.

Is het af te raden om met een beetje spierpijn toch te gaan sporten of hoe zit dat?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:47:52 #62
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62765705
voor een beginner (zoals je helaas nog wel bent, je lichaam heeft de spieren niet 1 2 3 opgebouwd) is het wel aan te raden na elke zware training minimaal 2 dagen rust te nemen. Het beste kan je 2x per week zware training en 1x een rustige training doen. Het is wel goed om het rigoreus aan te pakken, maar ik zou je aan raden meer tijd ervoor te nemen (zeg, 6 weken). Het kan in 3 weken, zonder twijfel, maar voor je lichaam zou het beter zijn het gewoon rustiger op te bouwen

En zonder blessures blijft de lol ook hoogst Als je eenmaal half uur kunt lopen is de volgende tip om eens een evenement mee te doen voor de lol. Dat motiveert enorm en is heel leuk
pi_62776056
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:04 schreef superbient het volgende:
in Nijmegen tijdens de Zevenheuvelenloop, ga niet voluit dus streeftijd <1.10 (weet iemand hier hoe het met die heuvels gesteld is?)
effe op Youtube zoeken naar zevenheuvelen. Heb je een filmpje van de route...
*verwijderd door Admin*
pi_62804865
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:47 schreef Grumpey het volgende:
Als je eenmaal half uur kunt lopen is de volgende tip om eens een evenement mee te doen voor de lol. Dat motiveert enorm en is heel leuk
Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_62806961
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:37 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?
Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dus
pi_62815073
Wat is de beste manier om je snelheid te verhogen? Welk schema zouden jullie gaan lopen als je onderstaande kan (ik zoek naar een nieuw schema voor als ik klaar ben met m'n huidige schema)

5km = +- 30 min
10km = +- 70 min
'ik weet het, een stuk langzamer dan de rest hier'

Het lijkt me niet handig om alleen maar interval training te doen, maar welke trainingen helpen nog meer om de snelheid hoger te krijgen? Ik heb me tot nu toe alleen maar toegespitst op het kunnen uitlopen van bepaalde afstanden, nu wil ik ze ook graag wat sneller gaan lopen.
pi_62816639
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:34 schreef Masch1980 het volgende:
Wat is de beste manier om je snelheid te verhogen? Welk schema zouden jullie gaan lopen als je onderstaande kan (ik zoek naar een nieuw schema voor als ik klaar ben met m'n huidige schema)

5km = +- 30 min
10km = +- 70 min
'ik weet het, een stuk langzamer dan de rest hier'

Het lijkt me niet handig om alleen maar interval training te doen, maar welke trainingen helpen nog meer om de snelheid hoger te krijgen? Ik heb me tot nu toe alleen maar toegespitst op het kunnen uitlopen van bepaalde afstanden, nu wil ik ze ook graag wat sneller gaan lopen.
Ik zou een doel stellen door bijv. een 10km loop in de buurt uit te zoeken over een bepaalde tijd. Vervolgens kan je op bijvoorbeeld myasics.com uit de OP al je gegevens invullen en dan maken zij een schema voor je. Als je dus bijv opgeeft 10km <1uur over 6 weken ofzo dan krijg je schema'tje met afgewisseld duurtraining, interval en tempo trainingen alsmede ook hersteltrainingen. Dit geeft een leuke afwisseling en je hebt iets om naar toe te werken. Door het verschil in trainingen moet je snelheid vanzelf omhoog gaan anders haal je je streeftijd niet
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_62817031
ik heb net 11km gelopen met een gemiddelde snelheid van 13km/h Was in net iets meer dan 50 minuten weer terug. Ik ben best tevreden, kan denk nog wel wat sneller. Ben benieuwd of ik dit tempo ook aan kan houden bij de 7heuvelenloop, ik train nu namelijk op nagenoeg vlak terrein. Er zit een klein heuveltje waar je even tegenop moet rennen, dat merk je altijd meteen op je longen en snelheid

Wel dom trouwens, zat zo mijn snelheid te bekijken en die stond na een tijdje telkens tussen de 16 en 17km/h Ik geloofde er niets van, dus na een tijdje ben ik maar gestopt met kijken op m'n horloge. Kom ik thuis en kijk ik nog eens goed, blijkt het mijn hartslag te zijn !!! En ik zat de hele tijd maar van, kijken of ik dat ding nog sneller krijg, uiteindelijk ben ik dus bezig geweest met mezelf enorm opblazen. Lekker stom

Ook ben ik nog blij dat ik kan lopen, na 1km stapte ik in een klein gat tussen twee platen asfalt van een fietspad. Het is dat ik goede schoenen heb en m'n enkel goed gesteund werd, anders had ik waarschijnlijk mijn ticket voor de zevenheuvelenloop op marktplaats kunnen zetten Gelukkig is het gebleven bij even schrikken en heb ik nu nergens meer last van
pi_62832360
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:56 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dus
Yep, het eerste lijkt me wel wat. Richten op de 10 kilometer, zodat ik die uit kan lopen !
Vind het nog lastig om bij lange afstanden m'n snelheid aan te passen. Hou nu over, of ben kapot.

Anyway: Goed bezig jij ! en mazzel dat je niet op je plaat bent gegaan
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_62834879
Mijn kuiten beginnen weer lichtjes te morren over het vele lopen op asfalt. Omdat ik wel wil kunnen starten bij de Zevenheuvelen, train ik nu een stuk minder (kan doordeweeks niet bij daglicht lopen, dus bos valt dan af). Heb nu op dinsdagavonden een training op asfalt en ga op zaterdagen het bos in, en daar moet het maar even bij blijven tot ik nieuwe schoenen heb.

Terwijl ik domweg dacht: "mijn kuiten vinden asfalt kennelijk gewoon niet zo fijn" kwam een collega met de suggestie dat de demping misschien niet goed meer is. Ik had er niet bij stilgestaan, maar ik heb m'n schoenen volgens mij inderdaad al wel weer een jaar of twee, drie. Ik had in mijn hoofd het idee dat je wel een jaar of vijf met schoenen toe kunt, maar dat gold toen ik nog vooral aan binnensporten deed en nauwelijks hardliep. Tja als je nauwelijks kilometers maakt kun je jaren met die schoenen door, natuurlijk
pi_62835004
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:32 schreef ShadyLane het volgende:

Terwijl ik domweg dacht: "mijn kuiten vinden asfalt kennelijk gewoon niet zo fijn" kwam een collega met de suggestie dat de demping misschien niet goed meer is. Ik had er niet bij stilgestaan, maar ik heb m'n schoenen volgens mij inderdaad al wel weer een jaar of twee, drie. Ik had in mijn hoofd het idee dat je wel een jaar of vijf met schoenen toe kunt, maar dat gold toen ik nog vooral aan binnensporten deed en nauwelijks hardliep. Tja als je nauwelijks kilometers maakt kun je jaren met die schoenen door, natuurlijk
Twee jaar met dezelfde schoen is inderdaad te lang voor iemand die meerdere malen per week loopt.
Ze (=schoenverkoopers) zeggen trouwens ook dat de demping ook verminderd als de schoenen gewoon in de kast staan, het materiaal van de zool gaat dan ook langzaam achteruit

Let wel op: aan nwe schoenen moet je meestal ook even wennen, dus niet de eerste keer gelijk een halve marathon erop gaan lopen.
pi_62835070
Ik denk dat eigenlijk gewoon weer precies hetzelfde type Asics koop, heb ik de vorige keer ook gedaan. Dan nog moet je ze misschien even inlopen, maar de overgang is niet heel groot.
pi_62835193
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat eigenlijk gewoon weer precies hetzelfde type Asics koop, heb ik de vorige keer ook gedaan. Dan nog moet je ze misschien even inlopen, maar de overgang is niet heel groot.
als ze nog te koop zijn en je loopt er goed op dan is de overgang niet zo groot idd.
Bij mijn laatste aankoop ben ik van antipronatie naar neutraal gegaan, dat was wel een hele aanpassing waarbij ik even last kreeg van bepaalde spieren.
pi_62854064
Zo te zien verkopen ze ze nog (Asics gel 111 x-tra)
Morgen gauw even naar de Runnersworld, even ontdekken welke maat (is op m'n schoenen niet meer te zien en ik weet het ook niet meer), klein stukje inlopen en dan hopen dat het erin zit om zondag het parcours (in een iets verkorte versie) te lopen met m'n zusje. Die afspraak staat al heel lang, misschien is het niet verantwoord om meteen zo ver op asfalt te gaan met ultiem nieuwe schoenen, maar het lijkt me nog minder verantwoord om het op m'n ouwe te doen Het zal wel goedkomen en indien niet, dan niet.
pi_62856110
Sjee, die streeftijden voor de zevenheuvelen..

Ik ben persoonlijk heel blij als ik er minder dan anderhalf uur over doe. Ik loop dan ook nog maar een paar maanden..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_62862467
Geniet daarvan nozem Ik sprak bij het loopgroepje een meisje dat vorige week met de 'generale' was meegegaan, uitging van anderhalf uur en nu opgetogen op basis van die generale zei: "volgens mij kan ik nog wel sneller".

Wat die ook gaat lopen straks, of het nou 1:27 is of 1:24 of 1:21, ze gaat er dolblij mee zijn. Terwijl wij die al langer lopen en een P.R. hebben staan, op zich best tevreden kunnen zijn met een bepaalde tijd, maar echt blij zijn we pas als dat P.R. aan gort ligt

Ik heb nieuwe schoenen. Perry Sport zei: "nee, die hebben we niet meer, dat is een totaal verouderd type", maar Runnersworld zei: "welzeker hebben we die nog, we halen hem bewust niet uit het assortement omdat er om de haverklap mensen komen die al jaren op dit type lopen en gewoon weer precies dezelfde willen". Het is me inderdaad bij loopjes wel opgevallen dat heel veel mensen dezelfde schoenen hebben als ik.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:00:27 #77
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62862833
Vandaag voor het eerst sinds 8 ( ) dagen weer eens de loopschoenen aangetrokken. Had er erg veel zin in dus ben veel te hard van start gegaan. Na een kilometertje of 5 was ik best wel kapot. Wel gewoon doorgelopen, en de laatst 3 á 4 gingen weer heerlijk, gelukkig.

Vandaag trouwens m'n reflectievestje binnen gekregen, kan dus komende week ook na het werken de weg op.
pi_62864808
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen. Perry Sport zei: "nee, die hebben we niet meer, dat is een totaal verouderd type", maar Runnersworld zei: "welzeker hebben we die nog, we halen hem bewust niet uit het assortement omdat er om de haverklap mensen komen die al jaren op dit type lopen en gewoon weer precies dezelfde willen". Het is me inderdaad bij loopjes wel opgevallen dat heel veel mensen dezelfde schoenen hebben als ik.
Er zijn trouwens ook online winkels die dit soort favorieten altijd hebben. Als je tevreden bent met een bepaald merk en weet welke maat je moet hebben is dat heel handig (en misschien goedkoper?)
pi_62865129
Goed om te weten! Ik geloof nl. dat ik wel tot in de eeuwigheid door kan met dit type. Loop er in totaal al zeker tien jaar op (niet op 1 en hetzelfde paar dus he )
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:30:39 #80
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62865945
Ik ging net voor het eerst na de halve marathon weer lopen, had zin in een flink stuk, maar ik kreeg zo'n last van mijn rechterenkel dat rennen echt niet meer ging. Dat heb ik nooit! Nu gaat het wel weer, maar ik baal enorm, ik wil echt mijn halve marathon conditie volhouden nu ik weer tijd heb om te lopen, daar kan ik geen blessure bij gebruiken.
Ik ga volgende week maar even nieuwe schoenen aanschaffen. Is sowieso nodig, en misschien helpt het.
I'm just a girl in the world.
pi_62868437
Vandaag mijn tweede prestatieloop gelopen, de Wantijloop in Dordrecht (5 km). Ging inderdaad een stuk sneller dan vorige week, nu 23:33 op mijn Polar Kilometers in 4:51, 4:41, 4:56, 4:35 en 4:29 Iets sneller moet nog wel kunnen, maar de rek is er wel grotendeels uit nu. Dat verval in de 3e km vind ik wel een beetje vreemd, want ik haalde daar juist iemand in waar ik al een hele tijd 15-20 meter achterliep, liep ook vrij snel op 'm uit en had ook niet het idee dat ik langzamer ging.

Beetje regen gehad op het einde, maar hoofdzakelijk droog.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2008 20:27:39 ]
pi_62869203
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:25 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag mijn tweede prestatieloop gelopen..... maar de rek is er wel grotendeels uit nu.
Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!
pi_62869238
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:59:47 #84
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62869262
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:58 schreef ShadyLane het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een verschil zeg! Veel plezier ermee!
pi_62869417
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:56 schreef superbient het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!
Ik bedoelde voor dit moment.
En het hardlopen doe ik er alleen maar even 'bij', is geen doel op zich. Ik doe aan wielrennen, maar ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen (1x per week), om in de winter wat meer trainingsmogelijkheden te hebben.
Het is ook wel een beetje raar om na in totaal 10x hardlopen te zeggen dat dit het maximum is wat ik kan bereiken

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2008 21:07:58 ]
pi_62885249
Phew, geen probleem met die nieuwe schoenen. Had ze gisteren niet meer ingelopen, alleen er in huis op rondgewandeld. Maar die 13 km van vandaag (de eerste en laatste km van het parcours hebben we even laten zitten) ging prima. Nu zijn ze dus wel ingelopen

Er waren ont-zet-tend veel mensen alvast een keertje het parcours aan het lopen. Het was natuurlijk ook supermooi weer vandaag. Wij hebben het heel langzaam gedaan, we hebben niemand ingehaald en zijn wel regelmatig ingehaald. Ultratraag tempo, de hele weg gepraat, maar so what? Straks bij de echte race gaan we wel wat harder
  zondag 2 november 2008 @ 18:14:52 #87
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62887327
vandaag getraind voor de 7-heuvelen. Ultieme doel is onder het uur lopen. Realistisch doel is onder de 1:05 lopen. Flink langzamer dan twee jaar geleden, maar zeker nog een mooie tijd. Heb er zin in, het parcour is bij uitstek het fijnst van allen
  zondag 2 november 2008 @ 18:30:36 #88
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62887701
Is dat niet enorm snel? Met al die heuvels is dat enorm hard doorbikkelen! Of is het voornamelijk berg af lopen? Ik begin de kriebels al wel te krijgen ben zo benieuwd hoe lang ik er over ga doen
pi_62888166
quote:
Op zondag 2 november 2008 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat niet enorm snel? Met al die heuvels is dat enorm hard doorbikkelen! Of is het voornamelijk berg af lopen? Ik begin de kriebels al wel te krijgen ben zo benieuwd hoe lang ik er over ga doen
Nou nee, voornamelijk berg af lopen is het niet bepaald. En ik vind 1.05 zelf ook buitenaards snel. Dan loop je bijna 15 km per uur. Hoe krijg je dat voor elkaar, gewoon heel lang en intensief trainen?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 2 november 2008 @ 18:52:13 #90
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62888200
ja, het is wel vrij rap gezien het gemiddelde van alle lopers. Aan de andere kant is het nog een enorm groot gat met de betere renners. Zelfs met mijn PR kom ik daar niet echt in de buurt. Zie het als 30.000 man die die afstand lopen, en ik eindig dan +/- tussen de 250e tot 750e plek.
Heb overigens mijn lichaamsbouw erg mee (licht en smalle enkels) en ben inmiddels wel voor een jaar of 3 elke week een keertje (gemiddeld) aan het lopen.

Die heuvels vallen enorm mee, bergop even doorbijten en dan bergaf gewoon laten vallen en uitrusten, en het snelle tempo onder aan de berg proberen vast te houden voor even door van het ritme gebruik te maken. De laatste 3 kilometer gaan vals plat naar beneden, dus het tempo vasthouden lukt daar vrij makkelijk.
  zondag 2 november 2008 @ 18:55:29 #91
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62888281
ik heb mezelf toen ik begon met lopen eerst gericht op de 10 km. Toen ik die afstand volhield heb ik deze geprobeerd steeds sneller te lopen (ik had een ronde in de buurt die keer na keer liep). Ik heb zodoende dus mezelf heel erg op die afstand gericht en geleerd gewoon te hard te beginnen en een hoger tempo gewend te raken.
Want natuurlijk vol je je eerst kut als je eens te hard loopt, dat betekend niet dat je het niet kan, maar puur dat je het nog niet gewend bent. Als je gewoon eens harder begint (doe eens net alsof je sprint) en probeer dan heel rustig met je ademhaling en je passen een ritme vast te houden. Na een tiental keer went je lichaam aan dat tempo en kan je dat langer volhouden. Een hoger tempo moet je, naast langere afstand, gewoon trainen. En het mooie is, als je dan een PR loopt geeft dat net zoveel voldoening als een lange afstand lopen
  zondag 2 november 2008 @ 20:49:35 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_62891931
Ik ga ook weer melden in dit topic, na getraind te hebben in de zomer voor de 10 km in Utrecht kreeg ik een blessure een paar weken voor de wedstrijd. Daarna vervolgens 4 weken op vakantie geweest. Dus we gaan het weer oppakken.

Heb ook een hartslagmeter (RS200) nu, en ben op zoek naar hoe je het beste kan trainen mbv een hartslagmeter. Iemand tips daarvoor?
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:15:58 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_62932036
Doet niemand meer aan hardlopen?

MIjn eerste ervaring met de hartslagmeter was negatief. Dat ding bleef de hele tijd maar piepen tijdens de training over dat ik een footpod aan moest sluiten. Rete-irritant. Na 5 minuten de hartslagmeter maar uitgezet. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat de "footpod-functie" nog aan stond.

maar nog iemand tips voor trainen met een hartslagmeter?
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:16:13 #94
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62933635
ik train niet met een hartslagmeter, dus kan je er niet mee helpen helaas. Ik loop nog wel hard
pi_62941287
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:15 schreef Blik het volgende:
Doet niemand meer aan hardlopen?

MIjn eerste ervaring met de hartslagmeter was negatief. Dat ding bleef de hele tijd maar piepen tijdens de training over dat ik een footpod aan moest sluiten. Rete-irritant. Na 5 minuten de hartslagmeter maar uitgezet. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat de "footpod-functie" nog aan stond.

maar nog iemand tips voor trainen met een hartslagmeter?
Je kunt op sommige sites trainingschema's laten opstellen aan de hand van max HR of omslagpunt en dan bijbehorende percentages, Zo krijg je zones voor duurlopen, intervallen, tempo duur etc en zo kun je een beetje een schema opstellen. op www.runinfo.nl kun je er ook van alles over vinden, erg goede site moet ik zeggen, zeer compleet.

Btw wat een mist vandaag, liep tussen Amstel en weiland in maar zag haast niks, bijna aangereden door auto nog. Wel lekker temperatuurtje. Precies goed nog voor de korte broek, op naar Nijmegen volgende week, heb er veel zin in
pi_62943216
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef superbient het volgende:

[..]

Btw wat een mist vandaag, liep tussen Amstel en weiland in maar zag haast niks, bijna aangereden door auto nog.
Hee, nog een amsterdammert?
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:42:28 #97
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62943468
Ik heb vandaag ook bij Amstel gelopen, idd geen reet te zien! 15km gelopen vanuit duivendrecht. Woon zelf in Hoofddorp, dus loop hier maar 1x per week
pi_62943825
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:42 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb vandaag ook bij Amstel gelopen, idd geen reet te zien! 15km gelopen vanuit duivendrecht. Woon zelf in Hoofddorp, dus loop hier maar 1x per week
ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nog dus je waant je nog in de wedstrijd
pi_62944174
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:52 schreef superbient het volgende:

[..]

ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nog dus je waant je nog in de wedstrijd
dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?
pi_62948114
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?
nee 14km ongeveer geloof ik, ik loop meestal precies een stukje van het parcours van de marathon, dus op de drukke weg (amsteldijk, amsteldijk noord) heen, over bruggetje en smalle weg (oudekerkerweg) weer terug. Moet ook nog heen en terug fietsen naar park, dus mooie complete training
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')