Hier ook een filmpje, ziet er erg heftig uitquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:08 schreef ShadyLane het volgende:
[i]" LONDEN - Meer dan 1700 marathonlopers die deelnamen aan een tweedaagse tocht in het Lake District in het noordwesten van Engeland worden sinds zaterdag vermist na onweer en zware regenval, aldus de BBC zondag.
effe op Youtube zoeken naar zevenheuvelen. Heb je een filmpje van de route...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:04 schreef superbient het volgende:
in Nijmegen tijdens de Zevenheuvelenloop, ga niet voluit dus streeftijd <1.10 (weet iemand hier hoe het met die heuvels gesteld is?)
Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:47 schreef Grumpey het volgende:
Als je eenmaal half uur kunt lopen is de volgende tip om eens een evenement mee te doen voor de lol. Dat motiveert enorm en is heel leuk
Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dusquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:37 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik zit nu op de 40 minuten, zonder pauze. Is het beter om me vervolgens te gaan richten op duur of snelheid ?
Ik zou een doel stellen door bijv. een 10km loop in de buurt uit te zoeken over een bepaalde tijd. Vervolgens kan je op bijvoorbeeld myasics.com uit de OP al je gegevens invullen en dan maken zij een schema voor je. Als je dus bijv opgeeft 10km <1uur over 6 weken ofzo dan krijg je schema'tje met afgewisseld duurtraining, interval en tempo trainingen alsmede ook hersteltrainingen. Dit geeft een leuke afwisseling en je hebt iets om naar toe te werken. Door het verschil in trainingen moet je snelheid vanzelf omhoog gaan anders haal je je streeftijd nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:34 schreef Masch1980 het volgende:
Wat is de beste manier om je snelheid te verhogen? Welk schema zouden jullie gaan lopen als je onderstaande kan (ik zoek naar een nieuw schema voor als ik klaar ben met m'n huidige schema)
5km = +- 30 min
10km = +- 70 min
'ik weet het, een stuk langzamer dan de rest hier'
Het lijkt me niet handig om alleen maar interval training te doen, maar welke trainingen helpen nog meer om de snelheid hoger te krijgen? Ik heb me tot nu toe alleen maar toegespitst op het kunnen uitlopen van bepaalde afstanden, nu wil ik ze ook graag wat sneller gaan lopen.
Yep, het eerste lijkt me wel wat. Richten op de 10 kilometer, zodat ik die uit kan lopen !quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:56 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ligt dat niet een beetje aan wat je zelf wilt? Als je bijvoorbeeld een afstand wilt lopen, zeg een halve marathon, dan is het misschien handig om eerst zeker te weten dat je die uit kan lopen. Daarna kan je je snelheid gaan verhogen door middel van trainingen. Uiteraard kan je het natuurlijk ook andersom doen. Het is maar wat je wilt dus
Twee jaar met dezelfde schoen is inderdaad te lang voor iemand die meerdere malen per week loopt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:32 schreef ShadyLane het volgende:
Terwijl ik domweg dacht: "mijn kuiten vinden asfalt kennelijk gewoon niet zo fijn" kwam een collega met de suggestie dat de demping misschien niet goed meer is. Ik had er niet bij stilgestaan, maar ik heb m'n schoenen volgens mij inderdaad al wel weer een jaar of twee, drie. Ik had in mijn hoofd het idee dat je wel een jaar of vijf met schoenen toe kunt, maar dat gold toen ik nog vooral aan binnensporten deed en nauwelijks hardliep. Tja als je nauwelijks kilometers maakt kun je jaren met die schoenen door, natuurlijk
als ze nog te koop zijn en je loopt er goed op dan is de overgang niet zo groot idd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat eigenlijk gewoon weer precies hetzelfde type Asics koop, heb ik de vorige keer ook gedaan. Dan nog moet je ze misschien even inlopen, maar de overgang is niet heel groot.
Er zijn trouwens ook online winkels die dit soort favorieten altijd hebben. Als je tevreden bent met een bepaald merk en weet welke maat je moet hebben is dat heel handig (en misschien goedkoper?)quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb nieuwe schoenen. Perry Sport zei: "nee, die hebben we niet meer, dat is een totaal verouderd type", maar Runnersworld zei: "welzeker hebben we die nog, we halen hem bewust niet uit het assortement omdat er om de haverklap mensen komen die al jaren op dit type lopen en gewoon weer precies dezelfde willen". Het is me inderdaad bij loopjes wel opgevallen dat heel veel mensen dezelfde schoenen hebben als ik.
Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:25 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag mijn tweede prestatieloop gelopen..... maar de rek is er wel grotendeels uit nu.
Ik bedoelde voor dit moment.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:56 schreef superbient het volgende:
[..]
Niet zo pessimistisch, je kunt met allerlei verschillende trainingen je snelheid en uithoudingsvermogen vast nog wel een stuk verhogen!
Nou nee, voornamelijk berg af lopen is het niet bepaald. En ik vind 1.05 zelf ook buitenaards snel. Dan loop je bijna 15 km per uur. Hoe krijg je dat voor elkaar, gewoon heel lang en intensief trainen?quote:Op zondag 2 november 2008 18:30 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat niet enorm snel?Met al die heuvels is dat enorm hard doorbikkelen! Of is het voornamelijk berg af lopen?
Ik begin de kriebels al wel te krijgen
ben zo benieuwd hoe lang ik er over ga doen
Je kunt op sommige sites trainingschema's laten opstellen aan de hand van max HR of omslagpunt en dan bijbehorende percentages, Zo krijg je zones voor duurlopen, intervallen, tempo duur etc en zo kun je een beetje een schema opstellen. op www.runinfo.nl kun je er ook van alles over vinden, erg goede site moet ik zeggen, zeer compleet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:15 schreef Blik het volgende:
Doet niemand meer aan hardlopen?
MIjn eerste ervaring met de hartslagmeter was negatief. Dat ding bleef de hele tijd maar piepen tijdens de training over dat ik een footpod aan moest sluiten. Rete-irritant. Na 5 minuten de hartslagmeter maar uitgezet. Toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat de "footpod-functie" nog aan stond.
maar nog iemand tips voor trainen met een hartslagmeter?
Hee, nog een amsterdammert?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:28 schreef superbient het volgende:
[..]
Btw wat een mist vandaag, liep tussen Amstel en weiland in maar zag haast niks, bijna aangereden door auto nog.
ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nogquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:42 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb vandaag ook bij Amstel gelopen, idd geen reet te zien! 15km gelopen vanuit duivendrecht. Woon zelf in Hoofddorp, dus loop hier maar 1x per week
dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:52 schreef superbient het volgende:
[..]
ah nice, ik loop MLK park - Oudekerk a/d Amstel en weer terug via andere kant, de blauwe marathonstrepen van 2 weken geleden staan er nogdus je waant je nog in de wedstrijd
nee 14km ongeveer geloof ik, ik loop meestal precies een stukje van het parcours van de marathon, dus op de drukke weg (amsteldijk, amsteldijk noord) heen, over bruggetje en smalle weg (oudekerkerweg) weer terug. Moet ook nog heen en terug fietsen naar park, dus mooie complete trainingquote:Op dinsdag 4 november 2008 20:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is zo'n 20 km, toch? Loop je ook wel eens door de polder naast de amstel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |