quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Heb een laatste duurloop gedaan van anderhalf uur. Vrij aardig doorgelopen, en daarna maar direct met m'n kop onder de koude kraan gehangen, want m'n hoofd gloeide flink en ik geloof wel in de theorie dat dat het is wat altijd die hoofdpijnen achteraf veroorzaakt. Zit hier nu sportdrank te drinken met een zeiknatte handdoek om m'n hoofdWe zullen zien of het werkt.
Is ook echt ontzettend frustrerend.. weet ook wel wat de oorzaak is, heb vanuit fietsen een super goede conditie (en hele zware bovenbenen en relatief lichte onderbenen), en met de overstap naar hardlopen ben ik van de een op de andere dag afstanden van 10km gaan lopen en als training voor de 7 heuvelen een rondje met hoogteverschil van 20m..quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:31 schreef Pinball het volgende:
Succes iedereen met blessures, lijkt me heel moeilijk om niets te mogen doen als je eigenlijk gewoon zin hebt om te hollen.
ik heb trouwens maar 2-3 keer een halve marathon gelopen en 1 keer 33 kmquote:Op zondag 9 november 2008 14:08 schreef Grumpey het volgende:
BHFH, je loopt mooi op schema...ik zou als ik jou was gewoon binnenkort (nog dit jaar) uitbreiden naar een halve marathon eens in de twee weken. Eind januari dit dan uitbreiden naar een 30 km loop en ergens begin maart 2 a 3x een 35-36km loop doen. Daarnaast minimaal 1x maximaal 2x per week een lekker 10 kilometer loopje.
De grootste uitdaging van een marathon zit het hem in de training, op gegeven moment vraagt die veel tijd en energie. De daadwerkelijke wedstrijddag is daar vervolgens maar peanuts bij (die loop je met een goede training toch wel uit op motivatie). Ik heb vorig jaar meegelopen in Rotterdam en het is een grote aanrader, echt top. Maar ik merk wel dat het na die ene marathon ook wel weer fijn is om gewoon leuke 10 tot 15 kilometerloopjes te lopen
Dat verklaart je slechtere tijd misschien welquote:Op zondag 9 november 2008 18:15 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb trouwens maar 2-3 keer een halve marathon gelopen en 1 keer 33 km
De VUMC gebouwenloop is altijd eind oktober. Erg gaaf, ik heb hem vorig jaar zelf voor het eerst gelopen. Dit jaar helaas niet (pas bevallen, dus al maanden niet gelopen en nu pas net weer begonnen), maar volgend jaar wil ik hem zeker weer lopen. Dan hopelijk de 10 kilometer i.p.v. de 5.quote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat verklaart je slechtere tijd misschien wel
Overigens stop ik mijn sleutel in een klein zakje van mijn strechtbroekje. En leuke loop die je ooit eens gelopen moet hebben zijn de VUMC gebouwenloop (geen idee wanneer die weer is). Daarnaast kan je denken aan zandvoort circuit run, afgelopen jaar was de 1e editie vrij vermakelijk
ah tx, circuitrun zet ik er ook bij ziet er goed uit idd!quote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Overigens stop ik mijn sleutel in een klein zakje van mijn strechtbroekje. En leuke loop die je ooit eens gelopen moet hebben zijn de VUMC gebouwenloop (geen idee wanneer die weer is). Daarnaast kan je denken aan zandvoort circuit run, afgelopen jaar was de 1e editie vrij vermakelijk
Bergrace ging goed. Bewust niet te hard gegaan, omdat ik zondag nog een halve marathon moest lopen en het in glad was met die bladeren in het donker. 12,6 km uitgelopen in 57:44. Sfeer was weer mooi met al die lampjes.quote:Op zondag 9 november 2008 19:16 schreef ShadyLane het volgende:
Ben benieuwd hoe het j_dekok is vergaan in mijn geboorteplaatsHoorde van m'n vader dat het fantastisch weer was toen hij moest lopen.
kan je nagaan als ik veel had getraindquote:Op maandag 10 november 2008 09:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
netjes, goed bezig, dat wordt een supertijd zondagquote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
net weer 9km gelopen (3 rondjes om de plas heen hier). Laatste gewoon in 12.00.5 minuten gelopen. Echt zo zuur, staat er 12:01 op het scorebord. Als ik 1 duizendste sneller was geweest, was het 12 minuten rond en 1 seconde er zelfs onder. Alsnog wel tevreden, daar niet van, toch m'n PR op dat rondje weer met 24 seconden aangescherpt. Ik denk niet dat er nu nog heel veel vanaf kan, want mijn benen houden die snelheid niet bij
Die lijkt mij erg leuk!!quote:Op maandag 10 november 2008 11:56 schreef superbient het volgende:
[..]
ah tx, circuitrun zet ik er ook bij ziet er goed uit idd!
Zo, focking snelquote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
net weer 9km gelopen (3 rondjes om de plas heen hier). Laatste gewoon in 12.00.5 minuten gelopen. Echt zo zuur, staat er 12:01 op het scorebord. Als ik 1 duizendste sneller was geweest, was het 12 minuten rond en 1 seconde er zelfs onder. Alsnog wel tevreden, daar niet van, toch m'n PR op dat rondje weer met 24 seconden aangescherpt. Ik denk niet dat er nu nog heel veel vanaf kan, want mijn benen houden die snelheid niet bij
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalenquote:Op maandag 10 november 2008 22:31 schreef superbient het volgende:
[..]
netjes, goed bezig, dat wordt een supertijd zondag![]()
Als je benen het niet bij kunnen houden dan moet je andere trainingen proberen, dus snelheidstrainingen, krachttraining enzo om je algemene snelheid omhoog te krijgen. Dus grotere afzet en/of hogere frequentie, daar moet je op trainen, dit zal ook helpen om je snelheid tijdens je duurtrainingen omhoog te krijgen.
De rek is er vast nog niet uit, alleen je lichaam past zich nu goed aan aan deze training en op een gegeven moment bereik je dan een soort plafond en zul je andere trainingsvormen moeten uitproberen, wat in mentaal opzicht ook goed is omdat je trainingen meer variatie bevatten
quote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalen![]()
Ik ga vanaf volgende week ook beginnen met interval trainingen en zal ook op mijn afzet gaan vergroten. Verder is het hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat het plafond is bereiktIs er hier iemand toevallig bekend met trainers? Of loopt iedereen met een loopgroepje of atletiekgroep? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het er in de breedte uitziet.
is echt een aanrader idd! Je moet anders even de gemeente een mail sturen o.i.d. wie weet vinden ze het wat.quote:Op maandag 10 november 2008 23:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo, focking snel![]()
Zoiets moeten ze ook hier in Utrecht maken, een standaardrondje waar je je tijd standaard op kunt meten
Zo'n eentje heb ik ook. Heb ik afgelopen keer gekregen bij de Dam tot dam loop.quote:oh, btw: met m'n sleutels in een polszweetbandje
ik sta redelijk achteraan dus tenzij je in de bypass staat kan je mij niet inhalen iddquote:Op maandag 10 november 2008 23:16 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
is wel de doelstelling, maar ik zal je niet inhalen![]()
Ik ga vanaf volgende week ook beginnen met interval trainingen en zal ook op mijn afzet gaan vergroten. Verder is het hopen dat het nog heel lang gaat duren voordat het plafond is bereiktIs er hier iemand toevallig bekend met trainers? Of loopt iedereen met een loopgroepje of atletiekgroep? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe het er in de breedte uitziet.
quote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
Ik sta in bypass 3, dus zit er niet inquote:Op dinsdag 11 november 2008 00:02 schreef superbient het volgende:
[..]
ik sta redelijk achteraan dus tenzij je in de bypass staat kan je mij niet inhalen idd![]()
ik mik overigens op 1.07.30 ofzo tenzij de benen goed voelen dan kijken we wel wat er nog in het vat zit, ik zet mijn zinnen op 7 december olympisch stadionloop en de CPC in maart
btw, ik lees nu: " De mens als duurloper" van wijle Jan Knippenberg, een fenomenaal boek over ultralopers vooral. Ik citeer uit een stukje over de loper Eric Beard die aan het trainen was in de UK.
"Eric hield heel veel van deze streek en het heerlijke verblijf in het Old Dungeon Hotel in Langdale, waar hij voor het eerst sinds een week een bad nam en uitgebreid dineerde. Dit maakte alles alleen maar mooier. Zoals hij zelf zei: 'Mijn lichaam vroeg om een rustig dagje en veel eten, dus ik gehoorzaamde en liep maar 42 kilometer' "![]()
echte een aanrader voor de liefhebber met nog vele van dit soort prachtige passages![]()
was het maar zoquote:Op dinsdag 11 november 2008 00:16 schreef kepler het volgende:
[..]![]()
Ik dacht dat je 9km in 12 min had gelopenGing dus alleen om het laatste rondje
quote:Op zondag 9 november 2008 21:11 schreef beertenderrr het volgende:
in apeldoorn is er ook eentje in februari. Beetje aparte afstanden alleen. Weet even niet meer hoe die heet![]()
Zelf doe ik misschien ook mee aan de halve van egmond, nadeel is alleen dat ik de dag ervoor terug kom van wintersport, dus twijfel nog een beetje
Hoeveel gaatjes in je hoofd heb je dan? Heb nu na 12 kilometer al wel eens het gevoel dat ik uit elkaar val, bij wijze van.quote:En ultralopers zijn echt helemaal gek, helemaal die idioten die dat op triatlon niveau doen. 18km zwemmen, 950km fietsen en 130km hardlopen. iemand die hier wat voor voelt om dat te proberen?
Ok, goede tip, ga gelijk ff kijken waar ik m kan halen. Eigenlijk ben ik altijd wel in de stemming, ik heb veel aan wielrennen gedaan vroeger en vind dit nog steeds de mooiste sport ook om naar te kijken. Als je dan zoekt op wat trainingsfilmpjes van Armstrong of van die reclames van Nike dan heb ik altijd gelijk zin om te gaan trainenquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:51 schreef Grumpey het volgende:
Superbient, ook een leuk boek is Benali met 'de marathonloper'....als je ooit van plan bent voor een marathon te gaan trainen is dat een leuk verhaal om in de stemming te komen
Ik ga zelf vanavond even 15 kilometer lopen, ter voorbereiding...hopelijk kan ik daar vrijdag nog wat kilometers aan toevoegen...
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horenquote:Op woensdag 12 november 2008 21:36 schreef Blawh het volgende:
Ik heb alleen nieuwe schoenen nodig. Loop nu op versleten zolen, versleten hakken en heb altijd blaren op de voorkant van mijn tenen.
yupquote:Op woensdag 12 november 2008 23:31 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horen![]()
btw is iedereen aan het uitrusten voor de 7heuvelen???
ook ik ben klaar met hardlopen voor de wedstrijdquote:Op woensdag 12 november 2008 23:31 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze aan vervanging toe denk ik, wel een maatje groter zo te horen![]()
btw is iedereen aan het uitrusten voor de 7heuvelen???
quote:Op donderdag 13 november 2008 00:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ha, m'n vader (74) vertelde al dat hij zo'n 12 km/u gelopen had bij een wedstrijdje over 12,5 km afgelopen zondag, en mijn zus en ik grapten al dat hij dus vermoedelijk nog steeds sneller is dan wij.
Dus ik zocht hem daarnet even op in de uitslagen. Staat ie daar gewoon 65e te zijn van de 159 mannelijke deelnemers (van alle leeftijden). Bij de beste helft op je 74e
Volgensmij heb je die nooit zo snel ingelopen.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:06 schreef superbient het volgende:
oude schoenen (nieuw paar) zijn binnen, nog ff inlopen vanavond en zaterdag dan kan ik er zondag al wel op knallen denk ik
Trainingsbroek + Craft ondershirt korte mouw + Odlo syntetisch hardloop shirt korte mouw had ik vorig jaar en dat ging prima!quote:Op donderdag 13 november 2008 13:06 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk qua kleding? Als in; ik heb lange mouwen, korte mouwen, lange broek, korte broek en windjack. Maar ik heb geen idee wat ik aan moet doen bij welke weersomstandigheden
Goed bezig! Zijn ze allemaal zo snel als jij?quote:Op donderdag 13 november 2008 15:47 schreef Grumpey het volgende:
even een nieuw batavierenrace-team ingeschrevenMijn studievereniging is weer van de partij hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |