Dan zijn wij elkaar vast wel een keer tegengekomenquote:Op woensdag 5 november 2008 12:22 schreef Grumpey het volgende:
Amsterdammers die korte afstanden lopen --> vondelpark
Amsterdammers die lange afstanden lopen --> Amstel of Amsterdamse bos
Ikzelf loop ook altijd langs de amstel, helemaal vanaf de magere brug naar oudekerk en terug, en vaak wil ook al de A10-brug terugnemen als ik een kortere ronde doe
Ik sta ook in vak oranje. Had volgens mij als eindtijd 70 minuten opgegeven, maar ik haal liever veel mensen in dan dat ik zelf ingehaald wordt..quote:Op woensdag 5 november 2008 13:27 schreef superbient het volgende:
[..]
Zojuist spullen van zevenheuvelenloop binnengekregen. Sta ik in startvak oranje, ligt zeker aan de opgegeven starttijd, nou ja dan maar weer iedereen inhalen dat is op zich wel een goed gevoel altijd hoewel het ook voor enige vertraging zorgt![]()
Zou je onbewust enorm bezig zijn geweest met afremmen tijdens het lopen omdat je normaal een veel hoger gemiddelde hebt misschien en dat er daardoor onnodige druk ofzo op je schenen kwam?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik sta ook in vak oranje. Had volgens mij als eindtijd 70 minuten opgegeven, maar ik haal liever veel mensen in dan dat ik zelf ingehaald wordt...
Deed er vorig jaar 1u 15 min over, stond toen in bypass 3 omdat ik de zooi had overgenomen van een meisje die niet zo ervaren was. Hoop er dit jaar 60 minuten over te doen, ik verwacht 65-70 minuten.
Overigens is het een enorm snelle loop, naar boven is het soms wat doorbijten, maar zeker de laatste paar km is vrij goed te doen.
Trouwens, afgelopen weekend nog even gelopen op zeer langzaam tempo (gps gaf gemiddeld aan 7 km/h) en na zo'n 5 km kreeg ik enorme last van mijn schenen (de spieren daar). Dat bleef zo tot een km of 10 toen werd het iets minder, ben ook wel iets sneller tempo gaan lopen. Iemand daar bekend mee? Hoop niet dat ik dat tijdens de wedstrijd krijg want dan wordt het zwaar..
ben net klaar met een vervelende knieblessure (lopersknie) , hoop niet dat er weer iets raars aan de hand is. Morgen even klein rondje lopen op wedstrijdtempo en dan maar even zien hoe het gaat.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:07 schreef superbient het volgende:
[..]
Zou je onbewust enorm bezig zijn geweest met afremmen tijdens het lopen omdat je normaal een veel hoger gemiddelde hebt misschien en dat er daardoor onnodige druk ofzo op je schenen kwam?
Hier, http://www.runinfo.nl/hardloopblessures.htm, is wat info over blessures maar denk niet dat het shinsplints zijn, deze ontstaan vaak door overbelasting. Trekken wel weg naarmate je aan het lopen ben omdat je goed warm wordt en de doorbloeding beter is als je aan het sporten bent, maar dan zou je er juist ook nu last van moeten houden...
Ik probeer ook 65-70, dacht eraan gezien het parcours 10-11km niet te gek te doen en dan afhankelijk van de vorm van de dag knallen naar de meet. Als de 11km in 50 minuten gaat kan je in het laatste stuk (afdaling volgens filmpje) nog voor een tijd onder de 1.05 gaan anders lekker 1.08 ofzo dan ben ik wel tevreden kan niet gelijk bij elke loop voor PR gaan![]()
Wel nieuw doel: Olympisch Stadionloop, 10km, <40min op 7 december
Oh nog even voor diegene die het nog niet wisten:quote:De afgelopen 24 jaar zijn er in totaal 226.788 lopers (m/v) gefinisht. De 25e editie zal naar verwachting de 250.000e finisher verwelkomen en dankzij ChampionChip wordt hij/zij meteen in de bloemen gezet!
hoezo?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:04 schreef beertenderrr het volgende:
moet je niet naast bekele starten
Ik loop al sinds tijden rondjes rutbeek of als ik weinig tijd heb de singel.quote:Op donderdag 6 november 2008 20:40 schreef Skv het volgende:
Sinds een paar weken ben ik ook weer begonnen met hardlopen.
Eerste paar keren relatief korte tijden gelopen.
Vorige week 4,35 kilometer in 25 minuten
Vandaag kwam ik uit op 4,60 kilometer in 29 minuten.
Wil vooral wat afslanken, hoop dat het wat gaat werken. Tot nu toe wel leuke sport, muziekje dr bij en wat random ronddwalen door de stad.
gaat wel pijn doen dan, onder het uurquote:Op donderdag 6 november 2008 17:18 schreef kepler het volgende:
dat ging prima
iets meer dan 40 min, misschien gaat dat uur toch nog lukken
ja, het ging verbazingwekkend goedquote:Op donderdag 6 november 2008 19:46 schreef beertenderrr het volgende:
naja onder die omstandigheden heb je behoorlijk hard gelopen, dus jaik doe het je nog niet na
zeker, het is ook een erg hoog doelquote:Op donderdag 6 november 2008 22:50 schreef superbient het volgende:
[..]
gaat wel pijn doen dan, onder het uur
Ja je moet vooral niet te gek doen in het begin. Elke keer als je neerkomt op 1 van beide voeten komt 3x je lichaamsgewicht op alle pezen, spieren en gewrichten dus in dit opzicht is lopen enorm belastend. Ik zou rustig beginnen dus die onderste en letten op techniek in het begin zorg voor een goede afzet. Dan eerst 2 weken mss gewoon wat km'tjes maken en als je je lekker voelt klein tempotje tussendoor voor het gevoel. Die duurtrainingen vormen toch de langetermijn basis.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:39 schreef Gangster-Engel het volgende:
Gangster-Engel wil ook weer eens gaan hardlopen:Y
Ik was in het verleden een redelijke loper; PR 5km 19:30 en 10 KM 41:30 alhoewel ik nooit specifieke hardloop training heb gedaan, maar wel veel gesport. Zo'n 10 jaar lang altijd 1 of 2 wedstrijdjes mee gepakt per jaar (zonder echte training), meestal rond de 8 km en een gem. snelheid van 14.5 km/uur. Echter 2 jaar geleden was ik klaar met studeren en ben ik gestopt met basketball competitie en het sporten is eigenlijk totaal verwatert. Al tig keer voorgenomen om weer te beginnen, maar nog niet gelukt. Kortom conditie is momenteel voor mijn doen redelijk dramatisch en ben ook een kilo of 7/8 aangekomen; Momenteel 1.80 meter bij 76 kilo.
Ik wil nu het hardlopen een keer serieus gaan oppakken, maar al die schema's die ik op internet zie staan, zijn vrijwel allemaal of voor hele goede lopers of echte beginners. Ik ben een beetje bang voor blessures, aangezien mijn trainingsmotto is "je hebt pas getrained als je doodop thuis komt" en dat lijkt me niet verstandig als je zo lang vrijwel stil hebt gezeten. Kortom wat zouden jullie me aanraden om niet als een dolle stier rond te gaan lopen? Ik dacht zelf aan dit soort trainingjes de eerste maand op weer een beetje in het ritme te komen;
* 3 keer 10 minuten op redelijk tempo lopen.
* 2 km snel lopen, rust, 2 km snel lopen
* 5 km rustig lopen
Nopequote:Op vrijdag 7 november 2008 18:22 schreef beertenderrr het volgende:
wat nu?ga je het redden voor de 7heuvels?
Gevallen, rib gekneust (d)quote:
Dat is goed kut!quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Gevallen, rib gekneust (d)![]()
Elke beweging doet pijn, kan geen eens m'n neus snuiten
klote blessure inderdaad. Mij is hetzelfde gebeurt op wintersport, toch al snel 3 tot 4 weken last van gehad.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Owquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
ik ook... heb 3 dagen na de training nog steeds last van mn scheenbeen spieren (oid), klote blessures ook alttijd.quote:
Probeer goede warming up te doen en dan zo laat mogelijk overige shirtje(s) en lange broek uit te doen. Bij 10+ graden kan korte broek makkelijk vind ik. Je moet alleen zorgen dat je na de finish zo snel mogelijk bij je kledingzak komt, natte shirts uit doet, 3 droge schone shirts aan doet zodat je het lekker warm krijgt en je lange broek aan. Ik weet niet wat voor shirts je hebt, maar 1 thermoshirt met lange/korte mouwen is denk ik genoeg met dit weer na goede warming up, bij windkracht > 4 en temp <12 denk ik dat er een extra zweetshirtje nodig is, maar dat moet ik zelf ook nog even testenquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:37 schreef beertenderrr het volgende:
ik durf nu bijna niet meer te lopenlijkt wel alsof iedereen opeens blessures krijgt!
Voor de mensen die de 7 heuvels gaan lopen, lopen jullie gewoon in shirtje + korte broek of is het daar te koud voor? Ik heb echt totaal geen idee wat nou het verstandigst is om aan te doen. Je wordt ongetwijfeld warm van hardlopen, maar wil niet de week erna ziek zijn
En hoe ziet jullie training de komende week eruit? Ik wil nog iets van 3 a 4x lopen voor de start, maar niet te veel en niet te snel. Wat is te doen om alsnog fit aan de start te komen?
tis wel drama nu he, 1 grote modderpoel en dat korte rondje is best saai tochquote:Op vrijdag 7 november 2008 20:51 schreef Grumpey het volgende:
Net korte training gedaan (lees: vondelpark) en ging wel lekker...maar goed, het was dan ook ideaal weer met die hele lichte miezerregen waarbij je hem eigenlijk net niet voelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |