Klassequote:Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef Pinball het volgende:
1:12:20 of zo, ik ben dik tevreden.
Ik vond het wel héél druk, inhalen was ontzettend lastig.
Maar wel heel gezellig, en het is niet alsof ik records moest breken of zo.
Zou het misschien kunnen komen doordat jij gewoonlijk pas ergens in september specifiek voor hardlopen gaat trainen en dat je daardoor niet alles (duurvermogen, snelheid enzo) goed hebt kunnen trainen? Heb je elk jaar hetzelfde trainingsprogramma gebruikt?quote:Op zondag 16 november 2008 19:10 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet waar het door komt, want ik train dus wel. Het ljkt me sterk dat het nu al de leeftijd is (ben 34), misschien komt het doordat ik vroeger altijd behoorlijk afviel als ik ging trainen en nu niet. Kilo's maken wel uit in tijd natuurlijk.
Ja.. Merkte ik ook op.. Hoorde opeens mijn naam... denk..dat moet een bekende zijn.. of iemand die random naam aan het roepen isquote:Op zondag 16 november 2008 20:37 schreef Pinball het volgende:
Ik vond trouwens de mensen langs de kant geweldig, die eerst naar je startnummer stonden te staren, om vervolgens heel spontaan "Hoi Kees" of "Hup Frank" te roepen.
Lijkt me duidelijk wat je voortaan elke avond gaat bestellen in het cafequote:Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
quote:Op zondag 16 november 2008 18:14 schreef beertenderrr het volgende:
3341e 1:07:31
Ik denk dat het gewoon vorm van de dag is. 2min op 80 min is 2.5% denk dat vorm van de dag veel meer kan schelen dan dat. Gewoon doorgaan zoals je nu doet als je je daar goed bij voelt. Als je geen vooruitgang meer boekt kan het zijn dat je lichaam zich aanpast aan de trainingsarbeid en dan moet je een ander/wisselender schema opstellen waarbij je het lichaam steeds nieuwe prikkels geeft om zichzelf te verbeteren.quote:Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebtquote:Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:
Heb gistermorgen toch maar besloten na een trainingsrondje van een kilometer om de gok te wagen en aan de start te verschijnen, uiteindelijk viel de blessure 100% mee, helaas niet de tijd waarvoor ik wilde gaan trainen, maar 1uur 13 min vond ik niet slecht zo! Vorig jaar 1 uur 15 oid, dus heb mn PR verbroken!!
Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
Het kan wel sneller.. denk ik. Maar bij mij ontbreekt het een beetje aan discipline, loop soms 3x per week 20 km, en dan weer 2 weken niet, etc. Probeer voor de volgende halve marathon even goed gericht te trainen dmv trainingsschema.quote:Op maandag 17 november 2008 14:33 schreef superbient het volgende:
[..]
Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebt
Hm, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.quote:Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.
Stond ook in blauw en had 1.05 opgegeven. Zag net ook mijn finishfilmpje.. Haalde in de laatste 100m nog een stuk over 20 mensen in..quote:Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.
Al met al moet gezegd worden dat het parcour ook wel gewoon erg snel van aard is.
Als ik dat zo lees moet ik volgens jaar ook maar 1:05 opgeven of zo. Ik stond nu in zwart 1, en ik heb echt veel tijd verloren met inhalen van mensen.quote:Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
Ha, ja, hebben wij ook ooit gedaan, toen deed Gebreselassie mee, wij wilden 'm zien starten, stonden dus gewoon ergens 200m van de start in het publiek, en zijn daarna op ons gemak naar het laatste startvak gewandeldquote:Op maandag 17 november 2008 17:09 schreef FJD het volgende:
Tis overigens wel een aanrader om een keer als echt allerlaatste te startenIk werd toen echt door iedereen langs de kant aangemoedigd
![]()
In sommige punten kan ik je wel vinden. Dat Tibetaanse muziek had wel achterwege gelaten mogen worden, werd er wel een beetje suf van. Drankposten waren een drama, hoewel helpen bij een drankpost ook een drama is, dat even terzijde.quote:
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kostenquote:Op zondag 16 november 2008 11:05 schreef FJD het volgende:
Succes allemaal, zag net toevallig dat de PO het gaat uitzenden tussen de WB schaatsen door.
Algemeen vraagje voor mensen; vanaf 0 in eind april naar een halve marathon in eind oktober is dat een recept voor overbelastingsblessures of is dat een acceptabele tijdspanne als je gewoon normaal je trainingen opbouwt.
Lichamelijk is het mogelijk, daarvan ben ik het levende bewijsquote:Op maandag 17 november 2008 22:27 schreef beertenderrr het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kosten
Ah bah wat lijkt me dat irritantquote:Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:
temeer omdat ik er nu ook al bij het schaatsen last van krijg en ik dus steeds minder sporten overhoudt als ik er niets aan zou doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |