abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63257076
Ik sta net op, in Nijmegen, en meld: het is hier droog, niet koud, klein beetje wind, soms zelfs beetje zon. Als dit nog een paar uur zo blijft lijkt het mij perfect!
pi_63257688
Succes allemaal, zag net toevallig dat de PO het gaat uitzenden tussen de WB schaatsen door.

Algemeen vraagje voor mensen; vanaf 0 in eind april naar een halve marathon in eind oktober is dat een recept voor overbelastingsblessures of is dat een acceptabele tijdspanne als je gewoon normaal je trainingen opbouwt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 16 november 2008 @ 12:33:18 #253
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63259081
Veel succes aan all zevenheuvelaars!!!
  zondag 16 november 2008 @ 13:08:43 #254
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_63259918
Veel succes en veel plezier iedereen, ik ben benieuwd naar de verhalen! Volgens mij is dt de loop met de meeste FOK! deelnemers (en support) ooit
I'm just a girl in the world.
  zondag 16 november 2008 @ 16:28:51 #255
242 Pinball
Electric Monk
pi_63265483
1:12:20 of zo, ik ben dik tevreden.

Ik vond het wel héél druk, inhalen was ontzettend lastig.
Maar wel heel gezellig, en het is niet alsof ik records moest breken of zo.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_63265872
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef Pinball het volgende:
1:12:20 of zo, ik ben dik tevreden.

Ik vond het wel héél druk, inhalen was ontzettend lastig.
Maar wel heel gezellig, en het is niet alsof ik records moest breken of zo.
Klasse
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_63266637
Ik had wel bijna een minuut sneller dan vorig jaar (vorig jaar 56:23, nu 55:25, dus in principe heb ik mijn doel bereikt ), maar had er nog wel wat last van dat ik van de week ziek was geweest. Na 10 kilometer kreeg ik problemen met mijn ademhaling en kon dus niet zo optimaal profiteren van de afdaling als ik had gekund met voldoende adem. Gelukkig kreeg ik een boel aanmoedigingen op het laatst, zorgde ervoor dat ik toch nog vol kon houden. Mijn vijf kilometers gingen in (zelf geklokt) 18:53, 18:11 en 18:20. Daar ben ik op zich wel tevreden mee.
Vorige week stond er minder wind en was ik nog niet verkouden, jammer dat de wedstrijd toen niet was.
And there was much rejoicing.
pi_63266664
Net terug uit Nijmegen, iedereen gefeliciteerd met zijn tijd!!!

Ik stond natuurlijk weer veel te ver achteraan, mega inhaalrace gestart. Vooral heuvelaf ging erg goed, weet niet wat die andere mensen deden, maar laatste stuk 3/4 km kan je gewoon volle bak en dat zag ik bijna niemand doen. Dus ik hele tijd, pas-op pas-op, 2x nog zowat ruzie omdat mensen niet aan de kant gingen met hun domme walkman, ik begrijp niet wat je dan komt doen. Ga lekker zelf ergens trainen met je walkman maar tijdens zon event en dan zeggen "ga dan door het gras" ipv dat ze rechts blijven lopen...

Maar goed, ik keek 2km aan en die gingen super kwam door in 7.45 ofzo, dus toen maar volle bak doorgelopen ipv sight-seeing, mijn klok gaf 58.53 aan met negatieve splits op de 5km punten maar dat kwam door het in mijn ogen relatief makkelijke laatste stuk.

Verder echt hele mooie loop, op en af door de bossen enzo erg leuk voor een iemand die normaal in de grote stad loopt

Ik begreep dat er nog bijna een WR was gelopen, 1 seconde te langzaam, zo nog maar eens kijken of er in studio sport nog beelden zijn.

Om af te sluiten: een pluim voor de organisatie en 1 tip, geen plastic bekertjes
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63266753
Gefeliciteerd allemaal

Straks na het schaatsen is de 7-heuvelenloop op Studio Sport.
pi_63267797
Heerlijk gelopen. Mooi parcours. Het was inderdaad wel erg druk. Liep in de 1.06. Officiële uitslag volgt nog.
Wat een goede tijden liepen de Fokkers hierboven trouwens. Ongelooflijk. Onder het uur is echt snel.
Mijn streeftijd van in de OP van 1.05 was iets te optimistisch trouwens Voor mezelf wilde ik onder de 1.10 lopen
  zondag 16 november 2008 @ 18:14:34 #261
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63268063
3341e 1:07:31 ik ben niet tevreden, had veel harder kunnen lopen! Maar ja, niet zo gek als je in bypass 3 begint

wel irritant hoor al die recreanten die aan de linkerkant gaan lopen en die waterposten was ook een ramp, kreeg telkens water in m'n gezicht van anderen

verder zeer mooie loop! mooi parcours en die heuvels waren killing
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_63269356
Jee wat zijn jullie allemaal snel!
Ik was onderweg en direct na afloop enorm gefrustreerd, heb 1:22 gelopen, verdorie zeg, 7 minuten boven m'n PR Ik vroeg me echt af waarom ik nog train als ik al trainende kennelijk elk jaar langzamer word (Vorig jaar liep ik net onder de 1:20)

Ik weet niet waar het door komt, want ik train dus wel. Het ljkt me sterk dat het nu al de leeftijd is (ben 34), misschien komt het doordat ik vroeger altijd behoorlijk afviel als ik ging trainen en nu niet. Kilo's maken wel uit in tijd natuurlijk.

Nouja, ben er inmiddels overheen, want het was verder natuurlijk wel gezellig en ik denk maar zo: als ik niet getraind had was ik NOG langzamer geweest

Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben en gefeliciteerd met al die goeie tijden! Onder het uur zag ik voorbijkomen, en iemand met 1:07 vanuit bypass 3, te gek!
pi_63269667
Mijn benen leken er niet zoveel zin in te hebben vandaag en ik heb niet zo goed kunnen trainen de laatste tijd, maar het ging toch lekker hard! Mijn netto tijd was 1.06.11, maar daar zit dan ook nog een korte plaspauze bij. In feite heb ik dus ergens hoog in de 1.05 gelopen . Dat is zo'n minuut onder mijn oude persoonlijk record. De winst heb ik met name in de afdalingen gehaald. Het lukte me goed om me gewoon naar beneden te laten denderen en dat resulterende dan in een paar kilometertijden van rond de 4 minuten.

Ik dacht dat er rond kilometer 12 nog een vervelend heuveltje zou zijn, maar daar moet ik me wel in vergist hebben met dat stukje "vals plat" rond kilometer 11. De heuveltjes lijken dus steeds wat minder erg te worden .

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolfje op 16-11-2008 19:44:04 ]
pi_63269799
quote:
Op zondag 16 november 2008 19:10 schreef ShadyLane het volgende:
Ik weet niet waar het door komt, want ik train dus wel. Het ljkt me sterk dat het nu al de leeftijd is (ben 34), misschien komt het doordat ik vroeger altijd behoorlijk afviel als ik ging trainen en nu niet. Kilo's maken wel uit in tijd natuurlijk.
Zou het misschien kunnen komen doordat jij gewoonlijk pas ergens in september specifiek voor hardlopen gaat trainen en dat je daardoor niet alles (duurvermogen, snelheid enzo) goed hebt kunnen trainen? Heb je elk jaar hetzelfde trainingsprogramma gebruikt?
pi_63270107
Dat heb ik elk jaar zo gedaan.....maar dat ga ik nu niet meer doen!

Bij mij leken de heuvels trouwens veel erger dan andere jaren
pi_63270228
Zo.. dat ook weer overleeft.. 1.01.37 (niet gek voor een 100m tot 400m sprinter). Ging goed stuk tussen de 10 en 12 km.. maar de laatste kilometers liepen ik in 3.50 en 3.41

en de weddenschap met mijn vader gewonnen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 16 november 2008 @ 20:37:10 #267
242 Pinball
Electric Monk
pi_63271626
Ik vond trouwens de mensen langs de kant geweldig, die eerst naar je startnummer stonden te staren, om vervolgens heel spontaan "Hoi Kees" of "Hup Frank" te roepen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 16 november 2008 @ 20:38:16 #268
242 Pinball
Electric Monk
pi_63271652
Mooie tijden trouwens hierboven.

* toch jaloers is
pi_63271734
Het tofst vond ik die gast achter die vleugel
pi_63272827
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
pi_63274403
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:37 schreef Pinball het volgende:
Ik vond trouwens de mensen langs de kant geweldig, die eerst naar je startnummer stonden te staren, om vervolgens heel spontaan "Hoi Kees" of "Hup Frank" te roepen.
Ja.. Merkte ik ook op.. Hoorde opeens mijn naam... denk..dat moet een bekende zijn.. of iemand die random naam aan het roepen is
pi_63276012
1:06.03 hier.

Wel prima voor m'n tweede 15 kilometer...

En vooral blij met m'n vlakke race...uiteindelijk 2597e geworden, ook nog wel prima als je het totaal aantal deelnemers ziet...

22:01 - 22:04 - 21:57 waren m'n tijden die ik zelf klokte op de vijf kilometers, met ook goed schommelende kilometertijden, vooral die laatste kilometers waren snel (12-13-14), alleen de laatste zat ik wel stuk...

Wel schitterende parcours ook en vond het met de startvakken en alles prima geregeld...enige minpuntje waren die drankposten, dat was echt niet zo goed geregeld vond ik...slechte bekertjes, stom gevuld soms (had er eentje met 2 mm water) en mensen (achter?!) hekken die ze aangeven...
Jack does it in real time...
  zondag 16 november 2008 @ 23:24:46 #273
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63276813
Leuk evenement dus?

Zetten we die er voor volgend jaar ook bij op, dit jaar vond ik het wat te vlot komen. (Ben pas na de zomer actief met lopen begonnen.)

Allen natuurlijk van harte met de goede prestatie!
  maandag 17 november 2008 @ 09:02:51 #274
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63281418
1:02:09 hier.....wel goede tijd voor relatief ongetrainde voorbereiding Alleen ben ik nog nooit zoveel ingehaald zeg, dat is ook opeens een ervaring die ik niet gewend was
(stond vooraan in blauw)

Veel beter dan mijn richttijd, veel slechter dan mijn PR, leuke loop, mooi weer, mooie pianist, leuk publiek
  maandag 17 november 2008 @ 09:04:09 #275
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63281439
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht hoe het komt, aangezien ik dus volgens mij niet minder train dan vijf jaar terug. Leeftijd kan, kilo's kan, maar ik denk dat er een andere verklaring is. Ik dronk toen veel meer bier! Tom Boonen reed ook altijd op Duvels naar de winst he
Lijkt me duidelijk wat je voortaan elke avond gaat bestellen in het cafe
pi_63281879
Hmm, ben benieuwd of die theorie klopt...

Ik heb de laatste maand namelijk echt zoveel minder gedronken dan normaal.

Afgelopen donderdag op een feestje ook maar bier met cola afgewisseld zelfs, terwijl ik dat normaal onzin vind...alleen vond ik het nu zonde om m'n redelijk conditie een paar dagen van tevoren nog even te verklooien, dus juist maar wat minder gedronken en dat beviel wel...
pi_63282918
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:14 schreef beertenderrr het volgende:
3341e 1:07:31
Wat heeft iedereen snel gelopen dan! Echt niet normaal.
Sweet and innocent...
pi_63283027
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat het gewoon vorm van de dag is. 2min op 80 min is 2.5% denk dat vorm van de dag veel meer kan schelen dan dat. Gewoon doorgaan zoals je nu doet als je je daar goed bij voelt. Als je geen vooruitgang meer boekt kan het zijn dat je lichaam zich aanpast aan de trainingsarbeid en dan moet je een ander/wisselender schema opstellen waarbij je het lichaam steeds nieuwe prikkels geeft om zichzelf te verbeteren.
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63287521
Heb gistermorgen toch maar besloten na een trainingsrondje van een kilometer om de gok te wagen en aan de start te verschijnen, uiteindelijk viel de blessure 100% mee, helaas niet de tijd waarvoor ik wilde gaan trainen, maar 1uur 13 min vond ik niet slecht zo! Vorig jaar 1 uur 15 oid, dus heb mn PR verbroken!!

Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
pi_63288551
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:
Heb gistermorgen toch maar besloten na een trainingsrondje van een kilometer om de gok te wagen en aan de start te verschijnen, uiteindelijk viel de blessure 100% mee, helaas niet de tijd waarvoor ik wilde gaan trainen, maar 1uur 13 min vond ik niet slecht zo! Vorig jaar 1 uur 15 oid, dus heb mn PR verbroken!!

Trouwens ik stond vorig jaar in Bypass 3 en heb ontzettend veel moeten inhalen. Dit jaar stond ik in vak oranje en ik heb met name tijdens de afdalingen echt hordes mensen ingehaald. Moet ik volgend jaar weer een vak opschuiven om te voorkomen dat er weer honderden "recreanten" (mensen die opgeven voor 1uur en 1,5 uur lopen oid) voor me lopen of hoe doen jullie dat? Ik had nu opgegeven 1u 10 min, maar ik geloof niet dat het merendeel van vak oranje deze tijd had.
Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebt
pi_63290040
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:33 schreef superbient het volgende:

[..]

Ja ik stond ook in oranje. In het begin gaan de meesten toch altijd nog wel flink vooruit, maar op een gegeven moment "storten" de meesten toch in. oranje was denk ik 1.10-1.15. Ik geef volgend jaar gewoon de tijd op die ik dit jaar lliep, maar als je echt denkt een stuk sneller dan je PR te kunnen zou ik gewoon een scherpe tijd opgeven. Misschien sta je dan iets te ver naar voren en word je zelf ingehaald maar dan loop je iig met mensen met een flink tempo en zijn er weinig "langzame" lopers waar je last van hebt
Het kan wel sneller.. denk ik. Maar bij mij ontbreekt het een beetje aan discipline, loop soms 3x per week 20 km, en dan weer 2 weken niet, etc. Probeer voor de volgende halve marathon even goed gericht te trainen dmv trainingsschema.
pi_63290372
Ik begreep dat je met een opgegeven tijd van 60 minuten niet eens meer in startvak blauw mocht beginnen (vorig jaar had ik dat als richttijd opgegeven en stond ik nog wel in blauw). Ik stond halverwege het blauwe vak dit jaar en heb vrijwel alleen maar mensen ingehaald, tijdens de wedstrijd zijn er hooguit tien mensen voorbij gekomen denk ik. Wel jammer dat zoveel mensen blijkbaar een veel te snelle tijd opgeven, uiteindelijk heb je er zelf niets aan en je hindert er andere mensen ook mee. Want een boel mensen uit blauw hebben niet onder het uur gelopen, aangezien er 769 slechts deelnemers onder die tijd zijn gefinisht.
  maandag 17 november 2008 @ 15:44:16 #283
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63290607
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.

Al met al moet gezegd worden dat het parcour ook wel gewoon erg snel van aard is.
pi_63292738
Ik had 1.08 opgegeven en stond in geel inderdaad...

Was pas na een kleine elf minuten over de startstreep...en heb echt alleen maar mensen ingehaald ongeveer...

Sommigen echt al na een kilometer die liepen te hijgen, met jasje om hun middel het valsplat omhoog aan het ploeteren...tsja, dan heb je echt geen enkele indicatie van hoe hard je kan lopen en heb je maar gewoon iets opgegeven aan tijd...

Maar ja, op zich geeft het inhalen van mensen ook wel weer moraal vind ik...
pi_63293134
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Ik had volgens mij 1:05 opgegeven en ik startte nog in blauw. Dat kan ook op basis van prestatie vorig jaar zijn (die ze nog herkenden) waar ik laag in de 57 had gelopen.
Hm, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.

Maar inderdaad, het inhalen geeft op zich wel een goed gevoel. Het duurde alleen tot de Zevenheuvelenweg tot ik genoeg ruimte had om fatsoenlijk in te halen. Zorgde er in ieder geval voor dat ik niet te hard van start ging, dus al met al maakt het me eigenlijk niet heel veel uit.
pi_63293194
Het inhalen is wel fijn voor het moraal maar met een parcours met bottlenecks is het echt vervelend. Mensen die zichzelf veels te hoog inschatten blijf je helaas altijd houden. Ik liep op de halve van Amsterdam mensen voorbij die 45minuten voor mij waren gestart

Tis overigens wel een aanrader om een keer als echt allerlaatste te starten Ik werd toen echt door iedereen langs de kant aangemoedigd
pi_63293799
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:44 schreef Grumpey het volgende:

Al met al moet gezegd worden dat het parcour ook wel gewoon erg snel van aard is.
Stond ook in blauw en had 1.05 opgegeven. Zag net ook mijn finishfilmpje.. Haalde in de laatste 100m nog een stuk over 20 mensen in..
  maandag 17 november 2008 @ 17:59:31 #288
242 Pinball
Electric Monk
pi_63294399
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:56 schreef Sport_Life het volgende:

Als ik dat zo lees moet ik volgens jaar ook maar 1:05 opgeven of zo. Ik stond nu in zwart 1, en ik heb echt veel tijd verloren met inhalen van mensen.
Mijn laatste 3 kilometers gingen in plm. 4:18 per stuk, en die hadden echt wel sneller gekund, ook als ik die eerste 12 wèl door had kunnen lopen.
  maandag 17 november 2008 @ 20:33:40 #289
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63298700
Mocht ik volgend jaar in NL verblijven, dan doe ik zeker weer mee! Ik ga dan ook een snellere tijd opgeven, ik denk iets van 55 minuten. Gewoon om zeker te zijn dat ik iig niet in die zwarte vakken kom (helemaal nooit meer in zwart 3 !!!)en ook niet rond de lopers daarvoor, want ik had wel het idee dat als ik niet in die drukte had gezeten, nabij 1 uur uitgekomen was. Daarnaast heb ik nog een jaar training voor de rug en ben pas 2 maanden bezig

verder zie ik wel allemaal zeer goede tijden ik heb ook echt m'n ogen uitgekeken de hele dag Even een opsomming:
* de trein vol met strakke broeken, ben er nog niet helemaal aan gewend
* de hoeveelheid zogenaamde top atleten. Altijd weer leuk om te zien hoe goed sommigen zich echt vinden (en dan laag eindigen )
* mensen die in een lange broek en trui lopen en dan nog een vuilniszak oid er overheen omdat ze bang zijn onderkoeld te raken Ik heb gewoon in korte broek + tshirtje gelopen en daarin ook nog 15 minuten in de wacht gestaan voordat ik van start kon...
* de heuvels! Die hebben we hier niet zo. Helemaal niet als die van het begin van de zevenheuvelenweg. Dat je daar bovenaan staat en dan het dal ziet en de berg erachter waar je weer tegenop moet lopen.
* de sfeer! Echt geweldig! Pianoman en fanfare waren tof! Hebben jullie ook nog dat huis met die zweverige muziek mee gemaakt? Was tussen de groesbeekse weg en de zevenheuvelen weg.
* de drankposten. Wat een drama was dat. Mensen die midden op de weg stil gingen staan of van die linkslopers die hun bekertje rechts weggooien en andersom. Dat was wel even een ! moment.
* de aankomst! Zo'n 750 meter voor de finish kon je de muziek al horen uit de speakers. Binnenkomen op moby - out of this world was dan ook wel geniaal! Na een paar seconden keek ik even op m'n horloge en zag ik dat ik iets van 18km/h liep zonder enige problemen
* de binnenkomst. Wat een chaos. Iedereen ging stoppen bij het binnenkomen. Ben er maar hard op ingerend was niet mijn doel verder, dat was het halen van een zo snel mogelijke tijd en daar zitten nou eenmaal risico's aan vast En je weet gewoon dat je daar niet moet gaan stilstaan, je gaat op de snelweg toch ook niet 30 rijden waar je 120 mag.

natuurlijk vernoem ik ook even de problemen met het inhalen van al die recreanten, maar deze keer kan ik mezelf ook de schuld geven, moet ik maar niet 1:50 als eindtijd opgeven !!!

Goed om te lezen trouwens dat bijna iedereen zijn/haar targets heeft gehaald!

Ik had dit trouwens ook als voorproefje op de halve van egmond gelopen. Dus ik kom enthousiast thuis om me daarvoor in te schrijven, blijkt de limiet vorige week al gehaald te zijn!! hopelijk kan ik me nog ergens via een bedrijf voor de 21km inschrijven, de 10,5 is alleen nog open, maar dat is het toch net niet...

edit: geef me een momentje, ik ga weer wat emoticons eruit halen

[ Bericht 6% gewijzigd door beertenderrr op 17-11-2008 20:40:50 ]
pi_63298828
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:09 schreef FJD het volgende:
Tis overigens wel een aanrader om een keer als echt allerlaatste te starten Ik werd toen echt door iedereen langs de kant aangemoedigd
Ha, ja, hebben wij ook ooit gedaan, toen deed Gebreselassie mee, wij wilden 'm zien starten, stonden dus gewoon ergens 200m van de start in het publiek, en zijn daarna op ons gemak naar het laatste startvak gewandeld

beertenderrr, leuk verslag! Die zweverige muziek was een of andere Free Tibet-actie, ik meen me te herinneren dat die daar vorig jaar ook al stond. Ik vond 't wel grappig, even geen hoempapamuziek, maar m'n zusje beklaagde zich over de wierookwalmen
  maandag 17 november 2008 @ 20:45:17 #291
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_63299043
@Beertender: Voor de halve van egmond moet op internet nog wel iets te regelen zijn hoor! Zo niet: een collega van mij wilde misschien niet meer lopen, als je wilt kan ik wel even bij haar navragen.
  maandag 17 november 2008 @ 20:46:47 #292
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63299088
ahh ok! Het werd mij en mijn directe omgeving daar niet echt duidelijk alleen. Wel een aangename afwisseling idd de wierrookwalmen zijn mij niet opgevallen. Kan me indenken dat dat best irritant is, helemaal als je net een heuvel hard opgerend bent!

Al begonnen met je duvel schema trouwens?

@Annoh: Ik keek juist via internet, maar volgens de site was de limiet al bereikt ik heb nog niet op marktplaats e.d. gekeken verder. Ik heb nu een lijntje openstaan bij een vriend van me die ook de 7heuvels liep. Hij gaat kijken of het mogelijk is om mij via zijn bedrijf mee te laten doen (en hij wilt zelf ook meedoen uiteraard). Mocht dat niet lukken, dan ben ik zeker geïnteresseerd!
  maandag 17 november 2008 @ 20:58:43 #293
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_63299496
Dat is wel zo gezellig, om met een vriend te lopen Maar via internet bedoelde ik inderdaad marktplaats ook Omdat de halve in januari is, en veel mensen misschien niet de discipline hebben de winter door te trainen, en anderen geblesseerd raken, is er een goede kans, denk ik.
pi_63300979
Ietsjes boven het anderhalf uur gelopen en daar ben ik hartstikke blij mee. Ik loop pas een paar maanden en het was mijn streven om hem helemaal uit te lopen.

Volgend jaar ga ik voor de 1.15

Leuke tocht trouwens, wel erg druk op sommige stukken. En vooral de laatste paar km merk je dat veel mensen nog een sprintje willen trekken en zich daarbij weinig aantrekken van mensen die - vrijwillig of onvrijwillig - gewoon rustig aan doen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_63301339
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:33 schreef beertenderrr het volgende:
-verhaal-
In sommige punten kan ik je wel vinden. Dat Tibetaanse muziek had wel achterwege gelaten mogen worden, werd er wel een beetje suf van. Drankposten waren een drama, hoewel helpen bij een drankpost ook een drama is, dat even terzijde.

Zeker bij de finish, maar ik moet eerlijk bekenen, dat mijn benen ook niet meer verder wouden.. maar kreeg gelijk te horen dat ik door moest lopen en dat ook maar meteen maar gedaan. Bij de finish had ik gelukkig een mooie vrij stuk om te lopen en te finishen

Ik weet van mijzelf dat ik geen super langeafstandloper ben en daarom ook niet meteen volle bak weg gegaan en als je graag vooraan wil staan.. moet je niet gaan vechten voor een plek.
  maandag 17 november 2008 @ 22:27:49 #296
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63302553
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:05 schreef FJD het volgende:
Succes allemaal, zag net toevallig dat de PO het gaat uitzenden tussen de WB schaatsen door.

Algemeen vraagje voor mensen; vanaf 0 in eind april naar een halve marathon in eind oktober is dat een recept voor overbelastingsblessures of is dat een acceptabele tijdspanne als je gewoon normaal je trainingen opbouwt.
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kosten

Ik denk dat je met een half jaar trainen het makkelijk kan halen, mits je minimaal 2 keer per week een stuk gaat lopen. De afstanden zul je enigszins op moeten bouwen, maar halverwege (zeg eind juli) zal je toch wel in staat moeten zijn om tochten van 10km te maken. Maandje van te voren moet 15km ook zonder problemen verlopen en dan zal je geen moeite hebben om eind oktober een halve marathon te lopen. Welke tijd je daarbij loopt, dat ligt uiteraard aan je zelf

Dit is in ieder geval mijn visie, weet niet hoe de wat ervarenere hardlopers er hier over denken. Succes alvast

ps, misschien een idee om nu al te beginnen met trainen?
pi_63302656
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:27 schreef beertenderrr het volgende:
Ligt er een beetje aan wat je achtergrond is natuurlijk. Als je al jaren sport, is het zeer goed te doen, ben je juist de afgelopen jaren voornamelijk op de bank en in de kroeg te vinden geweest, zal het iets meer moeite kosten
Lichamelijk is het mogelijk, daarvan ben ik het levende bewijs

Ik heb op dit moment hoogstwaarschijnlijk het logesyndroom en toen ik dit verhaal aan een tante vertelde (die een goede sportarts kent en zelf ook hardloopt) toen zag ze in m'n trainingsopbouw naar de halve marathon direct de oorzaak van de blessure; overbelasting, spier groeit, vlies groeit niet hard genoeg mee en komt klem te zitten. Ik geloof er nog niet zo heel erg in, ik denk eerder dat ik iets kapot gelopen heb op de halve marathon (die liep ik echt belachelijk snel voor mijn kunnen). Qua opbouw had ik nml nooit ergens last van (zelfs geen spierpijn). Ik kwam wel van 0 maar heb consequent 3 a 4 maal in de week getraind waarvan 1 duurloop en 1 hersteltraining en steeds rustig uitgebouwd. Dan kom je er makkelijk aan

Vandaar de vraag wat anderen van die opbouw denken. Ik zit vrijdag iig bij de sportarts, daarna snel door voor een drukmeting hoop ik en dan is er iig uitsluitsel

Ik heb iig besloten om alles te doen om weer te kunnen hardlopen. Ook als dat een eventuele operatie inhoudt, temeer omdat ik er nu ook al bij het schaatsen last van krijg en ik dus steeds minder sporten overhoudt als ik er niets aan zou doen.
pi_63302797
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:
temeer omdat ik er nu ook al bij het schaatsen last van krijg en ik dus steeds minder sporten overhoudt als ik er niets aan zou doen.
Ah bah wat lijkt me dat irritant
Hoop dat er relatief makkelijk iets aan te doen is!
  maandag 17 november 2008 @ 22:49:28 #299
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63303251
oew klinkt niet best! ik kan je dan verder niet helpen. Veel succes bij de sportarts iig en we horen hier (waarschijnlijk in het volgende topic dan) hoe het is verlopen! Hopelijk is het niet iets waarvoor je onder het mes moet, dan ben je mooi de sjaak

@ zevenheuvellopers: de foto's staan online!
pi_63303435
Hahaha, die foto's spreken boekdelen, het lijkt wel of ik aan het wandelen ben
Om me heen ook allemaal mensen die enthousiast naar de camera zwaaien, ik weet nog dat ik op dat punt al te kapot was om nog te zwaaien of te lachen of wat dan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')