Ja, meteen de eerste overweg volgens de NOS:quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:29 schreef sander89 het volgende:
Zo te zien aan de Oost kant van station Gouda gebeurt?
Denk dat de koploper door rood gereden is. Dat lijkt het meest logischquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:21 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
© knars
Ik denk dat de Thalys via een wissel van spoor wisselde, en de de tegemoetkomende koploper de zijkant van de achterkant van de Thalys net geraakt heeft.
Ik baseer dat op de front- en sluitseinen: de koploper heeft het gevaarsein aan door een noodremming, en de thalys gewone sluitlichten.
lijkt mij ook, maar over een paar maanden komt er vast een IVW-rapport.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Denk dat de koploper door rood gereden is. Dat lijkt het meest logisch
More pics?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:22 schreef knars het volgende:
Ben m'n andere foto's nog even aan het uploaden, het is wel gezellig druk hier op de spoordijk (woon nog geen 100 meter van de crashplaats vandaan)
Tussen Den Haag en Delft rijden dit weekeinde geen treinen omdat het spoor er wordt vernieuwd Daarom was de thalys omgeleidquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
Wat deed die Thalys eigenlijk bij Gouda, daar komt ie normaal gesproken toch niet langs?
Lekker subtiel, NSquote:Amsterdam Centraal-Rotterdam Centraal, Gouda-Leiden Centraal, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal Zaterdag 11 Oktober 15:05
Oorzaak Tussen Gouda en Gouda Goverwelle rijden geen treinen door een aanrijding.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Schiphol.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Dordrecht en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Breda en s-H'bosch.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:11 schreef menesis het volgende:
Op de frontpage had iemand het nog over een stoomtrein erachter die vol in de remmen moest?
Hm, ik vrees dat ik dat niet meer red, en de koffers ook niet (maar die kwamen wel dichterbij). Door die geluidsschermen was het rottig te zien allemaal. Dat van dat makkelijke bergen was een grapje natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:47 schreef knars het volgende:
Duuf, als ik een auto had gehad... maar nee. En achterop een pappafiets gaat ook niet makkelijk (tenzij jullie nog in kinderzitjes passen en minder dan 15 of 15 kg wegen?)
Ik zag 't net.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:17 schreef knars het volgende:
Het treinverkeer tussen Gouda en R'dam, Den Haag en Alphen is al weer een paar uur provisorisch hervat.
Alle treinen hebben toch bevestigingspunten voor dit soort situaties?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:27 schreef knars het volgende:
Herstel, de kabels zijn om de koploper gehangen. Die wordt als eerste weer op de rails gezet. Ergens wel logisch, want die is het lichtst en dus ook het makkelijkst terug te slepen. Alles gaat nog steeds in een laag tempo. Begrijpelijk, wel saai. Hoe ze de Thalys er weer op willen krijgen is mij nog niet duidelijk - iemand vertelde me dat er al gaten in de kop van de Thalys waren gemaakt om meer grip te krijgen.
Jij hoefde vandaag niet met de trein???quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme wat weer een geblunder
Toevallig had ik er vandaag eens GEEN last van![]()
Ik was vandaag per toeval eens WEL met de trein, als je 't niet erg vindtquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:
Jij hoefde vandaag niet met de trein???
En geen last van dat gedoe bij Gouda? Proficiat!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was vandaag per toeval eens WEL met de trein, als je 't niet erg vindt![]()
Ut - Dv - Nm - Vl - Rv - Vl - Ehv - Ddr - Gdm - Ut voor 447 km om precies te zijn
Tering. Ik had toch eerder naar m'n bed moeten gaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan Zug-Chef voor de tip
Nee jouw vriendin is lekkerquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tering. Ik had toch eerder naar m'n bed moeten gaan.
Neuh, Wel veel omroepberichten, maar Ddr-Gdm zat sowieso al in de planning, dus nee, geen lastquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
En geen last van dat gedoe bij Gouda? Proficiat!
Kijk hem op de verkeerde post reagerenquote:
geen idee, heb er geenquote:
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Dat had ik niet snel verwacht. Terug naar fok_silver.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk hem op de verkeerde post reagerenPI's in quotes zijn TOCH nuttig
Leuk dat je uitleg hebt gekregen!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
De koploper is los en staat nu in het grind. Ze twijfelen nog om hem nog een meter noordwaarts te zetten zodat ze meer ruimte hebben voor de Thalys. De Thalys kan niet met takelen alleen worden geholpen, omdat de neus te diep zat (of net niet lekker grijpbaar voor de hijskraan, dat kon het ook zijn). Van de tweede bak zijn de wielen ook van het spoor af, en die worden met behulp van een soort luchtkussentjes gestut / opgepompt.
Hmmm, toen die vent met dat gele hesje het aan me uitlegde klonk het een stuk logsicher. In de loop van morgenmiddag zullen de treinen worden weggesleept, dus wanneer de wissel hersteld wordt (en het spoor waar nodig opnieuw gestut)...? Ben benieuwd hoe ik maandag op m'n werk, waarschijnlijk wordt dat omrijden via Den Haag / Schiphol
Ben benieuwd wat Bork junior hier van gevonden zou hebben. Mijn oudste mini-me vond het machtig interessant: de treinen waren stout, en ze waren gebotst, en toen waren ze gevallen, en nu zijn ze gestopt en kunnen ze niet meer rijden. En de hijskraan komt helpen, en dan kan de meneer de trein maken.
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NS Hispeed 4654 is als ICE 123 onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof.
Niet waar. Ouwe mopperpotquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Duvel het volgende:
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!
Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:quote:
Ik zie heul geen trein andersquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:
[ afbeelding ]
In de verste verte geen trein te bekennen inderdaad. Het was hier:quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie heul geen trein anders
Waar is dat?
En ik vanavond rond een uur of 7quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:18 schreef von_Preussen het volgende:
Kan onze reporter ter plaatse eventueel verslag doen van hoe de situatie er nu bij ligt?
Morgen rond de klok van 11'en ben ik namelijk onderweg tussen Utrecht en Rotterdam, en heb eigenlijk geen trek in treinengehuil.
En als je goed kijkt naar het lettertype die DB gebruikt, dan zijn de letters ICE in Frutiger geschreven in plaats van Helvetica.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:52 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is jammer dat de mooie NS logo's van de ICE 3M afgehaald zijn en er NS Hispeed logo's er staan
Dat boeit nietquote:Op zondag 12 oktober 2008 14:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Alleen heb ik nog nooit in de GTW gezeten.
Hehequote:Op zondag 12 oktober 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem in de wiki veranderd. Dus per volgende OP heeft ook Veolia 21ste-eeuws materieel
Dat is bij dat soort jung een rekbaar begrip natuurlijkquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef knars het volgende:
Knars junior komt niet ver, want die mag de straat niet oversteken
IN een Uerdinger Schienenbus gaat het met de hand veel sneller anders hoorquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
japanse trein met draaiende stoeltjes
http://www.metacafe.com/watch/1860204/japan_train_high_tech/
Toch ter plaatse gesloopt ja? Ik was er al bang voor...quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:50 schreef Bravebart het volgende:
De Thalys staat er nu nog steeds, alleen is de kop eraf ()
De hele kopbakquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?
Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?
Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...
Idd. En bij sloop ben ik wel geïnteresseerd in de fabrieksplaten voor aan de muur.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
we gaan t zien duuf, ik hoop dat je gelijk hbt
Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.
Was het een drietje of een viertje?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.
Ik neem aan dat die Koploper rechtstreeks naar de Koploperombouwboer gaat voor een revisie?
Ze kunnen hier gewoon een normale loc aan hangen, dit is de standaardmanier om TGV's te verslepen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
Geinig om te zien zo, die kopbak van die Thalys. Ziet er naar uit dat ze hem met een andere Thalys hebben weggesleept?
Hé, sterkte hè!quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Naais, een uitgeklede dienstregeling de komende 2 dagen tussen den haag en rotterdam. 2 stoptreinen per uur en ook op andere tijden...
Dat geeft niet, als vanochtend niet 1 Vtje aan kwam rijden
Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?
Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerderquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Er staan in Venlo duitse kaartautomaten
Afgelopen zaterdag waren deze allebei (!!) normaal in dienst
Dat tarief is alleen beschikbaar als je minimaal een week van te voren boekt, en ik ga aanstaande vrijdag. Bovendien scheelt het voor mij nauwelijks in tijd. We hebben hier trouwens ook geen balie, laat staan eentje van NS HiSpeedquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).
Maar als je NS Hispeed vraagt om over Venlo te reizen, moet dat wel kunnen lijkt me. Vraag het gewoon aan de balie?
Half uurtje eerder van huis gaan lijkt me dan de makkelijkste optiequote:Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerder
Dat is wat ik zocht, bedankt voor de infoquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Socios het volgende:
Je kan gewoon uit de Nederlandse kaartautomaat het volgende kaartje halen:
Venlo(gr)
DUESSELDORF
Via <1184>Venlo(gr)<1080>Kaldenkirchen*
Moenchengladb.*Neuss*****
Kostte in 2007 EUR 13,-.
Een goede reis.
Het zijn ook losse motorwagens, die in Frankrijk regelmatig worden uitgewisseld. Een aantal Reseau-motorwagens rijden ook rond met Duplex-stammen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:10 schreef sander89 het volgende:
Foto gevonden op Somda.
[ afbeelding ]
Ze hebben de motorwagen bewust dus eerst een stuk verderop gezet.
Wist niet dat een Thalys ook gewoon van die ouderwetse stootblokken heeft.![]()
Voor de mechanische koppeling zijn de koppelwagens universieel uitgevoerd, bovendien kan er ook gebruik gemaakt worden van een koppelboom.quote:Is natuurlijk wel zo makkelijk weg te slepen met een loc ervoor, want anders hadden ze een andere Thalys/ICE moeten gebruiken om deze Thalys weg te slepen.
Of natuurlijk een speciale koppelwagon, maar die hebben we niet in NL lijkt me.
Ik dacht dat alle TGV's 1500V aankunnen omdat ze dat in Frankrijk zelf ook nog op flinke stukken hebben?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me niet, want dat past vast niet op onze 1500V
Bron: Wikipediaquote:Bovenleidingsspanning
In Frankrijk worden twee spanningssoorten toegepast: 1500V gelijkspanning voor de lijnen ten zuiden van Parijs; 25kV 50Hz wisselspanning voor de lijnen ten noorden van Parijs en alle nieuw geëlektrificeerde lijnen, inclusief de LGV's. Omdat de TGV na het verlaten van de LGV verder rijdt over conventionele spoorlijnen zijn alle TGV's geschikt voor beide soorten. Het omschakelen gebeurt al rijdende. De reiziger kan dat wellicht merken aan het kortstondig uitvallen van de ventilatie en/of air-conditioning.
Bij voeding met 1500V = zijn het vermogen en de topsnelheid beperkt. Onder de 1500V-bovenleiding gebruikt elk motorrijtuig de eigen stroomafnemer.
De TMST-treinstellen zijn oorspronkelijk niet geschikt voor 1500V = omdat geen diensten ten zuiden van Parijs werden voorzien. Inmiddels zijn 5 treinstellen omgebouwd voor de diensten naar de wintersportgebieden in de Franse Alpen.
Ik heb in 1989 bij dat NS-jubileum de halve dag doorgebracht in de eerste klas in de TGV-Atlantique. Toen was ik 16, en ik herinner me idd ook nog hoe krap het allemaal was. Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m maxquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef Duvel het volgende:
In 1993 reed er in Nederland een TGV rond ter promotie van het concept. Deze reed geheel op eigen kracht, alleen achterlijk langzaam. Ik kan me herinneren dat ik er zelfs als 15 jarige niet ruim in zat.
Het waren toch camembertvreters?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m max
Je moet alleen net wel een vervangend stelletje ergens hebben staanquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En hij staat volledig profielvrij, dus behalve 1 opgeheven trein kan er gewoon onverminderd doorgecrosst wordenKnap gedaan
Met een Plan V/T Amsterdam in... da's hetzelfde als met een Ford 500 door de P.C. Hooft-straat rijdenquote:
Dan kan ik niet achterblijvenquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Virmrace is tof idd, vaak zijn beide treinen ook VIRM. Ik heb er ook nog een filmpje over op YouTube staan in samenwerking met Darkwing_Duck
Haha, dat ding hangt al jaren ergens bij een collega van me op de kast, prachtplaat!quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?![]()
[ afbeelding ]
Nee joh ik had niet eens een camera toenquote:
Ik wel, maar de mijne zitten in een dia-box op zolder.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee joh ik had niet eens een camera toen
vanavond bij db.de bestellen, woensdag binnenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?
Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
Tja, Tsjechië.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?![]()
[ afbeelding ]
Daar had ik in kunnen zitten, totdat we besloten Polen over te slaan tijdens onze vakantiequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 01:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Tja, Tsjechië.![]()
Neemt het ook niet zo nauw met de spoorveiligheid. De plaatselijk spoorwegen moesten een tijdje geleden lijkenwagens inzetten (er gebeurde een vreselijk ongeluk vlakbij de grens met Polen, red.).
Leuk, maar heeft 't zelfde effect als rijden met Traxxxxxxxx.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Ik zeg 1800V (=1500V±20%) erop en rijden met die VIRMs en koplopers.
Zeker weten. En uiteindelijk is AB waarschijnlijk duurder dan Siemens/Bombardier xDquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Ik begin me nu echt af te vragen waarom er gekozen is voor AnsoldaBreda voor het vervaardigen van de treinen. Waarom is er niet gewoon gekozen voor bestaande treinen van Siemens (ICE3 of ALSTOM (Thalys))?
Is dit het gevolg van Europeesch aanbesteden? Waarbij een suf ambtenaartje de prijzen zit te vergelijken van aanbieders en altijd voor de goedkoopste kiest?
Goed plan.quote:Ik zeg 1800V (=1500V±20%) erop en rijden met die VIRMs en koplopers.
Met het verschil dat reizigers tussen Vlissingen en Amsterdam zonder overstappen de sightseeing langs Den Haag kunnen overslaan én er spoorcapaciteit vrijkomt voor extra treinen tussen Rotterdam en Den Haag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:19 schreef Duvel het volgende:
Leuk, maar heeft 't zelfde effect als rijden met Traxxxxxxxx.
Dat is geen probleem. De VIRM's hebben nog wat ruimte over voor een omzetter van wisselspaning naar gelijkspanning. Op die plaats kan natuurlijk ook een omzetter worden geplaatst voor 3000V naar 1500V.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:23 schreef James1988 het volgende:
Zou een leuk plan zijn, maar dan moet je die dingen nog wel ombouwen zodat ze in België over het 3000V-net kunnen rijden,
Jammergenoeg is dat alleen VIRM2 en VIRM3...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:50 schreef Cothen het volgende:
Dat is geen probleem. De VIRM's hebben nog wat ruimte over voor een omzetter van wisselspaning naar gelijkspanning. Op die plaats kan natuurlijk ook een omzetter worden geplaatst voor 3000V naar 1500V.
Dan zetten we toch gewoon een VIRM2 of VIRM3 in? Laat die VIRM4 maar in NL rondcrossen hoor, mag de oudere generatie het buitenland wel in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammergenoeg is dat alleen VIRM2 en VIRM3...
Ja maar goed, dat is toch niks nieuws? Ik dacht even dat het ging om NOG 2 jaar uitstel. Maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Doordat de hele trein maar twee assen heeft is het zoek als er 1 van de 2 ontspoord ontspoord de andere ook standaard (deze staat dan ook opeens gedraaid in de rails).quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?![]()
[ afbeelding ]
De kans dat die treinen wél over twee jaar rijden is anders ook niet groot. Dat zou betekenen dat ze al zes jaar na de bestelling in dienst zouden komen, da's wel heel snel voor een Ansaldo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het ging om NOG 2 jaar uitstel. Maar dat is niet zo.
Dat zou hier ook moeten gebeuren... de V250 is wel mooi, maar dit wordt te lang. Die treinen moeten over die HSL-Zuid kunnen rijden wanneer die lijn opengaat, niet 2 jaar later pasquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:
(for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen)
En dan nog gaat Nederland vrolijk nog 2 jaar met de armen over elkaar zitten om te kijken hoe het verder gaat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:
for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Bombardier is toch geen fabrikant van die treinen? Of leveren die alleen de ETCS? In dat geval zijn het niet alleen de Italianen die voor de vertraging zorgen. Hoe dan ook klopt die zin niet lijkt me.quote:Het uitstel komt doordat de supersnelle treinen te laat worden opgeleverd en omdat de Canadese fabrikant van de treinen, Bombardier, het nieuwe beveiligingssysteem niet eerder op orde krijgt.
Op dat stuk is de trein niet sneller dan de plaatselijke stoppert, wat nou HSLquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:23 schreef James1988 het volgende:
Zou een leuk plan zijn, maar dan moet je die dingen nog wel ombouwen zodat ze in België over het 3000V-net kunnen rijden, vlak voor Antwerpen takt de HSL af naar gewoon spoor afaik, om pas na Brussel weer de HSL op te gaan.
AnsaldoTilburg levert de treinen en Bombardier ERTMS en bij beiden wil het niet zo vlotten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef De_Hertog het volgende:
Bombardier is toch geen fabrikant van die treinen? Of leveren die alleen de ETCS? In dat geval zijn het niet alleen de Italianen die voor de vertraging zorgen. Hoe dan ook klopt die zin niet lijkt me.
Die eendenbek/kruimeldief is foeilelijk.quote:
Ik heb nog nooit een Traxx met ICMm zien rijden. Dan plaats je een loc voor een treinstelquote:'t is niet voor niets dat Air France/KLM zelf een treinenservice gaat exploiteren vanaf 2010, i.s.m. Veolia. Als die dan met AGVs rijden, maken ze mooi een lange neus naar NS Hispeed, die dan waarschijnlijk nog steeds met Traxx + ICMm rijdt.
Vind jij, ik vind 'm best mooi.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die eendenbek/kruimeldief is foeilelijk.
Oeps, inderdaad... ICM is koploper, stomme foutquote:[..]
Ik heb nog nooit een Traxx met ICMm zien rijden. Dan plaats je een loc voor een treinstel
Dat had ik begrepenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Dat betekent dat het ene rijtuig in Nederland en België is toegelaten en de andere alleen in Nederland.
140 wil zeggen dat het betreffende rijtuig toegelaten is voor een maximum snelheid van 140 km/h.
quote:120 Teletekst di 14 okt
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Op station Leiden is deze week een
proef met braille op trapleuningen.
Daarmee kunnen blinden voelen naar welk
perron ze gaan. De NS en spoorbeheerder
Prorail houden de proef als onderdeel
van de Week van de Toegankelijkheid.
Wat is het volgende, Week van het Schijtpapier?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Week van de Toegankelijkheid
Idd, er is momenteel nog steeds geen werkend V250 stelquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
De kans dat die treinen wél over twee jaar rijden is anders ook niet groot. Dat zou betekenen dat ze al zes jaar na de bestelling in dienst zouden komen, da's wel heel snel voor een Ansaldo.![]()
(for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen)
Frappant is ook dat de eerste bestelling van de AGV uit Italië kwam. Zelfs daar vertrouwen ze hun eigen materieelfabriek niet meer.
Kun je niet beter het kantoor van NS LowSpeed gaan belegeren?? Ik zeg AGVquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb best zin het kantoor van AnsaldoBreda te belegeren met DrFlash en enkele Deense vrienden, vergezeld door de Comorra.
Laat ze maar aanmodderen. Tegen die tijd verwacht ik niet meer regelmatig naar Belgie te moeten. Kan ik gewoon met de benelux intercity blijven reizen. Zonder het gedoe met reserveren en shit.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, er is momenteel nog steeds geen werkend V250 stel. Als we in 2010 gaan rijden, dan mogen ze echt blij zijn. Maar ik verwacht pas in 2012 echt daadwerkelijk zou rijden. Daarbij is denk de grootste winst qua reistijd te halen door de zeer goede ligging van de route ipv de snelheid.
Oh gezelligquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb best zin het kantoor van AnsaldoBreda te belegeren met DrFlash en enkele Deense vrienden, vergezeld door de Comorra.
Dat is toch wel de meest waardeloze kuttrein van de hele beneluxquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:24 schreef Fixers het volgende:
Laat ze maar aanmodderen. Tegen die tijd verwacht ik niet meer regelmatig naar Belgie te moeten. Kan ik gewoon met de benelux intercity blijven reizen. Zonder het gedoe met reserveren en shit.
Checkquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch wel de meest waardeloze kuttrein van de hele beneluxALtijd veel te vol want iedereen heeft zes koffers bij zich.
Reeks 11 maakt een mooi geluid maar dat is het zo ongeveer ook wel. Reeks 11 is toe aan een grondige modernisatie om dan het goederenvervoer in te verdwijnen, Traxx moet die Beneluxtrein nodig over gaan nemen inderdaad.quote:Bovendien zijn de stammen ingekort tot een bak of 7 omdat de 11.8 / 11.9 ze anders niet meer uit de tunnel krijgt in Antwerpen. Waardeloze klotezooi.
Ik vrees inderdaad dat het dan bij de huidige 7 bakken zal blijven... dit is een manier van NS om de Beneluxtrein te ontmoedigen om zo iedereen straks die HSL in te krijgen natuurlijk.quote:Maar achter die Traxx dan 12 bakken hangen is er ook niet bij natuurlijk
Bron: wikipediaquote:Toekomst
Beneluxrijtuig in de NS Hispeed-kleurstelling.
Beneluxrijtuig in de NS Hispeed-kleurstelling.
Een Benelux getrokken door een TRAXX-loc bij doorkomst te Delft.
Een Benelux getrokken door een TRAXX-loc bij doorkomst te Delft.
Als de HSL Zuid en HSL 4 (Hogesnelheidslijn Schiphol - Antwerpen) in gebruik worden genomen, zal de Beneluxtrein in de huidige vorm waarschijnlijk verdwijnen en worden vervangen door een hogesnelheidstrein. Een aantal stations op de huidige route wordt dan overgeslagen, waardoor deze stations de directe verbinding met Brussel, Antwerpen en Amsterdam verliezen.
De Nederlandse reizigersorganisatie Rover is hier niet blij mee, ook omdat Rover verwacht dat de verbinding duurder zal worden, en heeft daarom een klacht ingediend bij de NMa. [1] Ook de NMBS onderzoekt of het mogelijk is de Beneluxdienst toch te behouden. Op dit ogenblik loopt er een proefproject waarbij dagelijks één doorgaande trein IC Brussel – Amsterdam en één omgekeerd (nrs. 613 en 633) zijn vervangen door binnenlands materieel met een overstap in Roosendaal. Deze stap maakt deel uit van een marketing-strategie om reizigers warm te laten lopen voor de nieuwe HSL-verbinding. Vanuit Brussel rijdt de IR-trein Jambes – Essen door tot Roosendaal, waar er aansluiting is op een trein naar Amsterdam. In de omgekeerde richting gebeurt hetzelfde. Wanneer de Beneluxtrein via de HSL gaat rijden, zal de route via Roosendaal alleen nog op deze manier mogelijk zijn. Mede daardoor is de IR-verbinding Jambes – Essen vanaf december 2007 Brussel – Essen geworden.
De Beneluxtrein zal zeker nog tot 1 oktober 2008 blijven rijden. [2]
Helemaal gelijk, dat is gewoon erg slecht. De Beneluxtrein is erg interessant (hij is niet voor niets altijd afgeladen, zelfs om 21.00 nog), maar in de huidige vorm, zeker met reeks 11, is het gewoon niet leuk meer.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
De hele verbinding met Belgie over Roosendaal is gewoon 1 groot tranendal. Die BNL is kansloos zoals eerder aangegeven, de Thalys is VEEL te duur, en krap, en heeft een KUT reserveringssysteem. Probeer maar eens op 1 dag op en neer te gaan: Dan krijg je een foutmelding dat de terugreis niet voor de heenreis mag liggen![]()
Die boemel is kut. Ik heb 'm 1x gehad en ik werd er gewoon chagrijnig van. Maastricht-Luik zou ik ook wel willen doen, ware het niet dat dat voor mij (Breda) langer omreizen is dan de boemel pakkenquote:De enige acceptabele optie is eigenlijk nog dat boemeltje, maar dan lever je dus gewoon een uur in.
Als het half kan ga ik over Maastricht-Luik.
Dat vind ik nou een enorm goed plan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:25 schreef Nightshadow het volgende:
Of we zorgen gewoon dat Vlaanderen bij Nederland komt en de rest naar Frankrijk gaat, gooien er 1500 V op, verkopen de locs en kopen daarvoor in plaats Traxx-locs, verbinden de HLS door tot aan Antwerpen en laten er AGV's rijden.
Ja vanuit Breda is de Thalys geen optie inderdaad. Maar ik heb er (vanuit Utrecht) serieus naar zitten kijken, nadat ik een dagje Belgie in Dordrecht heb moeten afbreken omdat ik zowat onwel werd in die ramvolle dampende zweterige kut-BNL. Maar voor een dagje Brussel of zo heb je OOK niks aan de thalysquote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:32 schreef Fixers het volgende:
Je hebt wel gelijk Fles. Maar vooralsnog is de BNL een betere optie dan de thalys. Die is duurder, lastiger, kleiner en langzamer. Vanaf breda moet je om via rotterdam om er dan 20 minuten langer over te doen dan direct via roosendaal. Meer geld voor minder service.... die treinplanner moet nog wat logica ingebouwd krijgen.
Veolia rijdt met lijn 19 naar Antwerpen ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanuit Breda had je toch ook ooit die bus naar Antwerpen en hulst? Lijn 19? Of mag je daarmee tegenwoordig niet meer in Antwerpen uitstappen? Daar was wat mee toch?
Mwoa, daar ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant wil ik voor vakantiegebruik wel MOETEN reserveren. Het laatste waar ik op zit te wachten als ik terugkom is om na 10 uur treinreizen ook nog even een brutale hollander van MIJN stoel af te moeten schoppen die zich wel even die ene euro reserveringskosten gaat uitsparen en dan gaat janken dat "we toch allemaal betaald hebben"quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:32 schreef Fixers het volgende:
Ik wik NIET moeten reserveren voor de trein. Ik weet niet exact hoe laat ik vertrek, als ik wat langer door moet werken, en dat heb je eenmaal niet altijd in de hand, wil ik een uurtje of half uurtje later kunnen vertrekken. Daar sta je dan met je drie weken van te voren gereserveerde en duur betaalde biljet voor de verkeerde trein. Leuk voor als je op vakantie gaat om dat een half jaar van te voren te kunnen plannen. Maar voor forensengebruik is een reserveringssysteem waardeloos.
Nou ja, de trein is om dat stuk inmiddels ZO kut dat die bus een serieus alternatief wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef James1988 het volgende:
Veolia rijdt met lijn 19 naar Antwerpen ja.
Maar dat is de bus, doe mij maar een trein.
Daarom reis ik ook liever met een gewone binnenlandse trein naar Rsd, om daar op de BNL te stappen. Dan is die 25 minuten tot Antwerpen wel uit te houden, vind ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, de trein is om dat stuk inmiddels ZO kut dat die bus een serieus alternatief wordt.
Nooit geweten.quote:En idd, vroegah was alles betah. Toen reed er vanaf Rsd ook nog een IC naar Oostende, die alleen in Essen stopte en daarna pas weer in Antwerpen.
Brussel-Essen ja. Rsd <-> Essen <-> Antwerpen <-> Mechelen <-> Brussel klinkt als een redelijk traject, als er tenminste redelijk materieel wordt ingezet, en geen AM75 dusquote:Dat was een prima ding. Wat mij betreft trekken ze die IC Jambes - Essen weer door naar Rsd. Of Brussel-Essen weet ik wat dat tegenwoordig is.
Dat wil je niet weten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gezelligIs er bier en popcorn? Wat gaan we verder doen?
De Bus heeft een speciaal tarief, at is ermee. Je moet à contant aan de chauffeur betalen. Kost 8 euro enkele reis. Even veel als een enkele reis Antwerpen-Breda met jongeren- en voordeelurenkorting. In Antwerpen staat bij de Halte zelfs een Nederlandsche bushaltepaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vanuit Breda is de Thalys geen optie inderdaad. Maar ik heb er (vanuit Utrecht) serieus naar zitten kijken, nadat ik een dagje Belgie in Dordrecht heb moeten afbreken omdat ik zowat onwel werd in die ramvolle dampende zweterige kut-BNL. Maar voor een dagje Brussel of zo heb je OOK niks aan de thalys![]()
Vanuit Breda had je toch ook ooit die bus naar Antwerpen en hulst? Lijn 19? Of mag je daarmee tegenwoordig niet meer in Antwerpen uitstappen? Daar was wat mee toch?
Dat is dat lijntje waar ze nu de Teetjes oprijdenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan?
Dus er rijden nog steeds 2 keer zoveel thalyssen langs Roosendaal als langs Breda, alleen in Breda stoppen ze ook echt, en in Roosendaal niet?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, 16 Benelux, 16 Thalys en 8 via Breda, dus 2x per uur Rotterdam - Brussel en 1 x per 2 uur een extra trein.
Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
Charango komt erachter dat als de HSL via Breda-Utrecht-Amsterdam in plaats van 'pseudo-metropolis' Rotterdam was gebouwd, er veel voordelen zouden zijn.
Argumenten:
-HSL tussen A'dam en Utrecht voor Thalys, Binnenlands, Brussel én ICE
-30 km korter dan route via Rotterdam en Groene Hart
-Traject A'dam - Utrecht ligt er al: dus geen onteigening en die rotzooi
-Groter bereik: HSL ligt centraler in Nederland (Utrecht), dus betere verbindingen met andere regio's behalve de Randstad (denk aan Groningen, Twente, Arnhem/Nijmegen)
-HSL-traject Antwerpen-Breda kan ook worden gebruikt door treinen die na Breda als normale IC door zouden gaan naar R'dam - Den Haag
-Rotterdam is al verwend met Betuweroute
@ ReisT: okay, dat is idd erg magertjes, daarom stelde ik ook meer IC's Breda-Antwerpen voor.
Als we dan toch bezig zijn...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
(@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan? Komen er hier in het kader van de HSL ook 'rare' treinen rijden naast alle normale binnenlandse IC's?(Ik bedoel dus roze, die rode begrijp ik nog wel)
Gewoon Traxx eropzettenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.
160 km/h is een must, maar 200 is inderdaad vooruitstrevend.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:12 schreef ReisT het volgende:
Natúúrlijk moet Utrecht-Breda HSL worden, of anders op z'n minst 200km/u. 't Zou idioot zijn nu nog een hoofdspoorlijn aan te leggen voor minder dan 200km/u.
[..]
Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.
Ik denk dat Charango toen nog drukker was met LEGO-treintjesquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komt
Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoorquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:57 schreef James1988 het volgende:
Mwa, dan vind ik dat we het meteen goed moeten doen.
Alles in één keer naar ETCS Level 3 (ja, die met die zwevende blokken ja), en 25 kV erop. Dán doe je het pas goed.
Nah, alleen maar ETCS3, 25 kV, kost maar een ehm... paar miljard?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoor![]()
Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?quote:Oh wacht dat had Hitler al bedacht. En technisch kon het wel niet en zo, maar toch
Omdat het bizar en daarom fascinerend isquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:07 schreef James1988 het volgende:
Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?
Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?quote:
Als ik met de auto reis, kom ik uitgerust aan.. nu ben ik DOODOP van het staan, van het overstappen, van het stressenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:18 schreef Charango het volgende:
En waarover wilde je je gal uitspugen Alexxxx?
ICM4 Leeuwarden-Utrecht. VIRM-6 Utreht-Leiden Lammeschansquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?
Dat reizen in die treinen is best te doen, vanmorgen een leuke dame die me maar bleef aankijken (zelfs toen ik al uitgestapt was en op de roltrap stond en de trein wegreed).quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Treinen, leuk om naar te kijken, kut om in te reizen
Eigenlijk vreemd dat niemand mij vraagt, aangezien ik als klein jongetje in de weer was met het schrijven van eigen dienstregelingen in Excel en ik een tijdje geleden een profielwerkstuk over de Grafentheorie schreef.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Ik vraag me af hoeveel internationale reizigers vanuit de Randstad zitten te wachten op een extra stop in godforsaken Breda, en voor de Bredalezen die graag naar België willen gaan er nog 8x per dag treinen naar Brussel (wat ik persoonlijk wel iets weinig vind). Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.
BTW: Ik ben ook vóór Breda-Utrecht(@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Mij zie je ook niet snel een auto rijden. Multitasken gaat nog al wat moeilijk als je ook nog eens moet sturen.quote:
Dat veranderen is niet nodig. We zijn nog steeds niet aan het maximum van (263, red.) 17576 codes voor stations, aansluitingen en emplacements.quote:
Het projectmanagement heeft sowieso aan ambitie geen gebrek, getuige de dubbeldekstreinen die ingezet worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:06 schreef bork het volgende:
Ben benieuwd voor hetzelfde geld is TAVe eerder operationeel op full speed dan dit ^&*-lijntje.
http://en.wikipedia.org/w(...)a_high-speed_railway
Hier zijn de stofwolken nog niet eens opgetrokken, opvallende foto!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:
... een paar seconde eerder en we hadden zeer exclusief materiaal gehad van een botsing!
Er zit daar een slinger in het spoor, dus het vertekent wat, maar de ICM lag idd binnen profiel van de stoomtrein.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aan de wisselstand te zien is het maar goed dat die stoomtrein stilstond...
Mja, je zult 't voor je ogen zien gebeuren...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:33 schreef knars het volgende:
Dat was bijna een nog groter feestje geworden
Misschien is dat dan maar beter ook, dat je niet zo vaak auto rijdt..quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mij zie je ook niet snel een auto rijden. [..] Overigens probeer ik autorijlessen te volgen, maar daar komt bitter weinig van terecht.
Oei oei, Bork-jr zat ook vastgeplakt op papaas schoot voor de monitor!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:02 schreef knars het volgende:
knars junior wil treinen zien, prima. Samen met pappa op google afbeeldingen zoeken. Knars junior wil Lego zien, prima. Samen met pappa op Google afbeeldingen zoeken.
Maar als je die twee combineert kom je soms een hoop bizarre bouwsels tegen
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=231377
Twee weken geleden stonden die nog in de haven van Rotterdamquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef Nightshadow het volgende:
Het is mij wel bekend dat er vier wadlopers naar Polen gaan om aldaar te worden gereviseerd om vervolgens naar Albanië te gaan.
Wanneer dat gaat gebeuren, is onbekendquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:50 schreef Nightshadow het volgende:
Het is mij wel bekend dat er vier wadlopers naar Polen gaan om aldaar te worden gereviseerd om vervolgens naar Albanië te gaan.
De 502 is afgevoerd, dit is een soort slooptransport op emplacement Zwolle. Hij mist ook een pantograaf. Een paar weken geleden stond het stel nog even verderop, naast de vm. werkplaats.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:36 schreef Nightshadow het volgende:
Valt mij op dat de stuurstroomkoppeldoos open staat.. Kan die alleen aan beide kanten tegelijk handmatig opengeklapt worden?
ja, een ICM-III zit altijd als vrij vol, dus een los V'tje kun je helemaal schudden...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Gisteravond trouwens een enkel Veetje in de 10147 Hengelo - Enschede (vleugeltrein van de Pimpel). Ding helemaal ramknettervol natuurlijk. Iedereen ging maar gewoon 1e klas zitten
Als het kon had het hier bij moeten staan. Geen strippen dus bij CXX.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:35 schreef ghizzer het volgende:
Zonet even de website van Connexxion gecheckt, maar staat niets over reizen in de trein (Valleilijn/Amersfoort - Ede-Wageningen) met een strippenkaart.. weet iemand of dat - net als bij Syntus - ook bij Connexxion kan?
Op www.locov.nl kun je de aanvraag van NSR vinden voor de nieuwe dienstregeling van 2009. Hier staat ook in dat op de lijn Enkhuizen - Amsterdam intercity's gaan rijden die na Hoorn bijvoorbeeld niet meer stoppen op de station in Purmerend. Als je in Purmerend woont, raak je de directe verbinding met Amsterdam C kwijt omdat daar alleen de stopper van Kersenboogerd naar Hoofddorp nog stopt. Je kunt dan op station Sloterdijk Hemboog overstappen (of Zaandam, net wat je wilt). Meer details kun je dus op www.locov.nl vinden! Succes!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:52 schreef Lemjur het volgende:
De laatste tijd zie ik naast de DD-AR en DDM-1, ook wel ICMm in de 4500 rijden, weet iemand waarom dit is? En is er al iets bekend over Amsterdam-Enkhuizen en de nieuwe dienstregeling?
Europese aanbesteding? Goedkoopste nemen, zo werkt dat schijnt...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
Stond deze zomer een stuk over in de Elsevier. Nee, Nederland neemt niet de producent van de TGV die zich bewezen heeft, maar een of ander klein bedrijfje. Wij weten het écht wel beter dan die gekke Fransen.
Tja hadden ze meer eisen moeten stellen aan de bouwer, dan was het tenminste bij Siemens/Alstom gebouwd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Europese aanbesteding? Goedkoopste nemen, zo werkt dat schijnt...
ik zal het wel even doorgeven, nu zullen ze vast wel stoppenquote:Op zondag 19 oktober 2008 12:45 schreef k_man het volgende:
Over de koplopers gesproken; kunnen ze aub ophouden met de renovatie van die dingen? Verschrikkelijk, wat een mislukking.
asbakjes?? er wordt toch heul niet meer gerookt in de treinen? waarom zouden ze dan tijdens het opknappen asbakjes inbouwen?quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:10 schreef k_man het volgende:De asbakjes zitten nu midden tussen de stoelen, precies op kniehoogte... *auw*
Prullebakjes dan. Zijn wel klein, en zitten dus op de meest onmogelijke plek gemonteerd. 'k zit altijd graag in zo'n coach-opstelling, zolang ik m'n benen maar kwijt kan. Bij ICM kan dat gewoon perfect, bij ICMm ben ik genoodzaakt vis-a-vis op te zoeken, of desnoods een klapstoel die idd wel erg goed zijn.quote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:41 schreef Duvel het volgende:
Ja heren en dame, vooruitgang is niet te stoppen.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:10 schreef k_man het volgende:
De asbakjes zitten nu midden tussen de stoelen, precies op kniehoogte... *auw*
De stof van de stoelen is nogal gevoelig voor vlekken. Er is nu al vrijwel geen onbelvekte stoel meer te vinden. Het leer in de oude situatie was daar veel beter tegen bestand.
De ventilatie is niet meer per zitplek te regelen.
De raampjes kunnen niet meer open.
De stoeltjes op de balkons zitten lekkerder.
alsof zoiets bestaatquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
overigens heb ik niks te klagen over de koplopers. maar die zijn dan ook een zeldzaamheid op mijn traject.
Een argument dat alleen door echte zeikerds wordt geopperd.quote:
Hou je snuit jijquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:26 schreef Duvel het volgende:
Een argument dat alleen door echte zeikerds wordt geopperd.
eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabboquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alsof zoiets bestaat![]()
Onder "ons soort mensen" is ELK traject "jouw traject"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |