abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62414719
oh okee er gaat ook een takje direct onder Bdpb meteen omlaag, en 2 op de 3 rijden Bd dus alsnog voorbij. Wat een verkwisting ook eigenlijk. Was dat nou geen mooie gelegenheid geweest om eindelijk eens een mooie lijn Asd - Ut - Gr - Bd etc aan te leggen? Zodat iig ALLE HST's in Bd zouden kunnen stoppen? Als je ziet hoeveel geld hier al in is gaan zitten...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62415704
Ik vraag me af hoeveel internationale reizigers vanuit de Randstad zitten te wachten op een extra stop in godforsaken Breda, en voor de Bredalezen die graag naar België willen gaan er nog 8x per dag treinen naar Brussel (wat ik persoonlijk wel iets weinig vind). Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.

BTW: Ik ben ook vóór Breda-Utrecht (@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Socialist in Mercedes
pi_62415984
Er zijn al wat serieuze studies in de richting van een nieuwe spoorlijn Utrecht - Breda gedaan. Een aantal topics terug had ik daar nog wat linkjes met info over. Via Houten-West Maar het is volgens mij wel een goede uitbreiding op het hoofdnet. Niet alleen als verbetering van de verbinding die utrecht heeft met west-brabant en Zeeland Maar ook als een goede alternatieve route naar Amsterdam in geval van problemen bij Rotterdam en Den Haag zoals afgelopen weekeinde.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:12:48 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62416149
Natúúrlijk moet Utrecht-Breda HSL worden, of anders op z'n minst 200km/u. 't Zou idioot zijn nu nog een hoofdspoorlijn aan te leggen voor minder dan 200km/u.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.
Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.
pi_62416222
Charango komt erachter dat als de HSL via Breda-Utrecht-Amsterdam in plaats van 'pseudo-metropolis' Rotterdam was gebouwd, er veel voordelen zouden zijn.

Argumenten:
-HSL tussen A'dam en Utrecht voor Thalys, Binnenlands, Brussel én ICE
-30 km korter dan route via Rotterdam en Groene Hart
-Traject A'dam - Utrecht ligt er al: dus geen onteigening en die rotzooi
-Groter bereik: HSL ligt centraler in Nederland (Utrecht), dus betere verbindingen met andere regio's behalve de Randstad (denk aan Groningen, Twente, Arnhem/Nijmegen)
-HSL-traject Antwerpen-Breda kan ook worden gebruikt door treinen die na Breda als normale IC door zouden gaan naar R'dam - Den Haag
-Rotterdam is al verwend met Betuweroute

@ ReisT: okay, dat is idd erg magertjes, daarom stelde ik ook meer IC's Breda-Antwerpen voor.
Socialist in Mercedes
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:36:08 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62416864
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
Charango komt erachter dat als de HSL via Breda-Utrecht-Amsterdam in plaats van 'pseudo-metropolis' Rotterdam was gebouwd, er veel voordelen zouden zijn.

Argumenten:
-HSL tussen A'dam en Utrecht voor Thalys, Binnenlands, Brussel én ICE
-30 km korter dan route via Rotterdam en Groene Hart
-Traject A'dam - Utrecht ligt er al: dus geen onteigening en die rotzooi
-Groter bereik: HSL ligt centraler in Nederland (Utrecht), dus betere verbindingen met andere regio's behalve de Randstad (denk aan Groningen, Twente, Arnhem/Nijmegen)
-HSL-traject Antwerpen-Breda kan ook worden gebruikt door treinen die na Breda als normale IC door zouden gaan naar R'dam - Den Haag
-Rotterdam is al verwend met Betuweroute

@ ReisT: okay, dat is idd erg magertjes, daarom stelde ik ook meer IC's Breda-Antwerpen voor.
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komt

* James1988 Bredanaar is, en op zich wel blij is met de HSL, maar Asd - Shl - Ut - Bd - FN - FBMZ zou zeker interessant zijn.
pi_62417787
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
(@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Als we dan toch bezig zijn... Hoewel de bodemgesteldheid eea wel een lastige opgave maakt natuurlijk.

Asd - Shl - Ut gaat al lastig worden James Hoewel ik zeker ook wel sympathiseer met de mensen die leven temidden van de paarse heide
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:07:39 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62417906
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]

Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan? Komen er hier in het kader van de HSL ook 'rare' treinen rijden naast alle normale binnenlandse IC's? (Ik bedoel dus roze, die rode begrijp ik nog wel)
Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:09:22 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62417968
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.
Gewoon Traxx eropzetten
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:12:16 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62418063
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:12 schreef ReisT het volgende:
Natúúrlijk moet Utrecht-Breda HSL worden, of anders op z'n minst 200km/u. 't Zou idioot zijn nu nog een hoofdspoorlijn aan te leggen voor minder dan 200km/u.
[..]

Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.
160 km/h is een must, maar 200 is inderdaad vooruitstrevend.
pi_62418452
Nederland maakt zich belachelijk, al jaren. Heb ik het niet eens over Duitsland of Frankrijk, maar in landen als Oostenrijk en ook Hongarije is het heel normaal om op de hoofdlijnen 160 te rijden. HONGARIJE ja. Tulpenbollenklotezooi hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62419186
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komt
Ik denk dat Charango toen nog drukker was met LEGO-treintjes

Wat snelheden betreft ben ik groot voorstander van alle IC-trajecten opvoeren naar ten minste 160 km/h.
Socialist in Mercedes
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:57:14 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62419561
Mwa, dan vind ik dat we het meteen goed moeten doen.

Alles in één keer naar ETCS Level 3 (ja, die met die zwevende blokken ja), en 25 kV erop. Dán doe je het pas goed.
pi_62419731
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:57 schreef James1988 het volgende:
Mwa, dan vind ik dat we het meteen goed moeten doen.

Alles in één keer naar ETCS Level 3 (ja, die met die zwevende blokken ja), en 25 kV erop. Dán doe je het pas goed.
Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoor

Oh wacht dat had Hitler al bedacht. En technisch kon het wel niet en zo, maar toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:06:24 #219
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62419852
Ben benieuwd voor hetzelfde geld is TAVe eerder operationeel op full speed dan dit ^&*-lijntje.
http://en.wikipedia.org/w(...)a_high-speed_railway
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:07:59 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62419908
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoor
Nah, alleen maar ETCS3, 25 kV, kost maar een ehm... paar miljard?
quote:
Oh wacht dat had Hitler al bedacht. En technisch kon het wel niet en zo, maar toch
Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?

Op zich wel een goed idee, jammer dat het niet haalbaar is.
pi_62419993
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:07 schreef James1988 het volgende:

Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?
Omdat het bizar en daarom fascinerend is

Maar natuurlijk kon het nooit in het echt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62420139
ik was vandaag met de trein
pi_62420258
En waarover wilde je je gal uitspugen Alexxxx?
Socialist in Mercedes
pi_62420672
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
ik was vandaag met de trein
Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62421026
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:18 schreef Charango het volgende:
En waarover wilde je je gal uitspugen Alexxxx?
Als ik met de auto reis, kom ik uitgerust aan.. nu ben ik DOODOP van het staan, van het overstappen, van het stressen
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?
ICM4 Leeuwarden-Utrecht. VIRM-6 Utreht-Leiden Lammeschans

Wel nieuwe vlavlipjes gezien, en zo'n XX Valleiprotos, maar geen fotso gemaakt, iets met zware tasse sjouwen en zulks Zaterdag staat nog een reis Leiden-Den Bosch per treinin de planning, en vanaf dan hoop ik eerlijk gezegd dat het weer even duurt voor ik in een trein zit Ondanks dat ik tegenwoordig een schoonvader heb die in de treintjesbusiness zit

Oh en mijn Ledturama 1:160 1600 is binnen en staat op de schoorsteenmantel

Treinen, leuk om naar te kijken, kut om in te reizen
pi_62421112
Nou ik vind je maar een mietje

Lw - Lss is 232 tariefunits, da's leuk Meer niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62421405
Ben benieuwd ook hoe dat gaat lopen als het over 5 jaar rijdt , want ben bang dat een retourtje over de HSL Amsterdam - Rotterdam, meer dan 2 keer zo duur word dan over het normale spoor.
Ook zal natuurlijk hoop gekloot mee brengen met reserveren etc, of zou je ook met een (gehackte) OV-chipkaart op dat traject kunnen reizen.

[ Bericht 21% gewijzigd door sander89 op 16-10-2008 00:01:25 ]
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 23:54:30 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62421415
Lss?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62421544
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Treinen, leuk om naar te kijken, kut om in te reizen
Dat reizen in die treinen is best te doen, vanmorgen een leuke dame die me maar bleef aankijken (zelfs toen ik al uitgestapt was en op de roltrap stond en de trein wegreed).
Op de terugweg in plaats van Vlaflips tussen Duivendrecht - Breukelen en Breukelen - Driebergen=Zeist respectievelijk een VIRM-IV en een ICM-IV. Waarbij de ICM beter de rijtijd kon benaderen dan de VIRM.
Het wáchten op de treinen is minder prettig. Vooral als je op een collega moet wachten die op een dag als vandaag vanuit Rotterdam moet komen. De uiteindelijke vertraging was dan ook 2 uur. Voordeel van het wachten is wel dat je behoorlijk wat divers materieel voorbij ziet komen. Zoals 2x een CityNightLine en een paar omgeleide zuurstokken en Thalysen.
Wat me ook op viel is dat op Amsterdam - Utrecht de zuurstokken, Thalys en ICE direct achter elkaar zitten.
So we just called him Fred too
  woensdag 15 oktober 2008 @ 23:59:41 #230
136283 knars
Teethgrinder
pi_62421588
Ja, LDLMS was te lang
hoewel
LiDL is wel toepasselijk voor het meest dubieuze intercitystation van Nederland.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 00:10:30 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62421941
maken we er Ldl van
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:14:49 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62423144
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Ik vraag me af hoeveel internationale reizigers vanuit de Randstad zitten te wachten op een extra stop in godforsaken Breda, en voor de Bredalezen die graag naar België willen gaan er nog 8x per dag treinen naar Brussel (wat ik persoonlijk wel iets weinig vind). Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.

BTW: Ik ben ook vóór Breda-Utrecht (@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Eigenlijk vreemd dat niemand mij vraagt, aangezien ik als klein jongetje in de weer was met het schrijven van eigen dienstregelingen in Excel en ik een tijdje geleden een profielwerkstuk over de Grafentheorie schreef.

Het enige wat ik nodig heb is papier, pen, computer en een bestaand of zelfs nieuw concept.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:18:03 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62423185
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
ik was vandaag met de trein
Mij zie je ook niet snel een auto rijden. Multitasken gaat nog al wat moeilijk als je ook nog eens moet sturen.

Overigens probeer ik autorijlessen te volgen, maar daar komt bitter weinig van terecht.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:20:17 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62423212
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
maken we er Ldl van
Dat veranderen is niet nodig. We zijn nog steeds niet aan het maximum van (263, red.) 17576 codes voor stations, aansluitingen en emplacements.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 01:24:30 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62423266
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:06 schreef bork het volgende:
Ben benieuwd voor hetzelfde geld is TAVe eerder operationeel op full speed dan dit ^&*-lijntje.
http://en.wikipedia.org/w(...)a_high-speed_railway
Het projectmanagement heeft sowieso aan ambitie geen gebrek, getuige de dubbeldekstreinen die ingezet worden.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:14:12 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62426281


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62427631
... een paar seconde eerder en we hadden zeer exclusief materiaal gehad van een botsing!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:20:06 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62427865
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:
... een paar seconde eerder en we hadden zeer exclusief materiaal gehad van een botsing!
Hier zijn de stofwolken nog niet eens opgetrokken, opvallende foto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 16 oktober 2008 @ 10:23:41 #239
42184 crew  DaMart
pi_62427949
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:14 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]


Aan de wisselstand te zien is het maar goed dat die stoomtrein stilstond...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 10:30:33 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62428118
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:23 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aan de wisselstand te zien is het maar goed dat die stoomtrein stilstond...
Er zit daar een slinger in het spoor, dus het vertekent wat, maar de ICM lag idd binnen profiel van de stoomtrein.

Op de betreffende foto is duidelijk te zien dat de Thalys richting binnenspoor werd geleid waar op dat moment de ICM al reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:33:45 #241
136283 knars
Teethgrinder
pi_62429695
Dat was bijna een nog groter feestje geworden
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:25:07 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62431013
Speaking of die botsing, luchtfoto: http://www.nufoto.nl/2008/10/11/luchtfoto-botsing-treinen-gouda/

Toont imho mooi wat er gebeurd is
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:29:44 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62431149
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 11:33 schreef knars het volgende:
Dat was bijna een nog groter feestje geworden
Mja, je zult 't voor je ogen zien gebeuren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:54:14 #244
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62431820
Alstom FTW

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 12:58:36 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62431943
ziet er vet uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62432178
Niks nieuws daar in Zuid-Amerika:
So we just called him Fred too
  donderdag 16 oktober 2008 @ 13:33:54 #247
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62432726
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Mij zie je ook niet snel een auto rijden. [..] Overigens probeer ik autorijlessen te volgen, maar daar komt bitter weinig van terecht.
Misschien is dat dan maar beter ook, dat je niet zo vaak auto rijdt..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_62437650
Godsgloeiende tyfuszooi vanochtend ook weer. Tot Barneveld Aansluiting ging alles perfect, maar toen moesten we 15 minuten wachten omdat er een kapotte goederentrein voor ons stond. Vervolgens mis ik mijn aansluiting in Amersfoort, en blijkt de volgende trein "vandaag niet te rijden".
Uiteindelijk de stopper naar Utrecht Centraal gepakt. daar gewacht (de volgende trein reed immers niet) en blijkt dat de daaropvolgende intercity 10 minuten vertraging heeft. Komt ie aanrijden, mogen alle reizigers van twee treinen zich in 1 ICM viertje proppen. En alsof dat niet genoeg was, zaten we vanaf Gouda tot Rotterdam achter een stopperT.

Wat nog veel erger was, naast mij zat een dom wijf wat te zeiken zat dat mijn MP3-player te hard stond. Ik zet hem lager, gaat ze door met zeiken. Ik zet hem zo zacht dat ik duidelijk de gesprekken om me heen kan horen, begint ze weer met zeiken. Je kan ook te ver gaan met je gezeik, iets wat ik toen verbaal even flink duidelijk heb gemaakt.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:02:40 #249
136283 knars
Teethgrinder
pi_62438530
knars junior wil treinen zien, prima. Samen met pappa op google afbeeldingen zoeken. Knars junior wil Lego zien, prima. Samen met pappa op Google afbeeldingen zoeken.

Maar als je die twee combineert kom je soms een hoop bizarre bouwsels tegen

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=231377
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:31:24 #250
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62442039
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:02 schreef knars het volgende:
knars junior wil treinen zien, prima. Samen met pappa op google afbeeldingen zoeken. Knars junior wil Lego zien, prima. Samen met pappa op Google afbeeldingen zoeken.

Maar als je die twee combineert kom je soms een hoop bizarre bouwsels tegen

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=231377
Oei oei, Bork-jr zat ook vastgeplakt op papaas schoot voor de monitor!

Goede vondst
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:36:37 #251
136283 knars
Teethgrinder
pi_62442194
Uhuh Enige nadeel is hier dat er een nieuw item op het verlanglijstje van de Sint is verschenen:
"Ik wil ALLE hele snelle sneltreinen van Lego, NU! Asseblief, pappa?"
Ik geloof dat zijn Duplo stoomtreintje heeft afgedaan

...en ik moet nog even uitleggen dat díe treinen niet te koop zijn...(niet dat dat hem tegenhoudt; ik moet voor hem ook al een echte "ouwe gele dubbeldekker" kopen, en een VIRM VI, en een paar huizen langs het spoor).
pi_62442919
Extreem vette treinplaatjes uit Rusland

Hele kleine impressie:







Smullen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62445096
GAAF Fles!! Wat een andere wereld is het daar.

Je vroeg trouwens om meer foto's, dan voeg ik er nog 1tje toe, van 22 november 2007 vorig jaar dus:


NSR Plan T 508 is als stoptrein onderweg van Almelo naar Apeldoorn en passeert hier de natuur nabij Holten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:45:18 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62454589
Het schijnt dat de wadlopermeuk verkocht gaat worden en naar Polen wordt verscheept. Meer er over is nog niet bekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62454681
'pliklaufer' klinkt toch minder leuk dan een wadloper.

(al heb ik het idee dat die vertaling niet helemaal klopt)
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')