Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
Charango komt erachter dat als de HSL via Breda-Utrecht-Amsterdam in plaats van 'pseudo-metropolis' Rotterdam was gebouwd, er veel voordelen zouden zijn.
Argumenten:
-HSL tussen A'dam en Utrecht voor Thalys, Binnenlands, Brussel én ICE
-30 km korter dan route via Rotterdam en Groene Hart
-Traject A'dam - Utrecht ligt er al: dus geen onteigening en die rotzooi
-Groter bereik: HSL ligt centraler in Nederland (Utrecht), dus betere verbindingen met andere regio's behalve de Randstad (denk aan Groningen, Twente, Arnhem/Nijmegen)
-HSL-traject Antwerpen-Breda kan ook worden gebruikt door treinen die na Breda als normale IC door zouden gaan naar R'dam - Den Haag
-Rotterdam is al verwend met Betuweroute
@ ReisT: okay, dat is idd erg magertjes, daarom stelde ik ook meer IC's Breda-Antwerpen voor.
Als we dan toch bezig zijn...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
(@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan? Komen er hier in het kader van de HSL ook 'rare' treinen rijden naast alle normale binnenlandse IC's?(Ik bedoel dus roze, die rode begrijp ik nog wel)
Gewoon Traxx eropzettenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou de HSL-verbinding Den Haag-Rotterdam naar Eindhoven en Venlo doortrekken, via de HSL. De locs kunnen met enige aanpassingen 160 km/h rijden en als het PVR het toelaat ook enkele IRM's voorzien van een transformator.
160 km/h is een must, maar 200 is inderdaad vooruitstrevend.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:12 schreef ReisT het volgende:
Natúúrlijk moet Utrecht-Breda HSL worden, of anders op z'n minst 200km/u. 't Zou idioot zijn nu nog een hoofdspoorlijn aan te leggen voor minder dan 200km/u.
[..]
Vooralsnog blijft er alleen een stoppertje over vanaf Roosendaal. Geen vervanger voor de Benelux ofzo.
Ik denk dat Charango toen nog drukker was met LEGO-treintjesquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Jammer dat je hier zo'n 10 jaar te laat mee komt
Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoorquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:57 schreef James1988 het volgende:
Mwa, dan vind ik dat we het meteen goed moeten doen.
Alles in één keer naar ETCS Level 3 (ja, die met die zwevende blokken ja), en 25 kV erop. Dán doe je het pas goed.
Nah, alleen maar ETCS3, 25 kV, kost maar een ehm... paar miljard?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, en dan gewoon 250 km/h gaan rijden met enorme treinen op 3 meter breed spoor![]()
Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?quote:Oh wacht dat had Hitler al bedacht. En technisch kon het wel niet en zo, maar toch
Omdat het bizar en daarom fascinerend isquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:07 schreef James1988 het volgende:
Waarom zat ik dat eergisteren op Wikipedia te lezen?
Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?quote:
Als ik met de auto reis, kom ik uitgerust aan.. nu ben ik DOODOP van het staan, van het overstappen, van het stressenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:18 schreef Charango het volgende:
En waarover wilde je je gal uitspugen Alexxxx?
ICM4 Leeuwarden-Utrecht. VIRM-6 Utreht-Leiden Lammeschansquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met welk mooi glimmend fileverwoestend stalen ros Alexxx?
Dat reizen in die treinen is best te doen, vanmorgen een leuke dame die me maar bleef aankijken (zelfs toen ik al uitgestapt was en op de roltrap stond en de trein wegreed).quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Treinen, leuk om naar te kijken, kut om in te reizen
Eigenlijk vreemd dat niemand mij vraagt, aangezien ik als klein jongetje in de weer was met het schrijven van eigen dienstregelingen in Excel en ik een tijdje geleden een profielwerkstuk over de Grafentheorie schreef.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef Charango het volgende:
Ik vraag me af hoeveel internationale reizigers vanuit de Randstad zitten te wachten op een extra stop in godforsaken Breda, en voor de Bredalezen die graag naar België willen gaan er nog 8x per dag treinen naar Brussel (wat ik persoonlijk wel iets weinig vind). Daarnaast blijft er dus kennelijk een normale dienst met overstap in Roosendaal.
BTW: Ik ben ook vóór Breda-Utrecht(@ Flash: Wil je die dan óók als HSL aanleggen ofzo?)
Mij zie je ook niet snel een auto rijden. Multitasken gaat nog al wat moeilijk als je ook nog eens moet sturen.quote:
Dat veranderen is niet nodig. We zijn nog steeds niet aan het maximum van (263, red.) 17576 codes voor stations, aansluitingen en emplacements.quote:
Het projectmanagement heeft sowieso aan ambitie geen gebrek, getuige de dubbeldekstreinen die ingezet worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:06 schreef bork het volgende:
Ben benieuwd voor hetzelfde geld is TAVe eerder operationeel op full speed dan dit ^&*-lijntje.
http://en.wikipedia.org/w(...)a_high-speed_railway
Hier zijn de stofwolken nog niet eens opgetrokken, opvallende foto!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:10 schreef Dichterbijer het volgende:
... een paar seconde eerder en we hadden zeer exclusief materiaal gehad van een botsing!
Er zit daar een slinger in het spoor, dus het vertekent wat, maar de ICM lag idd binnen profiel van de stoomtrein.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aan de wisselstand te zien is het maar goed dat die stoomtrein stilstond...
Mja, je zult 't voor je ogen zien gebeuren...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:33 schreef knars het volgende:
Dat was bijna een nog groter feestje geworden
Misschien is dat dan maar beter ook, dat je niet zo vaak auto rijdt..quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mij zie je ook niet snel een auto rijden. [..] Overigens probeer ik autorijlessen te volgen, maar daar komt bitter weinig van terecht.
Oei oei, Bork-jr zat ook vastgeplakt op papaas schoot voor de monitor!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:02 schreef knars het volgende:
knars junior wil treinen zien, prima. Samen met pappa op google afbeeldingen zoeken. Knars junior wil Lego zien, prima. Samen met pappa op Google afbeeldingen zoeken.
Maar als je die twee combineert kom je soms een hoop bizarre bouwsels tegen
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=231377
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |