abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:18:03 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62371982
quote:
Ja maar goed, dat is toch niks nieuws? Ik dacht even dat het ging om NOG 2 jaar uitstel. Maar dat is niet zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:26:32 #152
86072 thatsme
and That's you!
pi_62372244
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?

[ afbeelding ]
Doordat de hele trein maar twee assen heeft is het zoek als er 1 van de 2 ontspoord ontspoord de andere ook standaard (deze staat dan ook opeens gedraaid in de rails).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:36:28 #153
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62372543
Stond deze zomer een stuk over in de Elsevier. Nee, Nederland neemt niet de producent van de TGV die zich bewezen heeft, maar een of ander klein bedrijfje. Wij weten het écht wel beter dan die gekke Fransen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:05:33 #154
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62373386
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht even dat het ging om NOG 2 jaar uitstel. Maar dat is niet zo.
De kans dat die treinen wél over twee jaar rijden is anders ook niet groot. Dat zou betekenen dat ze al zes jaar na de bestelling in dienst zouden komen, da's wel heel snel voor een Ansaldo.
(for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen)

Frappant is ook dat de eerste bestelling van de AGV uit Italië kwam. Zelfs daar vertrouwen ze hun eigen materieelfabriek niet meer.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:09:34 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62373509
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:
(for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen)
Dat zou hier ook moeten gebeuren... de V250 is wel mooi, maar dit wordt te lang. Die treinen moeten over die HSL-Zuid kunnen rijden wanneer die lijn opengaat, niet 2 jaar later pas

't is niet voor niets dat Air France/KLM zelf een treinenservice gaat exploiteren vanaf 2010, i.s.m. Veolia. Als die dan met AGVs rijden, maken ze mooi een lange neus naar NS Hispeed, die dan waarschijnlijk nog steeds met Traxx + ICMm rijdt.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:15:24 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62373667
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:
for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen
En dan nog gaat Nederland vrolijk nog 2 jaar met de armen over elkaar zitten om te kijken hoe het verder gaat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:34:22 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62374154
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

... de V250 is wel mooi,
Nou... nee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:42:11 #158
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62374335
quote:
quote:
Het uitstel komt doordat de supersnelle treinen te laat worden opgeleverd en omdat de Canadese fabrikant van de treinen, Bombardier, het nieuwe beveiligingssysteem niet eerder op orde krijgt.
Bombardier is toch geen fabrikant van die treinen? Of leveren die alleen de ETCS? In dat geval zijn het niet alleen de Italianen die voor de vertraging zorgen. Hoe dan ook klopt die zin niet lijkt me.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:43:25 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62374372
klokje-klepetje-verhaal idd dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:43:41 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62374377
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:23 schreef James1988 het volgende:

Zou een leuk plan zijn, maar dan moet je die dingen nog wel ombouwen zodat ze in België over het 3000V-net kunnen rijden, vlak voor Antwerpen takt de HSL af naar gewoon spoor afaik, om pas na Brussel weer de HSL op te gaan.
Op dat stuk is de trein niet sneller dan de plaatselijke stoppert, wat nou HSL
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:44:52 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62374403
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:42 schreef De_Hertog het volgende:
Bombardier is toch geen fabrikant van die treinen? Of leveren die alleen de ETCS? In dat geval zijn het niet alleen de Italianen die voor de vertraging zorgen. Hoe dan ook klopt die zin niet lijkt me.
AnsaldoTilburg levert de treinen en Bombardier ERTMS en bij beiden wil het niet zo vlotten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:46:52 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62374468
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:09 schreef James1988 het volgende:
de V250 is wel mooi
Die eendenbek/kruimeldief is foeilelijk.
quote:
't is niet voor niets dat Air France/KLM zelf een treinenservice gaat exploiteren vanaf 2010, i.s.m. Veolia. Als die dan met AGVs rijden, maken ze mooi een lange neus naar NS Hispeed, die dan waarschijnlijk nog steeds met Traxx + ICMm rijdt.
Ik heb nog nooit een Traxx met ICMm zien rijden. Dan plaats je een loc voor een treinstel
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:04:55 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62374937
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die eendenbek/kruimeldief is foeilelijk.
Vind jij, ik vind 'm best mooi.
quote:
[..]

Ik heb nog nooit een Traxx met ICMm zien rijden. Dan plaats je een loc voor een treinstel
Oeps, inderdaad... ICM is koploper, stomme fout

Ik bedoelde natuurlijk de ICRm aka Priority-stellen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:16:03 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62375202
Ach ja, zuurstokken zijn ook niet alles
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:27:58 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62375518
Vanochtend toen mijn trein aan kwam rijden heb ik de tekst aan de zijkanten bekeken, waar o.a. "140", "NL", enz. staat. Het gaat om de trein Breda - Eindhoven (Den Haag - Venlo), welke werd gereden door ICK.

Op sommige wagons stond "NL" én "B", op andere alleen "NL"... heeft dit een specifieke reden?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:31:00 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62375602
Dat betekent dat het ene rijtuig in Nederland en België is toegelaten en de andere alleen in Nederland.

140 wil zeggen dat het betreffende rijtuig toegelaten is voor een maximum snelheid van 140 km/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:31:52 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62375633
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Dat betekent dat het ene rijtuig in Nederland en België is toegelaten en de andere alleen in Nederland.

140 wil zeggen dat het betreffende rijtuig toegelaten is voor een maximum snelheid van 140 km/h.
Dat had ik begrepen

Maar is er een specifieke reden dat het ene rijtuig (eindelijk weet ik die term, woohoo) wel in België mag en de andere niet?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:37:41 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62375798
Niet specifiek, maar ik denk dat het nog met het verleden van de rijtuigen te maken heeft. Alleen vraag ik me af of het wel echt ICK-rijtuigen waren. Waren de wagons aan de buitenkant vaalgeel of donkergeel? Tegenwoordig rijdt namelijk ook wel ICRm op de lijn tussen Den Haag en Venlo.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62375931
Wat gezeik weer steeds rond de HSL, lijkt wel of we er niks van kunnen , in Turkije hebben ze hun eerste HSL 2 keer zo snel rijdend als in NL.

Maar als ik het goed begrijp gaat de Thalys ook eerst maar max 160 km/p rijden.
Zal wel 2012 worden voordat het een beetje rijdt.
............................
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:44:33 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62375991
Ehm, ik heb geen idee. Het waren iig coupé's, en met zo'n hendeltje wat je omlaag moet duwen om de deur te openen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:51:51 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62376232
Dat is zeer waarschijnlijk dus ICK. Dan is het vreemd dat ze nog toelating voor België hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:47:57 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62377709
Voor de geïnteresseerden, de 23 voortgangsrapportage HSL-Zuid is nu in te zien op hslzuid.nl
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:35:28 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62378935
Kort nieuws:
quote:
120 Teletekst di 14 okt
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Op station Leiden is deze week een
proef met braille op trapleuningen.
Daarmee kunnen blinden voelen naar welk
perron ze gaan. De NS en spoorbeheerder
Prorail houden de proef als onderdeel
van de Week van de Toegankelijkheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:40:16 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62379056
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Week van de Toegankelijkheid
Wat is het volgende, Week van het Schijtpapier?

Verder wel een mooi initiatief
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:42:04 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62379112
Daar zeg je zo wat. NS lekker bezig, eerst massaal toiletten gaan mollen uit treinstellen en dan komen huilen over Toegankelijkheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62393604
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef ReisT het volgende:

[..]

De kans dat die treinen wél over twee jaar rijden is anders ook niet groot. Dat zou betekenen dat ze al zes jaar na de bestelling in dienst zouden komen, da's wel heel snel voor een Ansaldo.
(for the record: in Denemarken wachten ze al 8 jaar op hun Italiaanse spul, en als ze er over een half jaar nóg niet mee kunnen rijden, gaan ze -terecht- het contract verscheuren en hun geld terug eisen)

Frappant is ook dat de eerste bestelling van de AGV uit Italië kwam. Zelfs daar vertrouwen ze hun eigen materieelfabriek niet meer.
Idd, er is momenteel nog steeds geen werkend V250 stel . Als we in 2010 gaan rijden, dan mogen ze echt blij zijn. Maar ik verwacht pas in 2012 echt daadwerkelijk zou rijden. Daarbij is denk de grootste winst qua reistijd te halen door de zeer goede ligging van de route ipv de snelheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 00:44:23 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62393632
Schijnt trouwens dat dat V250 stel van AnsaldoTilburg scheuren heeft opgelopen tijdens het testen, omdat het de krachten niet helemaal aan kon. Gaat lekker zo voor de stofzuiger
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:58:36 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62393841
Ik heb best zin het kantoor van AnsaldoBreda te belegeren met DrFlash en enkele Deense vrienden, vergezeld door de Comorra.
pi_62395560
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb best zin het kantoor van AnsaldoBreda te belegeren met DrFlash en enkele Deense vrienden, vergezeld door de Comorra.
Kun je niet beter het kantoor van NS LowSpeed gaan belegeren?? Ik zeg AGV
pi_62395573
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Idd, er is momenteel nog steeds geen werkend V250 stel . Als we in 2010 gaan rijden, dan mogen ze echt blij zijn. Maar ik verwacht pas in 2012 echt daadwerkelijk zou rijden. Daarbij is denk de grootste winst qua reistijd te halen door de zeer goede ligging van de route ipv de snelheid.
Laat ze maar aanmodderen. Tegen die tijd verwacht ik niet meer regelmatig naar Belgie te moeten. Kan ik gewoon met de benelux intercity blijven reizen. Zonder het gedoe met reserveren en shit.
pi_62396106
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb best zin het kantoor van AnsaldoBreda te belegeren met DrFlash en enkele Deense vrienden, vergezeld door de Comorra.
Oh gezellig Is er bier en popcorn? Wat gaan we verder doen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:05:10 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62396117
AnsaldoBreda's HQ gaan belegeren klinkt als een goed plan. Waar is dat ergens, Italië zeker?
pi_62396156
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:24 schreef Fixers het volgende:
Laat ze maar aanmodderen. Tegen die tijd verwacht ik niet meer regelmatig naar Belgie te moeten. Kan ik gewoon met de benelux intercity blijven reizen. Zonder het gedoe met reserveren en shit.
Dat is toch wel de meest waardeloze kuttrein van de hele benelux ALtijd veel te vol want iedereen heeft zes koffers bij zich. Bovendien zijn de stammen ingekort tot een bak of 7 omdat de 11.8 / 11.9 ze anders niet meer uit de tunnel krijgt in Antwerpen. Waardeloze klotezooi. Maar achter die Traxx dan 12 bakken hangen is er ook niet bij natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:12:55 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62396270
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch wel de meest waardeloze kuttrein van de hele benelux ALtijd veel te vol want iedereen heeft zes koffers bij zich.
Check
quote:
Bovendien zijn de stammen ingekort tot een bak of 7 omdat de 11.8 / 11.9 ze anders niet meer uit de tunnel krijgt in Antwerpen. Waardeloze klotezooi.
Reeks 11 maakt een mooi geluid maar dat is het zo ongeveer ook wel. Reeks 11 is toe aan een grondige modernisatie om dan het goederenvervoer in te verdwijnen, Traxx moet die Beneluxtrein nodig over gaan nemen inderdaad.
quote:
Maar achter die Traxx dan 12 bakken hangen is er ook niet bij natuurlijk
Ik vrees inderdaad dat het dan bij de huidige 7 bakken zal blijven... dit is een manier van NS om de Beneluxtrein te ontmoedigen om zo iedereen straks die HSL in te krijgen natuurlijk.
quote:
Toekomst
Beneluxrijtuig in de NS Hispeed-kleurstelling.
Beneluxrijtuig in de NS Hispeed-kleurstelling.
Een Benelux getrokken door een TRAXX-loc bij doorkomst te Delft.
Een Benelux getrokken door een TRAXX-loc bij doorkomst te Delft.

Als de HSL Zuid en HSL 4 (Hogesnelheidslijn Schiphol - Antwerpen) in gebruik worden genomen, zal de Beneluxtrein in de huidige vorm waarschijnlijk verdwijnen en worden vervangen door een hogesnelheidstrein. Een aantal stations op de huidige route wordt dan overgeslagen, waardoor deze stations de directe verbinding met Brussel, Antwerpen en Amsterdam verliezen.

De Nederlandse reizigersorganisatie Rover is hier niet blij mee, ook omdat Rover verwacht dat de verbinding duurder zal worden, en heeft daarom een klacht ingediend bij de NMa. [1] Ook de NMBS onderzoekt of het mogelijk is de Beneluxdienst toch te behouden. Op dit ogenblik loopt er een proefproject waarbij dagelijks één doorgaande trein IC Brussel – Amsterdam en één omgekeerd (nrs. 613 en 633) zijn vervangen door binnenlands materieel met een overstap in Roosendaal. Deze stap maakt deel uit van een marketing-strategie om reizigers warm te laten lopen voor de nieuwe HSL-verbinding. Vanuit Brussel rijdt de IR-trein Jambes – Essen door tot Roosendaal, waar er aansluiting is op een trein naar Amsterdam. In de omgekeerde richting gebeurt hetzelfde. Wanneer de Beneluxtrein via de HSL gaat rijden, zal de route via Roosendaal alleen nog op deze manier mogelijk zijn. Mede daardoor is de IR-verbinding Jambes – Essen vanaf december 2007 Brussel – Essen geworden.

De Beneluxtrein zal zeker nog tot 1 oktober 2008 blijven rijden. [2]
Bron: wikipedia


Ik hoop dat de huidige Benelux ook gewoon blijft rijden naast de HSL-trein, maar dan niet meer met reeks 11 maar met een Traxx-loc. Of we bouwen een VIRM om zoals eerder al voorgesteld
pi_62396400
De hele verbinding met Belgie over Roosendaal is gewoon 1 groot tranendal. Die BNL is kansloos zoals eerder aangegeven, de Thalys is VEEL te duur, en krap, en heeft een KUT reserveringssysteem. Probeer maar eens op 1 dag op en neer te gaan: Dan krijg je een foutmelding dat de terugreis niet voor de heenreis mag liggen

De enige acceptabele optie is eigenlijk nog dat boemeltje, maar dan lever je dus gewoon een uur in.

Als het half kan ga ik over Maastricht-Luik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:23:40 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62396452
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
De hele verbinding met Belgie over Roosendaal is gewoon 1 groot tranendal. Die BNL is kansloos zoals eerder aangegeven, de Thalys is VEEL te duur, en krap, en heeft een KUT reserveringssysteem. Probeer maar eens op 1 dag op en neer te gaan: Dan krijg je een foutmelding dat de terugreis niet voor de heenreis mag liggen
Helemaal gelijk, dat is gewoon erg slecht. De Beneluxtrein is erg interessant (hij is niet voor niets altijd afgeladen, zelfs om 21.00 nog), maar in de huidige vorm, zeker met reeks 11, is het gewoon niet leuk meer.

Een NS-medewerker op Rsd zei een tijdje terug tegen me dat het normaal is dat die trein +15 heeft... dat lijkt me niet echt normaal
quote:
De enige acceptabele optie is eigenlijk nog dat boemeltje, maar dan lever je dus gewoon een uur in.

Als het half kan ga ik over Maastricht-Luik.
Die boemel is kut. Ik heb 'm 1x gehad en ik werd er gewoon chagrijnig van. Maastricht-Luik zou ik ook wel willen doen, ware het niet dat dat voor mij (Breda) langer omreizen is dan de boemel pakken

"We willen mensen uit de auto en in de trein"... moet je vooral zo doen ja, NS
pi_62396501
Of we zorgen gewoon dat Vlaanderen bij Nederland komt en de rest naar Frankrijk gaat, gooien er 1500 V op, verkopen de locs en kopen daarvoor in plaats Traxx-locs, verbinden de HLS door tot aan Antwerpen en laten er AGV's rijden.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:26:46 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62396516
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:25 schreef Nightshadow het volgende:
Of we zorgen gewoon dat Vlaanderen bij Nederland komt en de rest naar Frankrijk gaat, gooien er 1500 V op, verkopen de locs en kopen daarvoor in plaats Traxx-locs, verbinden de HLS door tot aan Antwerpen en laten er AGV's rijden.
Dat vind ik nou een enorm goed plan.

Als heel België op 1500V komt, kunnen we ook makkelijk doorrijden naar Frankrijk, zitten we alleen met de beveiligingssystemen. Maar dat probleem hebben we nu ook al.

En ik ben sowieso voor NL + Vlaanderen.
pi_62396638
Je hebt wel gelijk Fles. Maar vooralsnog is de BNL een betere optie dan de thalys. Die is duurder, lastiger, kleiner en langzamer. Vanaf breda moet je om via rotterdam om er dan 20 minuten langer over te doen dan direct via roosendaal. Meer geld voor minder service.... die treinplanner moet nog wat logica ingebouwd krijgen.

Ik wik NIET moeten reserveren voor de trein. Ik weet niet exact hoe laat ik vertrek, als ik wat langer door moet werken, en dat heb je eenmaal niet altijd in de hand, wil ik een uurtje of half uurtje later kunnen vertrekken. Daar sta je dan met je drie weken van te voren gereserveerde en duur betaalde biljet voor de verkeerde trein. Leuk voor als je op vakantie gaat om dat een half jaar van te voren te kunnen plannen. Maar voor forensengebruik is een reserveringssysteem waardeloos.

Ik overweeg om toch maar een hele smerige goedkope ouwe auto te kopen die lekker veel roet uitblaast en benzine slurpt. Kan ik heerlijk in de file in alle rust en stilte wakker worden. Het klinkt steeds aanlokkelijker. Ofwel wanneer grijpt de overheid als grootaandeelhouder nu eens in? of hebben ze te veel belang bij een "successvolle" HSL?
pi_62397099
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:32 schreef Fixers het volgende:
Je hebt wel gelijk Fles. Maar vooralsnog is de BNL een betere optie dan de thalys. Die is duurder, lastiger, kleiner en langzamer. Vanaf breda moet je om via rotterdam om er dan 20 minuten langer over te doen dan direct via roosendaal. Meer geld voor minder service.... die treinplanner moet nog wat logica ingebouwd krijgen.
Ja vanuit Breda is de Thalys geen optie inderdaad. Maar ik heb er (vanuit Utrecht) serieus naar zitten kijken, nadat ik een dagje Belgie in Dordrecht heb moeten afbreken omdat ik zowat onwel werd in die ramvolle dampende zweterige kut-BNL. Maar voor een dagje Brussel of zo heb je OOK niks aan de thalys

Vanuit Breda had je toch ook ooit die bus naar Antwerpen en hulst? Lijn 19? Of mag je daarmee tegenwoordig niet meer in Antwerpen uitstappen? Daar was wat mee toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:57:50 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62397134
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vanuit Breda had je toch ook ooit die bus naar Antwerpen en hulst? Lijn 19? Of mag je daarmee tegenwoordig niet meer in Antwerpen uitstappen? Daar was wat mee toch?
Veolia rijdt met lijn 19 naar Antwerpen ja.

Maar dat is de bus , doe mij maar een trein.

Vertrekstaat lijn 19
pi_62397161
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:32 schreef Fixers het volgende:
Ik wik NIET moeten reserveren voor de trein. Ik weet niet exact hoe laat ik vertrek, als ik wat langer door moet werken, en dat heb je eenmaal niet altijd in de hand, wil ik een uurtje of half uurtje later kunnen vertrekken. Daar sta je dan met je drie weken van te voren gereserveerde en duur betaalde biljet voor de verkeerde trein. Leuk voor als je op vakantie gaat om dat een half jaar van te voren te kunnen plannen. Maar voor forensengebruik is een reserveringssysteem waardeloos.
Mwoa, daar ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant wil ik voor vakantiegebruik wel MOETEN reserveren. Het laatste waar ik op zit te wachten als ik terugkom is om na 10 uur treinreizen ook nog even een brutale hollander van MIJN stoel af te moeten schoppen die zich wel even die ene euro reserveringskosten gaat uitsparen en dan gaat janken dat "we toch allemaal betaald hebben"

Maar dat is dan ook idd geen forenzentrein. Maar zo van "Reserveren, sja, kan, mag, hoeft niet" , dat schiet echt niet op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62397222
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef James1988 het volgende:
Veolia rijdt met lijn 19 naar Antwerpen ja.

Maar dat is de bus , doe mij maar een trein.
Nou ja, de trein is om dat stuk inmiddels ZO kut dat die bus een serieus alternatief wordt.

En idd, vroegah was alles betah. Toen reed er vanaf Rsd ook nog een IC naar Oostende, die alleen in Essen stopte en daarna pas weer in Antwerpen. Dat was een prima ding. Wat mij betreft trekken ze die IC Jambes - Essen weer door naar Rsd. Of Brussel-Essen weet ik wat dat tegenwoordig is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:08:49 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62397374
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, de trein is om dat stuk inmiddels ZO kut dat die bus een serieus alternatief wordt.
Daarom reis ik ook liever met een gewone binnenlandse trein naar Rsd, om daar op de BNL te stappen. Dan is die 25 minuten tot Antwerpen wel uit te houden, vind ik.

Een bus zal ik, als het niet per sé hoeft, niet instappen. Dan liever een volle BNL.
quote:
En idd, vroegah was alles betah. Toen reed er vanaf Rsd ook nog een IC naar Oostende, die alleen in Essen stopte en daarna pas weer in Antwerpen.
Nooit geweten.
quote:
Dat was een prima ding. Wat mij betreft trekken ze die IC Jambes - Essen weer door naar Rsd. Of Brussel-Essen weet ik wat dat tegenwoordig is.
Brussel-Essen ja. Rsd <-> Essen <-> Antwerpen <-> Mechelen <-> Brussel klinkt als een redelijk traject, als er tenminste redelijk materieel wordt ingezet, en geen AM75 dus
pi_62398077
wie heeft de stekker eruit gehaald in rotterdam? Nu moet ik op utrecht op mijn colega wachten voordat ik verder kan naar amsterdam.
Geluk bij een ongeluk dat er veel vrouwen studeren in utrecht...
So we just called him Fred too
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:07:17 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62410991
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gezellig Is er bier en popcorn? Wat gaan we verder doen?
Dat wil je niet weten.

De directie krijgt alle hoeken van hun kantoor te zien.
pi_62412285
Verdimme wat een geleuter, al 50 posts lang geen plaatje gezien

Dan maar even drie plaatjes van de rode Plan U 113 op plekken waar normaal geen reizigerstrein komt.

Moerdijk, 30 april 2007:





Het raccordement van Zinifex in Budel, 30 april 2007:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62412354
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja vanuit Breda is de Thalys geen optie inderdaad. Maar ik heb er (vanuit Utrecht) serieus naar zitten kijken, nadat ik een dagje Belgie in Dordrecht heb moeten afbreken omdat ik zowat onwel werd in die ramvolle dampende zweterige kut-BNL. Maar voor een dagje Brussel of zo heb je OOK niks aan de thalys

Vanuit Breda had je toch ook ooit die bus naar Antwerpen en hulst? Lijn 19? Of mag je daarmee tegenwoordig niet meer in Antwerpen uitstappen? Daar was wat mee toch?
De Bus heeft een speciaal tarief, at is ermee. Je moet à contant aan de chauffeur betalen. Kost 8 euro enkele reis. Even veel als een enkele reis Antwerpen-Breda met jongeren- en voordeelurenkorting. In Antwerpen staat bij de Halte zelfs een Nederlandsche bushaltepaal.

Nadeel van de bus is dat ze die dienst rijden met een gewone stadsbus van veolivla. Das een lang uur op die harde bankjes. Bagage meenemen is ook beperkt. Meer dan een sporttas gaat niet mee. En ik ben zo'n vermadelijde vouwfietssleper.

Naast de HSL (die gaat toch vanaf Breda rijden om Roosendaal over te slaan?) Moet er gewoon een reguliere IC verbinding blijven vanaf Roosendaal. Volgens mij is er op de lijn Roosendaal - Antwerpen/Brussel genoeg dagelijks forensenverkeer die een dergelijke dienst rendabel maakt. Een vrijwillig reserveringssysteem werkt niet natuurlijk. Das al helemaal geen oplossing.
pi_62412962


Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan? Komen er hier in het kader van de HSL ook 'rare' treinen rijden naast alle normale binnenlandse IC's? (Ik bedoel dus roze, die rode begrijp ik nog wel)
Socialist in Mercedes
pi_62413270
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]

Waar halen ze HSL-verbinding Den Haag - Rotterdam vandaan?
Dat is dat lijntje waar ze nu de Teetjes oprijden Maarja, Leiden staat niet op de kaart
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')