quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Dat had ik niet snel verwacht. Terug naar fok_silver.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk hem op de verkeerde post reagerenPI's in quotes zijn TOCH nuttig
Leuk dat je uitleg hebt gekregen!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
De koploper is los en staat nu in het grind. Ze twijfelen nog om hem nog een meter noordwaarts te zetten zodat ze meer ruimte hebben voor de Thalys. De Thalys kan niet met takelen alleen worden geholpen, omdat de neus te diep zat (of net niet lekker grijpbaar voor de hijskraan, dat kon het ook zijn). Van de tweede bak zijn de wielen ook van het spoor af, en die worden met behulp van een soort luchtkussentjes gestut / opgepompt.
Hmmm, toen die vent met dat gele hesje het aan me uitlegde klonk het een stuk logsicher. In de loop van morgenmiddag zullen de treinen worden weggesleept, dus wanneer de wissel hersteld wordt (en het spoor waar nodig opnieuw gestut)...? Ben benieuwd hoe ik maandag op m'n werk, waarschijnlijk wordt dat omrijden via Den Haag / Schiphol
Ben benieuwd wat Bork junior hier van gevonden zou hebben. Mijn oudste mini-me vond het machtig interessant: de treinen waren stout, en ze waren gebotst, en toen waren ze gevallen, en nu zijn ze gestopt en kunnen ze niet meer rijden. En de hijskraan komt helpen, en dan kan de meneer de trein maken.
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NS Hispeed 4654 is als ICE 123 onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof.
Niet waar. Ouwe mopperpotquote:Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Duvel het volgende:
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!
Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:quote:
Ik zie heul geen trein andersquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:
[ afbeelding ]
In de verste verte geen trein te bekennen inderdaad. Het was hier:quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie heul geen trein anders
Waar is dat?
En ik vanavond rond een uur of 7quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:18 schreef von_Preussen het volgende:
Kan onze reporter ter plaatse eventueel verslag doen van hoe de situatie er nu bij ligt?
Morgen rond de klok van 11'en ben ik namelijk onderweg tussen Utrecht en Rotterdam, en heb eigenlijk geen trek in treinengehuil.
En als je goed kijkt naar het lettertype die DB gebruikt, dan zijn de letters ICE in Frutiger geschreven in plaats van Helvetica.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:52 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is jammer dat de mooie NS logo's van de ICE 3M afgehaald zijn en er NS Hispeed logo's er staan
Dat boeit nietquote:Op zondag 12 oktober 2008 14:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Alleen heb ik nog nooit in de GTW gezeten.
Hehequote:Op zondag 12 oktober 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem in de wiki veranderd. Dus per volgende OP heeft ook Veolia 21ste-eeuws materieel
Dat is bij dat soort jung een rekbaar begrip natuurlijkquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef knars het volgende:
Knars junior komt niet ver, want die mag de straat niet oversteken
IN een Uerdinger Schienenbus gaat het met de hand veel sneller anders hoorquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
japanse trein met draaiende stoeltjes
http://www.metacafe.com/watch/1860204/japan_train_high_tech/
Toch ter plaatse gesloopt ja? Ik was er al bang voor...quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:50 schreef Bravebart het volgende:
De Thalys staat er nu nog steeds, alleen is de kop eraf ()
De hele kopbakquote:Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?
Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?
Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...
Idd. En bij sloop ben ik wel geīnteresseerd in de fabrieksplaten voor aan de muur.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
we gaan t zien duuf, ik hoop dat je gelijk hbt
Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.
Was het een drietje of een viertje?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.
Ik neem aan dat die Koploper rechtstreeks naar de Koploperombouwboer gaat voor een revisie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |