abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62318933
Vandaag weer in den lande geweest, het was vandaag voornamelijk een gezellig dagje met een hoop medefotografen. En af en toe werd ook nog wat geklikt:


Allereerst passeert een schone VIRM 8637 als Intercity Den Helder - Nijmegen, hier nabij De Haar aansluiting, tussen Maarn en Veenendaal de Klomp.


Door werkzaamheden rondom Hengelo wordt ERS trein 42375 (Maasvlakte West - Melnik) op zaterdag 11 oktober 2008 omgeleid over Utrecht en passeert hier het herfstachtige landschap ter hoogte van Rumelaar, op weg naar Arnhem en Emmerich.


NS Hispeed 4654 is als ICE 123 onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof.


B-Cargo 7789, 7862 en 7790 zijn met de 6 uur vertraagde keteltrein 48570 (Buna Werke (D) - Sludow (Sluiskil Dow)) op weg van Emmerich via Utrecht , waar van rijrichting wordt gewisseld, naar Tilburg-Breda-Roosendaal, als hier het dorp Tricht nabij Geldermalsen bijna gepasseerd wordt.


NSR Olympische VIRM 9525 is als Intercity Schiphol - Eindhoven onderweg bij Tricht tussen Culemborg en Geldermalsen.


Door werkzaamheden tussen Den Haag en Rijswijk en de aanrijding bij Gouda worden de Thalys-treinen Parijs Gare du Nord - Amsterdam Centraal omgeleid via Breda-Tilburg-Utrecht. Thalys treinstel 4331 is speciaal voor het Europese (multi)culturele seizoen uitgedost als het Geldermalsen en Tricht achter zich laat en af stevent op Utrecht.


Vanuit de Amsterdamse Watergraafsmeer is NSR 1761 met een sleep Couchette-rijtuigen als ledig materieel onderweg naar 's Hertogenbosch. Al daar zal de trein met bedevaartgangers vertrekken naar Lourdes.


Vanwege een aanrijding tussen een omgeleide Thalys en een ICM Koploper te Gouda is er aldaar geen treinverkeer meer mogelijk. Hierdoor wordt onder andere ACTS trein 60263 (Leeuwarden - Maasvlakte West) omgeleid via het baanvak Utrecht - 's Hertogenbosch. De van Railion Nederland overgenomen 1606 passeert met een vol beladen containertrein ter hoogte van Tricht.


Door verschillende stremmingen, al dan niet geplanned, was het min of meer een behoorlijke chaos op het Nederlandse spoorwegnet. Goederentreinen hadden nog maar 1 mogelijkheid van Emmerich naar de Rotterdamse haven te komen. Ook de internationale treinen naar Antwerpen en Brussel werden omgeleid, zoals hier de NMBS 1187 met Benelux BDs en daarachter een sleep nieuwe Priority rijtuigen van NS Hispeed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 12-10-2008 20:10:33 ]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:34:55 #52
136283 knars
Teethgrinder
pi_62319167
De koploper is los en staat nu in het grind. Ze twijfelen nog om hem nog een meter noordwaarts te zetten zodat ze meer ruimte hebben voor de Thalys. De Thalys kan niet met takelen alleen worden geholpen, omdat de neus te diep zat (of net niet lekker grijpbaar voor de hijskraan, dat kon het ook zijn). Van de tweede bak zijn de wielen ook van het spoor af, en die worden met behulp van een soort luchtkussentjes gestut / opgepompt.

Hmmm, toen die vent met dat gele hesje het aan me uitlegde klonk het een stuk logsicher. In de loop van morgenmiddag zullen de treinen worden weggesleept, dus wanneer de wissel hersteld wordt (en het spoor waar nodig opnieuw gestut)...? Ben benieuwd hoe ik maandag op m'n werk, waarschijnlijk wordt dat omrijden via Den Haag / Schiphol

Ben benieuwd wat Bork junior hier van gevonden zou hebben. Mijn oudste mini-me vond het machtig interessant: de treinen waren stout, en ze waren gebotst, en toen waren ze gevallen, en nu zijn ze gestopt en kunnen ze niet meer rijden. En de hijskraan komt helpen, en dan kan de meneer de trein maken.
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
  zondag 12 oktober 2008 @ 03:25:26 #53
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62321494


Mooi verhaal.
pi_62322336
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Goed man

@zug: waar is die laatste foto gemaakt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:46:33 #55
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62322832
Knars en zug bedankt voor de foto's. Ik moet alles op een mobieltje volgen. Maar wellicht kan iemand mij vertellen of de combinatie kruidvatkaartje en een overgangsbewijs 1e klas mag. :-)
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:23:41 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62323052
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Pics or...
Zie fotoboek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:24:20 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62323063
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk hem op de verkeerde post reageren PI's in quotes zijn TOCH nuttig
Dat had ik niet snel verwacht. Terug naar fok_silver.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:26:24 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62323087
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:34 schreef knars het volgende:
De koploper is los en staat nu in het grind. Ze twijfelen nog om hem nog een meter noordwaarts te zetten zodat ze meer ruimte hebben voor de Thalys. De Thalys kan niet met takelen alleen worden geholpen, omdat de neus te diep zat (of net niet lekker grijpbaar voor de hijskraan, dat kon het ook zijn). Van de tweede bak zijn de wielen ook van het spoor af, en die worden met behulp van een soort luchtkussentjes gestut / opgepompt.

Hmmm, toen die vent met dat gele hesje het aan me uitlegde klonk het een stuk logsicher. In de loop van morgenmiddag zullen de treinen worden weggesleept, dus wanneer de wissel hersteld wordt (en het spoor waar nodig opnieuw gestut)...? Ben benieuwd hoe ik maandag op m'n werk, waarschijnlijk wordt dat omrijden via Den Haag / Schiphol

Ben benieuwd wat Bork junior hier van gevonden zou hebben. Mijn oudste mini-me vond het machtig interessant: de treinen waren stout, en ze waren gebotst, en toen waren ze gevallen, en nu zijn ze gestopt en kunnen ze niet meer rijden. En de hijskraan komt helpen, en dan kan de meneer de trein maken.
knars junior herkent een koploper wel als koploper, maar een Thalys ziet hij niet zo vaak. Voor ik hem naar bed bracht, zijn we de hijskranen en de treinen nog gedag gaan zwaaien:" Dag gele hijskraan, dag grote blauwe hijskraan, dag ouwe koploper, dag rooie sneltrein!"
Leuk dat je uitleg hebt gekregen! Misschien kom ik later nog wel ff kijken, ik hou alleen niet zo van ramptoerisme. Alhoewel: dit valt natuurlijk onder vakinteresse.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:27:28 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62323100
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:18 schreef Zug-Chef het volgende:

[ link | afbeelding ]
NS Hispeed 4654 is als ICE 123 onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof.
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62323538
Dat is één van de mooiste treinen die er bestaat mang.
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:51:51 #61
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62324692
Knars hoe gaat het verder daar? Is het niet een idee om de bovenleiding over een stukje weg te halen? Of is dat al gebeurd? En die Thalys? Wordt die ter plaatse gesloopt of gaan ze daar nog iets mee proberen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62324695
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 10:27 schreef Duvel het volgende:
Ze hadden deze bij Gouda van het spoor moeten duwen. Wat een gedrocht!
Niet waar. Ouwe mopperpot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:43:43 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62325038
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet waar. Ouwe mopperpot
Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62325090
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik mag mopperen, een paar dagen geleden zat ik nog hier:
[ afbeelding ]
Ik zie heul geen trein anders

Waar is dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:52:03 #66
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_62325174
Het is jammer dat de mooie NS logo's van de ICE 3M afgehaald zijn en er NS Hispeed logo's er staan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:14:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62325591
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie heul geen trein anders

Waar is dat?
In de verste verte geen trein te bekennen inderdaad. Het was hier:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&t=h&ll=38.599382,20.550399&spn=0.012795,0.019312&z=16
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62325675
Kan onze reporter ter plaatse eventueel verslag doen van hoe de situatie er nu bij ligt?

Morgen rond de klok van 11'en ben ik namelijk onderweg tussen Utrecht en Rotterdam, en heb eigenlijk geen trek in treinengehuil.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:46:41 #69
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62326220
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:18 schreef von_Preussen het volgende:
Kan onze reporter ter plaatse eventueel verslag doen van hoe de situatie er nu bij ligt?

Morgen rond de klok van 11'en ben ik namelijk onderweg tussen Utrecht en Rotterdam, en heb eigenlijk geen trek in treinengehuil.
En ik vanavond rond een uur of 7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:01:21 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62326462
Vanavond is het nog niet normaal, schat ik zo in...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62326907
Ik hoorde om 12:40 van iemand dat ARGOS aangaf dat de prognose voor hervatting 13:00 was vanmiddag....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:31:23 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62327011
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:52 schreef SpeedyRich het volgende:
Het is jammer dat de mooie NS logo's van de ICE 3M afgehaald zijn en er NS Hispeed logo's er staan
En als je goed kijkt naar het lettertype die DB gebruikt, dan zijn de letters ICE in Frutiger geschreven in plaats van Helvetica.

Ik vind Frutiger toch iets moderner staan dan Helvetica.
pi_62327023
Dudes wat vinden jullie? Is dit een optie voor in de OP ter vervanging van die wel behoorlijk achterhaalde Maasloper?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:40:58 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62327198
Alles veel beter dan de Maasloper.

Alleen heb ik nog nooit in de GTW gezeten.
pi_62327232
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Alleen heb ik nog nooit in de GTW gezeten.
Dat boeit niet Ik heb ook nog nooit in de Thalys gezeten, en toch staat die in de OP
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62327320
Ik heb hem in de wiki veranderd. Dus per volgende OP heeft ook Veolia 21ste-eeuws materieel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62328385
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem in de wiki veranderd. Dus per volgende OP heeft ook Veolia 21ste-eeuws materieel
Hehe
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:04:30 #78
136283 knars
Teethgrinder
pi_62328845
reporter ter plaatse heeft met dank aan buikgriep en/of voedselvergiftiging geen oog dicht gedaan en is nu enigszins brak.

De koploper heeft een aardige tijd iets oostwaarts gestaan en is weggesleept door een andere koploper richting Utrecht. De Thalys is inmiddels ook weg (staat in ieder geval niet meer op de plek van het ongeluk), geen idee waarheen en met behulp van wat voor trein. Volgens m'n aangetrouwde echtgenote leek het wel alsof er iets was gesneden in de gebotste bak van de Thalys, alsof er iets uit was gehaald. Wellicht de motor? Ik weet niet hoe goed sleepbaar Thalysjes zijn.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:10:38 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62328956
Mooi, dan kunnen ze nu het spoor maken en morgenochtend weer netjes rijden.

En sterkte trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:10:43 #80
136283 knars
Teethgrinder
pi_62328960
Er zouden inderdaad al om een uur of 13 een a twee sporen beschikbaar komen voor treinverkeer tussen Gouda en Goverwelle, maar ik merk er nog weinig van. Als ik ook op traphic.nl kijk zal het er voorlopig niet van komen. Die wisel (wordt gebruikt door alle treinen die van spoor 3 en 5 komen) is volgens ProRail ook echt kapot, en het spoor zelf is ook beschadigd. Ik verwacht op zn vroegst morgen in de loop van de dag weer redelijk langs mijn huis te kunnen treinen. Misschien dat er vanaf ergens in de loop van de avond mondjesmaat een trein voorbij zal gaan druppelen, maar dat zal wel niet veel voorstellen.

Als de acute buikgriep / voedselvergiftiging van uw reporter ter plaatse tijdig wegtrekt, reis ik morgen via Den Haag en Schiphol naar mijn werk in Amsterdam.
pi_62329006
Stuur knars Jr even op pad met de camera dan, DUH

Maar goed, sterkte ermee kerel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:24:02 #82
136283 knars
Teethgrinder
pi_62329202
Knars junior komt niet ver, want die mag de straat niet oversteken
pi_62329299
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:24 schreef knars het volgende:
Knars junior komt niet ver, want die mag de straat niet oversteken
Dat is bij dat soort jung een rekbaar begrip natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62329653
japanse trein met draaiende stoeltjes
http://www.metacafe.com/watch/1860204/japan_train_high_tech/
Wel lekker blijven plakken hč?
pi_62329748
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:45 schreef Brammie1 het volgende:
japanse trein met draaiende stoeltjes
http://www.metacafe.com/watch/1860204/japan_train_high_tech/
IN een Uerdinger Schienenbus gaat het met de hand veel sneller anders hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62330636
@knars, bedankt voor de info en beterschap!
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:18:25 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62331423
De stoptreinen rijden weer, las ik net. En morgen de IC's ook weer. Dus met een beetje mazzel valt het allemaal mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:58:30 #88
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62333457
Inderdaad, de stoptreinen en sprinters rijden weer kan ik bevestigen vanuit de sprinter Utrecht-DH Centraal
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62334183
Hierbij dan mijn bijdrage over de aanrijding tussen ICM en Thalys op Gouda.

Ben zelf werkzaam bij de Kiosken/Wizzl op Gouda en had toevallig dienst op het moment dat het gebeurde.

Om 10:55 is de IC naar groningen vertrokken van spoor 5

Normaal is de doorkomst tijd van goederen treinen, spits stoptreinen en omgeleide treinen op Gouda om .01 en .31 over t heel. Doorgaande treinen rijden hierbij vrijwel altijd over spoor 2 en de spitstreinen komen binnen op spoor 3.

Deze dag kwam de Thalys uit richting Rotterdam Gouda binnen op spoor 2 en werk via de wissel welke zich langs perronspoor 3 bevind naar spoor 3 geleid.

Nu kunnen de treinen gelijk van spoor 3 en 5 vertrekken mits de wissels aan de oostkant van Gouda in goede stand staan.

Om 11:00 werd er via de stations omroep omgeroepen dat er een aanrijding was op Gouda en er hierdoor geen treinverkeer meer mogelijk was. Nu ik op zaterdag de verantwoordelijke in dienst ben voor het Kiosk en Wizzl personeel ben ik gelijk gaan kijken of het een aanrijding met persoon betrof om de collega op te vangen indien hij is gezien zou hebben ofdat iets anders betrof. Nu kwam ik aangelopen op spoor 3 en 5 en zag aan het einde 2 treinen tegen elkaar staan. Er waren alleen mensen die een beetje verbaasd keken naar de situatie en er waren zelfs reizigers die nog in de waan waren dat ze hun trein hadden gemist.

Even over 11 kwam de hulp verlening op gang en begon de moeizame evacuatie van het perron. Mensen luisteren erg slecht naar wat er opgedragen word in deze situaties. De reden waarom uit eindelijk de ICM eerst weg is gehaald en later pas de Thalys. De ICM kopbak stond dusdanig scheef dat hij dreigde om te vallen. De Thlays zoals te zien is op foto's stond scheef maar stabiel in het grind. Ik ben om 18:00 vanavond nog langs het station geweest en de Thalys stond er op dat moment nog steeds.

Hierbij wederom een dag van vreemde gebeurtenissen op station Gouda
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:50:31 #90
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62334758
De Thalys staat er nu nog steeds, alleen is de kop eraf ( )
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62335353
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:50 schreef Bravebart het volgende:
De Thalys staat er nu nog steeds, alleen is de kop eraf ( )
Toch ter plaatse gesloopt ja? Ik was er al bang voor...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62335747
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?

Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:29:37 #93
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62335934
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?

Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
De hele kopbak
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_62335970
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen de kop eraf, of de hele kopbak?

Is dat ding te zwaar om weg te tillen, of waarom zo drastisch bezig?
Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:43:39 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62336357
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kopbak = motorbak zou best kunnen dat alleen die kopbak al een ton of 70 weegt.. Er wordt geen bovenleiding gesloopt begreep ik. Dus OF je ziet dat je die kopbak (en de ontspoorde 2-3(?) rijtuigen erna weer op de rails krijgt, OF je sloopt de boel in situ. Het is NOGAL rigoreus, ben ik met je eens, maar in feite is dat de eerstvolgende stap als berging niet lukt...
Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62336578
we gaan t zien duuf, ik hoop dat je gelijk hbt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:07:40 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62337093
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
we gaan t zien duuf, ik hoop dat je gelijk hbt
Idd. En bij sloop ben ik wel geīnteresseerd in de fabrieksplaten voor aan de muur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62340136
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die kopbak zo zwaar beschadigd is dat ze 'm ter plekke moeten slopen. En ze hebben altijd wel van die hydraulische vijzels waarmee ze 'm weer in het spoor kunnen krijgen. Een 1300 van een ton of 110 konden ze er ook mee in het spoor krijgen, dus die Thalys ook wel denk ik.
Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.

Ik neem aan dat die Koploper rechtstreeks naar de Koploperombouwboer gaat voor een revisie?
pi_62340500
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het Lucas-gereedschap. Vijzels, stuurtafels en de hele shit.

Ik neem aan dat die Koploper rechtstreeks naar de Koploperombouwboer gaat voor een revisie?
Was het een drietje of een viertje?

Bij een drietje kan ik het nog begrijpen, maar de viertjes zouden eventueel anders moeten worden omgebouwd, wat in het productieproces te ingewikkeld is (een afwijkend stel produceren, waar niet de juiste onderdelen voor zijn), dus lijkt het me dat ze een viertje gewoon herstellen en pas over een paar jaar ombouwen.
pi_62341339
Foto gevonden op Somda.



Ze hebben de motorwagen bewust dus eerst een stuk verderop gezet.

Wist niet dat een Thalys ook gewoon van die ouderwetse stootblokken heeft.
Is natuurlijk wel zo makkelijk weg te slepen met een loc ervoor, want anders hadden ze een andere Thalys/ICE moeten gebruiken om deze Thalys weg te slepen.
Of natuurlijk een speciale koppelwagon, maar die hebben we niet in NL lijkt me.

[ Bericht 10% gewijzigd door sander89 op 13-10-2008 01:21:59 ]
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')