abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62306196

Hier alweer deel 126 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Haarlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62306247
Doen ze wel knap. duur grapje vooral voor die Thalys


Misschien vanmiddag maar even ramptoerist gaan spelen.
............................
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:21:21 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62306267

© knars

Ik denk dat de Thalys via een wissel van spoor wisselde, en de de tegemoetkomende koploper de zijkant van de achterkant van de Thalys net geraakt heeft.
Ik baseer dat op de front- en sluitseinen: de koploper heeft het gevaarsein aan door een noodremming, en de thalys gewone sluitlichten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:22:07 #4
136283 knars
Teethgrinder
pi_62306280
Ben m'n andere foto's nog even aan het uploaden, het is wel gezellig druk hier op de spoordijk (woon nog geen 100 meter van de crashplaats vandaan )
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:29:03 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62306408
Arriva zal het wel druk hebben op Dordrecht-Geldermalsen.... Dat is de kortste wel om in Rotterdam te komen vanuit de rest van Nederland (uitgezonderd zuiden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62306430
Zo te zien aan de Oost kant van station Gouda gebeurt?
............................
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:31:51 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62306468
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:29 schreef sander89 het volgende:
Zo te zien aan de Oost kant van station Gouda gebeurt?
Ja, meteen de eerste overweg volgens de NOS:
http://www.nos.nl/nosjour(...)11/111008_gouda.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62306579
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:21 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
© knars

Ik denk dat de Thalys via een wissel van spoor wisselde, en de de tegemoetkomende koploper de zijkant van de achterkant van de Thalys net geraakt heeft.
Ik baseer dat op de front- en sluitseinen: de koploper heeft het gevaarsein aan door een noodremming, en de thalys gewone sluitlichten.
Denk dat de koploper door rood gereden is. Dat lijkt het meest logisch
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:38:36 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62306591
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:37 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Denk dat de koploper door rood gereden is. Dat lijkt het meest logisch
lijkt mij ook, maar over een paar maanden komt er vast een IVW-rapport.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:38:59 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_62306602
Arme treintjes...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:41:03 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_62306651
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_62306724
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:22 schreef knars het volgende:
Ben m'n andere foto's nog even aan het uploaden, het is wel gezellig druk hier op de spoordijk (woon nog geen 100 meter van de crashplaats vandaan )
More pics?

[ Bericht 13% gewijzigd door Palmboom313 op 11-10-2008 13:03:23 ]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:17:12 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62307238
Wat deed die Thalys eigenlijk bij Gouda, daar komt ie normaal gesproken toch niet langs?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:19:56 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62307295
WTF!! Goed gedaan Knars, hopelijk geen ernstige gewonden maar dit is er bovenop zitten zeg maar!
Ik wist niksvan die stoomtreinen anders waren wij daar waarschijnlijk ook geweest, nu een vrij dagje omdat meneer met oma mee is .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:23:10 #15
136283 knars
Teethgrinder
pi_62307359
Linksonder de machinist van de stoomtrein. Als die nog niet volledig gereserveerd is, zouden gestrande reizigers dan nog met de stroomtrein mee kunnen naar Rotterdam?



Werk in uitvoering:



let eens op die sporen. De twee linkersporen liggen zuidelijk en gaan naar het oosten (Woerden / Utrecht), corresponderen met spoor 3/5 op het station. De sporen die verderop liggen komen juist uit het oosten en komen uit op spoor 7 (doorgaand spoor naar de Hefbrug over de Gouwe, daarna Den Haag / Rotterdam), 8, 10 en 11 richting het westen.

Wat doet een trein van Den Haag naar Utrecht op een van die sporen , en wat doet een trein naar Parijs op het spoor naar Woerden / Breukelen / A'dam? Welke ProRail knakker heeft verzonnen dat er twee treinen gaan spookrijden?


Thalys bijna in mijn achtertuin
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:31:19 #16
136283 knars
Teethgrinder
pi_62307500
oh, inmiddels is bekend geworden dat het niet de Thalys naar Parijs, maar de Thalys naar Amsterdam betrof. Dat maakt het wat logischer dat ze elkaar raakten / schampten, beiden dezelfde richting het oosten.
pi_62307865
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
Wat deed die Thalys eigenlijk bij Gouda, daar komt ie normaal gesproken toch niet langs?
Tussen Den Haag en Delft rijden dit weekeinde geen treinen omdat het spoor er wordt vernieuwd Daarom was de thalys omgeleid
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:04:00 #18
86072 thatsme
and That's you!
pi_62308056
De Thalys Mcn heeft gewoon niet zijn complete gevarensein aangezet. Niet zo gek als je net door de cabine bent geslingerd
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_62308233
tvp

ben overigens benieuwd hoeveel uur ze bezig zijn om alles te herstellen.
pi_62308545
Absurd.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:45:15 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62309748
Wow, Thalys vs. Koploper.

Flinke schade, ben benieuwd hoe lang het duurt tot dat traject weer wordt vrijgegeven.
quote:
Amsterdam Centraal-Rotterdam Centraal, Gouda-Leiden Centraal, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal Zaterdag 11 Oktober 15:05
Oorzaak Tussen Gouda en Gouda Goverwelle rijden geen treinen door een aanrijding.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Den Haag Centraal en Amersfoort/Utrecht Centraal kunnen omreizen via Schiphol.
Reizigers tussen Roosendaal en Utrecht Centraal kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Dordrecht en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Breda en s-H'bosch.
Lekker subtiel, NS


Overigens, VIRM-4 tussen Den Haag en Eindhoven? Had deze week wel een VIRMmetje, maar daar zat wel een liftje en een koersdisplay in volgens mij. En had die nieuwe VIRM geen vogelmotiefjes op alle tafeltjes, de VIRM die ik had iig niet.
pi_62311361
Op de frontpage had iemand het nog over een stoomtrein erachter die vol in de remmen moest?
pi_62311666
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:11 schreef menesis het volgende:
Op de frontpage had iemand het nog over een stoomtrein erachter die vol in de remmen moest?


Denk dat die stoomtrein ook niet zo hard reed en die stoomtrein rijdt ook op een heel ander spoor dus die zou er nooit op gebots kunnen zijn. (Natuurlijk moet wel de wissels dan goed staan)

Zelf ben ik net ook even in Gouda wezen kijken, heb die stoomtrein niet meer zien staan, is die toch nog door gereden?
............................
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:49:14 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62312096
Lekker ongelukje daar
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:44:01 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62313253
Pasgeleden is er een brochure uitgebracht over ERTMS, best leuk leesvoer: http://www.unife.org/uploads/ERTMS_2008_br.pdf
pi_62314580
Het is wel het moment om twee treinen tegen elkaar te kwakken. De frambozenlollies zijn er behoorlijk door van slag. Ik had daarnet die van 17.59 uit antwerpen die met +60 in roosendaal is aangekomen. De volgende staat op de cta met +30.

Overigens rijd dat ding volgens diezelfde cta wel vrolijk over rotterdam, de haag hs een schiphol.

Zeg Knars, was dat jouw foto op nu.nl? Of heeft de persfotograaf op t zelfde plekje gestaan?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:13:37 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62315246


Om ca. 1300u geland op Schiphol. Bij ophalen bagage op die fijne infoborden: treinen botsen op station Gouda.

Vervolgens zo'n kliniclown gevraagd wat de beste optie was om toch nog in Gouda te komen (je wil op zich toch wel naar huis). Antwoord: via Utrecht, de stoptreinen rijden tot Gouda.

Op Utrecht aangekomen: de stoptrein blijkt maar tot Goverwelle te gaan. Nou ja, toch maar dan. Maar de stroptrein heeft wel +20, vervolgens +25, daarna draait ie door naar de volgende trein, die uiteindelijk, redelijk uitpuilend (fijn met die koffers) mert +15 vertrekt (eigenlijk +45 dus).

Resultaat: op Goverwelle iedereen er uit, en nergens ook maar één informerende NS'er te zien, en ook geen bus. Na drie kwartier wachten door een vriend opgehaald (de enige die we kennen in Gouda), en zo toch nog thuisgekomen (hulde voor de redder in nood).

Het ziet er niet netjes uit trouwens, leuke bonk. En ook makkelijk bergen, daar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:46:08 #28
136283 knars
Teethgrinder
pi_62315964
Het is absoluut niet lekker bergen. De grond om de spoordijk heen is niet zo heel erg stevig, dus ze zijn hier eerst een paar uur bezig geweest om daar wat verstevigingen aan te brengen. ze staan er inmiddels met drie hijskranen, waarvan een volgens een kenner een van de zwaarste van de Benelux was (een 700 tonner, mij zegt het verder weinig behalve: tering, wat een joekel).

Hoe ze het verder gaan opknappen: geen idee. Zodra een van beiden (en de eerste op te tillen trein zal de Thalys zijn, lijkt me) is opgetild, moet de trein meteen ook een stuk naar achter (westwaarts) omdat ze allebei naast hetzelfde stukje spoor liggen. Geen idee hoe ze dat willen fixen, een Thalysje tillen en trekken is niet zo snel te fixen denk ik.

Ben ook erg benieuwd of nu kopspoor 4 weer wordt gebruikt voor de pendeltreinen van Gouda naar Rotterdam, lijkt mij wel tof

Fixers, de foto bij het nieuwsbericht was niet van mij, maar op die plek waar ik stond kon je wel het beste foto's maken zonder op het spoor zelf te lopen. Misschien maar een vaste spotplaats van maken Mijn foto staat trouwens wel op nufoto.nl en kwam daar wel op meerdere plaatsen terug
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:47:30 #29
136283 knars
Teethgrinder
pi_62316006
Duuf, als ik een auto had gehad... maar nee. En achterop een pappafiets gaat ook niet makkelijk (tenzij jullie nog in kinderzitjes passen en minder dan 15 of 15 kg wegen?)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:07:13 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62316401
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:47 schreef knars het volgende:
Duuf, als ik een auto had gehad... maar nee. En achterop een pappafiets gaat ook niet makkelijk (tenzij jullie nog in kinderzitjes passen en minder dan 15 of 15 kg wegen?)
Hm, ik vrees dat ik dat niet meer red, en de koffers ook niet (maar die kwamen wel dichterbij). Door die geluidsschermen was het rottig te zien allemaal. Dat van dat makkelijke bergen was een grapje natuurlijk.

Ik denk dat zo lang ze met bergings- en herstelwerkzaamheden bezig zijn, er geen reizigerstrein in Gouda komt. De bovenleiding is uit, en blijft uit zo lang er gewerkt wordt, en omdat er altijd een neutraal stuk moet zitten tussen een spanningvoerend deel en een geaard deel van de bonvenleiding, kan spoor 4 niet worden gebruikt (helaas!).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:17:49 #31
136283 knars
Teethgrinder
pi_62316618
Het treinverkeer tussen Gouda en R'dam, Den Haag en Alphen is al weer een paar uur provisorisch hervat. Sarcasme was wel herkend hoor

Inmiddels heeft de hijskraan een balk met twee lussen over de Thalys laten zakken. Ik heb geen idee of die schoenveters sterk genoeg zijn om dat ding te tillen, of dat ze er iets anders mee van plan zijn. Iemand hier met ervaring Bij Smit Tak ofzo die hier meer over kan vertellen? Het is nog steeds gezellig aan het eind van m'n straat, echt een buurtfeestje. Leuk zo'n Thalys die al tien uur op nog geen 100 meter van mn voordeur geparkeerd staat
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:27:56 #32
136283 knars
Teethgrinder
pi_62316788
Herstel, de kabels zijn om de koploper gehangen. Die wordt als eerste weer op de rails gezet. Ergens wel logisch, want die is het lichtst en dus ook het makkelijkst terug te slepen. Alles gaat nog steeds in een laag tempo. Begrijpelijk, wel saai. Hoe ze de Thalys er weer op willen krijgen is mij nog niet duidelijk - iemand vertelde me dat er al gaten in de kop van de Thalys waren gemaakt om meer grip te krijgen.
pi_62316791
Kan je ons niet effe mee laten genieten via een webcam?
............................
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:29:56 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62316833
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:17 schreef knars het volgende:
Het treinverkeer tussen Gouda en R'dam, Den Haag en Alphen is al weer een paar uur provisorisch hervat.
Ik zag 't net.

Dat hijsen is een vak apart. Ze zullen wel met evenaars werken en zo... De kopbak van de Thalys is wel wat zwaarder inderdaad: motorbak en zo. Dit gaat nog wel ff duren. Ben benieuwd of de Koploper nu mooie rode krassen heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:46:48 #35
86072 thatsme
and That's you!
pi_62317128
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:27 schreef knars het volgende:
Herstel, de kabels zijn om de koploper gehangen. Die wordt als eerste weer op de rails gezet. Ergens wel logisch, want die is het lichtst en dus ook het makkelijkst terug te slepen. Alles gaat nog steeds in een laag tempo. Begrijpelijk, wel saai. Hoe ze de Thalys er weer op willen krijgen is mij nog niet duidelijk - iemand vertelde me dat er al gaten in de kop van de Thalys waren gemaakt om meer grip te krijgen.
Alle treinen hebben toch bevestigingspunten voor dit soort situaties?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_62317267
Godverdomme wat weer een geblunder

Toevallig had ik er vandaag eens GEEN last van

Dikke kudos @ knars voor de foto's
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:01:22 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62317387
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme wat weer een geblunder

Toevallig had ik er vandaag eens GEEN last van
Jij hoefde vandaag niet met de trein???
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62317414
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:01 schreef Duvel het volgende:
Jij hoefde vandaag niet met de trein???
Ik was vandaag per toeval eens WEL met de trein, als je 't niet erg vindt

Ut - Dv - Nm - Vl - Rv - Vl - Ehv - Ddr - Gdm - Ut voor 447 km om precies te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62317489


Met dank aan Zug-Chef voor de tip
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:14:39 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62317616
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik was vandaag per toeval eens WEL met de trein, als je 't niet erg vindt

Ut - Dv - Nm - Vl - Rv - Vl - Ehv - Ddr - Gdm - Ut voor 447 km om precies te zijn
En geen last van dat gedoe bij Gouda? Proficiat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:15:05 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62317628
mooie bordjes, maar dat hoofd....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:15:05 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62317630
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Met dank aan Zug-Chef voor de tip
Tering. Ik had toch eerder naar m'n bed moeten gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62317743
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:15 schreef dennistd het volgende:
mooie bordjes, maar dat hoofd....
Nee jouw vriendin is lekker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62317757
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tering. Ik had toch eerder naar m'n bed moeten gaan.
Nee jouw vriendin is lekker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62317789
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

En geen last van dat gedoe bij Gouda? Proficiat!
Neuh, Wel veel omroepberichten, maar Ddr-Gdm zat sowieso al in de planning, dus nee, geen last
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:23:37 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62317820
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee jouw vriendin is lekker
Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:23:53 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62317829
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee jouw vriendin is lekker
Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62317856
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja.
Kijk hem op de verkeerde post reageren PI's in quotes zijn TOCH nuttig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:46:06 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62318318
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee jouw vriendin is lekker
geen idee, heb er geen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62318699
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja.
Pics or...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')