abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:24:11 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62358488
En hij staat volledig profielvrij, dus behalve 1 opgeheven trein kan er gewoon onverminderd doorgecrosst worden Knap gedaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:59:48 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62359534
Vandaag vanaf Eindhoven vertrokken met de InterCity naar Den Haag Centraal, gelijktijdig vertrok de IC naar Alkmaar (die beperkt was tot 's Hertogenbosch ivm een wisselstoring).

IC naar Den Haag was getrokken + ICK, de IC naar Alkmaar werd gedaan door VIRM. De ICK vertrok iets eerder, maar vlak voor Best kwam de VIRM naast ons rijden, en bleef dat doen tot een fly-over, waar mijn trein overheen moest en dus vaart moest remmen.

Toch nog een heel stukje dat beide treinen met een constante snelheid naast elkaar reden, was best grappig om mee te maken
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:02:04 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62359609
Virmrace is tof idd, vaak zijn beide treinen ook VIRM. Ik heb er ook nog een filmpje over op YouTube staan in samenwerking met Darkwing_Duck

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 20:09:47 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62359833
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En hij staat volledig profielvrij, dus behalve 1 opgeheven trein kan er gewoon onverminderd doorgecrosst worden Knap gedaan
Je moet alleen net wel een vervangend stelletje ergens hebben staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 20:11:05 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62359863


Hij blijft leuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:13:27 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62359930
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]

Hij blijft leuk
Met een Plan V/T Amsterdam in... da's hetzelfde als met een Ford 500 door de P.C. Hooft-straat rijden
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:22:55 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62360197
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Virmrace is tof idd, vaak zijn beide treinen ook VIRM. Ik heb er ook nog een filmpje over op YouTube staan in samenwerking met Darkwing_Duck

Dan kan ik niet achterblijven

mijn verhaal

pi_62360266
Charango wilde dit weekend zijn nieuwe camera eens uitproberen. Helaas bleken er bij Zenderen (Ov) geen treinen te rijden vanwege werkzaamheden bij Hengelo .
Dus hoppakee, op de fiets naar een andere plek.


2x Plan V op weg van Wierden naar Rijssen als stoptrein Almelo - Apeldoorn.
Gemaakt ter hoogte van de Grimbergerweg


Iets verderop nog even naar een plek zonder waslijn:


2x DM'90 tussen Wierden en Nijverdal als ingekorte stoptrein Almelo - Zwolle.
Gemaakt ter hoogte van de Westerveenweg


Tips en trucks zijn altijd welkom
Socialist in Mercedes
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:35:29 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62360586
Ze lijken wel niet helemaal recht, boel valt een beetje om naar rechts.

Laatste pic iets langer wachten met afdrukken (of croppen)

Leuke platen even goed hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62361224
Mooi scherp! Zie daar het voordeel van DSLR!
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:05:09 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62361391
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?

[ afbeelding ]
Haha, dat ding hangt al jaren ergens bij een collega van me op de kast, prachtplaat!

Heb jij nog foto's van je TGV-avontuur?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:10:13 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62361535
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:05 schreef Duvel het volgende:
Heb jij nog foto's van je TGV-avontuur?
Nee joh ik had niet eens een camera toen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:04 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62361627
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee joh ik had niet eens een camera toen
Ik wel, maar de mijne zitten in een dia-box op zolder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:54:53 #139
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62364834
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?

Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
vanavond bij db.de bestellen, woensdag binnen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:05:39 #140
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62365123
Morgen Susteren - Driebergen - Oisterwijk.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62365973
Het spoor blijft me toch wel trekken, vandaag langs het spoor zitten chillen.

Gewoon op mijn motor gestapt en gekeken waar ik uitkwam, eerst even bij Zevenaar gekeken waar het spoor helemaal dicht gebouwd is met geluidschermen.
Toen maar door gereden naar Elten, daar een plekje gevonden 3/4 m van het spoor waar grote stenen lagen waar je erg goed op kon zitten.

Wel opvallend dat soms de goederentreinen een paar minuten moeten wachten tot de spoorwegovergang word dicht gedaan door de treinverkeersleider.

Filmpje van mijn mob. (was aan het eten dus beweeg aardig met mijn arm )



Zoals je kan zien kloppen de kleuren niet echt van de camera van mijn mob, me accu was ook na dit filmpje leeg.


Morgen als het een beetje mooi weer is ga ik denk voorbij Emmerich op zoek naar een plekje. (iemand tips?)
Of toch misschien de dubbel omgeleide Thalys/Benelux spotten.

Hopelijk krijg ik van sinterklaas is een keer een echte camera.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 14-10-2008 00:29:08 ]
............................
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:01:01 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62367221
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?

[ afbeelding ]
Tja, Tsjechië.

Neemt het ook niet zo nauw met de spoorveiligheid. De plaatselijk spoorwegen moesten een tijdje geleden lijkenwagens inzetten (er gebeurde een vreselijk ongeluk vlakbij de grens met Polen, red.).
pi_62369163
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Tja, Tsjechië.

Neemt het ook niet zo nauw met de spoorveiligheid. De plaatselijk spoorwegen moesten een tijdje geleden lijkenwagens inzetten (er gebeurde een vreselijk ongeluk vlakbij de grens met Polen, red.).
Daar had ik in kunnen zitten, totdat we besloten Polen over te slaan tijdens onze vakantie
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:15:55 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62369294
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62369347
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen

Ik begin me nu echt af te vragen waarom er gekozen is voor AnsoldaBreda voor het vervaardigen van de treinen. Waarom is er niet gewoon gekozen voor bestaande treinen van Siemens (ICE3 of ALSTOM (Thalys))?

Is dit het gevolg van Europeesch aanbesteden? Waarbij een suf ambtenaartje de prijzen zit te vergelijken van aanbieders en altijd voor de goedkoopste kiest?

Ik zeg 1800V (=1500V±20%) erop en rijden met die VIRMs en koplopers.
So we just called him Fred too
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:19:58 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62370533
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Ik zeg 1800V (=1500V±20%) erop en rijden met die VIRMs en koplopers.
Leuk, maar heeft 't zelfde effect als rijden met Traxxxxxxxx.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:23:00 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62370588
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:19 schreef Cothen het volgende:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen

Ik begin me nu echt af te vragen waarom er gekozen is voor AnsoldaBreda voor het vervaardigen van de treinen. Waarom is er niet gewoon gekozen voor bestaande treinen van Siemens (ICE3 of ALSTOM (Thalys))?

Is dit het gevolg van Europeesch aanbesteden? Waarbij een suf ambtenaartje de prijzen zit te vergelijken van aanbieders en altijd voor de goedkoopste kiest?
Zeker weten. En uiteindelijk is AB waarschijnlijk duurder dan Siemens/Bombardier xD
quote:
Ik zeg 1800V (=1500V±20%) erop en rijden met die VIRMs en koplopers.
Goed plan.

"De internationale trein naar Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4."
Mensen kijken verbaasd, er staat een VIRM voor. Over het NS-logo is een NS Hispeed-logo heengeplakt.


Zou een leuk plan zijn, maar dan moet je die dingen nog wel ombouwen zodat ze in België over het 3000V-net kunnen rijden, vlak voor Antwerpen takt de HSL af naar gewoon spoor afaik, om pas na Brussel weer de HSL op te gaan.
pi_62371268
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:19 schreef Duvel het volgende:
Leuk, maar heeft 't zelfde effect als rijden met Traxxxxxxxx.
Met het verschil dat reizigers tussen Vlissingen en Amsterdam zonder overstappen de sightseeing langs Den Haag kunnen overslaan én er spoorcapaciteit vrijkomt voor extra treinen tussen Rotterdam en Den Haag.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:23 schreef James1988 het volgende:

Zou een leuk plan zijn, maar dan moet je die dingen nog wel ombouwen zodat ze in België over het 3000V-net kunnen rijden,
Dat is geen probleem. De VIRM's hebben nog wat ruimte over voor een omzetter van wisselspaning naar gelijkspanning. Op die plaats kan natuurlijk ook een omzetter worden geplaatst voor 3000V naar 1500V.
So we just called him Fred too
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:02:36 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62371546
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:50 schreef Cothen het volgende:
Dat is geen probleem. De VIRM's hebben nog wat ruimte over voor een omzetter van wisselspaning naar gelijkspanning. Op die plaats kan natuurlijk ook een omzetter worden geplaatst voor 3000V naar 1500V.
Jammergenoeg is dat alleen VIRM2 en VIRM3...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:10:42 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62371753
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammergenoeg is dat alleen VIRM2 en VIRM3...
Dan zetten we toch gewoon een VIRM2 of VIRM3 in? Laat die VIRM4 maar in NL rondcrossen hoor, mag de oudere generatie het buitenland wel in.

't Zijn nog steeds prima treinen tenslotte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')