abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:04:04 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62343431
Geinig om te zien zo, die kopbak van die Thalys. Ziet er naar uit dat ze hem met een andere Thalys hebben weggesleept?
pi_62343439
Het sein/wisselstorings seizoen is weer begonnen
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:08:07 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62343485
Naais, een uitgeklede dienstregeling de komende 2 dagen tussen den haag en rotterdam. 2 stoptreinen per uur en ook op andere tijden...

Dat geeft niet, als vanochtend niet 1 Vtje aan kwam rijden
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:08:34 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62343496
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
Geinig om te zien zo, die kopbak van die Thalys. Ziet er naar uit dat ze hem met een andere Thalys hebben weggesleept?
Ze kunnen hier gewoon een normale loc aan hangen, dit is de standaardmanier om TGV's te verslepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2008 @ 09:08:54 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62343499
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 09:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Naais, een uitgeklede dienstregeling de komende 2 dagen tussen den haag en rotterdam. 2 stoptreinen per uur en ook op andere tijden...

Dat geeft niet, als vanochtend niet 1 Vtje aan kwam rijden
Hé, sterkte hè!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 12:36:20 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62347983
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:31:24 #107
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62349471
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?

Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:37:37 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62349644
Er staan in Venlo duitse kaartautomaten

Afgelopen zaterdag waren deze allebei (!!) normaal in dienst
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:38:27 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62349664
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?

Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).

Maar als je NS Hispeed vraagt om over Venlo te reizen, moet dat wel kunnen lijkt me. Vraag het gewoon aan de balie?
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:38:59 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62349681
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Er staan in Venlo duitse kaartautomaten

Afgelopen zaterdag waren deze allebei (!!) normaal in dienst
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerder
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:41:45 #111
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62349757
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).

Maar als je NS Hispeed vraagt om over Venlo te reizen, moet dat wel kunnen lijkt me. Vraag het gewoon aan de balie?
Dat tarief is alleen beschikbaar als je minimaal een week van te voren boekt, en ik ga aanstaande vrijdag. Bovendien scheelt het voor mij nauwelijks in tijd. We hebben hier trouwens ook geen balie, laat staan eentje van NS HiSpeed
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_62349765
Je kan gewoon uit de Nederlandse kaartautomaat het volgende kaartje halen:

Venlo(gr)
DUESSELDORF
Via <1184>Venlo(gr)<1080>Kaldenkirchen*
Moenchengladb.*Neuss*****


Kostte in 2007 EUR 13,-.

Een goede reis.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:42:16 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62349767
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerder
Half uurtje eerder van huis gaan lijkt me dan de makkelijkste optie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:43:46 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62349795
Vergeet NS-HiSpeed voor dit soort ritjes. Gewoon uit de kaartautomaat idd wat Socios zegt. (die Duitse kasten op Vl heb je idd niet eens nodig)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:45:49 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62349871
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Socios het volgende:
Je kan gewoon uit de Nederlandse kaartautomaat het volgende kaartje halen:

Venlo(gr)
DUESSELDORF
Via <1184>Venlo(gr)<1080>Kaldenkirchen*
Moenchengladb.*Neuss*****


Kostte in 2007 EUR 13,-.

Een goede reis.
Dat is wat ik zocht, bedankt voor de info
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:00:06 #116
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62350207
Beetje late post, maar ik had zaterdag dus ook last van de aanrijding bij Gouda. 's Ochtends was ik voor een wandeling naar Tegelen gegaan (Via Rotterdam Centraal - Venlo - Tegelen). Tijdens de wandeling werd ik al door mijn vader gebeld, hij vertelde me van het ongeval. Ik zou er rekening mee houden, maar ik wist al dat het de omleidingsroute was, dus verwachtte een snelle oplossing.
Dat viel tegen zeg, ik stapte op Swalmen weer op de trein (om 14:39), richting Nijmegen. Daar even kijken hoe het ervoor stond, dus op een infobord gekeken. Daar werd alleen gesproken over de werkzaameden richting Den Bosch, dus ik dacht wel veilig via Utrecht te kunnen reizen. Eerst naar Arnhem, om daar weer over te stappen op de trein riching Den Haag. Ook daar was niets te merken van het ongeval. Pas bij Utrecht werd omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden! En nog even klagen over dat de computer het niet deed (of het de machinist was of de conducteur die omriep, weet ik niet).
Nou, de informatievoorziening was dus weer fantastisch. Ik had verschillende mogelijkheden om naar huis te gaan, wilde de snelst beschikbare route nemen, maar als je niet ingelicht wordt....

Dus hoe ging het verder? Dan maar op Utrecht de trein naar Geldermalsen, overstappen naar Dordrecht en daar weer naar Rotterdam, om nog eens te mogen overstappen. In plaats van 30 minuten, deed ik er vanaf Utrecht 2 uur over! Als de NS nu gewoon de informatie op orde had, maar dat was blijkbaar een probleem. Ik vind het absoluut niet erg om met de trein te reizen en zelfs alternatieve routes schrikken me niet af. Maar informatie is zo belangrijk tijdens de reis en dan verwacht je wel dat als er zo'n probleem is, dat je het te weten kan komen.

Enig voordeel was dat ik eens de nieuwe Spurt kon uitproberen, daar was ik nog niet bij meegeweest
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_62355655
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:10 schreef sander89 het volgende:
Foto gevonden op Somda.

[ afbeelding ]

Ze hebben de motorwagen bewust dus eerst een stuk verderop gezet.

Wist niet dat een Thalys ook gewoon van die ouderwetse stootblokken heeft.
Het zijn ook losse motorwagens, die in Frankrijk regelmatig worden uitgewisseld. Een aantal Reseau-motorwagens rijden ook rond met Duplex-stammen.
De eerste TGV's bestonden uit halve stammen die uitgewisseld konden worden.
quote:
Is natuurlijk wel zo makkelijk weg te slepen met een loc ervoor, want anders hadden ze een andere Thalys/ICE moeten gebruiken om deze Thalys weg te slepen.
Of natuurlijk een speciale koppelwagon, maar die hebben we niet in NL lijkt me.
Voor de mechanische koppeling zijn de koppelwagens universieel uitgevoerd, bovendien kan er ook gebruik gemaakt worden van een koppelboom.
So we just called him Fred too
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:24:25 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62355737
Dus de kans is er dat er dadelijk gewoon een grijze tgv loc voorgehangen wordt die nog ergens over is
pi_62355860
Lijkt me niet, want dat past vast niet op onze 1500V
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:34:41 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62355978
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me niet, want dat past vast niet op onze 1500V
Ik dacht dat alle TGV's 1500V aankunnen omdat ze dat in Frankrijk zelf ook nog op flinke stukken hebben?

edit:
Inderdaad:
quote:
Bovenleidingsspanning

In Frankrijk worden twee spanningssoorten toegepast: 1500V gelijkspanning voor de lijnen ten zuiden van Parijs; 25kV 50Hz wisselspanning voor de lijnen ten noorden van Parijs en alle nieuw geëlektrificeerde lijnen, inclusief de LGV's. Omdat de TGV na het verlaten van de LGV verder rijdt over conventionele spoorlijnen zijn alle TGV's geschikt voor beide soorten. Het omschakelen gebeurt al rijdende. De reiziger kan dat wellicht merken aan het kortstondig uitvallen van de ventilatie en/of air-conditioning.

Bij voeding met 1500V = zijn het vermogen en de topsnelheid beperkt. Onder de 1500V-bovenleiding gebruikt elk motorrijtuig de eigen stroomafnemer.

De TMST-treinstellen zijn oorspronkelijk niet geschikt voor 1500V = omdat geen diensten ten zuiden van Parijs werden voorzien. Inmiddels zijn 5 treinstellen omgebouwd voor de diensten naar de wintersportgebieden in de Franse Alpen.
Bron: Wikipedia

In 1993 reed er in Nederland een TGV rond ter promotie van het concept. Deze reed geheel op eigen kracht, alleen achterlijk langzaam. Ik kan me herinneren dat ik er zelfs als 15 jarige niet ruim in zat.

[ Bericht 26% gewijzigd door Duvel op 13-10-2008 17:41:00 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:53:08 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62356386
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef Duvel het volgende:

In 1993 reed er in Nederland een TGV rond ter promotie van het concept. Deze reed geheel op eigen kracht, alleen achterlijk langzaam. Ik kan me herinneren dat ik er zelfs als 15 jarige niet ruim in zat.
Ik heb in 1989 bij dat NS-jubileum de halve dag doorgebracht in de eerste klas in de TGV-Atlantique. Toen was ik 16, en ik herinner me idd ook nog hoe krap het allemaal was. Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m max
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 18:01:25 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62356565
Krap zijn ze zeker. In de Thalys zitten mensen die 2 meter of langer zijn gewoon bijna dubbelgevouwen en rechtop staan is er dan ook niet bij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:14:42 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62358278
Hoe in de neuk krijg je zoiets voor elkaar?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:18:26 #124
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62358369
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m max
Het waren toch camembertvreters?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2008 @ 19:21:03 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62358419
Die is met een redelijke snelheid haaks linksaf gegaan.

En het lijkt al alsof er daar veel treinen langsrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')