Ze kunnen hier gewoon een normale loc aan hangen, dit is de standaardmanier om TGV's te verslepen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef James1988 het volgende:
Geinig om te zien zo, die kopbak van die Thalys. Ziet er naar uit dat ze hem met een andere Thalys hebben weggesleept?
Hé, sterkte hè!quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Naais, een uitgeklede dienstregeling de komende 2 dagen tussen den haag en rotterdam. 2 stoptreinen per uur en ook op andere tijden...
Dat geeft niet, als vanochtend niet 1 Vtje aan kwam rijden
Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
Ik moet aanstaande vrijdag naar Düsseldorf, en ik wil over Venlo reizen. Volgens bahn.hafas.de kost dat deel me 12,10 (in Nederland heb ik OV) maar ik kan geen ticket uitprinten, en opsturen vanuit Duitsland duurt misschien net te lang. Kan ik deze kaartjes ook al in Nederland uit de automaat halen?
Volgens ns.nl moet ik mijn kaartjes voor die buitenlandse reis bij Hispeed gaan halen, maar die sturen me liever over Arnhem met de ICE
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerderquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Er staan in Venlo duitse kaartautomaten
Afgelopen zaterdag waren deze allebei (!!) normaal in dienst
Dat tarief is alleen beschikbaar als je minimaal een week van te voren boekt, en ik ga aanstaande vrijdag. Bovendien scheelt het voor mij nauwelijks in tijd. We hebben hier trouwens ook geen balie, laat staan eentje van NS HiSpeedquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kost ook maar ¤19 (enkele reis welteverstaan).
Maar als je NS Hispeed vraagt om over Venlo te reizen, moet dat wel kunnen lijkt me. Vraag het gewoon aan de balie?
Half uurtje eerder van huis gaan lijkt me dan de makkelijkste optiequote:Op maandag 13 oktober 2008 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas heb ik in Venlo een overstap van een paar minuten, dus ik heb dat kaartje liever al wat eerder
Dat is wat ik zocht, bedankt voor de infoquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:42 schreef Socios het volgende:
Je kan gewoon uit de Nederlandse kaartautomaat het volgende kaartje halen:
Venlo(gr)
DUESSELDORF
Via <1184>Venlo(gr)<1080>Kaldenkirchen*
Moenchengladb.*Neuss*****
Kostte in 2007 EUR 13,-.
Een goede reis.
Het zijn ook losse motorwagens, die in Frankrijk regelmatig worden uitgewisseld. Een aantal Reseau-motorwagens rijden ook rond met Duplex-stammen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:10 schreef sander89 het volgende:
Foto gevonden op Somda.
[ afbeelding ]
Ze hebben de motorwagen bewust dus eerst een stuk verderop gezet.
Wist niet dat een Thalys ook gewoon van die ouderwetse stootblokken heeft.![]()
Voor de mechanische koppeling zijn de koppelwagens universieel uitgevoerd, bovendien kan er ook gebruik gemaakt worden van een koppelboom.quote:Is natuurlijk wel zo makkelijk weg te slepen met een loc ervoor, want anders hadden ze een andere Thalys/ICE moeten gebruiken om deze Thalys weg te slepen.
Of natuurlijk een speciale koppelwagon, maar die hebben we niet in NL lijkt me.
Ik dacht dat alle TGV's 1500V aankunnen omdat ze dat in Frankrijk zelf ook nog op flinke stukken hebben?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me niet, want dat past vast niet op onze 1500V
Bron: Wikipediaquote:Bovenleidingsspanning
In Frankrijk worden twee spanningssoorten toegepast: 1500V gelijkspanning voor de lijnen ten zuiden van Parijs; 25kV 50Hz wisselspanning voor de lijnen ten noorden van Parijs en alle nieuw geëlektrificeerde lijnen, inclusief de LGV's. Omdat de TGV na het verlaten van de LGV verder rijdt over conventionele spoorlijnen zijn alle TGV's geschikt voor beide soorten. Het omschakelen gebeurt al rijdende. De reiziger kan dat wellicht merken aan het kortstondig uitvallen van de ventilatie en/of air-conditioning.
Bij voeding met 1500V = zijn het vermogen en de topsnelheid beperkt. Onder de 1500V-bovenleiding gebruikt elk motorrijtuig de eigen stroomafnemer.
De TMST-treinstellen zijn oorspronkelijk niet geschikt voor 1500V = omdat geen diensten ten zuiden van Parijs werden voorzien. Inmiddels zijn 5 treinstellen omgebouwd voor de diensten naar de wintersportgebieden in de Franse Alpen.
Ik heb in 1989 bij dat NS-jubileum de halve dag doorgebracht in de eerste klas in de TGV-Atlantique. Toen was ik 16, en ik herinner me idd ook nog hoe krap het allemaal was. Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m maxquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:34 schreef Duvel het volgende:
In 1993 reed er in Nederland een TGV rond ter promotie van het concept. Deze reed geheel op eigen kracht, alleen achterlijk langzaam. Ik kan me herinneren dat ik er zelfs als 15 jarige niet ruim in zat.
Het waren toch camembertvreters?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker gebouwd voor stokbroodvretertjes van 1,65 m max
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |