Ik ben nog niet zo lang op FOKquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:25 schreef Cahir het volgende:
Kan hier geen sticky van worden gemaakt? Dit is een maandelijkse terugkerend topic onderwerp.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
Na de dood... is er een begravenis/crematie. Dat weet iedereen.
Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEETquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:38 schreef mrfool het volgende:
Je gaat naar toe waar in je gelooft...
dat is inderdaad wel de enige beredenering met zoietsquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:40 schreef PinPine het volgende:
[..]
Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEET
Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggenquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?
A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)
B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)
C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)
D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)
Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!!
Gaat meer om de meningen en die ideeën daarachterquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:48 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggen
Dat lijkt mij het enige juiste antwoord.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
Na de dood... is er een begravenis/crematie. Dat weet iedereen.
Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nogquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:57 schreef leonpwner1 het volgende:
B en C zijn complete bullshit.
Ik stel me de dood gewoon voor als een slaap, maar dan zonder droom. Je hebt niet het besef dat je er nog bent, want dat ben je ook niet (). Probeer je eens voor te stellen wat er was voor je geboren werd. Dat is precies hetzelfde als wat er is nadat je dood bent gegaan
Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:52 schreef heartz het volgende:
[..]
Of ik dit moet geloven......... ? Wie is die man?
Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:01 schreef henkvs58 het volgende:
Als je gelooft in 1 onzichtbare God, dus Joods, moslim of christelijk, dan geloof je in hemel en evt .hel Ben je Hindoe, dan geloof je in reincarnatie en ben je atheist, dan geloof je in niks.
Stel dat er niets is na de dood, dan maakt het dus ook niks uit wat je tijdens je leven hebt uitgespookt. Stel dat er zoiets is als reincarnatie, dan moet je wel je best doen, anders keer je terug in een lagere levensvorm. Gelukkig heb je dan in die lagere levensvorm weer een nieuwe kans om je best te doen en weer omhoog te reincarneren.
Alleen als er zoiets is al een God of meerdere goden, dan moet je in dit leven iets doen om in de hemel te komen. Dat heeft dus niks te maken met wat je gelooft, maar wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:06 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nog) Dat zegt dus helemaal niets ver hoe het is aan de andere kant van de dood.
Nee, immers: wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.quote:
Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef heartz het volgende:
[..]
Jij denkt nooit na over de dood?
Op een aurofoto schijn je toch iemand zijn 'energie' te kunnen zien en aan de hand van de 'aurakleuren' kan je bepalen hoe iemand zich voelt? Dus wij zijn allemaall energieën?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:13 schreef Superfast het volgende:
[..]
Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,
Nadat een geliefd iemand overleden is heb je nooit bepaalde typische dingen meegemaakt die je niet direct kon verklaren?
Je droomt nooit over mensen of dingen die dan later opeens exact zo gebeuren.
Je hebt vast nooit in een gesprek met iemand een bepaald gevoel gekregen of een gedachte over die persoon wat je niet gezegd hebt maar later wel zo bleek te kloppen......
Ik nodig je uit om een keer een bakkie koffie of thee te komen drinken , het is hier geen sekte maar bepaalde dingen zal ik (of anderen) jou kunnen vertellen die zo precies kloppen dat je met je oren staat te klapperen over hoe dicht ze bij de waarheid komen of zelfs dieper gaan dan jij ooit beschouwend over jezelf hebt gevoeld.
De fout is dat mensen overal iets van willen denken of een mening moeten hebben en vreselijk beredenerend in het leven staan en wat ze ECHT voelen negeren vanwege gedachtes en theorieen die ze bedenken om zichzelf maar in te dekken........
Als er niets is na de dood behalve je kistje of de urn dan daag ik mensen uit om een keer mee te gaan en je zult verbaasd staan wat je meemaakt......
Als je bevestigd dat de dingen die je hebt gezien of gevoelt heb echt waren dan kun je niet meer zeggen er is niets na de dood.
Als je niks voelt dan is dat ook prima even goede vrienden
Eigenlijk hoop ik stiekem een beetje op C, maar ik denk toch A.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:25 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?
Als er na dit leven helemaal niks is, dan heeft iedereen maar heel even de tijd om te leven, want 80 jaar is maar kort. In ieder geval eindig. Probeer mij eens te vertellen hoe ik in 80 jaar mijn leven inhoud moet zien te geven. (huis, baan, lieve vrouw, dito kinderen heb ik alquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:17 schreef lievmeisjuh het volgende:
[..]
Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?
[..]
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.
Waarom denk je dan niet vrolijk B! Wordt christelijk, want dan hoef je alleen maar te geloven! En ga je naar de hemel. Party in eternity! Lijkt me tof!quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:39 schreef Roux het volgende:
A. denk ik ook en ik vind het zo beangstigend, het idee dat met de dood alles ophoudt. Dat je voorgoed niet meer wakker wordt. Het is iets wat ik niet kan bevatten.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)
B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)
C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)
Veel ervaring met dieren heb ik niet (80 koeien, 300 zeugen, 8 katten en een hond om van de insecten nog te zwijgen) maar over het algemeen komt het op hetzelfde neer: Voor eten en voortplanten doen ze alles en dat gaat allemaal gewoon op instinct. Nu doe ik ook wel alles voor eten en sex, maar wel op een bewuste manierquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef dutchgal het volgende:
dieren hebben geen karakter? whahahahaahahahahaha wat een onzin...
Wat?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
D: het zelfde als voor de geboorte... je bent er niet ,... als inititeit/bewustziijn besta je niet meer.... je bent slechts een herinnering van anderen... en als je een invloedrijk persoon bent geweest.. zoals einstein of zo .. leeft je gedachtegoed voort
maar de persoon zelf.. is verdwenen
geen hemel, geen hel, geen reincarnatie of andere onwaarschijnlijkheden
[..]
Hoe kom je op dit idee?quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:11 schreef henkvs58 het volgende:
Antwoord B is dus juist. De vraag waar we naar toe gaan is even essentieel als waar we vandaan komen. Weet je het antwoord op de 1, dan weet je de ander ook. Als alles op toeval berust, is het OK dat we in het niets verdwijnen. Volgens mij is er een macht die alles organiseert. Deze macht noem ik God en ik heb er diep respect voor. God houdt van mij en ik hou van Hem, hoewel ik Hem nog nooit direct gezien heb. God heeft de wereld gemaakt en ook eenden bedacht.Als je een eend kan bedenken, ben je tof.
Volgens mij is het Gods bedoeling geweest dat alle mensen Zijn ambassadeurs zijn op de aarde en we maken er een teringbende van. Op een of andere manier houdt God zoveel van ons dat hij ons de kans geeft om bij Hem te kunnen komen. Dat is Hemel. Tegelijkertijd is het afwijzen van die kans Hel. Op welk moment je de keuze van accepteren of afwijzen moet maken, dat weet ik niet, maar het kan vast geen kwaad om er vroeg bij te zijn, dus ben ik alvast begonnen.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef bioloogje het volgende:
Je lichaam is niet meer dan een hoop stoffen die gebonden zijn en daarmee je cellen vormen, die vormen dan weer je organen etc. Je bewustzijn wordt door wat elektrische signalen en leuke stofjes gecreëerd. Wanneer je dood bent doen je cellen het niet meer bewustzijn valt weg en er is niets meer van over. Het antwoord is volgens mij dus.....A.
B en C zijn bedacht door en voor mensen die bang zijn voor A en zichzelf zo wijsmaken dat er iets is om zo om te kunnen gaan met hun angst.
Je zegt het zelf al bewijs verzamelen. Bestaan doen we sowieso anders hadden jij en ik dit niet kunnen typen. We weten over het algemeen heel erg goed wat er in ons lichaam gebeurd, door waarnemingen die niet te weerleggen zijn. Uit deze bewezen waarnemingen valt eigenlijk alleen maar te concluderen dat er niets is na de dood.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:15 schreef dutchgal het volgende:
[..]
eh...en hoe weet jij dat zo zeker? wetenschap kan ook iets zijn waar wij ons aan vastklampen om bewijst te verzamelen voor ons bestaan....
Volgens mij is het een keuze. Maar wel een keiharde keuze. Of er is niks, of er is een hogere macht. Puur rationeel, is het verstandiger om voor de hogere macht te kiezen, maar mijn gevoel zegt ook dat er een hogere macht moet zijn. Uiteindelijk is het voor mij dus een mix van verstand en gevoel. In ieder geval is het wel iets, waar ik veel over heb nagedacht.quote:
Meneer Bioloogje, bovenstaande zin komt niet erg wetenschappelijk op mij over. Met name jeukt het mij dat je beweert dat uit bewezen waarnemingen iets valt te concluderen, zonder te vermelden welke waarnemingen dat zijn of hoe die conclusies tot stand zijn gekomen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:20 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al bewijs verzamelen. Bestaan doen we sowieso anders hadden jij en ik dit niet kunnen typen. We weten over het algemeen heel erg goed wat er in ons lichaam gebeurd, door waarnemingen die niet te weerleggen zijn. Uit deze bewezen waarnemingen valt eigenlijk alleen maar te concluderen dat er niets is na de dood.
[..]
Ik hoop dat je het wel met me eens bent dat uit bewezen zaken conclusies zijn te trekken (wat deze zaken/waarnemingen ook zijn).quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:25 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Meneer Bioloogje, bovenstaande zin komt niet erg wetenschappelijk op mij over. Met name jeukt het mij dat je beweert dat uit bewezen waarnemingen iets valt te concluderen, zonder te vermelden welke waarnemingen dat zijn of hoe die conclusies tot stand zijn gekomen.
Het is idd geschreven maar wel geschreven vanuit onderzoek en dus gebaseerd op feiten. Dit kun je niet zeggen van bijv. de bijbel.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:34 schreef dutchgal het volgende:
heheh dat is ook geschreven hoor... niet alles wat in boeken staat klopt...of moet DE waarheid zijn...
en we zijn inderdaad uit moleculen gemaakt...maar dat betekent niet dat we geen hoger doel dienen
we zijn hier toch niet om straks weer op te lossen? erg zinloos dan....
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:27 schreef heartz het volgende:
[..]
Op een aurofoto schijn je toch iemand zijn 'energie' te kunnen zien en aan de hand van de 'aurakleuren' kan je bepalen hoe iemand zich voelt? Dus wij zijn allemaall energieën?
Kan je dit ook in je eigen woorden uitleggen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:42 schreef Superfast het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Ik kan je dit allemaal gaan uitleggen maar heb een site gevonden waar (in de kern) de informatie staat hoe ik het zie , niet helemaal maar wel grotendeels.
Daarnaast duidelijk uitgelegd ook , als je tijd hebt moet je maar eens op je gemak lezen (het is wel een aardige lap tekst maar dat zie je meer hier dus vooruit)
http://www.espavo.nl/pages/welkom/de-mens-als-energie.php
Ooh jaquote:Overigens heb jij ook iets waar ik mee connect , gevoelsmatig dan.
Volgens mij weet jij het heus wel (mensen die ergens mee zitten zoeken jou niet zomaar willekeurig op hoor om hun verhaal te doen) maar ben je ook wel weer nuchter in bepaalde dingen weet echter dat e.e.a. elkaar niet uitsluit en dat het goed te combineren is
je zegt..je bewustzijn valt weg...wie zegt dat?quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef bioloogje het volgende:
Je lichaam is niet meer dan een hoop stoffen die gebonden zijn en daarmee je cellen vormen, die vormen dan weer je organen etc. Je bewustzijn wordt door wat elektrische signalen en leuke stofjes gecreëerd. Wanneer je dood bent doen je cellen het niet meer bewustzijn valt weg en er is niets meer van over. Het antwoord is volgens mij dus.....A.
B en C zijn bedacht door en voor mensen die bang zijn voor A en zichzelf zo wijsmaken dat er iets is om zo om te kunnen gaan met hun angst.
het past precies in de visie dat de wereld eigenlijk niet echt isquote:Op zaterdag 20 september 2008 01:50 schreef dutchgal het volgende:
[..]
je zegt..je bewustzijn valt weg...wie zegt dat?
behalve dat klopt jouw verhaal over het menselijk lichaam...het past precies in de visie dat de wereld eigenlijk niet echt is...allemaal moleculen...en waar halen mensen dan de arrogantie vandaan om in boeken te beweren dat wij gelijk hebben? wij proberen overal te heersen en beheersen... verklaringen die we niet volgens ons-mensen-wetenschappelijk-gemaakte-manier kunnen verklaren zijn altijd fout? of zijn mensen gewoon angstig voor iets wat ze (nog) niet kunnen zien?
we gebruiken tenslotte maar 5 procent van onze hersenen...
Klopt het blijft ook altijd lekker nutteloosquote:Op zaterdag 20 september 2008 02:12 schreef dutchgal het volgende:
hehe leuk he...2 visies tegenover elkaar....
Moah, ik vind veel gelovigen en wetenschappers net zo koppig.quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:15 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Klopt het blijft ook altijd lekker nutteloos![]()
Gelovigen geloven niet maar zeggen te weten, en wetenschap wil daar bewijzen voor zien maar die zijn er niet, want gelovigen bewijzen hun geloof niet maar proberen de wetenschap onderuit te halen.
Was niet bedoelt als steek. Maar de gelovigen zoeken nu eenmaal bewijs dat bijv. de evolutie onderuit haalt. Zo hebben ze de leeftijd van een levende slak bepaald met koolstof datering en de slak bleek 1000 jaar oud te zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:17 schreef dutchgal het volgende:
hahaha..nog even een steekje na? heheh...
nou ja je verdedigt jezelf in ieder geval wel...
ik ga slapen!
Zeker zijn ze ook echt. Ze hechten alleen waarde aan totaal andere zaken, en in die behoefte kunnen ze elkaar niet tegemoet komen. Daarom is het zo'n eeuwig durende discussie.quote:Op zaterdag 20 september 2008 02:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Moah, ik vind veel gelovigen en wetenschappers net zo koppig.
Die zogenaamde tunnel schijnt te komen doordat bloedvaten in de hersenen zich vernauwen, of zoiets.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:31 schreef Superfast het volgende:
Je moet je gevoel volgen als jij bij A een beter gevoel hebt moet je daarvoor kiezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 04:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Die zogenaamde tunnel schijnt te komen doordat bloedvaten in de hersenen zich vernauwen, of zoiets.
Reuze interessant die BDE's, maar ik geloof toch echt in A.
Ik heb daar ooit wat over gelezen. Ik weet alleen niet meer waar. 't was - volgens mij - een betrouwbare bron.quote:Op zaterdag 20 september 2008 05:02 schreef Superfast het volgende:
[..]
Je moet je gevoel volgen als jij bij A een beter gevoel hebt moet je daarvoor kiezen.
Die tunnel van licht zou komen door je bloedvaten zeg je? Kun je dit met feiten ondersteunen of is het lekker makkelijk om zo e.e.a. te verklaren?
Ik heb die berichten ook wel eens gelezen en misschien heb je wel gelijk hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2008 05:12 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik heb daar ooit wat over gelezen. Ik weet alleen niet meer waar. 't was - volgens mij - een betrouwbare bron.
Maar goed, echt veel kan je hier niet mee
nee we denken dat we als een ster zijn. maar alles heeft een eind. net als het heelal dat sterft langzaam ook. dus sterren ook. en dan is er eeuwige. net als de ruimt tussen de sterren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 06:26 schreef DrDarwin het volgende:
We are the stuff that stars are made of, and after death we will be again.
En in jouw lichaam zitten statistisch gezien meerdere watermoleculen die ooit door Jezus Christus of Mohammed zijn uitgepist, en misschien ook wel een paar die door Jezus en Mohammed zijn uitgepistquote:Op zaterdag 20 september 2008 06:26 schreef DrDarwin het volgende:
We are the stuff that stars are made of, and after death we will be again.
Ehh... mensen zijn ook dieren?quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:33 schreef henkvs58 het volgende:
Dieren gaan dood, mensen niet. Mensen hebben Gevoel (hoofdletter G) en karakter. Als je dood gaat, wordt je karakter van je lichaam gescheiden. Dat hoor je van bijna dood ervaringen. Dat lijkt me dus ook logisch
Heel wijs gesproken en mee eensquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:38 schreef mrfool het volgende:
Je gaat naar toe waar in je gelooft...
Weet je het zeker?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:17 schreef lievmeisjuh het volgende:
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.
iddquote:Op woensdag 24 september 2008 22:15 schreef Bastard het volgende:
Wat is er na de dood, na de dood komt nieuw leven, er komt een hereniging met alle oude bekenden, oude familie en oude vrienden.
Uit dit leven en uit alle andere levens die je hebt geleefd.
En daarna komt weer nieuw leven... de eeuwige cyclus als je wilt.
And i couldn't care less.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:04 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En in jouw lichaam zitten statistisch gezien meerdere watermoleculen die ooit door Jezus Christus of Mohammed zijn uitgepist, en misschien ook wel een paar die door Jezus en Mohammed zijn uitgepist
Nonsens.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:15 schreef Bastard het volgende:
Wat is er na de dood, na de dood komt nieuw leven, er komt een hereniging met alle oude bekenden, oude familie en oude vrienden.
Uit dit leven en uit alle andere levens die je hebt geleefd.
En daarna komt weer nieuw leven... de eeuwige cyclus als je wilt.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
Kijk om je heen, alles bestaat en is, hoe kan dit alles zomaar ontstaan?
Alles is bijzonder, wij ook, het kan niet zijn gewoon dat er niets is.
Ik zie de aarde als een hel, geweeklaag gekreun smart, wij komen hier opnieuw, omdat wij niet voldoende geleerd hebben, niet in het licht gekomen zijn, tot perfectie zijn gekomen, en doordat we karma opladen op ons zelf. Door gedrag etc, fouten die we maken. De aarde is de beste leerschool.
Ik heb enkele keren regressie gedaan waarbij ik toch verdomd veel terugvond van het nu zijn van een toen zijn.
Erg bizar was dat en ook erg mooi om mee te maken.
Niet onwaarschijnlijker dan wat jij vindt. Zomaar per ongeluk 'bestaan' en dan ineens weer niet is net zo goed nonsens hoor. Laten we het wel in perspectief bekijken.quote:
Dat klopt.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Mensen als Darkwolf zijn levend bewijs van het gebrek aan streng wetenschappelijk en filosofisch denken als het aankomt op zoiets discutabels als leven na de dood of reïncarnatie.
Dat maak jij er van.quote:Ze nemen hun eigen ervaring als ultieme bewijs, en verzuimen te bewijzen dat die ervaring hen correcte kennis verschaft van een leven na de dood. Het enige waar ze op kunnen wijzen is de universaliteit van hun ervaringen.
Dat doe ik zelf echter niet.quote:Met dit soort gekronkel houdt de mens zichzelf alleen maar illusies voor. Hij ontvlucht het harde gegeven dat wij van stof zijn en tot stof zullen wederkeren, dat uiteindelijk al het leven ijdelheid der ijdelheden is.
Je lichaam vergaat nog steeds tot stof hoor als je gelooft in een hiernamaals .quote:Op donderdag 25 september 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Mensen als Darkwolf zijn levend bewijs van het gebrek aan streng wetenschappelijk en filosofisch denken als het aankomt op zoiets discutabels als leven na de dood of reïncarnatie. Ze nemen hun eigen ervaring als ultieme bewijs, en verzuimen te bewijzen dat die ervaring hen correcte kennis verschaft van een leven na de dood. Het enige waar ze op kunnen wijzen is de universaliteit van hun ervaringen. Tja, astrologie wordt ook in alle tijden en culturen bedreven, maar het blijft bogus. Als laatste vluchtweg stellen ze dat je vrijwel niets zeker kan weten, dus dat het geloof in reïncarnatie dezelfde epistemologische status heeft als zeg, geloof in de zwaartekracht.
Met dit soort gekronkel houdt de mens zichzelf alleen maar illusies voor. Hij ontvlucht het harde gegeven dat wij van stof zijn en tot stof zullen wederkeren, dat uiteindelijk al het leven ijdelheid der ijdelheden is.
Mijn resultaat is dat er geen grond is om de hypothese 'er is leven na de dood' als waar te zien. Modern onderzoek naar de wisselwerking tussen neurofysiologie en persoonlijkheid laat overduidelijk zien dat er geen 'ziel' is die los staat van het lichaam. Lichaam en geest zijn niet gescheiden: wie gelooft dat ze dat wel zijn hangt het filosofisch fossiel genaamd het Cartesiaans dualisme aan.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef Summers het volgende:
Waar zijn de resultaten van jou streng wetenschappelijk onderzoek over leven na de dood dat je wel weet te vertellen dat mensen die geloven in bijv reincarnatie NAV eigen ervaringen een vluchtweg zoeken en in kronkels denken en GEEN correcte kennis is ??????
Lichaam en geest zijn wel degelijk gescheiden.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:12 schreef Scaurus het volgende:
Mijn resultaat is dat er geen grond is om de hypothese 'er is leven na de dood' als waar te zien. Modern onderzoek naar de wisselwerking tussen neurofysiologie en persoonlijkheid laat overduidelijk zien dat er geen 'ziel' is die los staat van het lichaam. Lichaam en geest zijn niet gescheiden: wie gelooft dat ze dat wel zijn hangt het filosofisch fossiel genaamd het Cartesiaans dualisme aan.
Je kan het mooi verwoorden en je denkt op je wetenschappelijke manier prima en hebt ook helemaal gelijk.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mijn resultaat is dat er geen grond is om de hypothese 'er is leven na de dood' als waar te zien. Modern onderzoek naar de wisselwerking tussen neurofysiologie en persoonlijkheid laat overduidelijk zien dat er geen 'ziel' is die los staat van het lichaam. Lichaam en geest zijn niet gescheiden: wie gelooft dat ze dat wel zijn hangt het filosofisch fossiel genaamd het Cartesiaans dualisme aan.
Ik ben nog steeds nieuwschierig naar het overleden paard waarmee je volgens eigen zeggen gecommuniceerd hebtquote:Op donderdag 25 september 2008 12:26 schreef Darkwolf het volgende:
. Ben wel nieuwschierig geworden eigenlijk.
Waar baseer jij eigenlijk je uitspraken over wetenschap op? Op de mooie boekjes van Deepak Chopra?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:26 schreef Darkwolf het volgende:
Lichaam en geest zijn wel degelijk gescheiden.
Modern onderzoek?
Alsjeblieft zeg.
Zoals ik al zei: de wetenschap tast zelf nog veel te veel in het duister om een soort dergelijke claim te kunnen maken.
Eigenlijke bron is The Blank Slate van Steven Pinker, maar ben te lui om het over te typen. Daarom even ergens anders vandaan: het wonderlijke verhaal van Phineas Gage.quote:En anders zou ik dat onderzoek wel eens willen zien met de resultaten, if you please. Ben wel nieuwschierig geworden eigenlijk.
Daar geloof ik zeer weinig van, gezien je laatste wat cynische reactie daarover.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:50 schreef Hanoying het volgende:
Ik ben nog steeds nieuwschierig naar het overleden paard waarmee je volgens eigen zeggen gecommuniceerd hebt
Nu heb ik wel eens vaagjes gehoord van hem maar nog nooit een boekje gezien of aangeraakt.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Scaurus het volgende:
Waar baseer jij eigenlijk je uitspraken over wetenschap op? Op de mooie boekjes van Deepak Chopra?
Geen probleem en heel erg bedankt.quote:Eigenlijke bron is The Blank Slate van Steven Pinker, maar ben te lui om het over te typen. Daarom even ergens anders vandaan: het wonderlijke verhaal van Phineas Gage.
De intentie van mijn interesse is er één die je niet aan zal staan, ik ben er namelijk voor de volle 100 % van overtuigd dat het niet mogelijk is om met overleden paarden te communiceren en acht het waarschijnlijk dat je aan waanvoorstellingen lijdt.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:11 schreef Darkwolf het volgende:
Qua bewijs heb ik een chatlog daar de sessie volledig live was zodat alles bevestigd kon worden on-the-fly daar ik goed aan de tand werd gevoeld met de nodige vragen.
Helaas kan ik niet het origineel verstrekken daar het een vertrouwelijk consult is geweest natuurlijk, maar wel de puntjes op een rij en wat knip werk hier en daar.
Skeptisch zijn is prima, maar debunkeren en discussieren van het consult zal geen zin hebben.
Dus nogmaals: ik ben benieuwd naar je daadwerkelijke intentie van je interesse
Tja, als iemand over chatsessie met overleden paarden begint, dan ben ik de laatste om daar serieus op in te gaan. Ik zwem graag tegen domheid in, maar wel met de hoop een bestemming te bereiken.quote:
In mijn kijk op de werkelijkheid hoort communiceren met overleden paarden tot de mogelijkheden , daar ben ik weer voor de volle 100% van overtuigt en ik weet zeker dat andere mensen die mogelijkheid ook zien , weet je zeker dat jij niet degene bent die aan een waanvoorstelling lijd ?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De intentie van mijn interesse is er één die je niet aan zal staan, ik ben er namelijk voor de volle 100 % van overtuigd dat het niet mogelijk is om met overleden paarden te communiceren en acht het waarschijnlijk dat je aan waanvoorstellingen lijdt.
open mind is leuk om op te schrijven na al die vooroordelen waarbij je jezelf op je knokkels moet bijten om geen rotopmerking te maken maar of dat nou een open mind is ???quote:Wat overigens niet wegneemt dat ik wel degelijk nieuwschierig ben naar je chatlog, post hem gerust en ik beloof dat ik er met een open mind naar zal kijken en zal proberen de "mijn god", mocht hij weer in me op komen, niet te posten. Ik zal zelfs proberen een enigzins onderbouwde analyse cq reactie op jouw consult te geven
"Op in te gaan"?quote:Op donderdag 25 september 2008 19:56 schreef Scaurus het volgende:
Tja, als iemand over chatsessie met overleden paarden begint, dan ben ik de laatste om daar serieus op in te gaan. Ik zwem graag tegen domheid in, maar wel met de hoop een bestemming te bereiken.
Ah!quote:Op vrijdag 26 september 2008 07:18 schreef Summers het volgende:
open mind is leuk om op te schrijven na al die vooroordelen waarbij je jezelf op je knokkels moet bijten om geen rotopmerking te maken maar of dat nou een open mind is ???
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?quote:
Eensch. Het is puur menselijke arrogantie om te denken dat wij verheven zouden zijn boven de dood.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:20 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?
Ontopic, er is geen leven na de dood. Alle uitleg voor al die verschillende soorten "na de dood.." verhalen stammen uit een angst voor de dood, niet zozeer voor een individu, maar ook voor derden. Dat wordt er al vroeg ingegoten als je eerste huisdiertje komt te overlijden.
Mensen zijn voorspelbare diertjes. Iedereen vind zichzelf zo belangrijk dat ze maar al te graag zichzelf belangrijke rollen toekennen. Zo zijn er veel mensen overtuigd dat juist zij het einde van de mensheid gaan meemaken. En zijn vele gelovigen ervan overtuigd dat ze Jesus zijn wederopstanding gaan meemaken.
En het frappante is dat ze allemaal overtuigd zijn dat hun waarheid de enige waarheid is. En dan proberen ze hun zielige hersenspinsels te verklaren door juist hetgeen wat tegen hun werkt onderuit te halen. Dingen zoals wetenschap. Dat zie je in dit topic ook weer terug.
Echter.
Nog nooit heeft iemand 800 man kunnen vervoeren door het te wensen.
Wetenschappers vonden vliegtuigen uit.
Nog nooit heeft iemand een misdaad opgelost door te praten met doden.
Wetenschappers herkennen DNA sporen.
Een gelovige die bad om genezen te worden van zijn ziekte is dan misschien genezen...
... Maar wel omdat wetenschappers virussen en infecties kunnen behandelen.
En al (alles, echt geen enkele uitzondering) het paranormale is tot nu toe nog ontkracht of zo belachelijk dat je er eigenlijk niet op moet reageren. Zoals mensen die met paarden praten. Zoals mensen die geloven dat er een god is. Zoals mensen die geloven met spoken te kunnen praten.
Het werkt gewoon niet als puntje bij paaltje komt.
En gek genoeg is het dan nooit hun eigen schuld.
Conclusie: De meeste mensen zijn mentaal niet in staat het nutteloze van het leven te erkennen, laat staan hun eigen stervelijkheid. Dus verzinnen ze, en accepteren ze, de meest belachelijke uitleg die invloedrijke personen maar kunnen verzinnen.
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:20 schreef Blue-eagle het volgende:
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?
Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.quote:En al (alles, echt geen enkele uitzondering) het paranormale is tot nu toe nog ontkracht of zo belachelijk dat je er eigenlijk niet op moet reageren. Zoals mensen die met paarden praten. Zoals mensen die geloven dat er een god is. Zoals mensen die geloven met spoken te kunnen praten.
Dit is nogal een vreemde stelling als je er vanuit gaat -als mens- dat ook andere dieren "verheven" zouden zijn boven de dood.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Eensch. Het is puur menselijke arrogantie om te denken dat wij verheven zouden zijn boven de dood.
Ook dieren zijn wat mij betreft niet verheven boven de dood. Reincarnatie is simpelweg een middel om de grote massa gerust te stellen en te controleren.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.
Dus het antwoord luidt automatisch: nee, ik heb totaal geen zin of een drive om het te willen bewijzen.
Het is voor mij persoonlijk bewezen (en de mensen die ik heb kunnen helpen er mee) en dat is meer dan genoeg.
No offense, mensen zoals jij zullen er nooit overtuigd van raken en zijn sowieso zonde van mijn tijd en energie.
Jij gelooft het niet. Nou prima toch? Waarom zou ik mij aan jou willen bewijzen?
Ik slaap er echt niet beter of minder van als jij niet gelooft dat het kan.
[..]
Dit is nogal een vreemde stelling als je er vanuit gaat -als mens- dat ook andere dieren "verheven" zouden zijn boven de dood.
Wat WEL arrogantie den top is dat mensen die er open voor staan er van overtuigd zijn dat je van dier naar mens incarneert en niet meer terug, omdat de mens het allerhoogste iets is dat er is.
DAT is pas arrogantie den top.
Weer een stelling die je mij echt zal moeten uitleggen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Ook dieren zijn wat mij betreft niet verheven boven de dood. Reincarnatie is simpelweg een middel om de grote massa gerust te stellen en te controleren.
De monotheisten geloven over het algemeen niet in reincarnatie maar er zijn nog twee andere grote en bekende religies.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef Darkwolf het volgende:
Er zijn maar enkele religies die in reincarnatie geloven en de grootste en bekendste behoren daar niet bij.
Hanoying is anders meer dan bereid om jouw chatsessie te lezen en te analyseren. Dat lijkt me een win-win situatie, ik krijg de kans om me in te leven in jouw wereld en jij krijgt de kans om een kritische analyse van je eigen sessie te lezen. Als jouw chatsessies en bevindingen echt onverklaarbare wendingen nemen dan ben ik rationeel genoeg om in te zien dat ik die wendingen niet kan verklaren en dan zal ik dat laten weten. Maar je deelt dus bij voorkeur alleen je openbaringen met mensen die bij voorbaat al jouw visies delen, jammer.quote:Toen ik zijn post las had ik ook zoiets van hoe bedoel je Hanoying spreekt zichzelf gigantisch tegen?
Ik ben er dan ook maar niet op in gegaan. Want zowel de logica even eens als zijn uitgesproken intensies die flink met elkaar conflicteren ontgaan mij volledig.![]()
Hier meldt een debunker die met liefde een kritische analyse zou geven van jouw paardsessies maar je weigert de 'data toegankelijk te maken'quote:Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.
Niemand op deze hele planeet heeft dat tot heden kunnen bewijzen.
En ik ben niet het enige voorbeeld.
Oh. Jammer. Voorspelbaar, maar wel jammer.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.
Dus het antwoord luidt automatisch: nee, ik heb totaal geen zin of een drive om het te willen bewijzen.
Juist. Als jij dat denkt moet je dat vooral blijven geloven.quote:Het is voor mij persoonlijk bewezen (en de mensen die ik heb kunnen helpen er mee) en dat is meer dan genoeg.
None taken. No offense, mensen zoals jij kunnen het nooit bewijzen, omdat het niet bestaat.quote:No offense, mensen zoals jij zullen er nooit overtuigd van raken en zijn sowieso zonde van mijn tijd en energie.
Ik, en velen met mij, erkennen mensen zoals jou enkel als oplichters of mentaal minder capabele mensen. Als je dat prima vind zijn we het daar over eens.quote:Jij gelooft het niet. Nou prima toch? Waarom zou ik mij aan jou willen bewijzen?
Ik slaap er echt niet beter of minder van als jij niet gelooft dat het kan.![]()
Nee, als je ook niet getest wordt kan men het nooit ontkrachten. Echter, de bewijslast ligt nog altijd niet bij ons. En totdat jij voldoet aan je bewijslast voor een extreme claim - namelijk praten met een diersoort - ben je gewoon een oplichter. Of hoor je thuis in een inrichting. No offense.quote:[..]
Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.
Niemand op deze hele planeet heeft dat tot heden kunnen bewijzen.
Jawel hoor. Statistisch gezien heeft het nog nooit plaatsgevonden. En de paar mensen die bekend zijn geworden met dergelijke praktijken zijn nog altijd ontmaskerd als zijnde goochelaars, illusionisten, oplichters of gekken. Maar nooit is er aangetoond dat er een mogelijkheid zou zijn dat hetgeen jij claimt te kunnen op waarheid berust.quote:En ik ben niet het enige voorbeeld.
Niemand heeft uberhaupt kunnen ontkrachten dat telepatisch communiceren met dieren absoluut niet mogelijk is.
Sorry, maar het is niet aan mij om iedere belachelijke claim te ontkrachten. Dan kan ik wel bezig blijven. Moet ik dan ook maar gaan bewijzen dat iemand niet met onzichtbare elfjes praat en de toekomst over 5 jaar kan voorspellen? Dat duurt me te lang.quote:Zo wel, kom dan maar eens met bronnen i.p.v dit soort nogal fors in de mond genomen uitspraken!![]()
Ze mogen toch best discussiëren..... zolang het maar niet agressief wordtquote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Bastard het volgende:
Jongens er is een aantal keuzes gesteld wat je denkt dat er zou na de dood... niet "sla elkaar de harses in als je het er niet mee eens bent"
Bedankt voor je open en heldere post.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:55 schreef Hanoying het volgende:
Nogmaals: Ik zou met liefde eens een kijkje nemen naar je chatsessie. ik ben heus wel enigzins vooringenomen amar ik ben ook intelligent en objectief genoeg om mijn eigen vooroordelen opzij te zetten en gewoon naar je chatsessie te kijken voor wat het waard is. Als het echt onverklaarbaar is dan zal ik dat alleen maar kunnen erkennen en dat moet voor jou toch juist de ultieme kick zijn. Overigens wil ik daar wel aan toe voegen dat je wel een min of meer complete sessie moet posten voor een objectieve analyse. Als je alleen de highlights post en het giswerk niet dan kan ik er niets mee.
Posten
En het is met deze instelling dat ik nog enigzins moeite wil doen voor mensen als Hanoying en niet jou!quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:44 schreef Blue-eagle het volgende:
None taken. No offense, mensen zoals jij kunnen het nooit bewijzen, omdat het niet bestaat.
Totaal niet, ik heb immers geen last van je.quote:Ik, en velen met mij, erkennen mensen zoals jou enkel als oplichters of mentaal minder capabele mensen. Als je dat prima vind zijn we het daar over eens.
Dat is lekker zwart-wit bekeken zeg.quote:Nee, als je ook niet getest wordt kan men het nooit ontkrachten. Echter, de bewijslast ligt nog altijd niet bij ons. En totdat jij voldoet aan je bewijslast voor een extreme claim - namelijk praten met een diersoort - ben je gewoon een oplichter. Of hoor je thuis in een inrichting. No offense.
Ook dit is weer een gedachtenkronkel die nergens op slaat.quote:Jawel hoor. Statistisch gezien heeft het nog nooit plaatsgevonden. En de paar mensen die bekend zijn geworden met dergelijke praktijken zijn nog altijd ontmaskerd als zijnde goochelaars, illusionisten, oplichters of gekken. Maar nooit is er aangetoond dat er een mogelijkheid zou zijn dat hetgeen jij claimt te kunnen op waarheid berust.
Maar ik moet wel mijn claims tot in het uitgebreide op tafel gaan gooien?quote:Sorry, maar het is niet aan mij om iedere belachelijke claim te ontkrachten. Dan kan ik wel bezig blijven. Moet ik dan ook maar gaan bewijzen dat iemand niet met onzichtbare elfjes praat en de toekomst over 5 jaar kan voorspellen? Dat duurt me te lang.
Mijn "simpele test" zal niet waardig voldoende te zijn om wat te bewijzen naar jouw maatstaven of die van de wetenschap. Dat is niet de functie van mijn gaven noch mijn taak.quote:Kortom, jij claimt iets wat je niet kan en wilt bewijzen, en vervolgens wordt mij verweten dat ik niet kan bewijzen dat je het niet kan. Nogal wiedes als jij niet mee wilt werken aan een simpele test.
Hier ga ik dus niet eens proberen om woorden aan vuil te maken.quote:Je hoeft het niet te (willen) bewijzen. Dat interesseert mij bijzonder weinig omdat je het toch niet kan. Maar wat mij stoort is dat er blijkbaar mensen zoals jijzelf zijn die zo overtuigd zijn van hun eigen kunnen dat ze er echt in geloven. En dat terwijl je toch relatief slim overkomt op deze fora.
Gezien de omstandigheden vermoed ik dus een oplichter. Niet een gek.
quote:Op zondag 28 september 2008 04:30 schreef solem2 het volgende:
maar om een sociaal geaccepteerd antwoord te geven op de vraag zelf:
koffie en hotelcake.
Dat maak jij ervan. Als jij 200 jaar geleden claimde dat mensen konden vliegen werd je ook voor gek versleten, al zouden weldenkende mensen kijken naar vogeltjes en insecten en concluderen dat "vliegen" welzeker bestaat en kan.quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:29 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat is lekker zwart-wit bekeken zeg.
Dus omdat iets (nog) niet te verklaren of vast te leggen is naar acceptable maatstaven, betekend dat per definitie dat je dan maar gestoort of een oplichter bent.
Ik kan praten met mensen. Dat kan ik aantonen door.. te praten. Met mensen.quote:Ook dit is weer een gedachtenkronkel die nergens op slaat.
Elk persoon
Genoeg mensen die tot heden nog niet ontmaskert zijn omdat het misschien niet te bewijzen is maar ook niet te ontkrachten.
Weer een foute aanname. Ik claim dat er geen basis is, geen bestaansrecht, voor jouw claims.quote:Maar ik moet wel mijn claims tot in het uitgebreide op tafel gaan gooien?
Lekker makkelijk.
Jouw claim is waarschijnlijker ("dat het niet bestaat. punt.") dus hoef jij deze niet te weerleggen natuurlijk en moet ik het daar maar mee doen.
Probeer er mee te praten zou ik zeggen.quote:Ik kan net zo goed tegen een stenen muur gaan schoppen.
Daar gaan we weer... je hoeft alleen maar 1 simpel feitje van 1 diertje op tafel te leggen om een basis voor je claim te leggen. Als jij kan aantonen of mijn hond zwanger is geweest in het verleden (of niet) door alleen met d'r te praten dan zijn we een stuk verder. Een 50% kans dat je 't goed hebt. Aan de andere kant, mocht je het fout hebben dan zit je er wel echt grandioos naast natuurlijk. Wat uiteraard de reden is waarom je het niet wilt doen omdat je liever een vaag verhaal ophangt zoals de meeste "paranormalen", ene verhaal wat op 10-tallen verschillende manieren uitgelegd kan worden.quote:Mijn "simpele test" zal niet waardig voldoende te zijn om wat te bewijzen naar jouw maatstaven of die van de wetenschap. Dat is niet de functie van mijn gaven noch mijn taak.
Omdat het allemaal nep isquote:Erover discussieren en "sparren" (mits constructief, wat met jouw dus praktisch onmogelijk is) vind ik dan wel weer leuk.
Hanoying is puur geinteresseerd en zal misschien achteraf het ook niet geloven of waarschijnlijk genoeg vinden.
Maar jij hebt je oordeel definitief al klaar liggen en daar ligt het verschil.
In alle post die jij schrijft kom je met kort door de bocht argumentaties waarom alle paranormale zaken definitief de wereld uit geholpen moeten worden.
Da's makkelijk.quote:Jouw algehele instelling (en dat dacht ik blijkbaar ook onterecht van Hanoying) nodigt niet echt uit om maar ook iets van moeite te doen.
Je afsluitende tekst van je post is daar het perfecte voorbeeld van:
De aandacht en dankbaarheid van goedgelovige mensen kan al snel voldoende zijn voor mensen die geen waarde aan geld hechten.quote:[..]
Hier ga ik dus niet eens proberen om woorden aan vuil te maken.
Het enige wat ik er over kwijt wil is dit: je analyze (over mij) is net zoals je hele denken nogal bekrompen.
Want hoe kan ik een oplichter zijn als ik tot heden nog nooit geld voor mijn consulten heb gevraagd?
Nee hoor. Nog steeds iemand die gewoon niet de waarheid spreekt en dit ook heel goed weetquote:(Met uitzondering dat ik zelf ooit een workshop heb gegeven om mensen te leren om met dieren te communiceren, maar dat was meer om de ruimte en catering te dekken.)
Laat mij raden... met jouw bekrompen manier van analyseren en hokjes denken moet ik dan toch wel onder "gek" vallen dan maar?
quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:13 schreef Blue-eagle het volgende:
Omdat het allemaal nep isEn dat stoort je alleen omdat je dit ook weet maar niet wilt erkennen.
Wat is dit nu weer?quote:Nee hoor. Nog steeds iemand die gewoon niet de waarheid spreekt en dit ook heel goed weet
* L.Denninger checkt topic titel.... Checkt post... Ziet de relatie niet helemaal.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:01 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
[..]
Wat is dit nu weer?
Eigen mening.
Prima.
Maar rot eens heel snel op met dit soort statements want nu maak je het wel erg persoonlijk.
Dit is toch geen discussieren meer?
Jij bent zo overtuigd van je eigen waarheid dat je nu dingen begint in te vullen omtrent de wijze waarop denk en wat ik denk dat wel of niet waar is.
Ik kan net zo goed "ja en amen" zeggen en dan is het ook goed i.p.v aan jouw vorige vragen te moeten voldoen.
Je zou ook gewoon kunnen accepteren wie ik ben en wat ik doe i.p.v te gaan lopen roepen hoe ik daadwerkelijk denk en er ook niet in zou geloven, net als dat ik accepteer dat jij het allemaal onzin vind.
Zeg mr. moderator, het ging over wat er naar de dood was.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:03 schreef L.Denninger het volgende:
* L.Denninger checkt topic titel.... Checkt post... Ziet de relatie niet helemaal.
Nee joh, daar doet meneer niet aan. Want dan zou nog weleens de waarheid aan het licht kunnen komen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:31 schreef L.Denninger het volgende:
O, praat jij met overledenen ? Koel, kunnen we dat eens testen dan ?
Aha, en al die mensen die zogenaamd 'dood' zijn spelen gewoon een hele lange vorm van verstoppertje ?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:00 schreef wiggahlipz het volgende:
De dood is een illusie en verzonnen door de mens.
Wat goed die woordenlijst , ik wist niet dat " Het spreken, verstaan en/of schrijven van een niet aangeleerde taal " Xenoglossy genoemd werd , weer wat geleerdquote:Op dinsdag 30 september 2008 19:02 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.xs4all.nl/~wichm/paraps_nl.html
http://www.rnlnd.com/
Voor diegenen die zich er wel in willen verdiepen...
Heb een tijdje geleden wat onderzoek gedaan naar glossolalie en xenolalie nadat ik vele malen had moeten van christenen hoe wonderlijk het spreken in tongen wel niet is. Blijkt dat spreken in tongen in vele culturen en tijden gedaan wordt. Artikelen erover kan je denk ik wel op Google Scholar vinden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef Summers het volgende:
Wat goed die woordenlijst , ik wist niet dat " Het spreken, verstaan en/of schrijven van een niet aangeleerde taal " Xenoglossy genoemd werd , weer wat geleerd
Xenoglossy is het vermeend spreken of schrijven van een taal die de spreker totaal onbekend is. De kans dat dit gebeurt is ongeveer onbestaande.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat goed die woordenlijst , ik wist niet dat " Het spreken, verstaan en/of schrijven van een niet aangeleerde taal " Xenoglossy genoemd werd , weer wat geleerd
wie zegt dat de kans dat dit gebeurd onbestaande is ?quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Xenoglossy is het vermeend spreken of schrijven van een taal die de spreker totaal onbekend is. De kans dat dit gebeurt is ongeveer onbestaande.
Flauw en misplaatst
Waar ging het over tongzoenen danquote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:10 schreef Summers het volgende:
[..]
wie zegt dat de kans dat dit gebeurd onbestaande is ?
Het nadeel is, dat we dit niet mogen weten tijdens het leven,...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:12 schreef Heatseeker het volgende:
Als je dood bent, dan ben je exact hetzelfde als voor dat je gemaakt bent.
het moest even doordringen .quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waar ging het over tongzoenen dan
Ho ho, niet zo snel, dat is misschien zo in de henel waar jij naartoe gaat,quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het nadeel is, dat we dit niet mogen weten tijdens het leven,...
en waarom is dat denk je?
Omdat het daar duizend maal mooier is dan hier.
Puh.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:39 schreef L.Denninger het volgende:
Ho ho, niet zo snel, dat is misschien zo in de henel waar jij naartoe gaat,
in degene waarvan ik weet dat ie bestaat en waar ik naartoe ga is ie duizend-een-en-dertig keer mooier dan hier.
Mijn hemel schopt jouw hemel's kont
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:53 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Puh.
Jouw hemel is per definitie al epic fail als er geen paarden zijn he?
Heiligschennis. Modje, ik eis een ban. In mijn religie zijn paardenbiefstukken onrein en de persoon die deze eet moet ritueel gestenigd worden, evenals zijn kinderen en al zijn kippen. Wij beoefenen een vreedzame religie, voor dit soort mensen is geen ruimte natuurlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In mijn hemel zijn geen levende paarden aanwezig.
Wel (paarden)biefstukken.
Leuke reactiequote:Op zaterdag 27 september 2008 22:29 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Bedankt voor je open en heldere post.
Dit spreekt mij meteen een stuk beter aan door je manier van schrijven en openheid.
Behalve dat ik jou wellicht verkeerd heb ingeschat is dat andersom ook zo.
Misschien was het mijn manier van schrijven, maar ik wilde even benadrukken dat ik absoluut niet van jou eis of zou kunnen eissen dat je het per definitie met mij eens moet zijn.
Als je het achteraf allemaal onzin vind, dan is dat natuurlijk jouw goed recht.
Het was maar mijn zorgen dat ik per definitie kon gaan verwachten dat je overal wel een antwoord op zou gaan zoeken om het maar te kunnen "ontkrachten".
Ik zal eens wat gaan knutselen en dan naar je toe sturen (dus niet posten.)
[..]
Is je vader de Alan Nash van de Shiatsu?quote:Genoeg mensen die tot heden nog niet ontmaskert zijn omdat het misschien niet te bewijzen is maar ook niet te ontkrachten.
Kijk maar eens naar de dieren prater Penelope Smith.
Of mijn eigen vader Alan Nash.
Beide veteranen die beiden met hun eigen "gaven" bijzondere dingen doen, elke dag weer. Mijn vader al voor 30 jaar.
De vertaalde en verbouwde chatlog zal het uitwijzen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:17 schreef Hanoying het volgende:
Maar Het kan volgens mij best zijn dat je niet zozeer helderziend bent maar dat je gewoon wat gevoelig bent voor onderliggende suggesties die mensen in (chat)sessies naar voren laten komen en dat je daar (al dan niet bewust) op inspeelt. Het kan dan voor beide partijen lijken alsof je helderziend bent en dingen verteld die je niet kan weten maar dit kan dan alsnog een rationele grondslag hebben.
I can proudly say: yes. The one and only!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:17 schreef Hanoying het volgende:
Is je vader de Alan Nash van de Shiatsu?
Da's de euforie na het ziekbed, gewoon rustig afwachten die stroom positivisme neemt vanzelf weer af.quote:Op zondag 5 oktober 2008 23:07 schreef heartz het volgende:
Lachuhh..... Na stomme griep
![]()
![]()
.
Maar jullie posts maken me aan het lachen, das gezond
.
Wat gaan ze dan nu weer onderzoeken?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:17 schreef Manke het volgende:
Heb een nieuw topic gemaakt, maar dat had denk ik niet gehoeven.
Ze gaan bijna-dood ervaringen met bijbehorende oobe wetenschappelijk onderzoeken:
http://www.mindbodysymposium.com/human-consciousness-project.html
jah maarrrrrrrrrrrrrrquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:54 schreef Manke het volgende:
Dat orgaantje is de pijnappelklier, en waarschijnlijk maakt die een flinke dosis DMT aan bij overlijden. DMT zit overigens in vele soorten hallucinerende drugs.
Dit is het officiele bericht, die url boven is waar het onderzoek onder valt maar niet uitvoert (foutje)::
http://www.southampton.ac(...)008/sep/08_165.shtml
Als het een hallucinatie isquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:20 schreef Manke het volgende:
Ja, dat zou je denken, dat het 't bewustzijn is van een overledene. Misschien worden ze gezien omdat diegene weet dat ze overleden zijn. Soort wishful thinking.
Als het sterfproces en een hallucinatie door dmt het zelfde zijn, dan zullen in een opgewekte hallicunatie ook overledenen gezien kunnen worden, heb dit alleen nooit gelezen.
Geen idee, ben heel benieuwd wat het onderzoek gaat uitwijzen. Staat het bewustzijn los van het lichaam of is het een produkt van het lichaam?
De pijnappelklier is ws het 3e oog chakra, dus kn kloppen wat je zei.
trusten
Hoezo ?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als het een hallucinatie is
zou je ook bv je geile buurvrouw cq man zien tijdens je sterfbedje...
maar dat gebeurd dus niet.
Ik denk dat daar het bewijs in zit.
Welk onderzoek zegt dat ?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
jah maarrrrrrrrrrrrrr
Men ziet alleen overledenen aan de overkant..
Geen nog levende mensen nml!!!
Zelfs mensen waarvan men niet wist dat zij overleden waren!
Mijn chatsessie met overleden paarden in Australië!quote:
Hoe weet je dat dat niet gebeurt, ervaring?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als het een hallucinatie is
zou je ook bv je geile buurvrouw cq man zien tijdens je sterfbedje...
maar dat gebeurd dus niet.
Ik denk dat daar het bewijs in zit.
Maar we wachten af wat de geleerde heren ons wederom te verkondigen hebben tzt...
nadat ze weer heel veel geld hebben uitgegeven...
terwijl ik het antwoord al had..zeg maar..
Ik heb zoveel boeken gelezen inmiddels inzake reïncarnatie etc...quote:
Ik sprak enkele mensen die dus zelf een BDE meemaakten!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:28 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat niet gebeurt, ervaring?
Blijf erbij dat de dood een hallucinatie is, tenzij de 'geleerde heren' met een ander antwoord komen.
En wat voor antwoord had jij dan?
ik ben zeer geinteresseerd in de schrijvers van die boeken. ZOu je deze even voor mij kunnen vermelden?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik heb zoveel boeken gelezen inmiddels inzake reïncarnatie etc...
Er is niet één die een nog levend persoon waarneemt aan de overzijde.
Dat geeft te denken, tevens zien ze daar bv mensen waarvan zij niet eens wisten dat deze al overleden was, bv uit het oog verloren vrienden of familieleden.
Kijk een hallucinatie zou inhouden dat je dus iets droomt enzo, toch over de gehele wereld, bosjesman of Yuppie ze maken allen precies hetzelfde mee. Nml die tunnel in en licht op het einde.
Kinderen daarentegen vertellen er helemaal openlijk over..echt bizar.
Ik vind dit een zeer interessante materie
Mensen die de BDE zelf meemaakten, zaten dus in die hallucinatie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik sprak enkele mensen die dus zelf een BDE meemaakten!
Een dood mens is zoiets als een onzichtbare kleur.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, en al die mensen die zogenaamd 'dood' zijn spelen gewoon een hele lange vorm van verstoppertje ?
Een dood mens is zoiets als een ongeboren mens.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef PMK111 het volgende:
[..]
Een dood mens is zoiets als een onzichtbare kleur.
Oh? Ik heb anders noch angst noch jaloezie betreft het sterven. Het is gewoon een overgang naar iets anders.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:12 schreef Synthesist het volgende:
Mensen willen geloven dat er iets is na de dood. Komt allemaal voort uit angst en jaloezie om datgene na hun dood niet meer mee te kunnen maken.
Dat slaat dus nergens op.quote:Dood is dood, er is niets. Als je slaapt merk je er ook niets van, dus.
Ik gok dat 'leven' een beetje is zoals dromen. Elk leven is een lange droom en als je dood gaat wordt je wakker. Wanneer je 'wakker' bent zul je je meerdere dromen danwel levens herinneren, terwijl je wanneer je droomt, je vaak alleen bewust bent van die droom.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:29 schreef Topspin het volgende:
Dat hele reincarnatie gedoe begrijp ik dus niet helemaal zo goed
In dit leven ben ik bewust van mijn bestaan en besef ik me wie ik ben en wat ik doe. Ga ik dan dood dan krijg ik een nieuw bestaan met een heel ander iets. Alles is weg van dit huidige bestaan en ik herinner me ook niets van een vorig bestaan. Wat heb je dan aan reincarnatie? Een totaal nieuw leven waar ik me niet in kan inleven? Dan heb ik wel een nieuw leven maar alles is weg van herinneringen en mijn huidige "ik" is ook verdwenen, dan lijkt dat net zo goed op dood zijn in zekere zin omdat het ook staat voor een totale black-out.
Zou het zo zijn dat ik vanuit mijn huidige ik verder leef en wel kan herinneren van dit bestaan en zo steeds verder ga dan zou het iets anders zijn. Maar de wereld bestaat miljarden jaren en heb nog nooit een flash-back gehad dus de kans dat het de komende 1000 jaar wel gaat gebeuren van flash-backs is erg gering.
Dus dan maar genieten van dit "korte" bestaan zolang het nog kan.
Maakt niet uit, als je maar gelukkig bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:03 schreef Synthesist het volgende:
Dood kent geen bewustzijn.
Voor de rest lach ik iedereen uit die gelooft in leven na de dood
Gut mot ik die zolder weer op om effe titels te gaan opschrijven voor jou een papiertje en het dan online te gooien?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben zeer geinteresseerd in de schrijvers van die boeken. ZOu je deze even voor mij kunnen vermelden?
nou plaats zat hoor voor nieuw leven bekijk dit maar eens...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:39 schreef Arithil het volgende:
Nou.. ik hoop op C of B :p alleen dan geen hel natuurlijk![]()
Maja ik ben toch bang voor A ._.
Maar als het C is.. en wat als de aarde nou explodeert ofzo.. als wat en waar moet je dan weer geboren worden
andere planeet ofzo?
Correctie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 19:09 schreef Baasvaak. het volgende:
Bewustzijn is niet meer dan het waarnemen van stimuli door de zintuigen. Stel dat je voor dat je geen zintuigen hebt, dan heb je ook geen leven. Dat is wat ik me bij de dood voor stel. Er is niets.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nee, immers: wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.
dat vind ik nu een hele goede opmerking!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef PMK111 het volgende:
[..]
Een dood mens is zoiets als een onzichtbare kleur.
Het lichaam is aardsquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:04 schreef TLC het volgende:
Ik geloof wel in een Hiernamaals, en in een Hemel.
Lichaam en geest scheiden zich af na de dood denk ik ; het lichaam vergaat maar de geest / de ziel leeft door.
Misschien is er wel een Aards Hemelrijk.
"weliswaar indentificeren sommigen de slaap ten onrechte met een toestand waarin de dood zich weerspiegelt. De lethargie waaruit jullie deze morgen onwillekeurig vrij laat ontwaakten, moet veeleer vereenzelvigd worden met de toestand van voor onze geboorte. De slaap is een terugkeer tot ons embryon, een tijdreizende speurtocht. Slechts als embryonaal wezen kenden wij het volmaakte geluk, zonder behoeften, zonder tekortkomingen, en vooral zonder onrust. In zoverre kunnen we de slaap als een echo van dit tijdperk beschouwen." Lampo, 1947quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:16 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Oh? Ik heb anders noch angst noch jaloezie betreft het sterven. Het is gewoon een overgang naar iets anders.
Ben ik morgen dood? Ja het zuigt... maar dan zijt het zo.
Bang ben ik er absoluut niet voor en maak gewoon van elke dag het beste.
[..]
Dat slaat dus nergens op.
Je droomt... en als het even mee zit ben je zelfs daarvan bewust wat ook weer mogelijkheden / perspectieven kan bieden.
Vergelijk het dan eerder met een coma.
Meh, ik nietquote:Op zondag 2 november 2008 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dat vind ik nu een hele goede opmerking!
Diepzinnig ook!
quote:Op zondag 2 november 2008 04:03 schreef Morwen het volgende:
Ik denk dat iemand pas echt dood is als er niemand meer aan diegene denkt. Universele energie dus. Wat nou als je iemand 30 jaar niet ziet? Is die dan ook dood? Nee toch.............voor mij is iemand pas dood als ik hem uit mijn leven ban en dat doet veel meer pijn als dat dat "zonder jouw schuld" gebeurt.
De dood is veel minder heftig dan de beslissingen die we zelf nemen. De dood is vaak een verlossing, niet altijd, maar bij ziekte wel..
Na de dood. Hmmmm, ik denk terug waar je vandaan kwam, het grote niks. Ik kan me niet herinneren dat ik kut de aarde opkwam dus mijn vertrek zal wel net zoiets zijn
Je hebt gelijk, maar ik bedoel dat de zintuigen door zenuwen in connectie staan met de hersens. Maar als je niets kan waarnemen, ben je dan wel bewust? Nu is mijn vraag of je zou weten dat je leeft als je puur theoretisch gezien vanaf je eerste celdeling al doof, blind, gevoelloos, smaakloos en geurloos bent?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:19 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Correctie.
Bewustzijn is niets meer dan wat er in de hersennen gebeurt zul je bedoelen.
Als je droomt ben je ook "bewust" en maak je dit ook mee.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat als je naar een object kijkt en daarna je ogen sluit en dit object voor je ziet, precies dezelfde gedeeltjes van de hersennen actief zijn.
Maar ik snap wat je bedoelt te zeggen denk ik: stel, je word geboren zonder zintuigen, dan kan je niet bewust zijn want dit ontwikkelt zich via de zintuigen.
Maar ook dat is niet waar.
Misschien heb je een andere ervaring en definitie van bewustzijn in zo'n staat, maar je beseft wel dat je leeft.
Je hersennen zijn immers het bewustzijn (de ziel even buiten de discussie te laten.)
Ik denk dat je dan wel gewoon een bewustzijn hebt. Je weet dat je bent, maar je weet niet wat je bent. Misschien een beetje als een boom?quote:Op zondag 2 november 2008 11:52 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik bedoel dat de zintuigen door zenuwen in connectie staan met de hersens. Maar als je niets kan waarnemen, ben je dan wel bewust? Nu is mijn vraag of je zou weten dat je leeft als je puur theoretisch gezien vanaf je eerste celdeling al doof, blind, gevoelloos, smaakloos en geurloos bent?
Je weet wat je bent, maar hoe visualeer je jezelf dan? Wat is kleur? Wat is wat? Praten/verwoorden van gedachtes kunnen ze niet op de menselijke manier, voelen niet en dus helemaal niets. Wat er na de dood is? Ik denk dat het zo voelt en dan met je geheugen gewist. Dat is dood zijn.quote:Op zondag 2 november 2008 13:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel gewoon een bewustzijn hebt. Je weet dat je bent, maar je weet niet wat je bent. Misschien een beetje als een boom?
Ik ga er van uit dat de zintuigen er alleen zijn om aan ons uit te leggen waarom we dingen waarnemen tijdens ons aardse bestaan. Als we er geen zintuigen voor nodig hebben dan zou het wat al te makkelijk zijn om aan te nemen dat er 'meer' is, en men zal er dan ook naar gaan leven, wat weer niet de bedoeling is.
Mensen die doof of blind zijn hebben er blijkbaar een opdracht bijgekregen voor dat leeftijd, om de persoonlijke groei verder te doen ontwikkelen.
En zie daar... de rationalisatie van het kastenstelsel. Fundamentalistisch geloof in reincarnatie en karma = evilquote:Op zondag 2 november 2008 05:22 schreef L.Denninger het volgende:
Nog even over "Karma" - je krijgt wat je verdient omdat je iets in een vorig leven wel of niet goed hebt gedaan :
denk even na over 'reverse-karma' :
"Ik mag alles bij iedereen doen, want als ik iets naars doe tegen iemand heeft zij/hij het blinjkbaar verdiend door iets uit een vorig leven."
Karma is een bitch, als ik jou beroof zul je wel iets gedaan hebben in een vorig leven om het verdiend te hebben
Nee, ik denk dat je weet dát je bent, en niet wát je bent. Er is geen reden om aan te nemen dat iemand zintuigen nodig heeft voor een bewustzijn. Maar ik besef dat dat niet je punt is en je slechts een vergelijking wilt maken.quote:Op zondag 2 november 2008 13:52 schreef Baasvaak. het volgende:
[..]
Je weet wat je bent, maar hoe visualeer je jezelf dan? Wat is kleur? Wat is wat? Praten/verwoorden van gedachtes kunnen ze niet op de menselijke manier, voelen niet en dus helemaal niets. Wat er na de dood is? Ik denk dat het zo voelt en dan met je geheugen gewist. Dat is dood zijn.
Hoho, niet iedereen die in reincarnatie gelooft, gelooft ook net zo sterk in karma. Ik denk wel dat je terugkrijgt wat je zaait maar niet op de zwarte-witte wijze van karma.quote:Op zondag 2 november 2008 15:41 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En zie daar... de rationalisatie van het kastenstelsel. Fundamentalistisch geloof in reincarnatie en karma = evil![]()
Uiteraard niet iedereen, in het Westen zelfs vrijwel niemand. Maar de misvating bestaat zo af en toe dat geloof in reincarnatie en karma alleen goede consequenties kan hebben voor de moraal van de mens. Dit is dus niet waar, zie India. De poster illustreerde dit heel aardig met zijn sarcastische post.quote:Op zondag 2 november 2008 15:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoho, niet iedereen die in reincarnatie gelooft, gelooft ook net zo sterk in karma. Ik denk wel dat je terugkrijgt wat je zaait maar niet op de zwarte-witte wijze van karma.
Eens, je kunt nooit zeker zijn en iemand die dat wel claimt te zijn, zit er vrijwel altijd naast.quote:Op maandag 3 november 2008 00:09 schreef IM-DI7 het volgende:
Hij die weet spreekt niet.
Deze erg dubbele uitspraak in deze context slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop.
Ik ga voor optie E.) /care
Je leeft nu.
Na het leven is de dood, al is het alleen maar je lichaam en omdat we leven zo hebben gedefineerd. Wat er na de dood dan weer is, is weer een stap vooruit he? Niemand die dat weet.
Zo klaar.
Kan ook zijn dat je geheugen vóór elk leven als het ware wordt gewist, zodat je je in dat leven met de dagelijkse realiteit kunt bezighouden. Regressie-therapie zou overigens aan kunnen tonen dat we het op een onderbewust niveau nog wel weten.quote:Op maandag 3 november 2008 01:10 schreef Skya het volgende:
Ik heb een keer diep nagedacht over dit enge onderwerp (echt diep), en ik ben tot een hele grote conclusie eruit gekomen:
Er is waarschijnlijk wel iets na de dood. MAAR: je zal je niks van dit leven kunnen herinneren; want je kan je ook niks uit voorafgaande levens herinneren.
Tenzij je ziel hier tot stand gekomen is en dit leven nummer 1 is.
Detail specifiek gezien wel, maar dit is lastig te zeggen over iemand met het idee dat er "iets" is na de dood.quote:Op maandag 3 november 2008 01:04 schreef Strani het volgende:
Eens, je kunt nooit zeker zijn en iemand die dat wel claimt te zijn, zit er vrijwel altijd naast.
wat is niets ?quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
A: Je lichaam stopt ermee en aangezien er meer niet van je is, is er na de dood ook niets meer.
ongeveer hetzelfde als hetgeen je kan herinneren toen je een baby was, of voordat je er was.........quote:
quote:Op zondag 23 november 2008 21:00 schreef Taproot het volgende:
Dat er altijd al een soort van bewustzijn aanwezig is, nog voordat je biologisch verwekt en geboren wordt, maar dat je dan de vorm krijgt in een lichaam en weer alles vergeet van daarvoor (net zoals je zaken vergeet van toen je in de nog die 9 maand in de buik zat en totaal niets van herinnert).
Sommige bepaalde zaken kunnen nog terugkomen als in een soort bepaalde flits, vandaar dat sommige mensen in reïncarnatie en zo geloven, maar ik heb meer het idee dat dit zaken zijn uit dat bewustzijn dat er altijd al was voor je geboren werd.
Wat er na de dood gebeurd, daar kunnen we enkel naar raden, maar ik geloof wel dat alles op de één of andere manier verdergaat wat bewustzijn betreft, maar dan in een totaal andere dimensie of zo.
en het zou niet zo kunnen zijn dat je alles vergeet omdat je hersenen nog niet volgroeid zijn of nog de capaciteit moeten ontwikkelen om te kunnen herinneren en op te slaan??quote:Op zondag 23 november 2008 21:00 schreef Taproot het volgende:
Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar ik denk op de één of andere manier dat we er altijd al geweest zijn.
Dat er altijd al een soort van bewustzijn aanwezig is, nog voordat je biologisch verwekt en geboren wordt, maar dat je dan de vorm krijgt in een lichaam en weer alles vergeet van daarvoor (net zoals je zaken vergeet van toen je in de nog die 9 maand in de buik zat en totaal niets van herinnert).
Sommige bepaalde zaken kunnen nog terugkomen als in een soort bepaalde flits, vandaar dat sommige mensen in reïncarnatie en zo geloven, maar ik heb meer het idee dat dit zaken zijn uit dat bewustzijn dat er altijd al was voor je geboren werd.
Wat er na de dood gebeurd, daar kunnen we enkel naar raden, maar ik geloof wel dat alles op de één of andere manier verdergaat wat bewustzijn betreft, maar dan in een totaal andere dimensie of zo.
Mijn mening staat niet vast, ik wacht nog altijd op overtuiging. Jij weet iets, zeg je, en ik weet ook een paar dingen:quote:Op donderdag 27 november 2008 09:59 schreef Darkwolf het volgende:
Je punten zijn glas helder en je hebt zeker een punt, alleen beredeneer je iets te zwart-wit om deze punten te onderbouwen (moorden oplossen en schatten vinden.)
Verder kan ik niet je initieele vraag beantwoorden, daar je de vraag stelt waarom men denkt dat er meer is. Ik weet dat er meer is.
Daarnaast schijn je per definitie al een eigen invulling te geven direct na het stellen van de vraag, terwijl deze helemaal niet waar hoeft te zijn. Zelf ben ik namelijk absoluut niet bang voor de dood.
Daar dit tegen jouw mening botst dat wij het niet kunnen weten, is verdere discussie waarom en hoe ik dit weet niet relevant.
Ga eerst dit maar eens kijken voordat je weer zulke domme uitspraken maakt:quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:33 schreef henkvs58 het volgende:
Dieren gaan dood, mensen niet. Mensen hebben Gevoel (hoofdletter G) en karakter. Als je dood gaat, wordt je karakter van je lichaam gescheiden. Dat hoor je van bijna dood ervaringen. Dat lijkt me dus ook logisch
De uitspraak was toch al dom er zijn namelijk andere apen soorten net als wij die aantoonbaar gevoel hebben en intelligentie hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:22 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Ga eerst dit maar eens kijken voordat je weer zulke domme uitspraken maakt:
Fysiek niet, nee.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:23 schreef di0r1 het volgende:
Of er leven is na de dood? Ik denk het wel, ik ben er alleen niet meer bij...
Wat dan wel?quote:
Een lichtere vorm van energie met veel minder massa dan de fysieke wereld.quote:
Doen wij dat niet dan? Wij planten ons voort, wij overleven ook hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:59 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Veel ervaring met dieren heb ik niet (80 koeien, 300 zeugen, 8 katten en een hond om van de insecten nog te zwijgen) maar over het algemeen komt het op hetzelfde neer: Voor eten en voortplanten doen ze alles en dat gaat allemaal gewoon op instinct. Nu doe ik ook wel alles voor eten en sex, maar wel op een bewuste manier
Hier ben ik het wel mee eens. Goed verwoordquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:03 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Een lichtere vorm van energie met veel minder massa dan de fysieke wereld.
Zie energie als golven en trillingen en je ziel zit op een andere trilling / golf lengte as it were.
Je hele Zijn bestaat dus uit meerdere lagen, wat betekend dat als de fysieke laag (je lichaam) verdwijnt, je ziel over blijft en het lichaam los laat.
Waar je dan naar toe gaat en hoe dat er allemaal uit ziet?
Dat zie je dan wel weer, dat kan ik je helaas ook niet vertellen.
Mocht het kloppen dan zie ik je wel aan de andere kant.
Mocht het niet kloppen wat ik zeg, dan zullen we daar dus nooit achter komen want dood is dood!
Top dat je dit even aanhaald , want sommige dingen kunnen verwarring brengen , omdat het geschreven wordt via internet.quote:Op zondag 16 januari 2011 07:06 schreef Bastard het volgende:
Je hebt vlgs mij een aardig stukje maar het is eerlijk gezegd zo van de hak op de tak dat ik er nou niet kan uithalen wat nu de essentie van je verhaal is. Gaat het om Raymon, je zus, aartsengel michael, Italie, koran en de bijbel of over een storm in Hengelo?
Ik vind dit een goede argument van jou , maar wie zegt dat geboorte hetzelfde is als sterven binnen onze menselijke levensloop? Mischien heeft de dood wel een hele andere energie dimensie dan onze geboorte cyclus.of...of....of.....quote:Op zondag 16 januari 2011 07:12 schreef Arbeitslos het volgende:
Na de dood is er "eeuwige rust". Ons bewustzijn is een product van onze hersenen en wanneer we komen te overlijden dan nemen we letterlijk niets meer waar. Net zoals voor onze geboorte.
Er is geen enkele aanleiding om te denken dat er 'iets' is na de dood.
Het is wellicht voor sommige mensen een teleurstellende gedachte, maar zo is het nou eenmaal.
Ja nu begrijp ik je verhaal wat beter inderdaad.. Het is dat je je afvraagt wat al die schijnbare toevalligheden bij elkaar brengt, wat de oorzaak is dat jij er middenin staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:56 schreef nazario het volgende:
[..]
Top dat je dit even aanhaald , want sommige dingen kunnen verwarring brengen , omdat het geschreven wordt via internet.
Het is geen hak op de tak , bedoel er allerlei verbanden mee aan te geven zonder dat ik per definitie ga zweven , en aan te reiken aan de discussie of er iets is tussen hemel en aarde , het is wel grappig allemaal al die toevalligheden wat mij overkomt mbt mijn spiritueele wortels die ik bezit zonder dat ik daar om vroeg , maar via het lot van mijn vader en moeder mee heb gekregen. Mijn italiaanse aartsengel MI-chael Monte Sant'Angelo wortels.Snap je? Het is mij gegeven , het is het lot , het is geen verdraaiing van feiten , het is een vaststaand ' iets ' alleen ik vind de verbanden wel heel bizar.
Bijvoorbeeld de koraan heeft een duidelijk visie over de kracht van de aartsengel Mi-chael als een weersgod , de bijbel die spreekt over hele heftige rampen voorafgaand aan de eind der tijden , heftige storm op mijn verjaardag op 12:7 ( bibblerevalation aartsengel Mi-chael) , een voorteken als mystieke boodschap??? , en dat juist de vrouw van Raymond ( waar ik binnen een droom visioen heel naar over gedroomt heb) heel heftig in het hart van die storm terecht kwam , en bij ons even later heel angstig haar verhaal deed. En dat ik juist degene ben die symbolisch de engel terug gaf aan mijn nicht voor mijn zus vlak na haar sterven etc etc.http://heiligeninkruissteek.50webs.com/michael.html ....hij de begeleider van de zielen die gestorven zijn op hun weg naar de hemel.
De bekende negro spiritual:"Michael, row the boat ashore, Alleluia!" gaat over die reis van de gestorven zielen.
Snap je het is niet zozeer hak op de tak , maar een afvraging van zijn al die toevaligheden een opeen stapeling van toeval of is er toch een hogere macht aanwezig......ik denk echt het laatste zonder dat ik ga zweven.Want diverse mensen hebben van mij in het verleden al gezegd dat ik iets wonderbaarlijks en spiritueels in me heb , let wel zonder dat deze mensen wisten dat ik gevoelige aartsengel Mi-chael wortels bezit.
Ja man jij snapt het , mijn moeders kant is nederlands , dus ik ben ook voor 50% nuchter , rationeel , nadenkend zonder een emotioneel aspect zoals bijvoorbeeld italianen dat in zich hebben. Alhoewel ik ben ook Buffel Os van chinese astrologie en Kreeft van de normale astrologie , daar komt ook de verhouding nuchter en emotioneel voelend in terug waar ik mij als persoon helemaal in terug kan vinden.Ik pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben , maar ik vind het verrijkend om deze discussie eens van vers bloed te voorzien.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja nu begrijp ik je verhaal wat beter inderdaad.. Het is dat je je afvraagt wat al die schijnbare toevalligheden bij elkaar brengt, wat de oorzaak is dat jij er middenin staat.
Daar kan ik natuurlijk ook niet op antwoorden voor je, maar begrijp wel dat het voor jou een handvat is om aan te nemen is dat er meer bestaat dan dat je zo zou zeggen, een groter plan wellicht.
quote:Op zondag 16 januari 2011 10:36 schreef nazario het volgende:
Trouwens bekijk eens je jaartal binnen chinese astroligie en je normale europese astrologie teken.
http://www.144sterrenbeelden.nl/jouwcombi.html deze link
Echt heel bizar hoeveel dingen ik terug zie in mensen die ik ken , en ik leg ze langs deze meetlat.
En dan nog zeggen de heren wetenschappers dat een BDE word veroorzaakt door hersensappen.. het blijft in dit onderwerp een kwestie van geloof denk ik. Of je gelooft de wetenschappers of je gelooft wat je wilt.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:26 schreef pinine het volgende:
met dit topic kun je een hele discussie losweken over geloven of niet, iemand die spirituele ervaringen heeft gehad zoals o.a BDE of uittredingen weet voor zichzelf dat er meer is dan de materiële wereld maar voor iemand die geen ervaringen heeft gehad is het een kwestie van geloof of niet en volgens mij houden veel mensen beide mogelijkheden open
The wrong planet syndromequote:Op zondag 16 januari 2011 11:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dan nog zeggen de heren wetenschappers dat een BDE word veroorzaakt door hersensappen.. het blijft in dit onderwerp een kwestie van geloof denk ik. Of je gelooft de wetenschappers of je gelooft wat je wilt.
Diezelfde wetenschappers zijn bij het onderzoek zelf ook in een BDE gebracht en hadden zelf ook een stuk of 35 BDE's:quote:Op zondag 16 januari 2011 11:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dan nog zeggen de heren wetenschappers dat een BDE word veroorzaakt door hersensappen.. het blijft in dit onderwerp een kwestie van geloof denk ik. Of je gelooft de wetenschappers of je gelooft wat je wilt.
Geloven in feiten heet overigens geen geloof (het is dan weten). Maar natuurlijk is de hele kwestie a matter of where your heart lies (so to speak). Daarom inderdaad: "Geloof wat u wil"quote:Loss-of-consciousness episodes of all types appear to have an explainable physiologic basis. They are, therefore, open for scientific investigation. At least the loss of consciousness aspect of the NDE, therefore, has a potentially explainable and experimentally explorable basis. It would be odd if the symptoms associated with loss and recovery of consciousness were not part of the NDE. The fact that many of the NDE symptoms are very similar to those resulting from loss and recovery of consciousness suggests that individuals who report their NDEs have provided accurate symptom descriptions. This includes those symptoms beyond the scope of G-LOC experimentation, which are unique to the NDE.
Tot dusver heeft nog 0% van de mensen leven buiten aarde ontdekt. Althans, mensen zeggen ontvoerd te zijn, aliens gezien te hebben. Doel je hierop of spreek je echt van een ontdekking?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:13 schreef nazario het volgende:
Hoeveel procent van de mensheid heeft het leven buiten de aarde ontdekt , ik meen dat dit een hele kleine percentage nog maar is ( kinderschoenen nog) , met andere woorden bewijzen is een ruim begrip als mensheid om te begrijpen wat leven , energie , het gecreerde in verband laat staan met elkaar.
Ik ben geen evolutiebioloog, maar waarom zou dit niet kunnen? Een vriend van me is Dr. in evolutiebiologie in Engeland. Als je interesse hebt, zou ik het hem eens kunnen vragen.quote:Waarom wij mensen er zijn , waarom wij mensen in een luxe positie zitten om de aarde op te fleuren maar ook rationeel te verneuken zoals geen enkele andere wezen dat doet op aarde.
[quote]
Beetje krom gezegd waarom het zo in elkaar gezet is dat we kunnen voortplanten zoals mannen met hun geslacht een vrouw op een specifieke manier kunnen bevruchten , wat is de bron dat dit wonder zo heeft kunnen geschieden en zo in elkaar is gemaakt op een specifieke manier ( een geslacht veranderd denk ik niet bij een mens door evolutie momenten denk ik als de evolutie 100% klopt)
Dit is inderdaad een wonder. Ik vind het leven an sich al een wonderquote:. Dat hersens zo kunnen groeien in activiteit vanuit een zogenaamde organisme alleen. Dit alleen al zo denkend is toch al een opmerkelijke wonder hoe dit zo zich heeft kunnen uitten bij ons mensen.
Een vlieg is ook anders dan een hond mijns inziens. Hoewel de oerkern een gemeenschappelijke voorouder was, is het van daar uit simpelweg een andere richting ingeslagen(thanks to evolutietheorie).quote:Elke levende wezen heeft een eigen identiteit , een eigen vorm , een eigen levenslicht. Maar waarom zijn wij mensen dan anders dan andere wezens. En is het wel juist om dit zo te benoemen , want het zijn wij mensen die aan alles een etiket hebben gegeven he.
Het ligt er ook aan wat je onder zelf denken verstaat mijns inziens. Als dit heertje wetenschapper bijvoorbeeld een onderzoek ernaar gedaan heeft, hier geen geheimzinnigheid omheen speelt, en het onderzoek gewoon in te lezen is, is er toch geen probleem mee om feitelijke kennis als waarheid omtrent het onderzochte vraagstuk te zien? Zelf denken kan immers ook fout denken betekenen.quote:Vanavond Brandpunt die bekende historicus , die als eye opener meegeeft , zelf denken mensen en niet de grote meneertjes van de wetenschap zomaar geloven of achteraan hobbelen. Vond ik een mooie voorstukje wat ik gezien heb. Ga zeker even kijken vanavond.
Tuurlijk is het niet raar , juist tof.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef Michielos het volgende:
Aangezien dit vragen zijn gericht aan lezers, neem ik aan dat ik deze mag beantwoorden toch? Indien dit niet het geval is, be free om deze post uit te vegen en als niet bestaand te beschouwen.
[..]
Als je BDE's kan opwekken in een gecontroleerde omgeving wordt het ook wel vrij ridicuul als je dan nog gaat beweren dat er iets spiritueels aan de gang isquote:Op zondag 16 januari 2011 11:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind alleen de conclusie erg vlotjes gesteld, als keihard vaststaand iets dan. Want er is enkel bewezen dat je iets soortgelijkigs(of presies hetzelfde van mij part) ook op kan roepen kunstmatig.quote:Als je BDE's kan opwekken in een gecontroleerde omgeving wordt het ook wel vrij ridicuul als je dan nog gaat beweren dat er iets spiritueels aan de gang is
Maar omdat jij niet weet hoe wetenschappers aan de tijdsschattingen gekomen zijn, wil toch niet zeggen dat ze dit slechts geschat hebben? Ik neem aan dat ze daar redelijk sophisticated technologie enz. voor gebruikt hebben. Nogmaals, ik zal dit straks navragen, dan vraag ik dit ook meteen naquote:Op zondag 16 januari 2011 14:22 schreef nazario het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet raar , juist tof.
Weet je mensen betichten religeuse mensen of de bijbel soms tot vaak ook van sprookjes verhalen , maar wees eerlijk bepaalde passages van de evolutie theorie kun je toch ook niet serieus nemen.
Heel knap hoor 3500 miljoen jaar terug kunnen gaan denken en inschatten , ofwel ongeveer 3,5 miljard. Dit kun je toch ook niet serieus nemen , is gewoon te bizar voor woorden.
Of deze : Planten en insecten worden geacht het land te hebben gekoloniseerd tussen 1000 en 450 miljoen jaar geleden.
Knappe vent die mij even uitlegt hoe hij aan deze fabelachtige inschatting komt, krankzinnig gewoon. En dat heb je gasten erbij zitten die aan religie een bepaalde sprookjes mythe meegeven ( ff objectief gezien he) , nou met de berekenings kunde en de werkelijkheid van het bovenstaande , daar twijfel ik echt heel erg aan. Is gewoon een mythe die ver buiten de werkelijkheid staat van inschatting en realiteits besef na mijn inziens.
Weet je hoeveel 1000 miljoen jaar terug is? We weten nog niet eens hoe het leven om ons heen in het heelal ontwikkeld , laat staan 1000 tot 450 miljoen jaar terug kunnen berekenen , of 3,5 miljard jaar terug kunnen zoeken en vinden in een nauwgezette schatting tot een reeele schatting.
========================
In de biologie is evolutie het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Het vakgebied dat de manier waarop, en de oorzaken waardoor evolutie optreedt bestudeert is de evolutiebiologie.
Door middel van genen erft een organisme van zijn ouders kenmerken (die erfelijke eigenschappen worden genoemd). Veranderingen in genen (zogenaamde mutaties) zorgen ervoor dat nieuwe eigenschappen ontstaan in de nakomelingen van een organisme. Als een nieuwe eigenschap een organisme voordeel biedt zal dit organisme een grotere kans op overleven en nageslacht hebben. Dit mechanisme heet natuurlijke selectie en zorgt ervoor dat eigenschappen die voordeel bieden vaker voor gaan komen. Over veel generaties kan een populatie zoveel nieuwe eigenschappen ontwikkelen dat het een nieuwe soort wordt.
De eerste organismen waren eenvoudige eencelligen die ongeveer 3,5 miljard jaar geleden in het water leefden. Hieruit ontstonden steeds ingewikkeldere en meercellige organismen die verschillende weefsels ontwikkelden. Planten en insecten worden geacht het land te hebben gekoloniseerd tussen 1000 en 450 miljoen jaar geleden. Uit visachtige organismen ontstonden vervolgens de eerste gewervelde dieren die op het land gingen leven en leken op de huidige amfibieën. Opeenvolgend verschenen daarna de eerste reptielen, zoogdieren en vogels. Pas na het uitsterven van de dinosauriërs kwamen de belangrijkste groepen van de huidige zoogdieren op, waaronder de eerste primaten, voorouders van onder andere de mens.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)
Toeval?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind alleen de conclusie erg vlotjes gesteld, als keihard vaststaand iets dan. Want er is enkel bewezen dat je iets soortgelijkigs(of presies hetzelfde van mij part) ook op kan roepen kunstmatig.
Zeker als je er dan bijneemt dat de onderzoekers die bij zichzelf die ervaringen op hebben laten roepen ze wel erg bijzonder vonden(net als ze bv een paddo trip bijzonder zouden vinden, dus niet perse spiritueel).
Ze weten nu dat de pijnappelklier erbij betrokken is, dat de delen van de hersenen die te maken hebben met verwerking/dromen erbij betrokken zijn etc.
Alles wijst erop dat er ervaringen worden opgeroepen die met verwerking, acceptatie e.d. te maken heben, waarom is dat zo bij het sterven, waarom is dit mechanisme er als er daarna niets meer is en dus ook niets te verwerken valt?
Het heeft geen verder nut dan, sterven wordt er niet makkelijker op, want het hele lijdensstuk dat er evt is wordt niet verzacht, dit treed pas in op het moment van sterven waarbij gevoel al eerder wegvalt dan dat dit intreed.
Waarom in een verder toch wel op nuttigheid gericht systeem?
Dat zeg je heel goed, want het is idd beoordeeld vanuit JOUW standpunt. Maar omdat JIJ moeite hebt het te bevatten, wil dat nog niet zeggen dat de wetenschappers niet helemaal goed weten waar ze mee bezig zijn. Hoe kun je jouw manier van kijken nou boven de wetenschap plaatsen? Kom eens met wat goede argumenten, want op dit moment zet je jezelf neer als ontzettend arrogant.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:22 schreef nazario het volgende:
En dat heb je gasten erbij zitten die aan religie een bepaalde sprookjes mythe meegeven ( ff objectief gezien he) , nou met de berekenings kunde en de werkelijkheid van het bovenstaande , daar twijfel ik echt heel erg aan. Is gewoon een mythe die ver buiten de werkelijkheid staat van inschatting en realiteits besef na mijn inziens.
BDE's misschien?quote:Op zondag 16 januari 2011 07:12 schreef Arbeitslos het volgende:
Er is geen enkele aanleiding om te denken dat er 'iets' is na de dood.
Bewijs?quote:Het is wellicht voor sommige mensen een teleurstellende gedachte, maar zo is het nou eenmaal.
Ja dat heb ik ook dat astrologie vaak klopt!quote:Op zondag 16 januari 2011 10:36 schreef nazario het volgende:
Trouwens bekijk eens je jaartal binnen chinese astroligie en je normale europese astrologie teken.
http://www.144sterrenbeelden.nl/jouwcombi.html deze link
http://www.astroboot.com/chinese-astrologie/ hier kun je je geboortejaar linken aan je chinese astrologie teken
Echt heel bizar hoeveel dingen ik terug zie in mensen die ik ken , en ik leg ze langs deze meetlat.
Jij kan er anders ook wat van.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed, want het is idd beoordeeld vanuit JOUW standpunt. Maar omdat JIJ moeite hebt het te bevatten, wil dat nog niet zeggen dat de wetenschappers niet helemaal goed weten waar ze mee bezig zijn. Hoe kun je jouw manier van kijken nou boven de wetenschap plaatsen? Kom eens met wat goede argumenten, want op dit moment zet je jezelf neer als ontzettend arrogant.
In ieder geval niet zo arrogant dat ik mijn visie boven de wetenschappelijke bewijslast van de afgelopen tweehonderd jaar zetquote:
Kom zeg wees reeel , heeft niks met enige vorm van bevatten of arrogantie te maken van mijnquote:Op zondag 16 januari 2011 17:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat zeg je heel goed, want het is idd beoordeeld vanuit JOUW standpunt. Maar omdat JIJ moeite hebt het te bevatten, wil dat nog niet zeggen dat de wetenschappers niet helemaal goed weten waar ze mee bezig zijn. Hoe kun je jouw manier van kijken nou boven de wetenschap plaatsen? Kom eens met wat goede argumenten, want op dit moment zet je jezelf neer als ontzettend arrogant.
De wetenschappers beweren ook nergens dat zij precies weten welke diersoort wanneer ten tonele kwam bijvoorbeeld. Maar op basis van bijv. fossielen en koolstof-datering kunnen zij wel een goed geinformeerde schatting maken. En wat dat betreft is de wetenschap verreweg de meest betrouwbare manier om ver in ons verleden te kijken.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:37 schreef nazario het volgende:
Kom zeg wees reeel , heeft niks met enige vorm van bevatten of arrogantie te maken van mijn
kant. 3500 miljoen jaar terug , hallo , mensen kunnen ook doordraven in waanzin vind ik. Hoe lang zijn ze serieus bezig met de ontwikkeling van de wetenschap? jaartje of 150 sinds Darwin zijn theorie i guess.En binnen die 150 jaar weten menselijke wetenschappers wel even heel exact hoe alles in elkaar steekt tot honderden miljoenen terug in schattingen.Dat is pas arrogant om te denken dat wetenschappers DE ubermenschen zijn met de enige echte waarheid.
Maar sorry hoor het gaat niet zozeer om het wel of niet kunnen bevatten , maar het is gewoon krankzinnig. Wetenschap is een leuke bijkomstigheid , een leuke weetkunde , maar echt weten tot miljoenen jaren terug zet ik hele grote vraagtekens bij. Ik schat dat een 150 jaar ( 1859 Darwin zn boek als begin punt nemende)research veelste kort is om daarin echt een conclusie trekken.
Denk je echt dat de mensheid , de wetenschap binnen 150 jaar vele miljoenen jaren terug kunnen gaan? Veelste kort dag om daar echt 100% zuiver in te zijn lijkt mij.
En dan nog wat de wetenschap als waar ziet of vindt , wie zegt dat dit de echte waarheid is zoals die is vannuit een ver verleden? Mischien is de theorie niet juist , of een verkeerde theorie erop losgelaten , wat je nu ook steeds vaker terug ziet komen , dat bepaalde theorieeen helemaal niet kloppend blijken te zijn vanuit het verleden. Gaat mij daar aan tornen met een andere theorie en over 50 jaar blijkt die theorie ook niet helemaal kloppend te zijn.Je wordt toch vaak geindoctrineerd met bepaalde wetenschappelijke opvattingen.
Daarom ben ik een beetje huiverig over vaststaande gegoochel van cijfers van wetenschappers vanuit het verre verleden op ondere andere aardse verleden door miljoenen jaren heen. Een gezonde dosis scepsis en zeker geen arrogantie van mij. Ik heb nog steeds geen mens mogen meemaken met een iq van over de 500 , dus beperkte iq geeft mij reden te denken dat er nooit zorgvuldig miljoenen jaren terug berekend kan worden en laat staan in een werkelijksheids aanname als zorgvuldige vaststaande iets vastgesteld kan worden door wetenschappers als grondlaag voor de evolutie theorie.
Maar de wetenschap heeft ook zijn grenzen, je kan zeggen, het is niet te meten dus we gaan ervanuit dat er niks is.. maar ik voeg er aan toe, dat houdt nog steeds de mogelijkheid open tot de tijd dat er wel instrumenten bestaan om het te kunnen meten.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:41 schreef Michielos het volgende:
Ik laat PCP hier op reageren , maar wil enkel kwijt dat een theorie in wetenschappelijke context niet een verzonnen iets is of gelijk staat aan "even een theorietje verzinnen".
Klopt, en zoals PCP ook al aangaf. Ik zal nooit en te nimmer zeggen dat er "niks" is na de dood. Ik hoop er natuurlijk stiekem wel op, zoals waarschijnlijk de meeste mensen. Ik acht het alleen onwaarschijnlijk, maar goed, wat niet is kan nog komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar de wetenschap heeft ook zijn grenzen, je kan zeggen, het is niet te meten dus we gaan ervanuit dat er niks is.. maar ik voeg er aan toe, dat houdt nog steeds de mogelijkheid open tot de tijd dat er wel instrumenten bestaan om het te kunnen meten.
Maar net wat je al zei, het ligt maar waar je hart ligt. Als je strikt wil houden aan de wetenschap, dan moet je dat gewoon doen.
Elke theorie is na mijn inziens verzonnen ( 4-3-3 typische nederlandse voetbal stijl is ook als theorie verzonnen en in de praktijk gebracht), sommige verzonnen theorieen hoeven het 1 en ander niet uit te sluiten. Ik vind alleen de mens die Darwin en de evolutie leer aanhangenquote:Op zondag 16 januari 2011 17:41 schreef Michielos het volgende:
Ik laat PCP hier op reageren , maar wil enkel kwijt dat een theorie in wetenschappelijke context niet een verzonnen iets is of gelijk staat aan "even een theorietje verzinnen".
Weet je wat het probleem is met een discussie als deze? Vanaf het begin af aan is de discussie "besmet". Zoals Sam Harris en Richard Dawkins ook zeggen: Het probleem met zogenaamde "spirituele" ervaringen, is dat religie "The only game in town" is voor veel mensen als het aankomt op het verklaren van die ervaringen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Klopt, en zoals PCP ook al aangaf. Ik zal nooit en te nimmer zeggen dat er "niks" is na de dood. Ik hoop er natuurlijk stiekem wel op, zoals waarschijnlijk de meeste mensen. Ik acht het alleen onwaarschijnlijk, maar goed, wat niet is kan nog komen.
wat ik zeg is dat wetenschappers niet theorizen en dan samen zeggen: ok we gaan dit aanhangen. Het is geen democratisch proces hoor. Alvorens het überhaupt een theorie genoemd mag worden moeten er bewezen feiten op tafel gesmeten worden. Wanneer deze feiten niet ontkent kunnen worden of niet meer tegengesproken worden (indien dit wel het geval is en dit kan bewezen worden, wordt de hypothese aangepast), DAN pas kan een omvattend concept uberhaupt een theorie genoemd worden:quote:Op zondag 16 januari 2011 17:58 schreef nazario het volgende:
[..]
Elke theorie is na mijn inziens verzonnen ( 4-3-3 typische nederlandse voetbal stijl is ook als theorie verzonnen en in de praktijk gebracht), sommige verzonnen theorieen hoeven het 1 en ander niet uit te sluiten. Ik vind alleen de mens die Darwin en de evolutie leer aanhangen
veelste arrogant om te denken dat zij het wel even allemaal weten te vertellen binnen die 150 jaar hoe het allemaal reilt en zeilt op aarde en binnen onze heelal door miljoenen lichtjaren heen.
Miljoenen jaren terug berekenen en durven beweren dat deze rond en de nabij een getals aanname van 3500 miljoen jaar terug is, dan heb je echt een iq van 500 na mijn inziens als je dat heel stellig durft te beweren. Ik geloof wel in de wetenschap , maar zulke onzin geloof ik dus echt niet in.
Mijn standpunt in deze is dat ik er simpelweg geen enkel probleem mee heb om te zeggen "ik weet het niet" wanneer het op kwesties als deze aankomt. Ik krijg echter kriebels als men zegt het juist "wel" te weten en dan met vage concepten en verklaringen komen diequote:Op zondag 16 januari 2011 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is met een discussie als deze? Vanaf het begin af aan is de discussie "besmet". Zoals Sam Harris en Richard Dawkins ook zeggen: Het probleem met zogenaamde "spirituele" ervaringen, is dat religie "The only game in town" is voor veel mensen als het aankomt op het verklaren van die ervaringen.
Alles wat enigszins een overeenkomst heeft met dat wat gelovigen beweren, wordt automatisch als religieus gezien en wordt dan gelijk niet serieus genomen. Dit is jammer en vervuilt de discussie onnodig.
Zelf zie ik het probleem niet helemaal in het je afvragen van wat er na je dood gebeurd. We praten wel over bijv. de snaartheorie, een holografisch universum, het multiversum enz., maar waarom is het dan zo raar om je af te vragen of er iets met je bewustzijn gebeurt na je dood? Ik ben nl. niet overtuigd van het feit dat bewustzijn een programma is dat draait op de computer die je hersenen heten. Ik heb zelf dingen ervaren die ik moeilijk kan verklaren en die mij doen vermoeden dat er meer aan de hand is met bewustzijn dan dat we nu voor mogelijk houden. Maar gebruik ik religie als kader om een verklaring te vinden voor mijn ervaringen? No way!
Ik ben en blijf een wetenschapsman, maar ben niet zo braaf dat ik me in alles laat leiden door wat de wetenschap mij voorschrijft op een bepaald moment in de tijd, mbt tot controversiele onderwerpen.
Grappig dat je direkt overgaat tot bepaalde opmerkingen , wat genoeg zegt over je neiging tot manipuleren als iemand het niet eens is met 3,5 miljard jaar kunnen terug tellen exact. Dan is diegene een puber , of kan het niet bevatten , kap eens met die simpele opmerkingen. Ik vind gewoon waanzin zo ver exact terug kunnen tellen. Daar geloof ik niet in.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De wetenschappers beweren ook nergens dat zij precies weten welke diersoort wanneer ten tonele kwam bijvoorbeeld. Maar op basis van bijv. fossielen en koolstof-datering kunnen zij wel een goed geinformeerde schatting maken. En wat dat betreft is de wetenschap verreweg de meest betrouwbare manier om ver in ons verleden te kijken.
Dat jij het allemaal niet zo goed kunt bevatten, zegt waarschijnlijk meer over jezelf. Heb je wel eens stilgestaan bij die mogelijkheid?
Er was nl. een tijd dat ik dacht dat ik vrijwel alles wel wist en begreep.... en toen kwam ik uit de puberteit en zag ik stukje bij beetje dat ik er nogal naast zat
Dus eerst word je boos omdat ik een vergelijking maak tussen jouw huidige opvattingen en mijn opvattingen in mijn puberteit... dan roep je dat ik moet kappen met dit soort simpele opmerkingen... en dan vervolgens roep je zonder enige argumentatie dat JIJ het GEWOON waanzin vind en dat je er niet in gelooft. Nou als jij geen puberale kijk hebt op deze zaken dan blijft er maar een mogelijkheid over en dat is dat je dom en/of geindoctrineerd bent.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:13 schreef nazario het volgende:
Grappig dat je direkt overgaat tot bepaalde opmerkingen , wat genoeg zegt over je neiging tot manipuleren als iemand het niet eens is met 3,5 miljard jaar kunnen terug tellen exact. Dan is diegene een puber , of kan het niet bevatten , kap eens met die simpele opmerkingen. Ik vind gewoon waanzin zo ver exact terug kunnen tellen. Daar geloof ik niet in.
Oh wauw! 1 enkel artikel dat iets anders zegt dan de gevestigde wetenschap... nou dan zullen al die andere duizenden artikelen die het tegenovergestelde zeggen wel niet waar zijnquote:http://endtimes.punt.nl/index.php?r=1&id=506677&tbl_archief=1 Fossieldeskundigen (paleontologen) gebruiken vaak de C-14- dateringsmethode om resten van planten, dieren en mensen te dateren.
Jezus, jij weer!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus eerst word je boos omdat ik een vergelijking maak tussen jouw huidige opvattingen en mijn opvattingen in mijn puberteit... dan roep je dat ik moet kappen met dit soort simpele opmerkingen... en dan vervolgens roep je zonder enige argumentatie dat JIJ het GEWOON waanzin vind en dat je er niet in gelooft. Nou als jij geen puberale kijk hebt op deze zaken dan blijft er maar een mogelijkheid over en dat is dat je dom en/of geindoctrineerd bent.
[..]
Oh wauw! 1 enkel artikel dat iets anders zegt dan de gevestigde wetenschap... nou dan zullen al die andere duizenden artikelen die het tegenovergestelde zeggen wel niet waar zijn![]()
En mensen die Young Earth creationism aanhangen zijn volslagen idioten die we niet serieus hoeven te nemen en die we het beste kunnen doodzwijgen, met hun infantiele kijk op de wereld
Voel je je aangesproken nav wat ik zeg?quote:
Nee, maar het zou fijn zijn als een discussie op een normale, volwassen manier gevoerd kan worden in plaats van beledigingen op de man af te maken. Het zou jammer zijn als een topic op zo'n manier compleet om zeep geholpen zou worden.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Voel je je aangesproken nav wat ik zeg?
Dus als iets jouw voorstellingsvermogen te boven gaat dan is het maar direct onzin?quote:Op zondag 16 januari 2011 17:58 schreef nazario het volgende:
Miljoenen jaren terug berekenen en durven beweren dat deze rond en de nabij een getals aanname van 3500 miljoen jaar terug is, dan heb je echt een iq van 500 na mijn inziens als je dat heel stellig durft te beweren. Ik geloof wel in de wetenschap , maar zulke onzin geloof ik dus echt niet in.
Je hebt sowieso geen IQ van 500 nodig om dat te beredeneren maar gewoon een goede methodiek om dat te kunnen bepalenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:22 schreef Arbeitslos het volgende:
[..]
Dus als iets jouw voorstellingsvermogen te boven gaat dan is het maar direct onzin?
Zinnig is niks mis mee , maar ameteur of niet , je hoeft gewoon niet alles te geloven wat er gezegd wordt toch , of wat zogenaamd als voor waarheid aangeboden wordt. Manipuleren en indoctrineren is heel makkelijk te doen door zogenaamde betweters vanuit de wetenschap.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:22 schreef Arbeitslos het volgende:
[..]
Dus als iets jouw voorstellingsvermogen te boven gaat dan is het maar direct onzin?
Waarom zou een amateur die af en toe eens een artikeltje leest op internet überhaupt in de positie zijn om te bepalen of de wetenschap wel of niet in staat is om zinnige uitspraken te doen over dergelijke zaken?
Het wil maar niet tot jou doordringen volgens mij dat er geen sprake kan zijn van een discussie wanneer 1 partij zich het recht voorbehoud om irrationele argumenten te gebruiken.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:59 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Nee, maar het zou fijn zijn als een discussie op een normale, volwassen manier gevoerd kan worden in plaats van beledigingen op de man af te maken. Het zou jammer zijn als een topic op zo'n manier compleet om zeep geholpen zou worden.
Dat mag inderdaad maar aantonen hoe oud bepaalde zaken zijn is gewoon mogelijkquote:Op zondag 16 januari 2011 20:42 schreef nazario het volgende:
[..]
Zinnig is niks mis mee , maar ameteur of niet , je hoeft gewoon niet alles te geloven wat er gezegd wordt toch , of wat zogenaamd als voor waarheid aangeboden wordt. Manipuleren en indoctrineren is heel makkelijk te doen door zogenaamde betweters vanuit de wetenschap.
Maar in welke positie ik ook zit , ik vind het gewoon mijn eigen mening dat ik nogmaals 3500 miljoen terug tellen , en ook nog durven beweren schatting rond de nabij dat getal belachelijk. Je weet wel ik mag daarover mijn mening geven in Nederland.
Jij beweert dat het onzin is wanneer wetenschappers dergelijke zaken beweren. Let wel, je hebt het niet over enkele wetenschappers, maar over de gangbare opvatting binnen de wetenschap.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:42 schreef nazario het volgende:
[..]
Zinnig is niks mis mee , maar ameteur of niet , je hoeft gewoon niet alles te geloven wat er gezegd wordt toch , of wat zogenaamd als voor waarheid aangeboden wordt. Manipuleren en indoctrineren is heel makkelijk te doen door zogenaamde betweters vanuit de wetenschap.
Maar in welke positie ik ook zit , ik vind het gewoon mijn eigen mening dat ik nogmaals 3500 miljoen terug tellen , en ook nog durven beweren schatting rond de nabij dat getal belachelijk. Je weet wel ik mag daarover mijn mening geven in Nederland.
Op basis van "het lijkt mij onzin"quote:Op zondag 16 januari 2011 20:45 schreef Arbeitslos het volgende:
[..]
Jij beweert dat het onzin is wanneer wetenschappers dergelijke zaken beweren. Let wel, je hebt het niet over enkele wetenschappers, maar over de gangbare opvatting binnen de wetenschap.
En dan komt er iemand die waarsch. maar matig bekend is met de methoden die ze ervoor gebruiken, vertellen dat het allemaal onzin is. Op basis waarvan vraag ik me dan af.
omdat ik vind dat 3500 miljoen jaar terug berekenen en onderzoeken wel heel erg lang terug is , je maakt mij niet wijs dat binnen 150 jaar darwinisme , een ontwikkeling is geboren die tot in de puntjes exact meer dan 3,5 miljard nog in alle zuiverheid terug kan ontleden tot iets , schattingen in de nabij van die 3,5 miljard.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:45 schreef Arbeitslos het volgende:
[..]
Jij beweert dat het onzin is wanneer wetenschappers dergelijke zaken beweren. Let wel, je hebt het niet over enkele wetenschappers, maar over de gangbare opvatting binnen de wetenschap.
En dan komt er iemand die waarsch. maar matig bekend is met de methoden die ze ervoor gebruiken, vertellen dat het allemaal onzin is. Op basis waarvan vraag ik me dan af.
Okido tegen de 60 duizend jaar terug , maar 3500 miljoen( 3,5 miljard) jaar ook zo nauwkeurig terug te ontleden?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat mag inderdaad maar aantonen hoe oud bepaalde zaken zijn is gewoon mogelijkGoogle anders eens dan snap je hoe het een beetje in zijn werking gaat. Voor de technieken heb je geen IQ van 500 nodig hoor en het we kunnen tegenwooridg vrij nauwkeurig bepalen hoe oud iets is
http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating
Mijn god, wat een achterlijk volk reageert er op die site zegquote:Op zondag 16 januari 2011 21:03 schreef nazario het volgende:
wat vind je hiervan dan http://endtimes.punt.nl/?r=1&id=501659
Ik denk dat we gewoon de lul zijn aangezien we niet van die mega-vluchtschepen hebben die we wel eens in de films zienquote:Op zondag 16 januari 2011 21:13 schreef nazario het volgende:
Maar kerels laten we het eens anders maken , wat als de eind der tijden eraan komt , en de wereld zoals in verleden een nieuwe gedaante wisseling ondergaat , blijft de mensheid dan bestaan of komt er een nieuw soort leven. Zijn wij mensen ook een uitstervend ras als wezens richting de toekomst.
Hoe denken jullie daarover als de wereld door rampen zou vergaan
Wat ik hiervan vind? Indoctrinatie, manipulatie, precies al datgene waar jij de wetenschap van beschuldigd.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:03 schreef nazario het volgende:
[..]
wat vind je hiervan dan http://endtimes.punt.nl/?r=1&id=501659
http://science.howstuffwo(...)inosaur-bone-age.htmquote:Op zondag 16 januari 2011 21:07 schreef nazario het volgende:
[..]
Okido tegen de 60 duizend jaar terug , maar 3500 miljoen( 3,5 miljard) jaar ook zo nauwkeurig terug te ontleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |