Waar baseer jij eigenlijk je uitspraken over wetenschap op? Op de mooie boekjes van Deepak Chopra?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:26 schreef Darkwolf het volgende:
Lichaam en geest zijn wel degelijk gescheiden.
Modern onderzoek?
Alsjeblieft zeg.
Zoals ik al zei: de wetenschap tast zelf nog veel te veel in het duister om een soort dergelijke claim te kunnen maken.
Eigenlijke bron is The Blank Slate van Steven Pinker, maar ben te lui om het over te typen. Daarom even ergens anders vandaan: het wonderlijke verhaal van Phineas Gage.quote:En anders zou ik dat onderzoek wel eens willen zien met de resultaten, if you please. Ben wel nieuwschierig geworden eigenlijk.
Daar geloof ik zeer weinig van, gezien je laatste wat cynische reactie daarover.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:50 schreef Hanoying het volgende:
Ik ben nog steeds nieuwschierig naar het overleden paard waarmee je volgens eigen zeggen gecommuniceerd hebt
Nu heb ik wel eens vaagjes gehoord van hem maar nog nooit een boekje gezien of aangeraakt.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Scaurus het volgende:
Waar baseer jij eigenlijk je uitspraken over wetenschap op? Op de mooie boekjes van Deepak Chopra?
Geen probleem en heel erg bedankt.quote:Eigenlijke bron is The Blank Slate van Steven Pinker, maar ben te lui om het over te typen. Daarom even ergens anders vandaan: het wonderlijke verhaal van Phineas Gage.
De intentie van mijn interesse is er één die je niet aan zal staan, ik ben er namelijk voor de volle 100 % van overtuigd dat het niet mogelijk is om met overleden paarden te communiceren en acht het waarschijnlijk dat je aan waanvoorstellingen lijdt.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:11 schreef Darkwolf het volgende:
Qua bewijs heb ik een chatlog daar de sessie volledig live was zodat alles bevestigd kon worden on-the-fly daar ik goed aan de tand werd gevoeld met de nodige vragen.
Helaas kan ik niet het origineel verstrekken daar het een vertrouwelijk consult is geweest natuurlijk, maar wel de puntjes op een rij en wat knip werk hier en daar.
Skeptisch zijn is prima, maar debunkeren en discussieren van het consult zal geen zin hebben.
Dus nogmaals: ik ben benieuwd naar je daadwerkelijke intentie van je interesse
Tja, als iemand over chatsessie met overleden paarden begint, dan ben ik de laatste om daar serieus op in te gaan. Ik zwem graag tegen domheid in, maar wel met de hoop een bestemming te bereiken.quote:
In mijn kijk op de werkelijkheid hoort communiceren met overleden paarden tot de mogelijkheden , daar ben ik weer voor de volle 100% van overtuigt en ik weet zeker dat andere mensen die mogelijkheid ook zien , weet je zeker dat jij niet degene bent die aan een waanvoorstelling lijd ?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De intentie van mijn interesse is er één die je niet aan zal staan, ik ben er namelijk voor de volle 100 % van overtuigd dat het niet mogelijk is om met overleden paarden te communiceren en acht het waarschijnlijk dat je aan waanvoorstellingen lijdt.
open mind is leuk om op te schrijven na al die vooroordelen waarbij je jezelf op je knokkels moet bijten om geen rotopmerking te maken maar of dat nou een open mind is ???quote:Wat overigens niet wegneemt dat ik wel degelijk nieuwschierig ben naar je chatlog, post hem gerust en ik beloof dat ik er met een open mind naar zal kijken en zal proberen de "mijn god", mocht hij weer in me op komen, niet te posten. Ik zal zelfs proberen een enigzins onderbouwde analyse cq reactie op jouw consult te geven
"Op in te gaan"?quote:Op donderdag 25 september 2008 19:56 schreef Scaurus het volgende:
Tja, als iemand over chatsessie met overleden paarden begint, dan ben ik de laatste om daar serieus op in te gaan. Ik zwem graag tegen domheid in, maar wel met de hoop een bestemming te bereiken.
Ah!quote:Op vrijdag 26 september 2008 07:18 schreef Summers het volgende:
open mind is leuk om op te schrijven na al die vooroordelen waarbij je jezelf op je knokkels moet bijten om geen rotopmerking te maken maar of dat nou een open mind is ???
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?quote:
Eensch. Het is puur menselijke arrogantie om te denken dat wij verheven zouden zijn boven de dood.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:20 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?
Ontopic, er is geen leven na de dood. Alle uitleg voor al die verschillende soorten "na de dood.." verhalen stammen uit een angst voor de dood, niet zozeer voor een individu, maar ook voor derden. Dat wordt er al vroeg ingegoten als je eerste huisdiertje komt te overlijden.
Mensen zijn voorspelbare diertjes. Iedereen vind zichzelf zo belangrijk dat ze maar al te graag zichzelf belangrijke rollen toekennen. Zo zijn er veel mensen overtuigd dat juist zij het einde van de mensheid gaan meemaken. En zijn vele gelovigen ervan overtuigd dat ze Jesus zijn wederopstanding gaan meemaken.
En het frappante is dat ze allemaal overtuigd zijn dat hun waarheid de enige waarheid is. En dan proberen ze hun zielige hersenspinsels te verklaren door juist hetgeen wat tegen hun werkt onderuit te halen. Dingen zoals wetenschap. Dat zie je in dit topic ook weer terug.
Echter.
Nog nooit heeft iemand 800 man kunnen vervoeren door het te wensen.
Wetenschappers vonden vliegtuigen uit.
Nog nooit heeft iemand een misdaad opgelost door te praten met doden.
Wetenschappers herkennen DNA sporen.
Een gelovige die bad om genezen te worden van zijn ziekte is dan misschien genezen...
... Maar wel omdat wetenschappers virussen en infecties kunnen behandelen.
En al (alles, echt geen enkele uitzondering) het paranormale is tot nu toe nog ontkracht of zo belachelijk dat je er eigenlijk niet op moet reageren. Zoals mensen die met paarden praten. Zoals mensen die geloven dat er een god is. Zoals mensen die geloven met spoken te kunnen praten.
Het werkt gewoon niet als puntje bij paaltje komt.
En gek genoeg is het dan nooit hun eigen schuld.
Conclusie: De meeste mensen zijn mentaal niet in staat het nutteloze van het leven te erkennen, laat staan hun eigen stervelijkheid. Dus verzinnen ze, en accepteren ze, de meest belachelijke uitleg die invloedrijke personen maar kunnen verzinnen.
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:20 schreef Blue-eagle het volgende:
Hoi. Jij kan met paarden praten. Zin om dit een keer te bewijzen?
Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.quote:En al (alles, echt geen enkele uitzondering) het paranormale is tot nu toe nog ontkracht of zo belachelijk dat je er eigenlijk niet op moet reageren. Zoals mensen die met paarden praten. Zoals mensen die geloven dat er een god is. Zoals mensen die geloven met spoken te kunnen praten.
Dit is nogal een vreemde stelling als je er vanuit gaat -als mens- dat ook andere dieren "verheven" zouden zijn boven de dood.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Eensch. Het is puur menselijke arrogantie om te denken dat wij verheven zouden zijn boven de dood.
Ook dieren zijn wat mij betreft niet verheven boven de dood. Reincarnatie is simpelweg een middel om de grote massa gerust te stellen en te controleren.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.
Dus het antwoord luidt automatisch: nee, ik heb totaal geen zin of een drive om het te willen bewijzen.
Het is voor mij persoonlijk bewezen (en de mensen die ik heb kunnen helpen er mee) en dat is meer dan genoeg.
No offense, mensen zoals jij zullen er nooit overtuigd van raken en zijn sowieso zonde van mijn tijd en energie.
Jij gelooft het niet. Nou prima toch? Waarom zou ik mij aan jou willen bewijzen?
Ik slaap er echt niet beter of minder van als jij niet gelooft dat het kan.
[..]
Dit is nogal een vreemde stelling als je er vanuit gaat -als mens- dat ook andere dieren "verheven" zouden zijn boven de dood.
Wat WEL arrogantie den top is dat mensen die er open voor staan er van overtuigd zijn dat je van dier naar mens incarneert en niet meer terug, omdat de mens het allerhoogste iets is dat er is.
DAT is pas arrogantie den top.
Weer een stelling die je mij echt zal moeten uitleggen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Ook dieren zijn wat mij betreft niet verheven boven de dood. Reincarnatie is simpelweg een middel om de grote massa gerust te stellen en te controleren.
De monotheisten geloven over het algemeen niet in reincarnatie maar er zijn nog twee andere grote en bekende religies.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:54 schreef Darkwolf het volgende:
Er zijn maar enkele religies die in reincarnatie geloven en de grootste en bekendste behoren daar niet bij.
Hanoying is anders meer dan bereid om jouw chatsessie te lezen en te analyseren. Dat lijkt me een win-win situatie, ik krijg de kans om me in te leven in jouw wereld en jij krijgt de kans om een kritische analyse van je eigen sessie te lezen. Als jouw chatsessies en bevindingen echt onverklaarbare wendingen nemen dan ben ik rationeel genoeg om in te zien dat ik die wendingen niet kan verklaren en dan zal ik dat laten weten. Maar je deelt dus bij voorkeur alleen je openbaringen met mensen die bij voorbaat al jouw visies delen, jammer.quote:Toen ik zijn post las had ik ook zoiets van hoe bedoel je Hanoying spreekt zichzelf gigantisch tegen?
Ik ben er dan ook maar niet op in gegaan. Want zowel de logica even eens als zijn uitgesproken intensies die flink met elkaar conflicteren ontgaan mij volledig.![]()
Hier meldt een debunker die met liefde een kritische analyse zou geven van jouw paardsessies maar je weigert de 'data toegankelijk te maken'quote:Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.
Niemand op deze hele planeet heeft dat tot heden kunnen bewijzen.
En ik ben niet het enige voorbeeld.
Oh. Jammer. Voorspelbaar, maar wel jammer.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:48 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Als je een eerdere post boven deze hebt gelezen, dan zie je daar staan dat ik totaal geen drive hebt om te willen bewijzen.
Dus het antwoord luidt automatisch: nee, ik heb totaal geen zin of een drive om het te willen bewijzen.
Juist. Als jij dat denkt moet je dat vooral blijven geloven.quote:Het is voor mij persoonlijk bewezen (en de mensen die ik heb kunnen helpen er mee) en dat is meer dan genoeg.
None taken. No offense, mensen zoals jij kunnen het nooit bewijzen, omdat het niet bestaat.quote:No offense, mensen zoals jij zullen er nooit overtuigd van raken en zijn sowieso zonde van mijn tijd en energie.
Ik, en velen met mij, erkennen mensen zoals jou enkel als oplichters of mentaal minder capabele mensen. Als je dat prima vind zijn we het daar over eens.quote:Jij gelooft het niet. Nou prima toch? Waarom zou ik mij aan jou willen bewijzen?
Ik slaap er echt niet beter of minder van als jij niet gelooft dat het kan.![]()
Nee, als je ook niet getest wordt kan men het nooit ontkrachten. Echter, de bewijslast ligt nog altijd niet bij ons. En totdat jij voldoet aan je bewijslast voor een extreme claim - namelijk praten met een diersoort - ben je gewoon een oplichter. Of hoor je thuis in een inrichting. No offense.quote:[..]
Hier meldt een uitzondering die nog nooit ontkracht is door wie dan ook dat hij niet met paarden kan praten.
Niemand op deze hele planeet heeft dat tot heden kunnen bewijzen.
Jawel hoor. Statistisch gezien heeft het nog nooit plaatsgevonden. En de paar mensen die bekend zijn geworden met dergelijke praktijken zijn nog altijd ontmaskerd als zijnde goochelaars, illusionisten, oplichters of gekken. Maar nooit is er aangetoond dat er een mogelijkheid zou zijn dat hetgeen jij claimt te kunnen op waarheid berust.quote:En ik ben niet het enige voorbeeld.
Niemand heeft uberhaupt kunnen ontkrachten dat telepatisch communiceren met dieren absoluut niet mogelijk is.
Sorry, maar het is niet aan mij om iedere belachelijke claim te ontkrachten. Dan kan ik wel bezig blijven. Moet ik dan ook maar gaan bewijzen dat iemand niet met onzichtbare elfjes praat en de toekomst over 5 jaar kan voorspellen? Dat duurt me te lang.quote:Zo wel, kom dan maar eens met bronnen i.p.v dit soort nogal fors in de mond genomen uitspraken!![]()
Ze mogen toch best discussiëren..... zolang het maar niet agressief wordtquote:Op zaterdag 27 september 2008 20:39 schreef Bastard het volgende:
Jongens er is een aantal keuzes gesteld wat je denkt dat er zou na de dood... niet "sla elkaar de harses in als je het er niet mee eens bent"
Bedankt voor je open en heldere post.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:55 schreef Hanoying het volgende:
Nogmaals: Ik zou met liefde eens een kijkje nemen naar je chatsessie. ik ben heus wel enigzins vooringenomen amar ik ben ook intelligent en objectief genoeg om mijn eigen vooroordelen opzij te zetten en gewoon naar je chatsessie te kijken voor wat het waard is. Als het echt onverklaarbaar is dan zal ik dat alleen maar kunnen erkennen en dat moet voor jou toch juist de ultieme kick zijn. Overigens wil ik daar wel aan toe voegen dat je wel een min of meer complete sessie moet posten voor een objectieve analyse. Als je alleen de highlights post en het giswerk niet dan kan ik er niets mee.
Posten
En het is met deze instelling dat ik nog enigzins moeite wil doen voor mensen als Hanoying en niet jou!quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:44 schreef Blue-eagle het volgende:
None taken. No offense, mensen zoals jij kunnen het nooit bewijzen, omdat het niet bestaat.
Totaal niet, ik heb immers geen last van je.quote:Ik, en velen met mij, erkennen mensen zoals jou enkel als oplichters of mentaal minder capabele mensen. Als je dat prima vind zijn we het daar over eens.
Dat is lekker zwart-wit bekeken zeg.quote:Nee, als je ook niet getest wordt kan men het nooit ontkrachten. Echter, de bewijslast ligt nog altijd niet bij ons. En totdat jij voldoet aan je bewijslast voor een extreme claim - namelijk praten met een diersoort - ben je gewoon een oplichter. Of hoor je thuis in een inrichting. No offense.
Ook dit is weer een gedachtenkronkel die nergens op slaat.quote:Jawel hoor. Statistisch gezien heeft het nog nooit plaatsgevonden. En de paar mensen die bekend zijn geworden met dergelijke praktijken zijn nog altijd ontmaskerd als zijnde goochelaars, illusionisten, oplichters of gekken. Maar nooit is er aangetoond dat er een mogelijkheid zou zijn dat hetgeen jij claimt te kunnen op waarheid berust.
Maar ik moet wel mijn claims tot in het uitgebreide op tafel gaan gooien?quote:Sorry, maar het is niet aan mij om iedere belachelijke claim te ontkrachten. Dan kan ik wel bezig blijven. Moet ik dan ook maar gaan bewijzen dat iemand niet met onzichtbare elfjes praat en de toekomst over 5 jaar kan voorspellen? Dat duurt me te lang.
Mijn "simpele test" zal niet waardig voldoende te zijn om wat te bewijzen naar jouw maatstaven of die van de wetenschap. Dat is niet de functie van mijn gaven noch mijn taak.quote:Kortom, jij claimt iets wat je niet kan en wilt bewijzen, en vervolgens wordt mij verweten dat ik niet kan bewijzen dat je het niet kan. Nogal wiedes als jij niet mee wilt werken aan een simpele test.
Hier ga ik dus niet eens proberen om woorden aan vuil te maken.quote:Je hoeft het niet te (willen) bewijzen. Dat interesseert mij bijzonder weinig omdat je het toch niet kan. Maar wat mij stoort is dat er blijkbaar mensen zoals jijzelf zijn die zo overtuigd zijn van hun eigen kunnen dat ze er echt in geloven. En dat terwijl je toch relatief slim overkomt op deze fora.
Gezien de omstandigheden vermoed ik dus een oplichter. Niet een gek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |