We blijven braaf hoor, modjes

quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:29 schreef Darkwolf het volgende:[..]
Dat is lekker zwart-wit bekeken zeg.
Dus omdat iets (nog) niet te verklaren of vast te leggen is naar acceptable maatstaven, betekend dat per definitie dat je dan maar gestoort of een oplichter bent.
Dat maak jij ervan. Als jij 200 jaar geleden claimde dat mensen konden vliegen werd je ook voor gek versleten, al zouden weldenkende mensen kijken naar vogeltjes en insecten en concluderen dat "vliegen" welzeker bestaat en kan.
Praten met dieren... tja, je mist een paar stappen. Ten eerste: doe het eens een keertje. Ten tweede: documenteer het een keertje. Ten derde: publiceer dit een keertje.
Er zijn zoveel slimmere mensen dan jij en ik. Wie weet vinden ze dat jij inderdaad met dieren kan communiceren en komen ze erachter hoe en waarom dat zo is. En wie weet kunnen ze dit dan nabootsen of andere mensen aanleren.
quote:
Ook dit is weer een gedachtenkronkel die nergens op slaat.
Elk persoon
Genoeg mensen die tot heden nog niet ontmaskert zijn omdat het misschien niet te bewijzen is maar ook niet te ontkrachten.
Ik kan praten met mensen. Dat kan ik aantonen door.. te praten. Met mensen.
Jij kan praten met dieren. Dit is blijkbaar zo complex (voor een nogal dom dier vergeleken met ons, de mens) dat de data DIE je krijgt niet overtuigend zal zijn voor weldenkende mensen. Sterker nog, jij gaat er vanuit dat men niet overtuigd zal zijn.
Wat klopt hier niet?
quote:
Maar ik moet wel mijn claims tot in het uitgebreide op tafel gaan gooien?
Lekker makkelijk.
Jouw claim is waarschijnlijker ("dat het niet bestaat. punt.") dus hoef jij deze niet te weerleggen natuurlijk en moet ik het daar maar mee doen.
Weer een foute aanname. Ik claim dat er geen basis is, geen bestaansrecht, voor jouw claims.
Daarbij kan ik met mijn claim wel bewijs leveren. Wetenschappelijk bewijs. Statistisch bewijs. Wat je maar wilt. En toch kom jij weer terug met: "Wellus maar ik ga het lekker niet bewijzen!"
quote:
Ik kan net zo goed tegen een stenen muur gaan schoppen.
Probeer er mee te praten zou ik zeggen.
quote:
Mijn "simpele test" zal niet waardig voldoende te zijn om wat te bewijzen naar jouw maatstaven of die van de wetenschap. Dat is niet de functie van mijn gaven noch mijn taak.
Daar gaan we weer... je hoeft alleen maar 1 simpel feitje van 1 diertje op tafel te leggen om een basis voor je claim te leggen. Als jij kan aantonen of mijn hond zwanger is geweest in het verleden (of niet) door alleen met d'r te praten dan zijn we een stuk verder. Een 50% kans dat je 't goed hebt. Aan de andere kant, mocht je het fout hebben dan zit je er wel echt grandioos naast natuurlijk. Wat uiteraard de reden is waarom je het niet wilt doen omdat je liever een vaag verhaal ophangt zoals de meeste "paranormalen", ene verhaal wat op 10-tallen verschillende manieren uitgelegd kan worden.
quote:
Erover discussieren en "sparren" (mits constructief, wat met jouw dus praktisch onmogelijk is) vind ik dan wel weer leuk.
Hanoying is puur geinteresseerd en zal misschien achteraf het ook niet geloven of waarschijnlijk genoeg vinden.
Maar jij hebt je oordeel definitief al klaar liggen en daar ligt het verschil.
In alle post die jij schrijft kom je met kort door de bocht argumentaties waarom alle paranormale zaken definitief de wereld uit geholpen moeten worden.
Omdat het allemaal nep is

En dat stoort je alleen omdat je dit ook weet maar niet wilt erkennen. Er is geen bewijs, er is geen bestaansrecht, er is helemaal niks wat de claim van paranormale zaken ondersteunt.
quote:
Jouw algehele instelling (en dat dacht ik blijkbaar ook onterecht van Hanoying) nodigt niet echt uit om maar ook iets van moeite te doen.
Je afsluitende tekst van je post is daar het perfecte voorbeeld van:
Da's makkelijk.
Ik zal het proberen duidelijk te maken, een hypothetische claim:
"Ik kan voorspellen wat er morgen op pagina 1 van de Volkskrant staat. Maar dat doe ik niet. Want je gelooft me toch niet."Je ZOU zeggen dat dit redelijk makkelijk te bewijzen is, niet? Ik doe een uitspraak over de krant gedurende 5 dagen en dan gaan we zien hoe correct ik ben. Faal ik, dan zit ik fout. Werkt het zelfs maar 1 keer dan is er sprake van een interessante situatie en zou je het verder moeten willen onderzoeken.
quote:
[..]
Hier ga ik dus niet eens proberen om woorden aan vuil te maken.
Het enige wat ik er over kwijt wil is dit: je analyze (over mij) is net zoals je hele denken nogal bekrompen.
Want hoe kan ik een oplichter zijn als ik tot heden nog nooit geld voor mijn consulten heb gevraagd?
De aandacht en dankbaarheid van goedgelovige mensen kan al snel voldoende zijn voor mensen die geen waarde aan geld hechten.
Sterker nog, als je er wel je geld mee zou verdienen dan kon ik met die Randi challenge op de proppen komen. Immers, je wilt wel geld, maar geen miljoen Dollar? Gelukkig hoef ik dat voorbeeld niet aan te halen.
quote:
(Met uitzondering dat ik zelf ooit een workshop heb gegeven om mensen te leren om met dieren te communiceren, maar dat was meer om de ruimte en catering te dekken.)
Laat mij raden... met jouw bekrompen manier van analyseren en hokjes denken moet ik dan toch wel onder "gek" vallen dan maar?
Nee hoor. Nog steeds iemand die gewoon niet de waarheid spreekt en dit ook heel goed weet