Ik ben nog niet zo lang op FOKquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:25 schreef Cahir het volgende:
Kan hier geen sticky van worden gemaakt? Dit is een maandelijkse terugkerend topic onderwerp.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
Na de dood... is er een begravenis/crematie. Dat weet iedereen.
Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEETquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:38 schreef mrfool het volgende:
Je gaat naar toe waar in je gelooft...
dat is inderdaad wel de enige beredenering met zoietsquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:40 schreef PinPine het volgende:
[..]
Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEET
Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggenquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?
A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)
B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)
C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)
D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)
Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!!
Gaat meer om de meningen en die ideeën daarachterquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:48 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggen
Dat lijkt mij het enige juiste antwoord.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
Na de dood... is er een begravenis/crematie. Dat weet iedereen.
Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nogquote:Op vrijdag 19 september 2008 23:57 schreef leonpwner1 het volgende:
B en C zijn complete bullshit.
Ik stel me de dood gewoon voor als een slaap, maar dan zonder droom. Je hebt niet het besef dat je er nog bent, want dat ben je ook niet (). Probeer je eens voor te stellen wat er was voor je geboren werd. Dat is precies hetzelfde als wat er is nadat je dood bent gegaan
Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:52 schreef heartz het volgende:
[..]
Of ik dit moet geloven......... ? Wie is die man?
Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:01 schreef henkvs58 het volgende:
Als je gelooft in 1 onzichtbare God, dus Joods, moslim of christelijk, dan geloof je in hemel en evt .hel Ben je Hindoe, dan geloof je in reincarnatie en ben je atheist, dan geloof je in niks.
Stel dat er niets is na de dood, dan maakt het dus ook niks uit wat je tijdens je leven hebt uitgespookt. Stel dat er zoiets is als reincarnatie, dan moet je wel je best doen, anders keer je terug in een lagere levensvorm. Gelukkig heb je dan in die lagere levensvorm weer een nieuwe kans om je best te doen en weer omhoog te reincarneren.
Alleen als er zoiets is al een God of meerdere goden, dan moet je in dit leven iets doen om in de hemel te komen. Dat heeft dus niks te maken met wat je gelooft, maar wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:06 schreef henkvs58 het volgende:
[..]
Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nog) Dat zegt dus helemaal niets ver hoe het is aan de andere kant van de dood.
Nee, immers: wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.quote:
Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef heartz het volgende:
[..]
Jij denkt nooit na over de dood?
Op een aurofoto schijn je toch iemand zijn 'energie' te kunnen zien en aan de hand van de 'aurakleuren' kan je bepalen hoe iemand zich voelt? Dus wij zijn allemaall energieën?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:13 schreef Superfast het volgende:
[..]
Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,
Nadat een geliefd iemand overleden is heb je nooit bepaalde typische dingen meegemaakt die je niet direct kon verklaren?
Je droomt nooit over mensen of dingen die dan later opeens exact zo gebeuren.
Je hebt vast nooit in een gesprek met iemand een bepaald gevoel gekregen of een gedachte over die persoon wat je niet gezegd hebt maar later wel zo bleek te kloppen......
Ik nodig je uit om een keer een bakkie koffie of thee te komen drinken , het is hier geen sekte maar bepaalde dingen zal ik (of anderen) jou kunnen vertellen die zo precies kloppen dat je met je oren staat te klapperen over hoe dicht ze bij de waarheid komen of zelfs dieper gaan dan jij ooit beschouwend over jezelf hebt gevoeld.
De fout is dat mensen overal iets van willen denken of een mening moeten hebben en vreselijk beredenerend in het leven staan en wat ze ECHT voelen negeren vanwege gedachtes en theorieen die ze bedenken om zichzelf maar in te dekken........
Als er niets is na de dood behalve je kistje of de urn dan daag ik mensen uit om een keer mee te gaan en je zult verbaasd staan wat je meemaakt......
Als je bevestigd dat de dingen die je hebt gezien of gevoelt heb echt waren dan kun je niet meer zeggen er is niets na de dood.
Als je niks voelt dan is dat ook prima even goede vrienden
Eigenlijk hoop ik stiekem een beetje op C, maar ik denk toch A.quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:25 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?
Als er na dit leven helemaal niks is, dan heeft iedereen maar heel even de tijd om te leven, want 80 jaar is maar kort. In ieder geval eindig. Probeer mij eens te vertellen hoe ik in 80 jaar mijn leven inhoud moet zien te geven. (huis, baan, lieve vrouw, dito kinderen heb ik alquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:17 schreef lievmeisjuh het volgende:
[..]
Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?
[..]
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.
Waarom denk je dan niet vrolijk B! Wordt christelijk, want dan hoef je alleen maar te geloven! En ga je naar de hemel. Party in eternity! Lijkt me tof!quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:39 schreef Roux het volgende:
A. denk ik ook en ik vind het zo beangstigend, het idee dat met de dood alles ophoudt. Dat je voorgoed niet meer wakker wordt. Het is iets wat ik niet kan bevatten.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?
A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)
B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)
C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)
D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)
Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!!
Veel ervaring met dieren heb ik niet (80 koeien, 300 zeugen, 8 katten en een hond om van de insecten nog te zwijgen) maar over het algemeen komt het op hetzelfde neer: Voor eten en voortplanten doen ze alles en dat gaat allemaal gewoon op instinct. Nu doe ik ook wel alles voor eten en sex, maar wel op een bewuste manierquote:Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef dutchgal het volgende:
dieren hebben geen karakter? whahahahaahahahahaha wat een onzin...
Wat?quote:Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
D: het zelfde als voor de geboorte... je bent er niet ,... als inititeit/bewustziijn besta je niet meer.... je bent slechts een herinnering van anderen... en als je een invloedrijk persoon bent geweest.. zoals einstein of zo .. leeft je gedachtegoed voort
maar de persoon zelf.. is verdwenen
geen hemel, geen hel, geen reincarnatie of andere onwaarschijnlijkheden
[..]
Hoe kom je op dit idee?quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:11 schreef henkvs58 het volgende:
Antwoord B is dus juist. De vraag waar we naar toe gaan is even essentieel als waar we vandaan komen. Weet je het antwoord op de 1, dan weet je de ander ook. Als alles op toeval berust, is het OK dat we in het niets verdwijnen. Volgens mij is er een macht die alles organiseert. Deze macht noem ik God en ik heb er diep respect voor. God houdt van mij en ik hou van Hem, hoewel ik Hem nog nooit direct gezien heb. God heeft de wereld gemaakt en ook eenden bedacht.Als je een eend kan bedenken, ben je tof.
Volgens mij is het Gods bedoeling geweest dat alle mensen Zijn ambassadeurs zijn op de aarde en we maken er een teringbende van. Op een of andere manier houdt God zoveel van ons dat hij ons de kans geeft om bij Hem te kunnen komen. Dat is Hemel. Tegelijkertijd is het afwijzen van die kans Hel. Op welk moment je de keuze van accepteren of afwijzen moet maken, dat weet ik niet, maar het kan vast geen kwaad om er vroeg bij te zijn, dus ben ik alvast begonnen.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef bioloogje het volgende:
Je lichaam is niet meer dan een hoop stoffen die gebonden zijn en daarmee je cellen vormen, die vormen dan weer je organen etc. Je bewustzijn wordt door wat elektrische signalen en leuke stofjes gecreëerd. Wanneer je dood bent doen je cellen het niet meer bewustzijn valt weg en er is niets meer van over. Het antwoord is volgens mij dus.....A.
B en C zijn bedacht door en voor mensen die bang zijn voor A en zichzelf zo wijsmaken dat er iets is om zo om te kunnen gaan met hun angst.
Je zegt het zelf al bewijs verzamelen. Bestaan doen we sowieso anders hadden jij en ik dit niet kunnen typen. We weten over het algemeen heel erg goed wat er in ons lichaam gebeurd, door waarnemingen die niet te weerleggen zijn. Uit deze bewezen waarnemingen valt eigenlijk alleen maar te concluderen dat er niets is na de dood.quote:Op zaterdag 20 september 2008 01:15 schreef dutchgal het volgende:
[..]
eh...en hoe weet jij dat zo zeker? wetenschap kan ook iets zijn waar wij ons aan vastklampen om bewijst te verzamelen voor ons bestaan....
Volgens mij is het een keuze. Maar wel een keiharde keuze. Of er is niks, of er is een hogere macht. Puur rationeel, is het verstandiger om voor de hogere macht te kiezen, maar mijn gevoel zegt ook dat er een hogere macht moet zijn. Uiteindelijk is het voor mij dus een mix van verstand en gevoel. In ieder geval is het wel iets, waar ik veel over heb nagedacht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |