abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:23:16 #1
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61772144
We denker er allemaal weleens over na.
Is er iets na de dood? Zo ja, wat?
Wat gebeurt er met je na 'de dood' ?

A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)

B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)

C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)

D. Iets anders, namelijk................ (Licht je antwoord toe.)

Over de antwoorden mag best gediscussiërd worden!!
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_61772188
Kan hier geen sticky van worden gemaakt? Dit is een maandelijkse terugkerend topic onderwerp .
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:25:43 #3
27699 Ravage
thinking about you
pi_61772189
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar denk (en hoop) dat er een kans is op C. Er is tenslotte iets gebeurd waardoor ik hier rondloop met een bewustzijn. Het is al een keer gebeurd, dus is het niet onmogelijk dat het ooit nog een keer gebeurd.
i'm not living, i'm just killing time
pi_61772211
A: Je lichaam stopt ermee en aangezien er meer niet van je is, is er na de dood ook niets meer.
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:29:20 #5
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61772268
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:25 schreef Cahir het volgende:
Kan hier geen sticky van worden gemaakt? Dit is een maandelijkse terugkerend topic onderwerp .
Ik ben nog niet zo lang op FOK . Maar ik zou het leuk vinden als mensen er serieus op in zouden gaan .
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:29:41 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61772277
D:
Na de dood... is er een begravenis/crematie. Dat weet iedereen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:31:09 #7
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61772301
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:31:44 #8
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61772313
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:33:17 #9
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61772347
Dieren gaan dood, mensen niet. Mensen hebben Gevoel (hoofdletter G) en karakter. Als je dood gaat, wordt je karakter van je lichaam gescheiden. Dat hoor je van bijna dood ervaringen. Dat lijkt me dus ook logisch
Pas op, nudistels in de berm
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:34:39 #10
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_61772379
Volgens mij NIETS
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_61772392
Ik hoop C, maar zolang er geen concreet bewijs is, ben ik bang dat het A is.
Maar als het C wordt, dan liever niet als eendagskuiken of eendagsvlinder.
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:38:41 #12
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61772458
Je gaat naar toe waar in je gelooft...
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:39:46 #13
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61772485
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:40:31 #14
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_61772494
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:38 schreef mrfool het volgende:
Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEET
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_61772513
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:40 schreef PinPine het volgende:

[..]

Juist ja....dus uiteindelijk gaat niemand naar HELL hoe slecht je ook bent geweest...SWEET
dat is inderdaad wel de enige beredenering met zoiets
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_61772599
D, We gaan helemaal niet dood, sjongejongejonge. Wie dat heeft bedacht is ook ziek.. Dood. Dood bestaat niet
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:48:07 #17
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61772604
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:23 schreef heartz het volgende:

A. Er is niets na de de dood, als je dood bent weet je niets meer en ben je niets meer. (Licht toe waarom je dat vindt.)

B. Je gaat naar 'de hemel' of 'de hel'. (Licht toe wat, volgens jou, de hemel/ de hel is en waarom je dat vindt.)

C. Reïncarnatie. Je 'ziel' wordt in een ander 'levend wezen' geboren. (Licht toe waarom je dat vindt.)

Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggen
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:52:01 #18
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61772651
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:39 schreef Superfast het volgende:

Of ik dit moet geloven......... ? Wie is die man?
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:54:20 #19
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61772680
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:48 schreef henkvs58 het volgende:

[..]

Wat je kiest heeft te maken met wat je gelooft, want wetenschappelijk valt hier niks over te zeggen
Gaat meer om de meningen en die ideeën daarachter .
pi_61772712
B en C zijn complete bullshit.

Ik stel me de dood gewoon voor als een slaap, maar dan zonder droom. Je hebt niet het besef dat je er nog bent, want dat ben je ook niet ( ). Probeer je eens voor te stellen wat er was voor je geboren werd. Dat is precies hetzelfde als wat er is nadat je dood bent gegaan
pi_61772769
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:29 schreef SpecialK het volgende:
D:
Dat lijkt mij het enige juiste antwoord.
pi_61772779
Ohja, en.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:01:51 #23
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61772789
Als je gelooft in 1 onzichtbare God, dus Joods, moslim of christelijk, dan geloof je in hemel en evt .hel Ben je Hindoe, dan geloof je in reincarnatie en ben je atheist, dan geloof je in niks.

Stel dat er niets is na de dood, dan maakt het dus ook niks uit wat je tijdens je leven hebt uitgespookt. Stel dat er zoiets is als reincarnatie, dan moet je wel je best doen, anders keer je terug in een lagere levensvorm. Gelukkig heb je dan in die lagere levensvorm weer een nieuwe kans om je best te doen en weer omhoog te reincarneren.

Alleen als er zoiets is al een God of meerdere goden, dan moet je in dit leven iets doen om in de hemel te komen. Dat heeft dus niks te maken met wat je gelooft, maar wat er daadwerkelijk aan de hand is.
pi_61772827
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:01 schreef Neleos het volgende:
[ afbeelding ]
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:06:49 #25
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61772879
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:57 schreef leonpwner1 het volgende:
B en C zijn complete bullshit.

Ik stel me de dood gewoon voor als een slaap, maar dan zonder droom. Je hebt niet het besef dat je er nog bent, want dat ben je ook niet ( ). Probeer je eens voor te stellen wat er was voor je geboren werd. Dat is precies hetzelfde als wat er is nadat je dood bent gegaan
Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nog ) Dat zegt dus helemaal niets ver hoe het is aan de andere kant van de dood.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:13:17 #26
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61772962
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:52 schreef heartz het volgende:

[..]

Of ik dit moet geloven......... ? Wie is die man?
Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,
Nadat een geliefd iemand overleden is heb je nooit bepaalde typische dingen meegemaakt die je niet direct kon verklaren?
Je droomt nooit over mensen of dingen die dan later opeens exact zo gebeuren.
Je hebt vast nooit in een gesprek met iemand een bepaald gevoel gekregen of een gedachte over die persoon wat je niet gezegd hebt maar later wel zo bleek te kloppen......
Ik nodig je uit om een keer een bakkie koffie of thee te komen drinken , het is hier geen sekte maar bepaalde dingen zal ik (of anderen) jou kunnen vertellen die zo precies kloppen dat je met je oren staat te klapperen over hoe dicht ze bij de waarheid komen of zelfs dieper gaan dan jij ooit beschouwend over jezelf hebt gevoeld.
De fout is dat mensen overal iets van willen denken of een mening moeten hebben en vreselijk beredenerend in het leven staan en wat ze ECHT voelen negeren vanwege gedachtes en theorieen die ze bedenken om zichzelf maar in te dekken........

Als er niets is na de dood behalve je kistje of de urn dan daag ik mensen uit om een keer mee te gaan en je zult verbaasd staan wat je meemaakt......
Als je bevestigd dat de dingen die je hebt gezien of gevoelt heb echt waren dan kun je niet meer zeggen er is niets na de dood.
Als je niks voelt dan is dat ook prima even goede vrienden
pi_61773025
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:01 schreef henkvs58 het volgende:
Als je gelooft in 1 onzichtbare God, dus Joods, moslim of christelijk, dan geloof je in hemel en evt .hel Ben je Hindoe, dan geloof je in reincarnatie en ben je atheist, dan geloof je in niks.

Stel dat er niets is na de dood, dan maakt het dus ook niks uit wat je tijdens je leven hebt uitgespookt. Stel dat er zoiets is als reincarnatie, dan moet je wel je best doen, anders keer je terug in een lagere levensvorm. Gelukkig heb je dan in die lagere levensvorm weer een nieuwe kans om je best te doen en weer omhoog te reincarneren.

Alleen als er zoiets is al een God of meerdere goden, dan moet je in dit leven iets doen om in de hemel te komen. Dat heeft dus niks te maken met wat je gelooft, maar wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:06 schreef henkvs58 het volgende:

[..]

Yeah right! Probeer je eens voor te stellen wat er was toen je een baby was. Daar weet je helemaal niets meer van. (Gelukkig hebben we de fotoos nog ) Dat zegt dus helemaal niets ver hoe het is aan de andere kant van de dood.
Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:18:59 #28
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61773058
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Jij denkt nooit na over de dood?
pi_61773082
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef heartz het volgende:
Nee, immers: wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.
pi_61773148
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:18 schreef heartz het volgende:

[..]

Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:27:06 #31
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61773175
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:13 schreef Superfast het volgende:

[..]

Geloof gerust wat je wilt.........Maar jij heb vast nooit aura's boven net overleden mensen zien hangen , je bent vast nooit bij een goede helderziende of handlezer geweest,
Nadat een geliefd iemand overleden is heb je nooit bepaalde typische dingen meegemaakt die je niet direct kon verklaren?
Je droomt nooit over mensen of dingen die dan later opeens exact zo gebeuren.
Je hebt vast nooit in een gesprek met iemand een bepaald gevoel gekregen of een gedachte over die persoon wat je niet gezegd hebt maar later wel zo bleek te kloppen......
Ik nodig je uit om een keer een bakkie koffie of thee te komen drinken , het is hier geen sekte maar bepaalde dingen zal ik (of anderen) jou kunnen vertellen die zo precies kloppen dat je met je oren staat te klapperen over hoe dicht ze bij de waarheid komen of zelfs dieper gaan dan jij ooit beschouwend over jezelf hebt gevoeld.
De fout is dat mensen overal iets van willen denken of een mening moeten hebben en vreselijk beredenerend in het leven staan en wat ze ECHT voelen negeren vanwege gedachtes en theorieen die ze bedenken om zichzelf maar in te dekken........

Als er niets is na de dood behalve je kistje of de urn dan daag ik mensen uit om een keer mee te gaan en je zult verbaasd staan wat je meemaakt......
Als je bevestigd dat de dingen die je hebt gezien of gevoelt heb echt waren dan kun je niet meer zeggen er is niets na de dood.
Als je niks voelt dan is dat ook prima even goede vrienden
Op een aurofoto schijn je toch iemand zijn 'energie' te kunnen zien en aan de hand van de 'aurakleuren' kan je bepalen hoe iemand zich voelt? Dus wij zijn allemaall energieën?
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:29:32 #32
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61773205
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:25 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ben je d'r zelf al uit dan? Wat gebeurt er na jouw dood?
Eigenlijk hoop ik stiekem een beetje op C, maar ik denk toch A.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:31:00 #33
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773232
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:17 schreef lievmeisjuh het volgende:

[..]

Probeer eens uit te leggen waarom er een straf (lagere reincarnatie, de hel en ga maar door) op je te wachten zou moeten staan om ervoor te zorgen dat jij je normaal gedraagt in de tijd dat je leeft? Kan je zonder dat vooruitzicht geen normaal leven leiden dan?
[..]

Daar weet je niets van omdat je hersenen toen nog lang niet uitgegroeid waren, nu jij weer.
Als er na dit leven helemaal niks is, dan heeft iedereen maar heel even de tijd om te leven, want 80 jaar is maar kort. In ieder geval eindig. Probeer mij eens te vertellen hoe ik in 80 jaar mijn leven inhoud moet zien te geven. (huis, baan, lieve vrouw, dito kinderen heb ik al ).

Op je tweede punt geef ik je precies gelijk, maar als je dood gaat, zijn je hersenen hopelijk al wel uitgegroeid.
pi_61773280
combi B/C waarom? Daarom...
pi_61773333
A. denk ik ook en ik vind het zo beangstigend, het idee dat met de dood alles ophoudt. Dat je voorgoed niet meer wakker wordt. Het is iets wat ik niet kan bevatten.
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:42:11 #36
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773370
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:39 schreef Roux het volgende:
A. denk ik ook en ik vind het zo beangstigend, het idee dat met de dood alles ophoudt. Dat je voorgoed niet meer wakker wordt. Het is iets wat ik niet kan bevatten.
Waarom denk je dan niet vrolijk B! Wordt christelijk, want dan hoef je alleen maar te geloven! En ga je naar de hemel. Party in eternity! Lijkt me tof!
pi_61773412
Je verandert langzaam in een hoopje botten.
Na vele duizenden jaren worden je knekels bij toeval
ontdekt en iedereen is zeer uitgelaten over de vondst.
Archeologen, antropologen, paleontologen, genetici,
Zij allen buigen zich erover, en schrijven dikke rapporten
De een met een theorie nog spectaculairder dan de ander.
Kortom... je wordt gereconstrueerd.
Of eigenlijk... iedereen gaat met je aan de haal

Hoe zou het zijn om zo ontdekt te worden? The missing link.

Ik denk echter dat het een vuurtje zal worden, en dat er
daarna niet zoveel meer over is om te ondekken.
En ook dat is OK
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:47:48 #38
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773454
Nothing beats a good barbecue
pi_61773526
D: het zelfde als voor de geboorte... je bent er niet ,... als inititeit/bewustziijn besta je niet meer.... je bent slechts een herinnering van anderen... en als je een invloedrijk persoon bent geweest.. zoals einstein of zo .. leeft je gedachtegoed voort

maar de persoon zelf.. is verdwenen

geen hemel, geen hel, geen reincarnatie of andere onwaarschijnlijkheden
quote:

pi_61773528
ok...nu mijn mening hehe....
ik denk c...reïncarnatie... we boeten in ons leven voor dingen die we in eerdere levens fout hebben gedaan..we moeten onszelf cultiveren...dat betekent zoiets als...oefenen om een goed mens te zijn.. om de cirkel van doodgaan te doorbreken.
dieren hebben geen karakter? whahahahaahahahahaha wat een onzin...
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:59:58 #41
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773616
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef dutchgal het volgende:
dieren hebben geen karakter? whahahahaahahahahaha wat een onzin...
Veel ervaring met dieren heb ik niet (80 koeien, 300 zeugen, 8 katten en een hond om van de insecten nog te zwijgen) maar over het algemeen komt het op hetzelfde neer: Voor eten en voortplanten doen ze alles en dat gaat allemaal gewoon op instinct. Nu doe ik ook wel alles voor eten en sex, maar wel op een bewuste manier
pi_61773632
Er is leven na de dood
pi_61773641
wat heeft bewust nou met karakter te maken..............
enneh.... je hebt....lieve koeien...agressieve koeien...heeft toch ook met karakter te maken?
en dan niet te spreken over het meest trouwe huisdier, de hond! dit wijdt lekker van het topic af trouwens hehehe
pi_61773644
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
D: het zelfde als voor de geboorte... je bent er niet ,... als inititeit/bewustziijn besta je niet meer.... je bent slechts een herinnering van anderen... en als je een invloedrijk persoon bent geweest.. zoals einstein of zo .. leeft je gedachtegoed voort

maar de persoon zelf.. is verdwenen

geen hemel, geen hel, geen reincarnatie of andere onwaarschijnlijkheden
[..]
Wat?
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:11:28 #45
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773759
Antwoord B is dus juist. De vraag waar we naar toe gaan is even essentieel als waar we vandaan komen. Weet je het antwoord op de 1, dan weet je de ander ook. Als alles op toeval berust, is het OK dat we in het niets verdwijnen. Volgens mij is er een macht die alles organiseert. Deze macht noem ik God en ik heb er diep respect voor. God houdt van mij en ik hou van Hem, hoewel ik Hem nog nooit direct gezien heb. God heeft de wereld gemaakt en ook eenden bedacht. Als je een eend kan bedenken, ben je tof.
Volgens mij is het Gods bedoeling geweest dat alle mensen Zijn ambassadeurs zijn op de aarde en we maken er een teringbende van. Op een of andere manier houdt God zoveel van ons dat hij ons de kans geeft om bij Hem te kunnen komen. Dat is Hemel. Tegelijkertijd is het afwijzen van die kans Hel. Op welk moment je de keuze van accepteren of afwijzen moet maken, dat weet ik niet, maar het kan vast geen kwaad om er vroeg bij te zijn, dus ben ik alvast begonnen.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:13:26 #46
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_61773782
Je lichaam is niet meer dan een hoop stoffen die gebonden zijn en daarmee je cellen vormen, die vormen dan weer je organen etc. Je bewustzijn wordt door wat elektrische signalen en leuke stofjes gecreëerd. Wanneer je dood bent doen je cellen het niet meer bewustzijn valt weg en er is niets meer van over. Het antwoord is volgens mij dus.....A.

B en C zijn bedacht door en voor mensen die bang zijn voor A en zichzelf zo wijsmaken dat er iets is om zo om te kunnen gaan met hun angst.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:14:43 #47
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61773797
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:11 schreef henkvs58 het volgende:
Antwoord B is dus juist. De vraag waar we naar toe gaan is even essentieel als waar we vandaan komen. Weet je het antwoord op de 1, dan weet je de ander ook. Als alles op toeval berust, is het OK dat we in het niets verdwijnen. Volgens mij is er een macht die alles organiseert. Deze macht noem ik God en ik heb er diep respect voor. God houdt van mij en ik hou van Hem, hoewel ik Hem nog nooit direct gezien heb. God heeft de wereld gemaakt en ook eenden bedacht. Als je een eend kan bedenken, ben je tof.
Volgens mij is het Gods bedoeling geweest dat alle mensen Zijn ambassadeurs zijn op de aarde en we maken er een teringbende van. Op een of andere manier houdt God zoveel van ons dat hij ons de kans geeft om bij Hem te kunnen komen. Dat is Hemel. Tegelijkertijd is het afwijzen van die kans Hel. Op welk moment je de keuze van accepteren of afwijzen moet maken, dat weet ik niet, maar het kan vast geen kwaad om er vroeg bij te zijn, dus ben ik alvast begonnen.
Hoe kom je op dit idee?
pi_61773802
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef bioloogje het volgende:
Je lichaam is niet meer dan een hoop stoffen die gebonden zijn en daarmee je cellen vormen, die vormen dan weer je organen etc. Je bewustzijn wordt door wat elektrische signalen en leuke stofjes gecreëerd. Wanneer je dood bent doen je cellen het niet meer bewustzijn valt weg en er is niets meer van over. Het antwoord is volgens mij dus.....A.

B en C zijn bedacht door en voor mensen die bang zijn voor A en zichzelf zo wijsmaken dat er iets is om zo om te kunnen gaan met hun angst.

eh...en hoe weet jij dat zo zeker? wetenschap kan ook iets zijn waar wij ons aan vastklampen om bewijst te verzamelen voor ons bestaan....
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:20:12 #49
163216 bioloogje
pi_61773846
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:15 schreef dutchgal het volgende:

[..]

eh...en hoe weet jij dat zo zeker? wetenschap kan ook iets zijn waar wij ons aan vastklampen om bewijst te verzamelen voor ons bestaan....
Je zegt het zelf al bewijs verzamelen. Bestaan doen we sowieso anders hadden jij en ik dit niet kunnen typen. We weten over het algemeen heel erg goed wat er in ons lichaam gebeurd, door waarnemingen die niet te weerleggen zijn. Uit deze bewezen waarnemingen valt eigenlijk alleen maar te concluderen dat er niets is na de dood.

Ik moet wel toegeven dat er wetenschappelijk gezien ook een theoretische kans is op B en C maar er zijn geen harde bewijzen voor die dat kunnen onderschrijven.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:20:51 #50
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773854
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:14 schreef heartz het volgende:

[..]

Hoe kom je op dit idee?
Volgens mij is het een keuze. Maar wel een keiharde keuze. Of er is niks, of er is een hogere macht. Puur rationeel, is het verstandiger om voor de hogere macht te kiezen, maar mijn gevoel zegt ook dat er een hogere macht moet zijn. Uiteindelijk is het voor mij dus een mix van verstand en gevoel. In ieder geval is het wel iets, waar ik veel over heb nagedacht.
pi_61773863
hmmm ben je toevallig niet gelovig?
tsja...het zijn twee zeer uiteenlopende visies...je kan er achter staan of niet...beide hebben overtuigingskracht...
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:25:16 #52
225864 henkvs58
lekker bezig vandaag
pi_61773897
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:20 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al bewijs verzamelen. Bestaan doen we sowieso anders hadden jij en ik dit niet kunnen typen. We weten over het algemeen heel erg goed wat er in ons lichaam gebeurd, door waarnemingen die niet te weerleggen zijn. Uit deze bewezen waarnemingen valt eigenlijk alleen maar te concluderen dat er niets is na de dood.
[..]
Meneer Bioloogje, bovenstaande zin komt niet erg wetenschappelijk op mij over. Met name jeukt het mij dat je beweert dat uit bewezen waarnemingen iets valt te concluderen, zonder te vermelden welke waarnemingen dat zijn of hoe die conclusies tot stand zijn gekomen.
pi_61773920
B en D

Ik geloof dat je een lichaam en een ziel hebt en je alleen het lichaam achterlaat zodra je dood gaat en doorgaat met je ziel met/naar "iets". Het is alleen de vraag in welke vorm en heb je een bewustzijn? Gaat je ziel door met alle kennis en ervaringen tijdens je leven of begin je weer op nul? Als het met bewustzijn is, hoe zit het als je dement was toen je stierf? Ben je met je ziel weer terug zoals in de bloei van je leven of zoals je stierf als demente ouwe opa?

Naar de hemel gaan sluit ik niet uit en lijkt me een geweldige gedachte. De hel lijkt me onwaarschijnlijker, want alles wat je als mens gedaan hebt moet toch te vergeven zijn. Je bent immers een dom mens die wellicht door een foute jeugd opgegroeid is tot een "fout" mens die foute dingen doet. Ik denk dat je omgeving allesbepalend is of je christen, 2-cellige lopendebandmedewerker of seriemoordenaar wordt.

C lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik hier eigelijk nog nooit een interessant verhaal over heb gehoord wat m'n gedachtes kon verbreden.

A In iets tijdsloos wordt een proces in gang gezet daardoor een universum ontstaat met een planeet aarde met een wezen dat 80 jaar lanterfant en weer doodgaat. Ik zou doodongelukkig worden bij de gedachte dat ik me alleen nuttig maakt om richting die 80 jaar te gaan en daarna alles nutteloos is. Ik geloof niet dat het allemaal toeval is zonder reden.
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:32:21 #54
163216 bioloogje
pi_61773970
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:25 schreef henkvs58 het volgende:

[..]

Meneer Bioloogje, bovenstaande zin komt niet erg wetenschappelijk op mij over. Met name jeukt het mij dat je beweert dat uit bewezen waarnemingen iets valt te concluderen, zonder te vermelden welke waarnemingen dat zijn of hoe die conclusies tot stand zijn gekomen.
Ik hoop dat je het wel met me eens bent dat uit bewezen zaken conclusies zijn te trekken (wat deze zaken/waarnemingen ook zijn).

Ik kan je nu een hele lading boeken gaan geven waarin alles staat wat we nu over het lichaam weten en over hoe het werkt. Daarnaast kan ik je ook hele boeken geven over evolutie en wat daarvan ondertussen al vaststaat. Zelf vond ik het een beetje overdreven om die wetenschappelijke feiten hier allemaal neer te gaan zetten. Maar dat zijn de feiten waar ik het over heb.

Dit in tegenstelling tot wat veel gelovigen denken te weten. (Daar is namelijk nog niets van bewezen)
pi_61773998
heheh dat is ook geschreven hoor... niet alles wat in boeken staat klopt...of moet DE waarheid zijn...
en we zijn inderdaad uit moleculen gemaakt...maar dat betekent niet dat we geen hoger doel dienen
we zijn hier toch niet om straks weer op te lossen? erg zinloos dan....
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:37:52 #56
163216 bioloogje
pi_61774034
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:34 schreef dutchgal het volgende:
heheh dat is ook geschreven hoor... niet alles wat in boeken staat klopt...of moet DE waarheid zijn...
en we zijn inderdaad uit moleculen gemaakt...maar dat betekent niet dat we geen hoger doel dienen
we zijn hier toch niet om straks weer op te lossen? erg zinloos dan....
Het is idd geschreven maar wel geschreven vanuit onderzoek en dus gebaseerd op feiten. Dit kun je niet zeggen van bijv. de bijbel.
Waarom zou ons leven weer een hoger doel moeten hebben. Waar komt die arrogantie van ons mensen vandaan?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2008 @ 01:39:08 #57
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61774054
Of je gaat de oven in, of je ligt aan de andere kant van het gras.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:42:10 #58
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61774080
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:27 schreef heartz het volgende:

[..]

Op een aurofoto schijn je toch iemand zijn 'energie' te kunnen zien en aan de hand van de 'aurakleuren' kan je bepalen hoe iemand zich voelt? Dus wij zijn allemaall energieën?
Maar natuurlijk.

Ik kan je dit allemaal gaan uitleggen maar heb een site gevonden waar (in de kern) de informatie staat hoe ik het zie , niet helemaal maar wel grotendeels.
Daarnaast duidelijk uitgelegd ook , als je tijd hebt moet je maar eens op je gemak lezen (het is wel een aardige lap tekst maar dat zie je meer hier dus vooruit)

http://www.espavo.nl/pages/welkom/de-mens-als-energie.php

Overigens heb jij ook iets waar ik mee connect , gevoelsmatig dan.
Volgens mij weet jij het heus wel (mensen die ergens mee zitten zoeken jou niet zomaar willekeurig op hoor om hun verhaal te doen ) maar ben je ook wel weer nuchter in bepaalde dingen weet echter dat e.e.a. elkaar niet uitsluit en dat het goed te combineren is
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:44:04 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61774093
Voor mij een combinatie tussen B en C. Ik geloof dat je na je dood eerst op een plek terecht komt van 'gelijkgestemden'. Kort door de bocht: Goede mensen komen op een mooie plek vol positiviteit, slechte mensen komen op een nare plek vol negativiteit. Dit zou je kunnen vertalen naar hemel en hel, maar dan met de kanttekening dat ik dat als 'tijdelijk' zie.

Er zou dan een moment komen dat de ziel beslist opnieuw te incarneren. Onervaren zielen hebben hier misschien minder eigen keuze in dan ervaren zielen.

Goed, het zijn allemaal maar theorieën maar ik voel me er prettig bij. Angst voor optie A heb ik zeker, maar mijn keuze voor B/C is niet volledig gevoed door angst maar ook door ervaringen en af en toe zelfs rationeel nadenken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:46:04 #60
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61774107
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:42 schreef Superfast het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.

Ik kan je dit allemaal gaan uitleggen maar heb een site gevonden waar (in de kern) de informatie staat hoe ik het zie , niet helemaal maar wel grotendeels.
Daarnaast duidelijk uitgelegd ook , als je tijd hebt moet je maar eens op je gemak lezen (het is wel een aardige lap tekst maar dat zie je meer hier dus vooruit)

http://www.espavo.nl/pages/welkom/de-mens-als-energie.php
Kan je dit ook in je eigen woorden uitleggen?
quote:
Overigens heb jij ook iets waar ik mee connect , gevoelsmatig dan.
Volgens mij weet jij het heus wel (mensen die ergens mee zitten zoeken jou niet zomaar willekeurig op hoor om hun verhaal te doen ) maar ben je ook wel weer nuchter in bepaalde dingen weet echter dat e.e.a. elkaar niet uitsluit en dat het goed te combineren is
Ooh ja , wat heb ik waar jij je mee verbonden voelt?
pi_61774138
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:13 schreef bioloogje het volgende:

je zegt..je bewustzijn valt weg...wie zegt dat?
behalve dat klopt jouw verhaal over het menselijk lichaam...het past precies in de visie dat de wereld eigenlijk niet echt is...allemaal moleculen...en waar halen mensen dan de arrogantie vandaan om in boeken te beweren dat wij gelijk hebben? wij proberen overal te heersen en beheersen... verklaringen die we niet volgens ons-mensen-wetenschappelijk-gemaakte-manier kunnen verklaren zijn altijd fout? of zijn mensen gewoon angstig voor iets wat ze (nog) niet kunnen zien?
we gebruiken tenslotte maar 5 procent van onze hersenen...
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:01:08 #62
163216 bioloogje
pi_61774237
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:50 schreef dutchgal het volgende:

[..]

je zegt..je bewustzijn valt weg...wie zegt dat?
behalve dat klopt jouw verhaal over het menselijk lichaam...het past precies in de visie dat de wereld eigenlijk niet echt is...allemaal moleculen...en waar halen mensen dan de arrogantie vandaan om in boeken te beweren dat wij gelijk hebben? wij proberen overal te heersen en beheersen... verklaringen die we niet volgens ons-mensen-wetenschappelijk-gemaakte-manier kunnen verklaren zijn altijd fout? of zijn mensen gewoon angstig voor iets wat ze (nog) niet kunnen zien?
we gebruiken tenslotte maar 5 procent van onze hersenen...
het past precies in de visie dat de wereld eigenlijk niet echt is
Hoe bedoel je "niet echt"?

verklaringen die we niet volgens ons-mensen-wetenschappelijk-gemaakte-manier kunnen verklaren zijn altijd fout?
Ze zijn niet per definitie fout. Ze zijn pas fout wanneer ze ingaan tegen feiten (Feiten zijn per definitie bewezen)

of zijn mensen gewoon angstig voor iets wat ze (nog) niet kunnen zien?

Ikzelf ben er niet bang voor, maar ik erken ook dat er een theoretische kans bestaat dat er wel iets is. Ik acht die kans echter heel erg klein omdat er geen feiten zijn die in die richting wijzen. In dit topic wordt er ook naar mijn mening gevraagd. Ik baseer mijn mening namelijk graag op feiten en niet op ongefundeerde verzinsels.
pi_61774330
hehe leuk he...2 visies tegenover elkaar....
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:15:35 #64
163216 bioloogje
pi_61774366
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:12 schreef dutchgal het volgende:
hehe leuk he...2 visies tegenover elkaar....
Klopt het blijft ook altijd lekker nutteloos

Gelovigen geloven niet maar zeggen te weten, en wetenschap wil daar bewijzen voor zien maar die zijn er niet, want gelovigen bewijzen hun geloof niet maar proberen de wetenschap onderuit te halen.
pi_61774376
hahaha..nog even een steekje na? heheh...
nou ja je verdedigt jezelf in ieder geval wel...
ik ga slapen!
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:17:25 #66
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61774378
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:15 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Klopt het blijft ook altijd lekker nutteloos

Gelovigen geloven niet maar zeggen te weten, en wetenschap wil daar bewijzen voor zien maar die zijn er niet, want gelovigen bewijzen hun geloof niet maar proberen de wetenschap onderuit te halen.
Moah, ik vind veel gelovigen en wetenschappers net zo koppig.
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:20:21 #67
163216 bioloogje
pi_61774407
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:17 schreef dutchgal het volgende:
hahaha..nog even een steekje na? heheh...
nou ja je verdedigt jezelf in ieder geval wel...
ik ga slapen!
Was niet bedoelt als steek. Maar de gelovigen zoeken nu eenmaal bewijs dat bijv. de evolutie onderuit haalt. Zo hebben ze de leeftijd van een levende slak bepaald met koolstof datering en de slak bleek 1000 jaar oud te zijn.

Gelovigen halen dat nu aan als bewijs dat koolstof datering onbetrouwbaar is, en dat daarom de leeftijd van fossielen niet nauwkeurig gemeten kan worden.
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:20:45 #68
163216 bioloogje
pi_61774410
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Moah, ik vind veel gelovigen en wetenschappers net zo koppig.
Zeker zijn ze ook echt. Ze hechten alleen waarde aan totaal andere zaken, en in die behoefte kunnen ze elkaar niet tegemoet komen. Daarom is het zo'n eeuwig durende discussie.
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:22:25 #69
163216 bioloogje
pi_61774421
Maar nu ga ik ook slapen.
  zaterdag 20 september 2008 @ 04:44:54 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61774916
quote:
Die zogenaamde tunnel schijnt te komen doordat bloedvaten in de hersenen zich vernauwen, of zoiets.
Reuze interessant die BDE's, maar ik geloof toch echt in A.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 20 september 2008 @ 05:02:27 #71
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61774929
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 04:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Die zogenaamde tunnel schijnt te komen doordat bloedvaten in de hersenen zich vernauwen, of zoiets.
Reuze interessant die BDE's, maar ik geloof toch echt in A.
Je moet je gevoel volgen als jij bij A een beter gevoel hebt moet je daarvoor kiezen.

Die tunnel van licht zou komen door je bloedvaten zeg je? Kun je dit met feiten ondersteunen of is het lekker makkelijk om zo e.e.a. te verklaren?
pi_61774934
---> TRU
Waarom?
BDE & NDE icm POLL
  zaterdag 20 september 2008 @ 05:12:03 #73
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_61774938
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 05:02 schreef Superfast het volgende:

[..]

Je moet je gevoel volgen als jij bij A een beter gevoel hebt moet je daarvoor kiezen.

Die tunnel van licht zou komen door je bloedvaten zeg je? Kun je dit met feiten ondersteunen of is het lekker makkelijk om zo e.e.a. te verklaren?
Ik heb daar ooit wat over gelezen. Ik weet alleen niet meer waar. 't was - volgens mij - een betrouwbare bron.
Maar goed, echt veel kan je hier niet mee
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 20 september 2008 @ 05:19:53 #74
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61774942
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 05:12 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik heb daar ooit wat over gelezen. Ik weet alleen niet meer waar. 't was - volgens mij - een betrouwbare bron.
Maar goed, echt veel kan je hier niet mee
Ik heb die berichten ook wel eens gelezen en misschien heb je wel gelijk hoor.
Wat ik dubieus vind zijn de gedetailleerde ervaringen die mensen hebben gehad inclusief ervaringen met al overleden familie leden .
Het zou kunnen dat het fantasie is maar ik hoop zelf maar van niet (hoewel ik wel moet toegeven dat jouw stelling de beste papieren heeft om stand te houden in deze discussie)
pi_61774969
er gebeurt niks. ja je bent dood maar er is dan niks. want wij zijn niet meer als organisme. niets meer en niets minder. jammer ik had er wat meer van willen maken maarja. dood is dood en niets is niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door bloedhond op 20-09-2008 06:20:15 ]
pi_61774976
We are the stuff that stars are made of, and after death we will be again.
pi_61775095
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 06:26 schreef DrDarwin het volgende:
nee we denken dat we als een ster zijn. maar alles heeft een eind. net als het heelal dat sterft langzaam ook. dus sterren ook. en dan is er eeuwige. net als de ruimt tussen de sterren.

[ Bericht 5% gewijzigd door bloedhond op 20-09-2008 07:46:11 ]
pi_61778179
Een mooi topic.. ik las al iets over waarheid.

Mischien moeten we de waarheid gewoon zien in het leven zoals deze stroomt als een rivier en ervaren.
Vele religieén en andere occulte groepen of dergelijke verkondigen hun waarheid, maar de waarheid kan niet bezeten worden en er zijn geen wegen die ernaar leiden.
Re-incarnatie door geloofde ik vroeger wel in maar helaas ik zie meer in het idee re-generatie dan in re-incarnatie.
Ik lees dit topic vanavond eens lekker op mijn gemakkie door
  zaterdag 20 september 2008 @ 13:36:35 #79
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61779257
Ik dacht dat het Dr. (Prof.?) Smalhout was die dat ooit in een talkshow vertelde, dat de 'tunnel-ervaring' gewoon physiek in je hoofd zit.

Ik vind dat echter geen reden om B/C uit te sluiten. Het is er ook helemaal geen bewijs tegen. Het feit dat er een physieke actie/reactie bestaat op het moment dat iemand zo'n ervaring meemaakt, wil nog niet zeggen dat het één het ander uitsluit. Om het maar kort door de bocht te zeggen: Waarom zou God, of welke controlerende kracht dan ook, zulke 'ervaringen' laten bestaan zonder enige physieke achtergrond?
pi_61847937
Als je toch gelooft dat er niks na de dood is en je bent uit het niks geboren...

Dan is dat toch een leuk cirkeltje van oneindig reincarneren?
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:04:07 #81
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_61848503
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 06:26 schreef DrDarwin het volgende:
En in jouw lichaam zitten statistisch gezien meerdere watermoleculen die ooit door Jezus Christus of Mohammed zijn uitgepist, en misschien ook wel een paar die door Jezus en Mohammed zijn uitgepist
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 24 september 2008 @ 12:06:07 #82
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61873957
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:33 schreef henkvs58 het volgende:
Dieren gaan dood, mensen niet. Mensen hebben Gevoel (hoofdletter G) en karakter. Als je dood gaat, wordt je karakter van je lichaam gescheiden. Dat hoor je van bijna dood ervaringen. Dat lijkt me dus ook logisch
Ehh... mensen zijn ook dieren?
Dieren hebben ook gevoel en karakter?
En met karakter bedoel je de ziel?
Want ik hoor niet van bijna dood ervaringen dat het "karakter" los van het lichaam word gekoppeld...
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:38 schreef mrfool het volgende:
Heel wijs gesproken en mee eens
(Al gun ik het de zelfmoord teroristen totaal niet dat ze al die maagden dus gaan krijgen als het eenmaal zo ver is )
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:17 schreef lievmeisjuh het volgende:
Weet je het zeker?
Want ik weet nog heel veel heldere herinneringen als baby zijnde waarbij ik het bewustzijn en staat van zijn ook nog kan herleven als bonus.
Sterker nog, ik herinner mijn geboorte zelfs (niet toen ik letterlijk eruit kwam zetten overigens.)
Mijn moeder natuurlijk ook, dus die vond het vrij merkwaardig toen ik ooit wist te vertellen wat er toen gebeurde en wie er allemaal waren.

En zelf ga ik dus voor:

Dit omdat ik er ervaring mee heb en het onderwerp reincarnatie centraal staat in mijn leven.
(In vorige leven paard geweest en dit heeft een grote nasleep op mijn huidige leven als mens.)
  woensdag 24 september 2008 @ 22:15:31 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61889893
Wat is er na de dood, na de dood komt nieuw leven, er komt een hereniging met alle oude bekenden, oude familie en oude vrienden.
Uit dit leven en uit alle andere levens die je hebt geleefd.
En daarna komt weer nieuw leven... de eeuwige cyclus als je wilt.
The truth was in here.
pi_61891507
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:15 schreef Bastard het volgende:
Wat is er na de dood, na de dood komt nieuw leven, er komt een hereniging met alle oude bekenden, oude familie en oude vrienden.
idd
pi_61892370
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:04 schreef Hanoying het volgende:

[..]

En in jouw lichaam zitten statistisch gezien meerdere watermoleculen die ooit door Jezus Christus of Mohammed zijn uitgepist, en misschien ook wel een paar die door Jezus en Mohammed zijn uitgepist
And i couldn't care less.
Dood is dood, verder niks.
pi_61892417
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:15 schreef Bastard het volgende:
Nonsens.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:42:50 #87
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61893164
Ik ga ook voor eeuwige cyclus b ( je verblijft niet meer op aarde ) , c je kan reincarneren .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_61893260
quote:

Kijk om je heen, alles bestaat en is, hoe kan dit alles zomaar ontstaan?
Alles is bijzonder, wij ook, het kan niet zijn gewoon dat er niets is.

Ik zie de aarde als een hel, geweeklaag gekreun smart, wij komen hier opnieuw, omdat wij niet voldoende geleerd hebben, niet in het licht gekomen zijn, tot perfectie zijn gekomen, en doordat we karma opladen op ons zelf. Door gedrag etc, fouten die we maken. De aarde is de beste leerschool.

Ik heb enkele keren regressie gedaan waarbij ik toch verdomd veel terugvond van het nu zijn van een toen zijn.
Erg bizar was dat en ook erg mooi om mee te maken.

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_61893285
goh ts heb je die vraag zelf bedacht
underground forever baby
  donderdag 25 september 2008 @ 02:08:52 #90
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_61895331
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:19 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens.
Niet onwaarschijnlijker dan wat jij vindt. Zomaar per ongeluk 'bestaan' en dan ineens weer niet is net zo goed nonsens hoor. Laten we het wel in perspectief bekijken.
pi_61895712
zal ik je eens wat vertellen wat iedereen al weet? Ik hoop dat je niet schrikt hoor.
De enige manier om er achter te komen is........

toch is het volgens de imperische a prioriteit echt zo. Niemand weet het. En ga alsjeblieft niet de robert van den broeke uithangen. Feit is dat een god die echt zou bestaan en onze vrije wil aanmoedigt ook wel weet dat het menselijke brein instaat is om juist niet te geloven in een leven na de dood. Dat is inherent aan vrije wil.
Afgezien van een godheid uberhaupt, denk ik dat er na de dood.....nee, ik denk helemaal niet dat ik dat kan weten...niemand weet dat zeker, want het is onderhevig aan heel veel discussies. Procentueel zou het dus afgewogen moeten worden: al die discussies over dit onderwerp, en dan nog heb je alleen maar een peiling.
met een grote waffel
  donderdag 25 september 2008 @ 07:28:42 #92
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61895974
Niet geheel mee eens Solem2.
Er zijn genoeg mensen die het zeker weten daar ze hele directe en persoonlijke ervaringen hebben gehad omtrent vorige levens.
Daar ben ik een wandelend voorbeeld van.
Dus nee ik kan inderdaad niet zeggen "het is zo en je moet het geloven" daar ik de enige aanschouwer ben van al het persoonlijk geleverde bewijs (tevens op maat voor mij gemaakt.)
Maar genoeg mensen door de eeuwen heen van toen tot nu die van alles meemaken of hebben meegemaakt.
Als je zegt "je kan het nooit zeker weten" zou je die stelling eigenlijk op alles kunnen toepassen.
Dan is inderdaad maar een ding echt zeker en dat is de dood.
pi_61899629
Mensen als Darkwolf zijn levend bewijs van het gebrek aan streng wetenschappelijk en filosofisch denken als het aankomt op zoiets discutabels als leven na de dood of reïncarnatie. Ze nemen hun eigen ervaring als ultieme bewijs, en verzuimen te bewijzen dat die ervaring hen correcte kennis verschaft van een leven na de dood. Het enige waar ze op kunnen wijzen is de universaliteit van hun ervaringen. Tja, astrologie wordt ook in alle tijden en culturen bedreven, maar het blijft bogus. Als laatste vluchtweg stellen ze dat je vrijwel niets zeker kan weten, dus dat het geloof in reïncarnatie dezelfde epistemologische status heeft als zeg, geloof in de zwaartekracht.

Met dit soort gekronkel houdt de mens zichzelf alleen maar illusies voor. Hij ontvlucht het harde gegeven dat wij van stof zijn en tot stof zullen wederkeren, dat uiteindelijk al het leven ijdelheid der ijdelheden is.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:37:12 #94
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61899872
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Mensen als Darkwolf zijn levend bewijs van het gebrek aan streng wetenschappelijk en filosofisch denken als het aankomt op zoiets discutabels als leven na de dood of reïncarnatie.
Dat klopt.
Het is een eigen ervaring en zie ik niet als streng wetenschappelijk bewijs.
Maar jouw stelling qua gebrek betreft filosofisch denken?
Denk het niet hoor. Dat gaat mij prima goed af met dit soort onderwerpen.
Dus ik weet niet of het slim is dit soort gewaagde directe en persoonlijk gerichte oordelen te vellen over "mensen zoals ik".
Je moet mij niet in een hokje stoppen of mij beoordelen of veroordelen. Houd ik niet zo van.
quote:
Ze nemen hun eigen ervaring als ultieme bewijs, en verzuimen te bewijzen dat die ervaring hen correcte kennis verschaft van een leven na de dood. Het enige waar ze op kunnen wijzen is de universaliteit van hun ervaringen.
Dat maak jij er van.
Voor mij persoonlijk is het ultiem bewijs.
Dus ik deel dat geloof en persoonlijke ervaringen met geinteresserden of gelijkgestemden.
Maar waar heb jij mij horen zeggen dat het de enige waarheid is en de rest van de wereld er naast zit en weet ik wat nog meer?
Precies.
Laat staan dat ik een drive heb om mijzelf te willen of moeten bewijzen.
Word ik er rijker of armer van als jij mij gelooft of niet? Nee.
Uiteindelijk gaat het erom wat ik geloof aan het einde van de dag, of dit nu een illusie is of niet.
En aangezien de wetenschap ook niet het tegendeel kan bewijzen...
quote:
Met dit soort gekronkel houdt de mens zichzelf alleen maar illusies voor. Hij ontvlucht het harde gegeven dat wij van stof zijn en tot stof zullen wederkeren, dat uiteindelijk al het leven ijdelheid der ijdelheden is.
Dat doe ik zelf echter niet.
Maar ik limiteer mijn denken niet tot alleen het stoffelijke.
Dus ja, ik geloof in meer op basis van eigen ervaringen.
Als jij denkt dat ik in een droom wereld leef en gewoon niets meer zal zijn als ik dood ben moet je dat dus vooral doen.
Jij jouw mening over dit gebeuren en ik de mijne.
En gezien er verschillende meningen zijn en tevens discussies over dit onderwerp aanzich, is voor mij genoeg reden om aan te nemen dat er meer kan zijn of er meer is.
De wetenschap beweert niet dat het er is maar ontkent het ook niet.
Anders was het klaar en done en was dit hele topic ook nutteloos geweest toch?
En dan was jouw stelling dus tevens een feit en geen mening.
Maar dat jouw dus statement niet.
Het is een mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 25-09-2008 11:42:30 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 12:06:07 #95
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61900507
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:24 schreef Scaurus het volgende:
Mensen als Darkwolf zijn levend bewijs van het gebrek aan streng wetenschappelijk en filosofisch denken als het aankomt op zoiets discutabels als leven na de dood of reïncarnatie. Ze nemen hun eigen ervaring als ultieme bewijs, en verzuimen te bewijzen dat die ervaring hen correcte kennis verschaft van een leven na de dood. Het enige waar ze op kunnen wijzen is de universaliteit van hun ervaringen. Tja, astrologie wordt ook in alle tijden en culturen bedreven, maar het blijft bogus. Als laatste vluchtweg stellen ze dat je vrijwel niets zeker kan weten, dus dat het geloof in reïncarnatie dezelfde epistemologische status heeft als zeg, geloof in de zwaartekracht.

Je lichaam vergaat nog steeds tot stof hoor als je gelooft in een hiernamaals .
Dat kan je niet eens ontvluchten .
Waar zijn de resultaten van jou streng wetenschappelijk onderzoek over leven na de dood dat je wel weet te vertellen dat mensen die geloven in bijv reincarnatie NAV eigen ervaringen een vluchtweg zoeken en in kronkels denken en GEEN correcte kennis is ??????
Of ben jij er weer zo 1 die van andere mensen verwacht dat ze alles wetenschappelijk moeten bekijken en daarnaar moeten leven en bij jou geld het alleen als het jou uitkomt ?
lekker oordelen over anderen .... hoe streng wetenschappelijk en objectief .
pi_61900706
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:06 schreef Summers het volgende:
Waar zijn de resultaten van jou streng wetenschappelijk onderzoek over leven na de dood dat je wel weet te vertellen dat mensen die geloven in bijv reincarnatie NAV eigen ervaringen een vluchtweg zoeken en in kronkels denken en GEEN correcte kennis is ??????
Mijn resultaat is dat er geen grond is om de hypothese 'er is leven na de dood' als waar te zien. Modern onderzoek naar de wisselwerking tussen neurofysiologie en persoonlijkheid laat overduidelijk zien dat er geen 'ziel' is die los staat van het lichaam. Lichaam en geest zijn niet gescheiden: wie gelooft dat ze dat wel zijn hangt het filosofisch fossiel genaamd het Cartesiaans dualisme aan.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:26:43 #97
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_61901026
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:12 schreef Scaurus het volgende:
Mijn resultaat is dat er geen grond is om de hypothese 'er is leven na de dood' als waar te zien. Modern onderzoek naar de wisselwerking tussen neurofysiologie en persoonlijkheid laat overduidelijk zien dat er geen 'ziel' is die los staat van het lichaam. Lichaam en geest zijn niet gescheiden: wie gelooft dat ze dat wel zijn hangt het filosofisch fossiel genaamd het Cartesiaans dualisme aan.
Lichaam en geest zijn wel degelijk gescheiden.
Modern onderzoek?
Alsjeblieft zeg.
Zoals ik al zei: de wetenschap tast zelf nog veel te veel in het duister om een soort dergelijke claim te kunnen maken.
Dit is hooguit een theorie uit de resultaten die tot heden er mee zijn bereikt.
Dus ik geloof niet serieus dat ze het als een kant en klaar "case closed" feit stellen, want dan neem ik ze per direct al niet meer serieus.
En anders zou ik dat onderzoek wel eens willen zien met de resultaten, if you please. Ben wel nieuwschierig geworden eigenlijk.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:36:35 #98
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61901292
zelf ervaren en zelf doorleven is pas hypermodern onderzoek , misschien wel de wetenschap van de toekomst , op grond daarvan staat de ziel wel los van het lichaam in mijn ogen .
dat moderne onderzoek die tot daar is gekomen is voor mij dus niet zo modern .
Modern is voor mij informatie rechtstreeks ontvangen en verwerken niet gebonden aan tijd en ruimte en niet viavia .
  donderdag 25 september 2008 @ 12:48:25 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_61901567
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:12 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Je kan het mooi verwoorden en je denkt op je wetenschappelijke manier prima en hebt ook helemaal gelijk.
Er is alleen een verschil tussen lichaam en geest.. het lichaam is niet meer dan een stukje gereedschap om mij te kunnen helpen op deze aarde, deze bestaat uit hersenen en synapsen, maar Ikzelf niet. Mijn bezieling laat los en gaat over, ik ben ook geen man of vrouw, ik ben niet meer dan fijne energie.
Dat dit niet te bewijzen is vlgs huidige wetenschappelijke manieren is jammer, vind ik echt want het zou zoveel mooier zijn als we ons als mens zijnde bewust zouden zijn van de eenheid van elkaar.
Maar het niet bestaan van wetenschappelijjk bewijs doet mijn 'geloof' niet wankelen, want ik 'weet'..
The truth was in here.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:50:32 #100
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_61901611
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:26 schreef Darkwolf het volgende:
. Ben wel nieuwschierig geworden eigenlijk.
Ik ben nog steeds nieuwschierig naar het overleden paard waarmee je volgens eigen zeggen gecommuniceerd hebt
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')