YoshiBignose | woensdag 13 augustus 2008 @ 10:33 |
[Centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook [Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter [Centraal] BMW fantopic [deel 12] Op naar het Oktoberfest! [Centraal] BMW fantopic [deel 13] M3 CSL? [Centraal] BMW fantopic [deel 14] Sneeuw!! ![]() | |
maedel | woensdag 13 augustus 2008 @ 12:40 |
tvp | |
veni2 | woensdag 13 augustus 2008 @ 12:58 |
tvp | |
Teeno | woensdag 13 augustus 2008 @ 13:21 |
tvp | |
maedel | woensdag 13 augustus 2008 @ 13:40 |
Al die tvp's ![]() Ik zag gisteren een 650i cabrio. Best een kek karretje voor d'r bij ![]() ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 13 augustus 2008 @ 15:05 |
TVP. Wat voor auto hebben je ouders nu gekocht dan Youp? Een 6 serie individual? ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 augustus 2008 @ 21:51 |
Iemand ervaring met LPG in een 6 cylinder (330i)? Ik vind het eigenlijk niet zo´n gek idee voor mijn bijna 2 ton op de teller Touring. Kan natuurlijk er ook een V10 in laten lepelen. http://www.autobild.de/ar(...)-gp-3.10_422564.html Die spoilers mogen ze houden. ![]() | |
Niek. | vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:59 |
Het merk BMW trok me nooit, totdat ik eerst een paar dagen een 320i en daarna een aantal dagen een 520i mocht rijden, dat rijd toch wel heel erg fijn ![]() | |
Youp | maandag 18 augustus 2008 @ 21:31 |
quote:De hoeveelheid koppel wordt bepaald door hoe vroeg het vermogen vrij komt. Omdat een 535d 286pk heeft bij ik geloof 4200rpm heeft hij een vrij hoog koppel. De M5 heeft 507pk bij zo'n beetje 8000rpm dus is het koppel lager. En een 535d sneller als een M5 tot de 160? Jij hebt nog nooit in een M5 gereden vrees ik... Ik heb wel vaker in E60 M5's (en M6-en) gereden en ook wel eens vaker in een gechipte 535d gereden (335pk)... Ook die haalt het niet. Misschien is hij de eerste 50 meter sneller maar daarna ook echt lang niet meer. Even wat cijfers ter onderbouwing : de huidige 535d 6,5 sec 0-100 en een M5 doet er 4,7 seconden over... Dan moet de diesel wel een enorme inhaalslag maken van 100-160 ![]() | |
Youp | maandag 18 augustus 2008 @ 21:39 |
quote:Inmiddels besteld inderdaad... Een 650i Carbonsport individual... Van de carbonsport (daar is het een en ander van te vinden op google) worden er slechts 25 gemaakt en die komen allemaal naar Nederland. Voorzien van enkele speciale opties die niet mogelijk zijn op een gewone 6 serie : motorkap met Z4 powerdome achtige lijnen, speciale 19" M velgen, M-onderstel, carbonschwartz metallic, speciale "sound uitlaat" met zwart chromen eindstukken (alleen 650i carbonsport) en dan nog wat leuke standaard aankleedopties zoals shadowline lijsten, sportstoelen, M stuurwiel, individual antraciet hemelbekleding en dat was het volgensmij voor het carbonsport pakket... Daarbij komt nog wat spul als individual merino volleder, AFS, HUD, sportautomaat met stuurschakeling, panoramadak, etc. etc.... Een mooie speciale auto in ieder geval waar je praktisch voor uitgekozen moet worden omdat hij zo exclusief is en er aardig over gezwegen werd door BMW Nederland in het begin. Ze zullen ook wel al alle 25 verkocht zijn. | |
Diemietuhriej | maandag 18 augustus 2008 @ 21:49 |
quote:Dat je pics moet posten tegen de tijd dat hij binnen is snap je zelf ook wel. ![]() | |
Youp | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:01 |
quote:Daar is zeker interesse in! Ik heb ook meerdere malen in een 850CSi gereden (een echte CSi) die is een hele tijd kind aan huis geweest bij ons, maar wat een auto! ![]() | |
Youp | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:01 |
quote:15 Okt geloof ik ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:34 |
Ik zag gisteren een 850csi rijden. wat een bak ![]() | |
Catch22- | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:47 |
Mijn BMW dan maar weer even ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BMW 518i Executive 2 LPG 1994 420.000km Airco, cruisecontrol e.d. [ Bericht 19% gewijzigd door Catch22- op 26-08-2008 12:02:31 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:54 |
Ja die kennen we nu wel ![]() ![]() en je foto's zijn klein ![]() | |
Catch22- | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:02 |
de BB code op T.net werkt iets anders dan, maar fixed | |
Salatrel | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:22 |
wat is dat voor hendel rechts naast je versnellingspook? lijkt aan stoel vast te zitten? | |
matthendriks | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:36 |
quote:Carkit? | |
Catch22- | dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:37 |
dat is een telefoonhouder. Moet ik er altijd nog een keer uithalen. Je kan er alleen je telefoon in leggen, verder kan je er niets mee... | |
Youp | dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:59 |
12 en 13 december hebben we een bedrijfsuitje... We gaan naar München, de rest is nog geheim... Dat horen we pas als de baas terug is van z'n vakantie... Het zal mij benieuwen! ![]() | |
Youp | zaterdag 6 september 2008 @ 19:21 |
Vandaag te horen gekregen dat alle 25 de Carbonsports zijn uitverkocht... Ben benieuwd wanneer dat in de pers komt. ![]() | |
Diemietuhriej | zaterdag 6 september 2008 @ 19:50 |
quote:Ik hoorde dat in Venlo een 335i die de verkoper mee naar huis had genomen voor zijn deur was gejat, ingebroken en sleutel meegenomen en vervolgens auto gejat.. Vader van een oud klasgenoot is daar nl. verkoper.. ![]() Wel goede smaak van die dieven.. ![]() | |
Cloudsurfer | maandag 8 september 2008 @ 09:13 |
Onze nieuwe 135i (iPhone kwaliteit, sorry)![]() Dat wordt spoedig een bezoekje aan onze oosterburen. Eén tidbit: dat ding zuipt als de nete. 40 km = een kwart tank (okee, ik heb er ook niet rustig mee gereden, maar toch...) | |
YoshiBignose | maandag 8 september 2008 @ 10:07 |
Mooi ![]() ![]() | |
Cloudsurfer | maandag 8 september 2008 @ 10:40 |
Je moet inderdaad goed je snelheid in de gaten houden, want je zit echt zo op 100 zonder dat je het door hebt. Heerlijk wagentje, maar dat was de 1-serie sowieso al. | |
YoshiBignose | maandag 8 september 2008 @ 11:04 |
Ja, alleen waren ze niet bepaald mooi vond ik. De coupe wel ![]() | |
Youp | maandag 8 september 2008 @ 19:28 |
quote:Leuk leuk, maar wij hebben een klant die er 1:15 mee rijdt... ![]() Het is best een efficient motortje wat daar in zit hoor ![]() | |
Cloudsurfer | maandag 8 september 2008 @ 21:35 |
quote:Dan ga ik hem toch even moeten leren koesteren ![]() | |
Hyperdude | maandag 8 september 2008 @ 21:50 |
dubbel ![]() | |
Hyperdude | maandag 8 september 2008 @ 21:51 |
quote:Als je 1op15 met een 135i haalt had je net zo goed een 116i kunnen kopen. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 8 september 2008 @ 22:03 |
quote:Is die klant 80? ![]() | |
Cloudsurfer | dinsdag 9 september 2008 @ 07:27 |
De 116i is ook geen verkeerde auto, hoor. Voordat wij er met de 135i vandoor gingen, kregen wij een 116i automaat mee voor een weekje. Lekker scheurbakje! | |
Youp | dinsdag 9 september 2008 @ 18:30 |
quote:Jawel hoor, die motor is behoorlijk efficiënt. Natuurlijk, zodra je een beetje gas geeft dan stijgt het verbruik enorm... Een gemiddelde van 1:15 zul je ook nooit halen. ![]() | |
Youp | dinsdag 9 september 2008 @ 18:49 |
quote:Zo'n ding trekt geen worst van tafel man... En ook de ontbrekende stabilisatorstang achter doet het onderstel niet veel goed... | |
100% Tukker | dinsdag 9 september 2008 @ 20:59 |
Dit is het topic voor de elite automobilist? Mooi. TVP. | |
Gokhan03 | dinsdag 9 september 2008 @ 22:05 |
Ik weet niet of ik nu gek ben maar ik vind die nieuwe BMW's niet zo echt mooi als de E46 reeks ![]() (zelf rijd ik nu een E34 525i en rond januari denk ik een E36 325i coupe te gaan halen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 9 september 2008 @ 22:26 |
quote:Misschien geen Deutsche Bratwurst, maar vast wel een paar Nederlandse Unox knakworstjes. ![]() | |
junkiesietze | dinsdag 9 september 2008 @ 23:06 |
135i ![]() ![]() prachtbak | |
Youp | woensdag 10 september 2008 @ 07:28 |
quote:Maar dat is niet de standaard ![]() | |
Cloudsurfer | woensdag 10 september 2008 @ 08:00 |
quote:Rijden is meer dan de rest van de auto's op straat eruit trekken. Blijft natuurlijk fantastisch om zo'n 135i te planken, maar dat maakt imo de 116i er niet minder op. Hij rijdt gewoon harstikke lekker. 122pk is overigens niet mis voor een entry-level bak. | |
junkiesietze | woensdag 10 september 2008 @ 17:56 |
met die 135i trouwens 265km/h op teller gehaald... zijn die dingen standaard ontgrenst? of wijkt de teller gewoon af en reed ik maar 250km/h? | |
Youp | woensdag 10 september 2008 @ 18:59 |
quote:Dat is dus de afwijking. En aangezien die nog onder de 10% zit is het wel netjes. ![]() | |
Youp | woensdag 10 september 2008 @ 19:01 |
quote:Ik vind 'm gewoon tergend langzaam. Rijdt niet verkeerd nee, maar iets meer power en die achterste stabilisatorstang waren wel wenselijk... | |
Cloudsurfer | woensdag 10 september 2008 @ 20:47 |
Vergeleken met de 135 is alles tergend langzaam ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 11 september 2008 @ 06:16 |
Idd, met die 122 pk is hij nog wel in ong. 10 sec naar de 100. Is niet heel traag. En daarmee haal je wel de 1:15 ![]() | |
kraakvandaal | donderdag 11 september 2008 @ 06:19 |
BMW 2002 en daarna is het meer volwassen geworden, je moet wel beetje motor in zo'n auto hebben anders is er nix aan. | |
zerotolerance | donderdag 11 september 2008 @ 09:14 |
tvp | |
Youp | donderdag 11 september 2008 @ 09:27 |
quote:'n nieuwe M3 niet ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 12 september 2008 @ 20:50 |
Zijn er eigelijk van die gekke projecten dat mensen bijvoorbeeld een 1.6 liter motor in een 7 serie doen ofzo? :p Heb op youtube een aantal filmpjes gezien dat ze een 5 liter v12 blok in een E30 in hadden gepropt | |
junkiesietze | zaterdag 13 september 2008 @ 01:08 |
quote:dat moet je echt doen als je stinkend rijk bent en geld poept.. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 13 september 2008 @ 12:02 |
Dan ben je in 20 sec. nog niet bij de 100 ![]() | |
dynamiet | zaterdag 13 september 2008 @ 19:07 |
Met een BMW X-drive het land in is misschien niet zo goed idee;![]() Hierna nog geprobeert om met een Mercedes ML de BMW er uit te trekken maar dat was ook niet zo succes de Mercedes zat al vast voordat hij in de buurt was van de BMW ![]() | |
junkiesietze | zondag 14 september 2008 @ 00:32 |
quote:mag best met zo'n ding ![]() | |
dynamiet | zondag 14 september 2008 @ 12:59 |
quote:Normaal bij zand land wilt het ook wel goed dan voel je gewoon de auto het koppel onder de 4 wielen verdelen, maar nu op het grasland heeft hij gewoon totaal geen grip. Er zit ook niet echt geschikt profiel op de bandjes. ![]() | |
Robsterr | maandag 15 september 2008 @ 15:50 |
* meldt zich Ik rij vanaf begin oktober een nieuwe witte 116i, het enige wat ik er echt bij heb genomen zijn 18 inch velgen (stijl 222) Can't wait ![]() | |
Youp | woensdag 17 september 2008 @ 16:59 |
M3 ALMS http://bmw-motorsport.com/ms/en/fascination/m3/video.html | |
Cloudsurfer | woensdag 17 september 2008 @ 17:30 |
quote:Gefeliciteerd! Je zal er vast veel plezier van hebben! ![]() | |
Diemietuhriej | woensdag 17 september 2008 @ 23:37 |
quote: ![]() | |
twister_rodriguez | vrijdag 19 september 2008 @ 02:32 |
zat een beetje mp te browsen. zie je t al voo rje. Hallo, spreek ik met de black beemer boys ![]() ![]() ![]() http://link.marktplaats.nl/194327714 | |
twister_rodriguez | vrijdag 19 september 2008 @ 02:48 |
stelling: is de 7 serie de bmw waarover je het meest afschrijft (in %)? ik zie er bv een paar staan van een ton nieuwprijs in 2004 die je nu al op kan pikken voor 25k-35k terwijl de 5 series uit datzelfde jaar ook rond die koers hangt, met een lagere niwprijs (ligt natuurlijk ook aan t model, maar ik zie dat die 5er nog brij prijzig is... nu ongeveer 50% van nieuwprijs, terwijl 5er nu al op 1/3 zit ofzo vind de 7 serie echt een meesterlijke bak ![]() ![]() maar ja als je geen grijze haren hebt en in zo'n bak rijdt in nederland gaan er waarsch vraagtekens op ![]() | |
maedel | vrijdag 19 september 2008 @ 08:34 |
Dat zal toch wel komen omdat 5-series beter verkopen denk ik, niet? Ik zou ook echt wel een 7-serie willen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 09:29 |
Wat dacht je van dat oudere model, waar alleen gangsters of maffia in reden. Gigantisch luxe en is tegenwoordig ook vet goedkoop te krijgen. Als je luxe bak wil moet je die kopen. Als je niet wil dat de buren denken dat je bij de maffia hoort moet je een 3 of 5 serie nemen.![]() ![]() | |
maedel | vrijdag 19 september 2008 @ 09:31 |
quote:Nou, ik rij zelf een 525i en daar denken mensen volgens mij ook al van alles van... Ik vind die oudere 7-serie dus echt super. Maar ik val wel op van die pooierbakken ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 19 september 2008 @ 09:57 |
Ik weet er nog wel ééntje te koop. ![]() [TK] BMW E38 730i Executive | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:00 |
quote:Klopt. De 5-serie (rond jaar 2000) is trouwens ook helemaal niet duur. Vaak veel goedkoper dan een 3-serie met meer luxe zelfs. Maar ik moet het toegeven, die voorkant van die oude 7-serie is gewoon de mooiste voorkant ooit ![]() | |
HighVolume | vrijdag 19 september 2008 @ 10:03 |
Ik zit eraan te denken om een super charger in mijn bmw 316 te zetten omdat de 316 de zwakste van bmw is en ik toch iets meer power wil als nu. Is dit verstandig ? of kan ik beter nog ff doorsparen en een bmw met meer power aanschaffen? | |
Hyperdude | vrijdag 19 september 2008 @ 10:06 |
Koop maar een exemplaar met wat zwaardere motor. Blijft heel en goedkoper. | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:06 |
Waarom wil je nou weer power hebben in een 316 :| Ik heb ook een 316i en idd, je wint het niet bij het stoplicht. Nou? Zo traag is hij ook weer in z'n 1 en 2. Als je hard wil rijden dan zou ik een andere auto kopen, op z'n minst dan 6-cilinder. | |
Hyperdude | vrijdag 19 september 2008 @ 10:08 |
Kan je voor een 316 een set krijgen, of moet je zelf iets in elkaar (laten) knutselen? Remmen/transmissie moet je ook nog wel iets aan aanpassen waarschijnlijk. Voor een 330 kost het al snel ¤3-4K ![]() | |
maedel | vrijdag 19 september 2008 @ 10:09 |
quote:Nou ik vond 20K ook nog wel genoeg (bj 2002)... quote:En die kont! ![]() quote:ja, zo eentje dus ![]() (heeft hij die nóg niet verkocht??) | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:11 |
quote:De 330 gaat al hard genoeg ![]() quote:20k? Wel prijzig ![]() De kont van 7 is wel mooi, maar niks speciaals, wel hele dikke kont ![]() | |
HighVolume | vrijdag 19 september 2008 @ 10:11 |
Waarom ik meer power wil hebben ? Omdat ik altijd vrij "snelle" auto's heb gereden en daar aangewend ben geraakt.De 316 vind ik persoonlijk 1 van de mooiste bmw types en daarom zou ik hem graag sneller hebben.Ik zat te denken aan een 318 maar dat schiet natuurlijk niet echt veel op qua snelheid. | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:19 |
Huh... je vindt de 316 mooiste bmw types? Ik snap het niet meer, je hebt altijd snelle auto's gereden en neemt een 316. Hmmm... | |
maedel | vrijdag 19 september 2008 @ 10:22 |
quote:Lelijke voorkant? Nou, vind ik eigenlijk niet. Ik vind mijn auto eigenlijk wel gaaf ![]() ![]() http://www.pbase.com/rick_20d/2002_bmw Niet de mijne uiteraard, maar wel een zelfde. | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:25 |
quote:Ik zal niet ontkennen dat het een masterlijke auto is, maar het is niet mijn favoriete voorkant, door die koplampen. Zijn die dingen nou een beetje duur in onderhoud, benzineverbruik, verzekering? | |
maedel | vrijdag 19 september 2008 @ 10:28 |
quote:Gaat gewoon nooit kapot. ![]() Verzekering is niet het goedkoopste (all risk), en hij rijdt 1/11. Ik tank wel voor ¤500 p/m, maar ik rij dan ook gewoon redelijk veel. Het zijn niet die koplampen met die boogjes dus hè. | |
HighVolume | vrijdag 19 september 2008 @ 10:40 |
quote:Ik vind de 316 een mooi type bmw ja. Daarom kocht ik de 316 ook vanwege zijn uiterlijk niet vanwege zijn snelheid.Rijd er nu een half jaar mee bevalt prima! alleen zou hij wat harder mogen gaan. Lijkt mij niet een heel erg lastig of moeilijk verhaal. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:45 |
Wat is het verschil qua uiterlijk van 316 en bijv. 325 dan? Een 316 gaat gewoon niet hard, klaar.quote:I know, maar ik vind die gewoon niet zo heel mooi die voorkant. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend ![]() ![]() | |
HighVolume | vrijdag 19 september 2008 @ 10:50 |
Een bmw 316 gaat niet hard? GOH !! ... Vandaar mijn vraag ook of het verstandig is een super charger er in te doen. Omdat de 316 die ik heb leuk is uitgebouwd m3 spiegels /angel eyes / nette sportieve spoiler /etc. Zoals ik al zei : "ik kocht hem vanwege zijn uiterlijk". De andere bmw die Ekris had staan hadden dit niet. EN hij had "maar" 170.000 op de teller plus n.a.p. onderhoud boekjes. En ik de 2e eigenaar ben.Geen afgerachte 316 turkenbak dus. | |
YoshiBignose | vrijdag 19 september 2008 @ 10:57 |
Vandaar, jij zegt ik vind de 316 een mooi type bmw, maar die hebben standaard geen m3 spiegel, angel eyes ,spoiler etc. We praten hier over een E36 neem ik aan? Zou ik is foto mogen zien? Persoonlijk denk ik dat met een super charger in een 316 (nog nooit gezien) je geen aanzienlijke verbetering zal zien ![]() | |
HighVolume | vrijdag 19 september 2008 @ 11:02 |
... Ok daar heb jij weer gelijk in ![]() | |
Fastmatti | vrijdag 19 september 2008 @ 11:14 |
quote:Daarbij wordt ook nog weleens vergeten dat een diesel een veel langere eindoverbrenging nodig heeft om het gebrek aan toeren te compenseren. Weg hogere koppel. | |
K-mail | zaterdag 20 september 2008 @ 22:32 |
Kan het kloppen dat het knopje voor spraaksturing (in een 5) nergens voor dient, als je spraaksturing niet aangekruist heb als optie? Of kun je er toch iets mee, bijv. in combinatie met Navigatiesysteem Professional? Overigens, heerlijke auto onze nieuwe 5 serie touring! | |
dynamiet | zondag 21 september 2008 @ 23:43 |
quote:Als het een Nederlandse auto is doet het idd helemaal niks | |
Fastmatti | dinsdag 23 september 2008 @ 18:46 |
quote:Zoek eens op mosselman, geen grap. | |
Youp | dinsdag 23 september 2008 @ 21:05 |
quote:Jep | |
Youp | dinsdag 23 september 2008 @ 21:08 |
quote:Kansloze missie. Voor het geld wat je uit gaat geven kan je beter een ander motorblok kopen. Maar de remmerij van een 316 is ook niks en het onderstel is ook niks. Tenzij je bereid bent dit te gaan upgraden naar dat van een 318is of hoger model. Hou maar gewoon op en rij door totdat hij naar de sloop kan. -edit- Trouwens... Waarom 316 het mooiste model? Omdat niks in carosseriekleur is meegespoten? Omdat er meestal weinig extra's op zitten? Als je een E36 316i rijdt, weet ik niet wat er op een E36 325 of iets dergelijks tegen is... | |
YoshiBignose | dinsdag 23 september 2008 @ 22:14 |
Youp, dat heb ik hem paar post terug idd ook verteld. | |
Youp | dinsdag 23 september 2008 @ 23:19 |
quote:Weet ik, maar het moest er even uit. ![]() postcount he | |
K-mail | woensdag 24 september 2008 @ 10:06 |
quote:Oh... Had ik niet verwacht van BMW. Heeft het zin om dat achteraf nog in te bouwen? Werkt het systeem goed? | |
Youp | woensdag 24 september 2008 @ 10:14 |
quote:Dat knopje weglaten ziet er ook zo stom uit he. ![]() Ik vind het zelf geen fijne optie dus ik zou het niet achteraf ingouwen. Ik weet niet of het mogelijk is, zal vast wel, maar zal ook vast wel veel te duur zijn.. ![]() | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 10:25 |
quote:Voor dat geld... hij gaat mij 90 euro kosten, denk niet dat ik daar een 1800cc motorblok voor heb. ![]() En het mooiste model ja . Ik heb het hier over mijn auto zoals je een paar post terug kan lezen. Mijn atuo is behoorlijk uitgebouwd en dat is goed te doen met het 316 model.Heb verder ook nergens gezegd dat er iets tegen een 325 iets. Vind het ook erg grappig dat er hier zo wordt gevallen over wat de smaak van iemand is. | |
YoshiBignose | woensdag 24 september 2008 @ 10:43 |
Nee we hebben het niet over je smaak, maar over de beredenering dat de 316 mooier zou zijn dan andere types. Nu bijvoorbeeld weer: behoorlijk uitgebouwd wat goed te doen is bij het 316 model. Dit is net zo goed te doen bij elk ander type. Ik zag een filmpje op youtube van iemand die een 316i met zo'n turbo had en die blies zijn motor op ![]() | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 10:49 |
quote: ![]() Wat zwart/wit gezien zeg. Ik zeg alleen maar dat een 316 prima is uit te bouwen en jij vat dat op dat ik daarmee bedoel dat de rest dus kut is en niet is uit te bouwen. ![]() Graag link toevoegen van die video. | |
YoshiBignose | woensdag 24 september 2008 @ 10:56 |
ZUCHT. Lees je eigen posts eens terug. Je blijft elke keer doorratelen over DE 316 die zo mooi is. Zeg dan gewoon de E36 want het gaat over al die soorten. Maar goed, zoals Youp ook al zei, de 316 is niet gemaakt om hard te rijden, dus dat zou ik ook gewoon niet doen. Ik denk dat die youtube video trouwens geen E36 is, hij gaat best wel hard trouwens. | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 10:59 |
Een turbo is trouwens wel iets anders dan een super charger.Een Turbo wordt "aangedreven" door de uitlaatgassen en doet zijn werk pas vanaf een bepaald aantal toeren. Een Supercharger wordt aangedreven vanaf de krukas en geeft dus ALTIJD extra druk En je begrijpt zelf toch ook wel dat ik het over een E36 316 heb?En ik blijf er niet over doorhameren.Ik reageer alleen op een ander die het tersprake brengt. | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 11:02 |
Maar goed. Denk ook niet dat ik dit ga doen om de redenen die jij en Youp ook aangeven en ik zelf ook mijn bedenkingen had. In ieder geval bedankt voor je mening. | |
YoshiBignose | woensdag 24 september 2008 @ 11:09 |
Oh, ok. Ik vind nu idd op google ook iemand die bij zijn E36 316 een turbo had, waardoor het van 100 pk naar 150 pk ging, maar dat ding verkocht hij voor ¤ 1300... Zijn die krengen zo duur? Jij hebt het over een super charger toch, ook 50 pk extra en voor 90 euro??? | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 11:14 |
quote:ja 2e hands via mijn zwager. Heb hem erg gematst met klusjes in zijn nieuwe huis verklaard misschien de lage prijs. Wist ook niet dat ze 1300 kosten ![]() | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 11:17 |
Check dit trouwens.... http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/index.htm | |
YoshiBignose | woensdag 24 september 2008 @ 11:40 |
KO Performance is proud to announce the release of the second KO Performance Exclusive Designed product for BMWs - The KO Performance 1.9L, 1.8L, Z3, 318 BMW Supercharger Kit! This kit comes with everything you need to see over 200 whp in your 3 series E36 318 or Z3 BMW 1.9L. KO Price: $3199.99 Holy mother of jesus! Maar als je ook ziet naar voor wat voor auto's ze zijn, zie je toch vaak pas vanaf de echt snellere types zoals 325i | |
HighVolume | woensdag 24 september 2008 @ 11:57 |
Precies , dat viel mij ook op. | |
YoshiBignose | woensdag 24 september 2008 @ 12:06 |
Och ik ben blij met m'n 316 zoals hij is is ![]() ![]() | |
Athmozz | zaterdag 27 september 2008 @ 18:58 |
tvp zal foto's van m'n "nieuwe" E46 posten als hij gewassen is, ziet er nu nogal vuil uit ![]() | |
twister_rodriguez | woensdag 1 oktober 2008 @ 00:18 |
http://specificaties.auto(...)r=49;5;1;1;2;1998;10 ik heb 2 auto's in de vergelijke gestopt, een 523iA uit 98 (rij ik nu) en een 735i uit 2001 of 2002 ik zie dat de 735 gewoon zuiniger is binnen de bebouwde kom ![]() ik ben iemand die altijd een beetje aan t kijken is wat de volgende auto gaat worden (zelfs als ik er net 1tje heb gekocht ![]() heb wel gelezen (via google) dat de beginjaren van de e65 problemen met electronica hadden, maar dat zijn ook random posts van random mensen.. iemand tips.. is de e65 uit 01 en 02 gewoon betrouwbaar.. ik ga iig evanuit van wel ![]() | |
Youp | woensdag 29 oktober 2008 @ 08:20 |
Afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag?) hadden we een hele echte M3 CSL in de werkplaats... ![]() De carbonsport duurt nog heel even, meer daarover vertel ik nog wel. ![]() | |
Catch22- | woensdag 29 oktober 2008 @ 09:31 |
E65 is wel oke. Schiet Heuving (user op dit forum) eens aan, die heeft nu zijn 2e. | |
Der_Michael | woensdag 29 oktober 2008 @ 22:47 |
quote:Wij hebben er 2 in onderhoud, maar wat een dingen zijn dat ja ![]() | |
fathank | donderdag 30 oktober 2008 @ 11:26 |
quote:In het dorp waar ik vroeger woonde reed ook een kerel in een M3 CSL (E36 wel te verstaan). Die was ook nog bij AC Schnitzer geweest voor oa andere nokkenassen (en nog wat spul maar dat kan ik me niet meer precies herinneren). Achterop een in hoogte verstelbare spoiler, om de 3 maanden nieuwe achterbandjes en electronisch begrensd op 290 KM/h. Heeft ooit ook nog in 1 of ander tuningblad gestaan. | |
flyguy | donderdag 30 oktober 2008 @ 11:36 |
quote:Gaaf van de E36 zijn maar een stuk of 100 CSL's gemaakt. Nog nooit gezien btw. | |
fathank | donderdag 30 oktober 2008 @ 11:55 |
Was inderdaad echt een vette bak, alleen zaten er van die pauper dtm-style uitlaten onder. Eeuwig zonde. | |
Drifter__ | donderdag 13 november 2008 @ 14:22 |
Het tikken van een M50 Vanos '95, zowel koud als warm, waar duidt dat op? Het getik lijkt van onder de kleppendeksel te komen en niet van de vanos. Ook lijkt het zo dat ie koud minder tikt dan warm... Auto (E36 320i, 330k km) is altijd dealeronderhouden incl alle inspecties/beurtjes. Ik dacht zelf aan de klepstoters...? [ Bericht 9% gewijzigd door Drifter__ op 13-11-2008 14:32:35 ] | |
Hyperdude | donderdag 13 november 2008 @ 19:40 |
Als hydraulische klepstoters tikken, doen ze dat volgens mij meestal als ze koud zijn. Heb je net olie ververst, of ben je daar bijna aan toe? Mijn E36 325 deed het met de ene olie beter dan met de andere. Je hebt ook middeltjes, bv. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_1009.html maar daar zijn de meningen over verdeeld. Als die klepstioters op zijn, zijn ze op; dan helpen smeermiddeltjes hooguit tijdelijk. Maar eerst ff uitzoeken of het echt je klepstoters betreft natuurlijk! | |
Drifter__ | donderdag 13 november 2008 @ 21:05 |
quote:Olie is ongeveer 5000/6000km geleden ververst, er zat een tijdje 10w60 voor de trackdays en nu weer standaard 10w40, sinds die oliewissel lijkt het getik duidelijk hoorbaar te zijn..maar dat weet ik niet 100% zeker. Van het weekend word er naar gekeken. | |
Dimitri_ | donderdag 13 november 2008 @ 22:25 |
tvp. | |
swestland | zaterdag 15 november 2008 @ 17:05 |
Ik rijd nu een Golf 4 maar zit toch eens te kijken naar zo'n nieuwe 3 serie. Ziet er echt donders goed uit! De 2.0 benzine, wil dat nog een beetje of moet ik toch kijken naar meer power? En al die opties maken een BMW best wel prijzig ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 15 november 2008 @ 17:18 |
Nieuwste model? Vaak (altijd?) is de 2.0 bij de bmw's een 6-cilinder en dat rijdt altijd lekker ![]() | |
swestland | zaterdag 15 november 2008 @ 17:43 |
Nee de 2.0 (170pk/210nm) is 4 cil pas vanaf de 2.5 (218pk/270nm) is het een 6cil. Maar dan praten we over een prijs verschil van ruim 7000 euro en ja nieuwste model ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 15 november 2008 @ 17:53 |
Vanmiddag maar eens ff wat geklust. Bovenste steunlagers van de achterdempers vervangen. Kwam zo nu en dan wat geklonk/geluiden uit die richting bij drempels/oneffenheden in het wegdek. 2001 330i Touring met 195K kms op de teller. Wel wat andere dan de originele onderdelen gebruikt; hopelijk wat steviger. Idee had ik hier vandaan: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=133389 Maar aan de foto te zien komt het ergens van een Engelstalige site. Nieuw lager gemonteerd. Met extra steunplaat. Had geen zin de laatste isolatielaag helemaal te demonteren. Te veel werk, en geen zin in electrostoringen omdat ik 1 van die draadjes mogelijk beschadig. ![]() ![]() En idd. een flinke scheur in 1 van de oude (rubber)lagers. Sorry voor de matige foto. ![]() Wat een gedoe om alles los te halen. Maar gelukkig staat eea. mooi beschreven in TIS. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-11-2008 18:03:56 ] | |
bikkeltje2 | donderdag 20 november 2008 @ 04:40 |
Had ik eindelijk mijn geliefde BMW, een 320Ci met veel opties, krijgt ie om de haverklap een storing in de kabelboom en moet de gehele kabelboom vervangen worden. Niet echt blij dus. Daarvoor had ik een Alfa (147) en was de motor vastgelopen. Daarvoor die saaie VW (de golf ja) en nooit problemen gehad. Volgende wordt toch maar weer een VAG product, zijn toch iets sterker! Rij nu tijdelijk SEAT en valt niet eens tegen. De nieuwe audi A4 met sportonderstel is zeker zo goed. Daar ging mijn blinde BMW liefde! ![]() | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 10:02 |
De Carbonsport komt in januari. M'n baas vertelde dat hij in de wandelgangen gehoord had dat de Carbonsport met de nieuwe 2009 iDrive kwam maar het scherm zou van de oude iDrive zijn. Dit heeft hij naar mij en mijn pa teruggekoppeld en vervolgens een voorstel gedaan. Hij kon de oude iDrive gratis hebben, of wachten tot januari op de nieuwe iDrive. Dat laatste heeft hij uiteraard gekozen. Nog een leuk weetje is dat alle Carbonsports al gebouwd zijn en mijn ouders de enige krijgen met het nieuwe navi scherm ![]() We hebben ook al een Carbonsport cabrio in de showroom staan op 't werk, praktisch het zelfde uitgevoerd als die wat m'n ouders krijgen. ![]() ![]() ![]() Sorry voor de telefoonfoto's, hierdoor lijkt het Merino volleder Oxydbraun nogal oranje. Dit is in werkelijkheid een stuk minder. Het enige optische verschil met deze auto en die van m'n ouders, is dat deze Rubinschwartz is en de onze Carbonschwartz wordt. En uiteraard wordt het een Coupe. Deze heeft verder nog een paar opties niet (nieuwe iDrive scherm, HUD, LDW, AFS en nog iets). | |
Catch22- | donderdag 20 november 2008 @ 10:16 |
Ik heb mijn bimmer inmiddels niet meer. De maandelijkse en onderhoudskosten begonnen me tegen te staan. Dus nu tuf ik rond in een peug 306. Scheelt een hoop geld. Rijdt wel iets minder en je hebt wat minder luxe, maar het scheelt me ongeveer 100 euro per maand. | |
YoshiBignose | donderdag 20 november 2008 @ 10:37 |
quote:Wat doe je hier dan nog ![]() ![]() | |
maedel | donderdag 20 november 2008 @ 10:37 |
wow Youp, wat een eyecandy die foto's! ![]() Ik vond dat oranje trouwens helemaal niet verkeerd in het interieur... | |
Catch22- | donderdag 20 november 2008 @ 11:07 |
quote:gelukkig rijdt iedereen hier BMW. Maar, ik ben nog steeds een BMW liefhebber en ik weet wel eea van BMW dus ik blijf lekker rondhangen hier ![]() | |
Dimitri_ | donderdag 20 november 2008 @ 11:17 |
Ik heb ook geen BMW hoor. 190D fanboy y0.![]() | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 12:28 |
Ik rijd ook geen BMW (meer). Dit omdat de eerste beste BMW die sneller is, leuker rijdt en harder de bocht door kan als mijn Saxo ongeveer 3x zo veel kost. En ik ben nog student dus jah.. ![]() Ik werk er wel, telt dat nog mee? ![]() | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 12:28 |
quote:Mooi eh ![]() Maar het is Oxydbraun, roestbruin dus, dus er zit een tintje oranje in. Alleen niet zo fel als op de foto's. ![]() | |
Paupermans | donderdag 20 november 2008 @ 13:22 |
Ik las ergens dat de Z4 alweer uit productie gaat, beetje vreemd omdat de Z4 nog helemaal niet oudbollig oogt. Ik ben benieuwd naar de opvolger, ben altijd al een fan geweest van de Z3 en de Z4, vooral de M-coupes zijn prachtig. Hopelijk daalt de prijs van een gebruikte Z4 flink zodra de opvolger er is. | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 13:38 |
quote:Die is al uit productie.... En ik hoop met je mee, er staat bij on in de showroom al bijna een jaar een Z4 M Coupe met 21.000km op de teller.... Is wel wat voor mij over 'n jaar of.. 3 ![]() | |
jitzzzze | donderdag 20 november 2008 @ 15:29 |
In april 2009 komt mijn zwart 116i ![]() Uiteraard met business line en chrome line exterieur. Wil hem volgende week gaan bestellen, zit nu hard na te denken over andere opties. | |
Paupermans | donderdag 20 november 2008 @ 15:47 |
quote:Dingen die ik niet zou kunnen missen: - Xenon - Sportstoelen - Navigatie Zijn wel ongeveer de duurste opties, maar goed ![]() | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 17:05 |
quote:Sportstoelen! Buisiness Navi wordt je niet vrolijk van, dan moet je al meteen naar professional... en Xenon zou ik ook nog wel kunnen missen op een één. Automatische airco is zeer fijn! en radio professional is ook wel aan te raden... | |
Hyperdude | donderdag 20 november 2008 @ 17:36 |
Zwaardere motor. ![]() Maar ik vind zelf een zwarte hemel wel fijn( INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE.) Geen idee wat dat extra kost. Onmisbaar: goede stoelen | |
SuperFrank | donderdag 20 november 2008 @ 18:18 |
quote:Weet jij toevallig hoe dat momenteel zit met de 1-serie business line actie? Gratis navigatiesysteem BMW Portable Professional bij de dealer ingebouwd is mij helder, heeft m'n dealer verteld bij bestellen en dat vond ik wel aardig. Maar in hoeverre wordt deze geïntegreerd met de auto? Kan hier verder weinig over vinden, behalve dat het stiekem een Garmin Nuvi 880 is en er speciaal voor BMW houders zijn die ook het geluid over de boxen van de radio afspeelt. Hier ook een af-wachter voor een nieuwe, zwarte einser, verwachte leverdatum half januari. | |
Youp | donderdag 20 november 2008 @ 18:33 |
quote:Komt gewoon met een steuntje op je dashboard gok ik... | |
SuperFrank | donderdag 20 november 2008 @ 18:53 |
quote:Ben erg benieuwd.. als de boxen ook gebruikt worden vind ik het best een leuke actie.. Maargoed, nog niets over te vinden op het web.. | |
matthendriks | donderdag 20 november 2008 @ 19:26 |
quote:1.6i is ook leverbaar in een 3-serie (station)... Dat moet wel meevallen in een 1-serie, toch? | |
vigier | donderdag 20 november 2008 @ 23:34 |
* vigier hoopt snel te horen wanneer zijn 1 Coupé geleverd wordt... | |
Teeno | donderdag 20 november 2008 @ 23:54 |
Youp, bij jullie al wat bekend over de "release" van de nieuwe 7-serie? Heb pas mijn E38 verkocht en zo'n nieuwe 750iL is toch wel errug mooi. Op de BMW-site al de specs bekeken (740 een 3 liter en 750 een 4,4.. die logica ontgaat mij?) | |
Jimmie | vrijdag 21 november 2008 @ 00:35 |
quote:Best gaaf zo'n speciale editie, maar je vader heeft duidelijk geen economie gestudeerd of wel ![]() Hij heeft toch al een 650i? Ben eigenlijk wel benieuwd waarom die niet voor de M6 zou gaan. Nooit aan 2e hands gedacht? Met 100k aan afschrijving kan je best veel doen ![]() | |
bikkeltje2 | vrijdag 21 november 2008 @ 01:44 |
BMW= beter met wijven ![]() | |
Youp | vrijdag 21 november 2008 @ 02:06 |
quote:Die is vorige week zaterdag geïntroduceerd. De 3.0 presteerd het zelfde als een 4.0 vroeger, net als de 4.4 V8 Bi-turbo. Deze produceert 400+ pk's en een absurd koppel beschikbaar van bijna stationair toerental. De indicaties, 740, 750, 760, etc. Geven alleen nog een prestatie reeks aan als je het zo wilt noemen. De cijfers hangen al lang niet meer samen met cilinderinhoud. Hebben ze ook niet echt lang gedaan trouwens.... (E46 320i = 2.2 liter, 335i is 3.0 twinturbo, 335d = 3 liter twin turbo, 316i was 1900cc, etc.) | |
Youp | vrijdag 21 november 2008 @ 02:15 |
quote:Je bent succesvol ondernemer en je wil wat... Zijn huidige auto is een 2004 645Ci S. Hij wil gewoon weer een nieuwe en zelf lekker opties samen gaan stellen etc. Occasion is eigenlijk geen optie. Een M6 is minder exclusief als een Carbonsport (iedereen met geld kan er een kopen, voor de Carbonsport moet je haast geselecteerd worden) en voor een redelijke techniek/auto noob als hem is een M6 ook geen echte optie. Er worden vaak korte stukjes mee gereden en het ding moet comfortabel zijn. Door de nieuwe sportautomaatbak sprint de 650i in 5,1 seconden naar de 100, kan je zelf schakelen aan het stuur met schakeltijden van 0,01 seconden, tussengas en al (flappy paddle ![]() Goed, om een lang verhaal kort te maken; het is een autonoob die graag een mooie auto wil, verliefd is op de 6 serie en een mooi aanbod heeft gekregen voor een Carbonsport. Wat zou jij kiezen in die positie? Ik zou persoonlijk een mooie M3 gekocht hebben en het overige geld in m'n zak steken, maarja... Wie ben ik? ![]() -edit- De nieuwe sportautomaatbak presteert zo goed omdat hij hem vrijwel meteen in de lockup zet, in iedere versnelling wel te verstaan. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 21-11-2008 10:05:49 ] | |
jitzzzze | vrijdag 21 november 2008 @ 10:40 |
quote:Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer. Wat een enorm ding ![]() ![]() | |
Teeno | vrijdag 21 november 2008 @ 10:56 |
quote: ![]() Ik ben echter wel van mening dat ze die dvd-schermen achterin (op de achterkant van de voorstoelen) wat hoger hadden moeten hangen, en dan op de plek waar die nu zit een uitklapbaar tafeltje met cupholder oid. Afgaande op de plaatjes en filmpjes die ik er nu van gezien heb. Voor de rest echt niets op aan te merken. --edit-- Bij de Li alleen dan, anders wordt het wellicht wat krap | |
jitzzzze | vrijdag 21 november 2008 @ 13:54 |
quote:Die cameraatjes die om de hoek kijken voor je. Echt hoe lui wil je zijn ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 21 november 2008 @ 13:55 |
Oh ja, even OT: Ik heb zojuist een 116i besteld, mijn eerste stapje op weg naar een 7 serie. | |
Paupermans | vrijdag 21 november 2008 @ 14:40 |
quote:En welke opties zijn het uiteindelijk geworden? | |
Athmozz | vrijdag 21 november 2008 @ 20:10 |
quote:is niet van lui, maar met dergelijke lange wagens is het gewoon handig dat als je uit een poort rijdt je niet eerst 2 meter de baan op moet alvorens je nog maar kan kijken wat daar effectief rond rijdt... | |
Dimitri_ | zaterdag 22 november 2008 @ 12:34 |
Klopt.. Deze hebben dat ook nogal eens.. Met zo'n lange neus een uitrit uitrijden is vrij lastig als je niets kunt zien aan de zijkanten.. | |
bikkeltje2 | donderdag 27 november 2008 @ 04:06 |
Heeft er al iemand foto's of ander nieuws kunnen vinden van de nieuwe opvolger van de BMW Z4. Ik ben erg benieuwd! ![]() | |
jitzzzze | donderdag 27 november 2008 @ 08:41 |
quote:Wat een luxe probleem ![]() | |
Athmozz | donderdag 27 november 2008 @ 13:33 |
quote:t blijft een probleem, en daarvoor hebben ze er ook maar een luxe-oplossing voor gemaakt ![]() | |
Hyperdude | donderdag 27 november 2008 @ 17:26 |
quote:oa. hiero: http://www.motorauthority(...)terior-revealed.html ![]() | |
bikkeltje2 | vrijdag 28 november 2008 @ 03:52 |
Z4 special paint! ![]() Erg cool. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 28 november 2008 @ 09:02 |
quote:Precies ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 4 december 2008 @ 00:59 |
na een jaar staat mijn klok nog steeds op uhr --:-- in mn e39, kunnen de experts uitleggen hoe dit moet? in mn boekje staat bv bij time en bv gem km dat ik de knop aan de linker 'pook' lang moet indrukken ipv kort... maar er gebeurt niks ![]() ![]() | |
maedel | donderdag 4 december 2008 @ 07:56 |
Bedoel je de display boven je stuur? | |
twister_rodriguez | donderdag 4 december 2008 @ 14:01 |
yep ![]() | |
D. | donderdag 4 december 2008 @ 15:45 |
Is er ergens informatie/vergelijk over de 2000 7-series te vinden. Ik wil ze dus met elkaar vergelijken om te zien welke het meest interessant zou zijn voor mij, en enig inzicht krijgen wat ze voor een kosten ze met zich meebrengen. (qua verzekering/belasting e.d.) | |
YoshiBignose | donderdag 4 december 2008 @ 16:00 |
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php ? | |
twister_rodriguez | donderdag 4 december 2008 @ 17:01 |
yep en op autotrader bij specs staat alle info | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 10:19 |
Thanks Iemand ervaring met een 7 serie op gas? | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 10:49 |
Zo dan, een 7 serie uit 2002 met 150K op de teller voor 30K. Dat valt me nog mee eigenlijk. 7-serie ![]() ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 11:08 |
quote:1 of 2 jaar ouder scheelt meer dan de helft, en dan heb je ook nog het mooie model ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 8 december 2008 @ 12:43 |
quote:ik ben echt verliefd op die bak ![]() | |
fathank | maandag 8 december 2008 @ 12:48 |
quote:Zo eentje wil ik ook, geweldige auto. En dan wil ik er ook nog een old-school autotelefoon in ![]() | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 12:55 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Dennis121 op 08-12-2008 14:33:42 ] | |
fathank | maandag 8 december 2008 @ 13:01 |
Lekker hoor ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 13:42 |
quote: 22, en dan al zo'n auto? | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 14:01 |
quote:"onze", dus hij zal wel van z'n vader zijn ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 14:13 |
quote:Voor thuiswonen en patsen met de auto van papa is ie dan weer wat oud. Wellicht ligt het ergens in het midden ![]() | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 14:20 |
quote:Kijk maar eens op z'n site dan ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 14:24 |
quote:Ow, nouja, iedere zijn ding dan maar ![]() | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 14:33 |
Gut, meteen is het weer 'patsen' , conclusies alom, wat een niveau weer... ![]() Ik hoor het al, meer het sjonnie bmw topic, niet mijn topic dus ![]() En voor de gemoedsrust, de link uit mn sig gehaald ![]() [ Bericht 60% gewijzigd door Dennis121 op 08-12-2008 14:42:50 ] | |
WalkingDisaster | maandag 8 december 2008 @ 14:38 |
Goed topic ![]() Heb een "ge-rice-de" 318is op het oog ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 14:42 |
quote:Mwoah, net zoveel als van ieder ander ![]() | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 14:45 |
quote:Beetje meer van de betalende gebruikers misschien, maar verder heb je gelijk ![]() | |
fathank | maandag 8 december 2008 @ 14:45 |
quote:Wees niet zo gauw op je pik getrapt, dat is slecht voor je bloeddruk. | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 14:48 |
quote:Oh integendeel hoor... ik heb er geen last van, alleen anderen kunnen er blijkbaar niet zo goed tegen. Vandaar dat ik het gewoon weghaal, mensen moeten toch altijd op elkaar zeiken en wijzen... en ik was vergeten dat het toch Fok blijft... ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 14:48 |
quote:Nee, betalende gebruikers staan juist een trapje lager, die hebben andere privileges | |
Athmozz | maandag 8 december 2008 @ 14:49 |
quote:laat die maar degelijk technisch keuren, want vaak zijn die "vrij" afgetrapt ![]() @Dennis121; niet aantrekken. Ik heb ook staan twijfelen tussen en 7 serie of een 3 serie en wat aandelen kopen, helaas heb ik dat laatste gedaan ![]() ![]() | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 14:49 |
quote: ![]() quote:Ach het leven is keuzes nemen... niets mis met een 3 serie toch? ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 14:51 |
Daarbij heb ik nog nooit in een BMW gereden ![]() | |
Athmozz | maandag 8 december 2008 @ 14:53 |
quote:neen. Maar wel met Fortis aandelen ![]() | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 14:56 |
quote: ![]() Dat kan ik niet meer zeggen, maar wel dat ik eigenlijk geen rijbewijs heb ![]() quote:Point taken ![]() | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 15:04 |
quote:Mis ik iets? Wat is er nou het probleem? Het ging er gewoon over of hij van jezelf was. ![]() En een auto van anderhalve ton op je 22e, ja dan gaat men vragen stellen. Zo vreemd is dat toch niet? Het blijft een vette bak hoor ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 15:05 |
Anyway, iemand die weet of zo'n 728 (van 2000) een beetje vooruit te branden is, of dat een V8 toch wel 'nodig' is? | |
Teeno | maandag 8 december 2008 @ 15:05 |
Plannen hier zijn nu om ergens rond het voorjaar een goede 750 iL uit 2001 met niet te veel km te importeren uit het buitenland als tweede cruise-auto. Ik twijfelde tussen Duitsland en USA maar denk dat Duitsland toch wat makkelijker is ook omdat je dan wat makkelijker naar een auto kan gaan kijken. Iemand hier ervaring mee? | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 15:05 |
quote:Ach, een 7-serie schrijft ook behoorlijk af hoor ![]() | |
Athmozz | maandag 8 december 2008 @ 15:07 |
quote:ik koop sowieso niet nieuw. Neem ze een paar jaar oud, dan zijn ze niet eens duurder of een nieuwe opel maar krijg je toch een pak meer auto ![]() in BE zijn 2dehandsjes gewoon extreem goedkoop. Neem deze auto; http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag/a_detail.jsp?pZoekId=1841892&pPartner=autozone&pActief=occ&locale=nl_BE 525D, 3 jaar oud, 150k, 1.5 jaar garantie en 18.000¤. Ideaal toch ![]() Voor die prijs heb je nog geen nieuwe Astra met dezelfde opties [ Bericht 31% gewijzigd door Athmozz op 08-12-2008 15:14:09 ] | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 15:10 |
quote:Nee hoor helemaal niet, nee hij is (nog ![]() ![]() Patsen is voor mij niet aan de orde, meer van BMW is mij met de paplepel in gegoten, en ik liet zien waarin ik me regelmatig bevind... niets meer niets minder... en des te meer reden dus mn rijbewijs spoedig te halen ![]() | |
D. | maandag 8 december 2008 @ 15:40 |
quote:Het was meer het 'onze' waar het mij om ging. 'Onze' suggereert dat jij (mede-)eigenaar bent, vandaar. ![]() | |
fathank | maandag 8 december 2008 @ 15:43 |
Bij "onze" moet ik altijd denken aan turqie52 die het over "onze mera" heeft ![]() | |
Youp | maandag 8 december 2008 @ 16:17 |
quote:Versjonde BMW's zijn hier niet welkom. ![]() Dit topic is voor BMW liefhebbers, niet voor tunerts en ander petjesvolk. Daar hebben we deze reeks voor : Stratenmakers Ferrari's #19 waar tupperware overheerst... | |
Dennis121 | maandag 8 december 2008 @ 18:13 |
quote:Klopt, maar of je overblijft met niks + een 3 serie, of je overblijft met niks + een 7 serie... ![]() quote:Misschien dat wij in de familie wat minder eigen-bezitterig praten ![]() ![]() quote:Mooi ![]() Dan post ik hem lekker weer: ![]() Net Europa 2009 er in gestopt, maar die spuwt ie weer uit, nog ff naar kijken... ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Dennis121 op 08-12-2008 18:19:36 ] | |
maedel | maandag 8 december 2008 @ 19:14 |
quote:Mijn idee ![]() Probleem is dat je nooit meer anders wilt ![]() | |
Hyperdude | maandag 8 december 2008 @ 19:30 |
quote:728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag. 730d beter voor op de snelweg V8 is meer fun en meer kosten Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken. | |
D. | dinsdag 9 december 2008 @ 08:35 |
quote:Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden. Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit? Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee. Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat.. Misschien maar eens een keer eentje proberen. | |
fathank | dinsdag 9 december 2008 @ 08:47 |
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht ![]() | |
Catch22- | dinsdag 9 december 2008 @ 08:51 |
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG | |
D. | dinsdag 9 december 2008 @ 09:00 |
quote:Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me ![]() | |
fathank | dinsdag 9 december 2008 @ 09:26 |
quote:Ga dan met je hometrainer naar je werk ![]() | |
D. | dinsdag 9 december 2008 @ 09:37 |
quote:Daar kan niemand achterop ![]() Daarbij hebben 'we' 3 auto's staan, die allen sneller zijn dan een hometrainer, dus kies ik daar maar uit. (niet dat er veel te kiezen valt, want er is er maar eentje voor mijn dagelijkse gebruik ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 9 december 2008 @ 09:38 |
quote:Give me on of those ![]() | |
Paupermans | dinsdag 9 december 2008 @ 11:14 |
quote:Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt. | |
D. | dinsdag 9 december 2008 @ 11:45 |
quote:Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht? | |
Paupermans | dinsdag 9 december 2008 @ 12:12 |
quote:Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is). Edit: Heb even wat occasions gezocht, maar kan geen handgeschakelde 728i vinden.. misschien zijn ze bijna niet verkocht. | |
Youp | dinsdag 9 december 2008 @ 12:19 |
De X5 is ook met een handbak geleverd, alleen kom je die dingen niet tegen... Wij hebben één klant die er destijds persee een wilde met een handbak en die heeft hij uiteraard gekregen. | |
Hyperdude | dinsdag 9 december 2008 @ 20:28 |
Hoi Youp, Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder? NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000 | |
Youp | donderdag 11 december 2008 @ 20:29 |
quote:Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's... Een collega van me rijdt wel op gas. Met zijn E28 525i aut. en hij zweert er bij. In principe zou het geen kwaad moeten kunnen, gas zorgt ook helemaal niet voor hogere temperaturen in de motor (toevallig hebben we dit onlangs getest op school (HTS Autotechniek Arnhem)). Het grootste probleem is de electronica denk ik... | |
Catch22- | vrijdag 12 december 2008 @ 10:12 |
quote:Beidehandjes gegeten vanochtend? | |
Wimo. | vrijdag 12 december 2008 @ 13:27 |
Femme taken van t.net heeft toch een 6-cil alpina op lpg? Van vialle meen ik .. schijnt prima te werken. | |
Dennis121 | vrijdag 12 december 2008 @ 22:13 |
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd? Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op. Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1. Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen? Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt. Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven. En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (in tegenstelling tot deze) net of je altijd richting zee rijdt ![]() Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben... [ Bericht 15% gewijzigd door Dennis121 op 14-12-2008 20:09:51 ] | |
Youp | zondag 14 december 2008 @ 19:30 |
quote:Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken. Dat scherm wat je laat zien uit een X5/E39/E46 heeft ook geen originele nederlandse software zo te zien. Daar is ook iets mee gebeurd. | |
Athmozz | dinsdag 16 december 2008 @ 19:33 |
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden ![]() Ik heb het volgende nodig; Nieuwe kofferklep Nieuwe achterbumper Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat) | |
Paupermans | woensdag 17 december 2008 @ 09:35 |
quote:Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten. | |
Gokhan03 | woensdag 17 december 2008 @ 12:20 |
Wat voor een type is t? Sedan, coupe, cabrio? Bouwjaar? facelift, non facelift? Ik heb zelf een 523i E39 en die tering homo's uit mn buurt die kunnen niet parkeren. In 1 week tijd hebben ze tegen mn auto aangereden. Nu zet ik hem ook altijd op de stoep neer -.- Ik blijf niet uitdeuken en spuiten ![]() | |
Athmozz | woensdag 17 december 2008 @ 15:23 |
gaat om een E46 sedan, bouwjaar 2000 (dus de eerste serie E46's). Ik ben vandaag bij de dealer geweest ervoor, en blijkbaar moet dat ook echt vervangen worden want uitdeuken zien ze bij de carrosserie-afdeling niet zitten, en de bumper blijkt over een lengte van bijna een meter gescheurd te zijn (had ik niet gezien). Er komt niets van de sloop (allemaal nieuwe onderdelen). Gok van de garage is 3 volle dagen werk eraan, maar een prijs konden ze nog niet geven. (werk alleen zal dus al boven de 1200¤ uit komen aan 55¤ per uur...) @Gokhan03; ik rij er zelf ook nog maar pas mee, en een vrachtwagen had me over het hoofd gezien in de file. Gelukkig reed hij traag genoeg zodat het maar wat blikschade betreft... | |
twister_rodriguez | woensdag 17 december 2008 @ 17:41 |
ik moet een nieuwe achterbumper hebben voor mn e39.. was laatst bij de bwm dealer en als ik t goed herrinner kostte die daar 350 euro als t niet meer was en dan moet ie nog gespoten worden.. op marktplaats en onderdelensites heb je ze voor <-125 euro en spuiten kost ook iets van 125 ofzo... zou m zeker niet bij de dealer laten repareren, als je dicht bij belgie woont zou ik naar belgie gaan daar is t nog goedkoper | |
Athmozz | woensdag 17 december 2008 @ 18:37 |
ik ben belg ![]() Verder komt de rekening niet bij mij terecht, daarmee dat ik hem wél bij een officiële dealer laat maken & er direct nieuwe stukken op laat zetten. (moet alleen een maandje of 2 voorschieten, want het was een nederlandse vrachtwagenchauffeur; en dat kan ff duren voor de betaling gebeurt) | |
twister_rodriguez | woensdag 17 december 2008 @ 20:17 |
ok dan idd naar dealer gaan ![]() argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken ![]() ![]() | |
Athmozz | woensdag 17 december 2008 @ 20:18 |
hoe heb je dat kunnen doen? Die dingen hangen toch goed vast? | |
twister_rodriguez | woensdag 17 december 2008 @ 21:30 |
geen id, ding brak gewoon af bij het uitstappen ![]() | |
Niek. | woensdag 17 december 2008 @ 23:56 |
quote: ![]() ![]() | |
twister_rodriguez | donderdag 18 december 2008 @ 01:22 |
ach ja heb nog erger gehad, toen er in mijn ford escort werd ingebroken moest ik via de rechterdeur naar binnen, omdat ik de sleutel niet meer kon gebruiken (slot kapot) ![]() ![]() | |
Athmozz | donderdag 18 december 2008 @ 08:53 |
quote:Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen... | |
twister_rodriguez | donderdag 18 december 2008 @ 13:56 |
ik laat mn auto niet bij bmw repareren, hij is al 10 jaar oud en is niet duur meer. Ben al een aantal keer bij bmw geweest en ik laat mn auto nu repareren en onderhouden bij iemand die daar wel heeft gewerkt... Stukken goedkoper, nadeel is wel dat het soms wat langer duurt voor ie tijd heeft.. Mn waterpomp en thermostaat (ofzo) zijn vervangen deze week, ook 2 nieuwe remschijven en iets van een spoorstang rechtsvoor wat niet in orde was, servicebeurt+apk. Kostte me iets meer dan 500 euro.. Dus helaas geen vervangauto, ga m wel ff bellen of t wat eerder kan dan begin januari want dit is megairritant ![]() | |
bikkeltje2 | vrijdag 19 december 2008 @ 19:08 |
Daar is ie dan: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/Z4_2008/overview.html ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 19 december 2008 @ 19:23 |
quote:Prachtige auto idd. | |
Athmozz | zaterdag 20 december 2008 @ 11:56 |
Blijkt dat het waarschijnlijk een andere auto voor mij gaat worden. Alles maar dan ook alles wat er achter de bumper zit is volledig kapot gereden (die polyester stootbar zit op 3 plaatsen gebroken, de pompjes die de slag moeten opvangen zijn zelfs geplooid, de uitlaat heeft ook een tik gehad & moet dus tot aan de motor vervangen worden omdat er een kreuk in zit...) Misschien beter om deze te laten herstellen, in 2dehands te steken & zelf een andere te kopen die nog geen ongeluk gehad heeft... | |
Demarest | zondag 21 december 2008 @ 15:43 |
Ik kijk weleens voor de gein naar BMW 3-series uit de jaren 1998-2001 op autotrack. Fraaie auto's, maar een eventueel faillissement door onderhoud schrikt me af. Aan m'n huidige auto ben ik 1700-1800 euro per jaar kwijt aan onderhoud. Vrij duur dus, maar niet onoverkomelijk. Wat zijn eigenlijk 'normale' onderhoudskosten voor een 3-serie uit 1998-2001 met circa 25.000 km per jaar? | |
Athmozz | zondag 21 december 2008 @ 15:53 |
ga je bij de dealer binnen? Bij een officiele ben je inderdaad geruïneerd, als je bij een gewone dealer gaat dan valt dat zéér goed mee. Ik rij zelf een 3 E46, en ik betaal voor een klein onderhoud 80¤, en voor een groot net geen 300¤. Slijtageonderdelen heb ik nog niet gehad op de kilometers die ik gereden heb (1 uitlaat, maar die is in garantie vervangen, factuur was 320¤ wat ik ook nog mooi vond). ik zou dus uitkomen op 3 kleintjes en een groot, dus op 540¤ voor een jaartje aan onderhoud. Neem dat je nog 1 setje bandjes oprijdt per 25000km, dan komt daar nog een 500¤ bovenop, dus aan een 1000¤ ga je dan zitten. Remblokjes enzo slijten ook wel, maar ver boven de 1500 zal je zeker niet gaan uitkomen hoor. Sowieso hebben de meeste mensen een vertekend beeld van BMW; de onderdelen voor die auto's zijn echt spotgoedkoop. | |
Hyperdude | zondag 21 december 2008 @ 16:12 |
1998/1999 zou ik niet meer aan beginnen. Met model 2002 (vanaf september 2001, met oa. iets andere richtingaanwijzers) zijn er toch nog aardig wat verbeteringen ingevoerd. Ook makkelijker mbt. navigatie en bv. Bluetooth telefoon als je dat nuttig vindt(en het op jouw auto zit). Ik heb zelf een 330i uit 2001. 10/2007: APK, olie, luchtfilter, remvloeistof, multiriem vervangen. ¤345 02/2008: carterontluchting vervangen (330i kwaaltje)+ nwe bougies: ¤450 04/2008: 4 stuks Michelin PS2 ![]() ![]() 07/2008: airco lek, scheur in leiding: ¤400 09/2008: APK., olie+ alle vloeistoffen vervangen (eigen initiatief, 200K kms): ¤400 11/2008: zelf steunlagers van schokdempers achter vervangen, aan onderdelen:¤ 45 Bij een "normale" BOVAG garage, met bonnetje, bij 25/30K per jaar. Jaar daarvoor alleen onderhoudsbeurtje à ¤350-450. Wilde ik het in 2009 ook maar bij laten. Onderhoud per km is bij BMW prima te doen, vooral als je redelijk wat kms. per jaar maakt. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-12-2008 16:22:08 ] | |
Athmozz | zondag 21 december 2008 @ 16:23 |
multiriem? BMW heeft toch een aandrijfketting liggen ipv een riem? | |
Hyperdude | zondag 21 december 2008 @ 16:24 |
Multiriem is de opvolger van de aloude v-snaar. Dus aandrijving van dynamo, waterpomp, aircopomp ed. | |
Athmozz | zondag 21 december 2008 @ 16:27 |
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf? Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km ![]() | |
Hyperdude | zondag 21 december 2008 @ 16:38 |
Olie kan vlgns BMW om de 25000 km. Doe ik meestal bij 20-22. Moet ook wel eens een half litertje bij gegooid worden. ![]() Remvloeistof is vlgns. BMW per 2 jaar; is, geloof ik, niet aan km. stand gebonden. | |
Youp | zondag 21 december 2008 @ 21:11 |
quote:Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes. | |
Drifter__ | maandag 22 december 2008 @ 16:23 |
quote:ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallen ![]() | |
Athmozz | maandag 22 december 2008 @ 16:25 |
quote:Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan... achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Athmozz op 22-12-2008 16:30:25 ] | |
Hyperdude | maandag 22 december 2008 @ 17:24 |
quote:Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien. | |
Athmozz | maandag 22 december 2008 @ 17:33 |
ik weet dat ik het mag, zie alleen het nut niet in. Ik verbruik dan een pak meer brandstof (en 4000¤ brandstof op jaarbasis voor een student is al véél, zeker aangezien er geen stufi is in BE), en veel sneller is dat toch niet. Die paar seconden die je wint bij het optrekken verlies je hier in BE toch weer, aangezien we hier niet met van die "flexibele" lichten gelijk in NL werken die groen worden als je aankomt & er geen verkeer zit. Hier zijn ze mooi afgeregeld zodat je op de maximumsnelheid die je ergens mag rijden perfect alle lichten achter elkaar op dezelfde baan door het groen kan rijden. Het is dus echt nutteloos om snel op te trekken of te rap te rijden op dergelijke banen, want daarna mag je toch weer wachten aan het volgende rood licht ![]() | |
YoshiBignose | maandag 22 december 2008 @ 17:59 |
quote:Ja dag... wat een verspilling. | |
Youp | maandag 22 december 2008 @ 19:20 |
quote:Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie. | |
Twista101 | maandag 22 december 2008 @ 21:15 |
![]() Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha. | |
Athmozz | maandag 22 december 2008 @ 21:18 |
mooie startauto! veel plezier ermee ![]() | |
blablaa | dinsdag 23 december 2008 @ 01:31 |
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen. | |
KhaZ | dinsdag 23 december 2008 @ 01:33 |
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen: http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html | |
blablaa | dinsdag 23 december 2008 @ 01:42 |
miss een gebroken veer? | |
KhaZ | dinsdag 23 december 2008 @ 01:56 |
De ophanging breekt gewoon af man! ![]() ![]() | |
blablaa | dinsdag 23 december 2008 @ 02:05 |
ik had laast een gebroken veer.. en dit merk je gelijk me auto hing aan 1 kant lager dus gelijk naar de garage gereden en daar 2 nieuwe veren besteld 160,- | |
Juup© | dinsdag 23 december 2008 @ 02:15 |
quote: ![]() Dat is toch niet normaal meer ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 23 december 2008 @ 07:42 |
Ophanging die losscheurt bij de E46 is een bekende kwaal bij de E46 tot feb 2000 (uit mijn hoofd). Is hiero ook wel eens eerder geschreven.Bij de benzine 4 cylinders geen probleem, maar een 328 of een (gechipte!?)320D hebben wat meer koppel, en kunnen wel in de problemen komen. Hier nog een topic met 985 ![]() Wel een slechte beurt van BMW natuurlijk. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2008 07:50:18 ] | |
Athmozz | dinsdag 23 december 2008 @ 09:46 |
quote:335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤ | |
YoshiBignose | dinsdag 23 december 2008 @ 13:25 |
quote:1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor). | |
Athmozz | dinsdag 23 december 2008 @ 13:29 |
quote:laatste jaar, dat jaar zijn ze overgegaan naar de E46 | |
flyguy | dinsdag 23 december 2008 @ 15:13 |
quote:e46 335i? | |
Athmozz | dinsdag 23 december 2008 @ 16:47 |
quote:verklaard dus ook waarom ik hem niet vond ![]() | |
Youp | dinsdag 23 december 2008 @ 18:12 |
quote:Er breekt niks af, het chassis scheurt in. En ook echt niet bij normaal rijden. Bij zwaar afbeulen ja. Voordat dat doorscheurt zijn er al heel wat drifts gemaakt met een cluchdump. We hebben ook klanten zat met een M3 of een 330d zonder problemen. En inderdaad, de eerdere bouwjaren hadden er meer problemen mee. | |
Demarest | vrijdag 26 december 2008 @ 21:49 |
Voorheen schatte ik de reguliere onderhoudskosten van een 3-serie uit de jaren 1998-2001 rondom 3500 euro jaarlijks, maar dat ligt dus eerder in de buurt van 1500 euro. BMW 320D's uit die jaren zijn al te koop vanaf 5500 euro, echter dan met minimaal 250.000 km op de teller. Bij prijzen tussen 7000 en 9000 euro zijn exemplaren met km-standen tussen 170.000 en 220.000 beschikbaar, feitelijk ook vrij fors. Zijn de dieselmotoren in de 320D's (136/150pk) duurzaam? | |
Athmozz | vrijdag 26 december 2008 @ 22:23 |
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken. | |
Demarest | vrijdag 26 december 2008 @ 22:32 |
quote:Wablieft?? 500.000-600.000 km... over het algemeen behoorlijk duurzaam dus. Ikzelf geef de eerste 20 minuten van een autorit steeds bescheiden gas en blijf overwegend beneden de 2500 toeren, 3000 toeren is de uiterste grens. Dat met m'n huidige benzine-auto. Bij diesel zal de eerste 20 min. 2500 toeren waarschijnlijk de uiterste grens zijn. Een eventuele 320D voor mij in de toekomst zal voor 90% provinciale wegen en snelwegen zien, daarbij veelvuldig gebruikmakend van de CC. Naar alle waarschijnlijkheid zal de turbo weinig werk hoeven verzetten. | |
Hyperdude | vrijdag 26 december 2008 @ 22:35 |
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt. 500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen. ![]() Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden. | |
Demarest | vrijdag 26 december 2008 @ 22:48 |
quote:Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en bij eventuele aankoop van een 320D minimaal 9.000 euro achter de hand houden. Dat minimaliseert de kans op persoonlijk faillissement. ![]() In een juiste toestand oogt een E46 nog altijd bijzonder fraai, moet ik zeggen. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 26 december 2008 @ 23:02 |
Voor ¤9000 kan je een 320d achter de hand houden. ![]() Als je een BMW een beetje in goede staat wilt houden moet je op een bepaald moment wat geld steken in bv. onderhoud van onderstel/schokdempers ed. Anders kan je net zo goed een Passat oid. kopen. ![]() | |
RooieHoed | zaterdag 27 december 2008 @ 12:59 |
Mijn 523i uit '98 met net 200.000 staat nu voor een Inspectie II. Gelukkig gratis; + Alle gebreken gratis ![]() Weer een heel net autotje dus ![]() | |
Athmozz | zaterdag 27 december 2008 @ 13:08 |
Heeft er GVD weer iemand m'n bumper achteraan geramd (deze keer links aan de zijkant) terwijl hij nog niet eens hersteld is van de vorige tik die hij gekregen heeft ![]() wacht op zijn minst tot hij hersteld is ![]() | |
LangeJan | zaterdag 27 december 2008 @ 15:05 |
Hallo Altesaam, 3-serie rijder meldt zich ![]() ![]() Het is een 325i met een M50 blok zonder Vanos. Ben helemaal verliefd op deze 6-pitter, alleen heb soms het gevoel dat zonder die Vanos niet zo heel hard loopt.. maar mss ben ik verwend. Ik heb de auto gekocht met een hoop halfords tuning, geblindeerde ramen zitten er nog steeds in, maar de eigengemaakte chromen plakstrips, vastgekitte booskijkers en raamband en allerlei andere turkentroep is er heel gauw afgegaan. De vorige eigenaar had zelfs een chromen rand op de middenconsole gemaakt :S met parkertjes.... de Dummyhaaievin zit er nog wel op ![]() Intussen is een lederen armsteun, nieuw origineel middenconsole en shortshifter gemonteerd en een hagelnieuwe M3 pookknop (met verlichting) icm pookhoes. Wat hem erg goed staat, daar er een volledig M3 interieur in geplaatst is met de bekende Darth Vader stoelen in alcantara/stoffen combi. Ook heb ik er een CSL spoilerlipje op gezet, wat hem ook goed doet, qua looks. 17 inch Evolution velgen in BBS look, de echte 3 delige BBS velgen waren mij iets te duur. Is rondom verlaagd, voor is een verstelbare schroefset gekomen met camberplates. Achter conventioneel verlaagd met Weitec veren. Komende veranderingen zijn een plekje op de wielkasrand wat aangepakt moet worden, originele klokkenpartij, omdat er nu iets lomp vastgeplakte witte tellerplaten inzitten ![]() ![]() Dan istie wel af voorlopig ![]() Dit is hem nu, ![]() Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch? [ Bericht 3% gewijzigd door LangeJan op 27-12-2008 15:10:56 ] | |
Athmozz | zaterdag 27 december 2008 @ 15:10 |
vet! M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is... | |
LangeJan | zaterdag 27 december 2008 @ 15:19 |
quote:Thx ![]() Ja, ik heb op MP een advertentie zien staan, M3 imitatie set voor 398 onbespoten ![]() http://auto-diversen.mark(...)umper-zijskirts.html | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2008 @ 15:49 |
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk. Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt. ![]() | |
Niek. | zaterdag 27 december 2008 @ 16:08 |
quote:Mooie foto, waar was dat? | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2008 @ 16:31 |
Süstenpas, Zwitserland. Bergje rechts is, geloof ik, de Wendenhorn. ![]() | |
Athmozz | zaterdag 27 december 2008 @ 20:33 |
Weet iemand toevallig hoe BMW het opmeten van de kofferruimte doet? Ik ga binnenkort met nog een vriend & drie vriendinnen naar denemarken met de auto, en als we de ruimte die BMW opgeeft delen door 5 kom ik aan 88 liter per persoon uit (waarbij ik alleen bij mij & die vriend niet twijfel dat ons dat lukt), maar het lijkt me dat er meer in kan dan 5 kubusjes van 45x45x45 centimeter... Wordt dat gemeten als 1 grote balkvormig lichaam dat erin kan, of wordt dat echt gemeten als alle mogelijke hoekjes & kantjes meegeteld? | |
Hyperdude | zaterdag 27 december 2008 @ 20:43 |
Naar VDA-norm staat er in mijn boekjequote:Dus ze kijken hoeveel blokjes van 20x10x5 cm (= 1 liter) er in passen. Snel antwoord, of niet soms? Nu ga ik wat nuttigers en vermakelijkers doen ![]() http://www.koelnmotors.de/de/lexikon.php http://www.vda.de/de/index.html | |
Athmozz | zaterdag 27 december 2008 @ 21:19 |
hm nog vrij accuraat dus. crap dat gaat proppen worden ![]() | |
twister_rodriguez | vrijdag 16 januari 2009 @ 17:43 |
gelukkig nieuwjaar!quote:= weer gefixed ![]() | |
Asgard | vrijdag 16 januari 2009 @ 18:21 |
Ik wil ook een BMW... ... maar heb er het geld niet voor ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:28 |
quote:Mooi zeg. Er zijn echt zulke grote verschillen. Je hebt lelijke E36's en mooie. Ben alleen geen fan van de velgen, maar dat is altijd een kwestie van smaak natuurlijk. | |
Pizzabodem | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:43 |
Ik wil een BMW. Een E39, gewoon omdat dat een van de mooiste wagens is van de laatste 15 jaar. Wat een slee ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 17 januari 2009 @ 19:39 |
Ohja, voor ik het vergeet.... Even gequote van DF... ![]() quote: ![]() | |
Demarest | zaterdag 17 januari 2009 @ 20:21 |
Het interieur en exterieur van die 650i, werkelijk een toonbeeld van perfectie...! Ik zie die dingen voornamelijk in Duitsland rijden/laagvliegen - sterk vermoeden dat ze niet op 250 km/u zijn begrenst. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 17 januari 2009 @ 23:39 |
Mooi ding, maar niet zo'n fan van de voorkant. | |
Niek. | zondag 18 januari 2009 @ 03:20 |
Hoe hard gaat een 650i dan zonder begrenzer? | |
Youp | zondag 18 januari 2009 @ 11:01 |
Net wat over de 300km/h moet wel te halen zijn, afhankelijk van de bakverhoudingen. Maar deze is gewoon begrensd denk ik hoor. ![]() | |
Jimmie | zondag 18 januari 2009 @ 13:14 |
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor ![]() Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan? Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven ![]() | |
matthendriks | zondag 18 januari 2009 @ 13:45 |
Die velgen zijn echt 200% beter dan van het vorige model ![]() | |
Youp | zondag 18 januari 2009 @ 14:42 |
quote:Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen. ![]() | |
dynamiet | zondag 18 januari 2009 @ 20:08 |
Zeer nette 6-serie! Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen? [ Bericht 11% gewijzigd door dynamiet op 18-01-2009 20:16:45 ] | |
matthendriks | zondag 18 januari 2009 @ 21:12 |
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij? ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 18 januari 2009 @ 22:04 |
hele mooie auto! meesterlijk: 2 voor de deur ![]() | |
Youp | zondag 18 januari 2009 @ 22:22 |
quote:'T staat bekend als een sportpookje of M-pookje, ik heb geen idee of dat aftermarket te krijgen is. Wel weet ik dat het een stuk beter staat en een stuk meer solide aanvoelt als het 5-serie en X5/X6 pookje. quote:Jep ![]() | |
Jimmie | zondag 18 januari 2009 @ 23:20 |
quote:Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn. Lijkt me trouwens sterk dat ze slechts voor 5 auto's een heel matrijs hebben gemaakt om dit model velg te gieten, deze velg ga je ongetwijfeld terugzien op de opvolger van de 6-serie of andere modellen ![]() | |
Niek. | zondag 18 januari 2009 @ 23:26 |
Is het niet dat er 5 in Nederland zijn en dan in andere landen ook telkens maar een beperkt aantal? | |
twister_rodriguez | maandag 19 januari 2009 @ 11:53 |
quote:bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid ![]() | |
fathank | maandag 19 januari 2009 @ 12:22 |
quote:Iedere velg waar sneeuw in vast gekoekt zit zorgt voor een trillend stuur. | |
Teeno | maandag 19 januari 2009 @ 12:27 |
Leuk ding Youp, daar kan mijn toekomstige E38 750iL toch niet tegenop ![]() | |
twister_rodriguez | maandag 19 januari 2009 @ 12:38 |
quote:hoe is t met je huidige auto is die al verkocht, jij had toch die e38 gekocht en wilde di emeteen weer wegdoen, wat was dat voor 1 ook weer... viel de snelheid tegen ofzo? |