Reactie uitlokken, zoals ze altijd doen... want dan hebben ze weer even een excuus om wat palestijnse gezinnen plat te bombarderen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?
Nationalistische extremisten die AL het land van de Palestijnen willen toe-eigenen. omdat zij als jood (the 'chosen' people) daar natuurlijk RECHT op hebben.quote:En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:38 schreef thloreg het volgende:
Israel doet al jaren wat ze zelf wil en trekt zich alleen van de VS iets aan. Dus tenzij er een massale aanval op Israel komt of dat de VS de steun aan Israel opzegt, zie ik nog jaren van problemen in het vooruitzicht met de Joden!
Als jouw volk al 40 jaar in onderdrukking leeft terwijl de wereld de andere kant op kijkt. dan zou jij waarschijnlijk ook geen 'lieverdje' zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen![]()
Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar vergeleken bij Joden vallen ze redelijk in het niet.
Eretz Israel hè, het 'beloofde land' ..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Fanatiekelingen, kijk maar naar die YouTube films over Hebron bvb ..quote:En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Dan blijft alleen de massale aanval van buurlanden over als optiequote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).
Dus de bewindslieden die kijken wel uit om Israel te hard verbaal aan te vallen, laat staan te dreigen met sancties.
Ja, het is echt net de holocaust daar met het uitmoorden van miljoenen Palestijnen in vijf jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen![]()
Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar vergeleken bij Joden vallen ze redelijk in het niet.
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, het is echt net de holocaust daar met het uitmoorden van miljoenen Palestijnen in vijf jaar.
Denk de volgende keer even na voordat je kwetsende en domme uitspraken doet.
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort, maar dat in Palestina nul Joden mogen wonen. Normaal gesproken is dit puur racisme, maar omdat het de Palestijnen zijn vindt iedereen dit racisme kennelijk normaal, en zelfs een recht van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Eretz Israel hè, het 'beloofde land' ..
[..]
Fanatiekelingen, kijk maar naar die YouTube films over Hebron bvb ..
Wat ik veel frappanter vind is dat er niemand over valt dat dit burgers zijn die gaan wonen op 'vijandelijk' gebied, in hoeverre verschilt dit van wat de Palestijnen wordt verweten, dat de militanten zich achter de burgers verstoppen ?
in de holocaust zijn zes miljoen Joden vermoord. Daar komen de zionisten na ruim honderd jaar nog niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......
Jij neemt het woord holocaust in je mond, ik zei "Alles wat ze overkomen is tussen 40-45". De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet. Alles wat daarvoor komt doen ze in mijn ogen wel. Als het je niet aanstaat dat ik dat vind, jammer dan. Ik denk er zo over.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
in de holocaust zijn zes miljoen Joden vermoord. Daar komen de zionisten na ruim honderd jaar nog niet bij in de buurt.
Lees je eens in over de holocaust.
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jij neemt het woord holocaust in je mond, ik zei "Alles wat ze overkomen is tussen 40-45". De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet. Alles wat daarvoor komt doen ze in mijn ogen wel. Als het je niet aanstaat dat ik dat vind, jammer dan. Ik denk er zo over.
Edit: er zullen plenty goede Joden zijn, maar ik vind het een waardeloos land doordat ze doen wat ze doen!!
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet.
Huh? Ik laat mij toch echt door jou niet in de mond leggen dat ik generiek Jodenhaat bezit. Ik schreef namelijk "Er zullen plenty goede joden zijn".quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.
Als jij het historisch besef van een peer wilt hebben omdat dat goed past bij je Jodenhaat, dan ben je niet de enige. Veel plezier ermee.
Top opmerking van jequote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:32 schreef speknek het volgende:
[..].
De laatste stap, in SS uniform de ruiten van Joodse panden ingooien, dat doe jij nog nét niet.
En weer iemand die kritiek op Israel gelijkschakeld met jodenhaad. Toch jammer.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.
Als jij het historisch besef van een peer wilt hebben omdat dat goed past bij je Jodenhaat, dan ben je niet de enige. Veel plezier ermee.
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op Israel. Maar het gelijkstellen van de holocaust aan de situatie in Palestina is of een schokkend gebrek aan historische kennis, of onvervalste Jodenhaat.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En weer iemand die kritiek op Israel gelijkschakeld met jodenhaad. Toch jammer.
maar hebben veel en veel minder rechten dan mensen met een Joodse achtergrond, apartheid wetterlijk geregeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort.
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op Israel. Maar het gelijkstellen van de holocaust aan de situatie in Palestina is of een schokkend gebrek aan historische kennis, of onvervalste Jodenhaat.
maar er wonen toch 1 miljoen israelische arabieren in israel?! Al zijn die niet gelijk aan Joden, maar 'in andere landen is het erger', toch?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.
Wel. Hij zei 'ongeveer hetzelfde', terwijl het in de verste verte niet vergelijkbaar is.quote:
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.quote:Dat destijds 4-6 miljoen joden zijn afgeslacht is geen reden om het gedrag van Israel t.o.v. de Palestijnen te accepteren.
Ah, dan is het Palestijnse racisme (nogmaals, ze willen 0.00% Joden in Palestina) volledig gerechtvaardigd.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef Xith het volgende:
[..]
maar hebben veel en veel minder rechten dan mensen met een Joodse achtergrond, apartheid wetterlijk geregeld.
Stop me geen woorden in mijn mond.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah, dan is het Palestijnse racisme (nogmaals, ze willen 0.00% Joden in Palestina) volledig gerechtvaardigd.
Je hebt net een hele speech lopen schrijven over dat het vergelijken van de holocaust niet vergeleken moet worden met de palastijnen nu, en toch doe je nu hetzelfde: Je vergelijkt 1 gebeurtenis met een andere welke geen relatie zouden moeten hebben.quote:Ik vind ook dat Israel zijn Arabische inwoners beter moet behandelen, maar is dat gelijk aan het racisme van de Palestijnen?
Moet ik de arabische haat van de Joden volledig accepteren omdat Joden in Arabie bepaalde rechten niet hebben?quote:Moet ik de Jodenhaat van de Palestijnen volledig accepteren omdat Arabieren in israel bepaalde rechten niet hebben?
Kap jij eens met dat zero sum denkenquote:En wat als we die vraag omdraaien?
Kap eens met dat zero sum denken, dat ik de ene partij bekritiseer betekent niet dat ik blind achter de andere partij aanloop.
Nogmaals, jammer voor je. Er zijn legio zaken die daar spelen die Joden ook in 40-45 zijn overkomen. Misschien mis jij al die overeenkomsten, dat kan zijn. Fixeer jij je lekker op gaskamers en om zeep helpen, dan spreek ik wel over een volk geestelijk uitmoorden en het leven/ontwikkeling onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.
[..]
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.
Dit is de uitspraak die ik kwetsend vind:
Ik ben niet anti Joods, ik vind dat een nogal domme en insinuerende opmerking. Je leest toch dat ik schrijf "Er zullen plenty goede joden zijn" of is er iets mis met je ogen?quote:En dan kan je lullen wat je wilt, de holocaust is niet "ongeveer datzelfde" als er nu in Palestina gebeurt. Dan moet je echt of heel dom, of antiJoods zijn.
Ik was dan ook niet degene die de holocaust aanhaalde...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.
[..]
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.
Dit is de uitspraak die ik kwetsend vind:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen
En dan kan je lullen wat je wilt, de holocaust is niet "ongeveer datzelfde" als er nu in Palestina gebeurt. Dan moet je echt of heel dom, of antiJoods zijn.
Wat de neuk, gast. Joden zijn niet allemaal Israëliers, Israëliers zijn niet allemaal Joden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:38 schreef thloreg het volgende:
jaren van problemen in het vooruitzicht met de Joden!
Dan blijft die andere keuze over (dom). Bedankt dat je dat even voor ons rechtzet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nogmaals, jammer voor je. Er zijn legio zaken die daar spelen die Joden ook in 40-45 zijn overkomen. Misschien mis jij al die overeenkomsten, dat kan zijn. Fixeer jij je lekker op gaskamers en om zeep helpen, dan spreek ik wel over een volk geestelijk uitmoorden en het leven/ontwikkeling onmogelijk maken.
[..]
Ik ben niet anti Joods, ik vind dat een nogal domme en insinuerende opmerking. Je leest toch dat ik schrijf "Er zullen plenty goede joden zijn" of is er iets mis met je ogen?
Ik ben wél anti Israël, en dat wordt voorlopig niet minder, integendeel.
Aan Israel's kant zou je op zich nog wel een punt kunnen maken dat het grootste probleem in de Orthodoxe hoek te vinden isquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:30 schreef Floripas het volgende:
Wat de neuk, gast. Joden zijn niet allemaal Israëliers, Israëliers zijn niet allemaal Joden.
Racisme van land A tegen mensengroep B, en van land b tegen mensengroep A, lijkt me, vooral als het buurlanden zijn, wel relevant.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Stop me geen woorden in mijn mond.
[..]
Je hebt net een hele speech lopen schrijven over dat het vergelijken van de holocaust niet vergeleken moet worden met de palastijnen nu, en toch doe je nu hetzelfde: Je vergelijkt 1 gebeurtenis met een andere welke geen relatie zouden moeten hebben.
[..]
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.quote:Moet ik de arabische haat van de Joden volledig accepteren omdat Joden in Arabie bepaalde rechten niet hebben?
[..]
Kap jij eens met dat zero sum denkenDat ik de ene partij bekritiseer betekent niet dat ik blind achter de andere partij loop.
Zie je nou niet dat je precies hetzelfde doet? Behalve dan dat je ook nog eens worden in m'n mond stopt. Nergens rechtvaardig ik het palastijns racisme.
Wel degene die die uitspraak verdedigde.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was dan ook niet degene die de holocaust aanhaalde...
Fijn dat ik je uit de brand kon helpen...nu nog even je lievelingetjes helpen gindsquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan blijft die andere keuze over (dom). Bedankt dat je dat even voor ons rechtzet.
Zeg nu gewoon dat je een pro-Israël figuur bent en vanuit die positie begint met woordenneukerij. Dat is dan ook wel zo handig als je het echte onderwerp wilt ontwijkenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel degene die die uitspraak verdedigde.
Volgens mij worden de Palestijnen al meer dan 40 jaar onderdrukt, dus zo onterecht is hun haat jegens de Israelische regering en het democratische Israelische volk niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:35 schreef Viajero het volgende:
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.
Als de joden daar in een apartheidsstaat willen wonen moeten ze op zich zelf weten. In Israel zelf dan. Het gaat primair om de bezette gebieden die ze op dienen te geven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Israel zijn Arabische inwoners beter moet behandelen,
Ik hoop dat je niet denkt dat het probleem daar in 1967 begon.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij worden de Palestijnen al meer dan 40 jaar onderdrukt, dus zo onterecht is hun haat jegens de Israelische regering en het democratische Israelische volk niet.
"Duitsers waren dan wel racisten, maar de Nederlanders haatten de Duitsers net zo hard..." Slaat toch ook nergens op!?
Ga je het nou de Palestijnen kwalijk nemen dat ze Israel haten!? Serieus!?
Is uit dat idee niet alle ellende daar voortgekomen ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:42 schreef NorthernStar het volgende:
Geen nederzettingen, geen muur, geen wegen voor alleen joden, geen waterbronnen inpikken, geen boomgaarden vernietigen, geen huizen platbombarderen, geen afsluiten van hele gebieden en eerste levensbehoeften ontzeggen, en nog heel veel meer, gewoon inpakken en wegwezen.
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Westbank en gaza zijn door israel veroverd in een defensieve oorlog, dat mag je ook in je overweging meenemen.
bedoel je terug naar 1966 of gewoon alle Joden weg daar?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is uit dat idee niet alle ellende daar voortgekomen ? De joden moeten daar gewoon helemaal wegwezen en de Palestijnen kunnen dan weer lekker doorgaan met hun eigen rotzooi maken....
Ga maar 'ns kijken wat een gezellige boel het is in de andere landen daar. Als er geen joden zijn dan gaan ze elkaar lekker ziiten haten, en uitmoorden
Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.
Deal!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
bedoel je terug naar 1966 of gewoon alle Joden weg daar?
Nou ja, heb geen zin in een (gedwongen) massa volksverhuizing.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.
Dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, over en weer elkaar ergeren is geen best plan.
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort, maar dat in Palestina nul Joden mogen wonen. Normaal gesproken is dit puur racisme, maar omdat het de Palestijnen zijn vindt iedereen dit racisme kennelijk normaal, en zelfs een recht van de Palestijnen.
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:44 schreef Floripas het volgende:
Kunnen we nu ophouden met dat ge-joden? Ok?
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:29 schreef moussie het volgende:
[..]
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?
En tja, dat de Palestijnen niet nog meer bezetters op hun grondgebied willen hebben lijkt mij nogal wiedes, zolang als dat er kolonisten in nederzettingen zitten, beschermd door muren waarvoor Palestijnse huizen en boomgaarden sneuvelen en beschermd door soldaten, zal het vrijwel onmogelijk zijn om gewoon samen te wonen, niet waar ?
Ik weet het niet, zullen we die vraag eens aan Hamas voorleggen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Erm, het is niet 'niet moeten', het is eerder 'niet mogen' zover ik weet ..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Viajero het volgende:
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?
mwah, als je bvb dit leest, nederlandse emigranten in Israël en wat die zoal meemaken, is het toch heel wat meer dan alleen maar een gevoel .. potverdorie geen huis mogen kopen omdat je getrouwd bent met een arabische, dat lijkt wel op wat wij hier vroeger deden, Joden mochten geen grond kopenquote:Hoe dan ook. er is onder Arabieren in Israel een gevoel dat ze achtergesteld worden, en daar moet wat aan worden gedaan.
Ja, we hebben wat aangericht met onze bemoeienis daar .. ..quote:Aan de andere kant, een miljoen Arabieren die in Israel mogen wonen is nog altijd meer dan nul Joden die in Palestina mogen wonen. In 1929, 1936, 1946-48 zijn ook vele joodse gemeenschappen verdreven uit Arabische gebieden, waarvan vele al eeuwenlang samenleefden met de Arabieren, Turken, Grieken, Armeniers, Druzen etc etc, en die ook niets van Zionisme wilden weten.
Hoh, in het begin werden er anders genoeg Joden toegelaten hoor, het probleem begon pas toen de aantallen een stuk groter werden dan verwacht, toen werden nog afspraken gemaakt om de instroom te beperken ..quote:Die Joden zijn door de Zionisten beter opgevangen dan de Arabieren aan de Arabische kant, en dat is de reden dat er veel meer woede is aan Arabische kant. Maar het maakt het beide onrechtvaardig, en de Arabische variant meer onrechtvaardig. Een miljoen mensen toelaten is toleranter dan nul mensen toelaten. En dat staat ook los van de bezetting en de kolonisten, want voor 1967 mochten Joden daar ook al niet wonen, niet eens op bezoek. ook niet bij hun heilige plaatsen in Jerusalem.
Ik ben bang dat je daar gelijk hebt, het zijn iedere keer weer regeringsleiders die met dit soort aanzeggingen komen, 2 handen op een buik met de kolonisten en een lont in het kruitvat .. het zijn imho gewoon extremisten .. dat waren zij toen ze het King David Hotel gingen opblazen en dat zijn ze nog steeds blijkbaarquote:De kolonisten zijn inderdaad wel een plaag, wat de veel Israelis zelf trouwens ook vinden. Ik denk dat Israel ten eerste de kolonisten en de Palestijnen tav geweld en criminaliteit onder de Israelische wet moet stellen zodat kolonisten niet straffeloos kunnen huishouden daar. Dat, en het stoppen van meer kolonies en afbreken van de outposts zou al een heel mooi begin zijn. Helaas zie ik het niet zo snel gebeuren.
Hoezo? Israel is een entiteit die ter discussie staat, de Joodse ethniciteit niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hierquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:
smerige jodenhaat in dit topic. jammer.
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......
en terecht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hier
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Ja maar ze zijn zielig!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:16 schreef Yi-Long het volgende:
Voor 20 nieuwe huisjes voor een stel nationalistische setlers, is Israel al weer bereidt het vredesproces af te remmen.
Maar goed, Israel wil ook helemaal geen 'vrede'. Ze willen, land, macht, en de Palestijnen onderdrukken, uitzuigen, vernederen, etc.
Ziek ziek land. Schandalig dat het westen al 40+ jaar hun misdaden t.o.v. het Palestijnse volk accepteerd.
Hetzelfde geldt voor de Arabieren. Ze kunnen de joden geen respect geven als ze het zelf niet kennen. Als ze dat wel doen zijn ze bang bezig en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.
Niet veel natuurlijk, ik leg mijn vinger slechts weer op de selectieve verontwaardiging.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Het gaat iig niet zo slecht als men ons wil laten gelovenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/12/26/iran.israel.jews/quote:The well-publicized landing of 40 Iranian Jews in Israel on Tuesday spurred glee among some Israelis and the immigrants themselves and drew public scorn from a surprising quarter in Iran -- two officials from its centuries-old Jewish community.
One of them described the emigration as a "misinformation" campaign and defended their lives under the government of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad.
[...]
Iranian Jews can travel anywhere they want, anytime they want, but like other Iranians they are not allowed to go to Israel, Motamed said.
Even with that, some Iranian Jews may decide to travel to and from Israel via a third country to visit their families or to visit for religious reasons.
However, Motamed called the news a "misinformation" campaign aimed at creating an atmosphere of distrust between the Muslim and Jewish communities in Iran. He said it is meant to make Iranian Jews feel unsafe and vulnerable in their own country.
[...]
Jews by Iranian constitutional law have the right to practice their religion and "with some exception," there has been scant government restriction and interference with religious practices, the report said.
However, "members of these recognized minority religious groups have reported government imprisonment, harassment, intimidation, and discrimination based on their religious beliefs."
Jewish education has been tougher to carry out, there has been a rise in anti-Semitic rhetoric, and assaults on two synagogues, the report said. Their contact with or support for the state of Israel has been squelched "out of fear of reprisal."
"Recent anti-American and anti-Israeli demonstrations included the denunciation of Jews, as opposed to the past practice of denouncing only 'Israel' and "Zionism," adding to the threatening atmosphere for the community," the report said.
In the Islamic Republic's Jewish community, there is a different view from voices emerging.
Morehsadegh described the Jewish community in Tehran as alive and well, with 20 synagogues, more than eight butcher shops, two restaurants, and four youth groups.
"There is no doubt that the Holocaust happened," he said. "But we disagree with the superpowers who have misused this incident to their own benefit."
Ooooo nou dan is Israel opeens een top land joh!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:24 schreef zoalshetis het volgende:
nou moussie. ik vind dat nogal wat. die vrijheidsstraf krijgen palestijnenen die in israel wonen niet.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.
Waarom zou je? Zo kan je alle fouten in de wereld wel tegen een andere fout afzetten en gebeurt er nog niks.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:41 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet veel natuurlijk, ik leg mijn vinger slechts weer op de selectieve verontwaardiging.
Ja Libanon is redelijk gematigd, net zoals Jordanie, maar die zijn niet bepaald liever voor hun Palestijnse ingezetenen.quote:
huh, welke vrijheidsstraf heb je het over, je bedoelt het mogen reizen naar Israël ? Je denkt dat een Palestijn in Israël overal zomaar mag gaan reizen ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:24 schreef zoalshetis het volgende:
nou moussie. ik vind dat nogal wat. die vrijheidsstraf krijgen palestijnenen die in israel wonen niet.
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Israel is een kutland, met achterlijke wetten en debiel beleid, zoals in de OP. Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.
Groot-Brittannië en Nieuw Zeeland hebben ook geen grondwet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet,
Gast, beide kanten zitten fout. Wellicht moet jij je eens gaan inlezen in vorming van de Israelische staat en wat er zoal aan vooraf ging.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Racisme van land A tegen mensengroep B, en van land b tegen mensengroep A, lijkt me, vooral als het buurlanden zijn, wel relevant.
[..]
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.
ja. jij niet? is je blinde haat voor een klein land dat zich probeert te handhaven in een oase van geweld en leugens misschien niet groter dan objectiviteit?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:30 schreef moussie het volgende:
[..]
huh, welke vrijheidsstraf heb je het over, je bedoelt het mogen reizen naar Israël ? Je denkt dat een Palestijn in Israël overal zomaar mag gaan reizen ?
Dat wat jij zo mooi misplaatst schuldbewustzijn noemt heeft er helaasch wel voor gezorgd dat de palestijnen hun land is afgenomen en dat er rotzooi in het midden-oosten is. Maar ach... zolang het westen zich maar niet schuldig voelt hequote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?
Welkom in de droomwereld die Israel heet, word jij soms door de Israelische ambassade betaalt om dit soort junk te posten?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:43 schreef zoalshetis het volgende:
palestijnen is geen land afgenomen. dat is gekocht van hen en hooguit geconfiskeerd als bufferzone na een agressieve actie.
ken wel je feiten. dat er met moslims geen zakendoen is, dat moge een vaststaand feit zijn.
en door wie word jij betaald om te liegen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:45 schreef EricT het volgende:
[..]
Welkom in de droomwereld die Israel heet, word jij soms door de Israelische ambassade betaalt om dit soort junk te posten?
Allahquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en door wie word jij betaald om te liegen?
ken je geschiedenis voor je opkomt voor de grootste jodenhaters ter wereld...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:49 schreef EricT het volgende:
[..]
Allah![]()
Dat antwoord past je wel natuurlijk, maar helaas het was maar een goed geplaatste grap. Zelf vraag ik me al weken af waarom je het zo opneemt voor Israel, je hebt duidelijk nog nooit met oorlog en onderdrukking te maken gehad.
Is dit een reactie op mijn post? Misschien moet je hem nog een keer lezen, mevrouw 'alleen maar zien wat je wil zien'.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?
Ik vraag je waarom je dat land verlicht noemt .. je ziet wel dat ze achterlijke wetten hebben en een debiel beleid voeren, ik voeg eraan toe dat zij nog niet eens een grondwet hebben .. hoe kan je zoiets nou verlicht noemen, als je goed kijkt zijn ze net zo bezig als die 'tirannieke geitenneukers' ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dit een reactie op mijn post? Misschien moet je hem nog een keer lezen, mevrouw 'alleen maar zien wat je wil zien'.
En daar zet ik dus vraagtekens bij .. hoeveel geciviliseerder zijn ze nou echt ? Okay, er zullen geen minderjarigen na schijnprocessen worden opgehangen, iig niet zover ik weet, maar voor de rest ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:12 schreef speknek het volgende:
Ja, vergeleken bij de omringende landen zijn ze een stuk geciviliseerder.
Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:31 schreef Waterwereld het volgende:
http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm
Geschiedenis van Jeruzalem.
Vooral even voor degenen die vinden dat de joden Israël eigenlijk pas sinds de tweede wereldoorlog daar kwamen wonen en er nooit eigenaar van waren geweest.
Oh ja, de bron lijk mij in ieder geval neutraal. Idolaat voor het ene land of het andere land zie ik er in ieder geval niet in.
Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:12 schreef speknek het volgende:
Ja, vergeleken bij de omringende landen zijn ze een stuk geciviliseerder.
Dus!?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?
[ afbeelding ]
goh, met 2000 politieagenten om de 3000 betogers te beschermen is het voor het eerst enigszins goed gegaan ..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?
[ afbeelding ]
http://www.depers.nl/buit(...)verloopt-rustig.htmlquote:In Jeruzalem is donderdag zonder problemen een homobetoging gehouden. Ultra-orthodoxe joden hielden een luidruchtige demonstratie tegen de Gay Pride, maar het kwam niet tot een confrontatie. Volgens de politie kwamen zo'n 2500 homo's op het evenement af en waren in de stad zo'n zevenduizend agenten op de been om te voorkomen dat de vlam in de pan zou slaan. En dat terwijl slechts een afstand van vijfhonderd meter werd afgelegd.
Het Israëlische hooggerechtshof verwierp woensdag de eis van rechtse groepen die de Gay Pride wilden verbieden. Het jaarlijkse evenement zorgt in Israël voor zeldzame eendracht tussen vertegenwoordigers van de drie grote monotheïstische godsdiensten. Bepaalde groepen joden, christenen en moslims zijn fel tegen de betoging in Jeruzalem gekant.
Over het algemeen ging het er in Jeruzalem bescheiden aan toe tijdens de Gay Pride, in vergelijking met soortgelijke evenementen in bijvoorbeeld Tel Aviv. Vorig jaar noopten veiligheidsoverwegingen de autoriteiten de betoging in de stad af te gelasten en te verplaatsen naar een sportstadion.
De afgelopen week hebben groepen ultraorthodoxe joden een aantal malen hun woede kenbaar gemaakt door politieagenten aan te vallen, autobanden in brand te steken en politievoertuigen te vernielen. In de aanloop naar de betoging raakten 22 politiemensen gewond en werden 130 relschoppers opgepakt. In totaal werden donderdag negentien tegenstanders van de homobetoging gearresteerd, onder wie een 32-jarige man die een explosief bij zich had. Hij verklaarde de bom langs de route van de Gay Pride te hebben willen plaatsen.
ISRAELITISCHE PERIODE:1000-5586 V. CHR.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?
Ga anders eens googelen op diaspora, ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten, op een handjevol na, dus het nu gaan claimen als rechtmatig bezit .. tsja ..
en als je het wil gaan hebben over 'door god gegeven', ga je dan ook aan die regels van die god houden en wachten tot die terugkomt en je terug gaat voeren zoals er in de voorspellingen staat .. het standpunt van de anti-zionisten en ook het mijne
Eerste seksbeurs in Israëlquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:52 schreef speknek het volgende:
Dit was Jeruzalem. In andere steden als Tel Aviv wordt al tien jaar lang Gay Prides gehouden. En de winnares van het songfestival natuurlijk, Dana International, nu tien jaar geleden. Ondenkbaar in andere M-O landen (en niet omdat ze niet mee mogen doen met het songfestival). Alhoewel je op zich in Libanon niet meer bang hoeft te zijn vermoord te worden als homo.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Israel is een kutland, met achterlijke wetten en debiel beleid, zoals in de OP. Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.
quote:Op zondag 27 juli 2008 06:10 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
ISRAELITISCHE PERIODE:1000-5586 V. CHR.
HELLENISTISCHE PERIODE:332-168 V. CHR.
DE HASMONEËRS:141-63 V. CHR.
ROMEINSE (HERODUS’) PERIODE:37-70 V. CHR.
LAAT ROMEINSE PERIODE:132-324 N.CHR.
BYZANTIJNSE PERIODE:324-638 N. CHR.
ISLAMITISCHE PERIODE: 638-1099 N. CHR.
KRUISVAARDERSPERIODE:1099-1187 N. CHR.
ENZ,ENZ
Ik zie de bron verder nergens verheerlijken of vermelden dat het deze vermelding plaatst omdat het in de bijbel geschreven zou staan. Nooit van Romeinse geschriften van dichters gehoord? En in sommige van die geschriften stond jezus vermeld en werd bespot. Ik begrijp dat je het op de bijbel wil gooien hoor, maar er bestaan meer geschriften dan de bijbel of de koran. En dit gaat ook op voor liederen enz.
Ja, hoe je het ook wil uitleggen, Israël heeft dus eerder bestaan en is (net als hun zelf in die tijd ook gedaan hebben) weer veroverd door andere volken. Qua oorlogen is het dus van hand op hand overgegaan door oorlogen. Of er woonden Romeinen. Of Byzantijnen, of Mohammedanen, Mammelukken , Ottomaanse Turken enz enz.
De diaspora begon echter na de mislukte Joodse opstand in 135 na Chr., die door Julius Severus werd neergeslagen. Kenmerkend was bij deze verspreiding dat men vrijwillig vertrok om elders een nieuw bestaan op te bouwen.
Grappig eigenlijk, want ik krijg een déjà vu! "Ja, maar de Palestijnen werden onderdrukt en konden niet anders dan uit het land Israël vertrekken (diaspora)" Dus die is dan niet vrijwillig, maar omdat ze onderdrukt werden, maar wanneer het Joden zijn en ze na onderdrukking enz..enz.. vertrekken omdat er niet meer te leven valt ligt de zaak ineens anders? Grappig.
De bijbel of koran haal jij erbij..niet ik. Mijn punt mocht duidelijk zijn. Ze hebben net zoveel rechten als de Palestijnen of wie dan ook. Dat je liever maar terug wil tellen tot de Mammelukse periode of de Ottomaanse periode was mij wel duidelijk, maar vind ik persoonlijk gewoon een beetje eenzijdig belichten.
Als je andermans grondgebied gaat bezetten moet je er rekening mee houden dat je op verzet stuit, dat je beschoten en dwars gezeten wordt, niet waar ? Ik blijf me verbazen over onze westerse arrogantie waarmee wij even menen te mogen bepalen hoe een volk tig 1000 kilometer verderop zich heeft te gedragen .. wij hebben besloten dat het land nu van de Joden is, want blabla , en dat heb je maar te accepteren als Arabier zijnde .. hoe dom ben je als je denkt dat dat zo werkt ?quote:Oh ja, van mij mag de wereld de Israëlische regering flink aanpakken. Qua die huizen daar bouwen op bezet gebied, want wat mij betreft zijn ze niet echt geloofwaardig wanneer ze zo handelen terwijl ze aan de andere kant beweren dat het een soort van bufferzone is (wat ze ook op eigen grondgebied hadden kunnen realiseren).
Dat trouwens Israël niet zomaar alles open gooit, zoals een user vond dat moest gebeuren, snap ik weer wel. Ik zou het onze regering zelfs kwalijk nemen wanneer ze niets deden aan die aanslagen en bombardementen van Hamas en Hezbollah.
Wanneer het aan mij zou liggen zou Israël zich terug moeten trekken binnen hun grenzen die vastgesteld zijn (en ook al bedoelen sommige users dat Israël dan helemaal moet verdwijnen met hun doortrapte posts) dit bedoel ik niet.
Moet ik er wel bij zeggen dat wanneer ze dan toch nog doorgaan met bommen gooien en aanslagen? Mja, misschien 5 x niets ondernemen, maar ook die in het NWS gooien....en wanneer de regeringen van de landen dan niets ondernemen om die bommengooiers en aanslagplegers te veroordelen en te voorkomen? Mja, dan ben ik wel nieuwsgierig wat users dan nog verwacht van de regering van Israël .
Ik ken tenminste geen enkel land dat zich voortdurend laat beschieten. (haal ik ook Turkije aan) Die haalt dan ook wel uit wanneer ze doorlopen aangevallen zouden worden door de PKK in Irak hoor.
Die voeren natuurlijk allemaal een militaire bezetting. Of dacht je soms dat die dictators democratisch gekozen warenquote:Op zondag 27 juli 2008 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
Maar geen van die "tirannieke geitenneukers" voert een militaire bezetting...
En dan verontwaardigd zijn als volkeren en landen van de staat Israël af willen. Israël heeft zijn kans gehad, daar zijn zelfs nobelprijzen voor uitgedeeld, maar ze hebben zich niet aan de afspraak willen houden, ze wilden toch weer meer land.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.
Wat is jouw voorstel dan? Stel Israël trekt zich terug uit die bezette gebieden? En toch blijven de bommen op Israël vallen? Wat is jouw voorstel dan aan Israël om die bombardementen en aanslagen te laten ophouden? Het is heel makkelijk om iemand dom te noemen omdat die een mening heeft over. Die heb jij natuurlijk net zo goed over deze situatie. Maar wat voor oplossingen zouden er dan gezocht moeten worden wanneer het bombaderen toch niet stopt en de aanslagen evenmin nadat ze het grondgebied wat bezet is teruggegeven hebben en Israël weer op de vastgestelde grenzen leeft (de plek die gekocht is)?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, en waarom zijn ze vrijwillig vertrokken .. niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat .. dus niet de Bijbel, niet de Koran, maar in de Tanakh .. ook toen al moesten zij het land zuiveren van alle vijanden, tot op de laatste, zouden ze dat niet doen zouden zij gestraft worden met verdrijving en verbanning, en moesten verspreid over alle windstreken de terugkomst van de Heer afwachten die hun dan terug zou voeren naar het beloofde land.
Dus tja, omdat het ooit eens 'hun' land was nadat Mozes ernaar toe geleid werd, omdat er de laatste 2000 jaar altijd een kleine minderheid van Joden heeft gewoond (op Jeruzalem na, daar waren ze af en toe de meerderheid), nogmaals .. en ? Gaan we nu ook Australië terug geven aan de Aboriginals, Amerika aan de Amerikanen etc etc ?
[..]
Als je andermans grondgebied gaat bezetten moet je er rekening mee houden dat je op verzet stuit, dat je beschoten en dwars gezeten wordt, niet waar ? Ik blijf me verbazen over onze westerse arrogantie waarmee wij even menen te mogen bepalen hoe een volk tig 1000 kilometer verderop zich heeft te gedragen .. wij hebben besloten dat het land nu van de Joden is, want blabla , en dat heb je maar te accepteren als Arabier zijnde .. hoe dom ben je als je denkt dat dat zo werkt ?
Vreemd....ze waren in het beloofde land en kregen een teken om te vertrekken? Ja het is maar wat je er van maakt hè, maar we zouden er de bijbel niet bijhalen. Tenminste heb je mij niet zien doen. Dit puntje moest ik wel even meldenquote:niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat
Het VK heeft ook geen grondwet, toch voel ik me hier als minderheid zo vrij als het maar kan. De EU wil een grondwet, maar ik ben bang dat die mijn vrijheden slechts zal beperken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Maar tussen slecht en slechter zit een verschil dat je wmb niet moet negeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gast, beide kanten zitten fout. Wellicht moet jij je eens gaan inlezen in vorming van de Israelische staat en wat er zoal aan vooraf ging.
het probleem is dat je Israel beoordeelt op Nederlandse waarden, en hun buren helemaal buiten beschouwing laat. Welk land in het Midden Oosten doet het beter dan Israel qua mensenrechten?quote:We kunnen hele lul verhalen gaan houden over wie er erger is, wie er uiteindelijk gelijk heeft, etc. En voor je het weet ben je weer 60 jaar verder en zijn we nog geen stap verder.
Terug naar het oorspronkelijke topic: je kunt niet met droge ogen beweren dat Israel een baken van westerse waarden is (hetgeen ook duidelijk niet zo is) in het midden oosten. Je kunt niet eens stellen dat Israel op enige wijze meer gericht is op een oplossing dan hun vijanden.
Kortom, een veel te eenzijdig verhaal om echt serieus te nemen. Kijk nou eens naar wat beide kanten doen ipv alleen Israel, of alleen de Arabieren te veroordelen.quote:Vandaar dat zaken als uit de OP plaats vinden. En het lijkt eerder erger te worden dan beter.
Kan je een land in het Midden Oosten noemen waar de mensenrechten beter worden gerespecteerd dan Israel? Met een vrije pers, leiders die vervolgd worden voor corruptie (dat Mubarak en Assad niet vervolgd worden voor corruptie ligt niet aan het feit dat ze niet corrupt zijn hoor) en mensenrechtenorganisaties die luid schreeuwen tegen hun eigen regering?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vraag je waarom je dat land verlicht noemt .. je ziet wel dat ze achterlijke wetten hebben en een debiel beleid voeren, ik voeg eraan toe dat zij nog niet eens een grondwet hebben .. hoe kan je zoiets nou verlicht noemen, als je goed kijkt zijn ze net zo bezig als die 'tirannieke geitenneukers' ?
Ik bedoel maar, elk ander land waarvan de bestuurders het ene corruptieschandaal op het andere stapelen zouden wij een bananenrepubliek noemen, in het MO is het ineens een lichtend baken van beschaving ?
Nee, maar het ontkracht in elk geval de anti-semitische bewering dat de Joden na 1945 willekeurig een stuk land hebben gekozen en daar door het westen naartoe gebracht zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?
Even jouw onzinbewering veranderd in eenzelfde onzinbewering over de Palestijnen. De Romeinen waren echt niet lief tegen de Joden, die diaspora was echt niet volledig vrijwillig.quote:Ga anders eens googelen op diaspora nakba, ze hebben dat land dik 1900 60 jaar geleden vrijwillig verlaten, op een handjevol na, dus het nu gaan claimen als rechtmatig bezit .. tsja ..
Ik kijk liever naar de relevante, practische punten van de mensen die er nu wonen, Jood, Moslim, Christen, Druze, etc.quote:en als je het wil gaan hebben over 'door god gegeven', ga je dan ook aan die regels van die god houden en wachten tot die terugkomt en je terug gaat voeren zoals er in de voorspellingen staat .. het standpunt van de anti-zionisten en ook het mijne
Dat wordt toch niet gezegd? Je kan ook kritiek hebben op Israel en op de omliggende landen, terwijl je accepteert dat de omliggende landen nog achterlijker zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus!?
Dan mogen ze de Palestijnen gewoon blijven onderdrukken!?
Wat is je punt nou precies!?
Dat 100% van de bevolking daar onder militaire bezetting, ook wel bekend als dictatuur, leeft, maakt niet uit? Als er Arabieren vermoord worden is dat niet erg, zolang het maar niet door Joden is. Precies de mentaliteit die de Arabieren nog voor eeuwen achterlijk en dom zal houden.quote:Op zondag 27 juli 2008 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar geen van die "tirannieke geitenneukers" voert een militaire bezetting...
Ik ben ook tegen de bezetting van de WestBank en Gaza. Maar vergeet niet dat Israel in 60 jaar constant is aangevallen door de Arabieren om hun heen, en dat ze graag garanties willen dat dat ophoudt als ze die gebieden teruggeven. En de regen van Raketten na de teruggave van Gaza was nou niet echt bemoedigend.quote:Als je dan van mening bent dat Israel veel moois te bieden heeft zou je imo juist fel tegen de bezetting en alle ellende die er bij komt kijken moeten zijn. Het is een voortdurende vlek op het blazoen van Israel die er met geen enkele promotiecampagne af te wassen is, hoeveel miljoenen dollars of grote borsten je er ook tegenaan gooit.
Sex and the internet used to promote Israel
"Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden"
Sun City was ook een oase.
Nogmaals, dat vezet is er al zo'n 100 jaar en staat compleet los van de bezetting, maar is gebaseerd op Arabisch racisme.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, en waarom zijn ze vrijwillig vertrokken .. niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat .. dus niet de Bijbel, niet de Koran, maar in de Tanakh .. ook toen al moesten zij het land zuiveren van alle vijanden, tot op de laatste, zouden ze dat niet doen zouden zij gestraft worden met verdrijving en verbanning, en moesten verspreid over alle windstreken de terugkomst van de Heer afwachten die hun dan terug zou voeren naar het beloofde land.
Dus tja, omdat het ooit eens 'hun' land was nadat Mozes ernaar toe geleid werd, omdat er de laatste 2000 jaar altijd een kleine minderheid van Joden heeft gewoond (op Jeruzalem na, daar waren ze af en toe de meerderheid), nogmaals .. en ? Gaan we nu ook Australië terug geven aan de Aboriginals, Amerika aan de Amerikanen etc etc ?
[..]
Als je andermans grondgebied gaat bezetten moet je er rekening mee houden dat je op verzet stuit, dat je beschoten en dwars gezeten wordt, niet waar ? Ik blijf me verbazen over onze westerse arrogantie waarmee wij even menen te mogen bepalen hoe een volk tig 1000 kilometer verderop zich heeft te gedragen .. wij hebben besloten dat het land nu van de Joden is, want blabla , en dat heb je maar te accepteren als Arabier zijnde .. hoe dom ben je als je denkt dat dat zo werkt ?
En waarom zijn ze dan in strijd met het Oslo-akkoord en terwijl het heel rustig was toch weer land gaan inpikken voor nederzettingen?quote:Op zondag 27 juli 2008 16:16 schreef Viajero het volgende:
Ik ben ook tegen de bezetting van de WestBank en Gaza. Maar vergeet niet dat Israel in 60 jaar constant is aangevallen door de Arabieren om hun heen, en dat ze graag garanties willen dat dat ophoudt als ze die gebieden teruggeven.
uhm, gekocht .. er zijn een paar stukken grond gekocht, ja, ergens eind 19de, begin 20ste eeuw, veel van die kopers zijn weer vertrokken omdat het tegenviel ..quote:Op zondag 27 juli 2008 15:19 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel dan? Stel Israël trekt zich terug uit die bezette gebieden? En toch blijven de bommen op Israël vallen? Wat is jouw voorstel dan aan Israël om die bombardementen en aanslagen te laten ophouden? Het is heel makkelijk om iemand dom te noemen omdat die een mening heeft over. Die heb jij natuurlijk net zo goed over deze situatie. Maar wat voor oplossingen zouden er dan gezocht moeten worden wanneer het bombaderen toch niet stopt en de aanslagen evenmin nadat ze het grondgebied wat bezet is teruggegeven hebben en Israël weer op de vastgestelde grenzen leeft (de plek die gekocht is)?
Misschien dat die onvoorwaardelijke steun die Israël krijgt van met name de USA maar eens moet ophouden, geen veto's meer bij resoluties en sancties bij het niet opvolgen ervan, ga Israël eindelijk eens dwingen om zich aan de verdragen te houden ..quote:Ik ben eigenlijk nu na al die reacties hier vooral nieuwsgierig naar jouw ideeën. A.u.b niet weer over "vroeger was het niet van de Joden' beginnen, want je sprak net tegen dat mensen niet over vroeger moesten gaan praten, maar over de huidige verleden tijd. Dus tot en met 50 jaar terug zeg maar. Vanaf het moment dat Israël er was. Dus hoe zou jij de voortdurende stroom bommen en aanslagen oplossen wanneer ze toch niet stoppen na teruggave?
Niet de bijbel lieverd, hun boekie, de Tanakh, en ja, daarin staat dat ze alle vijanden in het beloofde land moeten vernietigen anders zullen ze het land niet beërven maar voor straf verspreid worden over alle windstreken, al wachtend op de eindtijd wanneer de heer terug komt etc etc ..quote:Vreemd....ze waren in het beloofde land en kregen een teken om te vertrekken? Ja het is maar wat je er van maakt hè, maar we zouden er de bijbel niet bijhalen. Tenminste heb je mij niet zien doen. Dit puntje moest ik wel even melden
Fout, de Arabieren hebben samen met de Engelsen de Ottomanen verslagen, er zijn afspraken gemaakt over wat er met die gebieden zou gebeuren en de Engelsen hebben die niet/maar gedeeltelijk gehouden .. ziehier de oorzaak waarom men ons onbetrouwbare gesprekspartners vindt, wij, de westerlingen, hebben ons niet aan de gemaakte afspraken gehoudenquote:Ik zeg dat dus wel, want net als de oorlogen in de geschiedenis, waren nu de Arabieren degene die verloren. Wil je het niet accepteren? Dan is oorlog inderdaad een optie, maar dan vind ik het wel selectief denken dat je wel de Israëlieten veroordeelt (die deden namelijk precies hetzelfde als ook de Islamieten, Turken enz in die tijd)
hehe, je begint het te zien als wat het is, een oorlog ... als je nu ook nog zou zien dat Israël met provocaties zoals deze keer op keer elke kans op vrede heeft getorpedeerd ..quote:En waarom mogen wij hier onze mening in negatieve aard wel geven wanneer het over het westen of Israël gaat, maar moeten wij die als westerse voor ons houden wanneer het over het Midden- Oosten gaat? (of het moet tegen Israël zijn) Dus eigenlijk mag alleen iemand die moslims is of geen westerse zich negatief uitlaten over de situatie daar? Ja, een negatieve mening over Israël mag dan weer wel. Oh ja, die mening heb je van mij al gelezen, maar eigenlijk mag ik alleen begrip hebben voor de Palestijnen en moet ten alle tijden alles veroordelen en zeggen dat Israël helemaal moet opbokken daar? Dan zullen er dus meerdere moeten opbokken daar. Geen Turkije ..geen Irak. Geen Jordanië enz enz. Alles weer terug naar Egypte![]()
Het is niet anders. Wil je anders? Moet je oorlog voeren...zoals heel vroeger Jeruzalem al veel vaker door landen is veroverd. Het was in ieder geval in het begin ook geen palestijns gebied, maar gebied van de Egyptenaren.
zoals ik al zei, kappen met die onvoorwaardelijke steun ondanks het feit dat resoluties aan de laars gelapt worden, samen met uitspraken van het internationaal gerechtshof, laat het ze zelf maar uitknokkenquote:Oh ja, het moeten komt er een beetje minder leuk uit, maar zo bedoel ik het niet. Wat is voor jou de oplossing voor het stoppen van de bombardementen en aanslagen wanneer de bezette gebieden terug worden gegeven en Israël zich weer achter de grenzen gaat leven die vastgesteld zijn? Oh ja, kunnen de Joden uiteraard (die nog die kant op willen trekken) ook in vrede en gelijkheid leven in de omliggende landen uiteraard, want daar zou gelijkheid met de burgers van alle komaf in een hoog vaandel staan en uiteraard mag iedere Jood dan een groot gebied kopen en zich als eigenaar benoemen, want dat moet ook mogen in Israël. Wat zou dat gebied dan een mooi stukje wereld zijn..In vrede naast elkaar leven, met ieder een eigen stukje land
ach, mijn mening is nog gematigd vergeleken met de anti-zionisten die in Jeruzalem wonenquote:De selectiviteit qua mening valt mij voornamelijk op
ja nou wordt die leuk, ze gaan zich dus niet verzetten tegen een bezetting maar puur omdat het Joden zijn ?quote:Op zondag 27 juli 2008 16:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nogmaals, dat vezet is er al zo'n 100 jaar en staat compleet los van de bezetting, maar is gebaseerd op Arabisch racisme.
Ja. De Joden van Hebron woonden al eeuwen daar, en werden in 1929 vermoord en verdreven. En Joden mogen niet eens in de meeste Arabische landen zijn, laat staan een huis kopen. Wat voor zover ik weet voor Israelische Arabieren wel mogelijk is.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
ja nou wordt die leuk, ze gaan zich dus niet verzetten tegen een bezetting maar puur omdat het Joden zijn ?
Vandaar dat hun wel land werd verkocht in het begin, iets wat nu omgekeerd btw niet meer mogelijk is, je mag als niet-jood geen land/huis kopen ?
En zoals ik al zei, iedere plaatselijke bevolking krijgt het benauwd van een te grote instroom van vreemdelingen, ook wij Nederlanders zijn daarmee bekend, ondanks onze tolerantie tov vreemdelingen
Wat me vaak opvalt is dat dezelfde mensen die zeggen dat Nederland immigranten beter moet behandelen volledig blind zijn voor het extreme racisme van de Palestijnen.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
En zoals ik al zei, iedere plaatselijke bevolking krijgt het benauwd van een te grote instroom van vreemdelingen, ook wij Nederlanders zijn daarmee bekend, ondanks onze tolerantie tov vreemdelingen
De Joden zijn geen underdog meer. 5 miljoen Joden hebben laten zien dat ze superieur zijn aan de honderden miljoenen Arabieren in Egypte, Syrie, Irak, Libanon, Jordanie, Saudi Arabie, Lybie en Palestina (om alleen de landen te noemen die soldaten naar Israel hebben gestuurd om het van de kaart te vegen).quote:Op zondag 27 juli 2008 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
wat mij het meest opvalt zijn de linkse mensen die altijd voor de underdog zijn, maar dat bij joden ineens laten varen. immers, er zijn een paar miljard moslims (inclusief het meest getergde volk door moslims, de palestijnen) en 16 miljoen joden. die joden moeten we koesteren als het om humanisme gaat. ook als het om creativiteit gaat trouwens. eigenlijk zijn joden supermoslims en superchristenen.
ze zijn voor mij ook nooit underdog geweest omdat ik het briljante en zelfkritische mensen vind. qua getal zijn het de underdogs, maar daar heeft links dan ineens geen woorden voor. snappie?quote:Op zondag 27 juli 2008 17:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Joden zijn geen underdog meer. 5 miljoen Joden hebben laten zien dat ze superieur zijn aan de honderden miljoenen Arabieren in Egypte, Syrie, Irak, Libanon, Jordanie, Saudi Arabie, Lybie en Palestina (om alleen de landen te noemen die soldaten naar Israel hebben gestuurd om het van de kaart te vegen).
en palestijnen? doe jij dat lijstje?quote:Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef Xith het volgende:
Viajero, zou je me misschien een lijstje kunnen geven van landen waar joden niet mogen wonen?
En nogmaals, jij doet weer hetzelfde, je sluit je aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die arabiers doen het veel erger!).quote:Op zondag 27 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je sluit je dus aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die Joden.. ).
?quote:Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en palestijnen? doe jij dat lijstje?
quote:
?quote:Op zondag 27 juli 2008 18:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
shit for brains? must feel moussie.
Ik denk dat ik het snap, die post was een 'Ja, maar die palastijnen doen het erger...' post toch?quote:
nee die post was een: palestijnen zijn gedekt door miljoenen islamieten die uit het boek dat ze kennen, geheel gekopieerd van de joden, maar dat terzijde, leren dat de joden in de zee moeten worden gedreven.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:13 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het snap, die post was een 'Ja, maar die palastijnen doen het erger...' post toch?
Ik heb Israelisch racisme, nederzettingen, het buldozeren van huizen en de rechtsongelijkheid tov Arabieren bekritiseerd in meerdere posts hier.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:00 schreef Xith het volgende:
[..]
En nogmaals, jij doet weer hetzelfde, je sluit je aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die arabiers doen het veel erger!).
Iedereen in dit topic zou best wat rationeeler mogen zijn.
In elk geval Palestina, de VAE en Saudi Arabie. In andere landen hebben ze een paar Joden over, en doen daarom net alsof ze tolerant zijn tegen Joden.quote:Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef Xith het volgende:
Viajero, zou je me misschien een lijstje kunnen geven van landen waar joden niet mogen wonen?
Huh, hoe kom je op het idee dat de Joden niet in de meeste arabische landen mogen zijn .. om te beginnen hebben ze daar al die eeuwen heel wat vrediger kunnen wonen dan hier en waren daar niet aan restricties gebonden zoals de Joden hier, maw, ze mochten wel land bezitten, huizen kopen etc ..quote:Op zondag 27 juli 2008 16:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja. De Joden van Hebron woonden al eeuwen daar, en werden in 1929 vermoord en verdreven. En Joden mogen niet eens in de meeste Arabische landen zijn, laat staan een huis kopen. Wat voor zover ik weet voor Israelische Arabieren wel mogelijk is.
Extreme racisme .. tjeemig man, hun land is ingepikt, geen wonder dat ze de Zionisten haten, net zoals wij toen hier de Duitsers hebben gehaat, tot tig jaar na dato ..quote:Op zondag 27 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat me vaak opvalt is dat dezelfde mensen die zeggen dat Nederland immigranten beter moet behandelen volledig blind zijn voor het extreme racisme van de Palestijnen.
Wat is het verschil tussen Wilders die zegt dat hij geen Moslim immigratie meer wil, en de Palestijnen die zeggen dat ze geen enkele Jood in Palestina willen hebben?
Juist, Wilders is toleranter want hij pleit niet voor het uitzetten van alle Moslims.
Je sluit je dus aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die Joden.. ).
Ja, ze waren geen tweederangsburgers en er waren geen periodieke pogroms. Ze zijn in 1948 ook niet op gewelddadige wijze verdreven uit meerdere landen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, hoe kom je op het idee dat de Joden niet in de meeste arabische landen mogen zijn .. om te beginnen hebben ze daar al die eeuwen heel wat vrediger kunnen wonen dan hier en waren daar niet aan restricties gebonden zoals de Joden hier, maw, ze mochten wel land bezitten, huizen kopen etc ..
en nee, een arabische Israëliër mag geen land/huis kopen in Israël
"Ik ontken het niet, maar die Joden.. "quote:Op zondag 27 juli 2008 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Extreme racisme .. tjeemig man, hun land is ingepikt, geen wonder dat ze de Zionisten haten, net zoals wij toen hier de Duitsers hebben gehaat, tot tig jaar na dato ..
Ik heb jou niet een keer de Arabieren zien bekritiseren, terwijl ik een berg kritiekpunten op Israel heb aangedragen. Je bent voor zover ik hier kan lezen volledig blind voor mensenrechtenschendingen aan Arabische kant.quote:Wilders is wat dat aangaat net de Arabier van toen, verdere instroom aan banden leggen omdat je bang bent anders binnenkort zelf een minderheid te zijn ..
en fyi, niet blind zijn voor de grove schendingen van mensenrechten zoals gebeurt door de Israëliërs wil niet zeggen dat ik mij bij een of andere groep aansluit .. ga eens opzouten met die 'you're either for us of against us' retoriek
Nee, maar tot je laatste paar posts werd elk kritiek op israel door jou gevolgd met een 'maar in X is het nog slechter'-achtige postquote:Op zondag 27 juli 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
Xith, bovenstaande post met kritiek op Arabische landen wil niet zeggen dat ik vind dat alle Arabieren moeten worden uitgeroeid en dat de Joden over de wereld moeten heersen.
Even voor de duidelijkheid.
Ze waren/zjn net als de christenen een beschermde minderheid .. en nee, dat gaat de laatste 100 jaar (zo pakweg) niet echt goed, maar voor die tijd was het voor minderheden goed toeven in die streken daar, je was dan weliswaar tweederangsburger met minder rechten (en plichten) maar je kon iig wel in vrede leven, of beter gezegd een flink stuk vrediger dan in deze streken ..quote:Op zondag 27 juli 2008 18:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ze waren geen tweederangsburgers en er waren geen periodieke pogroms. Ze zijn in 1948 ook niet op gewelddadige wijze verdreven uit meerdere landen.
Als ik leugens wil horen dan ga ik wel naar Islamistische haatsites, ok?
der ewige jude is tegenwoordig moslimquote:Op zondag 27 juli 2008 19:02 schreef zoalshetis het volgende:
het wordt steeds erger met links, dhimmi's en moslims. ze gaan steeds meer geloven in de eeuwige jude. beangstigend trouwens.
En als je daar geen echte argumenten tegenin kan brengen is het heel leuk om telkens mijn woorden om te draaien en mij onvolledig te citeren, maar dat is typisch trol gedrag.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:00 schreef Xith het volgende:
[..]
Nee, maar tot je laatste paar posts werd elk kritiek op israel door jou gevolgd met een 'maar in X is het nog slechter'-achtige post
Wat een trieste reactie van je Viojero, had toch echt volwassener van je verwacht. Wat voor argumenten zou ik er tegen in willen brengen? Heb je me ergens in dit topic zien zeggen dat Israel erger is dan de Arabische landen erom heen? Nee. Maar blijkbaar vind je 'Het is erger in X' een geldig argument, want ik moet er blijkbaar iets tegenin brengen.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
En als je daar geen echte argumenten tegenin kan brengen is het heel leuk om telkens mijn woorden om te draaien en mij onvolledig te citeren, maar dat is typisch trol gedrag.
Ik weiger alleen kritiek op een kant te leveren, ik weiger ook om beide kanten als evengoed of even slecht te zien.
En ik draag genoeg argumenten daarvoor aan, maar als jij alleen domme oneliners kan aandragen dan kan je beter ergens anders gaan trollen.
Waarom kom je dan in de eerste plaats met die leugens als je er nu al direct de laatste 100 jaar vanaf moet halen? Zijn de laatste 100 jaar niet relevant? Dacht je dat niemand hier door die doorzichtige leugens heen zou prikken?quote:Op zondag 27 juli 2008 19:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze waren/zjn net als de christenen een beschermde minderheid .. en nee, dat gaat de laatste 100 jaar (zo pakweg) niet echt goed, maar voor die tijd was het voor minderheden goed toeven in die streken daar, je was dan weliswaar tweederangsburger met minder rechten (en plichten) maar je kon iig wel in vrede leven, of beter gezegd een flink stuk vrediger dan in deze streken ..
En op gewelddadige wijze verdreven, tsja, veel van die aanslagen op joodse instellingen, waarbij die van 1953 in Bagdad wel de bekendste is, zijn gepleegd door joodse ondergrondse organisaties, voorlopers van de Mossad en niet door Arabieren .. en dat zeggen de Joden uit die landen zelf, dus niet een of andere islamitische haatsite
quote:AS EASY as it is to dismiss clichés as banal and misleading, the troubling problem is that they often cloak an essential truth. Scoffs and derision often greet the cliché that “one man’s terrorist is another man’s freedom fighter.” Yet freedom fighters is exactly how Israelis view the early Zionists who fought in 1947 for the establishment of Israel—and how Palestinians now consider their fighters resisting Israeli occupation.
The reality is that when faced with a superior military force, such as Britain possessed in 1947 and Israel does today against the Palestinians, terror is the underdog’s only viable weapon. Once a state has been established and legitimized, however, as in the cases of Israel and South Africa, the former “terrorists” tend to gain a veil of legitimacy as well. But legitimacy is now being denied Hamas. Even though Palestinians elected a Hamas-led government in free and fair elections, Israel denies it legitimacy on the grounds that Hamas is a terrorist organization.
Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:35 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat een trieste reactie van je Viojero, had toch echt volwassener van je verwacht. Wat voor argumenten zou ik er tegen in willen brengen? Heb je me ergens in dit topic zien zeggen dat Israel erger is dan de Arabische landen erom heen? Nee. Maar blijkbaar vind je 'Het is erger in X' een geldig argument, want ik moet er blijkbaar iets tegenin brengen.
Dat je in elke post zegt 'ik lever ook kritiek op Israel!' maakt het niet minder dat je erna automatisch je wonder argument eraan toevoegd: 'maar ergens anders is het slechter' of 'maar joden worden zelf ook slecht behandeld'. Is het erg als ik daar niet eens iets tegenin wil brengen, ik verlaag me niet tot 'maar zij doen het ook!!'![]()
Ook passend dat je anderen dit verwijt, terwijl je zelf ook al 2x hierop bent gewezen. Heb toch eens wat zelf-reflecterend vermogen.
Dit topic gaat over Israel - en in elke van je troll posts probeer je dit om te buigen naar Arabie of de arabische landen. Je bent niets anders dan een PVVer die bij kritiek over Wilders gaat zeuren over de PVDA.
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
[..]
Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggenquote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom kom je dan in de eerste plaats met die leugens als je er nu al direct de laatste 100 jaar vanaf moet halen? Zijn de laatste 100 jaar niet relevant? Dacht je dat niemand hier door die doorzichtige leugens heen zou prikken?
Daarnaast waren er daarvoor ook al veel pogroms, Europa en de Islamitische wereld ontlopen elkaar weinig als het om antisemitisme gaat. En waren er in 1948 ook vele pogroms. heb je ergens bewijs voor je schandalige stelling dat de Joden uit Arabische landen door andere Joden verdreven zouden zijn? Joden in die landen zelf zijn absoluut niet vrij om hun eerlijke mening te geven, ik dacht dat je enigszins een idee had van wat er met dissidenten gebeurt in dergelijke landen? Oh nee, zolang Arabieren op grove manieren mensenrechten schenden (met veel meer Arabische slachtoffers dan ooit door Israel gemaakt) wil moussie het niet zien, of is het niet interessant.
Rot op met je Islamistische propaganda. Ik google wel op Hamas homepage als ik domme, historisch inaccurate haat wil lezen.
Het artikel bevalt niet dus gaan we maar persoonlijk aanvallen .. ach jaquote:Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?quote:Op zondag 27 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggen
En wablief, ontloopt elkaar niet zoveel .. ? Je gaat even doen alsof de holocaust niet is gebeurt omdat het je beter uitkomt ?
En ja, ik weet wat er met dissidenten gebeurt in die landen, helaas gebeurt dat in heel veel landen, niet alleen in specifiek islamitische, maar dat is voor mij geen reden om grove fouten van een volk dat ik hoger had geacht door de vingers te zien .. zo kan je alles wel weg-relativeren
Wat die aanslagen aangaat, daar heb ik het eerst van gehoord door een paar Iraanse Joden, voor de revolutie, op mijn vraag waarom zij niet in Israël gingen wonen ..
Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...quote:ik heb dat toen nog opgezocht in de bieb (jaja, zo ging dat toen) .. ik zal eens kijken of ik het online kan vinden, het was een onderafdeling van de stern-gang die dat deed, zo'n rare letter/cijfercombinatie, kan er even niet opkomen .. maar ja, dat zal even moeten wachten, krijg zo visite ..
Het is echt waar niet voor niets dat ik zo gedesillusioneerd ben wat bepaalde stromingen binnen de samenleving daar aangaat, de oude garde van ex-terroristen (volgens de Britten dan, zoals zo mooi gezegd in dat artikel op Washington Report, one man's freedom fighter is another man's terrorist) maakt blijkbaar nog steeds de dienst uit en zal niet rusten voor de droom van Groot Israël realiteit is .. het enige wat ze hoeven te doen is keer op keer met dit soort aankondigingen te komen
Ach gutquote:Op zondag 27 juli 2008 19:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.
Rationaliteit meldt zich in het topic.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:50 schreef Lyrebird het volgende:
Het bouwen van nederzetting op de Westelijke Jordaanoever staat gelijk aan olie op het vuur gooien. De extremistische nationalisten die daar achter zitten zijn IMHO net zo erg als de fascisten van Hamas. In beide gevallen gaat het om lui die zich rucksichtlos voortplanten en die geloof boven rede stellen. Wat mij verontrust is dat als je naar het aantal geboortes in die regio kijkt, dat de extremisten zich harder voortplanten dan de gematigden. Een tijdbom.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).
Dus de bewindslieden die kijken wel uit om Israel te hard verbaal aan te vallen, laat staan te dreigen met sancties.
Aardig wat zijn wel gevlucht, waarvan velen btw naar de VS en niet naar Israël, anderen zijn gebleven .. waar het om gaat is dat die aanslagen toen niet werden gepleegd door Arabieren maar net als bij de aanslag op het King David Hotel door als Arabier verklede Jodenquote:Op zondag 27 juli 2008 20:10 schreef Viajero het volgende:
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?
tjsa, en dat is nou juist trickie, one man's terrorist is other man's freedom fighter .. het is een oorlogssituatie daar, dus hoe kan je een verzetsstrijder nou een terrorist noemen .. het equivalent van sticks and stones tegenover een machinegeweer, je hebt eigenlijk geen kans ?quote:Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...
de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaarsquote:En ja, Lehi waren een stel teringleijers, maar de meeste Joden zijn gevlucht voor Arabische terreur.
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.quote:
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waardenquote:Op maandag 28 juli 2008 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Strikt genomen kan ik mij niet vinden in het bestaansrecht van wat voor land dan ook. Het is allemaal machtsdenken en we zijn er maar even. Voor je het weet heb je dat stukje grond op je buik, vooral als je erom gaat knokken.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:45 schreef Xith het volgende:
[..]
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?quote:ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegdquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Ik doelde de diaspora en de Middeleeuwen. Maar dat was meer een terzijde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd
en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..
maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
Oh, dat is wel duidelijk: provoceren. En als de Palestijnen vervelend terug gaan doen, kunnen ze er weer opslaan en de VSvA en de EU commentaar hebben kunnen ze weer zielig doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Verrek, ik dacht dat je soms gewoon cynisch was als parodie. En dus leuk en slim. Maar je hebt gewoon geen argumenten. Dus vervelend en dom.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Over vervelend en dom gesproken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.
Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.![]()
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.
Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.![]()
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
quote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
[..]
Welke tegenstelling dan? Ik zie vooral nuance en slagen om de arm. En ik vind het getuigen van intelligentie om niet een ander blindelings na te praten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:41 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?
waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?
Had gehoopt dat hij een Turk wasquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?
Inconsequent en hypocriet geklaag. En je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:47 schreef Apropos het volgende:
En we zijn weer bij de joden en de hotels beland.
hij is in iedergeval wel anti-joods. siert hem ook niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Had gehoopt dat hij een Turk wasdus doe maar Muhammed en Mustafa
![]()
![]()
Maar volgens mij heb jij niet de reacties gelezen van Kees in bepaalde WFL topics... hij is bepaald niet pro-Islam (dat was paar maanden geleden dan.. ben eruit geweest).
actie-reactie. is dat hypocriet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inconsequent en hypocriet geklaag. En je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
Dan moet je niet huilen als er weer een aantal Israeliers het leven laten omdat bepaalde Palestijnen vinden dat ook zij recht hebben op een reactie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
actie-reactie. is dat hypocriet?
Hij is helemaal niet anti-joods. Als je zijn reacties als anti-joods ziet, hoe moeten we jouw reacties ten aanzien van moslims wel niet bestempelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is in iedergeval wel anti-joods. siert hem ook niet.
maar dat hebben ze helemaal niet, dat recht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je niet huilen als er weer een aantal Israeliers het leven laten omdat bepaalde Palestijnen vinden dat ook zij recht hebben op een reactie.
actie = reactie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dat hebben ze helemaal niet, dat recht.
anti-islamitisch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet anti-joods. Als je zijn reacties als anti-joods ziet, hoe moeten we jouw reacties ten aanzien van moslims wel niet bestempelen.
nee doe dan maar anti-islamitisch. individueel zijn moslims soms nog wel te pruimen.quote:
Dan weet je ook dat dit verspilde moeite was.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inconsequent en hypocriet geklaag. En je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
Soms?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee doe dan maar anti-islamitisch. individueel zijn moslims soms nog wel te pruimen.
Dan moet je wat doen aan je reacties.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee doe dan maar anti-islamitisch. individueel zijn moslims soms nog wel te pruimen.
nee hoor. misschien moet jij juist wat doen om het tegendeel te bewijzen. net als anti-jood keesmohamed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je wat doen aan je reacties.
ja soms.quote:
Ik vind het best, hoor, maar ik vraag me af of je iemand die hetzelfde over Joden opmerkte, niet voor antisemiet zou uitmaken.quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:36 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt tijd dat de Tempelberg bevrijd wordt van de Arabische (islamitische) bezetting.
waarom zo'n gekke smile? hij heeft volkomen gelijk.quote:
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zo'n gekke smile? hij heeft volkomen gelijk.
ja inderdaad. zeker als je zo eenzijdig bent als kees. oh, ja, de jodenhaat staat trouwens keurig in de koran omschreven. misschien daarom dat de islamitische landen en moslims overal ter wereld israel het licht in de ogen niet gunnen. hence mijn mening.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:17 schreef MoChe het volgende:
[..]
Ja inderdaadEn als je kritiek hebt op Israel ben je gelijk een anti-semiet.
en in de Tenach staat breed uitgemeten hoe je om moet gaan met niet-joden op joods grondgebied ..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja inderdaad. zeker als je zo eenzijdig bent als kees. oh, ja, de jodenhaat staat trouwens keurig in de koran omschreven. misschien daarom dat de islamitische landen en moslims overal ter wereld israel het licht in de ogen niet gunnen. hence mijn mening.
Mijn ouders hebben me Kees genoemd. Naar de vader en een broer van mijn moeder. Mijn moeder is een Hollandse, uit 's-Gravenhage. Mijn vader is een Brabander en ik ben geboren in Noord-Brabant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 04:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?
aha, wat dat betreft ben je net el moussie. behept met een soort onherkenbaar schuldgevoel. alhoewel moussie natuurlijk wel een uitkeringstrekkende allochtoon is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben me Kees genoemd. Naar de vader en een broer van mijn moeder. Mijn moeder is een Hollandse, uit 's-Gravenhage. Mijn vader is een Brabander en ik ben geboren in Noord-Brabant.
Ik ben niet pro-geloof, ik ben agnost.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Had gehoopt dat hij een Turk wasdus doe maar Muhammed en Mustafa
![]()
![]()
Maar volgens mij heb jij niet de reacties gelezen van Kees in bepaalde WFL topics... hij is bepaald niet pro-Islam (dat was paar maanden geleden dan.. ben eruit geweest).
Beter lezen! En waarom zou anti-joods trouwens niet sierlijk zijn?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is in iedergeval wel anti-joods. siert hem ook niet.
waarom zou ik beter moeten lezen als jij je afvraagt waarom anti-joods zijn niet sierlijk is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Beter lezen! En waarom zou anti-joods trouwens niet sierlijk zijn?
Kijk, dit is een reactie waar we wat mee kunnen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dat hebben ze helemaal niet, dat recht.
ik geef geen serieuze antwoorden aan mensen die joden haten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dit is een reactie waar we wat mee kunnen.
Dus Palestijnen hebben geen recht op een reactie nadat hun grondgebied afgepakt is, nadat hun bewegingsvrijheid ingeperkt is, nadat ze met raketten uit hun rolstoel geschoten zijn, nadat ze opgesloten zijn in kleine gebieden zonder in- of uitvoer.
Dan vraag ik me af: waaraan ontleent iemand het recht om iets te doen?
Voor de goede orde: ik beschouw dat als een fundamentele vraag van het recht. Dus graag een serieus antwoord.
Maar wat heeft de inhoud van de qor'an (als je trouwens al gelijk hebt) met mij te maken?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja inderdaad. zeker als je zo eenzijdig bent als kees. oh, ja, de jodenhaat staat trouwens keurig in de koran omschreven. misschien daarom dat de islamitische landen en moslims overal ter wereld israel het licht in de ogen niet gunnen. hence mijn mening.
Q.E.D.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geef geen serieuze antwoorden aan mensen die joden haten.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aha, wat dat betreft ben je net el moussie. behept met een soort onherkenbaar schuldgevoel. alhoewel moussie natuurlijk wel een uitkeringstrekkende allochtoon is.
Die hebben ze bij mij al jaren geleden verloren.quote:Israel verliest geloofwaarheid.
Nou je het zegt: dat is wel vreemd. Enerzijds worden hele volksstammen, ook joodse stammen, uitgeroeid of wordt opdracht gegeven ze uit te roeien. (En vergeet niet de vrouwen en kinderen te doden, want anders groeien ze op en komen ze wraak nemen.)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en in de Tenach staat breed uitgemeten hoe je om moet gaan met niet-joden op joods grondgebied ..
en gezien het feit dat Mohammed verweten wordt dat gejat te hebben voor zijn Koran zal het dus nogal bloederig zijn .. niet waar ?
Lees het anders zelf, zou ik zeggen .. de hebreeuwse bijbel .. dat is een ander verhaal dan het NT waarop ons normenstelsel gebaseerd is ..
Ik haat geen joden. Ik heb een hekel aan mensen die onbeschoft zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geef geen serieuze antwoorden aan mensen die joden haten.
wat doe jij eigenlijk voor je geld, ik zie je op alle uren posten hier .. ben je eigen baas of heb je zo weinig respect voor je baas ?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aha, wat dat betreft ben je net el moussie. behept met een soort onherkenbaar schuldgevoel. alhoewel moussie natuurlijk wel een uitkeringstrekkende allochtoon is.
Ja, als verlengstuk van de VS.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 05:07 schreef Salvad0R het volgende:
Israël is sneaky.
http://www.ynetnews.com/articles/0%2C7340%2CL-3580136%2C00.html
http://www.debka.com/article.php?aid=1358
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1010225.html
ik werk freelance. jammer he, weer iets waar je me niet op kan pakken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 03:03 schreef moussie het volgende:
[..]
wat doe jij eigenlijk voor je geld, ik zie je op alle uren posten hier .. ben je eigen baas of heb je zo weinig respect voor je baas ?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Q.E.D.
Wie van ons beiden is nou de antisemiet?
Hoe kom jij aan het idee dat ik je ergens op zou willen gaan pakken, dat is toch echt meer jouw ding, op zoek gaan naar zwakke plekken en dan proberen de ander daarop te pakken ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik werk freelance. jammer he, weer iets waar je me niet op kan pakken.
ja ik slaap maar weinig en werk in de reclame als creatief, ik verdien erg goed en betaal veel belasting. vandaar ook dat ik nogal gebrand ben op het einde der linkse partijen, die mijn geld en dat van andere hard werkenden over de balk smijten ten faveure van hun uitkeringstrekkende, diskriminatieroepende, zelfkritiekloze electoraat. maar volgens mij is dit niet ontopic.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan het idee dat ik je ergens op zou willen gaan pakken, dat is toch echt meer jouw ding, op zoek gaan naar zwakke plekken en dan proberen de ander daarop te pakken ..
ik vond het alleen maar vreemd, je post echt op alle uren van dag en nacht en volgens mij nogal onregelmatig, dus ook geen wisseldiensten of zo .. je bent fotograaf oid ?
Waar is die dan geweest? Ramallah Centrum? Tel Aviv Zuid? Eilat? Haifa? Tiberias?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Heb jij de Tenach - de Hebreeuwse Bijbel gelezen? Daar staat heel duidelijk hoe je moet omgaan met de niet-Joden die onder je wonen. Respecteren, respecteren en beschermen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en in de Tenach staat breed uitgemeten hoe je om moet gaan met niet-joden op joods grondgebied ..
en gezien het feit dat Mohammed verweten wordt dat gejat te hebben voor zijn Koran zal het dus nogal bloederig zijn .. niet waar ?
Lees het anders zelf, zou ik zeggen .. de hebreeuwse bijbel .. dat is een ander verhaal dan het NT waarop ons normenstelsel gebaseerd is ..
Ik heb vroeger in dergelijke topic-reeksen vaker de geschiedenis behandeld, geen zin meer om dat te doen. Maar bijvoorbeeld in Hebron en de Oude Stad van Jeruzalem, waar Joden, Moslims en Christenen vredig naast elkaar woonden, hebben de Arabieren in de jaren '20 en '30 slachtpartijen onder de Joden aangericht, zonder enige aanleiding. Wiens eigendommen zijn afgepakt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus Palestijnen hebben geen recht op een reactie nadat hun grondgebied afgepakt is, nadat hun bewegingsvrijheid ingeperkt is, nadat ze met raketten uit hun rolstoel geschoten zijn, nadat ze opgesloten zijn in kleine gebieden zonder in- of uitvoer.
Dat is de kern van dit forum, het is om Big Brother begonnenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..] maar ik ben blij dat tenminste iemand me goed in de gaten houdt
''Ik een fascist? Van mij mogen ze alle fascisten tegen de muur zetten!''quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik haat geen joden. Ik heb een hekel aan mensen die onbeschoft zijn.
hehe, wordt je al para ? Nah joh, als je geen zombie bent merk je dat soort dingen toch op, vooral als je zelf soms op de vreemdste uren achter de PC kruipt .. op zoek naar afleiding omdat je weer eens niet in slaap kan vallen dankzij die constant aanwezige zeurende pijnquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
.. maar ik ben blij dat tenminste iemand me goed in de gaten houdt
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die hebben ze bij mij al jaren geleden verloren.
Waarom doen de joden in Israel dat dan niet? En de orthodoxen nog wel het minst.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:02 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waar is die dan geweest? Ramallah Centrum? Tel Aviv Zuid? Eilat? Haifa? Tiberias?
Ik nodig je graag uit om eens zelf te komen kijken in plaats van alleen maar af te gaan op wat anderen zeggen.
[..]
Heb jij de Tenach - de Hebreeuwse Bijbel gelezen? Daar staat heel duidelijk hoe je moet omgaan met de niet-Joden die onder je wonen. Respecteren, respecteren en beschermen.
Bij het innemen van het land gold de opdracht om de zeven volkeren te vernietigen die er toen woonden. Alle geleerden, van het begin van de jaartelling tot nu, stellen dat het een opdracht van dat moment was, dat het voor ons niet meer geldt.
Behalve dat, wordt ons iedere keer op het hart gedrukt dat we ze moeten respecteren en netjes behandelen.
Ik zou voornamelijk Leviticus hoofdstukken 18-20 (voor zover ik me kan herinneren, het kan ook iets verderop in dat boek zijn) lezen. Daarin staat hoe je een rechtvaardige maatschappij opbouwt, waarin ook voor de zwakkeren en anderen gezorgd wordt.
Eerst zeg je niet meer in herhalingen te vervallen en prompt doe je datquote:[..]
Ik heb vroeger in dergelijke topic-reeksen vaker de geschiedenis behandeld, geen zin meer om dat te doen. Maar bijvoorbeeld in Hebron en de Oude Stad van Jeruzalem, waar Joden, Moslims en Christenen vredig naast elkaar woonden, hebben de Arabieren in de jaren '20 en '30 slachtpartijen onder de Joden aangericht, zonder enige aanleiding. Wiens eigendommen zijn afgepakt?
Tot de bevrijding van Hebron in 1967 mochten Joden daar niet in de Grot van Machpela (waar de aartsvaders en -moeders begraven liggen) komen, ze mochten op de toegangstrap niet verder dan de vierde tree komen. Zo ook de Klaagmuur, waar Joden een hele tijd niet bij mochten komen.
Wiens beweginsvrijheid was ingeperkt?
Nadat de Tempelberg in 1967 was heroverd, werden kort daarna de sleutels van de toegangspoorten teruggegeven aan de Arabieren, omdat men hen niet van hun religieuze plaatsen wilden weghouden. Ingeperkte bewegingsvrijheid?
Tot december 1987 hadden de Arabieren volledige bewegingsvrijheid, totdat ze besloten in opstand te komen. Gek toch, je gaat rotzooi trappen, mensen verwonden of erger en dan mag je er niet meer komen. Heeeeeel raar.
En wist je dat veel niet-Israelische Arabieren toch Israel in mogen om te kunnen werken? Moet je voor de gein toch eens komen kijken bij een controle post. Ik zou dan niet naar een Kalansua gaan, neem maar een kleine, rustige, zoals bij Al Jaba'a of Husan. Dat geeft een werkelijker beeld dan wat Indymedia je voorschotelt.
Opgesloten in kleine gebieden zonder in- of uitvoer? Hoe komen ze dan aan hun levensmiddelen? Hoe zetten ze hun veldopbrengsten af? Voornaamste routes: Israel, Jordanie en Egypte. En dat komt niet door smokkel (op wapentuig na dan), dat is gewone import en export handel.
Grondgebied afgepakt? De Joden zijn hardhandig verdreven, in de daarop volgende eeuwen zijn ze hier niet welkom, daar niet welkom, mogen na een tijd weer terugkeren, om daarna weer gedwongen ergens anders heen te gaan, etc. etc. etc. In het Europa van de 19de en vroeg 20ste eeuw wordt geroepen dat ze maar weg moeten, ze hebben toch een eigen land, doen ze dat, is het weer niet goed. Dan kopen ze lappen grond, moeten dat met hand en tand verdedigen en worden daar in 1947-1948 weer verdreven. Raar dat ze in 1967 weer naar huis teruggaan ... (zie bijvoorbeeld het verhaal van Gush Etzion).
Jij praat over raketten en rolstoelen? Mag ik dan even de heer Klinghoffer en de Achile Lauro in herinnering brengen?
...
Oh, maar da's niet hetzelfde, dat was een geweer en over de reling kwakken, niet zo geavanceerd als met een raket. Maar het was wel een rolstoel ... telt het dan toch?![]()
Een verhaal kent altijd twee kanten. En ook dit heb hier vaker gezegd: ik praat niet alles goed dat Israel doet, ik heb echt mijn kritiek op bepaalde dingen. Maar om te stellen dat Israel altijd fout is en de Arabieren altijd goed, gaat er bij mij niet in. Net zo min als stellen dat Israel altijd goed is en de Arabieren altijd fout. Geweld en misdragingen zijn niet goed te praten, aan geen van beide kanten. De geschiedenis geweld aandoen ook niet.
Nog iets over de menslievende pacifistische Westerse vredesactivisten. Het enige woord dat daarin accuraat is, is activist (sorry, twee: Westers is ook correct). Er zijn meer dan voldoende getuigen dat over het algemeen de Palestijnse betogingen rustig verlopen, totdat deze figuren zich ermee gaan bemoeien. Dat zijn de provocateurs. Als die fanatieke vredesterroristen zouden verdwijnen, zou het al wat druk van de ketel halen, waardoor wij, Joden en Moslims, tot een goede samenleving zouden kunnen komen.
Ik weet het, het is wat simplistisch gesteld (het is en blijft FOK!), er is nog veel en hard werken vereist, maar m.i. maakt dit soort inmenging van buitenaf meer kapot dan je lief is.
Ze hebben grote stukken land aan de Palestijnen gegeven, oa heel Gaza in 2005. Als de palestijnen dan echter dat land gebruiken om Israel aan te vallen ipv gewoon te praten dan is het niet vreemd dat Israel iets tegen die aanvallen probeert te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.
Als je Israel dan nu nog gelooft ben je behoorlijk achterlijk.
Nee, ik bedoelde dat als je dergelijke antwoorden geeft en weigert op een serieuze (toegegeven: moeilijke!) vraag in te gaan, je nogal wat mensen tegen je in het harnas jaagt. Drie keer raden wat je dan oogst.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh wacht je bedoelt de palestijnen die semitisch waren, maar inmiddels overgenomen zijn door moslims met zelfmoordneigingen en een koran gewortelde jodenhaat.
de Oslo-akkoorden heb jij het over .. idd mooi weer spelen voor de camera's maar in de bezette gebieden ging het onteigenen en omploegen gewoon door, zelfs meer dan in de maanden ervoor, volgens de UN-verslagen ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.
Als je Israel dan nu nog gelooft ben je behoorlijk achterlijk.
Opvallendste detail lijkt mij dat er zo'n 60 Joden werden vermoord door Arabieren. Dat jij daar een samenzwering in ziet heeft meer te maken met jouw denkwijze.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom doen de joden in Israel dat dan niet? En de orthodoxen nog wel het minst.
[..]
Eerst zeg je niet meer in herhalingen te vervallen en prompt doe je dat![]()
Ik las het verhaal van de massamoord (nou ja: massa? iets van 65 doden, geloof ik) van Hebron via een link van een medestander van je. Opvallendste detail: de Ashkenazische en Sefardische joden werden tegen elkaar uitgespeeld. En verder had het verhaal alle kenmerken van een opzetje, en dan niet noodzakelijk door Arabieren.
Tegenwoordig is de sfeer in Hebron wel anders, of niet soms?
Palestina daarentegen wordt geregeerd door Nobel vredesprijs winnaars. (was een lange tijd nog waar ok, wat ook wat over die prijs zegt..quote:De staat Israel is gewoon gebaseerd op terreur, en wordt al decennia geregeerd door voormalige terroristen en moordenaars. Simpel.
Je bedoelt neem ik aan de Ahskenazim en de Sephardim, of heb je eindelijk door dat de Arabieren niet volledig perfect zijn?quote:Helaas kunnen we de geschiedenis niet zo maar terugdraaien en zal een modus vivendi gevonden moeten worden. Dat zal van beide partijen inspanning vergen, maar zeker ook loyaal uitvoeren van afspraken.
Merkwaardige betekenis hecht jij kennelijk aan het woord geven. Volgens mij kun je pas echt iets geven, als het je rechtmatig eigendom is. Anders is het alleen maar show en schijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ze hebben grote stukken land aan de Palestijnen gegeven, oa heel Gaza in 2005. Als de palestijnen dan echter dat land gebruiken om Israel aan te vallen ipv gewoon te praten dan is het niet vreemd dat Israel iets tegen die aanvallen probeert te doen.
Slim gezien van Sharon in 2005. Hij wilde de Westbank niet opgeven, en er was in Israel een meerderheid die dat wel wilde. Door de Palestijnen de kans te geven te laten zien wat een stel ongeorganiseerde aggressievelingen ze zijn is de meerderheid inmiddels tegen het opgeven van de West bank.
Met dank aan Hamas en Fatah.
Het was eigendom van Egypte, maar die hebben officieel laten weten het niet terug te willen. Van wie is het dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Merkwaardige betekenis hecht jij kennelijk aan het woord geven. Volgens mij kun je pas echt iets geven, als het je rechtmatig eigendom is. Anders is het alleen maar show en schijn.
Dat de Palestijnen geen goede indruk achterlaten, kan ik overigens wel onderschrijven.
O. Nee, dat is geen massa. Als ik door vijfenzestig man belaagd word, heb ik ook niet van doen met een massa, he.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Kees22 het volgende:
(nou ja: massa? iets van 65 doden, geloof ik)
Tijdens de Zesdaagse oorlog heeft Israël het op Egypte veroverd, maar Israël heeft het nooit ingelijfd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het was eigendom van Egypte, maar die hebben officieel laten weten het niet terug te willen. Van wie is het dan?
Heb het weer even opgezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Opvallendste detail lijkt mij dat er zo'n 60 Joden werden vermoord door Arabieren. Dat jij daar een samenzwering in ziet heeft meer te maken met jouw denkwijze.
[..]
Palestina daarentegen wordt geregeerd door Nobel vredesprijs winnaars. (was een lange tijd nog waar ok, wat ook wat over die prijs zegt..)
Dat Israel geleid werd door militairen komt vooral doordat iedereen daar militair is/was, omdat de buren ze anders genadeloos uitroeien.
[..]
Je bedoelt neem ik aan de Ahskenazim en de Sephardim, of heb je eindelijk door dat de Arabieren niet volledig perfect zijn?
Je verliest de context uit het oog. Srebrenica was een massa. En 65 man op 1 man is een massa. Maar 65 doden op 20.000 inwoners vind ik geen massa. Ik zie zo gauw niet hoeveel joden er woonden, dus in dat opzicht kun je wel gelijk hebben, dat 67 mensen een groot deel van de joodse populatie behelsde. Diverse Arabische families hebben honderden joden gered, nauwkeuriger zie ik het niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
O. Nee, dat is geen massa. Als ik door vijfenzestig man belaagd word, heb ik ook niet van doen met een massa, he.
Dat is mij bekend Kees, veel Sephardische Joden die in pre 1948 Palestina woonden waren ook helemaal niet blij met zionisme en de staat Israel, omdat het de balans die zij hadden met de Arabieren verstoorde.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:00 schreef Kees22 het volgende:
Nog even @ Viajero: het is echt een aardig artikel hoor. Aan het eind komen overlevenden aan het woord. Het blijkt, dat de Sefardische joden er al 800 jaar in betrekkelijke vrede woonden en dat er al ruim 100 jaar Ashkenazische joden woonden. Vooral de Sefardische waren goed ingeburgerd, maar de Ashkenazische minder. Probleem was een groep van 70 Ashkenazische studenten, die gekomen waren om zich nieuw te vestigen (sic!). Het waren deze studenten die doelwit waren.
De getuigen zeggen ook, dat het Arabieren uit de dorpen waren, niet uit Hebron zelf, die zo tekeer gingen.
En over de terugkeer egt een getuige:
Noit Geva says "I learned a lot about the issue of Ashkenazim and Sephardim. I discovered who I am, where I came from. I also discovered another thing - that the government wants the settlers to sit in the place where peace-loving Hebron Jews once resided. It's a fact that they let the settlers stay there, while they don't allow other Jews who want to return to do so. The reality is very complicated. There's no black or white. We have to find a solution for peace quickly.".
Kijk, en als ik dit soort dingen lees, denk ik aan heel onzuivere koffie.
Daar ben ik het mee eens.quote:De fanatieke settlers waren en blijven een groot probleem waartegen geen enkele Israelische regering de ballen heeft om op te treden. ik denk dat het intomen van die fanatiekelingen belangrijker is dan het weghalen van checkpoint, de muur, het opgeven van ooost Jerusalem etc.
bronquote:"Israel wil zich voor 93 procent uit bezet gebied terugtrekken"
Acht maanden na de start van nieuwe vredesonderhandeling tussen Israëli's en Palestijnen lanceert Israël een voorstel om zich voor 93% uit de Westelijke Jordaanoever terug te trekken, zo schrijft de Israëlische krant Haaretz vandaag.
Gazastrook
In ruil voor de zeven procent dat in Israëlische handen blijft, wil het land gebieden in de Gazastrook teruggeven aan de Palestijnen. Op die manier zouden zij kunnen reizen tussen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Het voorstel van de hand van de Israëlische premier Ehud Olmert rept evenwel met geen woord over Oost-Jeruzalem.
Hoofdstad Palestina
De meerderheid van de Israëli's wijst een opdeling van Jeruzalem af, zo blijkt uit peilingen. De Palestijnen willen echter van Oost-Jeruzalem - dat sinds 1967 door Israël wordt bezet- de hoofdstad van hun onafhankelijke Palestijnse staat maken. Zij zien zich in dat streven gesterkt door een rist VN-resoluties.
"Belangrijke vooruitgang"
Volgens de Israëlische regeringswoordvoerder Mark Regev hebben beide partijen "belangrijke vooruitgang" geboekt op verschillende punten. Olmert zou zich zo verplicht voelen om tegen het einde van dit jaar een gemeenschappelijk 'Israëlisch-Palestijns document' klaar te hebben.
Geen Palestijnse reactie
Een medewerker van de Palestijnse president Mahmoud Abbas wilde niet reageren op het Israëlisch voorstel, maar zei dat de standpunten wat betreft de grensloop van een toekomstige Palestijnse staat nog ver uiteen liggen.
De jongste vredesonderhandelingen tussen Israël en Palestijnen waren in januari 2001 in de Egyptische badplaats Taba zonder resultaat afgebroken, daarbij vormde Jeruzalem een belangrijk breekpunt. (belga/mvp)
12/08/08 15u51
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, wordt je al para ? Nah joh, als je geen zombie bent merk je dat soort dingen toch op, vooral als je zelf soms op de vreemdste uren achter de PC kruipt .. op zoek naar afleiding omdat je weer eens niet in slaap kan vallen dankzij die constant aanwezige zeurende pijn
Kan jij je persoonlijke frustraties aub in klaagbaak kwijt en hier on topic blijven? Met elkaar persoonlijk beledigen scheten we niet zoveel op. Geldt voor iedereen hier (ikzelf inclusief somsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
heb je weer last van je psychoses omdat je de hele dag geen reet uitvreet en lekker uitkering ontvangt?
En dan over tien jaar nadat ze weer meer land hebben ingepikt een vredesvoorstel doen voor 86%?quote:Nieuw vredesvoorstel van Israël:
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kan jij je persoonlijke frustraties aub in klaagbaak kwijt en hier on topic blijven? Met elkaar persoonlijk beledigen scheten we niet zoveel op. Geldt voor iedereen hier (ikzelf inclusief soms)
ja nou wordt die mooi, jij begint toch iedere keer weer met mensen beledigen op basis van je achterlijke vooroordelen en veronderstellingen .. zo heb je totaal geen idee wat ik zoal doe overdag en je hebt ook geen idee waarom ik gedwongen ben om van een uitkering 'te genieten' ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.
waar de hell heb jij het over. ik werk freelance. ben je gek of zo? of weet je niet wat freelance betekent, of heb je weer met je zielige arm aan de sherry gezeten?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ja nou wordt die mooi, jij begint toch iedere keer weer met mensen beledigen op basis van je achterlijke vooroordelen en veronderstellingen .. zo heb je totaal geen idee wat ik zoal doe overdag en je hebt ook geen idee waarom ik gedwongen ben om van een uitkering 'te genieten' ..
jij wil van de uitkeringen af .. fijn, ik ook .. ga eens ijveren voor het omzetten van al dat vrijwilligerswerk in echte baantjes, ik wil graag normaal betaald worden voor mijn werk ipv, dankzij dat wegens ziekte/leeftijd niet meer bemiddelbaar, onder het minimumloon te werken en kutopmerkingen op de koop toe te krijgen ..
hebben we allebei onze zin .. kan het nog mooier ?
en misschien kan je het voortaan ontopic houden .. dat jij het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme is duidelijk, maar moet je nou een heel topic verzieken door mensen persoonlijk aan te vallen op basis van je foutieve veronderstellingen ?
Tja.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:09 schreef schatje het volgende:
Hoeveel nederzettingen waren er toen eigenlijk in de Sinaï woestijn?
Nieuw vredesvoorstel van Israël:
[..]
bron
Ik steun Viajero!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.
grappig dat 'weghalen'. zeg je dat ook over extremistische moslims in nederland en andere landen in europa?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:31 schreef Kees22 het volgende:
@Viajero en Apropos: Dan zijn we het daar over eens: het weghalen van de fanatieke settlers is een eerste vereiste. Dat zou al heel wat rust in de tent brengen. En, vermoed ik, echt heel veel goodwill kweken.
Maar dat zullen toch wel veel meer mensen inzien, ook in Israel? Waarom gebeurt dat dan niet? Iedereen kan toch zelf wel invoelen hoe dat werkt. (Kijk hier op FOK! maar eens op onderwerpen waar het gaat over een inbreker in huis. Doodknuppelen is volgens sommigen wel het minste. Beschaafde (?) Nederlandse autochtonen uit een christelijke traditie!)
Palestijnen zijn één van de snelst groeiende volkeren ter wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Dat weghalen lomt uit de post van Viajero waarmee ik het eens was. Maar hij had het over het weghalen van "doorlaatposten" en dergelijke maatregelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig dat 'weghalen'. zeg je dat ook over extremistische moslims in nederland en andere landen in europa?
Enige idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn?? Nee zeker?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:47 schreef franske19 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn één van de snelst groeiende volkeren ter wereld.En de palestijnen zijn voor een overgroot deel ordinaire terroristen die hen kinderen opvoeden met haat tegen alles wat niet moslim is en joden in het bijzonder. Kijk naar een willekeurige Palestijnse zender en de haat boodschappen vliegen je om de oren.
Nogmaals: Q.E.D.!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:50 schreef zoalshetis het volgende:
en dan moeten we ook nog bedenken dat de buurlanden van de palestijnen deze criminele bende door de jaren heen met duizenden tegelijk hebben gedood. schijnbaar is dat nodig met dit laffe volk.
eigenlijk alles. maar dat zal jij wel niet begrijpen. verwacht ik ook niet van je.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:56 schreef Kees22 het volgende:
En wat hebben extremistische moslims waar dan ook hiermee van doen?????
Goed, dat is dus klaar!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigenlijk alles. maar dat zal jij wel niet begrijpen. verwacht ik ook niet van je.
ja dat ben ik sowieso wel met jou. maar je blijft maar reageren.quote:
Het probleem ligt vooral in het coalitiesysteem in Israel waarbij het moeilijk is om niet zo'n extremistische splinterpartij erbij te hebben. Israelische politici hebben ook meer belang bij aan de macht blijven dan bij het welzijn van de mensen waarover ze regeren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:31 schreef Kees22 het volgende:
@Viajero en Apropos: Dan zijn we het daar over eens: het weghalen van de fanatieke settlers is een eerste vereiste. Dat zou al heel wat rust in de tent brengen. En, vermoed ik, echt heel veel goodwill kweken.
Maar dat zullen toch wel veel meer mensen inzien, ook in Israel? Waarom gebeurt dat dan niet? Iedereen kan toch zelf wel invoelen hoe dat werkt. (Kijk hier op FOK! maar eens op onderwerpen waar het gaat over een inbreker in huis. Doodknuppelen is volgens sommigen wel het minste. Beschaafde (?) Nederlandse autochtonen uit een christelijke traditie!)
Verlicht mij?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:55 schreef Elkarden het volgende:
Ik stel het Liebermanplan voor.
Diezelfde vraag kan je ook stellen over Ossetie, Kashmir, Cyprus, Gibraltar en nog wel een aantal plaatsen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:10 schreef Kees22 het volgende:
Blijft mijn vraag open: "Wat geeft iemand het recht om over een huis of stuk grond te mogen beschikken?"
Hier op FOK! (en dus ook in het echte leven) zijn er mensen die met genoegen een gewone inbreker neer zouden knallen. Dus al zeker iemand die een deel van je huis inpikt en daar gaat wonen.
In dit onderwerp heb ik al mensen gezien die de Gaza-strook toeschrijven aan Egypte, Israel of de Palestijnen. Allemaal met redelijk lijkende argumenten.
Dus opnieuw, los van alle frustraties en los van het verleden: wat is nou een algemeen acceptabele eigendomstitel?
Of moet ik daar een apart onderwerp over beginnen?
"Democratie" betekent toch "regering door het volk".quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het probleem ligt vooral in het coalitiesysteem in Israel waarbij het moeilijk is om niet zo'n extremistische splinterpartij erbij te hebben. Israelische politici hebben ook meer belang bij aan de macht blijven dan bij het welzijn van de mensen waarover ze regeren.
Mijn Israelische vrienden hebben een bloedhekel aan die pinguins, zoals ze ze noemen, want ze veroorzaken flinke problemen, maar gaan zelf niet het leger in omdat ze het te druk hebben met Thora lezen. De strand en feest jeugd van Tel Aviv mag in Hebron kogels gaan vangen voor die idioten.
Helaas planten ze zich voort zoals God het graag ziet en hun aandeel in de politiek neemt toe.
Klopt het dat ze niet eens hoeven te werken?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:21 schreef Viajero het volgende:
Mijn Israelische vrienden hebben een bloedhekel aan die pinguins, zoals ze ze noemen, want ze veroorzaken flinke problemen, maar gaan zelf niet het leger in omdat ze het te druk hebben met Thora lezen. De strand en feest jeugd van Tel Aviv mag in Hebron kogels gaan vangen voor die idioten.
Ja, dat is waar. Zelfs over Nederland.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Diezelfde vraag kan je ook stellen over Ossetie, Kashmir, Cyprus, Gibraltar en nog wel een aantal plaatsen.
Ik denk dat het vooral bepaald wordt door hoe sterk je leger is, en of je grote sterke vrienden hebt. Hard maar waar.
De Westelijke Sahara in Marokko ja met een 2500 kilometer lange muur.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Diezelfde vraag kan je ook stellen over Ossetie, Kashmir, Cyprus, Gibraltar en nog wel een aantal plaatsen.
Ik denk dat het vooral bepaald wordt door hoe sterk je leger is, en of je grote sterke vrienden hebt. Hard maar waar.
Ja, dat klopt. Ze leven van een uitkering en kinderbijslag, en doen niets anders dan bidden, Thora lezen en de andere Joden vertellen hoe ze moeten leven. En ze zijn politiek flink actief. Veel settlers zijn ook van die lui.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt het dat ze niet eens hoeven te werken?
Helaas in de praktijk wel. Ik zie ook het liefst allemaal lieve dorpjes en stadjes die lief met elkaar handelen en per dorp of stad hun eigen regering kiezen en elkaar verder met rust laten. Dat is alleen niet zo realistisch.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Zelfs over Nederland.
Dan is het dus simpel het recht van de sterkste?
Ja, de praktijk is gewoon volgens Machiavelli. Dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helaas in de praktijk wel. Ik zie ook het liefst allemaal lieve dorpjes en stadjes die lief met elkaar handelen en per dorp of stad hun eigen regering kiezen en elkaar verder met rust laten. Dat is alleen niet zo realistisch.
Ze heeft niet gezegd dat jij een uitkering trekt. Wat zij bedoelde was dat jij als belastingbetaler van de uitkeringen afwil, zij als uitkeringsontvanger wil er ook vanaf. Net zoals jij werkt ze, maar jij wordt voor je werk betaald en zij niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar de hell heb jij het over. ik werk freelance. ben je gek of zo? of weet je niet wat freelance betekent, of heb je weer met je zielige arm aan de sherry gezeten?
je hebt gelijk. my bad.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:38 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Ze heeft niet gezegd dat jij een uitkering trekt. Wat zij bedoelde was dat jij als belastingbetaler van de uitkeringen afwil, zij als uitkeringsontvanger wil er ook vanaf. Net zoals jij werkt ze, maar jij wordt voor je werk betaald en zij niet.
Even herkauwen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:32 schreef SilkTie het volgende:
@ Viajero
[Goed verhaal.]
@ Iedereen
[Ook goed verhaal.]
Ik heb vrienden uit Tel Aviv, Ahskelon, een Kibbutz in de Negev, Haifa en een dorpje vlakbij Libanon. politiek gezien van hippie links en refuseniks tot Netanyahu aanbidders die nog steeds in hun ISAF shirts rondlopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:32 schreef SilkTie het volgende:
@ Viajero
Mag ik aannemen dat je Israelische vrienden behoren tot de zgn. 'Tel Aviv Bubble'? Het seculiere, links-georienteerde, niet onbemiddelde deel van de bevolking?
Het is zomaar een gooi, gebaseerd op de meningen die je hier over diverse groeperingen ventileert.
En ook die types in nederland noem ik parasieten, hetzelfde als de pinguins. Alleen zijn de pinguings ook nog eens vrijgesteld van het leger, terwijl ze wel de meeste problemen met Palestijnen veroorzaken.quote:Heb je ooit 'pinguins' ontmoet? Ik wel. Ik kan je uit ervaring een aantal dingen zeggen:
1. Ik ben het niet met ze eens, niet met hun levensvisie of religieuze interpretatie. Maar het zijn geen monsters of parasieten, zoals je vrienden ze waarschijnlijk zullen noemen. Er zijn voldoende niet-religieuzen hier die op dezelfde manier geen reet uitvoeren en maar rustig wachten tot de volgende uitkering binnenkomt. Ook in Nederland ben ik types tegengekomen die de hele dag lopen te 'bummen' omdat die uitkering toch wel komt. Gezond van lijf en leden, geen enkele reden om niet te werken, maar van werken kan je toch wel erg moe worden. (Voor alle duidelijkheid, dit is niet gerelateerd aan de discussie die hier tussen een aantal posters woedt.)
En zodra een generaal voorzichtig oppert of ze misschien toch in het leger moeten staan ze weer met zijn allen stenen te gooien naar de Israelische politie in jerusalem. Ze vechten letterlijk voor hun uitzonderingspositie.quote:2. De 'speciale' positie hebben ze gekregen van Ben-Gurion onder het motto 'wat mot je met die gasten'. Hij was ze liever kwijt dan rijk, gaf ze vrijstelling van dienstplicht omdat hem dat hoofdpijn scheelde, en zij hebben er gebruik van gemaakt. "Je mot me niet? Jouw probleem, moet je niet daarna bij mij komen omdat ik niets met jou van doen wil hebben."
Zelfde verhaal, zodra een politicus aan hun "rechten" komt gaan ze weer gewelddadig demonstreren.quote:3. Meer en meer ultra-orthodoxen gaan het leger in, meer en meer ultra-orthodoxen werken voor hun geld. Meer en meer studeren en halen diploma's zodat ze een gezonde financiele basis voor hun families kunnen opbouwen. Het is niet de ultra-orthodoxe filosofie om niet te werken en alleen maar te studeren, kijk maar naar velen die buiten Israel wonen. Maar in Israel heeft de overheid, door anti-religieuze sentimenten, die deur opengezet en waarom zou je die kans dan laten liggen? Zoals ik hierboven al zei: "Je mot me niet? Jouw probleem, moet je niet daarna bij mij komen omdat ik niets met jou van doen wil hebben."
Natuurlijk, vooral de pinguings die na een aanslag alles opruimen worden zeer gewaardeerd. En ik heb zelf in London ook wel gesprekken met pinguins, als je met ze praat zijn ze heel vriendelijk. maar ik kan er niet tegen dat ze zeggen dat ze Israel helpen door te bidden, en daarom niet het leger in hoeven.quote:4. Over het algemeen bemoeien ze zich alleen met zichzelf en laten ze de rest met rust. Natuurlijk zijn er een paar die dat niet doen, die krijgen vanzelfsprekend alle media-aandacht omdat het stereotiepe beeld bevestigt.
Je vrienden zullen vast wel voorbeelden hebben van diverse foute ervaringen die ze hebben gehad, maar kunnen ze ook goede dingen vertellen? Er zijn meer dan voldoende rabbijnen en religieuze stichtingen die mensen in nood helpen, ongeacht hun politieke of religieuze overtuiging en levenswijze, mensen die de helpende hand bieden en laten zien dat Joods religieus leven ook betekent dat je de ander ruimte geeft en waar nodig steunt, dat Jodendom ook warmte en broederschap betekent.
De meeste settlers leven idd daar omdat het goed gesubsidieerd wonen is. Als die subsidie nou eens gestopt wordt, dan vertrekt de helft van de settlers al en hoeven ze iig niet meer bij te bouwen.quote:@ Iedereen
Heel verhaal
tuurlijk knaap. droom lekker verder. fijn je ogen dichthouden en kakelen zonder kop. heerlijk wereldbeeld.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:00 schreef IFU het volgende:
Het bebouwen van bezet gebied is een Oorlogssmisdaad.
Ook neemt het geweld van die gestoorde Kolonisten tegen de palestijnse burgers toe.
En blijft dat ongestraft.
Geweld joodse kolonisten neemt toe en blijftvaak onbestraft
Daar ben ik dan blijkbaar te dom voor.:)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:41 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
wees er maar trots op, gretta.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:48 schreef sooty het volgende:
[..]
Daar ben ik dan blijkbaar te dom voor.:)
Blijkbaar bestaat er wat onduidelijkheid, er is een verschil tussen de diverse religieuze groeperingen:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alleen zijn de pinguings ook nog eens vrijgesteld van het leger, terwijl ze wel de meeste problemen met Palestijnen veroorzaken.
Meestal gaat dat 'voorzichtig opperen' gepaard met beledigingen. Het aloude spreekwoord 'je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn' gaat nog altijd op. Als je nu die paar ultra-orthodoxen die wel het leger ingaan als ambassadeurs gebruikt, laat zien dat er plaats is voor ze en dat ze ook gerespecteerd worden, kom je een stuk verder dan bite-size opmerkingen die de 'linkse intelligentia' aanspreken om je kansen bij de volgende verkiezingen te vergroten.quote:En zodra een generaal voorzichtig oppert of ze misschien toch in het leger moeten staan ze weer met zijn allen stenen te gooien naar de Israelische politie in jerusalem. Ze vechten letterlijk voor hun uitzonderingspositie.
Zo geweldig vaak vinden er geen geweldadige demonstraties door ultra-orthodoxen plaats. Dit gebeurde voornamelijk tien-twintig jaar geleden, toen men vond dat men op Sjabbat best door 'hun' wijk kon rijden. Even provoceren en dan op je achterste benen staan omdat er geprotesteerd wordt. Ik keur het geweld af, maar de anti-religieuze provocaties worden onterecht buiten beeld gehouden.quote:Zelfde verhaal, zodra een politicus aan hun "rechten" komt gaan ze weer gewelddadig demonstreren.
Al die subsidies zijn allang stopgezet. Het is nu gewoon de markt die zijn werk doet. In een nederzetting wonen is over het algemeen goedkoper dan daarbuiten (uitzonderingen daargelaten): huizenprijzen liggen lager, OZB ligt lager, maar daarmee heb je het ook wel gehad. Gas, water, elektra kost hetzelfde, onderwijs e.d. ook, dus dat is allemaal geen reden meer.quote:De meeste settlers leven idd daar omdat het goed gesubsidieerd wonen is. Als die subsidie nou eens gestopt wordt, dan vertrekt de helft van de settlers al en hoeven ze iig niet meer bij te bouwen.
En ik denk dat als je ze juist benadert, ze veel meer oplossingen kunnen bieden dan de opgeblazen links-kapitalistische figuren in Ceasarea, Ramat Aviv C of Herzeliya Pituach (het Blaricum, Aerdenhout en Roosendaal van Israel).quote:Ik zeg niet dat de pinguins duivels zijn, ik zeg dat ze een deel zijn van het probleem, en niet van de oplossing.
Het is een mooi verhaal, te mooi, als je het mij vraagt.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:27 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Blijkbaar bestaat er wat onduidelijkheid, er is een verschil tussen de diverse religieuze groeperingen:
1. Ultra-orthodoxen (die je consequent laagdunkend pinguins noemt; m.i. heeft een discussie alleen maar een kans als je elkaar respecteert en met respect aanspreekt): dit zijn de mensen in zwarte kleding, hoed, baard en lange bakkebaarden; de meesten hiervan gaan het leger niet in, studeren de hele dag en worden vooral als parasieten afgeschilderd.
Meestal zijn deze mensen a-zionistisch of zelfs anti-zionistisch, het verschil dat de een niet zoveel op heeft met de seculiere Joodse staat, terwijl de ander ronduit tegen de seculiere staat is, waarbij een kleine fanatieke groepering (Neturei Karta) actief samenwerkt met terroristische organisaties, omdat een seculier-Joodse regering niet de wil van God kan zijn.
Deze religieus-filosofische opvattingen dragen ook bij aan het gebrek aan deelname aan de samenleving (lees: werken en dienstplicht).
Deze mensen hebben weinig interactie met de Moslims en waar dat wel gebeurt levert dat geen problemen op. Kom voor de gein maar eens in Het Hadassa Har HaTzofim ziekenhuis kijken. Daar komen voornamelijk ultra-orthodoxe Joden en Arabieren, weinig anderen, en het is daar hartstikke rustig (voor een ziekenhuis dan). Ik rij vaak langs een weg waar aan de ene kant een Arabisch en aan de andere kant een ultra-orthodox stadje ligt (en dit is in Judea, een deel van de Westbank!): vaak genoeg zie ik zowel volwassen met elkaar zaken doen als kinderen met elkaar spelen.
Feit is dat (zoals ik al eerder zei) meer en meer van die mensen wel het leger ingaan en wel werken. Dit komt ook door een bepaalde ontwikkeling in de opvattingen dat men beter wel onderdeel kan uitmaken van de maatschappij, om zo op het religieus-Joodse karakter van het land invloed te kunnen uitoefenen (ook weer: je kan het ermee eens zijn of niet, maar dat is hun standpunt. de meesten willen deze invloed op een positieve manier uitoefenen, anderen willen het op een opdringerige wijze bewerkstelligen; hopelijk is die laatste groep erg klein en zal die verdwijnen ...).
2. Nationaal-religieuzen (vaak vereenzelvigd met 'de settlers', hoewel het merendeel binnen de zgn. groene lijn woont): dit zijn de mensen die veelal door messianistisch-religieuze denkbeelden geinspireerd worden.
Deze mensen dienen wel in het leger, vaak in elite-eenheden, zijn geinspireerd en staan voor hun idealen. Sommigen zijn gematigder, anderen fanatieker. De fanatiekeren uiten zich vooral in woord en (helaas) sommigen ook in daden.
Dit zijn de 'monsters' die de mooie plaatjes van Hebron etc. opleveren.
Maar ook hier, er is heel veel interactie tussen de 'settlers' en de Arabieren, voornamelijk gaat dat goed, soms niet.
Voor beide groepen geldt: er bestaat geen religieuze opdracht om Arabiertje te pesten. er bestaat wel een religieus recht om in het land te wonen. De opdracht die in de bijbelse tijd was om de daarwonende volkeren te verjagen bestaat niet meer. De religieuze verplichting om respectvol met je medemens om te gaan, Joods of niet, staat echter nog altijd als een huis en dient dan ook gehandhaafd te worden.
[..]
Meestal gaat dat 'voorzichtig opperen' gepaard met beledigingen. Het aloude spreekwoord 'je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn' gaat nog altijd op. Als je nu die paar ultra-orthodoxen die wel het leger ingaan als ambassadeurs gebruikt, laat zien dat er plaats is voor ze en dat ze ook gerespecteerd worden, kom je een stuk verder dan bite-size opmerkingen die de 'linkse intelligentia' aanspreken om je kansen bij de volgende verkiezingen te vergroten.
[..]
Zo geweldig vaak vinden er geen geweldadige demonstraties door ultra-orthodoxen plaats. Dit gebeurde voornamelijk tien-twintig jaar geleden, toen men vond dat men op Sjabbat best door 'hun' wijk kon rijden. Even provoceren en dan op je achterste benen staan omdat er geprotesteerd wordt. Ik keur het geweld af, maar de anti-religieuze provocaties worden onterecht buiten beeld gehouden.
(Even een interessant gegeven omtrent die demonstraties: die vonden voornamelijk plaats tijdens de vakanties, waarbij de jongeren veelal niets te doen hebben en dus een verzetje zoeken. Eigenlijk de religieuze variant van de hanggroepjongeren ...
Nog een trivia-weetje: een van de leiders van de opstanden zo'n 10-20 jaar geleden, Yehuda Meshi-Zahav, is nu de baas van de vrijwillige politie-afdeling die bij aanslagen helpt de lichamen bergen en gewonden verzorgen. Hij heeft diverse 'protest-technieken' verfijnd, is daarna met de politie gaan samenwerken en is nu een zeer gewaardeerd lid van de maatschappij.)
[..]
Al die subsidies zijn allang stopgezet. Het is nu gewoon de markt die zijn werk doet. In een nederzetting wonen is over het algemeen goedkoper dan daarbuiten (uitzonderingen daargelaten): huizenprijzen liggen lager, OZB ligt lager, maar daarmee heb je het ook wel gehad. Gas, water, elektra kost hetzelfde, onderwijs e.d. ook, dus dat is allemaal geen reden meer.
[..]
En ik denk dat als je ze juist benadert, ze veel meer oplossingen kunnen bieden dan de opgeblazen links-kapitalistische figuren in Ceasarea, Ramat Aviv C of Herzeliya Pituach (het Blaricum, Aerdenhout en Roosendaal van Israel).
Deze mensen denken niet voornamelijk aan geld, anders zouden ze allemaal in dikke panden wonen en forse bakken rondrijden, net zoals die opgeblazen links-kapitalistische figuren. De meesten van ze wonen in krappe (en crappy!) appartementen, hebben veelal geen geld om de maand rond te komen, laat staan een wrak van een auto onderhouden.
Ze hebben principes, staan ervoor en zijn over het algemeen gezagsgetrouw als het gezag het religieuze Jodendom respecteert.
Met wederzijds respect kan je heel veel bereiken. Deze mensen zijn nog niet ingekakt en zitten niet in hun zwaar-bewaakte villa's, bang om hun kapitaal te verliezen (in tegenstelling tot een Ehud Barak en zijn maten). en vooralsnog groeit die groep nog altijd, dus is het beter als je ze voor dan tegen je hebt. Stroop, stroop en nog eens stroop (niet: smeergeld, smeergeld en nog eens smeergeld!, maar respect, respect en nog eens respect).
En nou kap ik ermee, weer een halve ochtend naar de vaantjes ...![]()
Je kan het ook omdraaien: de berichten die je in de media voorgeschoteld krijgt, staan zo mijlenver van de werkelijkheid waarin ik leef, dat er grote gaten in moeten zitten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:14 schreef Kees22 het volgende:
Maar jouw verhaal staat zo mijlenver af van de berichten die we via de media voorgeschoteld krijgen, dat er grote gaten in moeten zitten.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk knaap. droom lekker verder. fijn je ogen dichthouden en kakelen zonder kop. heerlijk wereldbeeld.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:31 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: de berichten die je in de media voorgeschoteld krijgt, staan zo mijlenver van de werkelijkheid waarin ik leef, dat er grote gaten in moeten zitten.
Ik geef toe dat ik hier voornamelijk positieve geluiden laat horen, voornamelijk als tegengewicht tegen de vele negatieve verhalen (soms zelfs ronduit leugens).
Toch probeer ik een genuanceerd beeld te geven. Ik zie de goede en slechte kanten van de Israelische maatschappij, maar ik LEEF hier. Jullie zien alleen de negatieve kanten, want dat is wat de media je voorschotelt.
Maar dat is de aard van het beestje. Het moet tegenwoordig allemaal verkopen. Als je geen sappige dingen vertelt, kan je net zo goed je redactie opdoeken. Zonde van het geld, niemand die kijkt of leest.
Ik ken een voormalige voorlichter van Defensie (een Nederlander) die eens een Nederlandse journalist de toegang tot de bus ontzegde (ze zouden een rondtrip maken om de journalisten diverse dingen te laten zien) onder de woorden:"Als je meewilt, rij je er maar achteraan. Je gaat niet op mijn kosten met de bus mee, je schrijft toch alleen maar leugens." Waarop de journalist antwoordde: "Ik schrijf wat de lezers willen lezen," en is er met zijn eigen auto achteraan getuft.
Deze zelfde journalist heeft berichten geschreven, waarvan ik weet dat de waarheid geweld was aangedaan. Gelukkig is hij al jaren met pensioen, hoeft 'ie de boel niet meer te verzieken. (Nee, ik noem geen namen, ik hoef hier niet iemands naam door het slijk te halen.)
Als je een goede mening wilt vormen, kom dan hier. Kijk rond, praat met mensen van alle groeperingen. Ga naar Bethlehem, Hebron, Nablus, maar ga ook naar Elon More, Efrat, Kedumim, kijk rond in steden zoals Lod en Ramle, waar Joden en Arabieren in vrede naast elkaar leven, kijk rond in Tel-Aviv, Jeruzalem, Beer Sheva, praat met de mensen in Alonei HaBashan, Katzerin, Nahariya, maar ook in Nazareth, Kfar Tur'an en Umm El Fakhm. Ik heb hier Joodse en Arabische plaatsen genoemd, sommigen binnen de groene lijn, anderen erbuiten.
Bekijk de kaart van Israel, lees je in, maar zorg dat je je informatie van beide kanten haalt. Indymedia, Haaretz e.d. geven je de linkerkant van het spectrum, Arutz 7, Israel Resource News Agency e.d. geven je de rechterkant.
Het allerbelangrijkste is: zet even je eigen ingesleten gedachten aan de kant, lees onbevooroordeeld en probeer dan je eigen, niet andermans, maar je eigen ideeen te vormen.
Op je andere punten moet ik een andere keer ingaan, moet nu werken.
Die zal ik onthouden.quote:Maar jouw verhaal staat zo mijlenver af van de berichten die we via de media voorgeschoteld krijgen, dat er grote gaten in moeten zitten.
Inderdaad ik zie ook de goeie kanten wel.quote:
Vandaar dat je het goedkeurt dat de terroristen van Hamas bugerdoelen vernietigen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:15 schreef IFU het volgende:
[..]
Inderdaad ik zie ook de goeie kanten wel.
http://www.driesvanagt.nl/quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:19 schreef schatje het volgende:
Bestaat er ook zoiets als een ander Palestijns geluid? Zo ja, heb je een linkje?
Dat is een pro Palestijns geluid. Meneer van Aagt is slecht op de hoogte van VN-resoluties. Zolang er dagelijkse raketaanvallen plaatsvinden op Israëlisch grondgebied hoeft Israël zich niet terug te trekken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
http://www.driesvanagt.nl/
bronquote:Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;
kip en ei verhaal. Ik zeg Oslo....begin daar maar en ga dan maar turven.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat is een pro Palestijns geluid. Meneer van Aagt is slecht op de hoogte van VN-resoluties. Zolang er dagelijkse raketaanvallen plaatsvinden op Israëlisch grondgebied hoeft Israël zich niet terug te trekken.
[..]
bron
Goed antwoord!quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:31 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: de berichten die je in de media voorgeschoteld krijgt, staan zo mijlenver van de werkelijkheid waarin ik leef, dat er grote gaten in moeten zitten.
Ik geef toe dat ik hier voornamelijk positieve geluiden laat horen, voornamelijk als tegengewicht tegen de vele negatieve verhalen (soms zelfs ronduit leugens).
Toch probeer ik een genuanceerd beeld te geven. Ik zie de goede en slechte kanten van de Israelische maatschappij, maar ik LEEF hier. Jullie zien alleen de negatieve kanten, want dat is wat de media je voorschotelt.
Maar dat is de aard van het beestje. Het moet tegenwoordig allemaal verkopen. Als je geen sappige dingen vertelt, kan je net zo goed je redactie opdoeken. Zonde van het geld, niemand die kijkt of leest.
Ik ken een voormalige voorlichter van Defensie (een Nederlander) die eens een Nederlandse journalist de toegang tot de bus ontzegde (ze zouden een rondtrip maken om de journalisten diverse dingen te laten zien) onder de woorden: "Als je meewilt, rij je er maar achteraan. Je gaat niet op mijn kosten met de bus mee, je schrijft toch alleen maar leugens." Waarop de journalist antwoordde: "Ik schrijf wat de lezers willen lezen," en is er met zijn eigen auto achteraan getuft.
Deze zelfde journalist heeft berichten geschreven, waarvan ik weet dat de waarheid geweld was aangedaan. Gelukkig is hij al jaren met pensioen, hoeft 'ie de boel niet meer te verzieken. (Nee, ik noem geen namen, ik hoef hier niet iemands naam door het slijk te halen.)
Als je een goede mening wilt vormen, kom dan hier. Kijk rond, praat met mensen van alle groeperingen. Ga naar Bethlehem, Hebron, Nablus, maar ga ook naar Elon More, Efrat, Kedumim, kijk rond in steden zoals Lod en Ramle, waar Joden en Arabieren in vrede naast elkaar leven, kijk rond in Tel-Aviv, Jeruzalem, Beer Sheva, praat met de mensen in Alonei HaBashan, Katzerin, Nahariya, maar ook in Nazareth, Kfar Tur'an en Umm El Fakhm. Ik heb hier Joodse en Arabische plaatsen genoemd, sommigen binnen de groene lijn, anderen erbuiten.
Bekijk de kaart van Israel, lees je in, maar zorg dat je je informatie van beide kanten haalt. Indymedia, Haaretz e.d. geven je de linkerkant van het spectrum, Arutz 7, Israel Resource News Agency e.d. geven je de rechterkant.
Het allerbelangrijkste is: zet even je eigen ingesleten gedachten aan de kant, lees onbevooroordeeld en probeer dan je eigen, niet andermans, maar je eigen ideeen te vormen.
Op je andere punten moet ik een andere keer ingaan, moet nu werken.
Lees zijn antwoord!quote:
Dank jequote:
Waarom niet? Het is een prachtig land. Veel natuur, cultuur, mooie mix tussen Westers en Oosters. Je hoeft je hier werkelijk niet te vervelen.quote:Ik ben niet in Israel geweest en ben ook helemaal niet van plan daar ooit naar toe te gaan.
quote:Dat de media (mv van medium)
Er is echter een ander probleem: wanneer Israel één keer een fout maakt en te slap is, kan dat fataal zijn. Niemand, maar dan ook niemand zal dan klaar staan om Israel te redden. Ook Amerika niet. Dan is het afgelopen en uit met Israel, totdat in de verre toekomst men weer een poging zal wagen om te proberen het Joodse land op te bouwen.quote:Dus, alles bij elkaar, vind ik dat Israel, als de facto (helaas) overheersende macht, het verstandigste moet zijn. En dat is Israel niet. Het land maakt misbruik van de overmacht.
Dat de Palestijnen als staat stu~pide fratsen uithalen, doet daar niks aan af.
Immers: noblesse oblige!
Israel heeft autonomie gegeven aan de PA? Checkquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
kip en ei verhaal. Ik zeg Oslo....begin daar maar en ga dan maar turven.
Tuurlijk bestaat dat niet. die zijn namelijk niet bekend met het Freudiaanse begrip "Selbsthass"quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:19 schreef schatje het volgende:
Bestaat er ook zoiets als een ander Palestijns geluid? Zo ja, heb je een linkje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |