quote:AS EASY as it is to dismiss clichés as banal and misleading, the troubling problem is that they often cloak an essential truth. Scoffs and derision often greet the cliché that “one man’s terrorist is another man’s freedom fighter.” Yet freedom fighters is exactly how Israelis view the early Zionists who fought in 1947 for the establishment of Israel—and how Palestinians now consider their fighters resisting Israeli occupation.
The reality is that when faced with a superior military force, such as Britain possessed in 1947 and Israel does today against the Palestinians, terror is the underdog’s only viable weapon. Once a state has been established and legitimized, however, as in the cases of Israel and South Africa, the former “terrorists” tend to gain a veil of legitimacy as well. But legitimacy is now being denied Hamas. Even though Palestinians elected a Hamas-led government in free and fair elections, Israel denies it legitimacy on the grounds that Hamas is a terrorist organization.
Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:35 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat een trieste reactie van je Viojero, had toch echt volwassener van je verwacht. Wat voor argumenten zou ik er tegen in willen brengen? Heb je me ergens in dit topic zien zeggen dat Israel erger is dan de Arabische landen erom heen? Nee. Maar blijkbaar vind je 'Het is erger in X' een geldig argument, want ik moet er blijkbaar iets tegenin brengen.
Dat je in elke post zegt 'ik lever ook kritiek op Israel!' maakt het niet minder dat je erna automatisch je wonder argument eraan toevoegd: 'maar ergens anders is het slechter' of 'maar joden worden zelf ook slecht behandeld'. Is het erg als ik daar niet eens iets tegenin wil brengen, ik verlaag me niet tot 'maar zij doen het ook!!'![]()
Ook passend dat je anderen dit verwijt, terwijl je zelf ook al 2x hierop bent gewezen. Heb toch eens wat zelf-reflecterend vermogen.
Dit topic gaat over Israel - en in elke van je troll posts probeer je dit om te buigen naar Arabie of de arabische landen. Je bent niets anders dan een PVVer die bij kritiek over Wilders gaat zeuren over de PVDA.
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
[..]
Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggenquote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom kom je dan in de eerste plaats met die leugens als je er nu al direct de laatste 100 jaar vanaf moet halen? Zijn de laatste 100 jaar niet relevant? Dacht je dat niemand hier door die doorzichtige leugens heen zou prikken?
Daarnaast waren er daarvoor ook al veel pogroms, Europa en de Islamitische wereld ontlopen elkaar weinig als het om antisemitisme gaat. En waren er in 1948 ook vele pogroms. heb je ergens bewijs voor je schandalige stelling dat de Joden uit Arabische landen door andere Joden verdreven zouden zijn? Joden in die landen zelf zijn absoluut niet vrij om hun eerlijke mening te geven, ik dacht dat je enigszins een idee had van wat er met dissidenten gebeurt in dergelijke landen? Oh nee, zolang Arabieren op grove manieren mensenrechten schenden (met veel meer Arabische slachtoffers dan ooit door Israel gemaakt) wil moussie het niet zien, of is het niet interessant.
Rot op met je Islamistische propaganda. Ik google wel op Hamas homepage als ik domme, historisch inaccurate haat wil lezen.
Het artikel bevalt niet dus gaan we maar persoonlijk aanvallen .. ach jaquote:Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?quote:Op zondag 27 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggen
En wablief, ontloopt elkaar niet zoveel .. ? Je gaat even doen alsof de holocaust niet is gebeurt omdat het je beter uitkomt ?
En ja, ik weet wat er met dissidenten gebeurt in die landen, helaas gebeurt dat in heel veel landen, niet alleen in specifiek islamitische, maar dat is voor mij geen reden om grove fouten van een volk dat ik hoger had geacht door de vingers te zien .. zo kan je alles wel weg-relativeren
Wat die aanslagen aangaat, daar heb ik het eerst van gehoord door een paar Iraanse Joden, voor de revolutie, op mijn vraag waarom zij niet in Israël gingen wonen ..
Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...quote:ik heb dat toen nog opgezocht in de bieb (jaja, zo ging dat toen) .. ik zal eens kijken of ik het online kan vinden, het was een onderafdeling van de stern-gang die dat deed, zo'n rare letter/cijfercombinatie, kan er even niet opkomen .. maar ja, dat zal even moeten wachten, krijg zo visite ..
Het is echt waar niet voor niets dat ik zo gedesillusioneerd ben wat bepaalde stromingen binnen de samenleving daar aangaat, de oude garde van ex-terroristen (volgens de Britten dan, zoals zo mooi gezegd in dat artikel op Washington Report, one man's freedom fighter is another man's terrorist) maakt blijkbaar nog steeds de dienst uit en zal niet rusten voor de droom van Groot Israël realiteit is .. het enige wat ze hoeven te doen is keer op keer met dit soort aankondigingen te komen
Ach gutquote:Op zondag 27 juli 2008 19:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.
Rationaliteit meldt zich in het topic.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:50 schreef Lyrebird het volgende:
Het bouwen van nederzetting op de Westelijke Jordaanoever staat gelijk aan olie op het vuur gooien. De extremistische nationalisten die daar achter zitten zijn IMHO net zo erg als de fascisten van Hamas. In beide gevallen gaat het om lui die zich rucksichtlos voortplanten en die geloof boven rede stellen. Wat mij verontrust is dat als je naar het aantal geboortes in die regio kijkt, dat de extremisten zich harder voortplanten dan de gematigden. Een tijdbom.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).
Dus de bewindslieden die kijken wel uit om Israel te hard verbaal aan te vallen, laat staan te dreigen met sancties.
Aardig wat zijn wel gevlucht, waarvan velen btw naar de VS en niet naar Israël, anderen zijn gebleven .. waar het om gaat is dat die aanslagen toen niet werden gepleegd door Arabieren maar net als bij de aanslag op het King David Hotel door als Arabier verklede Jodenquote:Op zondag 27 juli 2008 20:10 schreef Viajero het volgende:
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?
tjsa, en dat is nou juist trickie, one man's terrorist is other man's freedom fighter .. het is een oorlogssituatie daar, dus hoe kan je een verzetsstrijder nou een terrorist noemen .. het equivalent van sticks and stones tegenover een machinegeweer, je hebt eigenlijk geen kans ?quote:Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...
de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaarsquote:En ja, Lehi waren een stel teringleijers, maar de meeste Joden zijn gevlucht voor Arabische terreur.
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.quote:
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waardenquote:Op maandag 28 juli 2008 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Strikt genomen kan ik mij niet vinden in het bestaansrecht van wat voor land dan ook. Het is allemaal machtsdenken en we zijn er maar even. Voor je het weet heb je dat stukje grond op je buik, vooral als je erom gaat knokken.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:45 schreef Xith het volgende:
[..]
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?quote:ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegdquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Ik doelde de diaspora en de Middeleeuwen. Maar dat was meer een terzijde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd
en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..
maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
Oh, dat is wel duidelijk: provoceren. En als de Palestijnen vervelend terug gaan doen, kunnen ze er weer opslaan en de VSvA en de EU commentaar hebben kunnen ze weer zielig doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?
En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Verrek, ik dacht dat je soms gewoon cynisch was als parodie. En dus leuk en slim. Maar je hebt gewoon geen argumenten. Dus vervelend en dom.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Over vervelend en dom gesproken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.
Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.![]()
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.
Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.![]()
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
quote:Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |