abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60366979
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?

[ afbeelding ]
goh, met 2000 politieagenten om de 3000 betogers te beschermen is het voor het eerst enigszins goed gegaan ..

en pride .. ik zie alledaagse kleren, niets wat in de allerverste verte lijkt op wat we hier gay pride noemen
pleased to meet you
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:52:50 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_60367100
Dit was Jeruzalem. In andere steden als Tel Aviv wordt al tien jaar lang Gay Prides gehouden. En de winnares van het songfestival natuurlijk, Dana International, nu tien jaar geleden. Ondenkbaar in andere M-O landen (en niet omdat ze niet mee mogen doen met het songfestival). Alhoewel je op zich in Libanon niet meer bang hoeft te zijn vermoord te worden als homo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_60367374
mwah, ander artikel
quote:
In Jeruzalem is donderdag zonder problemen een homobetoging gehouden. Ultra-orthodoxe joden hielden een luidruchtige demonstratie tegen de Gay Pride, maar het kwam niet tot een confrontatie. Volgens de politie kwamen zo'n 2500 homo's op het evenement af en waren in de stad zo'n zevenduizend agenten op de been om te voorkomen dat de vlam in de pan zou slaan. En dat terwijl slechts een afstand van vijfhonderd meter werd afgelegd.

Het Israëlische hooggerechtshof verwierp woensdag de eis van rechtse groepen die de Gay Pride wilden verbieden. Het jaarlijkse evenement zorgt in Israël voor zeldzame eendracht tussen vertegenwoordigers van de drie grote monotheïstische godsdiensten. Bepaalde groepen joden, christenen en moslims zijn fel tegen de betoging in Jeruzalem gekant.

Over het algemeen ging het er in Jeruzalem bescheiden aan toe tijdens de Gay Pride, in vergelijking met soortgelijke evenementen in bijvoorbeeld Tel Aviv. Vorig jaar noopten veiligheidsoverwegingen de autoriteiten de betoging in de stad af te gelasten en te verplaatsen naar een sportstadion.

De afgelopen week hebben groepen ultraorthodoxe joden een aantal malen hun woede kenbaar gemaakt door politieagenten aan te vallen, autobanden in brand te steken en politievoertuigen te vernielen. In de aanloop naar de betoging raakten 22 politiemensen gewond en werden 130 relschoppers opgepakt. In totaal werden donderdag negentien tegenstanders van de homobetoging gearresteerd, onder wie een 32-jarige man die een explosief bij zich had. Hij verklaarde de bom langs de route van de Gay Pride te hebben willen plaatsen.
http://www.depers.nl/buit(...)verloopt-rustig.html

Oftewel, de onderlinge verschillen zijn groot .. genoeg mafketels aan beide kanten, het is maar net wie het nieuws haalt
pleased to meet you
pi_60373523
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?

Ga anders eens googelen op diaspora, ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten, op een handjevol na, dus het nu gaan claimen als rechtmatig bezit .. tsja ..
en als je het wil gaan hebben over 'door god gegeven', ga je dan ook aan die regels van die god houden en wachten tot die terugkomt en je terug gaat voeren zoals er in de voorspellingen staat .. het standpunt van de anti-zionisten en ook het mijne
ISRAELITISCHE PERIODE:1000-5586 V. CHR.
HELLENISTISCHE PERIODE:332-168 V. CHR.
DE HASMONEËRS:141-63 V. CHR.
ROMEINSE (HERODUS’) PERIODE:37-70 V. CHR.
LAAT ROMEINSE PERIODE:132-324 N.CHR.
BYZANTIJNSE PERIODE:324-638 N. CHR.
ISLAMITISCHE PERIODE: 638-1099 N. CHR.
KRUISVAARDERSPERIODE:1099-1187 N. CHR.
ENZ,ENZ

Ik zie de bron verder nergens verheerlijken of vermelden dat het deze vermelding plaatst omdat het in de bijbel geschreven zou staan. Nooit van Romeinse geschriften van dichters gehoord? En in sommige van die geschriften stond jezus vermeld en werd bespot. Ik begrijp dat je het op de bijbel wil gooien hoor, maar er bestaan meer geschriften dan de bijbel of de koran. En dit gaat ook op voor liederen enz.

Ja, hoe je het ook wil uitleggen, Israël heeft dus eerder bestaan en is (net als hun zelf in die tijd ook gedaan hebben) weer veroverd door andere volken. Qua oorlogen is het dus van hand op hand overgegaan door oorlogen. Of er woonden Romeinen. Of Byzantijnen, of Mohammedanen, Mammelukken , Ottomaanse Turken enz enz.

De diaspora begon echter na de mislukte Joodse opstand in 135 na Chr., die door Julius Severus werd neergeslagen. Kenmerkend was bij deze verspreiding dat men vrijwillig vertrok om elders een nieuw bestaan op te bouwen.

Grappig eigenlijk, want ik krijg een déjà vu! "Ja, maar de Palestijnen werden onderdrukt en konden niet anders dan uit het land Israël vertrekken (diaspora)" Dus die is dan niet vrijwillig, maar omdat ze onderdrukt werden, maar wanneer het Joden zijn en ze na onderdrukking enz..enz.. vertrekken omdat er niet meer te leven valt ligt de zaak ineens anders? Grappig.

De bijbel of koran haal jij erbij..niet ik. Mijn punt mocht duidelijk zijn. Ze hebben net zoveel rechten als de Palestijnen of wie dan ook. Dat je liever maar terug wil tellen tot de Mammelukse periode of de Ottomaanse periode was mij wel duidelijk, maar vind ik persoonlijk gewoon een beetje eenzijdig belichten.

Oh ja, van mij mag de wereld de Israëlische regering flink aanpakken. Qua die huizen daar bouwen op bezet gebied, want wat mij betreft zijn ze niet echt geloofwaardig wanneer ze zo handelen terwijl ze aan de andere kant beweren dat het een soort van bufferzone is (wat ze ook op eigen grondgebied hadden kunnen realiseren).

Dat trouwens Israël niet zomaar alles open gooit, zoals een user vond dat moest gebeuren, snap ik weer wel. Ik zou het onze regering zelfs kwalijk nemen wanneer ze niets deden aan die aanslagen en bombardementen van Hamas en Hezbollah.

Wanneer het aan mij zou liggen zou Israël zich terug moeten trekken binnen hun grenzen die vastgesteld zijn (en ook al bedoelen sommige users dat Israël dan helemaal moet verdwijnen met hun doortrapte posts) dit bedoel ik niet.

Moet ik er wel bij zeggen dat wanneer ze dan toch nog doorgaan met bommen gooien en aanslagen? Mja, misschien 5 x niets ondernemen, maar ook die in het NWS gooien....en wanneer de regeringen van de landen dan niets ondernemen om die bommengooiers en aanslagplegers te veroordelen en te voorkomen? Mja, dan ben ik wel nieuwsgierig wat users dan nog verwacht van de regering van Israël .

Ik ken tenminste geen enkel land dat zich voortdurend laat beschieten. (haal ik ook Turkije aan) Die haalt dan ook wel uit wanneer ze doorlopen aangevallen zouden worden door de PKK in Irak hoor.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60373532
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:52 schreef speknek het volgende:
Dit was Jeruzalem. In andere steden als Tel Aviv wordt al tien jaar lang Gay Prides gehouden. En de winnares van het songfestival natuurlijk, Dana International, nu tien jaar geleden. Ondenkbaar in andere M-O landen (en niet omdat ze niet mee mogen doen met het songfestival). Alhoewel je op zich in Libanon niet meer bang hoeft te zijn vermoord te worden als homo.
Eerste seksbeurs in Israël
En van wat ik begreep liep het nog goed ook

Een-derde an Israël is religieus en de rest zou seculier zijn
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2008 @ 06:33:37 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60373538
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Israel is een kutland, met achterlijke wetten en debiel beleid, zoals in de OP. Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.

Maar geen van die "tirannieke geitenneukers" voert een militaire bezetting...

Als je dan van mening bent dat Israel veel moois te bieden heeft zou je imo juist fel tegen de bezetting en alle ellende die er bij komt kijken moeten zijn. Het is een voortdurende vlek op het blazoen van Israel die er met geen enkele promotiecampagne af te wassen is, hoeveel miljoenen dollars of grote borsten je er ook tegenaan gooit.

Sex and the internet used to promote Israel

"Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden"

Sun City was ook een oase.

pi_60375686
quote:
Op zondag 27 juli 2008 06:10 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

ISRAELITISCHE PERIODE:1000-5586 V. CHR.
HELLENISTISCHE PERIODE:332-168 V. CHR.
DE HASMONEËRS:141-63 V. CHR.
ROMEINSE (HERODUS’) PERIODE:37-70 V. CHR.
LAAT ROMEINSE PERIODE:132-324 N.CHR.
BYZANTIJNSE PERIODE:324-638 N. CHR.
ISLAMITISCHE PERIODE: 638-1099 N. CHR.
KRUISVAARDERSPERIODE:1099-1187 N. CHR.
ENZ,ENZ

Ik zie de bron verder nergens verheerlijken of vermelden dat het deze vermelding plaatst omdat het in de bijbel geschreven zou staan. Nooit van Romeinse geschriften van dichters gehoord? En in sommige van die geschriften stond jezus vermeld en werd bespot. Ik begrijp dat je het op de bijbel wil gooien hoor, maar er bestaan meer geschriften dan de bijbel of de koran. En dit gaat ook op voor liederen enz.

Ja, hoe je het ook wil uitleggen, Israël heeft dus eerder bestaan en is (net als hun zelf in die tijd ook gedaan hebben) weer veroverd door andere volken. Qua oorlogen is het dus van hand op hand overgegaan door oorlogen. Of er woonden Romeinen. Of Byzantijnen, of Mohammedanen, Mammelukken , Ottomaanse Turken enz enz.

De diaspora begon echter na de mislukte Joodse opstand in 135 na Chr., die door Julius Severus werd neergeslagen. Kenmerkend was bij deze verspreiding dat men vrijwillig vertrok om elders een nieuw bestaan op te bouwen.

Grappig eigenlijk, want ik krijg een déjà vu! "Ja, maar de Palestijnen werden onderdrukt en konden niet anders dan uit het land Israël vertrekken (diaspora)" Dus die is dan niet vrijwillig, maar omdat ze onderdrukt werden, maar wanneer het Joden zijn en ze na onderdrukking enz..enz.. vertrekken omdat er niet meer te leven valt ligt de zaak ineens anders? Grappig.

De bijbel of koran haal jij erbij..niet ik. Mijn punt mocht duidelijk zijn. Ze hebben net zoveel rechten als de Palestijnen of wie dan ook. Dat je liever maar terug wil tellen tot de Mammelukse periode of de Ottomaanse periode was mij wel duidelijk, maar vind ik persoonlijk gewoon een beetje eenzijdig belichten.

pff, en waarom zijn ze vrijwillig vertrokken .. niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat .. dus niet de Bijbel, niet de Koran, maar in de Tanakh .. ook toen al moesten zij het land zuiveren van alle vijanden, tot op de laatste, zouden ze dat niet doen zouden zij gestraft worden met verdrijving en verbanning, en moesten verspreid over alle windstreken de terugkomst van de Heer afwachten die hun dan terug zou voeren naar het beloofde land.

Dus tja, omdat het ooit eens 'hun' land was nadat Mozes ernaar toe geleid werd, omdat er de laatste 2000 jaar altijd een kleine minderheid van Joden heeft gewoond (op Jeruzalem na, daar waren ze af en toe de meerderheid), nogmaals .. en ? Gaan we nu ook Australië terug geven aan de Aboriginals, Amerika aan de Amerikanen etc etc ?
quote:
Oh ja, van mij mag de wereld de Israëlische regering flink aanpakken. Qua die huizen daar bouwen op bezet gebied, want wat mij betreft zijn ze niet echt geloofwaardig wanneer ze zo handelen terwijl ze aan de andere kant beweren dat het een soort van bufferzone is (wat ze ook op eigen grondgebied hadden kunnen realiseren).

Dat trouwens Israël niet zomaar alles open gooit, zoals een user vond dat moest gebeuren, snap ik weer wel. Ik zou het onze regering zelfs kwalijk nemen wanneer ze niets deden aan die aanslagen en bombardementen van Hamas en Hezbollah.

Wanneer het aan mij zou liggen zou Israël zich terug moeten trekken binnen hun grenzen die vastgesteld zijn (en ook al bedoelen sommige users dat Israël dan helemaal moet verdwijnen met hun doortrapte posts) dit bedoel ik niet.

Moet ik er wel bij zeggen dat wanneer ze dan toch nog doorgaan met bommen gooien en aanslagen? Mja, misschien 5 x niets ondernemen, maar ook die in het NWS gooien....en wanneer de regeringen van de landen dan niets ondernemen om die bommengooiers en aanslagplegers te veroordelen en te voorkomen? Mja, dan ben ik wel nieuwsgierig wat users dan nog verwacht van de regering van Israël .

Ik ken tenminste geen enkel land dat zich voortdurend laat beschieten. (haal ik ook Turkije aan) Die haalt dan ook wel uit wanneer ze doorlopen aangevallen zouden worden door de PKK in Irak hoor.
Als je andermans grondgebied gaat bezetten moet je er rekening mee houden dat je op verzet stuit, dat je beschoten en dwars gezeten wordt, niet waar ? Ik blijf me verbazen over onze westerse arrogantie waarmee wij even menen te mogen bepalen hoe een volk tig 1000 kilometer verderop zich heeft te gedragen .. wij hebben besloten dat het land nu van de Joden is, want blabla , en dat heb je maar te accepteren als Arabier zijnde .. hoe dom ben je als je denkt dat dat zo werkt ?
pleased to meet you
pi_60378252
quote:
Op zondag 27 juli 2008 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
Die voeren natuurlijk allemaal een militaire bezetting. Of dacht je soms dat die dictators democratisch gekozen waren
pi_60378394
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.
En dan verontwaardigd zijn als volkeren en landen van de staat Israël af willen. Israël heeft zijn kans gehad, daar zijn zelfs nobelprijzen voor uitgedeeld, maar ze hebben zich niet aan de afspraak willen houden, ze wilden toch weer meer land.

Als de staat Israël ophoudt te bestaan dan is het hun verdiende loon, ik zal er in ieder geval geen traan om laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60378470
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:33 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, en waarom zijn ze vrijwillig vertrokken .. niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat .. dus niet de Bijbel, niet de Koran, maar in de Tanakh .. ook toen al moesten zij het land zuiveren van alle vijanden, tot op de laatste, zouden ze dat niet doen zouden zij gestraft worden met verdrijving en verbanning, en moesten verspreid over alle windstreken de terugkomst van de Heer afwachten die hun dan terug zou voeren naar het beloofde land.

Dus tja, omdat het ooit eens 'hun' land was nadat Mozes ernaar toe geleid werd, omdat er de laatste 2000 jaar altijd een kleine minderheid van Joden heeft gewoond (op Jeruzalem na, daar waren ze af en toe de meerderheid), nogmaals .. en ? Gaan we nu ook Australië terug geven aan de Aboriginals, Amerika aan de Amerikanen etc etc ?
[..]

Als je andermans grondgebied gaat bezetten moet je er rekening mee houden dat je op verzet stuit, dat je beschoten en dwars gezeten wordt, niet waar ? Ik blijf me verbazen over onze westerse arrogantie waarmee wij even menen te mogen bepalen hoe een volk tig 1000 kilometer verderop zich heeft te gedragen .. wij hebben besloten dat het land nu van de Joden is, want blabla , en dat heb je maar te accepteren als Arabier zijnde .. hoe dom ben je als je denkt dat dat zo werkt ?
Wat is jouw voorstel dan? Stel Israël trekt zich terug uit die bezette gebieden? En toch blijven de bommen op Israël vallen? Wat is jouw voorstel dan aan Israël om die bombardementen en aanslagen te laten ophouden? Het is heel makkelijk om iemand dom te noemen omdat die een mening heeft over. Die heb jij natuurlijk net zo goed over deze situatie. Maar wat voor oplossingen zouden er dan gezocht moeten worden wanneer het bombaderen toch niet stopt en de aanslagen evenmin nadat ze het grondgebied wat bezet is teruggegeven hebben en Israël weer op de vastgestelde grenzen leeft (de plek die gekocht is)?

Ik ben eigenlijk nu na al die reacties hier vooral nieuwsgierig naar jouw ideeën. A.u.b niet weer over "vroeger was het niet van de Joden' beginnen, want je sprak net tegen dat mensen niet over vroeger moesten gaan praten, maar over de huidige verleden tijd. Dus tot en met 50 jaar terug zeg maar. Vanaf het moment dat Israël er was. Dus hoe zou jij de voortdurende stroom bommen en aanslagen oplossen wanneer ze toch niet stoppen na teruggave?
quote:
niet omdat de opstand was neergeslagen, dat was alleen het teken, maar omdat het zo in hun heilig boek staat
Vreemd....ze waren in het beloofde land en kregen een teken om te vertrekken? Ja het is maar wat je er van maakt hè, maar we zouden er de bijbel niet bijhalen. Tenminste heb je mij niet zien doen. Dit puntje moest ik wel even melden

Ik zeg dat dus wel, want net als de oorlogen in de geschiedenis, waren nu de Arabieren degene die verloren. Wil je het niet accepteren? Dan is oorlog inderdaad een optie, maar dan vind ik het wel selectief denken dat je wel de Israëlieten veroordeelt (die deden namelijk precies hetzelfde als ook de Islamieten, Turken enz in die tijd)

En waarom mogen wij hier onze mening in negatieve aard wel geven wanneer het over het westen of Israël gaat, maar moeten wij die als westerse voor ons houden wanneer het over het Midden- Oosten gaat? (of het moet tegen Israël zijn) Dus eigenlijk mag alleen iemand die moslims is of geen westerse zich negatief uitlaten over de situatie daar? Ja, een negatieve mening over Israël mag dan weer wel. Oh ja, die mening heb je van mij al gelezen, maar eigenlijk mag ik alleen begrip hebben voor de Palestijnen en moet ten alle tijden alles veroordelen en zeggen dat Israël helemaal moet opbokken daar? Dan zullen er dus meerdere moeten opbokken daar. Geen Turkije ..geen Irak. Geen Jordanië enz enz. Alles weer terug naar Egypte

Het is niet anders. Wil je anders? Moet je oorlog voeren...zoals heel vroeger Jeruzalem al veel vaker door landen is veroverd. Het was in ieder geval in het begin ook geen palestijns gebied, maar gebied van de Egyptenaren.

Oh ja, het moeten komt er een beetje minder leuk uit, maar zo bedoel ik het niet. Wat is voor jou de oplossing voor het stoppen van de bombardementen en aanslagen wanneer de bezette gebieden terug worden gegeven en Israël zich weer achter de grenzen gaat leven die vastgesteld zijn? Oh ja, kunnen de Joden uiteraard (die nog die kant op willen trekken) ook in vrede en gelijkheid leven in de omliggende landen uiteraard, want daar zou gelijkheid met de burgers van alle komaf in een hoog vaandel staan en uiteraard mag iedere Jood dan een groot gebied kopen en zich als eigenaar benoemen, want dat moet ook mogen in Israël. Wat zou dat gebied dan een mooi stukje wereld zijn..In vrede naast elkaar leven, met ieder een eigen stukje land

De selectiviteit qua mening valt mij voornamelijk op
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zondag 27 juli 2008 @ 15:51:16 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60378988
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?
Het VK heeft ook geen grondwet, toch voel ik me hier als minderheid zo vrij als het maar kan. De EU wil een grondwet, maar ik ben bang dat die mijn vrijheden slechts zal beperken.

Het wel of niet hebben van een grondwet zegt niets over de praktijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 27 juli 2008 @ 15:57:31 #112
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379093
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 17:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gast, beide kanten zitten fout. Wellicht moet jij je eens gaan inlezen in vorming van de Israelische staat en wat er zoal aan vooraf ging.
Dat zeg ik toch ook? Maar tussen slecht en slechter zit een verschil dat je wmb niet moet negeren.
quote:
We kunnen hele lul verhalen gaan houden over wie er erger is, wie er uiteindelijk gelijk heeft, etc. En voor je het weet ben je weer 60 jaar verder en zijn we nog geen stap verder.

Terug naar het oorspronkelijke topic: je kunt niet met droge ogen beweren dat Israel een baken van westerse waarden is (hetgeen ook duidelijk niet zo is) in het midden oosten. Je kunt niet eens stellen dat Israel op enige wijze meer gericht is op een oplossing dan hun vijanden.
het probleem is dat je Israel beoordeelt op Nederlandse waarden, en hun buren helemaal buiten beschouwing laat. Welk land in het Midden Oosten doet het beter dan Israel qua mensenrechten?
quote:
Vandaar dat zaken als uit de OP plaats vinden. En het lijkt eerder erger te worden dan beter.
Kortom, een veel te eenzijdig verhaal om echt serieus te nemen. Kijk nou eens naar wat beide kanten doen ipv alleen Israel, of alleen de Arabieren te veroordelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 27 juli 2008 @ 16:01:43 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379154
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 19:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vraag je waarom je dat land verlicht noemt .. je ziet wel dat ze achterlijke wetten hebben en een debiel beleid voeren, ik voeg eraan toe dat zij nog niet eens een grondwet hebben .. hoe kan je zoiets nou verlicht noemen, als je goed kijkt zijn ze net zo bezig als die 'tirannieke geitenneukers' ?

Ik bedoel maar, elk ander land waarvan de bestuurders het ene corruptieschandaal op het andere stapelen zouden wij een bananenrepubliek noemen, in het MO is het ineens een lichtend baken van beschaving ?
Kan je een land in het Midden Oosten noemen waar de mensenrechten beter worden gerespecteerd dan Israel? Met een vrije pers, leiders die vervolgd worden voor corruptie (dat Mubarak en Assad niet vervolgd worden voor corruptie ligt niet aan het feit dat ze niet corrupt zijn hoor) en mensenrechtenorganisaties die luid schreeuwen tegen hun eigen regering?
  zondag 27 juli 2008 @ 16:06:52 #114
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379217
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?
Nee, maar het ontkracht in elk geval de anti-semitische bewering dat de Joden na 1945 willekeurig een stuk land hebben gekozen en daar door het westen naartoe gebracht zijn.
quote:
Ga anders eens googelen op diaspora nakba, ze hebben dat land dik 1900 60 jaar geleden vrijwillig verlaten, op een handjevol na, dus het nu gaan claimen als rechtmatig bezit .. tsja ..
Even jouw onzinbewering veranderd in eenzelfde onzinbewering over de Palestijnen. De Romeinen waren echt niet lief tegen de Joden, die diaspora was echt niet volledig vrijwillig.
quote:
en als je het wil gaan hebben over 'door god gegeven', ga je dan ook aan die regels van die god houden en wachten tot die terugkomt en je terug gaat voeren zoals er in de voorspellingen staat .. het standpunt van de anti-zionisten en ook het mijne
Ik kijk liever naar de relevante, practische punten van de mensen die er nu wonen, Jood, Moslim, Christen, Druze, etc.
  zondag 27 juli 2008 @ 16:08:59 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379252
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dus!?

Dan mogen ze de Palestijnen gewoon blijven onderdrukken!?
Wat is je punt nou precies!?
Dat wordt toch niet gezegd? Je kan ook kritiek hebben op Israel en op de omliggende landen, terwijl je accepteert dat de omliggende landen nog achterlijker zijn.

Doe eens niet zo zwart - wit, fanatiekeling.
  zondag 27 juli 2008 @ 16:16:16 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379362
quote:
Op zondag 27 juli 2008 06:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat 100% van de bevolking daar onder militaire bezetting, ook wel bekend als dictatuur, leeft, maakt niet uit? Als er Arabieren vermoord worden is dat niet erg, zolang het maar niet door Joden is. Precies de mentaliteit die de Arabieren nog voor eeuwen achterlijk en dom zal houden.
quote:
Als je dan van mening bent dat Israel veel moois te bieden heeft zou je imo juist fel tegen de bezetting en alle ellende die er bij komt kijken moeten zijn. Het is een voortdurende vlek op het blazoen van Israel die er met geen enkele promotiecampagne af te wassen is, hoeveel miljoenen dollars of grote borsten je er ook tegenaan gooit.

Sex and the internet used to promote Israel

"Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden"

Sun City was ook een oase.

Ik ben ook tegen de bezetting van de WestBank en Gaza. Maar vergeet niet dat Israel in 60 jaar constant is aangevallen door de Arabieren om hun heen, en dat ze graag garanties willen dat dat ophoudt als ze die gebieden teruggeven. En de regen van Raketten na de teruggave van Gaza was nou niet echt bemoedigend.
  zondag 27 juli 2008 @ 16:18:02 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379386
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:33 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, dat vezet is er al zo'n 100 jaar en staat compleet los van de bezetting, maar is gebaseerd op Arabisch racisme.
pi_60379470
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:16 schreef Viajero het volgende:

Ik ben ook tegen de bezetting van de WestBank en Gaza. Maar vergeet niet dat Israel in 60 jaar constant is aangevallen door de Arabieren om hun heen, en dat ze graag garanties willen dat dat ophoudt als ze die gebieden teruggeven.
En waarom zijn ze dan in strijd met het Oslo-akkoord en terwijl het heel rustig was toch weer land gaan inpikken voor nederzettingen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60379595
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:19 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Wat is jouw voorstel dan? Stel Israël trekt zich terug uit die bezette gebieden? En toch blijven de bommen op Israël vallen? Wat is jouw voorstel dan aan Israël om die bombardementen en aanslagen te laten ophouden? Het is heel makkelijk om iemand dom te noemen omdat die een mening heeft over. Die heb jij natuurlijk net zo goed over deze situatie. Maar wat voor oplossingen zouden er dan gezocht moeten worden wanneer het bombaderen toch niet stopt en de aanslagen evenmin nadat ze het grondgebied wat bezet is teruggegeven hebben en Israël weer op de vastgestelde grenzen leeft (de plek die gekocht is)?
uhm, gekocht .. er zijn een paar stukken grond gekocht, ja, ergens eind 19de, begin 20ste eeuw, veel van die kopers zijn weer vertrokken omdat het tegenviel ..
en tja, bezet gebied terug geven is nogal moeilijk, welbeschouwd is het hele gebied bezet namelijk, ingepikt met de behulp van westerse volken van tig kilometer verderop, afgezien dan van die paar stukken land die wel gekocht zijn ..
quote:
Ik ben eigenlijk nu na al die reacties hier vooral nieuwsgierig naar jouw ideeën. A.u.b niet weer over "vroeger was het niet van de Joden' beginnen, want je sprak net tegen dat mensen niet over vroeger moesten gaan praten, maar over de huidige verleden tijd. Dus tot en met 50 jaar terug zeg maar. Vanaf het moment dat Israël er was. Dus hoe zou jij de voortdurende stroom bommen en aanslagen oplossen wanneer ze toch niet stoppen na teruggave?
Misschien dat die onvoorwaardelijke steun die Israël krijgt van met name de USA maar eens moet ophouden, geen veto's meer bij resoluties en sancties bij het niet opvolgen ervan, ga Israël eindelijk eens dwingen om zich aan de verdragen te houden ..
quote:
Vreemd....ze waren in het beloofde land en kregen een teken om te vertrekken? Ja het is maar wat je er van maakt hè, maar we zouden er de bijbel niet bijhalen. Tenminste heb je mij niet zien doen. Dit puntje moest ik wel even melden
Niet de bijbel lieverd, hun boekie, de Tanakh, en ja, daarin staat dat ze alle vijanden in het beloofde land moeten vernietigen anders zullen ze het land niet beërven maar voor straf verspreid worden over alle windstreken, al wachtend op de eindtijd wanneer de heer terug komt etc etc ..
quote:
Ik zeg dat dus wel, want net als de oorlogen in de geschiedenis, waren nu de Arabieren degene die verloren. Wil je het niet accepteren? Dan is oorlog inderdaad een optie, maar dan vind ik het wel selectief denken dat je wel de Israëlieten veroordeelt (die deden namelijk precies hetzelfde als ook de Islamieten, Turken enz in die tijd)
Fout, de Arabieren hebben samen met de Engelsen de Ottomanen verslagen, er zijn afspraken gemaakt over wat er met die gebieden zou gebeuren en de Engelsen hebben die niet/maar gedeeltelijk gehouden .. ziehier de oorzaak waarom men ons onbetrouwbare gesprekspartners vindt, wij, de westerlingen, hebben ons niet aan de gemaakte afspraken gehouden
quote:
En waarom mogen wij hier onze mening in negatieve aard wel geven wanneer het over het westen of Israël gaat, maar moeten wij die als westerse voor ons houden wanneer het over het Midden- Oosten gaat? (of het moet tegen Israël zijn) Dus eigenlijk mag alleen iemand die moslims is of geen westerse zich negatief uitlaten over de situatie daar? Ja, een negatieve mening over Israël mag dan weer wel. Oh ja, die mening heb je van mij al gelezen, maar eigenlijk mag ik alleen begrip hebben voor de Palestijnen en moet ten alle tijden alles veroordelen en zeggen dat Israël helemaal moet opbokken daar? Dan zullen er dus meerdere moeten opbokken daar. Geen Turkije ..geen Irak. Geen Jordanië enz enz. Alles weer terug naar Egypte

Het is niet anders. Wil je anders? Moet je oorlog voeren...zoals heel vroeger Jeruzalem al veel vaker door landen is veroverd. Het was in ieder geval in het begin ook geen palestijns gebied, maar gebied van de Egyptenaren.
hehe, je begint het te zien als wat het is, een oorlog ... als je nu ook nog zou zien dat Israël met provocaties zoals deze keer op keer elke kans op vrede heeft getorpedeerd ..
Ik bedoel maar, neem de eerder genoemde Oslo-verdragen, voor de camera's mooi weer spelen maar in de bezette gebieden wordt meer onteigend en platgewalst als in de maanden ervoor en niemand die dat hoort/leest, ja, jaren later, op internet, in een verslag van de UN die elke omgewalsde olijfboom tellen,
anyway, en als je dan een reactie krijgt op die provocaties, er worden weer wat raketten afgeschoten, dan zijn de Palestijnen de boeman, die houden zich niet aan de verdragen
quote:
Oh ja, het moeten komt er een beetje minder leuk uit, maar zo bedoel ik het niet. Wat is voor jou de oplossing voor het stoppen van de bombardementen en aanslagen wanneer de bezette gebieden terug worden gegeven en Israël zich weer achter de grenzen gaat leven die vastgesteld zijn? Oh ja, kunnen de Joden uiteraard (die nog die kant op willen trekken) ook in vrede en gelijkheid leven in de omliggende landen uiteraard, want daar zou gelijkheid met de burgers van alle komaf in een hoog vaandel staan en uiteraard mag iedere Jood dan een groot gebied kopen en zich als eigenaar benoemen, want dat moet ook mogen in Israël. Wat zou dat gebied dan een mooi stukje wereld zijn..In vrede naast elkaar leven, met ieder een eigen stukje land
zoals ik al zei, kappen met die onvoorwaardelijke steun ondanks het feit dat resoluties aan de laars gelapt worden, samen met uitspraken van het internationaal gerechtshof, laat het ze zelf maar uitknokken
quote:
De selectiviteit qua mening valt mij voornamelijk op
ach, mijn mening is nog gematigd vergeleken met de anti-zionisten die in Jeruzalem wonen
pleased to meet you
pi_60379793
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nogmaals, dat vezet is er al zo'n 100 jaar en staat compleet los van de bezetting, maar is gebaseerd op Arabisch racisme.
ja nou wordt die leuk, ze gaan zich dus niet verzetten tegen een bezetting maar puur omdat het Joden zijn ?
Vandaar dat hun wel land werd verkocht in het begin, iets wat nu omgekeerd btw niet meer mogelijk is, je mag als niet-jood geen land/huis kopen ?

En zoals ik al zei, iedere plaatselijke bevolking krijgt het benauwd van een te grote instroom van vreemdelingen, ook wij Nederlanders zijn daarmee bekend, ondanks onze tolerantie tov vreemdelingen
pleased to meet you
  zondag 27 juli 2008 @ 16:46:34 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60379809
als palestijnen echt een eigen land wilden hebben en niet als eeuwig verstoten nomande door het leven wilden gaan, dan hadden ze arafat wel meer gedwongen om een palestijnse staat uit te roepen.
nu zijn de 'palestijnen' in bepaalde gebieden gewoon arabieren waar geen enkele consensus naast het geschreven woord in de koran is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 juli 2008 @ 16:51:19 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60379873
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

ja nou wordt die leuk, ze gaan zich dus niet verzetten tegen een bezetting maar puur omdat het Joden zijn ?
Vandaar dat hun wel land werd verkocht in het begin, iets wat nu omgekeerd btw niet meer mogelijk is, je mag als niet-jood geen land/huis kopen ?

En zoals ik al zei, iedere plaatselijke bevolking krijgt het benauwd van een te grote instroom van vreemdelingen, ook wij Nederlanders zijn daarmee bekend, ondanks onze tolerantie tov vreemdelingen
Ja. De Joden van Hebron woonden al eeuwen daar, en werden in 1929 vermoord en verdreven. En Joden mogen niet eens in de meeste Arabische landen zijn, laat staan een huis kopen. Wat voor zover ik weet voor Israelische Arabieren wel mogelijk is.
  zondag 27 juli 2008 @ 17:13:03 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60380224
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat me vaak opvalt is dat dezelfde mensen die zeggen dat Nederland immigranten beter moet behandelen volledig blind zijn voor het extreme racisme van de Palestijnen.

Wat is het verschil tussen Wilders die zegt dat hij geen Moslim immigratie meer wil, en de Palestijnen die zeggen dat ze geen enkele Jood in Palestina willen hebben?

Juist, Wilders is toleranter want hij pleit niet voor het uitzetten van alle Moslims.

Je sluit je dus aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die Joden.. ).
  zondag 27 juli 2008 @ 17:32:53 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60380535
wat mij het meest opvalt zijn de linkse mensen die altijd voor de underdog zijn, maar dat bij joden ineens laten varen. immers, er zijn een paar miljard moslims (inclusief het meest getergde volk door moslims, de palestijnen) en 16 miljoen joden. die joden moeten we koesteren als het om humanisme gaat. ook als het om creativiteit gaat trouwens. eigenlijk zijn joden supermoslims en superchristenen.
  zondag 27 juli 2008 @ 17:44:10 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60380746
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
wat mij het meest opvalt zijn de linkse mensen die altijd voor de underdog zijn, maar dat bij joden ineens laten varen. immers, er zijn een paar miljard moslims (inclusief het meest getergde volk door moslims, de palestijnen) en 16 miljoen joden. die joden moeten we koesteren als het om humanisme gaat. ook als het om creativiteit gaat trouwens. eigenlijk zijn joden supermoslims en superchristenen.
De Joden zijn geen underdog meer. 5 miljoen Joden hebben laten zien dat ze superieur zijn aan de honderden miljoenen Arabieren in Egypte, Syrie, Irak, Libanon, Jordanie, Saudi Arabie, Lybie en Palestina (om alleen de landen te noemen die soldaten naar Israel hebben gestuurd om het van de kaart te vegen).
pi_60380971
Viajero, zou je me misschien een lijstje kunnen geven van landen waar joden niet mogen wonen?
  zondag 27 juli 2008 @ 17:59:19 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60380976
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Joden zijn geen underdog meer. 5 miljoen Joden hebben laten zien dat ze superieur zijn aan de honderden miljoenen Arabieren in Egypte, Syrie, Irak, Libanon, Jordanie, Saudi Arabie, Lybie en Palestina (om alleen de landen te noemen die soldaten naar Israel hebben gestuurd om het van de kaart te vegen).
ze zijn voor mij ook nooit underdog geweest omdat ik het briljante en zelfkritische mensen vind. qua getal zijn het de underdogs, maar daar heeft links dan ineens geen woorden voor. snappie?
  zondag 27 juli 2008 @ 17:59:46 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60380984
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef Xith het volgende:
Viajero, zou je me misschien een lijstje kunnen geven van landen waar joden niet mogen wonen?
en palestijnen? doe jij dat lijstje?
pi_60381007
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je sluit je dus aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die Joden.. ).
En nogmaals, jij doet weer hetzelfde, je sluit je aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die arabiers doen het veel erger!).

Iedereen in dit topic zou best wat rationeeler mogen zijn.
pi_60381011
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en palestijnen? doe jij dat lijstje?
?
  zondag 27 juli 2008 @ 18:04:54 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60381074
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:01 schreef Xith het volgende:

[..]

?

shit for brains? must feel moussie.
pi_60381080
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

shit for brains? must feel moussie.
?
  zondag 27 juli 2008 @ 18:10:45 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60381154
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:05 schreef Xith het volgende:

[..]

?
pi_60381203
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het snap, die post was een 'Ja, maar die palastijnen doen het erger...' post toch?
  zondag 27 juli 2008 @ 18:27:11 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60381418
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:13 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het snap, die post was een 'Ja, maar die palastijnen doen het erger...' post toch?
nee die post was een: palestijnen zijn gedekt door miljoenen islamieten die uit het boek dat ze kennen, geheel gekopieerd van de joden, maar dat terzijde, leren dat de joden in de zee moeten worden gedreven.

typisch geval van kanslozen die in de meerderheid zijn en iets moois kapot maken.

dat dus.
  zondag 27 juli 2008 @ 18:33:48 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381508
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:00 schreef Xith het volgende:

[..]

En nogmaals, jij doet weer hetzelfde, je sluit je aan bij een groep vol haat en intolerantie, en ipv ze daarop aan te spreken, probeer je het te rechtvaardigen (ja, maar die arabiers doen het veel erger!).

Iedereen in dit topic zou best wat rationeeler mogen zijn.
Ik heb Israelisch racisme, nederzettingen, het buldozeren van huizen en de rechtsongelijkheid tov Arabieren bekritiseerd in meerdere posts hier.

Dat jij daar strak overheen leest is niet mijn schuld.

Waarom is iedereen hier, jij inclusief, zo blind voor het feit dat je ook beide kanten kan bekritiseren?
  zondag 27 juli 2008 @ 18:35:12 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381526
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:59 schreef Xith het volgende:
In elk geval Palestina, de VAE en Saudi Arabie. In andere landen hebben ze een paar Joden over, en doen daarom net alsof ze tolerant zijn tegen Joden.
  zondag 27 juli 2008 @ 18:41:32 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381608
Daarnaast mag je muv Egypte en Jordanie geen enkel Arabisch land bezoeken met een stempel van Israel in je paspoort (wat de Israelis om die reden ook niet geven), laat staan met een Israelisch paspoort.
  zondag 27 juli 2008 @ 18:42:46 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381623
Xith, bovenstaande post met kritiek op Arabische landen wil niet zeggen dat ik vind dat alle Arabieren moeten worden uitgeroeid en dat de Joden over de wereld moeten heersen.

Even voor de duidelijkheid.
pi_60381688
quote:
Op zondag 27 juli 2008 16:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja. De Joden van Hebron woonden al eeuwen daar, en werden in 1929 vermoord en verdreven. En Joden mogen niet eens in de meeste Arabische landen zijn, laat staan een huis kopen. Wat voor zover ik weet voor Israelische Arabieren wel mogelijk is.
Huh, hoe kom je op het idee dat de Joden niet in de meeste arabische landen mogen zijn .. om te beginnen hebben ze daar al die eeuwen heel wat vrediger kunnen wonen dan hier en waren daar niet aan restricties gebonden zoals de Joden hier, maw, ze mochten wel land bezitten, huizen kopen etc ..

en nee, een arabische Israëliër mag geen land/huis kopen in Israël
pleased to meet you
pi_60381786
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat me vaak opvalt is dat dezelfde mensen die zeggen dat Nederland immigranten beter moet behandelen volledig blind zijn voor het extreme racisme van de Palestijnen.

Wat is het verschil tussen Wilders die zegt dat hij geen Moslim immigratie meer wil, en de Palestijnen die zeggen dat ze geen enkele Jood in Palestina willen hebben?

Juist, Wilders is toleranter want hij pleit niet voor het uitzetten van alle Moslims.

Extreme racisme .. tjeemig man, hun land is ingepikt, geen wonder dat ze de Zionisten haten, net zoals wij toen hier de Duitsers hebben gehaat, tot tig jaar na dato ..

Wilders is wat dat aangaat net de Arabier van toen, verdere instroom aan banden leggen omdat je bang bent anders binnenkort zelf een minderheid te zijn ..

en fyi, niet blind zijn voor de grove schendingen van mensenrechten zoals gebeurt door de Israëliërs wil niet zeggen dat ik mij bij een of andere groep aansluit .. ga eens opzouten met die 'you're either for us of against us' retoriek
pleased to meet you
  zondag 27 juli 2008 @ 18:54:24 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381793
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh, hoe kom je op het idee dat de Joden niet in de meeste arabische landen mogen zijn .. om te beginnen hebben ze daar al die eeuwen heel wat vrediger kunnen wonen dan hier en waren daar niet aan restricties gebonden zoals de Joden hier, maw, ze mochten wel land bezitten, huizen kopen etc ..

en nee, een arabische Israëliër mag geen land/huis kopen in Israël
Ja, ze waren geen tweederangsburgers en er waren geen periodieke pogroms. Ze zijn in 1948 ook niet op gewelddadige wijze verdreven uit meerdere landen.

Als ik leugens wil horen dan ga ik wel naar Islamistische haatsites, ok?
  zondag 27 juli 2008 @ 18:59:15 #143
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60381869
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Extreme racisme .. tjeemig man, hun land is ingepikt, geen wonder dat ze de Zionisten haten, net zoals wij toen hier de Duitsers hebben gehaat, tot tig jaar na dato ..
"Ik ontken het niet, maar die Joden.. "

Valt ook niet te ontkennen want dat is het officiele standpunt van zowel Hamas als Fatah.

Je kan het begrijpen, maar het klakkeloos accepteren onder het mom "Ja, maar die Joden.." draagt niet bij aan een oplossing, maar aan het achterlijk houden van de Arabieren. Ze hebben vooral zichzelf ermee.
quote:
Wilders is wat dat aangaat net de Arabier van toen, verdere instroom aan banden leggen omdat je bang bent anders binnenkort zelf een minderheid te zijn ..

en fyi, niet blind zijn voor de grove schendingen van mensenrechten zoals gebeurt door de Israëliërs wil niet zeggen dat ik mij bij een of andere groep aansluit .. ga eens opzouten met die 'you're either for us of against us' retoriek
Ik heb jou niet een keer de Arabieren zien bekritiseren, terwijl ik een berg kritiekpunten op Israel heb aangedragen. Je bent voor zover ik hier kan lezen volledig blind voor mensenrechtenschendingen aan Arabische kant.

En dan vind je het vreemd dat ik jou als nogal eenzijdig zie.
pi_60381882
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
Xith, bovenstaande post met kritiek op Arabische landen wil niet zeggen dat ik vind dat alle Arabieren moeten worden uitgeroeid en dat de Joden over de wereld moeten heersen.

Even voor de duidelijkheid.
Nee, maar tot je laatste paar posts werd elk kritiek op israel door jou gevolgd met een 'maar in X is het nog slechter'-achtige post
  zondag 27 juli 2008 @ 19:02:29 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60381905
het wordt steeds erger met links, dhimmi's en moslims. ze gaan steeds meer geloven in de eeuwige jude. beangstigend trouwens.
pi_60382089
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, ze waren geen tweederangsburgers en er waren geen periodieke pogroms. Ze zijn in 1948 ook niet op gewelddadige wijze verdreven uit meerdere landen.

Als ik leugens wil horen dan ga ik wel naar Islamistische haatsites, ok?
Ze waren/zjn net als de christenen een beschermde minderheid .. en nee, dat gaat de laatste 100 jaar (zo pakweg) niet echt goed, maar voor die tijd was het voor minderheden goed toeven in die streken daar, je was dan weliswaar tweederangsburger met minder rechten (en plichten) maar je kon iig wel in vrede leven, of beter gezegd een flink stuk vrediger dan in deze streken ..

En op gewelddadige wijze verdreven, tsja, veel van die aanslagen op joodse instellingen, waarbij die van 1953 in Bagdad wel de bekendste is, zijn gepleegd door joodse ondergrondse organisaties, voorlopers van de Mossad en niet door Arabieren .. en dat zeggen de Joden uit die landen zelf, dus niet een of andere islamitische haatsite
pleased to meet you
pi_60382096
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:02 schreef zoalshetis het volgende:
het wordt steeds erger met links, dhimmi's en moslims. ze gaan steeds meer geloven in de eeuwige jude. beangstigend trouwens.
der ewige jude is tegenwoordig moslim
pleased to meet you
  zondag 27 juli 2008 @ 19:24:47 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60382204
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:00 schreef Xith het volgende:

[..]

Nee, maar tot je laatste paar posts werd elk kritiek op israel door jou gevolgd met een 'maar in X is het nog slechter'-achtige post
En als je daar geen echte argumenten tegenin kan brengen is het heel leuk om telkens mijn woorden om te draaien en mij onvolledig te citeren, maar dat is typisch trol gedrag.

Ik weiger alleen kritiek op een kant te leveren, ik weiger ook om beide kanten als evengoed of even slecht te zien.

En ik draag genoeg argumenten daarvoor aan, maar als jij alleen domme oneliners kan aandragen dan kan je beter ergens anders gaan trollen.
pi_60382353
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

En als je daar geen echte argumenten tegenin kan brengen is het heel leuk om telkens mijn woorden om te draaien en mij onvolledig te citeren, maar dat is typisch trol gedrag.

Ik weiger alleen kritiek op een kant te leveren, ik weiger ook om beide kanten als evengoed of even slecht te zien.

En ik draag genoeg argumenten daarvoor aan, maar als jij alleen domme oneliners kan aandragen dan kan je beter ergens anders gaan trollen.
Wat een trieste reactie van je Viojero, had toch echt volwassener van je verwacht. Wat voor argumenten zou ik er tegen in willen brengen? Heb je me ergens in dit topic zien zeggen dat Israel erger is dan de Arabische landen erom heen? Nee. Maar blijkbaar vind je 'Het is erger in X' een geldig argument, want ik moet er blijkbaar iets tegenin brengen.

Dat je in elke post zegt 'ik lever ook kritiek op Israel!' maakt het niet minder dat je erna automatisch je wonder argument eraan toevoegd: 'maar ergens anders is het slechter' of 'maar joden worden zelf ook slecht behandeld'. Is het erg als ik daar niet eens iets tegenin wil brengen, ik verlaag me niet tot 'maar zij doen het ook!!'

Ook passend dat je anderen dit verwijt, terwijl je zelf ook al 2x hierop bent gewezen. Heb toch eens wat zelf-reflecterend vermogen.

Dit topic gaat over Israel - en in elke van je troll posts probeer je dit om te buigen naar Arabie of de arabische landen. Je bent niets anders dan een PVVer die bij kritiek over Wilders gaat zeuren over de PVDA.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:37:23 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60382372
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze waren/zjn net als de christenen een beschermde minderheid .. en nee, dat gaat de laatste 100 jaar (zo pakweg) niet echt goed, maar voor die tijd was het voor minderheden goed toeven in die streken daar, je was dan weliswaar tweederangsburger met minder rechten (en plichten) maar je kon iig wel in vrede leven, of beter gezegd een flink stuk vrediger dan in deze streken ..

En op gewelddadige wijze verdreven, tsja, veel van die aanslagen op joodse instellingen, waarbij die van 1953 in Bagdad wel de bekendste is, zijn gepleegd door joodse ondergrondse organisaties, voorlopers van de Mossad en niet door Arabieren .. en dat zeggen de Joden uit die landen zelf, dus niet een of andere islamitische haatsite
Waarom kom je dan in de eerste plaats met die leugens als je er nu al direct de laatste 100 jaar vanaf moet halen? Zijn de laatste 100 jaar niet relevant? Dacht je dat niemand hier door die doorzichtige leugens heen zou prikken?

Daarnaast waren er daarvoor ook al veel pogroms, Europa en de Islamitische wereld ontlopen elkaar weinig als het om antisemitisme gaat. En waren er in 1948 ook vele pogroms. heb je ergens bewijs voor je schandalige stelling dat de Joden uit Arabische landen door andere Joden verdreven zouden zijn? Joden in die landen zelf zijn absoluut niet vrij om hun eerlijke mening te geven, ik dacht dat je enigszins een idee had van wat er met dissidenten gebeurt in dergelijke landen? Oh nee, zolang Arabieren op grove manieren mensenrechten schenden (met veel meer Arabische slachtoffers dan ooit door Israel gemaakt) wil moussie het niet zien, of is het niet interessant.

Rot op met je Islamistische propaganda. Ik google wel op Hamas homepage als ik domme, historisch inaccurate haat wil lezen.
pi_60382375
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
quote:
AS EASY as it is to dismiss clichés as banal and misleading, the troubling problem is that they often cloak an essential truth. Scoffs and derision often greet the cliché that “one man’s terrorist is another man’s freedom fighter.” Yet freedom fighters is exactly how Israelis view the early Zionists who fought in 1947 for the establishment of Israel—and how Palestinians now consider their fighters resisting Israeli occupation.

The reality is that when faced with a superior military force, such as Britain possessed in 1947 and Israel does today against the Palestinians, terror is the underdog’s only viable weapon. Once a state has been established and legitimized, however, as in the cases of Israel and South Africa, the former “terrorists” tend to gain a veil of legitimacy as well. But legitimacy is now being denied Hamas. Even though Palestinians elected a Hamas-led government in free and fair elections, Israel denies it legitimacy on the grounds that Hamas is a terrorist organization.
pleased to meet you
  zondag 27 juli 2008 @ 19:42:46 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60382452
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:35 schreef Xith het volgende:

[..]

Wat een trieste reactie van je Viojero, had toch echt volwassener van je verwacht. Wat voor argumenten zou ik er tegen in willen brengen? Heb je me ergens in dit topic zien zeggen dat Israel erger is dan de Arabische landen erom heen? Nee. Maar blijkbaar vind je 'Het is erger in X' een geldig argument, want ik moet er blijkbaar iets tegenin brengen.

Dat je in elke post zegt 'ik lever ook kritiek op Israel!' maakt het niet minder dat je erna automatisch je wonder argument eraan toevoegd: 'maar ergens anders is het slechter' of 'maar joden worden zelf ook slecht behandeld'. Is het erg als ik daar niet eens iets tegenin wil brengen, ik verlaag me niet tot 'maar zij doen het ook!!'

Ook passend dat je anderen dit verwijt, terwijl je zelf ook al 2x hierop bent gewezen. Heb toch eens wat zelf-reflecterend vermogen.

Dit topic gaat over Israel - en in elke van je troll posts probeer je dit om te buigen naar Arabie of de arabische landen. Je bent niets anders dan een PVVer die bij kritiek over Wilders gaat zeuren over de PVDA.
Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:43:26 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60382469
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
[..]
wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
pi_60382796
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom kom je dan in de eerste plaats met die leugens als je er nu al direct de laatste 100 jaar vanaf moet halen? Zijn de laatste 100 jaar niet relevant? Dacht je dat niemand hier door die doorzichtige leugens heen zou prikken?

Daarnaast waren er daarvoor ook al veel pogroms, Europa en de Islamitische wereld ontlopen elkaar weinig als het om antisemitisme gaat. En waren er in 1948 ook vele pogroms. heb je ergens bewijs voor je schandalige stelling dat de Joden uit Arabische landen door andere Joden verdreven zouden zijn? Joden in die landen zelf zijn absoluut niet vrij om hun eerlijke mening te geven, ik dacht dat je enigszins een idee had van wat er met dissidenten gebeurt in dergelijke landen? Oh nee, zolang Arabieren op grove manieren mensenrechten schenden (met veel meer Arabische slachtoffers dan ooit door Israel gemaakt) wil moussie het niet zien, of is het niet interessant.

Rot op met je Islamistische propaganda. Ik google wel op Hamas homepage als ik domme, historisch inaccurate haat wil lezen.
Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggen

En wablief, ontloopt elkaar niet zoveel .. ? Je gaat even doen alsof de holocaust niet is gebeurt omdat het je beter uitkomt ?

En ja, ik weet wat er met dissidenten gebeurt in die landen, helaas gebeurt dat in heel veel landen, niet alleen in specifiek islamitische, maar dat is voor mij geen reden om grove fouten van een volk dat ik hoger had geacht door de vingers te zien .. zo kan je alles wel weg-relativeren

Wat die aanslagen aangaat, daar heb ik het eerst van gehoord door een paar Iraanse Joden, voor de revolutie, op mijn vraag waarom zij niet in Israël gingen wonen .. ik heb dat toen nog opgezocht in de bieb (jaja, zo ging dat toen) .. ik zal eens kijken of ik het online kan vinden, het was een onderafdeling van de stern-gang die dat deed, zo'n rare letter/cijfercombinatie, kan er even niet opkomen .. maar ja, dat zal even moeten wachten, krijg zo visite ..
Het is echt waar niet voor niets dat ik zo gedesillusioneerd ben wat bepaalde stromingen binnen de samenleving daar aangaat, de oude garde van ex-terroristen (volgens de Britten dan, zoals zo mooi gezegd in dat artikel op Washington Report, one man's freedom fighter is another man's terrorist) maakt blijkbaar nog steeds de dienst uit en zal niet rusten voor de droom van Groot Israël realiteit is .. het enige wat ze hoeven te doen is keer op keer met dit soort aankondigingen te komen
pleased to meet you
pi_60382886
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Het artikel bevalt niet dus gaan we maar persoonlijk aanvallen .. ach ja

fyi .. niet klein maar gemiddeld, ik haat niets en niemand, nog niet eens mijn ex en die zou het echt verdienen, ik moet helaas gebruik maken van een uitkering, klopt, niet mijn keuze, ik gun een ander hetzelfde als mezelf, namelijk het beste .. en wat is jezelf bedruipen in zieligheid ?
pleased to meet you
  zondag 27 juli 2008 @ 20:10:55 #156
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60382914
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat de laatste 100 jaar niet zo goed door onze bemoeienis daar, het niet nakomen van afspraken .. je eigen agenda opleggen

En wablief, ontloopt elkaar niet zoveel .. ? Je gaat even doen alsof de holocaust niet is gebeurt omdat het je beter uitkomt ?

En ja, ik weet wat er met dissidenten gebeurt in die landen, helaas gebeurt dat in heel veel landen, niet alleen in specifiek islamitische, maar dat is voor mij geen reden om grove fouten van een volk dat ik hoger had geacht door de vingers te zien .. zo kan je alles wel weg-relativeren

Wat die aanslagen aangaat, daar heb ik het eerst van gehoord door een paar Iraanse Joden, voor de revolutie, op mijn vraag waarom zij niet in Israël gingen wonen ..
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?
quote:
ik heb dat toen nog opgezocht in de bieb (jaja, zo ging dat toen) .. ik zal eens kijken of ik het online kan vinden, het was een onderafdeling van de stern-gang die dat deed, zo'n rare letter/cijfercombinatie, kan er even niet opkomen .. maar ja, dat zal even moeten wachten, krijg zo visite ..
Het is echt waar niet voor niets dat ik zo gedesillusioneerd ben wat bepaalde stromingen binnen de samenleving daar aangaat, de oude garde van ex-terroristen (volgens de Britten dan, zoals zo mooi gezegd in dat artikel op Washington Report, one man's freedom fighter is another man's terrorist) maakt blijkbaar nog steeds de dienst uit en zal niet rusten voor de droom van Groot Israël realiteit is .. het enige wat ze hoeven te doen is keer op keer met dit soort aankondigingen te komen
Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...

En ja, Lehi waren een stel teringleijers, maar de meeste Joden zijn gevlucht voor Arabische terreur.
pi_60384627
Het bouwen van nederzetting op de Westelijke Jordaanoever staat gelijk aan olie op het vuur gooien. De extremistische nationalisten die daar achter zitten zijn IMHO net zo erg als de fascisten van Hamas. In beide gevallen gaat het om lui die zich rucksichtlos voortplanten en die geloof boven rede stellen. Wat mij verontrust is dat als je naar het aantal geboortes in die regio kijkt, dat de extremisten zich harder voortplanten dan de gematigden. Een tijdbom.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60385620
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zou elke regel kunnen beantwoorden, maar jij bent een trol waar ik niet meer op reageer.
Ach gut
pi_60385638
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:50 schreef Lyrebird het volgende:
Het bouwen van nederzetting op de Westelijke Jordaanoever staat gelijk aan olie op het vuur gooien. De extremistische nationalisten die daar achter zitten zijn IMHO net zo erg als de fascisten van Hamas. In beide gevallen gaat het om lui die zich rucksichtlos voortplanten en die geloof boven rede stellen. Wat mij verontrust is dat als je naar het aantal geboortes in die regio kijkt, dat de extremisten zich harder voortplanten dan de gematigden. Een tijdbom.
Rationaliteit meldt zich in het topic.
  zondag 27 juli 2008 @ 23:05:47 #160
46960 StefanP
polemicist
pi_60386205
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).

Dus de bewindslieden die kijken wel uit om Israel te hard verbaal aan te vallen, laat staan te dreigen met sancties.

Het zit je nogal hoog he? Tip: laat je eens wat minder indoctrineren door je socialistische media. Israel en de VS worden al zeker tien jaar zwart gemaakt in jullie gesubsidieerde, politiek getinte omroepen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60388180
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:10 schreef Viajero het volgende:
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?
Aardig wat zijn wel gevlucht, waarvan velen btw naar de VS en niet naar Israël, anderen zijn gebleven .. waar het om gaat is dat die aanslagen toen niet werden gepleegd door Arabieren maar net als bij de aanslag op het King David Hotel door als Arabier verklede Joden
quote:
Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...
tjsa, en dat is nou juist trickie, one man's terrorist is other man's freedom fighter .. het is een oorlogssituatie daar, dus hoe kan je een verzetsstrijder nou een terrorist noemen .. het equivalent van sticks and stones tegenover een machinegeweer, je hebt eigenlijk geen kans ?
En als de overwinnende kant zich nou normaal zou gedragen, maar nee, het is iedere keer weer van dit soort bullshit, weer de knuppel in het hoenderhok, weer provoceren
quote:
En ja, Lehi waren een stel teringleijers, maar de meeste Joden zijn gevlucht voor Arabische terreur.
de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars
pleased to meet you
pi_60400165
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:40 schreef Xith het volgende:

[..]

Rationaliteit meldt zich in het topic.
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60401305
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
pi_60402335
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:45 schreef Xith het volgende:

[..]

Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
Strikt genomen kan ik mij niet vinden in het bestaansrecht van wat voor land dan ook. Het is allemaal machtsdenken en we zijn er maar even. Voor je het weet heb je dat stukje grond op je buik, vooral als je erom gaat knokken.

Ik kan mij wél vinden in het bestaansrecht van mensen, met alles erop en eraan. Dus Israël, doe d'r eens wat aan, 't is zo simpel en banaal om met geld en middelen achter de hand anderen het leven onmogelijk te maken, te simpel voor het zogenaamde westers en geciviliseerd denken!!
pi_60687093
quote:
ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60691488
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd

en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..

maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
pleased to meet you
pi_60691676
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd

en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..

maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
Ik doelde de diaspora en de Middeleeuwen. Maar dat was meer een terzijde.
pi_60691955
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?

En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Oh, dat is wel duidelijk: provoceren. En als de Palestijnen vervelend terug gaan doen, kunnen ze er weer opslaan en de VSvA en de EU commentaar hebben kunnen ze weer zielig doen.

De TT suggereert dat Israel de laatste tien jaar wel geloofwaardig is geweest. Lijkt me ten onrechte.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:06:09 #169
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60692138
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_60692363
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Verrek, ik dacht dat je soms gewoon cynisch was als parodie. En dus leuk en slim. Maar je hebt gewoon geen argumenten. Dus vervelend en dom.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60692469
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.

Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
pi_60694535
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
pi_60709587
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
Over vervelend en dom gesproken.
pi_60709693
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60714667
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
[..]

Inderdaad.

De joden kozen zelf massamoordernaar Begin verantwoordelijk voor de slachting bij Deir Yassin en de bomaanslag op het King David Hotel waarbij 90 doden vielen
pi_60714841
En we zijn weer bij de joden en de hotels beland.
pi_60720392
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:41 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
Welke tegenstelling dan? Ik zie vooral nuance en slagen om de arm. En ik vind het getuigen van intelligentie om niet een ander blindelings na te praten.
pi_60720470
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?
Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?
pi_60733343
Hij vindt het niet slim! Duyvendak spreekt!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 04:00:13 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60752507
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?
waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?
pi_60756230
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 04:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?
Had gehoopt dat hij een Turk was dus doe maar Muhammed en Mustafa

Maar volgens mij heb jij niet de reacties gelezen van Kees in bepaalde WFL topics... hij is bepaald niet pro-Islam (dat was paar maanden geleden dan.. ben eruit geweest).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60757120
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:47 schreef Apropos het volgende:
En we zijn weer bij de joden en de hotels beland.
Inconsequent en hypocriet geklaag. En je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:39:08 #183
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60757436
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Had gehoopt dat hij een Turk was dus doe maar Muhammed en Mustafa

Maar volgens mij heb jij niet de reacties gelezen van Kees in bepaalde WFL topics... hij is bepaald niet pro-Islam (dat was paar maanden geleden dan.. ben eruit geweest).
hij is in iedergeval wel anti-joods. siert hem ook niet.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:39:51 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60757453
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inconsequent en hypocriet geklaag. En je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
actie-reactie. is dat hypocriet?
pi_60757564
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

actie-reactie. is dat hypocriet?
Dan moet je niet huilen als er weer een aantal Israeliers het leven laten omdat bepaalde Palestijnen vinden dat ook zij recht hebben op een reactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60757602
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij is in iedergeval wel anti-joods. siert hem ook niet.
Hij is helemaal niet anti-joods. Als je zijn reacties als anti-joods ziet, hoe moeten we jouw reacties ten aanzien van moslims wel niet bestempelen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:47:03 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60757674
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je niet huilen als er weer een aantal Israeliers het leven laten omdat bepaalde Palestijnen vinden dat ook zij recht hebben op een reactie.
maar dat hebben ze helemaal niet, dat recht.
pi_60757683
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar dat hebben ze helemaal niet, dat recht.
actie = reactie.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:47:21 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60757685
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij is helemaal niet anti-joods. Als je zijn reacties als anti-joods ziet, hoe moeten we jouw reacties ten aanzien van moslims wel niet bestempelen.
anti-islamitisch?
pi_60757731
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

anti-islamitisch?
Anti-moslim. Op z'n minst.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:50:24 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60757783
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Anti-moslim. Op z'n minst.
nee doe dan maar anti-islamitisch. individueel zijn moslims soms nog wel te pruimen.
pi_60757790
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan weet je ook dat dit verspilde moeite was.
pi_60757840
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee doe dan maar anti-islamitisch. individueel zijn moslims soms nog wel te pruimen.
Soms?
pi_60757914
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Dan moet je wat doen aan je reacties.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:31:23 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60759008
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan moet je wat doen aan je reacties.
nee hoor. misschien moet jij juist wat doen om het tegendeel te bewijzen. net als anti-jood keesmohamed.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:31:41 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60759020
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:52 schreef Apropos het volgende:

[..]

Soms?
ja soms.
pi_60759064
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja soms.
Ik vind het best, hoor, maar ik vraag me af of je iemand die hetzelfde over Joden opmerkte, niet voor antisemiet zou uitmaken.
Waarbij zij aangetekend dat ik Kees een irritant mannetje vind.
pi_60759159
Het wordt tijd dat de Tempelberg bevrijd wordt van de Arabische (islamitische) bezetting.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60762957
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:36 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt tijd dat de Tempelberg bevrijd wordt van de Arabische (islamitische) bezetting.
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:54:26 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60763406
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:39 schreef MoChe het volgende:

[..]

waarom zo'n gekke smile? hij heeft volkomen gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')