abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60388180
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:10 schreef Viajero het volgende:
Dus eerst claim je dat de vlucht van de Joden veroorzaakt is door "de voorganger van de Mossad" , en nu dat de Joden juist niet gevlucht zijn vanwege datzelfde terrorisme?
Aardig wat zijn wel gevlucht, waarvan velen btw naar de VS en niet naar Israël, anderen zijn gebleven .. waar het om gaat is dat die aanslagen toen niet werden gepleegd door Arabieren maar net als bij de aanslag op het King David Hotel door als Arabier verklede Joden
quote:
Als je nou terrorisme aan beide kanten zou kunnen veroordelen, ipv zeggen "ja, maar hullie ook" gewoon zeggen dat terrorisme aan beide kanten fout is...
tjsa, en dat is nou juist trickie, one man's terrorist is other man's freedom fighter .. het is een oorlogssituatie daar, dus hoe kan je een verzetsstrijder nou een terrorist noemen .. het equivalent van sticks and stones tegenover een machinegeweer, je hebt eigenlijk geen kans ?
En als de overwinnende kant zich nou normaal zou gedragen, maar nee, het is iedere keer weer van dit soort bullshit, weer de knuppel in het hoenderhok, weer provoceren
quote:
En ja, Lehi waren een stel teringleijers, maar de meeste Joden zijn gevlucht voor Arabische terreur.
de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars
pleased to meet you
pi_60400165
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:40 schreef Xith het volgende:

[..]

Rationaliteit meldt zich in het topic.
Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_60401305
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het rare is dat ik net zo rationeel ben over het bestaansrecht van Israel en de manier waarop Israel met haar buren om gaat. Maar ik denk niet dat we het daar over eens worden.
Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
pi_60402335
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:45 schreef Xith het volgende:

[..]

Oh ik kan het prima vinden in het bestaansrecht van israel. Over de manier waarop israel de palastijnse gebieden bezet is jouw standpunt waarschijnlijk wel het meest rationeel, alleen het daar bij mij tegen m'n normen en waarden
Strikt genomen kan ik mij niet vinden in het bestaansrecht van wat voor land dan ook. Het is allemaal machtsdenken en we zijn er maar even. Voor je het weet heb je dat stukje grond op je buik, vooral als je erom gaat knokken.

Ik kan mij wél vinden in het bestaansrecht van mensen, met alles erop en eraan. Dus Israël, doe d'r eens wat aan, 't is zo simpel en banaal om met geld en middelen achter de hand anderen het leven onmogelijk te maken, te simpel voor het zogenaamde westers en geciviliseerd denken!!
pi_60687093
quote:
ze hebben dat land dik 1900 jaar geleden vrijwillig verlaten
En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60691488
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:10 schreef Apropos het volgende:

[..]

En zijn daarna weer vrijwillig teruggekeerd om tweederangsburger te worden?
Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd

en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..

maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
pleased to meet you
pi_60691676
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Over dat vrijwillig kan je discussiëren, het was of dat of je bij de 6 miljoen voegen .. heel cru gezegd

en tweederangsburger .. ik kan me natuurlijk vergissen maar zover ik weet delen de Joden de lakens uit, ver buiten de 'landsgrenzen' en is iedere niet-jood binnen deze landsgrenzen een tweederangsburger .. dus dat klassieke patroon waarin 'de jood' het slachtoffer is gaat niet meer op ..

maar ja, er zit vooruitgang in, ook niet-joden mogen nu trouwen in Israël .. nou nog een huis mogen kopen zou leuk zijn, als niet -joodse import en getrouwd met een Arabische Israëliër kan je dat namelijk op je buik schrijven schijnt, dat lees je op fora waarop Nederlanders in Israël hun gal spugen
Ik doelde de diaspora en de Middeleeuwen. Maar dat was meer een terzijde.
pi_60691955
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?

En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Oh, dat is wel duidelijk: provoceren. En als de Palestijnen vervelend terug gaan doen, kunnen ze er weer opslaan en de VSvA en de EU commentaar hebben kunnen ze weer zielig doen.

De TT suggereert dat Israel de laatste tien jaar wel geloofwaardig is geweest. Lijkt me ten onrechte.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:06:09 #169
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_60692138
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_60692363
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat ben jij toch eigenlijk een klein en haatvol uitkeringstrekkertje. anderen niks gunnen en jezelf bedruipen in zieligheid.
Verrek, ik dacht dat je soms gewoon cynisch was als parodie. En dus leuk en slim. Maar je hebt gewoon geen argumenten. Dus vervelend en dom.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60692469
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Ja, en daar schijnen ze nog trots op te zijn ook.

Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
pi_60694535
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
pi_60709587
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ja, wat wil je ook: als de jeugd al alle gelegenheid krijgt om met een geweer in de hand anderen te vernederen. Dat tast je integriteit aan.
Ik heb dan ook alle respect voor mensen die daaruit weten te ontsnappen, zelf gaan nadenken en voelen en een tegengeluid geven.
Over vervelend en dom gesproken.
pi_60709693
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 22:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60714667
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:37 schreef moussie het volgende:
interessant artikel
Hamas: A Pale Image of the Jewish Irgun And Lehi Gangs
[..]

Inderdaad.

De joden kozen zelf massamoordernaar Begin verantwoordelijk voor de slachting bij Deir Yassin en de bomaanslag op het King David Hotel waarbij 90 doden vielen
pi_60714841
En we zijn weer bij de joden en de hotels beland.
pi_60720392
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:41 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Even serieus, zie je je eigen tegenstellingen ook in je in elkaar gekwanselde stukje of ben je daar te dom voor.
Welke tegenstelling dan? Ik zie vooral nuance en slagen om de arm. En ik vind het getuigen van intelligentie om niet een ander blindelings na te praten.
pi_60720470
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, zoals de mensen die hun kinderen volplakken met explosieven en ze vertellen dat het een goede zaak is zichzelf op te blazen temidden van zionistische honden en andere ongelovige varkens?
Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?
pi_60733343
Hij vindt het niet slim! Duyvendak spreekt!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 04:00:13 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60752507
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die kinderen worden niet volgeplakt door hun ouders, voorzover ik weet. En nee, slim vind ik dat ook niet. Maar dat heb ik toch ook nooit gesuggereerd? Dus vanwaar dit verweer? Slaat dat op wat ik schreef?
waarom noem jij je kees terwijl je waarschijnlijk gewoon mohamed of moustapha heet? heb je iets te verbergen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')