Je verliest de context uit het oog. Srebrenica was een massa. En 65 man op 1 man is een massa. Maar 65 doden op 20.000 inwoners vind ik geen massa. Ik zie zo gauw niet hoeveel joden er woonden, dus in dat opzicht kun je wel gelijk hebben, dat 67 mensen een groot deel van de joodse populatie behelsde. Diverse Arabische families hebben honderden joden gered, nauwkeuriger zie ik het niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
O. Nee, dat is geen massa. Als ik door vijfenzestig man belaagd word, heb ik ook niet van doen met een massa, he.
Dat is mij bekend Kees, veel Sephardische Joden die in pre 1948 Palestina woonden waren ook helemaal niet blij met zionisme en de staat Israel, omdat het de balans die zij hadden met de Arabieren verstoorde.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:00 schreef Kees22 het volgende:
Nog even @ Viajero: het is echt een aardig artikel hoor. Aan het eind komen overlevenden aan het woord. Het blijkt, dat de Sefardische joden er al 800 jaar in betrekkelijke vrede woonden en dat er al ruim 100 jaar Ashkenazische joden woonden. Vooral de Sefardische waren goed ingeburgerd, maar de Ashkenazische minder. Probleem was een groep van 70 Ashkenazische studenten, die gekomen waren om zich nieuw te vestigen (sic!). Het waren deze studenten die doelwit waren.
De getuigen zeggen ook, dat het Arabieren uit de dorpen waren, niet uit Hebron zelf, die zo tekeer gingen.
En over de terugkeer egt een getuige:
Noit Geva says "I learned a lot about the issue of Ashkenazim and Sephardim. I discovered who I am, where I came from. I also discovered another thing - that the government wants the settlers to sit in the place where peace-loving Hebron Jews once resided. It's a fact that they let the settlers stay there, while they don't allow other Jews who want to return to do so. The reality is very complicated. There's no black or white. We have to find a solution for peace quickly.".
Kijk, en als ik dit soort dingen lees, denk ik aan heel onzuivere koffie.
Daar ben ik het mee eens.quote:De fanatieke settlers waren en blijven een groot probleem waartegen geen enkele Israelische regering de ballen heeft om op te treden. ik denk dat het intomen van die fanatiekelingen belangrijker is dan het weghalen van checkpoint, de muur, het opgeven van ooost Jerusalem etc.
bronquote:"Israel wil zich voor 93 procent uit bezet gebied terugtrekken"
Acht maanden na de start van nieuwe vredesonderhandeling tussen Israëli's en Palestijnen lanceert Israël een voorstel om zich voor 93% uit de Westelijke Jordaanoever terug te trekken, zo schrijft de Israëlische krant Haaretz vandaag.
Gazastrook
In ruil voor de zeven procent dat in Israëlische handen blijft, wil het land gebieden in de Gazastrook teruggeven aan de Palestijnen. Op die manier zouden zij kunnen reizen tussen de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Het voorstel van de hand van de Israëlische premier Ehud Olmert rept evenwel met geen woord over Oost-Jeruzalem.
Hoofdstad Palestina
De meerderheid van de Israëli's wijst een opdeling van Jeruzalem af, zo blijkt uit peilingen. De Palestijnen willen echter van Oost-Jeruzalem - dat sinds 1967 door Israël wordt bezet- de hoofdstad van hun onafhankelijke Palestijnse staat maken. Zij zien zich in dat streven gesterkt door een rist VN-resoluties.
"Belangrijke vooruitgang"
Volgens de Israëlische regeringswoordvoerder Mark Regev hebben beide partijen "belangrijke vooruitgang" geboekt op verschillende punten. Olmert zou zich zo verplicht voelen om tegen het einde van dit jaar een gemeenschappelijk 'Israëlisch-Palestijns document' klaar te hebben.
Geen Palestijnse reactie
Een medewerker van de Palestijnse president Mahmoud Abbas wilde niet reageren op het Israëlisch voorstel, maar zei dat de standpunten wat betreft de grensloop van een toekomstige Palestijnse staat nog ver uiteen liggen.
De jongste vredesonderhandelingen tussen Israël en Palestijnen waren in januari 2001 in de Egyptische badplaats Taba zonder resultaat afgebroken, daarbij vormde Jeruzalem een belangrijk breekpunt. (belga/mvp)
12/08/08 15u51
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, wordt je al para ? Nah joh, als je geen zombie bent merk je dat soort dingen toch op, vooral als je zelf soms op de vreemdste uren achter de PC kruipt .. op zoek naar afleiding omdat je weer eens niet in slaap kan vallen dankzij die constant aanwezige zeurende pijn
Kan jij je persoonlijke frustraties aub in klaagbaak kwijt en hier on topic blijven? Met elkaar persoonlijk beledigen scheten we niet zoveel op. Geldt voor iedereen hier (ikzelf inclusief somsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
heb je weer last van je psychoses omdat je de hele dag geen reet uitvreet en lekker uitkering ontvangt?
En dan over tien jaar nadat ze weer meer land hebben ingepikt een vredesvoorstel doen voor 86%?quote:Nieuw vredesvoorstel van Israël:
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kan jij je persoonlijke frustraties aub in klaagbaak kwijt en hier on topic blijven? Met elkaar persoonlijk beledigen scheten we niet zoveel op. Geldt voor iedereen hier (ikzelf inclusief soms)
ja nou wordt die mooi, jij begint toch iedere keer weer met mensen beledigen op basis van je achterlijke vooroordelen en veronderstellingen .. zo heb je totaal geen idee wat ik zoal doe overdag en je hebt ook geen idee waarom ik gedwongen ben om van een uitkering 'te genieten' ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.
waar de hell heb jij het over. ik werk freelance. ben je gek of zo? of weet je niet wat freelance betekent, of heb je weer met je zielige arm aan de sherry gezeten?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ja nou wordt die mooi, jij begint toch iedere keer weer met mensen beledigen op basis van je achterlijke vooroordelen en veronderstellingen .. zo heb je totaal geen idee wat ik zoal doe overdag en je hebt ook geen idee waarom ik gedwongen ben om van een uitkering 'te genieten' ..
jij wil van de uitkeringen af .. fijn, ik ook .. ga eens ijveren voor het omzetten van al dat vrijwilligerswerk in echte baantjes, ik wil graag normaal betaald worden voor mijn werk ipv, dankzij dat wegens ziekte/leeftijd niet meer bemiddelbaar, onder het minimumloon te werken en kutopmerkingen op de koop toe te krijgen ..
hebben we allebei onze zin .. kan het nog mooier ?
en misschien kan je het voortaan ontopic houden .. dat jij het verschil niet kent tussen anti-zionisme en antisemitisme is duidelijk, maar moet je nou een heel topic verzieken door mensen persoonlijk aan te vallen op basis van je foutieve veronderstellingen ?
Tja.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:09 schreef schatje het volgende:
Hoeveel nederzettingen waren er toen eigenlijk in de Sinaï woestijn?
Nieuw vredesvoorstel van Israël:
[..]
bron
Ik steun Viajero!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeg dat lekker tegen el moussie of word mod, sukkel.
grappig dat 'weghalen'. zeg je dat ook over extremistische moslims in nederland en andere landen in europa?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:31 schreef Kees22 het volgende:
@Viajero en Apropos: Dan zijn we het daar over eens: het weghalen van de fanatieke settlers is een eerste vereiste. Dat zou al heel wat rust in de tent brengen. En, vermoed ik, echt heel veel goodwill kweken.
Maar dat zullen toch wel veel meer mensen inzien, ook in Israel? Waarom gebeurt dat dan niet? Iedereen kan toch zelf wel invoelen hoe dat werkt. (Kijk hier op FOK! maar eens op onderwerpen waar het gaat over een inbreker in huis. Doodknuppelen is volgens sommigen wel het minste. Beschaafde (?) Nederlandse autochtonen uit een christelijke traditie!)
Palestijnen zijn één van de snelst groeiende volkeren ter wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen![]()
Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar vergeleken bij Joden vallen ze redelijk in het niet.
Dat weghalen lomt uit de post van Viajero waarmee ik het eens was. Maar hij had het over het weghalen van "doorlaatposten" en dergelijke maatregelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig dat 'weghalen'. zeg je dat ook over extremistische moslims in nederland en andere landen in europa?
Enige idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn?? Nee zeker?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:47 schreef franske19 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn één van de snelst groeiende volkeren ter wereld.En de palestijnen zijn voor een overgroot deel ordinaire terroristen die hen kinderen opvoeden met haat tegen alles wat niet moslim is en joden in het bijzonder. Kijk naar een willekeurige Palestijnse zender en de haat boodschappen vliegen je om de oren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |