quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Q.E.D.
Wie van ons beiden is nou de antisemiet?
Hoe kom jij aan het idee dat ik je ergens op zou willen gaan pakken, dat is toch echt meer jouw ding, op zoek gaan naar zwakke plekken en dan proberen de ander daarop te pakken ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik werk freelance. jammer he, weer iets waar je me niet op kan pakken.
ja ik slaap maar weinig en werk in de reclame als creatief, ik verdien erg goed en betaal veel belasting. vandaar ook dat ik nogal gebrand ben op het einde der linkse partijen, die mijn geld en dat van andere hard werkenden over de balk smijten ten faveure van hun uitkeringstrekkende, diskriminatieroepende, zelfkritiekloze electoraat. maar volgens mij is dit niet ontopic.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan het idee dat ik je ergens op zou willen gaan pakken, dat is toch echt meer jouw ding, op zoek gaan naar zwakke plekken en dan proberen de ander daarop te pakken ..
ik vond het alleen maar vreemd, je post echt op alle uren van dag en nacht en volgens mij nogal onregelmatig, dus ook geen wisseldiensten of zo .. je bent fotograaf oid ?
Waar is die dan geweest? Ramallah Centrum? Tel Aviv Zuid? Eilat? Haifa? Tiberias?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:06 schreef sooty het volgende:
Ik ben nooit in Israel geweest. Ik ben geen antisemiet. Ik begrijp wel van een kennis die een globetrotter is , dat hij geen onaangenamer volk kent dan de Israelis. De mensen in Israel zijn gewoon onsympathiek, onaangenaam en vervelend.
Heb jij de Tenach - de Hebreeuwse Bijbel gelezen? Daar staat heel duidelijk hoe je moet omgaan met de niet-Joden die onder je wonen. Respecteren, respecteren en beschermen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en in de Tenach staat breed uitgemeten hoe je om moet gaan met niet-joden op joods grondgebied ..
en gezien het feit dat Mohammed verweten wordt dat gejat te hebben voor zijn Koran zal het dus nogal bloederig zijn .. niet waar ?
Lees het anders zelf, zou ik zeggen .. de hebreeuwse bijbel .. dat is een ander verhaal dan het NT waarop ons normenstelsel gebaseerd is ..
Ik heb vroeger in dergelijke topic-reeksen vaker de geschiedenis behandeld, geen zin meer om dat te doen. Maar bijvoorbeeld in Hebron en de Oude Stad van Jeruzalem, waar Joden, Moslims en Christenen vredig naast elkaar woonden, hebben de Arabieren in de jaren '20 en '30 slachtpartijen onder de Joden aangericht, zonder enige aanleiding. Wiens eigendommen zijn afgepakt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus Palestijnen hebben geen recht op een reactie nadat hun grondgebied afgepakt is, nadat hun bewegingsvrijheid ingeperkt is, nadat ze met raketten uit hun rolstoel geschoten zijn, nadat ze opgesloten zijn in kleine gebieden zonder in- of uitvoer.
Dat is de kern van dit forum, het is om Big Brother begonnenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..] maar ik ben blij dat tenminste iemand me goed in de gaten houdt
''Ik een fascist? Van mij mogen ze alle fascisten tegen de muur zetten!''quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik haat geen joden. Ik heb een hekel aan mensen die onbeschoft zijn.
hehe, wordt je al para ? Nah joh, als je geen zombie bent merk je dat soort dingen toch op, vooral als je zelf soms op de vreemdste uren achter de PC kruipt .. op zoek naar afleiding omdat je weer eens niet in slaap kan vallen dankzij die constant aanwezige zeurende pijnquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
.. maar ik ben blij dat tenminste iemand me goed in de gaten houdt
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die hebben ze bij mij al jaren geleden verloren.
Waarom doen de joden in Israel dat dan niet? En de orthodoxen nog wel het minst.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:02 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waar is die dan geweest? Ramallah Centrum? Tel Aviv Zuid? Eilat? Haifa? Tiberias?
Ik nodig je graag uit om eens zelf te komen kijken in plaats van alleen maar af te gaan op wat anderen zeggen.
[..]
Heb jij de Tenach - de Hebreeuwse Bijbel gelezen? Daar staat heel duidelijk hoe je moet omgaan met de niet-Joden die onder je wonen. Respecteren, respecteren en beschermen.
Bij het innemen van het land gold de opdracht om de zeven volkeren te vernietigen die er toen woonden. Alle geleerden, van het begin van de jaartelling tot nu, stellen dat het een opdracht van dat moment was, dat het voor ons niet meer geldt.
Behalve dat, wordt ons iedere keer op het hart gedrukt dat we ze moeten respecteren en netjes behandelen.
Ik zou voornamelijk Leviticus hoofdstukken 18-20 (voor zover ik me kan herinneren, het kan ook iets verderop in dat boek zijn) lezen. Daarin staat hoe je een rechtvaardige maatschappij opbouwt, waarin ook voor de zwakkeren en anderen gezorgd wordt.
Eerst zeg je niet meer in herhalingen te vervallen en prompt doe je datquote:[..]
Ik heb vroeger in dergelijke topic-reeksen vaker de geschiedenis behandeld, geen zin meer om dat te doen. Maar bijvoorbeeld in Hebron en de Oude Stad van Jeruzalem, waar Joden, Moslims en Christenen vredig naast elkaar woonden, hebben de Arabieren in de jaren '20 en '30 slachtpartijen onder de Joden aangericht, zonder enige aanleiding. Wiens eigendommen zijn afgepakt?
Tot de bevrijding van Hebron in 1967 mochten Joden daar niet in de Grot van Machpela (waar de aartsvaders en -moeders begraven liggen) komen, ze mochten op de toegangstrap niet verder dan de vierde tree komen. Zo ook de Klaagmuur, waar Joden een hele tijd niet bij mochten komen.
Wiens beweginsvrijheid was ingeperkt?
Nadat de Tempelberg in 1967 was heroverd, werden kort daarna de sleutels van de toegangspoorten teruggegeven aan de Arabieren, omdat men hen niet van hun religieuze plaatsen wilden weghouden. Ingeperkte bewegingsvrijheid?
Tot december 1987 hadden de Arabieren volledige bewegingsvrijheid, totdat ze besloten in opstand te komen. Gek toch, je gaat rotzooi trappen, mensen verwonden of erger en dan mag je er niet meer komen. Heeeeeel raar.
En wist je dat veel niet-Israelische Arabieren toch Israel in mogen om te kunnen werken? Moet je voor de gein toch eens komen kijken bij een controle post. Ik zou dan niet naar een Kalansua gaan, neem maar een kleine, rustige, zoals bij Al Jaba'a of Husan. Dat geeft een werkelijker beeld dan wat Indymedia je voorschotelt.
Opgesloten in kleine gebieden zonder in- of uitvoer? Hoe komen ze dan aan hun levensmiddelen? Hoe zetten ze hun veldopbrengsten af? Voornaamste routes: Israel, Jordanie en Egypte. En dat komt niet door smokkel (op wapentuig na dan), dat is gewone import en export handel.
Grondgebied afgepakt? De Joden zijn hardhandig verdreven, in de daarop volgende eeuwen zijn ze hier niet welkom, daar niet welkom, mogen na een tijd weer terugkeren, om daarna weer gedwongen ergens anders heen te gaan, etc. etc. etc. In het Europa van de 19de en vroeg 20ste eeuw wordt geroepen dat ze maar weg moeten, ze hebben toch een eigen land, doen ze dat, is het weer niet goed. Dan kopen ze lappen grond, moeten dat met hand en tand verdedigen en worden daar in 1947-1948 weer verdreven. Raar dat ze in 1967 weer naar huis teruggaan ... (zie bijvoorbeeld het verhaal van Gush Etzion).
Jij praat over raketten en rolstoelen? Mag ik dan even de heer Klinghoffer en de Achile Lauro in herinnering brengen?
...
Oh, maar da's niet hetzelfde, dat was een geweer en over de reling kwakken, niet zo geavanceerd als met een raket. Maar het was wel een rolstoel ... telt het dan toch?![]()
Een verhaal kent altijd twee kanten. En ook dit heb hier vaker gezegd: ik praat niet alles goed dat Israel doet, ik heb echt mijn kritiek op bepaalde dingen. Maar om te stellen dat Israel altijd fout is en de Arabieren altijd goed, gaat er bij mij niet in. Net zo min als stellen dat Israel altijd goed is en de Arabieren altijd fout. Geweld en misdragingen zijn niet goed te praten, aan geen van beide kanten. De geschiedenis geweld aandoen ook niet.
Nog iets over de menslievende pacifistische Westerse vredesactivisten. Het enige woord dat daarin accuraat is, is activist (sorry, twee: Westers is ook correct). Er zijn meer dan voldoende getuigen dat over het algemeen de Palestijnse betogingen rustig verlopen, totdat deze figuren zich ermee gaan bemoeien. Dat zijn de provocateurs. Als die fanatieke vredesterroristen zouden verdwijnen, zou het al wat druk van de ketel halen, waardoor wij, Joden en Moslims, tot een goede samenleving zouden kunnen komen.
Ik weet het, het is wat simplistisch gesteld (het is en blijft FOK!), er is nog veel en hard werken vereist, maar m.i. maakt dit soort inmenging van buitenaf meer kapot dan je lief is.
Ze hebben grote stukken land aan de Palestijnen gegeven, oa heel Gaza in 2005. Als de palestijnen dan echter dat land gebruiken om Israel aan te vallen ipv gewoon te praten dan is het niet vreemd dat Israel iets tegen die aanvallen probeert te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.
Als je Israel dan nu nog gelooft ben je behoorlijk achterlijk.
Nee, ik bedoelde dat als je dergelijke antwoorden geeft en weigert op een serieuze (toegegeven: moeilijke!) vraag in te gaan, je nogal wat mensen tegen je in het harnas jaagt. Drie keer raden wat je dan oogst.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh wacht je bedoelt de palestijnen die semitisch waren, maar inmiddels overgenomen zijn door moslims met zelfmoordneigingen en een koran gewortelde jodenhaat.
de Oslo-akkoorden heb jij het over .. idd mooi weer spelen voor de camera's maar in de bezette gebieden ging het onteigenen en omploegen gewoon door, zelfs meer dan in de maanden ervoor, volgens de UN-verslagen ..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben ergens rond 93 beloofd de Palestijnen een deel van het land te 'geven' waar ze woonden voordat Israel van over de hele wereld joden ging halen. Vervolgens hebben ze sindsdien niets anders gedaan dan dat land weer inpikken.
Als je Israel dan nu nog gelooft ben je behoorlijk achterlijk.
Opvallendste detail lijkt mij dat er zo'n 60 Joden werden vermoord door Arabieren. Dat jij daar een samenzwering in ziet heeft meer te maken met jouw denkwijze.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom doen de joden in Israel dat dan niet? En de orthodoxen nog wel het minst.
[..]
Eerst zeg je niet meer in herhalingen te vervallen en prompt doe je dat![]()
Ik las het verhaal van de massamoord (nou ja: massa? iets van 65 doden, geloof ik) van Hebron via een link van een medestander van je. Opvallendste detail: de Ashkenazische en Sefardische joden werden tegen elkaar uitgespeeld. En verder had het verhaal alle kenmerken van een opzetje, en dan niet noodzakelijk door Arabieren.
Tegenwoordig is de sfeer in Hebron wel anders, of niet soms?
Palestina daarentegen wordt geregeerd door Nobel vredesprijs winnaars. (was een lange tijd nog waar ok, wat ook wat over die prijs zegt..quote:De staat Israel is gewoon gebaseerd op terreur, en wordt al decennia geregeerd door voormalige terroristen en moordenaars. Simpel.
Je bedoelt neem ik aan de Ahskenazim en de Sephardim, of heb je eindelijk door dat de Arabieren niet volledig perfect zijn?quote:Helaas kunnen we de geschiedenis niet zo maar terugdraaien en zal een modus vivendi gevonden moeten worden. Dat zal van beide partijen inspanning vergen, maar zeker ook loyaal uitvoeren van afspraken.
Merkwaardige betekenis hecht jij kennelijk aan het woord geven. Volgens mij kun je pas echt iets geven, als het je rechtmatig eigendom is. Anders is het alleen maar show en schijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ze hebben grote stukken land aan de Palestijnen gegeven, oa heel Gaza in 2005. Als de palestijnen dan echter dat land gebruiken om Israel aan te vallen ipv gewoon te praten dan is het niet vreemd dat Israel iets tegen die aanvallen probeert te doen.
Slim gezien van Sharon in 2005. Hij wilde de Westbank niet opgeven, en er was in Israel een meerderheid die dat wel wilde. Door de Palestijnen de kans te geven te laten zien wat een stel ongeorganiseerde aggressievelingen ze zijn is de meerderheid inmiddels tegen het opgeven van de West bank.
Met dank aan Hamas en Fatah.
Het was eigendom van Egypte, maar die hebben officieel laten weten het niet terug te willen. Van wie is het dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Merkwaardige betekenis hecht jij kennelijk aan het woord geven. Volgens mij kun je pas echt iets geven, als het je rechtmatig eigendom is. Anders is het alleen maar show en schijn.
Dat de Palestijnen geen goede indruk achterlaten, kan ik overigens wel onderschrijven.
O. Nee, dat is geen massa. Als ik door vijfenzestig man belaagd word, heb ik ook niet van doen met een massa, he.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:15 schreef Kees22 het volgende:
(nou ja: massa? iets van 65 doden, geloof ik)
Tijdens de Zesdaagse oorlog heeft Israël het op Egypte veroverd, maar Israël heeft het nooit ingelijfd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het was eigendom van Egypte, maar die hebben officieel laten weten het niet terug te willen. Van wie is het dan?
Heb het weer even opgezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Opvallendste detail lijkt mij dat er zo'n 60 Joden werden vermoord door Arabieren. Dat jij daar een samenzwering in ziet heeft meer te maken met jouw denkwijze.
[..]
Palestina daarentegen wordt geregeerd door Nobel vredesprijs winnaars. (was een lange tijd nog waar ok, wat ook wat over die prijs zegt..)
Dat Israel geleid werd door militairen komt vooral doordat iedereen daar militair is/was, omdat de buren ze anders genadeloos uitroeien.
[..]
Je bedoelt neem ik aan de Ahskenazim en de Sephardim, of heb je eindelijk door dat de Arabieren niet volledig perfect zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |