Reactie uitlokken, zoals ze altijd doen... want dan hebben ze weer even een excuus om wat palestijnse gezinnen plat te bombarderen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?
Nationalistische extremisten die AL het land van de Palestijnen willen toe-eigenen. omdat zij als jood (the 'chosen' people) daar natuurlijk RECHT op hebben.quote:En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:38 schreef thloreg het volgende:
Israel doet al jaren wat ze zelf wil en trekt zich alleen van de VS iets aan. Dus tenzij er een massale aanval op Israel komt of dat de VS de steun aan Israel opzegt, zie ik nog jaren van problemen in het vooruitzicht met de Joden!
Als jouw volk al 40 jaar in onderdrukking leeft terwijl de wereld de andere kant op kijkt. dan zou jij waarschijnlijk ook geen 'lieverdje' zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen![]()
Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar vergeleken bij Joden vallen ze redelijk in het niet.
Eretz Israel hè, het 'beloofde land' ..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:34 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me alleen maar afvragen waarom Israel dit wil?
Fanatiekelingen, kijk maar naar die YouTube films over Hebron bvb ..quote:En wat zijn dat voor wereldvreemde mensen die in zo'n nederzetting willen gaan wonen?
Dan blijft alleen de massale aanval van buurlanden over als optiequote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De USA zal niet zo snel de steun aan Israel opzeggen, simpelweg omdat de Joden teveel macht en invloed hebben in Washington, en iedereen die ook maar even kritiek uit op ISRAEL, meteen als anti-semiet wordt bestempeld door diezelfde machtige mensen, die ook een flinke hand in de pap te brokkelen hebben in de media (kranten/tv/etc).
Dus de bewindslieden die kijken wel uit om Israel te hard verbaal aan te vallen, laat staan te dreigen met sancties.
Ja, het is echt net de holocaust daar met het uitmoorden van miljoenen Palestijnen in vijf jaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen![]()
Palestijnen zijn geen lieverdjes, maar vergeleken bij Joden vallen ze redelijk in het niet.
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, het is echt net de holocaust daar met het uitmoorden van miljoenen Palestijnen in vijf jaar.
Denk de volgende keer even na voordat je kwetsende en domme uitspraken doet.
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort, maar dat in Palestina nul Joden mogen wonen. Normaal gesproken is dit puur racisme, maar omdat het de Palestijnen zijn vindt iedereen dit racisme kennelijk normaal, en zelfs een recht van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Eretz Israel hè, het 'beloofde land' ..
[..]
Fanatiekelingen, kijk maar naar die YouTube films over Hebron bvb ..
Wat ik veel frappanter vind is dat er niemand over valt dat dit burgers zijn die gaan wonen op 'vijandelijk' gebied, in hoeverre verschilt dit van wat de Palestijnen wordt verweten, dat de militanten zich achter de burgers verstoppen ?
in de holocaust zijn zes miljoen Joden vermoord. Daar komen de zionisten na ruim honderd jaar nog niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......
Jij neemt het woord holocaust in je mond, ik zei "Alles wat ze overkomen is tussen 40-45". De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet. Alles wat daarvoor komt doen ze in mijn ogen wel. Als het je niet aanstaat dat ik dat vind, jammer dan. Ik denk er zo over.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
in de holocaust zijn zes miljoen Joden vermoord. Daar komen de zionisten na ruim honderd jaar nog niet bij in de buurt.
Lees je eens in over de holocaust.
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jij neemt het woord holocaust in je mond, ik zei "Alles wat ze overkomen is tussen 40-45". De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet. Alles wat daarvoor komt doen ze in mijn ogen wel. Als het je niet aanstaat dat ik dat vind, jammer dan. Ik denk er zo over.
Edit: er zullen plenty goede Joden zijn, maar ik vind het een waardeloos land doordat ze doen wat ze doen!!
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
De laatste stap, het systematisch uitmoorden, dan doen die Joden nog nét niet.
Huh? Ik laat mij toch echt door jou niet in de mond leggen dat ik generiek Jodenhaat bezit. Ik schreef namelijk "Er zullen plenty goede joden zijn".quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.
Als jij het historisch besef van een peer wilt hebben omdat dat goed past bij je Jodenhaat, dan ben je niet de enige. Veel plezier ermee.
Top opmerking van jequote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:32 schreef speknek het volgende:
[..].
De laatste stap, in SS uniform de ruiten van Joodse panden ingooien, dat doe jij nog nét niet.
En weer iemand die kritiek op Israel gelijkschakeld met jodenhaad. Toch jammer.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Los van de wereld aan verschillen in de rest van wat er gebeurt vind ik het uitmoorden van 6 miljoen mensen niet slechts een detail, maar het belangrijkste feit van de holocaust.
Als jij het historisch besef van een peer wilt hebben omdat dat goed past bij je Jodenhaat, dan ben je niet de enige. Veel plezier ermee.
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op Israel. Maar het gelijkstellen van de holocaust aan de situatie in Palestina is of een schokkend gebrek aan historische kennis, of onvervalste Jodenhaat.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En weer iemand die kritiek op Israel gelijkschakeld met jodenhaad. Toch jammer.
maar hebben veel en veel minder rechten dan mensen met een Joodse achtergrond, apartheid wetterlijk geregeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort.
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op Israel. Maar het gelijkstellen van de holocaust aan de situatie in Palestina is of een schokkend gebrek aan historische kennis, of onvervalste Jodenhaat.
maar er wonen toch 1 miljoen israelische arabieren in israel?! Al zijn die niet gelijk aan Joden, maar 'in andere landen is het erger', toch?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.
Wel. Hij zei 'ongeveer hetzelfde', terwijl het in de verste verte niet vergelijkbaar is.quote:
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niemand stelt het 'gelijk': men wijst erop dat de Joden zelf ooit 'outcast' waren, onderdrukt en opgejaagd en alles afgepakt... en nu doen ze zelf hetzelfde als wat men destijds hun voorvaderen is aangedaan: systematisch een volk onderdrukken, uitbuiten, bestelen, etc etc.
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.quote:Dat destijds 4-6 miljoen joden zijn afgeslacht is geen reden om het gedrag van Israel t.o.v. de Palestijnen te accepteren.
Ah, dan is het Palestijnse racisme (nogmaals, ze willen 0.00% Joden in Palestina) volledig gerechtvaardigd.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:03 schreef Xith het volgende:
[..]
maar hebben veel en veel minder rechten dan mensen met een Joodse achtergrond, apartheid wetterlijk geregeld.
Stop me geen woorden in mijn mond.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah, dan is het Palestijnse racisme (nogmaals, ze willen 0.00% Joden in Palestina) volledig gerechtvaardigd.
Je hebt net een hele speech lopen schrijven over dat het vergelijken van de holocaust niet vergeleken moet worden met de palastijnen nu, en toch doe je nu hetzelfde: Je vergelijkt 1 gebeurtenis met een andere welke geen relatie zouden moeten hebben.quote:Ik vind ook dat Israel zijn Arabische inwoners beter moet behandelen, maar is dat gelijk aan het racisme van de Palestijnen?
Moet ik de arabische haat van de Joden volledig accepteren omdat Joden in Arabie bepaalde rechten niet hebben?quote:Moet ik de Jodenhaat van de Palestijnen volledig accepteren omdat Arabieren in israel bepaalde rechten niet hebben?
Kap jij eens met dat zero sum denkenquote:En wat als we die vraag omdraaien?
Kap eens met dat zero sum denken, dat ik de ene partij bekritiseer betekent niet dat ik blind achter de andere partij aanloop.
Nogmaals, jammer voor je. Er zijn legio zaken die daar spelen die Joden ook in 40-45 zijn overkomen. Misschien mis jij al die overeenkomsten, dat kan zijn. Fixeer jij je lekker op gaskamers en om zeep helpen, dan spreek ik wel over een volk geestelijk uitmoorden en het leven/ontwikkeling onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.
[..]
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.
Dit is de uitspraak die ik kwetsend vind:
Ik ben niet anti Joods, ik vind dat een nogal domme en insinuerende opmerking. Je leest toch dat ik schrijf "Er zullen plenty goede joden zijn" of is er iets mis met je ogen?quote:En dan kan je lullen wat je wilt, de holocaust is niet "ongeveer datzelfde" als er nu in Palestina gebeurt. Dan moet je echt of heel dom, of antiJoods zijn.
Ik was dan ook niet degene die de holocaust aanhaalde...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
je vergeet heel handig het vermoorden. Dat is geen detail, dat is de hoofdreden dat de holocaust zo erg was. De andere zaken die je hier opnoemt gebeurden ook bij de Joden in Arabie, maar dat noemen we niet holocaust.
[..]
Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet. Ik vind de nederzettingen, het buldozeren van huizen van familie van terroristen en het gezeik met die radicale Joden in hebron ook schandalig. Maar ik ga niet de holocaust erbij slepen.
Dit is de uitspraak die ik kwetsend vind:
Ik begrijp werkelijk niet, wetend wat ze zelf overkomen is tussen 40-45, dat ze de gore moed hebben om ongeveer datzelfde met de Palestijnen uit te halen
En dan kan je lullen wat je wilt, de holocaust is niet "ongeveer datzelfde" als er nu in Palestina gebeurt. Dan moet je echt of heel dom, of antiJoods zijn.
Wat de neuk, gast. Joden zijn niet allemaal Israëliers, Israëliers zijn niet allemaal Joden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:38 schreef thloreg het volgende:
jaren van problemen in het vooruitzicht met de Joden!
Dan blijft die andere keuze over (dom). Bedankt dat je dat even voor ons rechtzet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nogmaals, jammer voor je. Er zijn legio zaken die daar spelen die Joden ook in 40-45 zijn overkomen. Misschien mis jij al die overeenkomsten, dat kan zijn. Fixeer jij je lekker op gaskamers en om zeep helpen, dan spreek ik wel over een volk geestelijk uitmoorden en het leven/ontwikkeling onmogelijk maken.
[..]
Ik ben niet anti Joods, ik vind dat een nogal domme en insinuerende opmerking. Je leest toch dat ik schrijf "Er zullen plenty goede joden zijn" of is er iets mis met je ogen?
Ik ben wél anti Israël, en dat wordt voorlopig niet minder, integendeel.
Aan Israel's kant zou je op zich nog wel een punt kunnen maken dat het grootste probleem in de Orthodoxe hoek te vinden isquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:30 schreef Floripas het volgende:
Wat de neuk, gast. Joden zijn niet allemaal Israëliers, Israëliers zijn niet allemaal Joden.
Racisme van land A tegen mensengroep B, en van land b tegen mensengroep A, lijkt me, vooral als het buurlanden zijn, wel relevant.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:23 schreef Xith het volgende:
[..]
Stop me geen woorden in mijn mond.
[..]
Je hebt net een hele speech lopen schrijven over dat het vergelijken van de holocaust niet vergeleken moet worden met de palastijnen nu, en toch doe je nu hetzelfde: Je vergelijkt 1 gebeurtenis met een andere welke geen relatie zouden moeten hebben.
[..]
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.quote:Moet ik de arabische haat van de Joden volledig accepteren omdat Joden in Arabie bepaalde rechten niet hebben?
[..]
Kap jij eens met dat zero sum denkenDat ik de ene partij bekritiseer betekent niet dat ik blind achter de andere partij loop.
Zie je nou niet dat je precies hetzelfde doet? Behalve dan dat je ook nog eens worden in m'n mond stopt. Nergens rechtvaardig ik het palastijns racisme.
Wel degene die die uitspraak verdedigde.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was dan ook niet degene die de holocaust aanhaalde...
Fijn dat ik je uit de brand kon helpen...nu nog even je lievelingetjes helpen gindsquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan blijft die andere keuze over (dom). Bedankt dat je dat even voor ons rechtzet.
Zeg nu gewoon dat je een pro-Israël figuur bent en vanuit die positie begint met woordenneukerij. Dat is dan ook wel zo handig als je het echte onderwerp wilt ontwijkenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wel degene die die uitspraak verdedigde.
Volgens mij worden de Palestijnen al meer dan 40 jaar onderdrukt, dus zo onterecht is hun haat jegens de Israelische regering en het democratische Israelische volk niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:35 schreef Viajero het volgende:
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.
Als de joden daar in een apartheidsstaat willen wonen moeten ze op zich zelf weten. In Israel zelf dan. Het gaat primair om de bezette gebieden die ze op dienen te geven.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik vind ook dat Israel zijn Arabische inwoners beter moet behandelen,
Ik hoop dat je niet denkt dat het probleem daar in 1967 begon.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij worden de Palestijnen al meer dan 40 jaar onderdrukt, dus zo onterecht is hun haat jegens de Israelische regering en het democratische Israelische volk niet.
"Duitsers waren dan wel racisten, maar de Nederlanders haatten de Duitsers net zo hard..." Slaat toch ook nergens op!?
Ga je het nou de Palestijnen kwalijk nemen dat ze Israel haten!? Serieus!?
Is uit dat idee niet alle ellende daar voortgekomen ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:42 schreef NorthernStar het volgende:
Geen nederzettingen, geen muur, geen wegen voor alleen joden, geen waterbronnen inpikken, geen boomgaarden vernietigen, geen huizen platbombarderen, geen afsluiten van hele gebieden en eerste levensbehoeften ontzeggen, en nog heel veel meer, gewoon inpakken en wegwezen.
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Westbank en gaza zijn door israel veroverd in een defensieve oorlog, dat mag je ook in je overweging meenemen.
bedoel je terug naar 1966 of gewoon alle Joden weg daar?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is uit dat idee niet alle ellende daar voortgekomen ? De joden moeten daar gewoon helemaal wegwezen en de Palestijnen kunnen dan weer lekker doorgaan met hun eigen rotzooi maken....
Ga maar 'ns kijken wat een gezellige boel het is in de andere landen daar. Als er geen joden zijn dan gaan ze elkaar lekker ziiten haten, en uitmoorden
Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.
Deal!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
bedoel je terug naar 1966 of gewoon alle Joden weg daar?
Nou ja, heb geen zin in een (gedwongen) massa volksverhuizing.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.
Dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, over en weer elkaar ergeren is geen best plan.
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort, maar dat in Palestina nul Joden mogen wonen. Normaal gesproken is dit puur racisme, maar omdat het de Palestijnen zijn vindt iedereen dit racisme kennelijk normaal, en zelfs een recht van de Palestijnen.
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:44 schreef Floripas het volgende:
Kunnen we nu ophouden met dat ge-joden? Ok?
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:29 schreef moussie het volgende:
[..]
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?
En tja, dat de Palestijnen niet nog meer bezetters op hun grondgebied willen hebben lijkt mij nogal wiedes, zolang als dat er kolonisten in nederzettingen zitten, beschermd door muren waarvoor Palestijnse huizen en boomgaarden sneuvelen en beschermd door soldaten, zal het vrijwel onmogelijk zijn om gewoon samen te wonen, niet waar ?
Ik weet het niet, zullen we die vraag eens aan Hamas voorleggen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Erm, het is niet 'niet moeten', het is eerder 'niet mogen' zover ik weet ..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Viajero het volgende:
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?
mwah, als je bvb dit leest, nederlandse emigranten in Israël en wat die zoal meemaken, is het toch heel wat meer dan alleen maar een gevoel .. potverdorie geen huis mogen kopen omdat je getrouwd bent met een arabische, dat lijkt wel op wat wij hier vroeger deden, Joden mochten geen grond kopenquote:Hoe dan ook. er is onder Arabieren in Israel een gevoel dat ze achtergesteld worden, en daar moet wat aan worden gedaan.
Ja, we hebben wat aangericht met onze bemoeienis daar .. ..quote:Aan de andere kant, een miljoen Arabieren die in Israel mogen wonen is nog altijd meer dan nul Joden die in Palestina mogen wonen. In 1929, 1936, 1946-48 zijn ook vele joodse gemeenschappen verdreven uit Arabische gebieden, waarvan vele al eeuwenlang samenleefden met de Arabieren, Turken, Grieken, Armeniers, Druzen etc etc, en die ook niets van Zionisme wilden weten.
Hoh, in het begin werden er anders genoeg Joden toegelaten hoor, het probleem begon pas toen de aantallen een stuk groter werden dan verwacht, toen werden nog afspraken gemaakt om de instroom te beperken ..quote:Die Joden zijn door de Zionisten beter opgevangen dan de Arabieren aan de Arabische kant, en dat is de reden dat er veel meer woede is aan Arabische kant. Maar het maakt het beide onrechtvaardig, en de Arabische variant meer onrechtvaardig. Een miljoen mensen toelaten is toleranter dan nul mensen toelaten. En dat staat ook los van de bezetting en de kolonisten, want voor 1967 mochten Joden daar ook al niet wonen, niet eens op bezoek. ook niet bij hun heilige plaatsen in Jerusalem.
Ik ben bang dat je daar gelijk hebt, het zijn iedere keer weer regeringsleiders die met dit soort aanzeggingen komen, 2 handen op een buik met de kolonisten en een lont in het kruitvat .. het zijn imho gewoon extremisten .. dat waren zij toen ze het King David Hotel gingen opblazen en dat zijn ze nog steeds blijkbaarquote:De kolonisten zijn inderdaad wel een plaag, wat de veel Israelis zelf trouwens ook vinden. Ik denk dat Israel ten eerste de kolonisten en de Palestijnen tav geweld en criminaliteit onder de Israelische wet moet stellen zodat kolonisten niet straffeloos kunnen huishouden daar. Dat, en het stoppen van meer kolonies en afbreken van de outposts zou al een heel mooi begin zijn. Helaas zie ik het niet zo snel gebeuren.
Hoezo? Israel is een entiteit die ter discussie staat, de Joodse ethniciteit niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hierquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:
smerige jodenhaat in dit topic. jammer.
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......
en terecht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hier
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Ja maar ze zijn zielig!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:16 schreef Yi-Long het volgende:
Voor 20 nieuwe huisjes voor een stel nationalistische setlers, is Israel al weer bereidt het vredesproces af te remmen.
Maar goed, Israel wil ook helemaal geen 'vrede'. Ze willen, land, macht, en de Palestijnen onderdrukken, uitzuigen, vernederen, etc.
Ziek ziek land. Schandalig dat het westen al 40+ jaar hun misdaden t.o.v. het Palestijnse volk accepteerd.
Hetzelfde geldt voor de Arabieren. Ze kunnen de joden geen respect geven als ze het zelf niet kennen. Als ze dat wel doen zijn ze bang bezig en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.
Niet veel natuurlijk, ik leg mijn vinger slechts weer op de selectieve verontwaardiging.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Het gaat iig niet zo slecht als men ons wil laten gelovenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/12/26/iran.israel.jews/quote:The well-publicized landing of 40 Iranian Jews in Israel on Tuesday spurred glee among some Israelis and the immigrants themselves and drew public scorn from a surprising quarter in Iran -- two officials from its centuries-old Jewish community.
One of them described the emigration as a "misinformation" campaign and defended their lives under the government of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad.
[...]
Iranian Jews can travel anywhere they want, anytime they want, but like other Iranians they are not allowed to go to Israel, Motamed said.
Even with that, some Iranian Jews may decide to travel to and from Israel via a third country to visit their families or to visit for religious reasons.
However, Motamed called the news a "misinformation" campaign aimed at creating an atmosphere of distrust between the Muslim and Jewish communities in Iran. He said it is meant to make Iranian Jews feel unsafe and vulnerable in their own country.
[...]
Jews by Iranian constitutional law have the right to practice their religion and "with some exception," there has been scant government restriction and interference with religious practices, the report said.
However, "members of these recognized minority religious groups have reported government imprisonment, harassment, intimidation, and discrimination based on their religious beliefs."
Jewish education has been tougher to carry out, there has been a rise in anti-Semitic rhetoric, and assaults on two synagogues, the report said. Their contact with or support for the state of Israel has been squelched "out of fear of reprisal."
"Recent anti-American and anti-Israeli demonstrations included the denunciation of Jews, as opposed to the past practice of denouncing only 'Israel' and "Zionism," adding to the threatening atmosphere for the community," the report said.
In the Islamic Republic's Jewish community, there is a different view from voices emerging.
Morehsadegh described the Jewish community in Tehran as alive and well, with 20 synagogues, more than eight butcher shops, two restaurants, and four youth groups.
"There is no doubt that the Holocaust happened," he said. "But we disagree with the superpowers who have misused this incident to their own benefit."
Ooooo nou dan is Israel opeens een top land joh!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:24 schreef zoalshetis het volgende:
nou moussie. ik vind dat nogal wat. die vrijheidsstraf krijgen palestijnenen die in israel wonen niet.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.
Waarom zou je? Zo kan je alle fouten in de wereld wel tegen een andere fout afzetten en gebeurt er nog niks.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:41 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet veel natuurlijk, ik leg mijn vinger slechts weer op de selectieve verontwaardiging.
Ja Libanon is redelijk gematigd, net zoals Jordanie, maar die zijn niet bepaald liever voor hun Palestijnse ingezetenen.quote:
huh, welke vrijheidsstraf heb je het over, je bedoelt het mogen reizen naar Israël ? Je denkt dat een Palestijn in Israël overal zomaar mag gaan reizen ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:24 schreef zoalshetis het volgende:
nou moussie. ik vind dat nogal wat. die vrijheidsstraf krijgen palestijnenen die in israel wonen niet.
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef speknek het volgende:
Israel is een kutland, met achterlijke wetten en debiel beleid, zoals in de OP. Maar het is een oase van verlichting vergeleken bij de tirannieke geitenneukers waar ze door omringd worden.
Groot-Brittannië en Nieuw Zeeland hebben ook geen grondwet.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet,
Gast, beide kanten zitten fout. Wellicht moet jij je eens gaan inlezen in vorming van de Israelische staat en wat er zoal aan vooraf ging.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Racisme van land A tegen mensengroep B, en van land b tegen mensengroep A, lijkt me, vooral als het buurlanden zijn, wel relevant.
[..]
nee, je veroordeelt het Joodse racisme, zonder het te hebben over Palestijns racisme. Waarop ik aangeef dat het Palestijnse racisme erger is. Beide slecht, maar de een is duidelijk erger dan de ander.
ja. jij niet? is je blinde haat voor een klein land dat zich probeert te handhaven in een oase van geweld en leugens misschien niet groter dan objectiviteit?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:30 schreef moussie het volgende:
[..]
huh, welke vrijheidsstraf heb je het over, je bedoelt het mogen reizen naar Israël ? Je denkt dat een Palestijn in Israël overal zomaar mag gaan reizen ?
Dat wat jij zo mooi misplaatst schuldbewustzijn noemt heeft er helaasch wel voor gezorgd dat de palestijnen hun land is afgenomen en dat er rotzooi in het midden-oosten is. Maar ach... zolang het westen zich maar niet schuldig voelt hequote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?
Welkom in de droomwereld die Israel heet, word jij soms door de Israelische ambassade betaalt om dit soort junk te posten?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:43 schreef zoalshetis het volgende:
palestijnen is geen land afgenomen. dat is gekocht van hen en hooguit geconfiskeerd als bufferzone na een agressieve actie.
ken wel je feiten. dat er met moslims geen zakendoen is, dat moge een vaststaand feit zijn.
en door wie word jij betaald om te liegen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:45 schreef EricT het volgende:
[..]
Welkom in de droomwereld die Israel heet, word jij soms door de Israelische ambassade betaalt om dit soort junk te posten?
Allahquote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en door wie word jij betaald om te liegen?
ken je geschiedenis voor je opkomt voor de grootste jodenhaters ter wereld...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:49 schreef EricT het volgende:
[..]
Allah![]()
Dat antwoord past je wel natuurlijk, maar helaas het was maar een goed geplaatste grap. Zelf vraag ik me al weken af waarom je het zo opneemt voor Israel, je hebt duidelijk nog nooit met oorlog en onderdrukking te maken gehad.
Is dit een reactie op mijn post? Misschien moet je hem nog een keer lezen, mevrouw 'alleen maar zien wat je wil zien'.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:39 schreef moussie het volgende:
Dat 'verlichte' land heeft anders nog steeds geen grondwet, geen enkele wettelijke bescherming van minderheden, dus hoe verlicht zijn ze nou echt ? Of is het meer een kwestie van alleen maar zien wat je wil zien, uit een soort van misplaatst schuldbewustzijn ?
Ik vraag je waarom je dat land verlicht noemt .. je ziet wel dat ze achterlijke wetten hebben en een debiel beleid voeren, ik voeg eraan toe dat zij nog niet eens een grondwet hebben .. hoe kan je zoiets nou verlicht noemen, als je goed kijkt zijn ze net zo bezig als die 'tirannieke geitenneukers' ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dit een reactie op mijn post? Misschien moet je hem nog een keer lezen, mevrouw 'alleen maar zien wat je wil zien'.
En daar zet ik dus vraagtekens bij .. hoeveel geciviliseerder zijn ze nou echt ? Okay, er zullen geen minderjarigen na schijnprocessen worden opgehangen, iig niet zover ik weet, maar voor de rest ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:12 schreef speknek het volgende:
Ja, vergeleken bij de omringende landen zijn ze een stuk geciviliseerder.
Er hebben altijd Joden gewoond in Jeruzalem, klopt .. en ? Kan je aan het ergens wonen rechten ontlenen dan .. ? Er hebben ook altijd Joden in Amsterdam gewoond, dus nu is Nederland ook van hun ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:31 schreef Waterwereld het volgende:
http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm
Geschiedenis van Jeruzalem.
Vooral even voor degenen die vinden dat de joden Israël eigenlijk pas sinds de tweede wereldoorlog daar kwamen wonen en er nooit eigenaar van waren geweest.
Oh ja, de bron lijk mij in ieder geval neutraal. Idolaat voor het ene land of het andere land zie ik er in ieder geval niet in.
Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:12 schreef speknek het volgende:
Ja, vergeleken bij de omringende landen zijn ze een stuk geciviliseerder.
Dus!?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Gay Pride Jeruzalem. In omringende landen is zoiets denk ik niet mogelijk hè?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |