Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik noem dan toch maar even Oslo, ik dacht dat de partijen er toen uit waren. Vanaf dat moment heeft Israel niets anders gedaan dan dat akkoord "opruimen" en traineren met vele slachtoffers als gevolg. Ja ook Joodse mensen, maar het honderdvoudige aan Palestijnse kant.
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alle afspraken zijn aan beide kanten veelvuldig geschonden. Doen alsof alleen Israel dat heeft gedaan geeft heel duidelijk aan wat jouw inslag is bij dit verhaal.
Deal!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
bedoel je terug naar 1966 of gewoon alle Joden weg daar?
Nou ja, heb geen zin in een (gedwongen) massa volksverhuizing.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel het standpunt van sommige mensen dat er helemaal geen Iraël zou moeten zijn. Alle joden weg daar dus.
Dat gaat nu eenmaal niet gebeuren, over en weer elkaar ergeren is geen best plan.
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Viajero het volgende:
Wat ook frappant is, is dat er is Israel meer dan een miljoen Arabieren wonen met Israelisch paspoort, maar dat in Palestina nul Joden mogen wonen. Normaal gesproken is dit puur racisme, maar omdat het de Palestijnen zijn vindt iedereen dit racisme kennelijk normaal, en zelfs een recht van de Palestijnen.
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:44 schreef Floripas het volgende:
Kunnen we nu ophouden met dat ge-joden? Ok?
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:29 schreef moussie het volgende:
[..]
goh wat aardig zeg, dat je op je eigen land mag blijven wonen mits je accepteert dat je een tweederangsburger bent .. en dan moeten ze zeker nog dank je wel zeggen ook omdat het elders in de regio zoveel erger is ?
En tja, dat de Palestijnen niet nog meer bezetters op hun grondgebied willen hebben lijkt mij nogal wiedes, zolang als dat er kolonisten in nederzettingen zitten, beschermd door muren waarvoor Palestijnse huizen en boomgaarden sneuvelen en beschermd door soldaten, zal het vrijwel onmogelijk zijn om gewoon samen te wonen, niet waar ?
Ik weet het niet, zullen we die vraag eens aan Hamas voorleggen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens op één ding na. We vinden beiden dat het moet stoppen. Dat is dan misschien ook wel de belangrijkste overeenkomst en volgens mij ook prima om het daar dan maar bij te laten....
Erm, het is niet 'niet moeten', het is eerder 'niet mogen' zover ik weet ..quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Viajero het volgende:
Daar heb je een punt, en daarom is dat ook een van mijn kritiekpunten op Israel. Ik weet helaas niet precies wat de wettelijke verschillen zijn behalve dat Arabieren niet in het leger moeten, en dat Arabische dorpen en wijken standaard minder geld voor infrastructuur krijgen. Heb je misschien een lijst of een artikel waarin de wettelijke verschillen staan?
mwah, als je bvb dit leest, nederlandse emigranten in Israël en wat die zoal meemaken, is het toch heel wat meer dan alleen maar een gevoel .. potverdorie geen huis mogen kopen omdat je getrouwd bent met een arabische, dat lijkt wel op wat wij hier vroeger deden, Joden mochten geen grond kopenquote:Hoe dan ook. er is onder Arabieren in Israel een gevoel dat ze achtergesteld worden, en daar moet wat aan worden gedaan.
Ja, we hebben wat aangericht met onze bemoeienis daar .. ..quote:Aan de andere kant, een miljoen Arabieren die in Israel mogen wonen is nog altijd meer dan nul Joden die in Palestina mogen wonen. In 1929, 1936, 1946-48 zijn ook vele joodse gemeenschappen verdreven uit Arabische gebieden, waarvan vele al eeuwenlang samenleefden met de Arabieren, Turken, Grieken, Armeniers, Druzen etc etc, en die ook niets van Zionisme wilden weten.
Hoh, in het begin werden er anders genoeg Joden toegelaten hoor, het probleem begon pas toen de aantallen een stuk groter werden dan verwacht, toen werden nog afspraken gemaakt om de instroom te beperken ..quote:Die Joden zijn door de Zionisten beter opgevangen dan de Arabieren aan de Arabische kant, en dat is de reden dat er veel meer woede is aan Arabische kant. Maar het maakt het beide onrechtvaardig, en de Arabische variant meer onrechtvaardig. Een miljoen mensen toelaten is toleranter dan nul mensen toelaten. En dat staat ook los van de bezetting en de kolonisten, want voor 1967 mochten Joden daar ook al niet wonen, niet eens op bezoek. ook niet bij hun heilige plaatsen in Jerusalem.
Ik ben bang dat je daar gelijk hebt, het zijn iedere keer weer regeringsleiders die met dit soort aanzeggingen komen, 2 handen op een buik met de kolonisten en een lont in het kruitvat .. het zijn imho gewoon extremisten .. dat waren zij toen ze het King David Hotel gingen opblazen en dat zijn ze nog steeds blijkbaarquote:De kolonisten zijn inderdaad wel een plaag, wat de veel Israelis zelf trouwens ook vinden. Ik denk dat Israel ten eerste de kolonisten en de Palestijnen tav geweld en criminaliteit onder de Israelische wet moet stellen zodat kolonisten niet straffeloos kunnen huishouden daar. Dat, en het stoppen van meer kolonies en afbreken van de outposts zou al een heel mooi begin zijn. Helaas zie ik het niet zo snel gebeuren.
Hoezo? Israel is een entiteit die ter discussie staat, de Joodse ethniciteit niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:42 schreef EricT het volgende:
[..]
Zullen we maar gewoon ophouden met Israel dan?
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hierquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:41 schreef zoalshetis het volgende:
smerige jodenhaat in dit topic. jammer.
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het systematisch en catagorisch onderdrukken van een hele bevolkingsgroep, ze van eigen land verjagen, hun huizen verwoesten, toegang ontzeggen tot water en elektriciteit, pasjessystemen, muren bouwen, handel blokkeren, daar vind ik een vergelijking zeer op z'n plaats......
en terecht.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik constateer anders meer vreemdelingen- moslimhaat dan Jodenhaat hier
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Ja maar ze zijn zielig!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:16 schreef Yi-Long het volgende:
Voor 20 nieuwe huisjes voor een stel nationalistische setlers, is Israel al weer bereidt het vredesproces af te remmen.
Maar goed, Israel wil ook helemaal geen 'vrede'. Ze willen, land, macht, en de Palestijnen onderdrukken, uitzuigen, vernederen, etc.
Ziek ziek land. Schandalig dat het westen al 40+ jaar hun misdaden t.o.v. het Palestijnse volk accepteerd.
Hetzelfde geldt voor de Arabieren. Ze kunnen de joden geen respect geven als ze het zelf niet kennen. Als ze dat wel doen zijn ze bang bezig en dom.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles. je kan niet moslims respect geven als ze het zelf niet kennen. als je dat wel doet ben je bang bezig. en dom.
Niet veel natuurlijk, ik leg mijn vinger slechts weer op de selectieve verontwaardiging.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou dat in godsnaam rechtvaardigen?
Het gaat iig niet zo slecht als men ons wil laten gelovenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan vraag ik me af hoe het de Joden en andere minderheden in de meeste Islamitische landen afgaat, kan me niet echt voorstellen dat die landen zich beter gedragen.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/meast/12/26/iran.israel.jews/quote:The well-publicized landing of 40 Iranian Jews in Israel on Tuesday spurred glee among some Israelis and the immigrants themselves and drew public scorn from a surprising quarter in Iran -- two officials from its centuries-old Jewish community.
One of them described the emigration as a "misinformation" campaign and defended their lives under the government of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad.
[...]
Iranian Jews can travel anywhere they want, anytime they want, but like other Iranians they are not allowed to go to Israel, Motamed said.
Even with that, some Iranian Jews may decide to travel to and from Israel via a third country to visit their families or to visit for religious reasons.
However, Motamed called the news a "misinformation" campaign aimed at creating an atmosphere of distrust between the Muslim and Jewish communities in Iran. He said it is meant to make Iranian Jews feel unsafe and vulnerable in their own country.
[...]
Jews by Iranian constitutional law have the right to practice their religion and "with some exception," there has been scant government restriction and interference with religious practices, the report said.
However, "members of these recognized minority religious groups have reported government imprisonment, harassment, intimidation, and discrimination based on their religious beliefs."
Jewish education has been tougher to carry out, there has been a rise in anti-Semitic rhetoric, and assaults on two synagogues, the report said. Their contact with or support for the state of Israel has been squelched "out of fear of reprisal."
"Recent anti-American and anti-Israeli demonstrations included the denunciation of Jews, as opposed to the past practice of denouncing only 'Israel' and "Zionism," adding to the threatening atmosphere for the community," the report said.
In the Islamic Republic's Jewish community, there is a different view from voices emerging.
Morehsadegh described the Jewish community in Tehran as alive and well, with 20 synagogues, more than eight butcher shops, two restaurants, and four youth groups.
"There is no doubt that the Holocaust happened," he said. "But we disagree with the superpowers who have misused this incident to their own benefit."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |