abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60882994
JERUZALEM - De geweldpleging van joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever neemt toe.

FOTO ANP
Dat is de conclusie van de Israëlische veiligheidsdiensten, die hun bezorgdheid over de situatie hebben geuit, zo meldt de Israëlische krant Haaretz.

De overheid vond onder de kolonisten zowel een toename in agressiviteit jegens Palestijnen als jegens Israëlische soldaten. Terwijl er over heel 2007 melding was gemaakt van 551 geweldsincidenten, is dat aantal tot augustus dit jaar al opgelopen tot 429.

Een terugkerend probleem is dat agenten en soldaten de neiging hebben niet in te grijpen wanneer Palestijnen door kolonisten worden mishandeld, om zelf niet met de kolonisten slaags te raken.

De Israëlische politie gaf toe dat maar 15 procent van de geweldplegingen door kolonisten leidt tot vervolgingen. Lokale mensenrechtenorganisaties menen echter dat maar een op de tien zaken tot een rechtszaak leidt.

Op de Westelijke Jordaanoever wonen 430.000 joodse kolonisten tussen ongeveer 2,5 miljoen Palestijnen. Het gebied werd in 1967 door Israël op Jordanië veroverd tijdens de Zesdaagse Oorlog.

Ik vraag me af waarom Israel door gaat met de bezetting en het bouwen van nieuwe nederzettingen (wat een oorlogs misdaad)
pi_60883163
Ja, maar ja. Die Palestijnen zijn ook geen lieverdjes!

Offtopic: L0L @ postgeschiedenis van TS.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_60883528
Ik zou mijn bezetter ook afmaken jij niet dan??

Ik snap alleen niet waarom Israel doorgaat met het bezetten en het bouwen van nieuwe nederzettingen.

Offtopic: L0L @ postgeschiedenis van reageerder.
pi_60883592
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60883610
Ze hebben dat land gewoon veroverd, het is immers van hun. Dat terroristische tuig mag blij zijn dat ze er überhaupt nog mogen wonen.
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:22 schreef IFU het volgende:
Ik zou mijn bezetter ook afmaken jij niet dan??

Ik snap alleen niet waarom Israel doorgaat met het bezetten en het bouwen van nieuwe nederzettingen.

Offtopic: L0L @ postgeschiedenis van reageerder.
Dat doen de israeli's nu toch ook? dus wat is je probleem?
pi_60883754
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:26 schreef Sora het volgende:
Ze hebben dat land gewoon veroverd, het is immers van hun. Dat terroristische tuig mag blij zijn dat ze er überhaupt nog mogen wonen.
[..]

Dat doen de israeli's nu toch ook? dus wat is je probleem?

Dus toen wij ons verzetten tegen de bezetting van de Nazi waren wij terroristische tuig??

Gaza Westbank en Oost-Jeruzalem behoren niet aan Israel toe.

Israel word in resolutie 242 zelf opgeroepen zich uit deze gebieden terug te trekken.

Ooh het bebouwen van bezet gebieden zoals nu nog steeds op de west-oever gebeurt is ee oorlogsmisdaad.

Waarom gaat Israel door met het bezetten van de palestijnen en het bebouwen van bezet gebied terwijl ze zeggen vrede te willen.

Ook is het raad dat Niet Joden niet met Joden mogen trouwen in Israel. (om maar even op Israel als apartheids staat reageren)
pi_60885428
Zionisten mogen alles , alles in hun geliefde land Israel
iemand moorden mag, alleen als je zionist bent
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_60886159
Tsja, geen nieuws.

Als joden blank zouden zijn en palestijnen zwart dan stond de hele wereld op zijn kop. Maarja 'slachtoffers' tegen 'terroristen/moslims' zal iedereen aan zn reet roesten.
know'm sayin?
word? word.
pi_60886195
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:55 schreef Meki het volgende:
Zionisten mogen alles , alles in hun geliefde land Israel
iemand moorden mag, alleen als je zionist bent
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60886291
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

zegt genoeg dit.

De Israëlische politie gaf toe dat maar 15 procent van de geweldplegingen door kolonisten leidt tot vervolgingen. Lokale mensenrechtenorganisaties menen echter dat maar een op de tien zaken tot een rechtszaak leidt.
pi_60886326
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:31 schreef alors het volgende:
Tsja, geen nieuws.

Als joden blank zouden zijn en palestijnen zwart dan stond de hele wereld op zijn kop. Maarja 'slachtoffers' tegen 'terroristen/moslims' zal iedereen aan zn reet roesten.

Raar dat als je je verzet tegen een bezetting dat je dan een terrorist ben.

ANC was trouwens volgens het Westen ook een Terroristische Organisatie en Nelson Mandela een Terrorist.

Voor mij zijn het vrijheidstrijders
pi_60886561
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:39 schreef IFU het volgende:

[..]

Raar dat als je je verzet tegen een bezetting dat je dan een terrorist ben.

ANC was trouwens volgens het Westen ook een Terroristische Organisatie en Nelson Mandela een Terrorist.

Voor mij zijn het vrijheidstrijders
Helemaal gelijk
het zijn ook vrijheidstrijders
ze verdedigen hun land die is bestolen door de aggresieve zionisten
pi_60887379
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:32 schreef IFU het volgende:

[..]

Dus toen wij ons verzetten tegen de bezetting van de Nazi waren wij terroristische tuig??

Gaza Westbank en Oost-Jeruzalem behoren niet aan Israel toe.

Israel word in resolutie 242 zelf opgeroepen zich uit deze gebieden terug te trekken.

Ooh het bebouwen van bezet gebieden zoals nu nog steeds op de west-oever gebeurt is ee oorlogsmisdaad.

Waarom gaat Israel door met het bezetten van de palestijnen en het bebouwen van bezet gebied terwijl ze zeggen vrede te willen.

Ook is het raad dat Niet Joden niet met Joden mogen trouwen in Israel. (om maar even op Israel als apartheids staat reageren)
Ho even, daar maak je een aantal vrij grote fouten. Ten eerste: De duitsers vochten TEGEN de joden, de voorbeeldigste burgers van deze wereld en waren dus per definitie fout. Ten tweede: dat was op Nederlands grondgebied, totaal wat anders dan die achterlijke zandhappers. Ten derde: Pallies blazen zich op tussen onschuldige burgers, het Nederlandse verzet was gericht op een bezetter en niet tegen de rechtmatige eigenaars van het land zoals in Israël
pi_60887409
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Helemaal gelijk

Ik vind wel dat Israel bestaansrecht heeft (ik heb het gevoel dat dat bij u niet het geval is) maar dan wel binnen de grenzen die internationaal bepaald zijn.

Het huidige probleem vind ik nu dat Israel door gaat met het bezetten en nieuwe nederzettingen bouwt.

Tevens is de machtstrijd binnen de palestijnen een groot probleem.

Wat natuurlijk geen excuus mag zijn om door te gaan met de bezetting en het nederzetting beleid.
pi_60888032
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:35 schreef IFU het volgende:

[..]

Ik vind wel dat Israel bestaansrecht heeft (ik heb het gevoel dat dat bij u niet het geval is) maar dan wel binnen de grenzen die internationaal bepaald zijn.

Het huidige probleem vind ik nu dat Israel door gaat met het bezetten en nieuwe nederzettingen bouwt.

Tevens is de machtstrijd binnen de palestijnen een groot probleem.

Wat natuurlijk geen excuus mag zijn om door te gaan met de bezetting en het nederzetting beleid.
Israel die land besteelt en kinderen als speelgoed zien kan ik niet erkennen
pi_60888940
Meki topic!

Oh nee... IFU topic
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60889021
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel die land besteelt en kinderen als speelgoed zien kan ik niet erkennen
Was er niet ooit ene Mohammed die met een meisje van 9 speelde?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_60889224
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 23:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

heel mqkkelijk om snel de Israelische agressie te ontwijken , en een propogandische leugens erbij te halen die werkelijk nutteloos is
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:33:24 #19
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60889676
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 23:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Of Solomon, die diverse wijven misbruikt heeft?
even een voorbeeld. de rest wil je in de ander versies van die 2 boeken niet weten
The best firms advertise the least...
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:51:32 #20
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60890015
Blijft een feit, dat niemand in de Westerse wereld duft in te grijpen in Israel omdat ze teveel kennis en macht (nuclear) en connecties hebben, terwijl de situatie, humanitair gewoon slechter is dan bepaalde ander landen in de regio om over de zo gepreesde, nikszeggende term "democratie" maar niet te spreken! en al zeker niet over andere landen, waar de situatie desastreus is (Zimbabwe ;-) )
Oogkleppen/ indocrinatie / propaganda en andere belangen maakt mensen in het Westen blind!
The best firms advertise the least...
  zondag 17 augustus 2008 @ 01:16:15 #21
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60891601
Bush keek toe en zag dat het goed was.
  zondag 17 augustus 2008 @ 11:29:37 #22
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60896399
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:34 schreef Sora het volgende:
de rechtmatige eigenaars van het land zoals in Israël
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60896711
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Helemaal gelijk
Polisario, zijn dat ook vrijheidstrijders Meki? Die bezetting van de Westelijke Sahara en meer dan 2500 kilometer lange muur heeft Marokko goed voor elkaar hè? Geen haan die er naar kraait?
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:12:23 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60897119
moslims hebben boter op hun hoofd en zouden eigenlijk de laatste mogen zijn die kritiek op israel hebben. helaas zie je het omgekeerde en halen ze verantwoording over hun hypocretie uit de koran en moskeeën.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:30:35 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60897475
"Als tegenaanbod heeft Palestina besloten 11% van de terroristen te vervolgen, en 89% niet te veroordelen."
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')