quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Hij reed dan ook echt waardeloos... Ik snap het niet zo goed, soms in kwalificvatie is hij zo goed en dan kan hij in een race alles verpesten..quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:15 schreef NED het volgende:
Davidson beschrijft Massa als waardeloos
Anthony Davidson, die noodgedwongen op pensioen moest gaan omwille het vertrek van Super Aguri in de Formule 1, heeft geen genade getoond voor Felipe Massa, wat hoogstwaarschijnlijk zijn slechtste prestaties op een F1-circuit waren.
De Brit haalde uit naar zijn voormalige Braziliaanse tegenstander omdat Massa maar liefst vijf keer spinde, op twee ronden gezet werd door Lewis Hamilton en uiteindelijk allerlaatste eindigde in de Britse GP ten gevolge van een regenrace.
Davidson zei ook dat Massa de blauwe vlaggen negeerde, terwijl hij door de baancommessarisen gevraagd werd snellere deelnemers te laten passeren. "Hij is altijd de eerste die in een rijdersbijeenkomst rechtstaat om te klagen over mensen zoals mij over onze reactie op de blauwe vlaggen," vertelde de Brit aan the Daily Record.
"Dit is wat je verdient, mate. Je krijgt het aan de stok met de blauwe vlaggen, maar je bent er slecht in. Waardeloos."
bron: www.f1-club.beWhgehehe
Stomme Massa
Zou dat nou komen door het bekende Braziliaanse temperament?quote:Hij reed dan ook echt waardeloos... Ik snap het niet zo goed, soms in kwalificvatie is hij zo goed en dan kan hij in een race alles verpesten..![]()
Ja ik wou op je reageren, maar het mocht niet meerquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:28 schreef NED het volgende:
Ow, ik was net aan het kijken om een nieuwe te maken omdat ik zag dat ik hem vol had gemaakt
Plak anders ff die OP erin
quote:
quote:"Dit is wat je verdient, mate. Je krijgt het aan de stok met de blauwe vlaggen, maar je bent er slecht in. Waardeloos."
quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:33 schreef Giem het volgende:
[..]
Had ik al gedaan, zal hem zo even bijwerken in de pauze
quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:59 schreef Sally het volgende:
Ik mis nog in de OP::
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat verdient MassaEen enkele reis naar de dtm als je t mij vraagt (of hebben die ook geen Traction Control?
).
Ieder punt telt gewoon nu. Dus als hij had uitgestapt had hij op zeker geen punten gescoord. Met 1 spin minder had hij wellicht al 1 punt kunnen pakken.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:20 schreef Ared het volgende:
ik snap nog steeds niet waarom Massa niet gewoon op een gegeven moment is uitgestapt. Bijvoorbeeld na het konijn-incident. Ik zou dan zoiets hebben van: "sorry jongens, maar met deze afstelling is het gewoon levensgevaarlijk om door te rijden, bekijk het maar."
Maarja, misschien zit ik daarom hier en hij met z'n kont in een Ferrari.
Hij had denk ik zelf graag in die auto gezeten.. maarja zijn team ging falliet.. dat zal wel zijn frustratie zijnquote:
Is dit wel een antenne?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:05 schreef Giem het volgende:
[ afbeelding ]
Over antennes gesproken.. kunnen ze nog langer..
Denk ik, bij Ferrari hadden ze er ook al zo'n grote op staan. Misschien is het ook wel een liniaal voor de rij hoogtequote:Op woensdag 9 juli 2008 13:08 schreef Sally het volgende:
[..]
Is dit wel een antenne?
Ziet er meer uit als een meetinstrument?
Jij bent er vroeg bij!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Libris het volgende:
Ook hier even onder de aandacht brengen: [F1]Singtel Singapore Grand Prix
Geeft hij hier nu eindelijk toe dat hij af en toe hele stomme acties uithaald? Rode lichten enzoquote:http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/07/09/hamilton-het-zal-opnieuw-tot-het-gaatje-gaan/
Hamilton: "Het zal opnieuw tot het gaatje gaan"
09 juli 2008
Volgens Lewis Hamilton kunnen de Formule 1-fans zich opnieuw gaan opmaken voor een zeer spannende titelstrijd. Halverwege het seizoen hebben hij, Kimi Raikkonen en Felipe Massa alledrie 48 punten en volgt Robert Kubica met 46. De McLaren-coureur verwacht dan ook een zenuwslopend verloop van de tweede helft van het jaar.
"Je weet het nooit zeker, maar ik denk dat het net zo close zal worden als vorig jaar", zei Hamilton tegenover de verzamelde pers in Hockenheim. "Vorig jaar zat het net zo dicht bij elkaar en uiteindelijk scheelde het één punt, dus ik kan alleen maar aannemen dat het dit seizoen niet anders zal zijn."
"Volgens mij zijn we het hele jaar al snel, behalve in Maleisië en Bahrein, daar liep het niet zo lekker. Echter, als we in Maleisië geen problemen hadden gehad, waren we gewoon derde en vierde geworden. Ik denk echt dat we dit jaar heel constant zijn. Ik heb geen excuus waarom het zo op en neer gaat, maar dat hoort bij het racen. Perfecte seizoenen bestaan niet."
"Er kunnen altijd nieuwe problemen de kop op steken", besloot de Brit. "Ferrari had ze in Silverstone en wij hebben ook meer dan genoeg ellende gekend. Maar dat is racen en dat maakt het ook zo spannend."
Gezien de vorm van de vin (vergelijk het met een waterdruppel of racefietshelm) denk ik eerder dat die vin ervoor moet zorgen achter de auto geen (gedeeltelijke) vacuum ontstaat, die de weerstand verhoogt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:41 schreef Atreidez het volgende:
Je ziet die vinnen met onboard beelden echt helemaal heen en weer zwabberen. Volgens mij is het enige voordeel het verstoren van lucht achter je
quote:'Alonso neemt Santander mee naar Ferrari'
09 juli 2008
Het Duitse Sport Bild is er uit. Fernando Alonso gaat volgend jaar naar Ferrari en neemt miljoenensponsor Santander mee. Santander is nu nog sponsor van McLaren, maar kwam daar omdat Alonso naar het Britse team overstapte.
Nu Alonso met slaande deuren bij McLaren is vertrokken, zit Santander nog vast aan een contract. Volgens de Duitse krant zijn zowel Alonso als Santander volgend jaar vrij om te gaan waar ze willen en dus komt Ferrari in beeld. Daarbij heeft Alonso gezegd dat hij niet voor Monza zal bekendmaken waar hij volgend jaar rijdt. En laat de race in Monza nou nét de plaats zijn waar Ferrari traditioneel hun coureurs voor het volgende seizoen aankondigt...
Het moge duidelijk zijn: het geruchtencircuit draait op volle toeren en Alonso zal ongetwijfeld nog wel vaker in verband worden gebracht met het team uit Maranello. En met Honda, Red Bull en ieder ander team dat zijn coureurs nog niet heeft bekendgemaakt. Pas in september zullen we echt weten hoe de vork in de steel zit.
Tuurlijk, laat even weten als je meer wil hebben, woon er in de buurtquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Jij bent er vroeg bij!
Mag ik je tekst (deels) gebruiken om als verhaaltje bij het circuit van Singapore te zetten voor de F1-manager? (zie bijvoorbeeld http://sport.fok.nl/f1/info/circuits/1)
Dat Alonso naar Ferrari gaat acht ik wel aardig waarschijnlijk. Helemaal met de geruchten dar Raikkonen er na 2009 wel eens mee kan stoppen en misschien zelfs wel na dit seizoen als hij zijn titel prolongeert. Overigens zou Ferrari ook veel interesse hebben in Kubica en Vettel.quote:
dat heeft tie toch allang toegegeven?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:11 schreef Giem het volgende:
[..]
Geeft hij hier nu eindelijk toe dat hij af en toe hele stomme acties uithaald? Rode lichten enzo
hey Rossdale jij hierquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:02 schreef Rossdale het volgende:
Alonso heeft zijn tijd echt gehad, ik vind hem te berekenend en hij is veel te arrogant. Goed presteren doet hij ook al een tijd niet echt meer. Je ziet het nog bij vlagen, maar hij is over zijn race-top heen. Laat hem maar lekker gaan aanmodderen bij een minder team
Hey, ex-baasquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:06 schreef kepler het volgende:
[..]
hey Rossdale jij hier
Maar ik benhet er daar dus niet mee eens. Ik begin juist steeds meer onder de indruk te raken van Alonso. Hij laat echt mooie dingen zien in de Renault (of Piquet is juist hee slecht)
1 2 3 | 2 RAIKKONEN Kimi Spain 2008 - Britain 2008 6 3 SCHUMACHER Michael Bahrain 2004 - Europe 2004 5 |
Dat was mij ook al opgevallen dat die jongen de een naar de andere wedstrijd de snelste ronde rijd.. alleen er nog niet veel van heeft gewonnen.. hopelijk in duitslandquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef ElmarO het volgende:
Voor de statistiekgeilers onder ons.![]()
Volgende race kan er een record van Ascari worden geëvenaard. Namelijk het record van meest op één volgende snelste rondes.
[ code verwijderd ]
Bron
Helemaal correctquote:Op donderdag 10 juli 2008 00:21 schreef NED het volgende:
Ow wacht, ik zie het al, dat is van tot zegmaar of niet?
Bron: RaceFreaks.nlquote:Kimi: In 2009 rijd ik ook voor Ferrari
Al lange tijd gaan er geruchten over de toekomst van Kimi Räikkönen bij het team van Ferrari. De Fin staat tot en met 2009 onder contract bij de Itafotoliaanse renstal, maar steeds vaker doen er verhalen op dat de regerend wereldkampioen zijn helm al aan de wilgen zal hangen. Räikkönen ontkracht dit echter.
De geruchten gaan zelfs zover dat Fernando Alonso komend seizoen het stoeltje van Räikkönen zal opvullen. Tegenover het dagblad La Gazzetta dello Sport zegt de Fin: “Ik heb een contract tot en met 2009. In mijn hele leven heb ik nog nooit een contract verbroken, en ik was dat nu ook niet van plan. In 2009 rijd ik ook voor Ferrari.”
Räikkönen kwam in 2007 bij het Italiaanse team. In dat jaar werd hij gelijk wereldkampioen. Daarvoor reed hij vijf jaar lang voor het team van McLaren, en één seizoen voor het privéteam van Peter Sauber.
Honda en Williams ook niet, maar Williams heeft er geloof ik wel een race mee gereden.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Giem het volgende:
Dus alleen BMW en Ferrari hebben nu niet die rare motorkap?
Zou mooi zijnquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef Giem het volgende:
[..]
Ik vermoed ook eerder dat een Massa daar de laan uit wordt getrapt
Of hij komt er wel en wordt een 2e Massa.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zou mooi zijnAlonso is toch te arrogant om naast Kimi als tweede viool te willen rijden en bij McLaren is hij ook niet meer welkom, dus die blijft maar mooi bij Renault aanklooien
* Sinister-D- herinnerd zich Nürburgring '07quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:15 schreef vw_caddy het volgende:
Ik zie in de combinatie Raikkonen-Alonso juist minder problemen dan Massa-Alonso. En de Spanjaard is imo gewoon beter dan Massa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 10-07-2008 18:29:03 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Massa Ferrari (B) 1:14.989 109 2. Button Honda (B) 1:15.081 121 3. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:15.289 123 4. Webber Red Bull-Renault (B) 1:15.378 118 5. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:15.556 115 6. Alonso Renault (B) 1:15.593 119 7. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:15.759 118 8. Kubica BMW-Sauber (B) 1:15.869 107 9. Trulli Toyota (B) 1:16.065 129 10. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:16.113 74 |
En Williams was er deze week weer mee aan het testen (althans volgens f1today)quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Honda en Williams ook niet, maar Williams heeft er geloof ik wel een race mee gereden.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
* Sinister-D- herinnerd zich Nürburgring '07![]()
edit: youtube filmpjeWat betekend Va Cagare?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:11 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Free translation betekent het zoiets als (Ik?) Ga schijten
Punt is duidelijkquote:
quote:Scuderia Toro Rosso voert druk op Bourdais op
Het team van Scuderia Toro Rosso is niet geheel tevreden met wat coureur Sebastien Bourdais de afgelopen paar races heeft laten zien. De Fransman moet sinds de introductie van de nieuwe STR3 teamgenoot Sebastian Vettel voor zich dulden en lijkt geen manier te vinden om de snelheid van de jonge Duitser te evenaren.
Teambaas Franz Tost legt in Auto Motor und Sport uit waar Bourdais moeite mee heeft: “Hij heeft een probleem met de nerveuze achterkant van de auto bij het insturen van bochten.” Vettel vult aan: “Bourdais geeft de voorkeur aan een auto met meer onderstuur. Voor mij maakt het niets uit of de bolide onderstuurt of overstuurt.”
Tost maant Bourdais om snel vooruitgang te tonen. “Hij moet gewoon zijn gaspedaal vinden en dat induwen.” De viervoudig Champ Car-kampioen moet zich dus bewijzen om voor volgend jaar zijn plek te behouden.
quote:McLaren vergoedt kosten Ferrari in spionagezaak
De spionagezaak van 2007 kwam afgelopen december al tot een formeel einde, toen de FIA besloot McLaren verder met rust te laten nadat dit team openlijk haar excuses aanbood voor de spionage bij Ferrari. Hierbij liet het team ook weten enkele geplande onderdelen voor 2008 niet door te ontwikkelen om vermoedens van spionage helemaal weg te poetsen. Het team heeft nu ook laten weten de door Ferrari gemaakte kosten te zullen terugbetalen.
In een verklaring liet McLaren weten: "Na de formele sluiting van de zaak op 20 december 2007 en de publieke excuses van McLaren aan Ferrari hebben beide teams besloten om de geschillen nu geheel op te lossen. McLaren is ook akkoord gegaan met het vergoeden van alle door Ferrari gemaakte kosten, die te maken hadden met de zaak. Ook zal er nog een extra bedrag worden betaald om de zaak definitief af te ronden."
quote:Massa: "Spins waren niet mijn schuld"
De kritiek op Felipe Massa na de Britse Grand Prix op het circuit van Silverstone was niet mals. De Braziliaan was minstens vijf keer gespind tijdens de regenrace, maar dit was volgens hem niet zijn schuld. Massa meent dat zijn spins kwamen door de omstandigheden en de verkeerde banden.
"De eerste spin was een fout, zonder twijfel, maar elke spin die daarna kwam, was te wijten aan de banden", vertelde de Ferrari-coureur in een interview met het Britse Autosport. "Ik had telkens de verkeerde banden voor de condities die er op dat moment waren.
Ik kan dus niet zeggen dat de fouten door mijzelf kwamen, het kwam ook voor een deel door de strategie. We proberen er in ieder geval voor te zorgen de fouten niet te herhalen."Massa trekt zich niets aan van de kritiek, dat hij niet om zou kunnen gaan met het verlies van traction control. "Eerlijk gezegd interesseert het me niet wat andere mensen zeggen. Ik weet wat ik moet doen en ik heb dit jaar al veel races gewonnen. Het interesseert me dus niet."
Ze hadden dezelfde auto.. Het hele veld had dezelfde bandenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:05 schreef NED het volgende:
[..]
Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.
Bovendien heb ik Ferrari nog nergens zien roepen dat zowel Massa als Kimi exact dezelfde setup van de wagen hadden.
Zeker in regenweer kan de setup nogal een verschil maken, afgezien van de banden dus.
Maar om eerlijk te zijn dicht ik die fouten ook gewoon aan Massa persoonlijk toe.
Hij kan niet zonder tractioncontrol rijden en in de regen al helemaal niet.
Loser dat het is.
Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staanquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:42 schreef sanger het volgende:
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:46 schreef NED het volgende:
En nog een feit is dat ik het helemaal niet zo erg vind dat Massa zo vaak spint
Als we El Pais mogen geloven gaat Banco Santander pas in 2010 naar Ferrari. Al is het dan nog altijd afwachten of Alonso dan ook mee komt, maar de kans wordt er op deze manier wel groter op.quote:
Ik denk dat Kimi twijfelt of hij wel door wilt met F1.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:51 schreef Atreidez het volgende:
Massa's contract loopt pas af na het seizoen 2010, Raiikonen's contract loopt af na het seizoen 2009. Er zijn wel besprekingen met Raiikonen, maar nog niets concreet.. Dus ik denk dat Ferrari twijfelt tussen Kimi of Fernando
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080710091246.shtml
dat geldt voor alle titelkandidaten volgens mijquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staan
Piss off (literally "go to shit") = va cagare, vai/va a cagarequote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:30 schreef LeXX het volgende:
Wat betekend Va Cagare?Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
Italiaansquote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:05 schreef LeXX het volgende:
Punt is duidelijkIk dacht dat ze in Brazil Portugees spraken, of dit is de internationale taal van vriendschap
Jahoor.quote:Spanjaarden en portugezen kunnen zich volgens mij altijd verstaanbaar maken met elkaar,
Kwalbers..quote:Op zondag 13 juli 2008 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Schakelde net ff naar de start van DTM op Zandvoort, en tijdens de herhalingen van de start in ronde 2 schiet Albers alweer de muur in
quote:McLaren moet nog beslissen over 'haaienvin'
Het team van McLaren weet nog niet of zij komend weekend met een 'haaienvin' op de wagen zal rijden, tijdens de Grand Prix van Duitsland. Zo heeft Heikki Kovalainen laten weten. Lewis Hamilton testte vorige week met een speciale motorkap, die eerder dit jaar door Red Bull is geïntroduceerd, op het circuit van Hockenheim. Kovalainen is positief over de resultaten van de test met dit nieuwe onderdeel, maar weet niet zeker of Hockenheim wel het juiste circuit is om met de haaienvin te rijden: "De nieuwe motorkap moet vooral in de snelle bochten voor betere aërodynamische prestaties zorgen.
Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen. En misschien is Hockenheim niet de juiste plek om deze nieuwe ontwikkeling te introduceren. We moeten ook nog bekijken hoeveel last we zullen hebben van de zijwind. Maar de eerste testresultaten zijn verder wel veelbelovend voor de toekomst."
Ook Force India, Scuderia Toro Rosso en Renault rijden met een haaienvin.
Het is even wennen zo'n haaien vin.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:50 schreef Atreidez het volgende:
Ik las het net, lig er als kijker niet wakker vanZo lelijk is het nou ook weer niet..
Misschien wat voor Giancarlo Minardi, Good Old Paul Stoddart, of misschien wil David Richards hierin wel meedoen, de kosten zijn nu niet zo hoogquote:Op maandag 14 juli 2008 12:55 schreef Giem het volgende:
fia-doet-formule-2-plannen-uit-de-doeken/
Voor wie mee wil doen, je moet ¤200.000,- euro hebben en wel snel beslissen.
Surequote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?
Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Denk eerder dat Corina 'm heeft opgedragen thuis te blijven:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?
Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Of hij wilde niet tegen Kimi rijden, kan natuurlijk ook nogquote:Nein Michaël! Du bleibts hier bei mich und die kinder, und läss den Brazillianer fahren![]()
Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?quote:Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen.
Er was veel wind, daarom zouden ze ook geen goed oordeel kunnen makenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:01 schreef NED het volgende:
[..]
Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?
Voor je gevoel kan je 10 seconden sneller rijden per ronde, maar er hoeft er maar 1(!!!!!!) op de klok te kijken om te vertellen dat je niet sneller rijd dan zonder dat ding.
Voor ons gevoel....... val toch op een hoop man, wat een loze uitspraak![]()
Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:29 schreef Atreidez het volgende:
Ja, bestaat er nog geen windtunnel in bochtvorm dan
Jaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:43 schreef Giem het volgende:
[..]
Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..
quote:Massa optimistisch voor Duitse Grand Prix
Felipe Massa hoopt komend weekend in de Grand Prix van Duitsland de dramatische race op Silverstone achter zich te kunnen laten. De Braziliaan had een slechte race in Engeland en spinde aan de lopende band. Massa hoopt deze race snel te kunnen vergeten en wil de rest van het seizoen geen fouten meer te maken.
"Ik ben Silverstone nog niet te vergeten, al was het wel een weekend om niet meer aan terug te denken", zei Massa. "Dat soort weekenden horen ook bij het racen. Ik moet me nu op het tweede deel van het seizoen richten. Het kampioenschap ligt nog helemaal open. Ook al hebben we waardevolle punten laten liggen, we staan er nog steeds goed voor. Ik leid het kampioenschap samen met Raikkonen en Hamilton, en het team staat riant voor in het constructeurskampioenschap."
"Na het weekend in Silverstone hebben we aan veel verschillende dingen gewerkt, waaronder de procedures in de race", vervolgde hij. "Ik zal hier geen details over geen geven, maar bepaalde fouten zullen in de toekomst niet meer worden gemaakt. Mijn doel is om tot aan de laatste race in Brazilië geen fouten meer te maken. Ik maak me verder niet druk om alle kritiek ik na de Britse Grand Prix heb gekregen. Ik heb vaker kritiek gehad en ik trek me daar eigenlijk niet zoveel van aan."
Als we Weber mogen geloven.quote:
\'Rosberg dit seizoen naar McLaren\'quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:45 schreef HPoi het volgende:
Rosberg naar McLaren in 2009........
Dat Kimi zal gaan stoppen was nog niet eens zo erg ver gedacht. Waar heb ik dat nou gelezen??quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als we Weber mogen geloven.![]()
Kovalainen dan weer terug naar Renault. Naar mijn idee zal Piquet er dan worden uitgetrapt. En misschien in 2010 weer terugkeren als Alonso naar Ferrari gaat omdat Kimi zijn helm aan de wilgen hangt. Tot zover mijn speculaties.
Is dacht ik al een paar keer eerder verschenen als gerucht. Al heb ik zelf ook niet zo'n snel idee waar dat ook al weer was.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat Kimi zal gaan stoppen was nog niet eens zo erg ver gedacht. Waar heb ik dat nou gelezen??
De driedubbeleflipflap?quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:49 schreef Atreidez het volgende:
Zal me niks verbazen als Kovalainen deze race ineens een uitzonderlijk resultaat neerzet
Ja. en in doe driedubbeleflipflap neemt ie Hamilton mee van de baan af die daardoor op de kop tegen de muur knalt en dood gaat.quote:
Integendeel, ik vind het dit jaar beter dan Lewis. Althans, hij lijkt meer progressie te hebben gemaakt. Alleen heeft hij wel eens wat pech.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:05 schreef Ared het volgende:
Gok dat Rosberg een contract heeft dat 'ie naar een top team mag als Williams geen fatsoenlijke auto weet te bouwen. Meestal is Engeland dan het peilpunt, dus dit is zomaar een gerucht wat een kern van waarde zou kunnen hebben. Al kan het ook een onderhandelingstactiek zijn, natuurlijk.
Kovalainen valt een beetje tegen in de WK-stand, maar ik denk dat niemand verwachtte dat hij dit jaar Hamilton zou inpakken, en echt slecht vind ik 't 'm ook niet doen.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:27 schreef NED het volgende:
[..]
Ja. en in doe driedubbeleflipflap neemt ie Hamilton mee van de baan af die daardoor op de kop tegen de muur knalt en dood gaat.
En dan is Ron boos omdat Heiki Lewis heeft doodgemaakt en dan stuurt ie hem terug naar Renault, want dat kan natuurlijk niet door de beugel.
Dat waren geruchten, dat hij na dit jaar zou stoppen en Alonso samen met Massa bij Ferrari ging rijden. Maar dat heeft hij nogal duidelijk tegengesproken. "Ik heb nog nooit een contract gebroken en dat gaat ook niet mijn eerste worden! Wat ik na volgend jaar ga doen weet ik nog niet."quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat Kimi zal gaan stoppen was nog niet eens zo erg ver gedacht. Waar heb ik dat nou gelezen??
Wat een mooie aanleiding voor een hollywood blockbusterquote:Op donderdag 17 juli 2008 09:20 schreef Giem het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alleen wie gaan er dan naar McLaren? Alonso weer terug! Hoi ben ik weer![]()
Ja het schandaal voor de Film je heb je ook alquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:21 schreef LeXX het volgende:
[..]
Wat een mooie aanleiding voor een hollywood blockbusternu er nog wat bijverzinnen met wat vrouwtjes en je hebt Grand Prix 2 (de opvolger van jah
)
hehe, die goede oude tijd dat Schumacher nog vriendinnetjes van Frentzen afpakte. Heeft die Corinne toch goed ingeschat met wie ze rijker gelukkiger zou wordenquote:Op donderdag 17 juli 2008 10:47 schreef Giem het volgende:
Kimi heeft toch een lekker stuk(fotomodel) als vriendin.. daar kan je vast ook nog wel iets mee doen.. Laten afpakken door Alonso..rellen
quote:Vettel rijdt volgend jaar voor Red Bull Racing
Sebastian Vettel stapt na dit seizoen over van Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. Zo heeft Red Bull donderdag bekendgemaakt. De 21-jarige Duitser volgt daarmee David Coulthard op, die na dit jaar stopt met racen in de Formule 1. Vettel krijgt Mark Webber als teammaat. Zijn contract werd eerder verlengd.
Vettel, die aan zijn eerste volledige seizoen bezig is, reageerde opgetogen bij de bekendmaking van het nieuws: "Ik ben erg trots dat ik voor Red Bull Racing zal gaan rijden. Het is altijd fijn om al zo vroeg in het seizoen te weten wat je volgend jaar gaat doen. Als coureur is het altijd je doel om voor een zo sterk mogelijk team te rijden en in de afgelopen seizoenen heeft Red Bull laten zien over veel potentie te beschikken. Dit is dus een goede stap voor mij."
"Ik maak al lange tijd deel uit van de Red Bull-familie", vervolgde de Duitser, die in 2000 in het Red Bull Junior Team werd opgenomen. "Gedurende mijn loopbaan hebben ze me enorm goed gesteund en dat ik voor hun belangrijkste team in de Formule 1 mag gaan rijden, is een droom die werkelijkheid wordt. Ik kijk ernaar om volgend jaar een geweldig seizoen te draaien, ook al weet ik dat ik nog veel over de Formule 1 moet leren. Ik wil naast Red Bull ook Scuderia Toro Rosso enorm bedanken. Ik voel me erg thuis bij dit team. Nu deze bekendmaking achter de rug is, kan ik me volledig concentreren op het tweede helft van het seizoen met Toro Rosso. Ik wil hun vertrouwen graag met goede resultaten terugbetalen."
Vettel maakte vorige jaar zijn Formule 1-debuut in de Verenigde Staten, als invaller voor BMW-coureur Robert Kubica, die een race eerder zwaar was gecrasht. Vettel scoorde meteen een punt door achtste te worden. Later dat jaar zou hij bij Scuderia Toro Rosso het stoeltje overnemen van Scott Speed. In China scoorde hij zijn beste Formule 1-resultaat tot dusver, door vierde te worden. Dit jaar kende Vettel een teleurstellend begin van zijn seizoen, maar in Monaco was er een knappe vijfde plaats en in Canada finishte de Scuderia Toro Rosso-coureur als achtste.
Realistisch scenario!quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:27 schreef NED het volgende:
[..]
Ja. en in doe driedubbeleflipflap neemt ie Hamilton mee van de baan af die daardoor op de kop tegen de muur knalt en dood gaat.
En dan is Ron boos omdat Heiki Lewis heeft doodgemaakt en dan stuurt ie hem terug naar Renault, want dat kan natuurlijk niet door de beugel.
Ik denk dat Sally eerder doelt op de geruchten dat Kimi zijn huidige contract uitdient en er daarna mee stopt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:25 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat waren geruchten, dat hij na dit jaar zou stoppen en Alonso samen met Massa bij Ferrari ging rijden. Maar dat heeft hij nogal duidelijk tegengesproken. "Ik heb nog nooit een contract gebroken en dat gaat ook niet mijn eerste worden! Wat ik na volgend jaar ga doen weet ik nog niet."
Hehequote:Op donderdag 17 juli 2008 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Damn u trystar, wat ben je toch rap steedsRSS feeds?
Er is een duitsland topic, kijk daar eensquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:34 schreef LeXX het volgende:
Zijn er al uitslagen?
Aber naturlich, ich bin ein grosser ULI!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:33 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er is een duitsland topic, kijk daar eens
quote:RUMORS:
F1: No Formula One Team Has Officially Entered For 2009 ???
Posted by: Admin on Jul 20, 2008 - 06:44 AM
Formula one team bosses met in the Hockenheim paddock on late Saturday afternoon.
In the Williams motor home, together with F1 chief executive Bernie Ecclestone, they discussed the ratification of a new Concorde Agreement, and how to respond to Max Mosley's stance about future regulations.
The bosses also resolved to meet again, on 29 July at Ferrari's Maranello headquarters, to discuss the matters in more detail, including Mosley's request for new rules for 2011.
That meeting will take place two days before the FIA's accelerated deadline for teams to lodge an official entry for the 2009 season.
It is understood no team has submitted its entry yet.
Hm, nog niet voldoende voor een bericht op FOK!sport denk ik, maar je weet maar nooitquote:Op maandag 21 juli 2008 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
F1: No Formula One Team Has Officially Entered For 2009 ???
quote:Drivers waiting for Kimi Raikkonen
The Sunday Times, July 20, 2008, Martin Brundle
The musical chairs in the Formula One world are likely to start as soon as Kimi Raikkonen decides he is calling it a day
[... knip]
With Raikkonen refusing to confirm or deny that he is considering retirement – maybe even at the end of this year – the expectation is that Alonso would replace him should he do so, and that the Spaniard will be at Ferrari regardless in 2010. After he shoved a photographer on the grid at Silverstone a fortnight ago, and watching him behind the wheel here at Hockenheim, there is a part of Kimi that is unhappy and frustrated at the moment. I would still be more than surprised if he retired this year, but if he wants to sign off as world champion, he needs more speed and balance in his car.
What would Raikkonen do if he stopped? I cannot easily imagine him as a businessman, a media person or a home-loving family man. I find it hard to think of him as anything other than a one-dimensional, totally focused born racer. So he would go snowmobile racing for fun, and occasional form suggests he might drink too much. You would actually worry more for him if he retired than if he was still racing.
There are rumours that the Spanish banking group Santander will at some point be leaving McLaren for Ferrari, taking Alonso with them. They sponsored McLaren originally in order to be with Alonso, not expecting him to be out after just one year of a three-year contract. Although they are an international organisation the lure for them of Alonso and Ferrari is understandable.
So if Kimi does continue into 2009, where would that leave Alonso? He can't go back to McLaren, so the only realistic place for him to move would be Ferrari or BMW. The latter team is surely interested but I’m absolutely certain they would want to contract him longer term and wouldn’t be up for providing a nice cosy stepping stone for a year while he waits to slot into Ferrari with all BMW’s systems and data. So he will stay put at Renault and dream of scarlet cars.
[... knip]
effe de 29ste afwachtenquote:Op maandag 21 juli 2008 11:43 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, nog niet voldoende voor een bericht op FOK!sport denk ik, maar je weet maar nooit
Wordt die deadline vervroegd dan? Dat lees ik er niet in...quote:Op maandag 21 juli 2008 11:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
effe de 29ste afwachtenspannend is het wel natuurlijk als de teams effe tijdelijk gepaste schijt hebben aan de FIA's vervroegde deadline.
quote:Op maandag 21 juli 2008 12:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Wordt die deadline vervroegd dan? Dat lees ik er niet in...
accelerated = vervroegd, in dit gevalquote:That meeting will take place two days before the FIA's accelerated deadline for teams to lodge an official entry for the 2009 season.
Ja, nu zie ik het ook, thnxquote:Op maandag 21 juli 2008 13:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
accelerated = vervroegd, in dit geval
http://f1.gpupdate.net/en(...)-retirement-rumours/quote:"There's been rumours like that for many years," Raikkonene said with a smile. "I always say that I still have a contract until the end of next year. I haven't made any decision as to whether I will keep going or not after that. So far, that's the last contract that I have and we will see during this year and next year what happens."
Godsklere, schlemiel!quote:Lauda: "Lewis is straks niet meer te stoppen"
Drievoudig wereldkampioen Niki Lauda denkt dat McLaren-coureur Lewis Hamilton onbedreigd op zijn eerste wereldtitel kan afstevenen, als hij blijft presteren zoals hij in de afgelopen twee races heeft gedaan. Hamilton won twee weken geleden op dominante wijze de Britse Grand Prix, waar veel andere coureurs grote problemen hadden in de regen, en was zondag de sterkste in de Grote Prijs van Duitsland, ondanks dat hij een grote voorsprong verloor door een safety car-situatie.
"Vorig jaar was Lewis mijn favoriet, maar verzaakte hij in de laatste twee races", zei Lauda tegen Reuters. "Ik denk dat hij daarvan heeft geleerd. De races in Silverstone en Hockenheim waren niet gemakkelijk, maar toch zette hij in beide races een uitstekende prestatie neer. Lewis is op de goede weg en als hij zo doorgaat, is hij straks niet meer te verslaan."
"Het belangrijkste is dat hij nu kalm blijft en niet koste wat het kost alles wil winnen", denkt de 59-jarige Oostenrijker, die zaterdag nog succesvol was in de BMW M1 Procar Revival-race op de Hockenheimring. "Als hij en het team dit niveau vast kunnen blijven houden, dan kunnen de Ferrari's hem straks niet meer verslaan."
Hamilton staat momenteel eerste in het tussenklassement, met 58 punten.
Heiki, Lewis is faster than you.quote:Mclaren teambaas Ron Dennis ontkent teamorders
Teamgenoot Lewis Hamilton viel door een tactische misser ver terug na de safety-car periode, die veroorzaakt werd door Timo Glock. Hierdoor viel de Brit terug tot achter teamgenoot Heikki Kovalainen. Hamilton haalde Kovalainen wel erg makkelijk in, waardoor meteen gesuggereerd werd dat er teamorders in het spel zouden zijn.
Hamilton en Dennis bedankten de 26-jarige Fin na afloop voor zijn medewerking, maar het Duitse publiek liet met een fluitconcert weten er niet blij mee te zijn.
Toch ontkende Ron Dennis na afloop dat Kovalainen opzij moest van het team, aangezien dat in strijd is met de regels.
“Het enige dat we doen is onze coureurs adviseren om elkaar voorbij te laten als de ander sneller is,” vertelde hij na afloop.
“Lewis was ongeveer een seconde per ronde sneller dan Heikki. Toen we dat tegen hem vertelden, liet hij hem voorbij gaan. Ik vind dat een erg sportief gebaar."
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:22 schreef NED het volgende:
[..]
Heiki, Lewis is faster than you.
-Okay Dennis, I'll let him pass
Fuck you, dat zijn toch verkapte teamorders of ben ik nou gek!?
Bovendien zag je Dennis nog met zn vinger op de radioknop enkele seconden voordat Heiki Lewis voorbij liet.
Hij kan het zien als sportiviteit, ik zie het als laf en slap gedrag.
Wil je erlangs? Primja, doe je best, maar we racen om positie!!!!
Ik zie liever 2 teamgenoten er samen vanaf tetsen omdat het gevecht niet helemaal goed uitpakt dan dat de een de ander met een teamorder voorbij laat
Het waren geen teamorders my fucking ass Dennis!!
tof, dat is best slimquote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef TommyGun het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)/07/21/smpoin121.xml al gepost?
Ik vind het typisch een Ferrari-trucje eigenlijk om zo net de regels te omzeilenquote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef TommyGun het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)/07/21/smpoin121.xml al gepost?
Zat het maar in de Ferrariquote:Op maandag 21 juli 2008 21:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het typisch een Ferrari-trucje eigenlijk om zo net de regels te omzeilenWel erg slim van McLaren
Nog zo'n Hamilton/McLaren fanboyquote:Hakkinen believes Hamilton will put an end to McLaren title drought
MIKA HAKKINEN believes Lewis Hamilton is on the road to delivering a more harmonious McLaren Formula One team their first title for nine years. It was in 1999 Hakkinen won the last of McLaren's world drivers' championships before Ferrari and Michael Schumacher began to dominate.
Although Hakkinen retired two years later, he has remained close to the team, and occasionally still attends races as their guest.
The Finn was on hand on Sunday to congratulate Hamilton following his latest triumph at the German Grand Prix, giving the 23-year-old a big bear hug as he entered the McLaren centre.
The two men have also built up a relationship of late as they are ambassadors for Johnnie Walker's "Responsible Drinking" campaign, and regularly attend promotional functions together.
Compared to last year when McLaren were riddled with problems on and off track given the spy scandal and discord between Hamilton and team-mate Fernando Alonso, as an outsider looking in, Hakkinen can see the difference following Alonso's departure and Heikki Kovalainen's appointment.
"What Ron Dennis and Norbert Haug have done is brought together two fantastically talented young drivers," Hakkinen said.
"They are fast, they motivate the whole team, and they are getting better, stronger, more solid, more stable – they deliver the whole package. I can see right now McLaren Mercedes is a solid team, positive in terms of spirit both behind the scenes and on the track."
Asked about Hamilton's title chances, Hakkinen replied: "He has calmed down and is stable, more mature. There is still a way to go this year but I am hopeful this year they can do it."
Misschien wel misschien niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nog zo'n Hamilton/McLaren fanboy
mwoahquote:
quote:Ferrari Calls Crisis Meeting
Tuesday, July 22, 2008 - 05:25 AM
Ferrari president Luca di Montezemolo personally chaired the post-race debrief at Maranello on Monday as the Italian team faces claims it has entered a crisis.
"Ferrari alarm," the sports daily La Gazzetta dello Sport exclaimed, after the F2008 proved no match for Lewis Hamilton's McLaren at Hockenheim.
"The team from Maranello could only defend and never attack as it suffered its heaviest defeat of the year," the newspaper said.
After another second-rate performance at Silverstone two weeks earlier, Montezemolo said he did not want to see any more "stupid mistakes" as Ferrari tries to retain its crowns of 2007.
The Italian told his country's press on Monday: "We need to understand why we were slower in Germany as never before this year."
Die monteur kreeg een schok dankzij KERS.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:00 schreef Trystar het volgende:
Klien heeft een klein ongelukje;
[ afbeelding ]
Bronquote:BMW mechanic escapes KERS scare
Questions about the safety of Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) in Formula One were raised again on Tuesday when a BMW Sauber mechanic suffered an electric shock after touching a car fitted with the device during testing at Jerez in Spain.
BMW Sauber were conducting further evaluation of their KERS on the first day of this week's test, with Christian Klien at the wheel of a modified car that featured some 2009-aero concepts and an early version of their energy recovery device.
Klien had just completed a three-lap installation run in the morning when he returned to the pits. After stopping in the pitlane, mechanics attended to the car to wheel him backwards into the team's garage - but the first mechanic to touch the car fell to the ground after receiving an electric shock.
He was pulled to his feet by fellow team members and, after being examined in the medical centre, he was found to have suffered no serious injury.
Klien has not yet returned to the track and is unlikely to do so until the team fully understands what went wrong this morning.
A team spokesman told autosport.com: "During the testing of the KERS car at the Jerez test track today, there was an incident involving a mechanic when the car returned to the pits. He touched it and suffered an electric shock.
"He sustained slight injuries to his left hand and grazing on his left arm. After a brief examination at the track's medical centre, he has returned to the test team. We are currently investigating the incident."
The Jerez pitlane incident comes less than a week after Red Bull Racing were forced to evacuate part of their factory in Milton Keynes after a battery system test of their KERS went wrong.
The issue of KERS safety has been discussed between the teams already this year, but with work now accelerating on getting the devices ready for 2009, there is a renewed urgency to the matter.
Toyota team principal John Howett told autosport.com in Hockenheim: "I think all of these issues have been on the table from the beginning. So you have voltage issues, you have the battery issues; you have the cost of registering the batteries to transport them. People who use high-speed rotating flywheels have also got issues there.
"The perception of KERS is very simple, but the execution is incredibly difficult and the road car applications are completely different from a race car. Whereas the motor, the control unit, the battery, and the basic concept is similar, the actual sophistication and needs of a road car are completely different from what we are having to develop in Formula One. So there is a big difference"
Hopelijkquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:32 schreef Ared het volgende:
Hongarije is traditioneel ook meer een McLaren circuit, en hoewel ik Valencia nog niet ken is McLaren normaal gesproken op stratencircuits ook iets sterker. Dat zou betekenen dat Ferrari pas in België weer in topvorm zou kunnen zijn. Maar ja, na Frankrijk dacht ik dat Raikkonen met twee vingers in de neus Engeland en Duitsland zou winnen, dus goede kans dat McLaren in Hongarije of Valencia enorm door het ijs gaat zakken
Oh das lekker dan dat KERSquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die monteur kreeg een schok dankzij KERS.
[..]
Bron
Monaco was ook een McLaren circuit.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:32 schreef Ared het volgende:
Hongarije is traditioneel ook meer een McLaren circuit, en hoewel ik Valencia nog niet ken is McLaren normaal gesproken op stratencircuits ook iets sterker. Dat zou betekenen dat Ferrari pas in België weer in topvorm zou kunnen zijn. Maar ja, na Frankrijk dacht ik dat Raikkonen met twee vingers in de neus Engeland en Duitsland zou winnen, dus goede kans dat McLaren in Hongarije of Valencia enorm door het ijs gaat zakken
das gek, die dingen worden toch ontladen als ze stilstaan? Of is dat alleen bij het tanken?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die monteur kreeg een schok dankzij KERS.
[..]
Bron
Dit was het eerdere incident:quote:Raikkonen knocks over little girl in paddock
This weekend, ahead of the German GP, Kimi Raikkonen has made another victim in the paddock. While at Great Britain he intentionally pushed Paul-Henri Cahier to the ground, this time he accidentally collided with a little girl in the paddock.
Although one could argue about who's fault this really is, it would have been appropriate for him to go back and check if she was ok.
After the incident with long time photographer Cahier, Kimi Räikkönen has recently had much criticism, and it is unlikely that this new accident will help build up his image.
Goed kijkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:59 schreef Kanjer het volgende:
Hij raakt dat kind niet eens.
Dat doet die muts met dat schrijfblok.
Dus vandaar dat Kimi de moeder erop wijst dat het kind huilt. Waarna het haar ook pas opvalt. Blijkbaar kon het de moeder zelf in eerste instantie dus ook weinig schelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Goed kijken
Als ik tegen jou oploop en jij loopt daardoor je kind omver komt het toch nog steeds door mij ofnie?
Bovendien gaat het hier vooral om imago. Kennelijk kan het die hondenlul geen reet schelen hoe het met dat kind gaat. Hij gebruikt de situatie eerder om van die vrouw af te komen.
O is dat 'r moeder? Ken je ze?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus vandaar dat Kimi de moeder erop wijst dat het kind huilt. Waarna het haar ook pas opvalt. Blijkbaar kon het de moeder zelf in eerste instantie dus ook weinig schelen.
Nee, maar daar ga ik wel vanuit aangezien dat kind vlakbij haar loopt. En weet jij verder of Kimi nadat het filmpje stopt wel helpt? Wat we ook niet weten is of hij dat kind in eerste instantie wel zag. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk oordelen op basis van een 15 á 20 seconden durend filmpje.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:20.179 80 3. Badoer Ferrari (B) 1:20.697 69 4. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:20.953 58 5. Buemi Red Bull-Renault (B) 1:20.997 110 6. Grosjean Renault (B) 1:21.223 71 7. Trulli Toyota (B) 1:21.459 96 8. Wurz Honda (B) 1:21.596 84 9. Klien BMW-Sauber (B) no time 3 |
Lewis Hamilton propagandaquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:12 schreef Googolplexian het volgende:
Geinig, die stuurbeweging training op 0m25s
Het is een geregisseerde reclame, geen eigen youtube filmpjequote:Op woensdag 23 juli 2008 15:33 schreef Giem het volgende:
Blijft wel weer echt zo'n filmpje van kijk eens hoe goed ik bezig ben..
Als ze daar nou een filmpje van haddenquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Atreidez het volgende:
Hij schijnt ook een tijd gewoon thuis rondgelopen te hebben met een helm op met daar 10kilo gewichten op gemonteerd, om ze nekspieren te trainen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:19.081 122 3. Raikkonen Ferrari (B) 1:19.446 76 4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.861 112 5. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.021 105 6. Wurz Honda (B) 1:20.416 77 7. Trulli Toyota (B) 1:20.534 81 8. Liuzzi Force India-Ferrari (B) 1:20.577 102 9. Piquet Renault (B) 1:20.827 99 10. Klien BMW-Sauber (B) 1:20.866 89 |
yup, ooit een filmpje van gezien. Er wordt gewoon getrokken aan een speciale helm, en je nek moet maar tegenstand biedenquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:46 schreef Ared het volgende:
volgens mij trainen ze dat allemaal, met helm op maar wel gewoon zittend op een fitness toestel. Zou ook niet weten hoe je anders je nekspieren moet trainen voor zoveel G-krachten.
Dat was al oud nieuwsquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:23 schreef HPoi het volgende:
McLaren gebruikt innovatief stuurwiel voor meer tractie
BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)l-voor-meer-tractie/
Het team van McLaren heeft een oplossing voor het gebrek aan tractie door het verbod op traction control gevonden. The Telegraph bericht dat de auto’s van de Britse renstal uitgerust zijn met een innovatief stuurwiel met vier in plaats van twee peddels. De bovenste twee zijn zoals gebruikelijk voor het schakelen, met de onderste twee kunnen andere motorafstellingen gekozen worden.
Mark Hughes van The Telegraph legt uit: “Het stuurwiel van McLaren heeft vier peddels. Twee om te schakelen en twee om de koppel set-up van de motor te veranderen. Op die manier kunnen de coureurs voor elke versnelling en elke bocht de juiste afstelling van de motor gebruiken, waardoor de wielspin in de langzame bochten tot een minimum gereduceerd wordt zonder daarbij pk’s in te leveren in de hogere versnellingen.”
“In de reglementen staat dat de koppel-afstelling van de motor niet veranderd mag worden met hetzelfde onderdeel als waarmee de coureurs schakelen. Door een tweede setje peddels te gebruiken omzeilt McLaren die regel terwijl ze toch tegelijkertijd van versnelling en afstelling wisselen. Dit draagt bij aan de huidige superioriteit over Ferrari.”
quote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef TommyGun het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)/07/21/smpoin121.xml al gepost?
Bronquote:Raikkonen might extend stay at Ferrari
World champion Kimi Raikkonen is on the cusp of signing a new two-year extension to keep racing for Ferrari beyond the 2009 season, according to the widely circulated German newspaper Bild-Zeitung.
It was being speculated that Raikkonen, the 28-year-old Finn, was growing weary of the Grand Prix world and - despite his contract for next year - might even have gone into early retirement at the end of this season.
His teammate Felipe Massa has two and a half years left to run on his own agreement with the Maranello-based team.
If confirmed, the Raikkonen news would deal a blow to the hopes of double World Champion Fernando Alonso, who reportedly has a deal in place to race with Ferrari if a vacancy arises for 2009 or 2010.
"It does look as though the Spaniard will have to stay with Renault," former triple World Champion Niki Lauda told the newspaper.
Mjah ... erg moeilijk ook om vlak langs een auto te rijdenquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef HPoi het volgende:
Hamilton botste net niet op de safety car
-> Wat een drol!!
zolang hij hem toch niet raakt is er niks aan de handquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef HPoi het volgende:
Hamilton botste net niet op de safety car
BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2683
Lewis Hamilton won vorig weekend met sprekend gemak de Grote Prijs van Duitsland. De jonge Brit kwam even in de problemen omdat hij, in tegen stelling tot bijna alle andere rijders, pas na de safety car periode de pits indook. Na enkele inhaalmanoeuvres kwam hij echter snel terug vooraan en won uiteindelijk de race.
Het had ook veel slechter kunnen aflopen, de Britse krant The Independent pakt vandaag namelijk uit met het verhaal over een bijna-ongeval tussen Hamilton en de safety car.
In ronde 41 zou Hamilton de Mercedes safety car maar op een haar na gemist hebben in het stadion gedeelte van het circuit. Het incident werd niet vastgelegd door de camera's.
Gelukkig voor Hamilton liep het echter net goed af en dankzij z'n overwinning werd hij ook meteen alleen leider in de WK-stand.
-> Wat een drol!!
Ach het is niet gebeurd dus wat maakt het uit. (was het maar gebeurdquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:03 schreef Ared het volgende:
er zit iirc in ieder geval een camera op/in de SC die beelden naar achter maakt, moet dus op camera gevangen zijn, als het waar is...
Had het wel humor gevonden... ow wat was hij dan afgezaagd in de persquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:08 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ach het is niet gebeurd dus wat maakt het uit. (was het maar gebeurd)
Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker manquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:40 schreef Giem het volgende:
[..]
Had het wel humor gevonden... ow wat was hij dan afgezaagd in de pers
man man, wat een geluk ookquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:
Heidfeld weet tenminst hoe je dat wel doet
Hahaquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:
Heidfeld weet tenminst hoe je dat wel doet
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:
Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
Dat was de verkeerde kleur roodquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker man
Iets met Herman die alle banen "veilig" maakt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:
Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
quote:Mosley wins privacy lawsuit
By Jonathan Noble Thursday, July 24th 2008, 09:04 GMT
FIA president Max Mosley has won his privacy action against the News of the World, being awarded £60,000 in damages.
The judgment was delivered on Thursday morning after Mosley took legal action against the British tabloid newspaper for its allegations about his sex life.
The News of the World ran a story earlier this year revealing that Mosley was involved in an orgy with prostitutes, which it claimed had Nazi overtones.
Mosley strongly denied those claims and took legal action against the News of the World over a breach of privacy. He sought 'exemplary' damages over the story.
The News of the World's case collapsed when the prostitute who filmed the events and sold her story to the paper did not testify in court.
Mosley faced a vote of confidence in his leadership of the FIA in the wake of the News of the World story, but triumphed despite factions within the governing body calling for him to resign.
quote:Fake Alonso story triggers computer virus
If you receive an email with a link to a video claiming to show a fiery car crash involving Fernando Alonso, don’t open it: delete it immediately and go about your business.
Of course, Alonso was never involved in the crash, which supposedly took place in the Spanish city of Bilbao. The spam email is an electronic trojan horse: if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames, instead a malware virus will be installed on your PC (smug twat alert: we use Macs at Grid Crasher, so it’s not a problem) - and that sounds like a very bad thing that even Bill Gates couldn’t fix.
If you want to know more geeky details about the virus, check out The Register’s report on the (non) story.
Lekker dan. Ik had er al op geklikt juist omdat ik dat hoopte te zienquote:if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames,
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. Nelson Piquet Renault 1:19.334 95 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1:19.434 84 4. Vitantonio Liuzzi Force India-Ferrari 1:19.544 86 5. Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:19.850 39 6. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:20.029 77 7. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:20.097 88 8. Tim Glock Toyota 1:20.421 78 9. Rubens Barrichello Honda 1:20.614 68 10. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:20.896 97 |
Ze hebben inderdaad meer ruimte om uit te wijken, maar nog zie je ze zelden op elkaar knallen. 'Vroeger' gebeurde dat zelfs nog op het rechte stuk, maar nu komen ze allemaal goed de eerste bocht door (en zoveel zie je er niet uitwijken)quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Ik vind het stommer om op 1 man te gaan fitten, terwijl er ook mooie races waren op Tilke circuits.. En dat ze niet meer zo snel op elkaar klappen is volgens mij meer door de luchtstromingen van auto's en dat je nu amper nog bij elkaar kan komen cq. blijven zonder er in je eentje af te knallenquote:Op donderdag 24 juli 2008 18:52 schreef NED het volgende:
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.
Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtzquote:Although often credited with designing the Zandvoort circuit as well, this track apparently was not specifcially designed but more or less "fell into place" in 1948, originally planned as a "Parade ground" by the Germans in WWII.
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)quote:FIA begins random engine checks
The FIA has begun its annual routine random checks on all Formula One engines, with Mercedes-Benz the first manufacturer whose power unit will be examined.
Formula One's current regulations feature an engine freeze, which prevents manufacturers from making technical changes over the course of the season from the specification that is lodged with the FIA at the beginning of the year.
Part of the FIA's regulatory activities includes it conducting a random test on the engines of each of the six manufacturers, to check no modifications have been made.
That process began after Hockenheim, with Lewis Hamilton's engine being the first to be sealed by the FIA so its checks can be conducted. Inspection of other manufacturers' engines will take place over the remainder of the season.
Autosport.com understand that the engine checking process has begun a little later than normal this year because the FIA has introduced some more stringent testing apparatus into the procedure.
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet magquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:48 schreef Trystar het volgende:
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
1948 ?? WWII ??quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:40 schreef Atreidez het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp is ergens voor 1945 door Duitsers een parade-plek geplanned en 3 jaar na de oorlog dachten wij van "Goh, die Duitsers waren zo gek nog niet als je zo hun plannen bekijkt. Laten we hier maar eens een baan aanleggen voor hoge-snelheids parades."quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:36 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
Het was ook ontzettend stom om te spieken bij Ferrari.. Toch hebben ze het gedaan.. Het was ook niet toegestaan een dubbele tank te hebben.. toch hebben teams die gehad. Flexwings mogen ook niet.. wie had ze toen niet? TC was tot vorig jaar toegestaan omdat daarvoor iedereen het toch had ook al was het verboden, was alleen een spelletje wie kon het het beste verbergen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef Googolplexian het volgende:
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp...
Da's dan ook weer helemaal waarquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
en van http://nl.wikipedia.org/wiki/Circuit_Park_Zandvoort:quote:It was based on a road cut through the dunes by the Wehrmacht in World War II. The Germans used the road to connect their shore batteries.
quote:De eerste plannen voor een circuit in Zandvoort stammen uit 1930. Het duurde tot 3 juni 1939 toen voor het eerste een autorace werd gereden op een stratencircuit van Zandvoort. Deze race ging onder meer over de Van Lennepweg, die nu nog een van de belangrijkste toevoerwegen is naar het huidige circuit.
Hoewel de Tweede Wereldoorlog uitbrak bracht het grote succes van die races de Zandvoortse burgemeester er toe om plannen te ontwikkelen voor een circuit. Het verhaal gaat dat de burgemeester van Zandvoort in een poging vrijstelling voor dwangarbeid te krijgen voor de bevolking van Zandvoort een overeenkomst sloot met de Duitse bezetter. De Duitsers mochten een brede, rechte weg dwars door Zandvoort aanleggen die na de oolog als paradeweg kon dienen. Later werd deze weg samen met enkele andere wegen door de Duitse bezetters gebruikt om de kustverdedigingswerken te bereiken. Na de oorlog werden enkele van deze wegen verbreed en samengevoegd. Met advies van Sammy Davis, winnaar van de 24 uur van Le Mans uit 1927, werd een racecircuit ontwikkeld.
quote:Ferrari eveneens in actie met haaienvin
Ook Ferrari is aan het testen met een zogenaamde haaienvin op de motorkap. Het onderdeel werd begin dit jaar geïntroduceerd door Red Bull Racing en is sindsdien door een groot aantal teams overgenomen. Felipe Massa is vrijdagmiddag het circuit van Jerez de la Frontera opgegaan met de speciale 'engine cover'.
Honda-coureur Rubens Barrichello probeerde de 'anvil wing', zoals de aërodynamische vinding ook wel wordt genoemd, donderdag voor het eerst uit. De teams van McLaren en Toyota onderzochten de werking van de haaienvin tijdens de vorige test, maar hebben er nog niet mee geracet. Scuderia Toro Rosso, Renault en Force India racen al wel met deze vin op de auto.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:18.746 113 3. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:19.494 93 4. Grosjean Renault (B) 1:19.561 90 5. Massa Ferrari (B) 1:19.611 92 6. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:19.724 100 7. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:19.915 99 8. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:19.965 72 9. Button Honda (B) 1:20.532 98 10. Kobayashi Toyota (B) 1:20.878 90 |
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:14 schreef NED het volgende:
[..]
Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
Volgens mij ook ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
En dan hebben we A1GP auto'squote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:42 schreef NED het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.
En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste![]()
![]()
4500 cc V8, 600 bhp + boostquote:The new A1GP Powered by Ferrari car is designed to the highest standards with the aim of providing a high-performance single-seater to A1GP’s core values of exciting racing on a level playing field.
Despite its youth, A1GP has already cemented its position in the upper echelons of international motorsport by signing a six-year deal with legendary Italian sportscar name Ferrari to manufacture and supply all A1GP engines and consult on the design and manufacture of all A1GP chassis from this season. While commercially the series is going from strength to strength, it is the fiercely competitive on track action that is pulling in the crowds as A1GP tours the globe.
The chassis is based on the design of the highly successful F2004 chassis, incorporating A1GP’s core values to deliver close racing among a competitive field where overtaking is an essential part of the entertainment.
Nope, de auto's gaan weer wat meer lijken op die uit 2000.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Giem het volgende:
[..]
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:55 schreef Giem het volgende:
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..
Die kale auto's zijn zo 1999...
Ja de motor ontwikkeling staat stil, dus gaan ze zich helemaal op de airodinamica richten. Als je ook dat nog verbied, dan krijg je een A1GP, maar niet met een standaard auto.. maar elk team een eigen dure..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.quote:McLaren's four-paddle steering wheel for traction:
McLaren's steering wheel features four paddle levers rather than the usual two. The upper two are conventional gear-change paddles, one for upshifting, one for down. The lower two allow different engine torque settings to be chosen. Using two fingers at the same time allows the car always to have the most favourable engine torque setting for each gear, thus giving the driver a tool for limiting wheelspin out of slow corners without then suffering a reduction in power in the higher gears, where wheelspin is not an issue. The rules stipulate that any change in torque settings cannot be triggered by the same driver input as a gear change. Having two separate levers gets around that rule, while still allowing the change of gear and torque setting to take place simultaneously. This is part of McLaren's current performance superiority over Ferrari.
Was al eerder gepostquote:Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Nou was het merendeel van het veld oppermachtig voor Ferrari in de regen.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef Trystar het volgende:
[..]
Was al eerder gepost![]()
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ()
En die paddles hadden ze dus blijkbaar al in Australië.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Tsja de Hungaroring... Het moet hier idd wel regenen wil het wat worden met de race. 2006 eerste en laatste overwinning Button.quote:Op maandag 28 juli 2008 08:45 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo een regendansje.. Een race op de hungaroring in droog, the horrorDe echte race is ws. zaterdag.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ause-of-glock-crash/quote:Toyota reveals cause of Glock crash
28 July 2008
Following Timo Glock's incident during the German Grand Prix at Hockenheim, Toyota initiated a thorough investigation. This initially established that a rear toelink (trackrod) gave way causing Glock to lose control of the car, but confirmed that there were no exceptional circumstances before or during the incident in the German Grand Prix.
Further investigation has established that damage sustained in the British Grand Prix two weeks earlier was the cause. During that race Timo suffered several incidents.
As is normal practice, some parts from the British Grand Prix were carried over to Hockenheim, including most of the rear right suspension. Although the parts were subjected to the normal test and screening process following the Silverstone race and passed fit for use at Hockenheim, it has become apparent that it did not identify an issue which subsequently led to the incident at Hockenheim.
As a result of this investigation, Toyota Motorsport has revised its inspection processes to include such cases and is extremely confident there will be no repeat.
Geloof toch rechts ookal dacht ik ook links.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:38 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/en(...)ause-of-glock-crash/
Het was toch links achter
quote:The German driver suffered a violent crash on lap 36 of the Hockenheim race after his rear right suspension collapsed right at the start of the main straight.
en in ander nieuwsquote:Another tyre fiasco at Indianapolis
Posted 28 July 2008 at 18:31 GMT
Three years after the farcical US grand prix of 2005, history almost repeated when the NASCAR world gathered at the famous Indianapolis Motor Speedway at the weekend.
Unlike the Michelin withdrawal and subsequent six-car Formula One fiasco, however, the premier class of American stock car racing still managed to put on a show at the former grand prix venue.
But the crowd was less than amused that Goodyear's tyre problems resulted in officials ordering mandatory 'competition yellows' - caution periods - every 10 to 12 laps.
Goodyear's problem was similar to Michelin's in 2005; the tyres were simply no match for the unique diamond-cut grooves in the Indianapolis tarmac.
But in 2005, it was the construction of the Michelin tyre that was failing because of the demands of the banked corner, while NASCAR competitors were simply wearing through to the canvas in a handful of laps.
Colombian driver Juan Pablo Montoya competed in both events, and was one of the victims of a failed tyre at Indianapolis on Sunday.
quote:Räikkönen has lost 200,000 Euro Corvette
Posted 28 July 2008 at 18:32 GMT
He has only seen it once and never driven it, but world champion Kimi Räikkönen has lost his Corvette.
The Ferrari driver bought the 1974 Chevrolet, previously owned by Hollywood actor Sharon Stone, for 200,000 Euros at a charity auction at Monaco two months ago.
But since making the highest bid, Räikkönen, 28, has heard nothing about his car.
"I haven't got it yet," he told the German magazine Auto Motor und Sport.
"Honestly, I don't even know where it is, whether I have to pick it up or if they are sending it to me."
Räikkönen, however, who is among F1's highest paid drivers, is unlikely to be losing sleep over the matter.
"I didn't buy it because I really wanted it, but just for charity," he insists.
quote:Domenicali: No crisis at Ferrari
Ferrari team principal Stefano Domenicali has rejected suggestions that the Italian squad are in a crisis following the disappointing results of the last two races.
The Maranello-based outfit dominated the French Grand Prix but then saw rivals McLaren emerge as the team to beat in Britain and Germany, where Ferrari managed a third place as their best result.
Their performance in the last two outings has meant Lewis Hamilton now leads the drivers' championship by four points from Felipe Massa and seven from Kimi Raikkonen.
But despite their poor run of results, Domenicali insists the team are still in a very strong position and claims the standings reflect that.
"Despite the fact the last two races have been negative for us, the Scuderia is definitely not in crisis," said Domenicali. "The team is still leading the constructors' championship and theoretically, one of our drivers could again be back at the top of the drivers' classification on Sunday night.
"We are on a similar points tally to last year, we have won half the races so far and indeed, taken half the pole positions. Just as we never felt we were unbeatable after our French GP victory, so too, we do not feel all is lost after the British and German events.
"The entire squad is doing its best to overturn this situation. We have come from behind before and in fact, we have emerged as the top team at the end of the season, having been in much greater difficulty than we are now.
"If we look at where Ferrari was in 2007 after ten races, today we are in a much better position and this year, there is one more race than last, which gives us even more opportunities to fight back."
Geweldig, gewoon zo fucking veel knaken hebben dat je niet eens de moeite neemt om er eens achter aan te gaanquote:
quote:Ferrari rijdt met haaienvin in Hongarije
Ferrari zal komend weekend voor het eerst met de zogenaamde 'haaienvin' op de F2008-bolide rijden. Zo heeft de Italiaanse renstal woensdag laten weten. Ferrari-coureur Felipe Massa testte vorige week voor het eerst met de speciale motorkap op de wagen, tijdens de testdagen in het Spaanse Jerez de la Frontera.
Red Bull Racing was begin dit jaar het eerste team dat met de 'anvil wing', zoals het onderdeel ook wel wordt genoemd, in actie kwam. Inmiddels rijden ook Renault, Scuderia Toro Rosso en Force India ermee. Ferrari is dus het volgende team dat de vin overneemt, nadat Felipe Massa hierover positieve feedback had gegeven.
Ferrari-testcoureur Luca Badoer zal de wagens, die komend weekend worden gebruikt op de Hungaroring, woensdag een shakedown geven op Fiorano.
en in ander nieuwsquote:Rumours about Alonso
JULY 29, 2008
We reported some months ago that we believed that Fernando Alonso had signed a deal to race for Ferrari in 2010. This has been consistently denied by all concerned, but the rumours do not go away and the latest is that the Spaniard is looking at buying a house in the Italian-speaking region of Switzerland, which would be close enough to get to and from Maranello without too much drama. His current house near Geneva makes travel much more complicated.
It seems from what we are hearing that Alonso's future will largely depend on what happens to Kimi Raikkonen as the Finn may possibly retire at the end of the current season and that would give Ferrari a problem for next year. We believe that Alonso is waiting to see what happens and could be in a red car in 2009 if Raikkonen decides that he has had enough.
quote:Mosley pressed on F1 deal
By James Allen - Published: July 29 2008 23:28 | Last updated: July 29 2008 23:28
His personal travails aside, Max Mosley is also under pressure on another front. He is being urged by Formula One’s commercial director Bernie Ecclestone’s partner, the venture capital firm CVC, to sign a new “Concorde Agreement”. That is the contract that dictates the terms on which teams compete in races and on which TV revenues and prize money are allocated. CVC is rumoured to be looking to sell its 75 per cent stake in the business – but Mr Mosley is in no rush to sign.
“They tell me they are in no hurry [to sell],” he says. “If a sovereign wealth fund came along with a huge amount of money, then they’d be tempted.”
Central to Mr Mosley’s bargaining position is the FIA’s right of veto over who buys the commercial rights.
“I would never give up [the veto] because you might find someone who was a complete disaster coming in, but we could soften it if the company has less say over what happens at a grand prix.
“Eventually I think we’ll agree a compromise with CVC where they abandon a lot of the control they have over the sporting side of the event. In return we will give them much greater freedom to sell the business to whomever they want. At the moment it is not a problem with Bernie there.”
Filmpje staat online.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die monteur kreeg een schok dankzij KERS.
[..]
Bron
Uhm, Ferrari gaat er dit weekend ook mee rijden hoor. Weet alleen niet of het al bekend is of Honda er mee gaat rijden?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Giem het volgende:
Dus alleen BMW en Ferrari hebben nu niet die rare motorkap?
hahah ja dat had ik dus net gepost voor ook hun die flap er op kregenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhm, Ferrari gaat er dit weekend ook mee rijden hoor. Weet alleen niet of het al bekend is of Honda er mee gaat rijden?
quote:Bad News... No Rain For Hungary
Wednesday, July 30, 2008 - 06:20 AM
A hot and probably dry weekend of racing awaits formula one teams ahead of the Hungarian grand prix.
Local weather reports predict a humid and possibly thundery Thursday on the eve of opening practice at the Hungaroring, which is located about a thirty minute drive from the centre of Budapest.
But Friday will be sunny and dry, before some cloud but temperatures in the low-thirties (C) predominate for qualifying on Saturday and then Sunday's grand prix.
The chance of rain on both latter days is very low -- between 5 and 10 per cent.
enquote:F1 News: Super Aguri Assets Sold
Wednesday, July 30, 2008 - 06:40 AM
A German tool design and construction company already involved in formula one has this week bought the fixed assets of the defunct Super Aguri team.
Formtech GmbH said in a statement that it will use the former Honda-powered team's Leafield base to open its first UK operation.
The company said it hoped the move would lead to the forging of "business relationships within all areas of motorsport, including the provision of composite parts to formula one teams".
"We shall be employing a number of ex-Super Aguri staff who are experienced in the field of composite design and manufacturing," said managing director Franz Hilmer.
Formtech also bought Super Aguri's race equipment on Tuesday and hopes to sell it to someone wanting to run a team.
quote:Kovalainen Staying At McLaren ?
Wednesday, July 30, 2008 - 05:30 AM
Norbert Haug, the racing boss of Mercedes-Benz, has hinted once again that formula one partner McLaren is not looking to replace Heikki Kovalainen ahead of the 2009 season.
Despite the Finnish newcomer's difficult start to his career at the team this year, Haug said a couple of weeks ago that Kovalainen is a "star in the making".
But Willi Weber, the manager of Williams test driver Nico Hulkenberg, recently stirred up speculation about the future of McLaren's lineup by suggesting that Nico Rosberg might soon be making his way to the Woking based team.
"It can be assumed that Kovalainen is staying with us," Haug is quoted as saying by the German press agency dpa.
However, the Mercedes chief stopped short of saying McLaren's 2009 driver lineup is already set in stone.
The German said the outfit does not feel under "pressure" to confirm its plans. "There is no deadline," Haug added.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:50 schreef Atreidez het volgende:
Dat laatste nieuwsbericht is echt weer zo'n dooddoener.. Ze willen Heiki nu niet vervangen, maar ze willen ook niet bevestigen dat ie rijdt volgend jaar. Met andere woorden, hij rijdt niet volgend jaar; maar als we dat nu al zeggen dan presteerd die jongen helemaal niet meer
quote:Teams set up body to work on new F1 deal
Formula One teams have agreed to set up a new association that will work with the FIA and Formula One Management to come up with a new Concorde Agreement.
Representatives from all teams, as well as Formula One supremo Bernie Ecclestone and CVC's managing partner Donald McKenzie met today at Ferrari's headquarters in Maranello to discuss the future of the sport.
Ferrari said in a statement on Tuesday afternoon that the meeting had been "extremely constructive".
The Italian squad also revealed all F1 squads agreed to set up the new Formula One Teams Association, a body that will work on finalising the commercial conditions and rules of the new Concorde Agreement.
"All the Formula One teams met today in Maranello and held an extremely constructive meeting, in the presence of Bernie Ecclestone and Donald McKenzie," said Ferrari in a statement.
"The teams have subsequently agreed unanimously that they will establish the new Formula One Teams Association to work with the FIA and FOM to agree upon regulations and commercial conditions which will provide a framework for a strong and dynamic sport."
Wishfull thinking van Weber, die Hulkenberg wil laten opschuiven denk ik. Vooralsnog is er geen reden om Kovalainen aan de kant te doen want zo slecht presteert hij niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:18 schreef Trystar het volgende:
[..]
![]()
Hij doet ze best maar ik zie hem volgend jaar idd niet meer rijden voor McLaren. Het zal Rosberg wel worden die z'n plaats over neemt.
Hamilton is het troetelkindje van McLaren en dat is ook wel te begrijpen want ze hebben bakken geld gepompt in zijn ontwikkeling. Van kinds af aan huppelt hij daar al rond. Ik denk dus dat Hamilton wel een streepje voor heeft t.o.v. zijn collega rijder en geef ze bij McLaren eens ongelijk... De gast is gewoon goed.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:26 schreef Giem het volgende:
Dan zijn ze wel lekker rijders aan het wisselen naast Hammilton. 3 in 3 jaar, zegt voor mij ook wel weer het een en ander..
Of alles in het team draaid om Hammilton, of ze kiezen steeds te verkeerde rijders.. McLaren was nooit zo, in tijden van Couldhard met Mika en Kimi..
quote:McLaren confirm Kovalainen for 2009
Heikki Kovalainen will remain alongside Lewis Hamilton at McLaren next year, his team confirmed to autosport.com in Hungary on Thursday.
The Finn joined the Woking-based at the start of this season and, although being quick in qualifying, bad luck has robbed him of several points-finishing positions.
He has taken just one podium finish, where he finished third in Malaysia, but secured his maiden pole position at the British Grand Prix.
It is understood that Kovalainen's contract with McLaren contained an option for his services next year and the team have ended speculation about his future by confirming he will remain there.
Although there is no official statement, McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh told autosport.com that Kovalainen would be continuing with the team.
"We welcomed Heikki on board at the start of the year," said Whitmarsh. "He is under contract to Vodafone McLaren Mercedes, and will continue to race for us in the 2009 season."
Schumacher kan het nog steeds, het inhalen danquote:Michael Schumacher rijdt voetganger aan
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft zondag een voetganger aangereden in het Engelse Kent. Zo meldt de Britse tabloid The Daily Mirror. De Duitser was in Engeland om de Silverstone Classic bij te wonen.
Het incident zou op de weg terug naar het vliegveld hebben plaatsgevonden. Schumacher, die met een Fiat Ducato reed, zou bij het inhalen van een oudere vrouw de voetganger hebben geraakt. "Het laatste wat je verwacht op een rustige zondagmiddag is dat je wordt aangereden door Michael Schumacher. Het was ongelooflijk", vertelde het slachtoffer aan de krant. "Hij raakte me toen hij twee oude dames in een Fiat wilde passeren. Voor ik het wist lag ik languit op de grond. Toen ik zag wie me geraakt had, dacht ik dat er iets mis was met mijn hersenen."
De politie nam een blaastest hebben af bij de voormalig Formule 1-coureur en ondervroeg hem. Aangezien de voetganger geen ernstige verwondingen had, werd er verder geen actie ondernomen. Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, bevestigde dat de Duitser zondag betrokken was bij een verkeersincident.
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080731205544.shtmlquote:Paramedics and police were dispatched to Renault's Formula One headquarters at Enstone on Thursday morning following the death of an employee.
The local newspaper Oxford Mail suggested that a firearm – AKA a 'gun' - may have been involved in the incident, which is being investigated by police.
Police confirmed officers were called to the scene but would not comment on whether a firearm was involved.
An ambulance service spokesman confirmed a man died at the scene.
Vanwaar die smiley?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:15 schreef kepler het volgende:
[..]
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080731205544.shtml
Vreemd verhaal
Dan had hij nooit naar McLaren moeten gaan, want al sinds Dennis aan de macht is bij McLaren (1981) is dit de policy binnen het team.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Alonso die nog maar eens bevestigd dat ie baalt dat hij niet voorgetrokken werd bij het team van McLaren, iets wat ze nu ook niet doen overigens, maar omdat Heiki duidelijk een klasse minder is dan Lewis zelf wel weet wat de meest verstandige oplossing is
lol ... dan moet ie vooral naar Ferrari gaanquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:39 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)speelt-tweede-viool/
Alonso die nog maar eens bevestigd dat je bij McLaren de 2e viool bent naast Hammilton.
Ik denk dat hij dat wel wist hoor, maar hij heeft Lewis gewoon dik onderschatquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:59 schreef sasquatsch het volgende:
Dan had hij nooit naar McLaren moeten gaan, want al sinds Dennis aan de macht is bij McLaren (1981) is dit de policy binnen het team.
Dat is idd ook wat ik leesquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Alonso die nog maar eens bevestigd dat ie baalt dat hij niet voorgetrokken werd bij het team van McLaren,
quote:Renault's Millar died from shot in the head
Police have confirmed the Renault staff member who was killed earlier this week at their factory died from a shot to the head.
Thames Valley Police said, however, that they were not treating William Millar's death as suspicious, which seems to suggest the 53-year-old killed himself.
"A 53-year-old man was seen walking down a bridleway on the Renault site," a Police spokesman was quoted as saying by the Telegraph.
"A few moments later a shot was fired. His body was discovered at the scene and he had died from a shot to the head.
"We are not treating this incident as suspicious and a file has been passed to the coroner."
The newspaper said a post-mortem examination is due to be carried out today.
Niet verdacht? Dan moet het pistool ook gevonden zijn, anders is het in mijn ogen wel verdacht.quote:
Leuk voor mquote:Van der Garde traint samen met Kovalainen
01 augustus 2008
Giedo van der Garde zal van 4 tot en met 7 augustus samen met McLaren-coureur Heikki Kovalainen trainen in Finland. McLaren heeft de Nederlander uitgenodigd, vanwege zijn opvallende resultaten in de World Series by Renault.
McLaren-directeur Martin Whitmarsh zei hierover: "Wij zijn erg onder de indruk van Giedo's mentale en fysieke ontwikkeling dit jaar. Het Driver Development Program van McLaren zal hem op alle fronten coachen om zijn natuurlijke talent naar het hoogst mogelijke niveau te tillen. Dit omvat niet alleen complete sessies in onze racesimulator, maar ook mentale coaching en driver fitness. Wij vertrouwen erop dat hij zijn ontwikkeling voort kan zetten door ons Driver Development Program. Het trainen met Heikki stelt hem in staat om te trainen op het hoogste niveau."
"Ik zie ernaar uit om samen met Heikki een intensief trainingsprogramma te doorlopen", reageerde Van der Garde. "Ik bewonder hem om zijn sterke focus en toewijding aan het professionele racen. Ik verheug mij op dit trainingsprogramma, wat een welkome onderbreking zal zijn temidden van dit hectische seizoen. Het zal mij weer dichter bij mijn doel brengen om een all-round en pure coureur te worden. Ik verwacht dat de bossen van Finland de beste plek zullen zijn om mij voor te bereiden op mijn volgende race op de Nürburgring, in Duitsland."
Van der Garde gaat momenteel aan de leiding in het World Series by Renault-kampioenschap. Hij heeft tot dusver 96 punten behaald, terwijl de nummer twee in het tussenklassement, Julien Jousse, er maar 54 heeft.
Echt oorlog tussen die twee. Ik verdenk Bernie er ook van dat hij de opdracht had gegeven om Max door het slijk te halen.quote:Max Mosley considers F1 life without Bernie Ecclestone
The FIA president is thinking the unthinkable - that Formula One's future could be without its ringmaster
Kevin Eason, Sports News Correspondent
Bernie Ecclestone will travel to the Hungaroring today in his chauffeur-driven limousine, along the road the Hungarians named after the man who has run Formula One as a personal fiefdom for almost three decades.
The sport without Ecclestone is unimaginable but Max Mosley, the president of the FIA, the governing body, and his running mate as they built the sport into one of the wealthiest in the world, has raised that prospect for the first time. Mosley suggests that Ecclestone could be the stumbling block to the sport's future.
As he rehabilitates himself from his anguished legal action against a national newspaper, Mosley has turned back to the business of shaping a Formula One future that appears to exclude Ecclestone. Vultures are circling as speculation grows that CVC Capital Partners, the private equity group that owns 75 per cent of the commercial operation, is set to sell up.
CVC bought control over Formula One's lucrative commercial rights two years ago after a period of turbulence when it seemed that Ecclestone had lost his grip. But the billionaire was kept on by CVC as chief executive of Formula One Management (FOM), simply because he pulls every string in the Formula One paddock.
But a sale could spell the end of the reign of Ecclestone, who is 78 in October, according to Mosley, 68, who confirmed this week that he is standing down from his post next year. He said: “If a sovereign wealth fund came along with a huge amount of money, then CVC would be tempted, but I suspect it would be getting to the stage where Bernie is replaced. If someone wanted to buy it, the whole business depends on a man who is 78 years old.” Mosley believes that the answer is for the FIA to take greater control over the sport and force a redistribution of wealth. Ecclestone and CVC pay the teams half of Formula One's income, but Mosley wants that increased to 75 per cent - a figure that might make CVC wonder whether it is worth holding on to Formula One. CVC hardly needs it: the company owns blue-chip brands in Britain such as Debenhams and the Saga-AA group.
Mosley said: “Eventually, I think we will agree a compromise while they [CVC] abandon a lot of control that they have over the sporting side and, in return, we [the FIA] will give them much greater freedom to sell the business to whomever they want.”
Bronquote:Hungarian race gets contract extension
Hungarian Grand Prix bosses have extended their deal to host the race until 2016, it was announced on Sunday morning.
The Hungaroring already had a deal until 2011 but, following discussions over the weekend with Formula One supremo Bernie Ecclestone, they have agreed on a five-year contract extension.
A statement issued on Sunday morning said that Ecclestone signed the deal with Hungary's Minister Responsible for Sport, Istvan Gyenesei.
Laat ze dan maar een stratencircuit in Budapest bouwen. De Hungaroring mag er van mij echt uit.quote:
En dan nog niet altijd. Heb hier een Ferrari-shirt liggen dat ik vorig jaar heb gekocht en er staat toch echt geen Puma op.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
Nope, gekocht bij de stand van Ferrari zelf, dus ik mag er wel vanuit gaan dat het een echte is.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:09 schreef Atreidez het volgende:
Elmar, heeft iemand je een neppert verkocht
quote:'Alonso eerst naar Honda, dan naar Ferrari'
Fernando Alonso staat op het punt om een contract te tekenen bij het team van Honda, zo bericht de Britse krant The Guardian maandag. Het zou een overeenkomst zijn voor één jaar, waarmee een bedrag van zo'n 8,9 miljoen euro gemoeid zou zijn. Volgens de krant zou Honda een tussenstop zijn naar het team van Ferrari.
Er gaan al langer geruchten dat Alonso na het huidige seizoen naar Honda of Ferrari zou vertrekken, maar volgens de Britse krant is de Spanjaard er nu dus uit. Honda-teambaas Ross Brawn liet eerder al weten de komst van Alonso wel te zien zitten. "Fernando is een bijzonder goede coureur en ieder team zou hem wel in de auto willen hebben", zei Brawn begin juli nog. "Honda is daarin niet anders. Ik weet echter welk team zijn voorkeur heeft, dat weet iedereen. We zullen daarom de situatie met Ferrari eerst moeten oplossen, voordat we verder gaan praten."
Bij Honda zou de Renault-coureur dan de teamgenoot worden van Jenson Button. Daarna zou Alonso mogelijk naar Ferrari kunnen gaan. Misschien in 2010, of anders in 2011. In het laatste geval zou Alonso een jaar langer bij Honda kunnen blijven. Felipe Massa staat tot eind 2010 nog onder contract bij Ferrari en Kimi Raikkonen heeft nog een overeenkomst tot eind 2009. Daar zal het dus de vraag zijn of de Fin nog plannen heeft om een jaar langer door te racen bij het Italiaanse team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |