abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59990390

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema

Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri*
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Super Aguri is voor de GP van Turkije uit de F1 gestapt.

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:15 schreef NED het volgende:

Davidson beschrijft Massa als waardeloos

Anthony Davidson, die noodgedwongen op pensioen moest gaan omwille het vertrek van Super Aguri in de Formule 1, heeft geen genade getoond voor Felipe Massa, wat hoogstwaarschijnlijk zijn slechtste prestaties op een F1-circuit waren.

De Brit haalde uit naar zijn voormalige Braziliaanse tegenstander omdat Massa maar liefst vijf keer spinde, op twee ronden gezet werd door Lewis Hamilton en uiteindelijk allerlaatste eindigde in de Britse GP ten gevolge van een regenrace.

Davidson zei ook dat Massa de blauwe vlaggen negeerde, terwijl hij door de baancommessarisen gevraagd werd snellere deelnemers te laten passeren. "Hij is altijd de eerste die in een rijdersbijeenkomst rechtstaat om te klagen over mensen zoals mij over onze reactie op de blauwe vlaggen," vertelde de Brit aan the Daily Record.

"Dit is wat je verdient, mate. Je krijgt het aan de stok met de blauwe vlaggen, maar je bent er slecht in. Waardeloos."

bron: www.f1-club.be
Whgehehe
Stomme Massa
Hij reed dan ook echt waardeloos... Ik snap het niet zo goed, soms in kwalificvatie is hij zo goed en dan kan hij in een race alles verpesten..

[ Bericht 34% gewijzigd door Giem op 09-07-2008 11:24:12 ]
pi_59990436
Ow, ik was net aan het kijken om een nieuwe te maken omdat ik zag dat ik hem vol had gemaakt

Plak anders ff die OP erin
pi_59990446
quote:
Lekker op tijd vosss
pi_59990460
quote:
Hij reed dan ook echt waardeloos... Ik snap het niet zo goed, soms in kwalificvatie is hij zo goed en dan kan hij in een race alles verpesten..
Zou dat nou komen door het bekende Braziliaanse temperament?
pi_59990466
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:28 schreef NED het volgende:
Ow, ik was net aan het kijken om een nieuwe te maken omdat ik zag dat ik hem vol had gemaakt

Ja ik wou op je reageren, maar het mocht niet meer
pi_59990537
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:28 schreef NED het volgende:

[..]

Lekker op tijd vosss
Had ik al gedaan, zal hem zo even bijwerken in de pauze
pi_59990942
Hoezo, Waar Massa het verdient??

Ech nie!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_59990982
pi_59991261
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:55 schreef Sally het volgende:
Hoezo, Waar Massa het verdient??

Ech nie!
quote:
"Dit is wat je verdient, mate. Je krijgt het aan de stok met de blauwe vlaggen, maar je bent er slecht in. Waardeloos."
pi_59991270
Wat verdient Massa Een enkele reis naar de dtm als je t mij vraagt (of hebben die ook geen Traction Control? ).
Where facts are few, experts are many.
pi_59991317
ik snap nog steeds niet waarom Massa niet gewoon op een gegeven moment is uitgestapt. Bijvoorbeeld na het konijn-incident. Ik zou dan zoiets hebben van: "sorry jongens, maar met deze afstelling is het gewoon levensgevaarlijk om door te rijden, bekijk het maar."

Maarja, misschien zit ik daarom hier en hij met z'n kont in een Ferrari.
pi_59991368
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 10:33 schreef Giem het volgende:

[..]

Had ik al gedaan, zal hem zo even bijwerken in de pauze
quote:
Scheeld me weer zoeken
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:24:13 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_59991405
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat verdient Massa Een enkele reis naar de dtm als je t mij vraagt (of hebben die ook geen Traction Control? ).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 9 juli 2008 @ 11:25:07 #14
65960 sanger
pi_59991430
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:20 schreef Ared het volgende:
ik snap nog steeds niet waarom Massa niet gewoon op een gegeven moment is uitgestapt. Bijvoorbeeld na het konijn-incident. Ik zou dan zoiets hebben van: "sorry jongens, maar met deze afstelling is het gewoon levensgevaarlijk om door te rijden, bekijk het maar."

Maarja, misschien zit ik daarom hier en hij met z'n kont in een Ferrari.
Ieder punt telt gewoon nu. Dus als hij had uitgestapt had hij op zeker geen punten gescoord. Met 1 spin minder had hij wellicht al 1 punt kunnen pakken.
pi_59992944
Anthony Davidson
pi_59993004
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:37 schreef Trystar het volgende:
Anthony Davidson
Hij had denk ik zelf graag in die auto gezeten.. maarja zijn team ging falliet.. dat zal wel zijn frustratie zijn
pi_59993324
Ik schat Davidson hoger in als Massa, dus voor mij ook frustrerend te zien dat zo'n amateur in die wagen rond rijdt
pi_59993718

Over antennes gesproken.. kunnen ze nog langer..
pi_59993804
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:05 schreef Giem het volgende:
[ afbeelding ]

Over antennes gesproken.. kunnen ze nog langer..
Is dit wel een antenne?

Ziet er meer uit als een meetinstrument?
pi_59994181
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:08 schreef Sally het volgende:

[..]

Is dit wel een antenne?

Ziet er meer uit als een meetinstrument?
Denk ik, bij Ferrari hadden ze er ook al zo'n grote op staan. Misschien is het ook wel een liniaal voor de rij hoogte
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:37:07 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_59994568
Ook hier even onder de aandacht brengen: [F1]Singtel Singapore Grand Prix
pi_59995214
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Libris het volgende:
Ook hier even onder de aandacht brengen: [F1]Singtel Singapore Grand Prix
Jij bent er vroeg bij!

Mag ik je tekst (deels) gebruiken om als verhaaltje bij het circuit van Singapore te zetten voor de F1-manager? (zie bijvoorbeeld http://sport.fok.nl/f1/info/circuits/1)
pi_59998461
quote:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/07/09/hamilton-het-zal-opnieuw-tot-het-gaatje-gaan/

Hamilton: "Het zal opnieuw tot het gaatje gaan"
09 juli 2008

Volgens Lewis Hamilton kunnen de Formule 1-fans zich opnieuw gaan opmaken voor een zeer spannende titelstrijd. Halverwege het seizoen hebben hij, Kimi Raikkonen en Felipe Massa alledrie 48 punten en volgt Robert Kubica met 46. De McLaren-coureur verwacht dan ook een zenuwslopend verloop van de tweede helft van het jaar.

"Je weet het nooit zeker, maar ik denk dat het net zo close zal worden als vorig jaar", zei Hamilton tegenover de verzamelde pers in Hockenheim. "Vorig jaar zat het net zo dicht bij elkaar en uiteindelijk scheelde het één punt, dus ik kan alleen maar aannemen dat het dit seizoen niet anders zal zijn."

"Volgens mij zijn we het hele jaar al snel, behalve in Maleisië en Bahrein, daar liep het niet zo lekker. Echter, als we in Maleisië geen problemen hadden gehad, waren we gewoon derde en vierde geworden. Ik denk echt dat we dit jaar heel constant zijn. Ik heb geen excuus waarom het zo op en neer gaat, maar dat hoort bij het racen. Perfecte seizoenen bestaan niet."

"Er kunnen altijd nieuwe problemen de kop op steken", besloot de Brit. "Ferrari had ze in Silverstone en wij hebben ook meer dan genoeg ellende gekend. Maar dat is racen en dat maakt het ook zo spannend."
Geeft hij hier nu eindelijk toe dat hij af en toe hele stomme acties uithaald? Rode lichten enzo
pi_59999421
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:41 schreef Atreidez het volgende:
Je ziet die vinnen met onboard beelden echt helemaal heen en weer zwabberen. Volgens mij is het enige voordeel het verstoren van lucht achter je
Gezien de vorm van de vin (vergelijk het met een waterdruppel of racefietshelm) denk ik eerder dat die vin ervoor moet zorgen achter de auto geen (gedeeltelijke) vacuum ontstaat, die de weerstand verhoogt.

De lucht met opzet verstoren kan wel, maar dan blijft de lucht erachter altijd minder dicht, waardoor de lucht aan de voorkant nog steeds meer tegen de auto duwt, dan de lucht erachter. In het schaatsen gebruiken ze hiervoor de strips op de pakken.

Het is beter om de lucht als een waterdruppel dicht langs de wagen te leiden, zodat deze direct achter de vin samenkomt en de lucht aan de achterkant even hard tegen de wagen duwt dan aan de voorkant, zodat er geen (of in ieder geval minder) drag ontstaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_60000254
Nieuwe geruchten:
quote:
'Alonso neemt Santander mee naar Ferrari'
09 juli 2008

Het Duitse Sport Bild is er uit. Fernando Alonso gaat volgend jaar naar Ferrari en neemt miljoenensponsor Santander mee. Santander is nu nog sponsor van McLaren, maar kwam daar omdat Alonso naar het Britse team overstapte.

Nu Alonso met slaande deuren bij McLaren is vertrokken, zit Santander nog vast aan een contract. Volgens de Duitse krant zijn zowel Alonso als Santander volgend jaar vrij om te gaan waar ze willen en dus komt Ferrari in beeld. Daarbij heeft Alonso gezegd dat hij niet voor Monza zal bekendmaken waar hij volgend jaar rijdt. En laat de race in Monza nou nét de plaats zijn waar Ferrari traditioneel hun coureurs voor het volgende seizoen aankondigt...

Het moge duidelijk zijn: het geruchtencircuit draait op volle toeren en Alonso zal ongetwijfeld nog wel vaker in verband worden gebracht met het team uit Maranello. En met Honda, Red Bull en ieder ander team dat zijn coureurs nog niet heeft bekendgemaakt. Pas in september zullen we echt weten hoe de vork in de steel zit.
  woensdag 9 juli 2008 @ 17:16:09 #26
19840 Libris
Live from Singapore
pi_60000388
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:01 schreef Sally het volgende:

[..]

Jij bent er vroeg bij!

Mag ik je tekst (deels) gebruiken om als verhaaltje bij het circuit van Singapore te zetten voor de F1-manager? (zie bijvoorbeeld http://sport.fok.nl/f1/info/circuits/1)
Tuurlijk, laat even weten als je meer wil hebben, woon er in de buurt
pi_60001335
tvp
pi_60002939
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:10 schreef Trystar het volgende:
Nieuwe geruchten:
[..]

Dat Alonso naar Ferrari gaat acht ik wel aardig waarschijnlijk. Helemaal met de geruchten dar Raikkonen er na 2009 wel eens mee kan stoppen en misschien zelfs wel na dit seizoen als hij zijn titel prolongeert. Overigens zou Ferrari ook veel interesse hebben in Kubica en Vettel.
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:54:09 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60003665
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:11 schreef Giem het volgende:

[..]

Geeft hij hier nu eindelijk toe dat hij af en toe hele stomme acties uithaald? Rode lichten enzo
dat heeft tie toch allang toegegeven?
The line is a dot to you!
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:02:49 #30
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60003880
Alonso heeft zijn tijd echt gehad, ik vind hem te berekenend en hij is veel te arrogant. Goed presteren doet hij ook al een tijd niet echt meer. Je ziet het nog bij vlagen, maar hij is over zijn race-top heen. Laat hem maar lekker gaan aanmodderen bij een minder team

Kubica gaat echt niet naar Ferrari, hij zit veel te goed bij BMW. Hij heeft geen zitje in een gegarandeerd topteam nodig om te kunnen knallen. Laat Ferrari maar investeren in een jonkie zoals McLaren dat deed met Hamilton. Vettel eerst een jaartje laten rijden bij RBR om hem daarna naar hun team te halen. Dat lijkt me veel slimmer.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:06:35 #31
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60003958
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:02 schreef Rossdale het volgende:
Alonso heeft zijn tijd echt gehad, ik vind hem te berekenend en hij is veel te arrogant. Goed presteren doet hij ook al een tijd niet echt meer. Je ziet het nog bij vlagen, maar hij is over zijn race-top heen. Laat hem maar lekker gaan aanmodderen bij een minder team

hey Rossdale jij hier

Maar ik benhet er daar dus niet mee eens. Ik begin juist steeds meer onder de indruk te raken van Alonso. Hij laat echt mooie dingen zien in de Renault (of Piquet is juist hee slecht )
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:16:07 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60004147
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:06 schreef kepler het volgende:

[..]

hey Rossdale jij hier

Maar ik benhet er daar dus niet mee eens. Ik begin juist steeds meer onder de indruk te raken van Alonso. Hij laat echt mooie dingen zien in de Renault (of Piquet is juist hee slecht )
Hey, ex-baas

Jaja groot F1-fan, maar ik post nooit mee in F1 topics op FOK! Ik dacht laat ik daar maar eens verandering in brengen.

Piquet is ook niet bijster goed, hij maakt het gewoon niet waar. Alonso kan het natuurlijk wel, hij is niet voor niets ex-wereldkampioen. Ik zie hem echter niet meer de vorm hebben die hij eerst had. Ook toen hij 'domineerde' vond ik hem niet bijzonder. Hij hoefde nooit écht te vechten. Hij presteerde goed in het begin van het seizoen door constant te zijn, terwijl zijn concurrentie nog worstelde met de nieuwe auto en de betrouwbaarheid er van. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat als de McLaren de jaren hiervoor net zo betrouwbaar was als dit en vorig jaar, dat Raikkonen Alonso compleet voor zijn sokken had gereden. Je zag ook dat Alonso zijn voorsprong aan het eind van het seizoen echt moest gaan verdedigen en dat hij toen fouten ging maken. Hij rijd fantastisch als alles voor de wind gaat, maar wanneer hij moet vechten vind ik dat hij door de mand valt.
Nu met Piquet als teammaat heeft hij niet echt veel tegenstand. Dus om hem met Alonso te vergelijken in dezelfde auto vind ik niet geheel eerlijk.
pi_60005789
En weer een nieuw deel!
TVP dus
pi_60006205
Voor de statistiekgeilers onder ons.

Volgende race kan er een record van Ascari worden geëvenaard. Namelijk het record van meest op één volgende snelste rondes.

1
2
3
1     ASCARI Alberto     Belgium 1952     - Argentina 1953     7
2    RAIKKONEN Kimi    Spain 2008    - Britain 2008    6
3    SCHUMACHER Michael    Bahrain 2004    - Europe 2004    5    

Bron
pi_60007827
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:43 schreef ElmarO het volgende:
Voor de statistiekgeilers onder ons.

Volgende race kan er een record van Ascari worden geëvenaard. Namelijk het record van meest op één volgende snelste rondes.
[ code verwijderd ]

Bron
Dat was mij ook al opgevallen dat die jongen de een naar de andere wedstrijd de snelste ronde rijd.. alleen er nog niet veel van heeft gewonnen.. hopelijk in duitsland
pi_60010002
Hoe moet ik eht zien? Kimi heeft nu 6 races op rij de snelste ronde of wat?
En waarom staan er dan bij allemaal 2 banen bij?
pi_60010016
Ow wacht, ik zie het al, dat is van tot zegmaar of niet?
pi_60013271
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:21 schreef NED het volgende:
Ow wacht, ik zie het al, dat is van tot zegmaar of niet?
Helemaal correct

Zou wel leuk zijn als hij dat record kan vestigen!
pi_60016409
Voorlopig zie ik in ieder geval niet een ander record van Ascari gebroken worden. Negen achtereenvolgende overwinningen (in F1 races waaraan hij heeft deelgenomen, Indianapolis deed wel mee voor het kampioenschap, alleen ging er zelden een F1 coureur naar toe).

Schumacher komt slechts tot 7. (En als je echt achtereenvolgende meeteld, komt Ascari ook tot 7, wat voorlopig ook niet gebroken gaat worden).
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_60017540
Dus alleen BMW en Ferrari hebben nu niet die rare motorkap?
pi_60017559
quote:
Kimi: In 2009 rijd ik ook voor Ferrari

Al lange tijd gaan er geruchten over de toekomst van Kimi Räikkönen bij het team van Ferrari. De Fin staat tot en met 2009 onder contract bij de Itafotoliaanse renstal, maar steeds vaker doen er verhalen op dat de regerend wereldkampioen zijn helm al aan de wilgen zal hangen. Räikkönen ontkracht dit echter.

De geruchten gaan zelfs zover dat Fernando Alonso komend seizoen het stoeltje van Räikkönen zal opvullen. Tegenover het dagblad La Gazzetta dello Sport zegt de Fin: “Ik heb een contract tot en met 2009. In mijn hele leven heb ik nog nooit een contract verbroken, en ik was dat nu ook niet van plan. In 2009 rijd ik ook voor Ferrari.”

Räikkönen kwam in 2007 bij het Italiaanse team. In dat jaar werd hij gelijk wereldkampioen. Daarvoor reed hij vijf jaar lang voor het team van McLaren, en één seizoen voor het privéteam van Peter Sauber.
Bron: RaceFreaks.nl
pi_60017925
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:10 schreef Trystar het volgende:

[..]

Bron: RaceFreaks.nl
Ik vermoed ook eerder dat een Massa daar de laan uit wordt getrapt
pi_60018808
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Giem het volgende:
Honda en Williams ook niet, maar Williams heeft er geloof ik wel een race mee gereden.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:06:29 #45
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60019019
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef Giem het volgende:

[..]

Ik vermoed ook eerder dat een Massa daar de laan uit wordt getrapt
Zou mooi zijn Alonso is toch te arrogant om naast Kimi als tweede viool te willen rijden en bij McLaren is hij ook niet meer welkom, dus die blijft maar mooi bij Renault aanklooien
pi_60019205
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:06 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Zou mooi zijn Alonso is toch te arrogant om naast Kimi als tweede viool te willen rijden en bij McLaren is hij ook niet meer welkom, dus die blijft maar mooi bij Renault aanklooien
Of hij komt er wel en wordt een 2e Massa.
pi_60019240
Ik zie in de combinatie Raikkonen-Alonso juist minder problemen dan Massa-Alonso. En de Spanjaard is imo gewoon beter dan Massa.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 10 juli 2008 @ 17:55:30 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60024425
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:15 schreef vw_caddy het volgende:
Ik zie in de combinatie Raikkonen-Alonso juist minder problemen dan Massa-Alonso. En de Spanjaard is imo gewoon beter dan Massa.
* Sinister-D- herinnerd zich Nürburgring '07

edit: youtube filmpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sinister-D- op 10-07-2008 18:29:03 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:10:37 #49
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_60025698
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_60027091
Testtijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pos  Driver        Team                     Time      Laps
 1.  Massa         Ferrari             (B)  1:14.989  109
 2.  Button        Honda               (B)  1:15.081  121
 3.  Kovalainen    McLaren-Mercedes    (B)  1:15.289  123
 4.  Webber        Red Bull-Renault    (B)  1:15.378  118
 5.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:15.556  115
 6.  Alonso        Renault             (B)  1:15.593  119
 7.  Nakajima      Williams-Toyota     (B)  1:15.759  118
 8.  Kubica        BMW-Sauber          (B)  1:15.869  107
 9.  Trulli        Toyota              (B)  1:16.065  129
10.  Fisichella    Force India-Ferrari (B)  1:16.113   74
pi_60027367
Button dicht achter Massa, met andere woorden Ferrari kan dus veel harder.
Massa z'n snelste tijd is een tiende langzamer dan de snelste tijd van de test week door Hamilton.
Dus, Ferrari is sneller op Hockenheim dan McLaren
pi_60029632
Punten ronde 9 - Budgetten goed

Let op dat de wissels na maandagavond ca. 20:00 uur zijn vervallen!
pi_60030099
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:57 schreef Trystar het volgende:

[..]

Honda en Williams ook niet, maar Williams heeft er geloof ik wel een race mee gereden.
En Williams was er deze week weer mee aan het testen (althans volgens f1today)

Em wat de tijden van Ferrari vs. McLaren betreft. Ik had juist het idee dat McLaren voor Ferrari zat. Dat bleek bij de vorige testen al en de kwalificatie op Silverstone. En nu McLaren ook hier weer voor ligt op Ferrari, denk ik dat McLaren ook tijdens de GP iets voor zal liggen. Gezien alle tijden wat sneller zijn, zal de baan in zijn geheel wat sneller zijn, dus zou Hamilton ook sneller kunnen zijn.
pi_60032791
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

* Sinister-D- herinnerd zich Nürburgring '07

edit: youtube filmpje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betekend Va Cagare? Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:19:02 #55
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60034880
Iets als 'Rot op' geloof ik
pi_60035429
Volgens Free translation betekent het zoiets als (Ik?) Ga schijten
pi_60038363
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:11 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Free translation betekent het zoiets als (Ik?) Ga schijten
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 08:19 schreef Rossdale het volgende:
Iets als 'Rot op' geloof ik
Punt is duidelijk Ik dacht dat ze in Brazil Portugees spraken, of dit is de internationale taal van vriendschap

Om ook nog wat nieuws te spuien:
quote:
Scuderia Toro Rosso voert druk op Bourdais op

Het team van Scuderia Toro Rosso is niet geheel tevreden met wat coureur Sebastien Bourdais de afgelopen paar races heeft laten zien. De Fransman moet sinds de introductie van de nieuwe STR3 teamgenoot Sebastian Vettel voor zich dulden en lijkt geen manier te vinden om de snelheid van de jonge Duitser te evenaren.

Teambaas Franz Tost legt in Auto Motor und Sport uit waar Bourdais moeite mee heeft: “Hij heeft een probleem met de nerveuze achterkant van de auto bij het insturen van bochten.” Vettel vult aan: “Bourdais geeft de voorkeur aan een auto met meer onderstuur. Voor mij maakt het niets uit of de bolide onderstuurt of overstuurt.”

Tost maant Bourdais om snel vooruitgang te tonen. “Hij moet gewoon zijn gaspedaal vinden en dat induwen.” De viervoudig Champ Car-kampioen moet zich dus bewijzen om voor volgend jaar zijn plek te behouden.
pi_60039643
quote:
McLaren vergoedt kosten Ferrari in spionagezaak

De spionagezaak van 2007 kwam afgelopen december al tot een formeel einde, toen de FIA besloot McLaren verder met rust te laten nadat dit team openlijk haar excuses aanbood voor de spionage bij Ferrari. Hierbij liet het team ook weten enkele geplande onderdelen voor 2008 niet door te ontwikkelen om vermoedens van spionage helemaal weg te poetsen. Het team heeft nu ook laten weten de door Ferrari gemaakte kosten te zullen terugbetalen.

In een verklaring liet McLaren weten: "Na de formele sluiting van de zaak op 20 december 2007 en de publieke excuses van McLaren aan Ferrari hebben beide teams besloten om de geschillen nu geheel op te lossen. McLaren is ook akkoord gegaan met het vergoeden van alle door Ferrari gemaakte kosten, die te maken hadden met de zaak. Ook zal er nog een extra bedrag worden betaald om de zaak definitief af te ronden."
quote:
Massa: "Spins waren niet mijn schuld"

De kritiek op Felipe Massa na de Britse Grand Prix op het circuit van Silverstone was niet mals. De Braziliaan was minstens vijf keer gespind tijdens de regenrace, maar dit was volgens hem niet zijn schuld. Massa meent dat zijn spins kwamen door de omstandigheden en de verkeerde banden.
"De eerste spin was een fout, zonder twijfel, maar elke spin die daarna kwam, was te wijten aan de banden", vertelde de Ferrari-coureur in een interview met het Britse Autosport. "Ik had telkens de verkeerde banden voor de condities die er op dat moment waren.
Ik kan dus niet zeggen dat de fouten door mijzelf kwamen, het kwam ook voor een deel door de strategie. We proberen er in ieder geval voor te zorgen de fouten niet te herhalen."Massa trekt zich niets aan van de kritiek, dat hij niet om zou kunnen gaan met het verlies van traction control. "Eerlijk gezegd interesseert het me niet wat andere mensen zeggen. Ik weet wat ik moet doen en ik heb dit jaar al veel races gewonnen. Het interesseert me dus niet."
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:19:39 #59
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60039765
Ferrari en Bridgestone zullen vast blij zijn met de uitspraak van Massa
pi_60039945
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
pi_60040359
Beetje makkelijk afschuiven van Massa
pi_60040437
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
Ze hadden dezelfde auto.. Het hele veld had dezelfde banden
pi_60042315
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.
Bovendien heb ik Ferrari nog nergens zien roepen dat zowel Massa als Kimi exact dezelfde setup van de wagen hadden.

Zeker in regenweer kan de setup nogal een verschil maken, afgezien van de banden dus.

Maar om eerlijk te zijn dicht ik die fouten ook gewoon aan Massa persoonlijk toe.
Hij kan niet zonder tractioncontrol rijden en in de regen al helemaal niet.

Loser dat het is.
pi_60045111
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:42:27 #65
65960 sanger
pi_60046607
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:05 schreef NED het volgende:

[..]

Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.
Bovendien heb ik Ferrari nog nergens zien roepen dat zowel Massa als Kimi exact dezelfde setup van de wagen hadden.

Zeker in regenweer kan de setup nogal een verschil maken, afgezien van de banden dus.

Maar om eerlijk te zijn dicht ik die fouten ook gewoon aan Massa persoonlijk toe.
Hij kan niet zonder tractioncontrol rijden en in de regen al helemaal niet.

Loser dat het is.
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.
pi_60048895
dat is wel waar, maar waar Hamilton en Raikkonen bijvoorbeeld remfouten maken (Raikkonen in Monaco en Hamilton in Canada ) verliest Massa eigenlijk alleen maar punten aan "a mechanical problem in the driver's right foot" zoals Alain Prost's teambaas dat in 1991 zo mooi zei, nadat Prost in de opwarmronde van San Marino van de baan was gespind.

Melbourne, Maleisie en nu Silverstone... als Massa meer controle over z'n gaspedaal zou hebben, zou hij nu het kampioenschap al half in de brandvrije broekzak hebben, om er nog maar een klassieker tegenaan te gooien.
pi_60050645
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:42 schreef sanger het volgende:
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.
Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staan
pi_60056169
En nog een feit is dat ik het helemaal niet zo erg vind dat Massa zo vaak spint
pi_60057810
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:46 schreef NED het volgende:
En nog een feit is dat ik het helemaal niet zo erg vind dat Massa zo vaak spint

En toch staat Massa samen met Raikkonen en Hamilton aan de leiding in het kampioenschap
pi_60058123
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 17:10 schreef Trystar het volgende:
Nieuwe geruchten:
[..]

Als we El Pais mogen geloven gaat Banco Santander pas in 2010 naar Ferrari. Al is het dan nog altijd afwachten of Alonso dan ook mee komt, maar de kans wordt er op deze manier wel groter op.

Een line-up van Raikkonen en Alonso lijkt mij ook best reëel. Ze schijnen elkaar wel te mogen ( in ieder geval beter dan dat Massa Alonso mag. ). Maar we zullen het allemaal wel zien. Het duurt nog wel even eer het 2010 is.
pi_60059367
Massa's contract loopt pas af na het seizoen 2010, Raiikonen's contract loopt af na het seizoen 2009. Er zijn wel besprekingen met Raiikonen, maar nog niets concreet.. Dus ik denk dat Ferrari twijfelt tussen Kimi of Fernando
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080710091246.shtml
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:58:30 #72
65960 sanger
pi_60060078
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:51 schreef Atreidez het volgende:
Massa's contract loopt pas af na het seizoen 2010, Raiikonen's contract loopt af na het seizoen 2009. Er zijn wel besprekingen met Raiikonen, maar nog niets concreet.. Dus ik denk dat Ferrari twijfelt tussen Kimi of Fernando
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080710091246.shtml
Ik denk dat Kimi twijfelt of hij wel door wilt met F1.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 16:00:53 #73
65960 sanger
pi_60060114
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 22:13 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staan
dat geldt voor alle titelkandidaten volgens mij
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:52:50 #74
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60061794
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 00:30 schreef LeXX het volgende:
Wat betekend Va Cagare? Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
Piss off (literally "go to shit") = va cagare, vai/va a cagare
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:05 schreef LeXX het volgende:
Punt is duidelijk Ik dacht dat ze in Brazil Portugees spraken, of dit is de internationale taal van vriendschap
Italiaans Dat Massa dat spreekt kan ik nog wel inkomen, maar dat Alonso ook 'n woordje Italiaans spreekt wist ik niet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_60062964
Spanjaarden en portugezen kunnen zich volgens mij altijd verstaanbaar maken met elkaar, net zoals een halve waal en een nederlander Dat t italiaans is snap ik dus niet, of het is een uitspraak die in het spaans hetzelfde is.
pi_60065432
[F1] Ferrari Marlboro / streepjescode sponsoring

Even mijn topic onder de aandacht brengen
Iemand hier die dat weet?
pi_60065688
quote:
Spanjaarden en portugezen kunnen zich volgens mij altijd verstaanbaar maken met elkaar,
Jahoor.

Een vriend van mij komt uit Brazilie en kan prima communiceren met Portugezen.
Hij vergelijkt het met limburgs standaard limburgs dialect (Spaans) en Maastrichts dialect (Portugees).

Kennelijk trekken ze daar ook alles lang zegmaar. Maar verstaan doen ze elkaar zeker

Ik zal hem eens bellen, want het lijkt me ook stug dat die 2 in het italiaans praten met elkaar.

brb, ff bellen
pi_60065929
Volgens mijn Braziliaanse maat is het zo:

va cagare = spaans
vá se cagar = portugees

En het betekent letterlijk "ga schijten / krijg de schijt" en figuurlijk "val op een hoop".

Hij zegt zeker te weten dat "va cagare" 100% Spaans is.

pi_60068099
Waar je vrienden al niet goed voor zijn
pi_60069962
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:15 schreef Atreidez het volgende:
Waar je vrienden al niet goed voor zijn
vá se cagar!!
pi_60073565
Schakelde net ff naar de start van DTM op Zandvoort, en tijdens de herhalingen van de start in ronde 2 schiet Albers alweer de muur in
pi_60073663
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Schakelde net ff naar de start van DTM op Zandvoort, en tijdens de herhalingen van de start in ronde 2 schiet Albers alweer de muur in
Kwalbers..

Wat die nog steeds in een auto doet.. het ligt ook altijd overal en nergens aan.. maar nooit aan hem zelf..
pi_60075000
Het lijkt Jos wel
pi_60094015
quote:
McLaren moet nog beslissen over 'haaienvin'

Het team van McLaren weet nog niet of zij komend weekend met een 'haaienvin' op de wagen zal rijden, tijdens de Grand Prix van Duitsland. Zo heeft Heikki Kovalainen laten weten. Lewis Hamilton testte vorige week met een speciale motorkap, die eerder dit jaar door Red Bull is geïntroduceerd, op het circuit van Hockenheim. Kovalainen is positief over de resultaten van de test met dit nieuwe onderdeel, maar weet niet zeker of Hockenheim wel het juiste circuit is om met de haaienvin te rijden: "De nieuwe motorkap moet vooral in de snelle bochten voor betere aërodynamische prestaties zorgen.
Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen. En misschien is Hockenheim niet de juiste plek om deze nieuwe ontwikkeling te introduceren. We moeten ook nog bekijken hoeveel last we zullen hebben van de zijwind. Maar de eerste testresultaten zijn verder wel veelbelovend voor de toekomst."

Ook Force India, Scuderia Toro Rosso en Renault rijden met een haaienvin.
pi_60094180
Ik las het net, lig er als kijker niet wakker van Zo lelijk is het nou ook weer niet..
pi_60094270
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:50 schreef Atreidez het volgende:
Ik las het net, lig er als kijker niet wakker van Zo lelijk is het nou ook weer niet..
Het is even wennen zo'n haaien vin.
Maar ik geloof pas dat dat ding echt nut heeft als ie op een Ferrari zit
pi_60094289
fia-doet-formule-2-plannen-uit-de-doeken/

Voor wie mee wil doen, je moet ¤200.000,- euro hebben en wel snel beslissen.
pi_60096812
pi_60110159
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:55 schreef Giem het volgende:
fia-doet-formule-2-plannen-uit-de-doeken/

Voor wie mee wil doen, je moet ¤200.000,- euro hebben en wel snel beslissen.
Misschien wat voor Giancarlo Minardi, Good Old Paul Stoddart, of misschien wil David Richards hierin wel meedoen, de kosten zijn nu niet zo hoog
Eddie Irvine al gebeld? Texeira al gemaild? Ik denk dat er best wel geïnteresseerden hierin zullen zijn.....
pi_60122288
pi_60123048
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?

Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Sure
pi_60123563
Des te meer reden dat het "most likely" is dat Massa er als eerste uitvliegt..

Mooie foto uit Rusland -
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:15:35 #93
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_60125904
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?

Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Denk eerder dat Corina 'm heeft opgedragen thuis te blijven:
quote:
Nein Michaël! Du bleibts hier bei mich und die kinder, und läss den Brazillianer fahren
Of hij wilde niet tegen Kimi rijden, kan natuurlijk ook nog
pi_60126950
quote:
Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen.
Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?

Voor je gevoel kan je 10 seconden sneller rijden per ronde, maar er hoeft er maar 1(!!!!!!) op de klok te kijken om te vertellen dat je niet sneller rijd dan zonder dat ding.

Voor ons gevoel....... val toch op een hoop man, wat een loze uitspraak
pi_60127033
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:01 schreef NED het volgende:

[..]

Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?

Voor je gevoel kan je 10 seconden sneller rijden per ronde, maar er hoeft er maar 1(!!!!!!) op de klok te kijken om te vertellen dat je niet sneller rijd dan zonder dat ding.

Voor ons gevoel....... val toch op een hoop man, wat een loze uitspraak
Er was veel wind, daarom zouden ze ook geen goed oordeel kunnen maken
pi_60127595
Ja, bestaat er nog geen windtunnel in bochtvorm dan
pi_60130906
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:29 schreef Atreidez het volgende:
Ja, bestaat er nog geen windtunnel in bochtvorm dan
Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..
  woensdag 16 juli 2008 @ 08:33:16 #98
65960 sanger
pi_60137297
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:43 schreef Giem het volgende:

[..]

Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..
Ja
pi_60149185
Even Massa de aandacht geven omdat hij het verdient;
quote:
Massa optimistisch voor Duitse Grand Prix

Felipe Massa hoopt komend weekend in de Grand Prix van Duitsland de dramatische race op Silverstone achter zich te kunnen laten. De Braziliaan had een slechte race in Engeland en spinde aan de lopende band. Massa hoopt deze race snel te kunnen vergeten en wil de rest van het seizoen geen fouten meer te maken.

"Ik ben Silverstone nog niet te vergeten, al was het wel een weekend om niet meer aan terug te denken", zei Massa. "Dat soort weekenden horen ook bij het racen. Ik moet me nu op het tweede deel van het seizoen richten. Het kampioenschap ligt nog helemaal open. Ook al hebben we waardevolle punten laten liggen, we staan er nog steeds goed voor. Ik leid het kampioenschap samen met Raikkonen en Hamilton, en het team staat riant voor in het constructeurskampioenschap."

"Na het weekend in Silverstone hebben we aan veel verschillende dingen gewerkt, waaronder de procedures in de race", vervolgde hij. "Ik zal hier geen details over geen geven, maar bepaalde fouten zullen in de toekomst niet meer worden gemaakt. Mijn doel is om tot aan de laatste race in Brazilië geen fouten meer te maken. Ik maak me verder niet druk om alle kritiek ik na de Britse Grand Prix heb gekregen. Ik heb vaker kritiek gehad en ik trek me daar eigenlijk niet zoveel van aan."
pi_60149876
Rosberg naar McLaren in 2009........
pi_60149927
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:45 schreef HPoi het volgende:
Als we Weber mogen geloven.

Kovalainen dan weer terug naar Renault. Naar mijn idee zal Piquet er dan worden uitgetrapt. En misschien in 2010 weer terugkeren als Alonso naar Ferrari gaat omdat Kimi zijn helm aan de wilgen hangt. Tot zover mijn speculaties.
pi_60150009
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:45 schreef HPoi het volgende:
\'Rosberg dit seizoen naar McLaren\'

Silly Season is begonnen
pi_60150023
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Als we Weber mogen geloven.

Kovalainen dan weer terug naar Renault. Naar mijn idee zal Piquet er dan worden uitgetrapt. En misschien in 2010 weer terugkeren als Alonso naar Ferrari gaat omdat Kimi zijn helm aan de wilgen hangt. Tot zover mijn speculaties.
Dat Kimi zal gaan stoppen was nog niet eens zo erg ver gedacht. Waar heb ik dat nou gelezen??
pi_60150148
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:55 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat Kimi zal gaan stoppen was nog niet eens zo erg ver gedacht. Waar heb ik dat nou gelezen??
Is dacht ik al een paar keer eerder verschenen als gerucht. Al heb ik zelf ook niet zo'n snel idee waar dat ook al weer was. En dat van Alonso valt weer mooi samen met gerucht dat Banco Santander in 2010 naar Ferrari gaat.
pi_60150609
Ik heb liever dat Williams weer snel wordt. Maarja, snap best dat Rosberg wil switchen naar Mc, want dit seizoen gaat het niet goed.
pi_60152495
Zal me niks verbazen als Kovalainen deze race ineens een uitzonderlijk resultaat neerzet
pi_60153767
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 20:49 schreef Atreidez het volgende:
Zal me niks verbazen als Kovalainen deze race ineens een uitzonderlijk resultaat neerzet
De driedubbeleflipflap?
pi_60154786
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:45 schreef HPoi het volgende:

[..]

De driedubbeleflipflap?
Ja. en in doe driedubbeleflipflap neemt ie Hamilton mee van de baan af die daardoor op de kop tegen de muur knalt en dood gaat.
En dan is Ron boos omdat Heiki Lewis heeft doodgemaakt en dan stuurt ie hem terug naar Renault, want dat kan natuurlijk niet door de beugel.

pi_60155655
Gok dat Rosberg een contract heeft dat 'ie naar een top team mag als Williams geen fatsoenlijke auto weet te bouwen. Meestal is Engeland dan het peilpunt, dus dit is zomaar een gerucht wat een kern van waarde zou kunnen hebben. Al kan het ook een onderhandelingstactiek zijn, natuurlijk.

Kovalainen valt een beetje tegen in de WK-stand, maar ik denk dat niemand verwachtte dat hij dit jaar Hamilton zou inpakken, en echt slecht vind ik 't 'm ook niet doen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:29:22 #110
65960 sanger
pi_60159191
Mijn speculaties:

Alonso naar Red Bull.
Heikki terug naar Renault (is nog steeds bij Briatore onder contract).
Rosberg naar McLaren.
Nico Hulkenberg bij Williams.
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:30:43 #111
65960 sanger
pi_60159200
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 23:05 schreef Ared het volgende:
Gok dat Rosberg een contract heeft dat 'ie naar een top team mag als Williams geen fatsoenlijke auto weet te bouwen. Meestal is Engeland dan het peilpunt, dus dit is zomaar een gerucht wat een kern van waarde zou kunnen hebben. Al kan het ook een onderhandelingstactiek zijn, natuurlijk.

Kovalainen valt een beetje tegen in de WK-stand, maar ik denk dat niemand verwachtte dat hij dit jaar Hamilton zou inpakken, en echt slecht vind ik 't 'm ook niet doen.
Integendeel, ik vind het dit jaar beter dan Lewis. Althans, hij lijkt meer progressie te hebben gemaakt. Alleen heeft hij wel eens wat pech.
pi_60159704
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:27 schreef NED het volgende:

[..]

Ja. en in doe driedubbeleflipflap neemt ie Hamilton mee van de baan af die daardoor op de kop tegen de muur knalt en dood gaat.
En dan is Ron boos omdat Heiki Lewis heeft doodgemaakt en dan stuurt ie hem terug naar Renault, want dat kan natuurlijk niet door de beugel.

Alleen wie gaan er dan naar McLaren? Alonso weer terug! Hoi ben ik weer
pi_60159775
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:55 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat waren geruchten, dat hij na dit jaar zou stoppen en Alonso samen met Massa bij Ferrari ging rijden. Maar dat heeft hij nogal duidelijk tegengesproken. "Ik heb nog nooit een contract gebroken en dat gaat ook niet mijn eerste worden! Wat ik na volgend jaar ga doen weet ik nog niet."

Dus die zit in 2009 gewoon bij Ferrari

Persoonlijk denk ik dat hij daar ook wel even moet blijven, gewoon voor de concistentie. Ferrari heeft met MS jaren de zelfde rijder gehad en daarmee een erg hoog niveau kunnen behalen, ook denk ik omdat je na zoveel jaar helemaal op elkaar ingespeeld bent. Dat zouden ze gewoon met Kimi weer moeten proberen te ber(ei)(ij)ken.
pi_60160609
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:20 schreef Giem het volgende:

[..]

Alleen wie gaan er dan naar McLaren? Alonso weer terug! Hoi ben ik weer
Wat een mooie aanleiding voor een hollywood blockbuster nu er nog wat bijverzinnen met wat vrouwtjes en je hebt Grand Prix 2 (de opvolger van jah )
pi_60161097
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:21 schreef LeXX het volgende:

[..]

Wat een mooie aanleiding voor een hollywood blockbuster nu er nog wat bijverzinnen met wat vrouwtjes en je hebt Grand Prix 2 (de opvolger van jah )
Ja het schandaal voor de Film je heb je ook al iets met SM dames en nouja..

Kimi heeft toch een lekker stuk(fotomodel) als vriendin.. daar kan je vast ook nog wel iets mee doen.. Laten afpakken door Alonso.. rellen
pi_60163110
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:47 schreef Giem het volgende:
Kimi heeft toch een lekker stuk(fotomodel) als vriendin.. daar kan je vast ook nog wel iets mee doen.. Laten afpakken door Alonso.. rellen
hehe, die goede oude tijd dat Schumacher nog vriendinnetjes van Frentzen afpakte. Heeft die Corinne toch goed ingeschat met wie ze rijker gelukkiger zou worden
pi_60165901
Ja fantastisch he? Is de Golddigger-rol ook al ingevuld.
Meest bizarre ongeluk in de film is natuurlijk Kimi die na het weggooien van iets met zijn zatte kop van de boot af flikkert.... Oh wacht, dat is echt gebeurt!
pi_60167651
quote:
Vettel rijdt volgend jaar voor Red Bull Racing

Sebastian Vettel stapt na dit seizoen over van Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. Zo heeft Red Bull donderdag bekendgemaakt. De 21-jarige Duitser volgt daarmee David Coulthard op, die na dit jaar stopt met racen in de Formule 1. Vettel krijgt Mark Webber als teammaat. Zijn contract werd eerder verlengd.

Vettel, die aan zijn eerste volledige seizoen bezig is, reageerde opgetogen bij de bekendmaking van het nieuws: "Ik ben erg trots dat ik voor Red Bull Racing zal gaan rijden. Het is altijd fijn om al zo vroeg in het seizoen te weten wat je volgend jaar gaat doen. Als coureur is het altijd je doel om voor een zo sterk mogelijk team te rijden en in de afgelopen seizoenen heeft Red Bull laten zien over veel potentie te beschikken. Dit is dus een goede stap voor mij."

"Ik maak al lange tijd deel uit van de Red Bull-familie", vervolgde de Duitser, die in 2000 in het Red Bull Junior Team werd opgenomen. "Gedurende mijn loopbaan hebben ze me enorm goed gesteund en dat ik voor hun belangrijkste team in de Formule 1 mag gaan rijden, is een droom die werkelijkheid wordt. Ik kijk ernaar om volgend jaar een geweldig seizoen te draaien, ook al weet ik dat ik nog veel over de Formule 1 moet leren. Ik wil naast Red Bull ook Scuderia Toro Rosso enorm bedanken. Ik voel me erg thuis bij dit team. Nu deze bekendmaking achter de rug is, kan ik me volledig concentreren op het tweede helft van het seizoen met Toro Rosso. Ik wil hun vertrouwen graag met goede resultaten terugbetalen."

Vettel maakte vorige jaar zijn Formule 1-debuut in de Verenigde Staten, als invaller voor BMW-coureur Robert Kubica, die een race eerder zwaar was gecrasht. Vettel scoorde meteen een punt door achtste te worden. Later dat jaar zou hij bij Scuderia Toro Rosso het stoeltje overnemen van Scott Speed. In China scoorde hij zijn beste Formule 1-resultaat tot dusver, door vierde te worden. Dit jaar kende Vettel een teleurstellend begin van zijn seizoen, maar in Monaco was er een knappe vijfde plaats en in Canada finishte de Scuderia Toro Rosso-coureur als achtste.
pi_60168928
Damn u trystar, wat ben je toch rap steeds RSS feeds?
pi_60170261
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:27 schreef NED het volgende:

[..]

Realistisch scenario!
pi_60171177
Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar er wordt op 3 september as een benefietwedstrijd gevoetbald tussen een allstarsteam en F1 coureurs. O.a. Schumi, Alonso (zal vast een schwalbekoning zijn, incl huilpartijen bij de scheids ), en Robert Doornbos doen mee. Laatstgenoemde is vast genoeg voor TJDoornbos om te komen
Het is in Maastricht, in het stadion van MVV, zie alle info op www.ingcup.nl!

Overigens vond ik dit een mooie gelegenheid een oud-cursusgenoot in Mestreech op te zoeken, dus ik ben erbij
Ook present op Bavaria City Racing, ik loop alle evenemten af zo'n beetje (fijn als je werkgever F1 sponsort )!
pi_60171296
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 09:25 schreef Giem het volgende:

[..]

Dat waren geruchten, dat hij na dit jaar zou stoppen en Alonso samen met Massa bij Ferrari ging rijden. Maar dat heeft hij nogal duidelijk tegengesproken. "Ik heb nog nooit een contract gebroken en dat gaat ook niet mijn eerste worden! Wat ik na volgend jaar ga doen weet ik nog niet."
Ik denk dat Sally eerder doelt op de geruchten dat Kimi zijn huidige contract uitdient en er daarna mee stopt.
pi_60172411
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 16:36 schreef Atreidez het volgende:
Damn u trystar, wat ben je toch rap steeds RSS feeds?
Hehe
Idd RSS feeds

Mooi voor Vettel, hopelijk kan hij dan echt mooie dingen gaan laten zien in de Red Bull
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:57:07 #124
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60183180
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:16:22 #126
19840 Libris
Live from Singapore
pi_60183184
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 09:57 schreef TommyGun het volgende:
Game on! http://stream.ra1kkonen.com/
Werkt ie bij jou?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:38:03 #127
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60183643
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:16 schreef Libris het volgende:

[..]

Werkt ie bij jou?
Yes
pi_60186632
Zijn er al uitslagen?
pi_60188047
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:34 schreef LeXX het volgende:
Zijn er al uitslagen?
Er is een duitsland topic, kijk daar eens
pi_60189407
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:33 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Er is een duitsland topic, kijk daar eens
Aber naturlich, ich bin ein grosser ULI! Ich gehe das topic anschouwen!
  maandag 21 juli 2008 @ 11:36:59 #131
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60241225
quote:
RUMORS:

F1: No Formula One Team Has Officially Entered For 2009 ???
Posted by: Admin on Jul 20, 2008 - 06:44 AM

Formula one team bosses met in the Hockenheim paddock on late Saturday afternoon.

In the Williams motor home, together with F1 chief executive Bernie Ecclestone, they discussed the ratification of a new Concorde Agreement, and how to respond to Max Mosley's stance about future regulations.

The bosses also resolved to meet again, on 29 July at Ferrari's Maranello headquarters, to discuss the matters in more detail, including Mosley's request for new rules for 2011.

That meeting will take place two days before the FIA's accelerated deadline for teams to lodge an official entry for the 2009 season.

It is understood no team has submitted its entry yet.
Calm down, please!
pi_60241390
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
F1: No Formula One Team Has Officially Entered For 2009 ???
Hm, nog niet voldoende voor een bericht op FOK!sport denk ik, maar je weet maar nooit
  maandag 21 juli 2008 @ 11:44:59 #133
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60241424
quote:
Drivers waiting for Kimi Raikkonen
The Sunday Times, July 20, 2008, Martin Brundle

The musical chairs in the Formula One world are likely to start as soon as Kimi Raikkonen decides he is calling it a day

[... knip]

With Raikkonen refusing to confirm or deny that he is considering retirement – maybe even at the end of this year – the expectation is that Alonso would replace him should he do so, and that the Spaniard will be at Ferrari regardless in 2010. After he shoved a photographer on the grid at Silverstone a fortnight ago, and watching him behind the wheel here at Hockenheim, there is a part of Kimi that is unhappy and frustrated at the moment. I would still be more than surprised if he retired this year, but if he wants to sign off as world champion, he needs more speed and balance in his car.

What would Raikkonen do if he stopped? I cannot easily imagine him as a businessman, a media person or a home-loving family man. I find it hard to think of him as anything other than a one-dimensional, totally focused born racer. So he would go snowmobile racing for fun, and occasional form suggests he might drink too much. You would actually worry more for him if he retired than if he was still racing.

There are rumours that the Spanish banking group Santander will at some point be leaving McLaren for Ferrari, taking Alonso with them. They sponsored McLaren originally in order to be with Alonso, not expecting him to be out after just one year of a three-year contract. Although they are an international organisation the lure for them of Alonso and Ferrari is understandable.

So if Kimi does continue into 2009, where would that leave Alonso? He can't go back to McLaren, so the only realistic place for him to move would be Ferrari or BMW. The latter team is surely interested but I’m absolutely certain they would want to contract him longer term and wouldn’t be up for providing a nice cosy stepping stone for a year while he waits to slot into Ferrari with all BMW’s systems and data. So he will stay put at Renault and dream of scarlet cars.

[... knip]
Calm down, please!
  maandag 21 juli 2008 @ 11:55:43 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60241683
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:43 schreef Sally het volgende:

[..]

Hm, nog niet voldoende voor een bericht op FOK!sport denk ik, maar je weet maar nooit
effe de 29ste afwachten spannend is het wel natuurlijk als de teams effe tijdelijk gepaste schijt hebben aan de FIA's vervroegde deadline.
Calm down, please!
pi_60242705
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

effe de 29ste afwachten spannend is het wel natuurlijk als de teams effe tijdelijk gepaste schijt hebben aan de FIA's vervroegde deadline.
Wordt die deadline vervroegd dan? Dat lees ik er niet in...
  maandag 21 juli 2008 @ 13:05:19 #136
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60243261
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:40 schreef Sally het volgende:

[..]

Wordt die deadline vervroegd dan? Dat lees ik er niet in...
quote:
That meeting will take place two days before the FIA's accelerated deadline for teams to lodge an official entry for the 2009 season.
accelerated = vervroegd, in dit geval
Calm down, please!
pi_60244845
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[..]

accelerated = vervroegd, in dit geval
Ja, nu zie ik het ook, thnx
pi_60246138
Wat een gezeik elke keer over Kimi en 2009, hij heeft een contract voor 2009 en gaat gewoon rijden. Het lijkt wel of ie het elke week moet herhalen
quote:
"There's been rumours like that for many years," Raikkonene said with a smile. "I always say that I still have a contract until the end of next year. I haven't made any decision as to whether I will keep going or not after that. So far, that's the last contract that I have and we will see during this year and next year what happens."
http://f1.gpupdate.net/en(...)-retirement-rumours/
  maandag 21 juli 2008 @ 15:39:26 #139
65960 sanger
pi_60246399
Door dat gezeik zal hij juist eerder besluiten om na 2009 te stoppen dan doorgaan
pi_60250388
quote:
Lauda: "Lewis is straks niet meer te stoppen"

Drievoudig wereldkampioen Niki Lauda denkt dat McLaren-coureur Lewis Hamilton onbedreigd op zijn eerste wereldtitel kan afstevenen, als hij blijft presteren zoals hij in de afgelopen twee races heeft gedaan. Hamilton won twee weken geleden op dominante wijze de Britse Grand Prix, waar veel andere coureurs grote problemen hadden in de regen, en was zondag de sterkste in de Grote Prijs van Duitsland, ondanks dat hij een grote voorsprong verloor door een safety car-situatie.

"Vorig jaar was Lewis mijn favoriet, maar verzaakte hij in de laatste twee races", zei Lauda tegen Reuters. "Ik denk dat hij daarvan heeft geleerd. De races in Silverstone en Hockenheim waren niet gemakkelijk, maar toch zette hij in beide races een uitstekende prestatie neer. Lewis is op de goede weg en als hij zo doorgaat, is hij straks niet meer te verslaan."

"Het belangrijkste is dat hij nu kalm blijft en niet koste wat het kost alles wil winnen", denkt de 59-jarige Oostenrijker, die zaterdag nog succesvol was in de BMW M1 Procar Revival-race op de Hockenheimring. "Als hij en het team dit niveau vast kunnen blijven houden, dan kunnen de Ferrari's hem straks niet meer verslaan."

Hamilton staat momenteel eerste in het tussenklassement, met 58 punten.
Godsklere, schlemiel!

Natuurlijk is ie niet meer te verslaan als hij vanaf nu elke race wint!

Volgens mij zijn er in 76 ook wat hersencellentjes de hens in gevlogen, meneer Lauda
pi_60250478
quote:
Mclaren teambaas Ron Dennis ontkent teamorders

Teamgenoot Lewis Hamilton viel door een tactische misser ver terug na de safety-car periode, die veroorzaakt werd door Timo Glock. Hierdoor viel de Brit terug tot achter teamgenoot Heikki Kovalainen. Hamilton haalde Kovalainen wel erg makkelijk in, waardoor meteen gesuggereerd werd dat er teamorders in het spel zouden zijn.

Hamilton en Dennis bedankten de 26-jarige Fin na afloop voor zijn medewerking, maar het Duitse publiek liet met een fluitconcert weten er niet blij mee te zijn.

Toch ontkende Ron Dennis na afloop dat Kovalainen opzij moest van het team, aangezien dat in strijd is met de regels.

“Het enige dat we doen is onze coureurs adviseren om elkaar voorbij te laten als de ander sneller is,” vertelde hij na afloop.

“Lewis was ongeveer een seconde per ronde sneller dan Heikki. Toen we dat tegen hem vertelden, liet hij hem voorbij gaan. Ik vind dat een erg sportief gebaar."
Heiki, Lewis is faster than you.
-Okay Dennis, I'll let him pass

Fuck you, dat zijn toch verkapte teamorders of ben ik nou gek!?
Bovendien zag je Dennis nog met zn vinger op de radioknop enkele seconden voordat Heiki Lewis voorbij liet.

Hij kan het zien als sportiviteit, ik zie het als laf en slap gedrag.
Wil je erlangs? Primja, doe je best, maar we racen om positie!!!!

Ik zie liever 2 teamgenoten er samen vanaf tetsen omdat het gevecht niet helemaal goed uitpakt dan dat de een de ander met een teamorder voorbij laat

Het waren geen teamorders my fucking ass Dennis !!
  maandag 21 juli 2008 @ 21:03:58 #142
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60253072
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:22 schreef NED het volgende:

[..]

Heiki, Lewis is faster than you.
-Okay Dennis, I'll let him pass

Fuck you, dat zijn toch verkapte teamorders of ben ik nou gek!?
Bovendien zag je Dennis nog met zn vinger op de radioknop enkele seconden voordat Heiki Lewis voorbij liet.

Hij kan het zien als sportiviteit, ik zie het als laf en slap gedrag.
Wil je erlangs? Primja, doe je best, maar we racen om positie!!!!

Ik zie liever 2 teamgenoten er samen vanaf tetsen omdat het gevecht niet helemaal goed uitpakt dan dat de een de ander met een teamorder voorbij laat

Het waren geen teamorders my fucking ass Dennis !!

tsk tsk tsk ... dit is heel iets anders dan een snellere Barichello die een Schumacher ervoorbij moet laten, imo =_=

Piquet: "I knew Lewis was much quicker than I was, but I also knew that Felipe wasn’t,” Piquet said. “If I’d tried to keep Lewis back, it would have slowed both of us, and I didn’t want to give Felipe the chance to close.”

Hetzelfde geldt voor Lewis en Heikki. Elkaar bevechten om een plek = langzamer rijden. Heikki liet Lewis er op dezelfde manier en op dezelfde plek langs als Piquet dat deed. Of wil je beweren dat Piquet ook team-orders kreeg van Dennis?
Calm down, please!
  maandag 21 juli 2008 @ 21:06:12 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60253120
je hebt team-orders en je hebt team-orders natuurlijk

Die baas van Honda zal ook gezegd hebben: RAM ELKAAR NIET VAN DE BAAN!! LAAT RUIMTE!!!

Dat is dan in principe ook een team-order natuurlijk. Lewis was gewoon duidelijk sneller, waarom zou je dan als teamgenoten moeilijke gaan doen
pi_60253196
Vind er weinig raars aan dat Hamilton Kovalainen mocht passeren. Anders kan je ook wel gaan zeuren over Massa die Raikkonen in de GP van Brazilië erlangs liet, zodat Kimi kampioen kon worden.
  maandag 21 juli 2008 @ 21:24:54 #145
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  maandag 21 juli 2008 @ 21:28:02 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60253643
quote:
tof, dat is best slim
  maandag 21 juli 2008 @ 21:38:37 #147
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_60253925
quote:
Ik vind het typisch een Ferrari-trucje eigenlijk om zo net de regels te omzeilen Wel erg slim van McLaren
pi_60254467
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik vind het typisch een Ferrari-trucje eigenlijk om zo net de regels te omzeilen Wel erg slim van McLaren
Zat het maar in de Ferrari
pi_60255148
pi_60258744
Hebben ze maar 1 zo'n stuur bij McLaren, of heeft Kovalainen vroeger met vuurwerk gespeelt?
pi_60266396
Klien heeft een klein ongelukje;

dinsdag 22 juli 2008 @ 13:08:50 #152
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60266636
quote:
Hakkinen believes Hamilton will put an end to McLaren title drought

MIKA HAKKINEN believes Lewis Hamilton is on the road to delivering a more harmonious McLaren Formula One team their first title for nine years. It was in 1999 Hakkinen won the last of McLaren's world drivers' championships before Ferrari and Michael Schumacher began to dominate.

Although Hakkinen retired two years later, he has remained close to the team, and occasionally still attends races as their guest.

The Finn was on hand on Sunday to congratulate Hamilton following his latest triumph at the German Grand Prix, giving the 23-year-old a big bear hug as he entered the McLaren centre.

The two men have also built up a relationship of late as they are ambassadors for Johnnie Walker's "Responsible Drinking" campaign, and regularly attend promotional functions together.

Compared to last year when McLaren were riddled with problems on and off track given the spy scandal and discord between Hamilton and team-mate Fernando Alonso, as an outsider looking in, Hakkinen can see the difference following Alonso's departure and Heikki Kovalainen's appointment.

"What Ron Dennis and Norbert Haug have done is brought together two fantastically talented young drivers," Hakkinen said.

"They are fast, they motivate the whole team, and they are getting better, stronger, more solid, more stable – they deliver the whole package. I can see right now McLaren Mercedes is a solid team, positive in terms of spirit both behind the scenes and on the track."

Asked about Hamilton's title chances, Hakkinen replied: "He has calmed down and is stable, more mature. There is still a way to go this year but I am hopeful this year they can do it."
Nog zo'n Hamilton/McLaren fanboy

Calm down, please!
pi_60266906
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nog zo'n Hamilton/McLaren fanboy

Misschien wel misschien niet.
Vorig jaar had iedereen al verwacht dat McLaren het kampioenschap zou binnen halen. Maar dat verliep toch wel wat anders, Hamilton begint fouten te maken en Ferrari, Raikkonen niet.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:46:05 #154
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60267669
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:18 schreef Trystar het volgende:

[..]

... en Ferrari, Raikkonen niet.
mwoah
quote:
Ferrari Calls Crisis Meeting
Tuesday, July 22, 2008 - 05:25 AM

Ferrari president Luca di Montezemolo personally chaired the post-race debrief at Maranello on Monday as the Italian team faces claims it has entered a crisis.

"Ferrari alarm," the sports daily La Gazzetta dello Sport exclaimed, after the F2008 proved no match for Lewis Hamilton's McLaren at Hockenheim.

"The team from Maranello could only defend and never attack as it suffered its heaviest defeat of the year," the newspaper said.

After another second-rate performance at Silverstone two weeks earlier, Montezemolo said he did not want to see any more "stupid mistakes" as Ferrari tries to retain its crowns of 2007.

The Italian told his country's press on Monday: "We need to understand why we were slower in Germany as never before this year."
Calm down, please!
pi_60268761
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:00 schreef Trystar het volgende:
Klien heeft een klein ongelukje;

[ afbeelding ]
Die monteur kreeg een schok dankzij KERS.
quote:
BMW mechanic escapes KERS scare

Questions about the safety of Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) in Formula One were raised again on Tuesday when a BMW Sauber mechanic suffered an electric shock after touching a car fitted with the device during testing at Jerez in Spain.

BMW Sauber were conducting further evaluation of their KERS on the first day of this week's test, with Christian Klien at the wheel of a modified car that featured some 2009-aero concepts and an early version of their energy recovery device.

Klien had just completed a three-lap installation run in the morning when he returned to the pits. After stopping in the pitlane, mechanics attended to the car to wheel him backwards into the team's garage - but the first mechanic to touch the car fell to the ground after receiving an electric shock.

He was pulled to his feet by fellow team members and, after being examined in the medical centre, he was found to have suffered no serious injury.

Klien has not yet returned to the track and is unlikely to do so until the team fully understands what went wrong this morning.

A team spokesman told autosport.com: "During the testing of the KERS car at the Jerez test track today, there was an incident involving a mechanic when the car returned to the pits. He touched it and suffered an electric shock.

"He sustained slight injuries to his left hand and grazing on his left arm. After a brief examination at the track's medical centre, he has returned to the test team. We are currently investigating the incident."

The Jerez pitlane incident comes less than a week after Red Bull Racing were forced to evacuate part of their factory in Milton Keynes after a battery system test of their KERS went wrong.

The issue of KERS safety has been discussed between the teams already this year, but with work now accelerating on getting the devices ready for 2009, there is a renewed urgency to the matter.

Toyota team principal John Howett told autosport.com in Hockenheim: "I think all of these issues have been on the table from the beginning. So you have voltage issues, you have the battery issues; you have the cost of registering the batteries to transport them. People who use high-speed rotating flywheels have also got issues there.

"The perception of KERS is very simple, but the execution is incredibly difficult and the road car applications are completely different from a race car. Whereas the motor, the control unit, the battery, and the basic concept is similar, the actual sophistication and needs of a road car are completely different from what we are having to develop in Formula One. So there is a big difference"
Bron
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:29:20 #156
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_60268819
Dit weekend voor het eerst naar een F1 race geweest.
Wat is dat tog meesterlijk .
Ik zat aan het eind van het "rechte stuk" waar de speedtrap licht vlak voor die hairpin.
Het geluid, de coureurs, alles is gewoon top!
Alleen jammer dat Kimi nou net deze race niet echt potten kon breken
pi_60268926
Hongarije is traditioneel ook meer een McLaren circuit, en hoewel ik Valencia nog niet ken is McLaren normaal gesproken op stratencircuits ook iets sterker. Dat zou betekenen dat Ferrari pas in België weer in topvorm zou kunnen zijn. Maar ja, na Frankrijk dacht ik dat Raikkonen met twee vingers in de neus Engeland en Duitsland zou winnen, dus goede kans dat McLaren in Hongarije of Valencia enorm door het ijs gaat zakken
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:39:47 #158
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_60269114
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:32 schreef Ared het volgende:
Hongarije is traditioneel ook meer een McLaren circuit, en hoewel ik Valencia nog niet ken is McLaren normaal gesproken op stratencircuits ook iets sterker. Dat zou betekenen dat Ferrari pas in België weer in topvorm zou kunnen zijn. Maar ja, na Frankrijk dacht ik dat Raikkonen met twee vingers in de neus Engeland en Duitsland zou winnen, dus goede kans dat McLaren in Hongarije of Valencia enorm door het ijs gaat zakken
Hopelijk
pi_60270591
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

[..]

Bron
Oh das lekker dan dat KERS
pi_60270664
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:32 schreef Ared het volgende:
Monaco was ook een McLaren circuit.
Massa had dit jaar pole met Raikkonen op de 2e plek.
Ik weet dat het in de regen een beetje verkeerd is gegaan maar op een droge baan was Ferrari sneller.
Dus hopelijk kan Ferrari nu ook in Hongarije goed mee doen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:02:58 #161
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60275499
quote:

[..]

[..]

Bron
das gek, die dingen worden toch ontladen als ze stilstaan? Of is dat alleen bij het tanken?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:52:31 #162
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60277923
Kicke vent die Raikkonen:

quote:
Raikkonen knocks over little girl in paddock

This weekend, ahead of the German GP, Kimi Raikkonen has made another victim in the paddock. While at Great Britain he intentionally pushed Paul-Henri Cahier to the ground, this time he accidentally collided with a little girl in the paddock.

Although one could argue about who's fault this really is, it would have been appropriate for him to go back and check if she was ok.

After the incident with long time photographer Cahier, Kimi Räikkönen has recently had much criticism, and it is unlikely that this new accident will help build up his image.
Dit was het eerdere incident:

Calm down, please!
pi_60278070
Hij raakt dat kind niet eens.
Dat doet die muts met dat schrijfblok.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:04:52 #164
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60278179
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:59 schreef Kanjer het volgende:
Hij raakt dat kind niet eens.
Dat doet die muts met dat schrijfblok.
Goed kijken

Als ik tegen jou oploop en jij loopt daardoor je kind omver komt het toch nog steeds door mij ofnie?

Bovendien gaat het hier vooral om imago. Kennelijk kan het die hondenlul geen reet schelen hoe het met dat kind gaat. Hij gebruikt de situatie eerder om van die vrouw af te komen.
Calm down, please!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:37:36 #165
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60279239
Dat is niet echt lief, maar Raikkonen is het hele F1 leven zat volgens mij
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60279387
Hij had dat kind best even op kunnen rapen
pi_60279972
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Goed kijken

Als ik tegen jou oploop en jij loopt daardoor je kind omver komt het toch nog steeds door mij ofnie?

Bovendien gaat het hier vooral om imago. Kennelijk kan het die hondenlul geen reet schelen hoe het met dat kind gaat. Hij gebruikt de situatie eerder om van die vrouw af te komen.
Dus vandaar dat Kimi de moeder erop wijst dat het kind huilt. Waarna het haar ook pas opvalt. Blijkbaar kon het de moeder zelf in eerste instantie dus ook weinig schelen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:07:28 #168
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:26:07 #169
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60281240
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dus vandaar dat Kimi de moeder erop wijst dat het kind huilt. Waarna het haar ook pas opvalt. Blijkbaar kon het de moeder zelf in eerste instantie dus ook weinig schelen.
O is dat 'r moeder? Ken je ze?
Calm down, please!
pi_60284580
Sorry.. maar die vrouw loopt met die map te zwaaien... kimi kan hier weinig aan doen.. als je een map tussen iemand houd die hard loopt er duidelijk ergens naar onderweg is en een kind.. ja dan ben je gewoon dom...
pi_60284919
Update F1-manager: [Upd] Punten ronde 10 uitgesteld

[ Bericht 59% gewijzigd door Sally op 23-07-2008 00:28:05 ]
pi_60290080
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

O is dat 'r moeder? Ken je ze?
Nee, maar daar ga ik wel vanuit aangezien dat kind vlakbij haar loopt. En weet jij verder of Kimi nadat het filmpje stopt wel helpt? Wat we ook niet weten is of hij dat kind in eerste instantie wel zag. Maar het is natuurlijk wel lekker makkelijk oordelen op basis van een 15 á 20 seconden durend filmpje. Kortom, we weten beiden niet goed wat er precies gebeurd is.

Verder zullen er inderdaad coureurs zijn geweest die wel zouden helpen en er zullen er ook zijn die gewoon blind zouden zijn doorgelopen en de moeder er überhaupt niet op zouden wijzen.

Naar mijn idee is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden en wordt er een sensatieverhaaltje met het niveau Telegraaf omheen gecreëerd.
pi_60290112
Kinderen, een peuter nog wel, in de pits Een handtekening forceren door voor iemand te springen Een kind laten liggen terwijl jij het omver loopt met een camera op je bakkes
pi_60291875
pi_60294753
Uitslag eerste testdag Circuito Permanente de Jerez (gisteren)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
 1.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:19.844   94
 2.  Paffett       McLaren-Mercedes     (B)  1:20.179   80
 3.  Badoer        Ferrari              (B)  1:20.697   69
 4.  Hulkenberg    Williams-Toyota      (B)  1:20.953   58
 5.  Buemi         Red Bull-Renault     (B)  1:20.997  110
 6.  Grosjean      Renault              (B)  1:21.223   71
 7.  Trulli        Toyota               (B)  1:21.459   96
 8.  Wurz          Honda                (B)  1:21.596   84
 9.  Klien         BMW-Sauber           (B)  no time     3
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:12:42 #176
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60295043

Geinig, die stuurbeweging training op 0m25s
Calm down, please!
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:15:24 #177
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60295111
Samenvatting video Hockenheim van Formula1.com nu online:

http://www.formula1.com/services/play_video.html
Calm down, please!
pi_60295576
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:12 schreef Googolplexian het volgende:

Geinig, die stuurbeweging training op 0m25s
Lewis Hamilton propaganda
pi_60295771
Propaganda Je wordt toch niet verplicht er naar te kijken.. Focus heeft ie zeker, en laat mensen weten dat niet zomaar elke idioot op t hoogste nivo kan presteren, daar moet je echt voor afgetrained zijn. Ik heb gelezen dat ze vetpercentage nog lager is als die van een marathonloper. Hij schijnt ook een tijd gewoon thuis rondgelopen te hebben met een helm op met daar 10kilo gewichten op gemonteerd, om ze nekspieren te trainen
pi_60296756
Blijft wel weer echt zo'n filmpje van kijk eens hoe goed ik bezig ben..
pi_60296824
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:33 schreef Giem het volgende:
Blijft wel weer echt zo'n filmpje van kijk eens hoe goed ik bezig ben..
Het is een geregisseerde reclame, geen eigen youtube filmpje
pi_60296950
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 14:43 schreef Atreidez het volgende:
Hij schijnt ook een tijd gewoon thuis rondgelopen te hebben met een helm op met daar 10kilo gewichten op gemonteerd, om ze nekspieren te trainen
Als ze daar nou een filmpje van hadden
pi_60297045
volgens mij trainen ze dat allemaal, met helm op maar wel gewoon zittend op een fitness toestel. Zou ook niet weten hoe je anders je nekspieren moet trainen voor zoveel G-krachten.
pi_60299622
Uitslag tweede testdag Circuito Permanente de Jerez;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:18.843  100
 2.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:19.081  122
 3.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:19.446   76
 4.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:19.861  112
 5.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:20.021  105
 6.  Wurz          Honda                (B)  1:20.416   77
 7.  Trulli        Toyota               (B)  1:20.534   81
 8.  Liuzzi        Force India-Ferrari  (B)  1:20.577  102
 9.  Piquet        Renault              (B)  1:20.827   99
10.  Klien         BMW-Sauber           (B)  1:20.866   89
  woensdag 23 juli 2008 @ 18:52:11 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60301480
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:46 schreef Ared het volgende:
volgens mij trainen ze dat allemaal, met helm op maar wel gewoon zittend op een fitness toestel. Zou ook niet weten hoe je anders je nekspieren moet trainen voor zoveel G-krachten.
yup, ooit een filmpje van gezien. Er wordt gewoon getrokken aan een speciale helm, en je nek moet maar tegenstand bieden
pi_60302142
McLaren gebruikt innovatief stuurwiel voor meer tractie

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)l-voor-meer-tractie/

Het team van McLaren heeft een oplossing voor het gebrek aan tractie door het verbod op traction control gevonden. The Telegraph bericht dat de auto’s van de Britse renstal uitgerust zijn met een innovatief stuurwiel met vier in plaats van twee peddels. De bovenste twee zijn zoals gebruikelijk voor het schakelen, met de onderste twee kunnen andere motorafstellingen gekozen worden.

Mark Hughes van The Telegraph legt uit: “Het stuurwiel van McLaren heeft vier peddels. Twee om te schakelen en twee om de koppel set-up van de motor te veranderen. Op die manier kunnen de coureurs voor elke versnelling en elke bocht de juiste afstelling van de motor gebruiken, waardoor de wielspin in de langzame bochten tot een minimum gereduceerd wordt zonder daarbij pk’s in te leveren in de hogere versnellingen.”

“In de reglementen staat dat de koppel-afstelling van de motor niet veranderd mag worden met hetzelfde onderdeel als waarmee de coureurs schakelen. Door een tweede setje peddels te gebruiken omzeilt McLaren die regel terwijl ze toch tegelijkertijd van versnelling en afstelling wisselen. Dit draagt bij aan de huidige superioriteit over Ferrari.”
pi_60302238
Honda gaat voor meerjarig contract met Alonso

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)contract-met-alonso/

Het team van Honda gaat meer moeite doen in een poging om Fernando Alonso over te halen om in 2009 voor de Japanse renstal te rijden. Dat meldt de Engelse krant The Telegraph. Honda wil de Spanjaard die momenteel voor Renault uitkomt voor meerdere jaren vastleggen. De tweevoudig kampioen moet samen met Jenson Button het duo voor de komende seizoenen vormen.

Honda heeft Alonso al gevraagd voor welke prijs hij naar de Japanse renstal zou overstappen. Zelf wil de Spanjaard het liefst naar Ferrari en de geruchten gaan dat hij daar in 2010 terecht kan door een mogelijk vertrek van Kimi Raikkonen. Door de tegenvallende resultaten bij Renault zou hij overwegen om in 2009 voor een ander team te rijden, maar Honda wil zich niet voor slechts één jaar verbinden aan Alonso.

Honda-teambaas Ross Brawn kan een vitale rol spelen om de Spanjaard alsnog over te halen om zijn toekomst aan Honda te verbinden. De voormalig strateeg van Ferrari heeft ervaring met het winnen van kampioenschappen en heeft het vizier al langere tijd gericht op 2009 en daarna. Dit jaar is een overgangsjaar. En als Alonso gelooft dat hij volgend seizoen en in de jaren die volgen met Honda een rol van betekenis kan spelen, dan zou hij alsnog overstag kunnen gaan.
pi_60302255
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:23 schreef HPoi het volgende:
McLaren gebruikt innovatief stuurwiel voor meer tractie

BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)l-voor-meer-tractie/

Het team van McLaren heeft een oplossing voor het gebrek aan tractie door het verbod op traction control gevonden. The Telegraph bericht dat de auto’s van de Britse renstal uitgerust zijn met een innovatief stuurwiel met vier in plaats van twee peddels. De bovenste twee zijn zoals gebruikelijk voor het schakelen, met de onderste twee kunnen andere motorafstellingen gekozen worden.

Mark Hughes van The Telegraph legt uit: “Het stuurwiel van McLaren heeft vier peddels. Twee om te schakelen en twee om de koppel set-up van de motor te veranderen. Op die manier kunnen de coureurs voor elke versnelling en elke bocht de juiste afstelling van de motor gebruiken, waardoor de wielspin in de langzame bochten tot een minimum gereduceerd wordt zonder daarbij pk’s in te leveren in de hogere versnellingen.”

“In de reglementen staat dat de koppel-afstelling van de motor niet veranderd mag worden met hetzelfde onderdeel als waarmee de coureurs schakelen. Door een tweede setje peddels te gebruiken omzeilt McLaren die regel terwijl ze toch tegelijkertijd van versnelling en afstelling wisselen. Dit draagt bij aan de huidige superioriteit over Ferrari.”
Dat was al oud nieuws
quote:
pi_60302327
Nog een gerucht:
quote:
Raikkonen might extend stay at Ferrari

World champion Kimi Raikkonen is on the cusp of signing a new two-year extension to keep racing for Ferrari beyond the 2009 season, according to the widely circulated German newspaper Bild-Zeitung.

It was being speculated that Raikkonen, the 28-year-old Finn, was growing weary of the Grand Prix world and - despite his contract for next year - might even have gone into early retirement at the end of this season.

His teammate Felipe Massa has two and a half years left to run on his own agreement with the Maranello-based team.

If confirmed, the Raikkonen news would deal a blow to the hopes of double World Champion Fernando Alonso, who reportedly has a deal in place to race with Ferrari if a vacancy arises for 2009 or 2010.

"It does look as though the Spaniard will have to stay with Renault," former triple World Champion Niki Lauda told the newspaper.
Bron
pi_60302370
Hamilton botste net niet op de safety car

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2683

Lewis Hamilton won vorig weekend met sprekend gemak de Grote Prijs van Duitsland. De jonge Brit kwam even in de problemen omdat hij, in tegen stelling tot bijna alle andere rijders, pas na de safety car periode de pits indook. Na enkele inhaalmanoeuvres kwam hij echter snel terug vooraan en won uiteindelijk de race.

Het had ook veel slechter kunnen aflopen, de Britse krant The Independent pakt vandaag namelijk uit met het verhaal over een bijna-ongeval tussen Hamilton en de safety car.

In ronde 41 zou Hamilton de Mercedes safety car maar op een haar na gemist hebben in het stadion gedeelte van het circuit. Het incident werd niet vastgelegd door de camera's.

Gelukkig voor Hamilton liep het echter net goed af en dankzij z'n overwinning werd hij ook meteen alleen leider in de WK-stand.

-> Wat een drol!!
pi_60302457
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat was al oud nieuws
[..]

Oeps!
pi_60302785
Wat Hockenheim girls! ->

woensdag 23 juli 2008 @ 20:23:14 #193
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60303736
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef HPoi het volgende:

-> Wat een drol!!
Mjah ... erg moeilijk ook om vlak langs een auto te rijden

Het is niet a la Schumacher, die eerst het hele veld bijna stil zette na een Safety Car, maar dit is ook een tactiek.
Calm down, please!
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:29:24 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60303924
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef HPoi het volgende:

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2683

Lewis Hamilton won vorig weekend met sprekend gemak de Grote Prijs van Duitsland. De jonge Brit kwam even in de problemen omdat hij, in tegen stelling tot bijna alle andere rijders, pas na de safety car periode de pits indook. Na enkele inhaalmanoeuvres kwam hij echter snel terug vooraan en won uiteindelijk de race.

Het had ook veel slechter kunnen aflopen, de Britse krant The Independent pakt vandaag namelijk uit met het verhaal over een bijna-ongeval tussen Hamilton en de safety car.

In ronde 41 zou Hamilton de Mercedes safety car maar op een haar na gemist hebben in het stadion gedeelte van het circuit. Het incident werd niet vastgelegd door de camera's.

Gelukkig voor Hamilton liep het echter net goed af en dankzij z'n overwinning werd hij ook meteen alleen leider in de WK-stand.

-> Wat een drol!!
zolang hij hem toch niet raakt is er niks aan de hand

Ik vind het ook maar een beetje vaag bericht, lijkt me sterk dat ze de safety-car (dus de eerste rijders) niet continue aan het filmen zijn tijdens de safety-car. Of anders iemand in het publiek

Nu ben ik wel benieuwd
pi_60304953
er zit iirc in ieder geval een camera op/in de SC die beelden naar achter maakt, moet dus op camera gevangen zijn, als het waar is...
pi_60305078
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:03 schreef Ared het volgende:
er zit iirc in ieder geval een camera op/in de SC die beelden naar achter maakt, moet dus op camera gevangen zijn, als het waar is...
Ach het is niet gebeurd dus wat maakt het uit. (was het maar gebeurd )
pi_60305987
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:08 schreef Trystar het volgende:

[..]

Ach het is niet gebeurd dus wat maakt het uit. (was het maar gebeurd )
Had het wel humor gevonden... ow wat was hij dan afgezaagd in de pers
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:36:18 #198
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60309375
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 21:40 schreef Giem het volgende:

[..]

Had het wel humor gevonden... ow wat was hij dan afgezaagd in de pers
Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker man
Calm down, please!
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:41:48 #199
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60309517

Heidfeld weet tenminst hoe je dat wel doet
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:48:22 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60309677
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:

man man, wat een geluk ook
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:58:34 #201
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60309905
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:

Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
pi_60310290
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:

Haha
pi_60311046
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:

Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Calm down, please!
pi_60313640
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker man
Dat was de verkeerde kleur rood
pi_60313724
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:

Iets met Herman die alle banen "veilig" maakt.
pi_60316505
Max Mosley nieuws;
quote:
Mosley wins privacy lawsuit

By Jonathan Noble Thursday, July 24th 2008, 09:04 GMT

FIA president Max Mosley has won his privacy action against the News of the World, being awarded £60,000 in damages.

The judgment was delivered on Thursday morning after Mosley took legal action against the British tabloid newspaper for its allegations about his sex life.

The News of the World ran a story earlier this year revealing that Mosley was involved in an orgy with prostitutes, which it claimed had Nazi overtones.

Mosley strongly denied those claims and took legal action against the News of the World over a breach of privacy. He sought 'exemplary' damages over the story.

The News of the World's case collapsed when the prostitute who filmed the events and sold her story to the paper did not testify in court.

Mosley faced a vote of confidence in his leadership of the FIA in the wake of the News of the World story, but triumphed despite factions within the governing body calling for him to resign.
pi_60316720
quote:
Fake Alonso story triggers computer virus

If you receive an email with a link to a video claiming to show a fiery car crash involving Fernando Alonso, don’t open it: delete it immediately and go about your business.

Of course, Alonso was never involved in the crash, which supposedly took place in the Spanish city of Bilbao. The spam email is an electronic trojan horse: if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames, instead a malware virus will be installed on your PC (smug twat alert: we use Macs at Grid Crasher, so it’s not a problem) - and that sounds like a very bad thing that even Bill Gates couldn’t fix.

If you want to know more geeky details about the virus, check out The Register’s report on the (non) story.
Calm down, please!
pi_60318723
quote:
if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames,
Lekker dan. Ik had er al op geklikt juist omdat ik dat hoopte te zien
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:56:37 #209
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60321237
Youtube is echt geweldig voor filmpjes van F1 ja van andere filmpjes ook maar echt alles van de F1 staat erop.

vanaf de crash van Senna tot de meeste geniale inhaalactie ooit van Hakkinen vs. Schumacher
pi_60325015
Uitslag derde testdag Circuito Permanente de Jerez;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1. Mark Webber              Red Bull-Renault      1:19.176      85
 2. Nelson Piquet            Renault               1:19.334      95
 3. Kimi Raikkonen           Ferrari               1:19.434      84
 4. Vitantonio Liuzzi        Force India-Ferrari   1:19.544      86
 5. Pedro de la Rosa         McLaren-Mercedes      1:19.850      39
 6. Sebastien Bourdais       Toro Rosso-Ferrari    1:20.029      77
 7. Kazuki Nakajima          Williams-Toyota       1:20.097      88
 8. Tim Glock                Toyota                1:20.421      78
 9. Rubens Barrichello       Honda                 1:20.614      68
10. Nick Heidfeld            BMW Sauber            1:20.896      97
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:39:50 #211
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60325609
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Ze hebben inderdaad meer ruimte om uit te wijken, maar nog zie je ze zelden op elkaar knallen. 'Vroeger' gebeurde dat zelfs nog op het rechte stuk, maar nu komen ze allemaal goed de eerste bocht door (en zoveel zie je er niet uitwijken)
pi_60325771
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.

Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
pi_60326212

En ze rijden ook op slicks in Jerez, gister geloof ik Vettel en vandaag BMW (die weer zonder die hoorntjes als hierboven rijden ).

pi_60326455
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:52 schreef NED het volgende:
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.

Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
Ik vind het stommer om op 1 man te gaan fitten, terwijl er ook mooie races waren op Tilke circuits.. En dat ze niet meer zo snel op elkaar klappen is volgens mij meer door de luchtstromingen van auto's en dat je nu amper nog bij elkaar kan komen cq. blijven zonder er in je eentje af te knallen Met GP2 zie je bv. hele andere races, op dezelfde circuits..

Maarja, zoals Suzuka komen we ze niet meer tegen denk ik En nu ik net wat lees over Hugenholtz, lees ik ook dat Zandvoort ontstaan is omdat de duitsers er in WW2 een parade terrein wouden neergooien!
quote:
Although often credited with designing the Zandvoort circuit as well, this track apparently was not specifcially designed but more or less "fell into place" in 1948, originally planned as a "Parade ground" by the Germans in WWII.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
pi_60328975
quote:
FIA begins random engine checks

The FIA has begun its annual routine random checks on all Formula One engines, with Mercedes-Benz the first manufacturer whose power unit will be examined.

Formula One's current regulations feature an engine freeze, which prevents manufacturers from making technical changes over the course of the season from the specification that is lodged with the FIA at the beginning of the year.

Part of the FIA's regulatory activities includes it conducting a random test on the engines of each of the six manufacturers, to check no modifications have been made.

That process began after Hockenheim, with Lewis Hamilton's engine being the first to be sealed by the FIA so its checks can be conducted. Inspection of other manufacturers' engines will take place over the remainder of the season.

Autosport.com understand that the engine checking process has begun a little later than normal this year because the FIA has introduced some more stringent testing apparatus into the procedure.
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
pi_60329076
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:48 schreef Trystar het volgende:
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
pi_60331289
quote:
1948 ?? WWII ??
Calm down, please!
pi_60331486
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:26 schreef Googolplexian het volgende:
1948 ?? WWII ??
Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:17:14 #219
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60332084
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:36 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp is ergens voor 1945 door Duitsers een parade-plek geplanned en 3 jaar na de oorlog dachten wij van "Goh, die Duitsers waren zo gek nog niet als je zo hun plannen bekijkt. Laten we hier maar eens een baan aanleggen voor hoge-snelheids parades."

Ik zie echt -maar dan ook echt- het verband niet.
Calm down, please!
pi_60335413
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
Het was ook ontzettend stom om te spieken bij Ferrari.. Toch hebben ze het gedaan.. Het was ook niet toegestaan een dubbele tank te hebben.. toch hebben teams die gehad. Flexwings mogen ook niet.. wie had ze toen niet? TC was tot vorig jaar toegestaan omdat daarvoor iedereen het toch had ook al was het verboden, was alleen een spelletje wie kon het het beste verbergen.

Het blijft toch een spelletje van waar is de grens en kan ik er net wel of net niet over heen gaan.
pi_60336100
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef Googolplexian het volgende:
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp...
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:16:15 #222
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60336159
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:12 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
Da's dan ook weer helemaal waar
Calm down, please!
pi_60336301
als ik het me goed herinner (even geen tijd om het op te zoeken) wilde Hugenholtz gewoon een circuit, en heeft 'ie toestemming van de Duitsers losgepeuterd door te zeggen dat ze er mooie parades konden geven.
pi_60336506
ok, kon het toch niet laten even op te zoeken:
van www.cpz.nl:
quote:
It was based on a road cut through the dunes by the Wehrmacht in World War II. The Germans used the road to connect their shore batteries.
en van http://nl.wikipedia.org/wiki/Circuit_Park_Zandvoort:
quote:
De eerste plannen voor een circuit in Zandvoort stammen uit 1930. Het duurde tot 3 juni 1939 toen voor het eerste een autorace werd gereden op een stratencircuit van Zandvoort. Deze race ging onder meer over de Van Lennepweg, die nu nog een van de belangrijkste toevoerwegen is naar het huidige circuit.

Hoewel de Tweede Wereldoorlog uitbrak bracht het grote succes van die races de Zandvoortse burgemeester er toe om plannen te ontwikkelen voor een circuit. Het verhaal gaat dat de burgemeester van Zandvoort in een poging vrijstelling voor dwangarbeid te krijgen voor de bevolking van Zandvoort een overeenkomst sloot met de Duitse bezetter. De Duitsers mochten een brede, rechte weg dwars door Zandvoort aanleggen die na de oolog als paradeweg kon dienen. Later werd deze weg samen met enkele andere wegen door de Duitse bezetters gebruikt om de kustverdedigingswerken te bereiken. Na de oorlog werden enkele van deze wegen verbreed en samengevoegd. Met advies van Sammy Davis, winnaar van de 24 uur van Le Mans uit 1927, werd een racecircuit ontwikkeld.
pi_60336628
en ik bedenk me net waar ik toch het verhaal over de geschiedenis van Zandvoort oorspronkelijk gehoord en/of gelezen had! In een geweldig artikel hier op FOK! zelf, geschreven door onze eigen historicus Ziggyziggyziggy:
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/27860
pi_60336960
Prachtig, ff lezen
pi_60345478
quote:
Ferrari eveneens in actie met haaienvin

Ook Ferrari is aan het testen met een zogenaamde haaienvin op de motorkap. Het onderdeel werd begin dit jaar geïntroduceerd door Red Bull Racing en is sindsdien door een groot aantal teams overgenomen. Felipe Massa is vrijdagmiddag het circuit van Jerez de la Frontera opgegaan met de speciale 'engine cover'.

Honda-coureur Rubens Barrichello probeerde de 'anvil wing', zoals de aërodynamische vinding ook wel wordt genoemd, donderdag voor het eerst uit. De teams van McLaren en Toyota onderzochten de werking van de haaienvin tijdens de vorige test, maar hebben er nog niet mee geracet. Scuderia Toro Rosso, Renault en Force India racen al wel met deze vin op de auto.

pi_60346888
Uitslag vierde en laatste testdag Circuito Permanente de Jerez;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.385  116
 2.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:18.746  113
 3.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:19.494   93
 4.  Grosjean      Renault              (B)  1:19.561   90
 5.  Massa         Ferrari              (B)  1:19.611   92
 6.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:19.724  100
 7.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:19.915   99
 8.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:19.965   72
 9.  Button        Honda                (B)  1:20.532   98
10.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:20.878   90
pi_60348535
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:00 schreef Trystar het volgende:

[..]
Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
pi_60349951
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:14 schreef NED het volgende:

[..]

Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
pi_60350035
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef Giem het volgende:

[..]

Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
pi_60351218
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2008 @ 01:06:43 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60354458
Over enkele dagen zal er van mijn hand een overzicht van het circuit van Valencia verschijnen, zoals dat bijna een week geleden te zien was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60357289
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.

En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:49:08 #235
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60357369
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:42 schreef NED het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.

En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste
En dan hebben we A1GP auto's

Ferrari A1GP

http://www.a1gp.com/News/NewsArticle.aspx?newsId=41782
quote:
The new A1GP Powered by Ferrari car is designed to the highest standards with the aim of providing a high-performance single-seater to A1GP’s core values of exciting racing on a level playing field.

Despite its youth, A1GP has already cemented its position in the upper echelons of international motorsport by signing a six-year deal with legendary Italian sportscar name Ferrari to manufacture and supply all A1GP engines and consult on the design and manufacture of all A1GP chassis from this season. While commercially the series is going from strength to strength, it is the fiercely competitive on track action that is pulling in the crowds as A1GP tours the globe.
The chassis is based on the design of the highly successful F2004 chassis, incorporating A1GP’s core values to deliver close racing among a competitive field where overtaking is an essential part of the entertainment.
4500 cc V8, 600 bhp + boost
Calm down, please!
pi_60357549
Op de website staat een filmpje, en het klinkt niet als 600bhp Desondanks stukken beter dan wat het was natuurlijk..
pi_60357991
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Giem het volgende:

[..]

En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
Nope, de auto's gaan weer wat meer lijken op die uit 2000.
pi_60358350
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..

Die kale auto's zijn zo 1999...
pi_60358616
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:55 schreef Giem het volgende:
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..

Die kale auto's zijn zo 1999...
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
pi_60359284
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
Ja de motor ontwikkeling staat stil, dus gaan ze zich helemaal op de airodinamica richten. Als je ook dat nog verbied, dan krijg je een A1GP, maar niet met een standaard auto.. maar elk team een eigen dure..
pi_60360006
Ze moeten ook gewoon de motoren weer "los" gooien zegmaar.

Dat is wel de meest belachelijke regel die ze hebben.
Je hebt het over de absolute top van autosport, en die mogen geen verbeteringen/vernieuwingen aanbrengen

Ik zeg gooi los die handel en fuck het milieu!!!!
pi_60360131
Offtopic:

Ik vind eik dat Button eruit moet en dan Michael Ammermüller erbij moet komen ofzo.

Dan heb je tenminste nog wat spectakel op de baan
pi_60361717
Nou dat kan je wel zeggen. Ik snap niet waarom die gozer een bril draagt, want met of zonder.. hij is zo blind als een kip
  zondag 27 juli 2008 @ 19:06:40 #244
798 voyeur
bemoeit zich
pi_60381974
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
quote:
McLaren's four-paddle steering wheel for traction:

McLaren's steering wheel features four paddle levers rather than the usual two. The upper two are conventional gear-change paddles, one for upshifting, one for down. The lower two allow different engine torque settings to be chosen. Using two fingers at the same time allows the car always to have the most favourable engine torque setting for each gear, thus giving the driver a tool for limiting wheelspin out of slow corners without then suffering a reduction in power in the higher gears, where wheelspin is not an issue. The rules stipulate that any change in torque settings cannot be triggered by the same driver input as a gear change. Having two separate levers gets around that rule, while still allowing the change of gear and torque setting to take place simultaneously. This is part of McLaren's current performance superiority over Ferrari.
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Here we are now, entertain us.
pi_60382982
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]

Was al eerder gepost
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ( )
pi_60384858
Was?
pi_60385057
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:03 schreef Atreidez het volgende:
Was?
Een Ferrari fan zet daar geen is neer
  maandag 28 juli 2008 @ 00:39:35 #248
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60388095
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef Trystar het volgende:

[..]

Was al eerder gepost
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ( )
Nou was het merendeel van het veld oppermachtig voor Ferrari in de regen.
Ze hadden gewoon hun zooi niet goed voor elkaar.
Ferrari is altijd al iets minder in de regen, vooral de laatste seizoenen.

DUS : Googol doet een extra regendansje.
Calm down, please!
pi_60389945
Zoiezo een regendansje.. Een race op de hungaroring in droog, the horror De echte race is ws. zaterdag.
pi_60391702
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
[..]

En die paddles hadden ze dus blijkbaar al in Australië.

Dus zo nieuw is het systeem niet. En Ferrari zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars hebben. Al werkt het bij McLaren op het moment blijkbaar beter.

-Edit-

Dus je kan ook afvragen of die paddles überhaupt wel voor engine torque settings zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door ElmarO op 28-07-2008 11:01:57 ]
pi_60393572
quote:
Op maandag 28 juli 2008 08:45 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo een regendansje.. Een race op de hungaroring in droog, the horror De echte race is ws. zaterdag.
Tsja de Hungaroring... Het moet hier idd wel regenen wil het wat worden met de race. 2006 eerste en laatste overwinning Button.
Hopelijk hebben ze bij Ferrari iets gevonden om McLaren bij te houden. Zodat het kampioenschap spannend blijft tot het einde.
pi_60394071
Foto's stratencircuit Valencia:

pi_60396165
quote:
Toyota reveals cause of Glock crash
28 July 2008

Following Timo Glock's incident during the German Grand Prix at Hockenheim, Toyota initiated a thorough investigation. This initially established that a rear toelink (trackrod) gave way causing Glock to lose control of the car, but confirmed that there were no exceptional circumstances before or during the incident in the German Grand Prix.

Further investigation has established that damage sustained in the British Grand Prix two weeks earlier was the cause. During that race Timo suffered several incidents.

As is normal practice, some parts from the British Grand Prix were carried over to Hockenheim, including most of the rear right suspension. Although the parts were subjected to the normal test and screening process following the Silverstone race and passed fit for use at Hockenheim, it has become apparent that it did not identify an issue which subsequently led to the incident at Hockenheim.

As a result of this investigation, Toyota Motorsport has revised its inspection processes to include such cases and is extremely confident there will be no repeat.
http://f1.gpupdate.net/en(...)ause-of-glock-crash/

Het was toch links achter
pi_60396249
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:38 schreef Atreidez het volgende:

[..]

http://f1.gpupdate.net/en(...)ause-of-glock-crash/

Het was toch links achter
Geloof toch rechts ookal dacht ik ook links.
quote:
The German driver suffered a violent crash on lap 36 of the Hockenheim race after his rear right suspension collapsed right at the start of the main straight.

[ Bericht 19% gewijzigd door Trystar op 28-07-2008 14:47:49 ]
pi_60396900
Het was rechts idd, my bad ;
  maandag 28 juli 2008 @ 19:48:28 #256
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60402668
En Indy scores again!
quote:
Another tyre fiasco at Indianapolis
Posted 28 July 2008 at 18:31 GMT

Three years after the farcical US grand prix of 2005, history almost repeated when the NASCAR world gathered at the famous Indianapolis Motor Speedway at the weekend.

Unlike the Michelin withdrawal and subsequent six-car Formula One fiasco, however, the premier class of American stock car racing still managed to put on a show at the former grand prix venue.

But the crowd was less than amused that Goodyear's tyre problems resulted in officials ordering mandatory 'competition yellows' - caution periods - every 10 to 12 laps.

Goodyear's problem was similar to Michelin's in 2005; the tyres were simply no match for the unique diamond-cut grooves in the Indianapolis tarmac.

But in 2005, it was the construction of the Michelin tyre that was failing because of the demands of the banked corner, while NASCAR competitors were simply wearing through to the canvas in a handful of laps.

Colombian driver Juan Pablo Montoya competed in both events, and was one of the victims of a failed tyre at Indianapolis on Sunday.
en in ander nieuws
quote:
Räikkönen has lost 200,000 Euro Corvette
Posted 28 July 2008 at 18:32 GMT

He has only seen it once and never driven it, but world champion Kimi Räikkönen has lost his Corvette.

The Ferrari driver bought the 1974 Chevrolet, previously owned by Hollywood actor Sharon Stone, for 200,000 Euros at a charity auction at Monaco two months ago.

But since making the highest bid, Räikkönen, 28, has heard nothing about his car.

"I haven't got it yet," he told the German magazine Auto Motor und Sport.

"Honestly, I don't even know where it is, whether I have to pick it up or if they are sending it to me."

Räikkönen, however, who is among F1's highest paid drivers, is unlikely to be losing sleep over the matter.

"I didn't buy it because I really wanted it, but just for charity," he insists.

[ Bericht 28% gewijzigd door Googolplexian op 28-07-2008 20:16:10 ]
Calm down, please!
pi_60422610
quote:
Domenicali: No crisis at Ferrari

Ferrari team principal Stefano Domenicali has rejected suggestions that the Italian squad are in a crisis following the disappointing results of the last two races.

The Maranello-based outfit dominated the French Grand Prix but then saw rivals McLaren emerge as the team to beat in Britain and Germany, where Ferrari managed a third place as their best result.

Their performance in the last two outings has meant Lewis Hamilton now leads the drivers' championship by four points from Felipe Massa and seven from Kimi Raikkonen.

But despite their poor run of results, Domenicali insists the team are still in a very strong position and claims the standings reflect that.

"Despite the fact the last two races have been negative for us, the Scuderia is definitely not in crisis," said Domenicali. "The team is still leading the constructors' championship and theoretically, one of our drivers could again be back at the top of the drivers' classification on Sunday night.

"We are on a similar points tally to last year, we have won half the races so far and indeed, taken half the pole positions. Just as we never felt we were unbeatable after our French GP victory, so too, we do not feel all is lost after the British and German events.

"The entire squad is doing its best to overturn this situation. We have come from behind before and in fact, we have emerged as the top team at the end of the season, having been in much greater difficulty than we are now.

"If we look at where Ferrari was in 2007 after ten races, today we are in a much better position and this year, there is one more race than last, which gives us even more opportunities to fight back."
pi_60424701
quote:
Op maandag 28 juli 2008 19:48 schreef Googolplexian het volgende:

en in ander nieuws
[..]
Geweldig, gewoon zo fucking veel knaken hebben dat je niet eens de moeite neemt om er eens achter aan te gaan

Damn, ik ben jaloers !!!
pi_60426227
quote:
Ferrari rijdt met haaienvin in Hongarije

Ferrari zal komend weekend voor het eerst met de zogenaamde 'haaienvin' op de F2008-bolide rijden. Zo heeft de Italiaanse renstal woensdag laten weten. Ferrari-coureur Felipe Massa testte vorige week voor het eerst met de speciale motorkap op de wagen, tijdens de testdagen in het Spaanse Jerez de la Frontera.

Red Bull Racing was begin dit jaar het eerste team dat met de 'anvil wing', zoals het onderdeel ook wel wordt genoemd, in actie kwam. Inmiddels rijden ook Renault, Scuderia Toro Rosso en Force India ermee. Ferrari is dus het volgende team dat de vin overneemt, nadat Felipe Massa hierover positieve feedback had gegeven.

Ferrari-testcoureur Luca Badoer zal de wagens, die komend weekend worden gebruikt op de Hungaroring, woensdag een shakedown geven op Fiorano.
  woensdag 30 juli 2008 @ 04:06:36 #260
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60435451
quote:
Rumours about Alonso
JULY 29, 2008

We reported some months ago that we believed that Fernando Alonso had signed a deal to race for Ferrari in 2010. This has been consistently denied by all concerned, but the rumours do not go away and the latest is that the Spaniard is looking at buying a house in the Italian-speaking region of Switzerland, which would be close enough to get to and from Maranello without too much drama. His current house near Geneva makes travel much more complicated.

It seems from what we are hearing that Alonso's future will largely depend on what happens to Kimi Raikkonen as the Finn may possibly retire at the end of the current season and that would give Ferrari a problem for next year. We believe that Alonso is waiting to see what happens and could be in a red car in 2009 if Raikkonen decides that he has had enough.
en in ander nieuws
quote:
Mosley pressed on F1 deal
By James Allen - Published: July 29 2008 23:28 | Last updated: July 29 2008 23:28

His personal travails aside, Max Mosley is also under pressure on another front. He is being urged by Formula One’s commercial director Bernie Ecclestone’s partner, the venture capital firm CVC, to sign a new “Concorde Agreement”. That is the contract that dictates the terms on which teams compete in races and on which TV revenues and prize money are allocated. CVC is rumoured to be looking to sell its 75 per cent stake in the business – but Mr Mosley is in no rush to sign.

“They tell me they are in no hurry [to sell],” he says. “If a sovereign wealth fund came along with a huge amount of money, then they’d be tempted.”

Central to Mr Mosley’s bargaining position is the FIA’s right of veto over who buys the commercial rights.

“I would never give up [the veto] because you might find someone who was a complete disaster coming in, but we could soften it if the company has less say over what happens at a grand prix.

“Eventually I think we’ll agree a compromise with CVC where they abandon a lot of the control they have over the sporting side of the event. In return we will give them much greater freedom to sell the business to whomever they want. At the moment it is not a problem with Bernie there.”
Calm down, please!
pi_60436481
Ze wonen allemaal in Zwitserland, die mafketels.. Wie weet verhuist ie wel omdat Lewis 3 huizen verder woont, en als Lewis voorbij fietst maakt ie altijd met ze vingers zo'n L op ze voorhoofd en daar kan huilie Alonso niet meer tegen
pi_60437133
Omg, denken ze nu nog steeds dat kimi gaat stoppen na dit seizoen??
pi_60437484
Yup, zelfs Allard denkt dat t nog gaat gebeuren..
http://www.allardkalff.nl(...)ten+uit+....+spanje/
pi_60437936
Misschien na Kimi zijn contract, maar ik zie Kimi niet zijn contract verbreken.

Ik zie nog eerder massa de schop krijgen bij Ferrari dan Kimi vertrekken.. (stiekem hoop ik dat ook wel een beetje)
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:32:28 #265
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_60439576
quote:

[..]

[..]

Bron
Filmpje staat online.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:42:39 #266
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60441285
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef Giem het volgende:
Uhm, Ferrari gaat er dit weekend ook mee rijden hoor. Weet alleen niet of het al bekend is of Honda er mee gaat rijden?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_60441470
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:42 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Uhm, Ferrari gaat er dit weekend ook mee rijden hoor. Weet alleen niet of het al bekend is of Honda er mee gaat rijden?
hahah ja dat had ik dus net gepost voor ook hun die flap er op kregen
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:16:55 #268
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60443276
quote:
Bad News... No Rain For Hungary
Wednesday, July 30, 2008 - 06:20 AM

A hot and probably dry weekend of racing awaits formula one teams ahead of the Hungarian grand prix.

Local weather reports predict a humid and possibly thundery Thursday on the eve of opening practice at the Hungaroring, which is located about a thirty minute drive from the centre of Budapest.

But Friday will be sunny and dry, before some cloud but temperatures in the low-thirties (C) predominate for qualifying on Saturday and then Sunday's grand prix.

The chance of rain on both latter days is very low -- between 5 and 10 per cent.

en in ander nieuws:
quote:
F1 News: Super Aguri Assets Sold
Wednesday, July 30, 2008 - 06:40 AM

A German tool design and construction company already involved in formula one has this week bought the fixed assets of the defunct Super Aguri team.

Formtech GmbH said in a statement that it will use the former Honda-powered team's Leafield base to open its first UK operation.

The company said it hoped the move would lead to the forging of "business relationships within all areas of motorsport, including the provision of composite parts to formula one teams".

"We shall be employing a number of ex-Super Aguri staff who are experienced in the field of composite design and manufacturing," said managing director Franz Hilmer.

Formtech also bought Super Aguri's race equipment on Tuesday and hopes to sell it to someone wanting to run a team.
en
quote:
Kovalainen Staying At McLaren ?
Wednesday, July 30, 2008 - 05:30 AM

Norbert Haug, the racing boss of Mercedes-Benz, has hinted once again that formula one partner McLaren is not looking to replace Heikki Kovalainen ahead of the 2009 season.

Despite the Finnish newcomer's difficult start to his career at the team this year, Haug said a couple of weeks ago that Kovalainen is a "star in the making".

But Willi Weber, the manager of Williams test driver Nico Hulkenberg, recently stirred up speculation about the future of McLaren's lineup by suggesting that Nico Rosberg might soon be making his way to the Woking based team.

"It can be assumed that Kovalainen is staying with us," Haug is quoted as saying by the German press agency dpa.

However, the Mercedes chief stopped short of saying McLaren's 2009 driver lineup is already set in stone.

The German said the outfit does not feel under "pressure" to confirm its plans. "There is no deadline," Haug added.
Calm down, please!
pi_60444115
Dat laatste nieuwsbericht is echt weer zo'n dooddoener.. Ze willen Heiki nu niet vervangen, maar ze willen ook niet bevestigen dat ie rijdt volgend jaar. Met andere woorden, hij rijdt niet volgend jaar; maar als we dat nu al zeggen dan presteerd die jongen helemaal niet meer
pi_60444843
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:50 schreef Atreidez het volgende:
Dat laatste nieuwsbericht is echt weer zo'n dooddoener.. Ze willen Heiki nu niet vervangen, maar ze willen ook niet bevestigen dat ie rijdt volgend jaar. Met andere woorden, hij rijdt niet volgend jaar; maar als we dat nu al zeggen dan presteerd die jongen helemaal niet meer

Hij doet ze best maar ik zie hem volgend jaar idd niet meer rijden voor McLaren. Het zal Rosberg wel worden die z'n plaats over neemt.
pi_60445127
Dan zijn ze wel lekker rijders aan het wisselen naast Hammilton. 3 in 3 jaar, zegt voor mij ook wel weer het een en ander..

Of alles in het team draaid om Hammilton, of ze kiezen steeds te verkeerde rijders.. McLaren was nooit zo, in tijden van Couldhard met Mika en Kimi..
pi_60446894
quote:
Teams set up body to work on new F1 deal

Formula One teams have agreed to set up a new association that will work with the FIA and Formula One Management to come up with a new Concorde Agreement.

Representatives from all teams, as well as Formula One supremo Bernie Ecclestone and CVC's managing partner Donald McKenzie met today at Ferrari's headquarters in Maranello to discuss the future of the sport.

Ferrari said in a statement on Tuesday afternoon that the meeting had been "extremely constructive".

The Italian squad also revealed all F1 squads agreed to set up the new Formula One Teams Association, a body that will work on finalising the commercial conditions and rules of the new Concorde Agreement.

"All the Formula One teams met today in Maranello and held an extremely constructive meeting, in the presence of Bernie Ecclestone and Donald McKenzie," said Ferrari in a statement.

"The teams have subsequently agreed unanimously that they will establish the new Formula One Teams Association to work with the FIA and FOM to agree upon regulations and commercial conditions which will provide a framework for a strong and dynamic sport."
pi_60454511
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:18 schreef Trystar het volgende:

[..]

Hij doet ze best maar ik zie hem volgend jaar idd niet meer rijden voor McLaren. Het zal Rosberg wel worden die z'n plaats over neemt.
Wishfull thinking van Weber, die Hulkenberg wil laten opschuiven denk ik. Vooralsnog is er geen reden om Kovalainen aan de kant te doen want zo slecht presteert hij niet.

Toegegeven, Hamilton is sneller maar Kovalainen had dit jaar wel een aantal keer pech met of de safetycar, of een lekke band of zo iets die een goede klassering (en misschien zelfs een overwinning) verpestte.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:06:06 #274
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_60456863
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:26 schreef Giem het volgende:
Dan zijn ze wel lekker rijders aan het wisselen naast Hammilton. 3 in 3 jaar, zegt voor mij ook wel weer het een en ander..

Of alles in het team draaid om Hammilton, of ze kiezen steeds te verkeerde rijders.. McLaren was nooit zo, in tijden van Couldhard met Mika en Kimi..
Hamilton is het troetelkindje van McLaren en dat is ook wel te begrijpen want ze hebben bakken geld gepompt in zijn ontwikkeling. Van kinds af aan huppelt hij daar al rond. Ik denk dus dat Hamilton wel een streepje voor heeft t.o.v. zijn collega rijder en geef ze bij McLaren eens ongelijk... De gast is gewoon goed.

Keuze voor Alonso kon ik wel begrijpen maar het is jammer dat het na 1 jaar al over was en betreft Heikki heb ik het eigenlijk niet zo goed begrepen. Ik vind hem niet zo'n bijzondere coureur..
---
En geen regen in Hongarije? Oef, dan kan je de race wel skippen want Hongarije is echt een VRESELIJK circuit als het droog is. Totaal geen actie op de baan want overal ligt stof. Paar jaar terug was het een een super race maar toen kwam het ook met bakken uit de hemel.
pi_60464465
quote:
McLaren confirm Kovalainen for 2009

Heikki Kovalainen will remain alongside Lewis Hamilton at McLaren next year, his team confirmed to autosport.com in Hungary on Thursday.

The Finn joined the Woking-based at the start of this season and, although being quick in qualifying, bad luck has robbed him of several points-finishing positions.

He has taken just one podium finish, where he finished third in Malaysia, but secured his maiden pole position at the British Grand Prix.

It is understood that Kovalainen's contract with McLaren contained an option for his services next year and the team have ended speculation about his future by confirming he will remain there.

Although there is no official statement, McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh told autosport.com that Kovalainen would be continuing with the team.

"We welcomed Heikki on board at the start of the year," said Whitmarsh. "He is under contract to Vodafone McLaren Mercedes, and will continue to race for us in the 2009 season."
pi_60464649
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:30 schreef Trystar het volgende:

[..]
Heikki mag Mika wel bedanken
Calm down, please!
pi_60468420
quote:
Michael Schumacher rijdt voetganger aan

Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft zondag een voetganger aangereden in het Engelse Kent. Zo meldt de Britse tabloid The Daily Mirror. De Duitser was in Engeland om de Silverstone Classic bij te wonen.

Het incident zou op de weg terug naar het vliegveld hebben plaatsgevonden. Schumacher, die met een Fiat Ducato reed, zou bij het inhalen van een oudere vrouw de voetganger hebben geraakt. "Het laatste wat je verwacht op een rustige zondagmiddag is dat je wordt aangereden door Michael Schumacher. Het was ongelooflijk", vertelde het slachtoffer aan de krant. "Hij raakte me toen hij twee oude dames in een Fiat wilde passeren. Voor ik het wist lag ik languit op de grond. Toen ik zag wie me geraakt had, dacht ik dat er iets mis was met mijn hersenen."

De politie nam een blaastest hebben af bij de voormalig Formule 1-coureur en ondervroeg hem. Aangezien de voetganger geen ernstige verwondingen had, werd er verder geen actie ondernomen. Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, bevestigde dat de Duitser zondag betrokken was bij een verkeersincident.
Schumacher kan het nog steeds, het inhalen dan
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:15:49 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60477675
quote:
Paramedics and police were dispatched to Renault's Formula One headquarters at Enstone on Thursday morning following the death of an employee.

The local newspaper Oxford Mail suggested that a firearm – AKA a 'gun' - may have been involved in the incident, which is being investigated by police.

Police confirmed officers were called to the scene but would not comment on whether a firearm was involved.

An ambulance service spokesman confirmed a man died at the scene.
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080731205544.shtml

Vreemd verhaal

[ Bericht 0% gewijzigd door kepler op 01-08-2008 12:20:58 ]
pi_60484139
quote:
Vanwaar die smiley?
Calm down, please!
pi_60484404
Nah, ik had ook al zoiets dat t niet om te lachen was.. Apart verhaal.
pi_60485403
http://f1.gpupdate.net/nl(...)speelt-tweede-viool/

Alonso die nog maar eens bevestigd dat je bij McLaren de 2e viool bent naast Hammilton.
pi_60485634
Alonso die nog maar eens bevestigd dat ie baalt dat hij niet voorgetrokken werd bij het team van McLaren, iets wat ze nu ook niet doen overigens, maar omdat Heiki duidelijk een klasse minder is dan Lewis zelf wel weet wat de meest verstandige oplossing is
pi_60485789
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Alonso die nog maar eens bevestigd dat ie baalt dat hij niet voorgetrokken werd bij het team van McLaren, iets wat ze nu ook niet doen overigens, maar omdat Heiki duidelijk een klasse minder is dan Lewis zelf wel weet wat de meest verstandige oplossing is
Dan had hij nooit naar McLaren moeten gaan, want al sinds Dennis aan de macht is bij McLaren (1981) is dit de policy binnen het team.
pi_60485808
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:39 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)speelt-tweede-viool/

Alonso die nog maar eens bevestigd dat je bij McLaren de 2e viool bent naast Hammilton.
lol ... dan moet ie vooral naar Ferrari gaan

Al schat ik Alonso wel in dat juist hij in z'n contracten laat opnemen dat hij de onbetwiste #1 is binnen een team. Zou mooi zijn als Piquet 'm nog een paar keer de oren kan wassen.
Calm down, please!
pi_60485860
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:59 schreef sasquatsch het volgende:
Dan had hij nooit naar McLaren moeten gaan, want al sinds Dennis aan de macht is bij McLaren (1981) is dit de policy binnen het team.
Ik denk dat hij dat wel wist hoor, maar hij heeft Lewis gewoon dik onderschat
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:20:41 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60486364
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vanwaar die smiley?
sorry, verkeerde smiley
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:13:32 #287
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60488903
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:52 schreef Atreidez het volgende:
Alonso die nog maar eens bevestigd dat ie baalt dat hij niet voorgetrokken werd bij het team van McLaren,
Dat is idd ook wat ik lees
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_60492301
quote:
Renault's Millar died from shot in the head

Police have confirmed the Renault staff member who was killed earlier this week at their factory died from a shot to the head.

Thames Valley Police said, however, that they were not treating William Millar's death as suspicious, which seems to suggest the 53-year-old killed himself.

"A 53-year-old man was seen walking down a bridleway on the Renault site," a Police spokesman was quoted as saying by the Telegraph.

"A few moments later a shot was fired. His body was discovered at the scene and he had died from a shot to the head.

"We are not treating this incident as suspicious and a file has been passed to the coroner."

The newspaper said a post-mortem examination is due to be carried out today.
pi_60498477
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:40 schreef Trystar het volgende:

[..]

Niet verdacht? Dan moet het pistool ook gevonden zijn, anders is het in mijn ogen wel verdacht.
pi_60500250
Die zal wel naast m gevonden zijn ja.. Maar dan nog, zelfmoord plegen op je werk?
quote:
Van der Garde traint samen met Kovalainen
01 augustus 2008

Giedo van der Garde zal van 4 tot en met 7 augustus samen met McLaren-coureur Heikki Kovalainen trainen in Finland. McLaren heeft de Nederlander uitgenodigd, vanwege zijn opvallende resultaten in de World Series by Renault.

McLaren-directeur Martin Whitmarsh zei hierover: "Wij zijn erg onder de indruk van Giedo's mentale en fysieke ontwikkeling dit jaar. Het Driver Development Program van McLaren zal hem op alle fronten coachen om zijn natuurlijke talent naar het hoogst mogelijke niveau te tillen. Dit omvat niet alleen complete sessies in onze racesimulator, maar ook mentale coaching en driver fitness. Wij vertrouwen erop dat hij zijn ontwikkeling voort kan zetten door ons Driver Development Program. Het trainen met Heikki stelt hem in staat om te trainen op het hoogste niveau."

"Ik zie ernaar uit om samen met Heikki een intensief trainingsprogramma te doorlopen", reageerde Van der Garde. "Ik bewonder hem om zijn sterke focus en toewijding aan het professionele racen. Ik verheug mij op dit trainingsprogramma, wat een welkome onderbreking zal zijn temidden van dit hectische seizoen. Het zal mij weer dichter bij mijn doel brengen om een all-round en pure coureur te worden. Ik verwacht dat de bossen van Finland de beste plek zullen zijn om mij voor te bereiden op mijn volgende race op de Nürburgring, in Duitsland."

Van der Garde gaat momenteel aan de leiding in het World Series by Renault-kampioenschap. Hij heeft tot dusver 96 punten behaald, terwijl de nummer twee in het tussenklassement, Julien Jousse, er maar 54 heeft.
Leuk voor m
pi_60502349
Silly season 2009, Ik zeg Hamilton eruit en Guus ein!!!

pi_60503916
Ik dacht meer tweede rijder naast Hamilton, en dat ie dan Hamiltons auto leent omdat ie van hem t niet doet en dan zet ie m in de grindbak Hey, waar ken ik dat van.
pi_60513229
quote:
Max Mosley considers F1 life without Bernie Ecclestone
The FIA president is thinking the unthinkable - that Formula One's future could be without its ringmaster
Kevin Eason, Sports News Correspondent

Bernie Ecclestone will travel to the Hungaroring today in his chauffeur-driven limousine, along the road the Hungarians named after the man who has run Formula One as a personal fiefdom for almost three decades.

The sport without Ecclestone is unimaginable but Max Mosley, the president of the FIA, the governing body, and his running mate as they built the sport into one of the wealthiest in the world, has raised that prospect for the first time. Mosley suggests that Ecclestone could be the stumbling block to the sport's future.

As he rehabilitates himself from his anguished legal action against a national newspaper, Mosley has turned back to the business of shaping a Formula One future that appears to exclude Ecclestone. Vultures are circling as speculation grows that CVC Capital Partners, the private equity group that owns 75 per cent of the commercial operation, is set to sell up.

CVC bought control over Formula One's lucrative commercial rights two years ago after a period of turbulence when it seemed that Ecclestone had lost his grip. But the billionaire was kept on by CVC as chief executive of Formula One Management (FOM), simply because he pulls every string in the Formula One paddock.

But a sale could spell the end of the reign of Ecclestone, who is 78 in October, according to Mosley, 68, who confirmed this week that he is standing down from his post next year. He said: “If a sovereign wealth fund came along with a huge amount of money, then CVC would be tempted, but I suspect it would be getting to the stage where Bernie is replaced. If someone wanted to buy it, the whole business depends on a man who is 78 years old.” Mosley believes that the answer is for the FIA to take greater control over the sport and force a redistribution of wealth. Ecclestone and CVC pay the teams half of Formula One's income, but Mosley wants that increased to 75 per cent - a figure that might make CVC wonder whether it is worth holding on to Formula One. CVC hardly needs it: the company owns blue-chip brands in Britain such as Debenhams and the Saga-AA group.

Mosley said: “Eventually, I think we will agree a compromise while they [CVC] abandon a lot of control that they have over the sporting side and, in return, we [the FIA] will give them much greater freedom to sell the business to whomever they want.”
Echt oorlog tussen die twee. Ik verdenk Bernie er ook van dat hij de opdracht had gegeven om Max door het slijk te halen.
Calm down, please!
pi_60525685
quote:
Hungarian race gets contract extension

Hungarian Grand Prix bosses have extended their deal to host the race until 2016, it was announced on Sunday morning.

The Hungaroring already had a deal until 2011 but, following discussions over the weekend with Formula One supremo Bernie Ecclestone, they have agreed on a five-year contract extension.

A statement issued on Sunday morning said that Ecclestone signed the deal with Hungary's Minister Responsible for Sport, Istvan Gyenesei.
Bron

Joepie
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:22:48 #295
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_60526301
Zit het er nog in dat we binnen een paar seizoenen weer een Nederlander achter stuur mogen aanmoedigen?
Burnt to the core but not broken
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:52:02 #296
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60546070
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:47 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

Joepie
Laat ze dan maar een stratencircuit in Budapest bouwen. De Hungaroring mag er van mij echt uit.

Iets anders: Bij Ferrari zou sponsor Puma weleens niet erg happy kunnen zijn met Kimi die afgelopen weekend op het podium verscheen in een Alpinestars race-overall ipv Puma.
Nou mogen coureurs blijkbaar zelf hun kleding, schoeisel, helm en dergelijken bepalen, maar dit moet toch pijnlijk zijn voor een organisatie die miljoenen in Ferrari pompt.
pi_60546230
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
pi_60546298
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef Atreidez het volgende:
http://images.gpupdate.net/large/107325.jpg
Ik zie toch een puma logo'tje ter hoogte van ze middel. Zoiezo lijkt me de puma deal meer van invloed op teamkleding, merchandise kleding en schoenen
En dan nog niet altijd. Heb hier een Ferrari-shirt liggen dat ik vorig jaar heb gekocht en er staat toch echt geen Puma op.
pi_60546422
Elmar, heeft iemand je een neppert verkocht
pi_60546558
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:09 schreef Atreidez het volgende:
Elmar, heeft iemand je een neppert verkocht
Nope, gekocht bij de stand van Ferrari zelf, dus ik mag er wel vanuit gaan dat het een echte is. En ze zullen ook wel met meerdere bedrijven zaken doen. Bij bijvoorbeeld BMW Sauber was ook niet alles van Puma, terwijl ze er toch ook spul van hebben.
pi_60548567
Daar zijn de Alonso geruchten weer:
quote:
'Alonso eerst naar Honda, dan naar Ferrari'

Fernando Alonso staat op het punt om een contract te tekenen bij het team van Honda, zo bericht de Britse krant The Guardian maandag. Het zou een overeenkomst zijn voor één jaar, waarmee een bedrag van zo'n 8,9 miljoen euro gemoeid zou zijn. Volgens de krant zou Honda een tussenstop zijn naar het team van Ferrari.

Er gaan al langer geruchten dat Alonso na het huidige seizoen naar Honda of Ferrari zou vertrekken, maar volgens de Britse krant is de Spanjaard er nu dus uit. Honda-teambaas Ross Brawn liet eerder al weten de komst van Alonso wel te zien zitten. "Fernando is een bijzonder goede coureur en ieder team zou hem wel in de auto willen hebben", zei Brawn begin juli nog. "Honda is daarin niet anders. Ik weet echter welk team zijn voorkeur heeft, dat weet iedereen. We zullen daarom de situatie met Ferrari eerst moeten oplossen, voordat we verder gaan praten."

Bij Honda zou de Renault-coureur dan de teamgenoot worden van Jenson Button. Daarna zou Alonso mogelijk naar Ferrari kunnen gaan. Misschien in 2010, of anders in 2011. In het laatste geval zou Alonso een jaar langer bij Honda kunnen blijven. Felipe Massa staat tot eind 2010 nog onder contract bij Ferrari en Kimi Raikkonen heeft nog een overeenkomst tot eind 2009. Daar zal het dus de vraag zijn of de Fin nog plannen heeft om een jaar langer door te racen bij het Italiaanse team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')