abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60065417
Hoi,

Zoals iedereen weet had Ferrari vroeger Marlboro op hun F1 auto's staan.
Tegenwoordig staat er een streepjescode voor in de plaats.

Even 2 plaatjes ter illustratie:

Marlboro

Streepjescode

Nou vroeg ik me af of die streepjescode ook echt van een pakje marlboro is?

Ik rook zelf Gauloises, dus ik kan het niet vergelijken.
Is er iemand die Marlboro rookt en even uitsluitsel kan geven?

Is het echt hetzelfde? Of zijn het gewoon wat streepjes?

ps: ja ik heb tijd teveel
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:40:18 #2
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60065517
haha volgens mij zijn het gewoon streepjes, een streepjescode is veel complexer

edit: alhoewel, nu ik nog een keer goed kijk zou het misschien wel echt een streepjescode kunnen zijn
The line is a dot to you!
pi_60065536
quote:
Ferrari vanaf nu zonder Marlboro
woensdag, 16 april 2008 22:12

Al jaren is reclame voor sigaretten in wettelijk verboden in veel landen, nu wil Scuderia ferrari ook alleen nog met de Marlboro streepjescode op de F2008 racen. Dit zou ook moeten gelden voor de Formule 1 races in landen waar tabaksreclame nog wel is toegestaan.

De tijden dat elk Formule 1 team tabak aanprijst liggen al lang achter ons. Het enige wat tegenwoordig nog rookt in de Koningsklasse van de Autosport zijn de V8 motoren. Dankzij de aangescherpte regels van de Europese Unie is het rookgerei bijna helemaal verbannen uit de Formule 1. Veel teams komen gelukkig ook zonder de tabaksfabrikanten aan hun benodigde sponsorgelden. Alleen bij de Scuderia Ferrari neemt tabaksfabrikant Philip Morris nog een zeer prominente plaats in.

Het huidige contract van de renstal met het tabaksconcern loopt nog tot 2011 en levert Ferrari een kleine 1 miljard dollar op. Tot op de dag van vandaag probeerde Ferrari op alle mogelijke manieren de merknaam zoveel mogelijk te af te beelden op de auto en de teamoveralls, maar dat gaat nu veranderen. Tijdens de races in China, Monaco en Bahrein is tabaksreclame nog niet verboden, maar Ferrari koos er in Bahrein al voor om geen tabaksreclame op de auto af te beelden.

Tot verbazing van velen was er in Bahrein dus geen Marlboro zichtbaar op de rode bolide maar waren de letters vervangen door de bekende Marlboro streepjescode. Als we Autoweek mogen geloven zal dit in de toekomst ook zo blijven. Philip Morris is er zelf voorstander dat Ferrari vanaf nu afziet van de Marlboro belettering en in plaats daarvan de streepjescode op de F2008 wil zien.

Marlboro kwam in 1972 ten tonele in de Formule 1, destijds op de auto’s van BRM. Vanaf dat jaar is het sigarettenmerk onafgebroken sponsor geweest bij diverse F1 teams. Na veel succesvolle jaren bij het team van McLaren, is Marlboro de laatste jaren een belangrijke partner van de Italiaanse renstal.
http://www.f1totaal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1760

Is streepjescode ook niet per land verschillend ?

Dit is paraquay

Ik gok dat t de echte is dus
Where facts are few, experts are many.
pi_60065551
de strepen lijken optisch allemaal even dik, dus kan geen streepjes code zijn
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:42:47 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60065558
google levert dit op:

pi_60065562
Duidelijker plaatje:

zaterdag 12 juli 2008 @ 21:43:54 #7
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60065573
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 21:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
de strepen lijken optisch allemaal even dik, dus kan geen streepjes code zijn
de witte zijn dat niet, maar het plaatje is wel symmetrisch zie ik nu (op dat laatste streepje na) Lijkt me dus geen streepjescode
pi_60065576
eerste 2 cijfers is land waaruit het afkomstig is
pi_60065589
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 21:41 schreef Atreidez het volgende:

Ik gok dat t de echte is dus
En hebben ze dan per land ook de daar geldende streepjescode?

Interessante vraag dacht ik zo
pi_60065608
Is er iemand die in een supermarkt werkt?

Wellicht een idee om zo een foto uit te printen en die onder de scanner te houden en kijken welke prijs hij aangeeft
pi_60065655
Irritante is dat een streepjescode een combinatie van zwarte en witte streepjes (of openingen) is en je dus met die rooie omgeving moeilijk kan onderscheiden.
pi_60069486
Volgens mij liet iemand mij hier ooit eens iets over zien, zal een kijken of ik dat kan terug vinden. (mij kennende niet )
pi_60074861
Laatste test op Hockenheim zag ie er op engine cover zo uit Das wel een redelijk duidelijke streepjescode, maar iig niet van Paraquay...
pi_60075259
Die barcode staat er al sinds Bahrain op.
Deze moet door gaan voor het Marlboro logo, niet het woord Marlboro zoals in 2007.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:09:33 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_60075853
Goed topic

Iemand er al aan gedacht om Ferrari gewoon ens een mail te sturen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_60076111
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:09 schreef sanger het volgende:
Goed topic

Iemand er al aan gedacht om Ferrari gewoon ens een mail te sturen
Puik plan.

Ik ga het meteen doen!
pi_60076140
Kut, ik kan het mailadres niet vinden
pi_60076363
tvp
pi_60076561
Ik denk dat als je Ferrari zou mailen en als je al antwoord krijgt ze het misschien zelfs ontkennen dat het Marlboro is, ookal weet iedereen dat het zo is
pi_60076693
Meld ze dan meteen dat ze die achterlijke wieldopmotieven moeten wijzigen. Lijkt wel zon wiel op zon formule 1 bed
pi_60076923
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:25 schreef NED het volgende:
Kut, ik kan het mailadres niet vinden
Het enige wat ik kan vinden is;
press@ferrari.it
pi_60077199
Deze barcode zou dus Marlboro moeten zeggen;

zondag 13 juli 2008 @ 16:30:03 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_60077339
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:48 schreef Trystar het volgende:
Ik denk dat als je Ferrari zou mailen en als je al antwoord krijgt ze het misschien zelfs ontkennen dat het Marlboro is, ookal weet iedereen dat het zo is
Waarom zouden ze dat ontkennen? Ze hebben zelf de sponsordeal publiekelijk bekend gemaakt. De reden dat er streepjescodes staan is dat er geen sigarettenreclame meer mag staan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_60077391
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:22 schreef Trystar het volgende:
Deze barcode zou dus Marlboro moeten zeggen;

[ afbeelding ]
Nou, dat is zo te zien niet dezelfde
pi_60077741
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat ontkennen? Ze hebben zelf de sponsordeal publiekelijk bekend gemaakt. De reden dat er streepjescodes staan is dat er geen sigarettenreclame meer mag staan.
Ik denk omdat als ze toegeven dat die barcode's bij Marlboro horen ze misschien verboden worden ofzo.

Maar weet iemand eigenlijk waarom Philip Morris er voor heeft gekozen niet meer met Marlboro branding te rijden? Want ze zouden net als vorig jaar in Bahrain, Monaco en China met Marlboro branding kunnen rijden.

Per 2009 dacht ik ergens te hebben gelezen wordt tabak reclame in de F1 verboden, dus dan zou Ferrari niet meer de naam Scuderia Ferrari Marlboro kunnen gebruiken. Dan maar Scuderia Ferrari Barcode

[ Bericht 5% gewijzigd door Trystar op 13-07-2008 17:26:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')