En Williams was er deze week weer mee aan het testen (althans volgens f1today)quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Honda en Williams ook niet, maar Williams heeft er geloof ik wel een race mee gereden.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
* Sinister-D- herinnerd zich Nürburgring '07![]()
edit: youtube filmpjeWat betekend Va Cagare?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:11 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Free translation betekent het zoiets als (Ik?) Ga schijten
Punt is duidelijkquote:
quote:Scuderia Toro Rosso voert druk op Bourdais op
Het team van Scuderia Toro Rosso is niet geheel tevreden met wat coureur Sebastien Bourdais de afgelopen paar races heeft laten zien. De Fransman moet sinds de introductie van de nieuwe STR3 teamgenoot Sebastian Vettel voor zich dulden en lijkt geen manier te vinden om de snelheid van de jonge Duitser te evenaren.
Teambaas Franz Tost legt in Auto Motor und Sport uit waar Bourdais moeite mee heeft: “Hij heeft een probleem met de nerveuze achterkant van de auto bij het insturen van bochten.” Vettel vult aan: “Bourdais geeft de voorkeur aan een auto met meer onderstuur. Voor mij maakt het niets uit of de bolide onderstuurt of overstuurt.”
Tost maant Bourdais om snel vooruitgang te tonen. “Hij moet gewoon zijn gaspedaal vinden en dat induwen.” De viervoudig Champ Car-kampioen moet zich dus bewijzen om voor volgend jaar zijn plek te behouden.
quote:McLaren vergoedt kosten Ferrari in spionagezaak
De spionagezaak van 2007 kwam afgelopen december al tot een formeel einde, toen de FIA besloot McLaren verder met rust te laten nadat dit team openlijk haar excuses aanbood voor de spionage bij Ferrari. Hierbij liet het team ook weten enkele geplande onderdelen voor 2008 niet door te ontwikkelen om vermoedens van spionage helemaal weg te poetsen. Het team heeft nu ook laten weten de door Ferrari gemaakte kosten te zullen terugbetalen.
In een verklaring liet McLaren weten: "Na de formele sluiting van de zaak op 20 december 2007 en de publieke excuses van McLaren aan Ferrari hebben beide teams besloten om de geschillen nu geheel op te lossen. McLaren is ook akkoord gegaan met het vergoeden van alle door Ferrari gemaakte kosten, die te maken hadden met de zaak. Ook zal er nog een extra bedrag worden betaald om de zaak definitief af te ronden."
quote:Massa: "Spins waren niet mijn schuld"
De kritiek op Felipe Massa na de Britse Grand Prix op het circuit van Silverstone was niet mals. De Braziliaan was minstens vijf keer gespind tijdens de regenrace, maar dit was volgens hem niet zijn schuld. Massa meent dat zijn spins kwamen door de omstandigheden en de verkeerde banden.
"De eerste spin was een fout, zonder twijfel, maar elke spin die daarna kwam, was te wijten aan de banden", vertelde de Ferrari-coureur in een interview met het Britse Autosport. "Ik had telkens de verkeerde banden voor de condities die er op dat moment waren.
Ik kan dus niet zeggen dat de fouten door mijzelf kwamen, het kwam ook voor een deel door de strategie. We proberen er in ieder geval voor te zorgen de fouten niet te herhalen."Massa trekt zich niets aan van de kritiek, dat hij niet om zou kunnen gaan met het verlies van traction control. "Eerlijk gezegd interesseert het me niet wat andere mensen zeggen. Ik weet wat ik moet doen en ik heb dit jaar al veel races gewonnen. Het interesseert me dus niet."
Ze hadden dezelfde auto.. Het hele veld had dezelfde bandenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals ik al eerder zei Raikkonen en Massa hadden dezelfde banden en zouden dus gelijkwaardig moeten rijden. Dat Raikkonen veel minder problemen had dan Massa ligt mijn inziens toch echt aan Massa.
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 15:05 schreef NED het volgende:
[..]
Nouja, dezelfde banden...... daar kan per setje wel degelijk verschil inzitten.
Bovendien heb ik Ferrari nog nergens zien roepen dat zowel Massa als Kimi exact dezelfde setup van de wagen hadden.
Zeker in regenweer kan de setup nogal een verschil maken, afgezien van de banden dus.
Maar om eerlijk te zijn dicht ik die fouten ook gewoon aan Massa persoonlijk toe.
Hij kan niet zonder tractioncontrol rijden en in de regen al helemaal niet.
Loser dat het is.
Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staanquote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:42 schreef sanger het volgende:
Dathoor ik wel vaker. Feit is echter wel dat in het seizoen zonder TC hij er het beste voorstaat in het WK van zijn hele carriere.
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:46 schreef NED het volgende:
En nog een feit is dat ik het helemaal niet zo erg vind dat Massa zo vaak spint
Als we El Pais mogen geloven gaat Banco Santander pas in 2010 naar Ferrari. Al is het dan nog altijd afwachten of Alonso dan ook mee komt, maar de kans wordt er op deze manier wel groter op.quote:
Ik denk dat Kimi twijfelt of hij wel door wilt met F1.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:51 schreef Atreidez het volgende:
Massa's contract loopt pas af na het seizoen 2010, Raiikonen's contract loopt af na het seizoen 2009. Er zijn wel besprekingen met Raiikonen, maar nog niets concreet.. Dus ik denk dat Ferrari twijfelt tussen Kimi of Fernando
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080710091246.shtml
dat geldt voor alle titelkandidaten volgens mijquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:13 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Feit is dat ze nog veel verder voor hadden kunnen staan
Piss off (literally "go to shit") = va cagare, vai/va a cagarequote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:30 schreef LeXX het volgende:
Wat betekend Va Cagare?Ik gok dat het Spaans is, maar chocolade kan ik er niet van maken....
Italiaansquote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:05 schreef LeXX het volgende:
Punt is duidelijkIk dacht dat ze in Brazil Portugees spraken, of dit is de internationale taal van vriendschap
Jahoor.quote:Spanjaarden en portugezen kunnen zich volgens mij altijd verstaanbaar maken met elkaar,
Kwalbers..quote:Op zondag 13 juli 2008 13:15 schreef Atreidez het volgende:
Schakelde net ff naar de start van DTM op Zandvoort, en tijdens de herhalingen van de start in ronde 2 schiet Albers alweer de muur in
quote:McLaren moet nog beslissen over 'haaienvin'
Het team van McLaren weet nog niet of zij komend weekend met een 'haaienvin' op de wagen zal rijden, tijdens de Grand Prix van Duitsland. Zo heeft Heikki Kovalainen laten weten. Lewis Hamilton testte vorige week met een speciale motorkap, die eerder dit jaar door Red Bull is geïntroduceerd, op het circuit van Hockenheim. Kovalainen is positief over de resultaten van de test met dit nieuwe onderdeel, maar weet niet zeker of Hockenheim wel het juiste circuit is om met de haaienvin te rijden: "De nieuwe motorkap moet vooral in de snelle bochten voor betere aërodynamische prestaties zorgen.
Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen. En misschien is Hockenheim niet de juiste plek om deze nieuwe ontwikkeling te introduceren. We moeten ook nog bekijken hoeveel last we zullen hebben van de zijwind. Maar de eerste testresultaten zijn verder wel veelbelovend voor de toekomst."
Ook Force India, Scuderia Toro Rosso en Renault rijden met een haaienvin.
Het is even wennen zo'n haaien vin.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:50 schreef Atreidez het volgende:
Ik las het net, lig er als kijker niet wakker vanZo lelijk is het nou ook weer niet..
Misschien wat voor Giancarlo Minardi, Good Old Paul Stoddart, of misschien wil David Richards hierin wel meedoen, de kosten zijn nu niet zo hoogquote:Op maandag 14 juli 2008 12:55 schreef Giem het volgende:
fia-doet-formule-2-plannen-uit-de-doeken/
Voor wie mee wil doen, je moet ¤200.000,- euro hebben en wel snel beslissen.
Surequote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?
Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Denk eerder dat Corina 'm heeft opgedragen thuis te blijven:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Sally het volgende:
Geloven jullie het?
Schumi: \"Ik stopte vanwege Massa\"
Of hij wilde niet tegen Kimi rijden, kan natuurlijk ook nogquote:Nein Michaël! Du bleibts hier bei mich und die kinder, und läss den Brazillianer fahren![]()
Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?quote:Tijdens de test hadden we er voor ons gevoel wel voordeel van, maar het is nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen.
Er was veel wind, daarom zouden ze ook geen goed oordeel kunnen makenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:01 schreef NED het volgende:
[..]
Godsklere, helder licht. Met hoeveel man zitten ze naar die schermen te kijken met al die data erop?
Voor je gevoel kan je 10 seconden sneller rijden per ronde, maar er hoeft er maar 1(!!!!!!) op de klok te kijken om te vertellen dat je niet sneller rijd dan zonder dat ding.
Voor ons gevoel....... val toch op een hoop man, wat een loze uitspraak![]()
Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:29 schreef Atreidez het volgende:
Ja, bestaat er nog geen windtunnel in bochtvorm dan
Jaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:43 schreef Giem het volgende:
[..]
Zet je hem er toch gewoon dwars of schuin in? Zijwind.. of denk ik nu wel weer heel makkelijk..
quote:Massa optimistisch voor Duitse Grand Prix
Felipe Massa hoopt komend weekend in de Grand Prix van Duitsland de dramatische race op Silverstone achter zich te kunnen laten. De Braziliaan had een slechte race in Engeland en spinde aan de lopende band. Massa hoopt deze race snel te kunnen vergeten en wil de rest van het seizoen geen fouten meer te maken.
"Ik ben Silverstone nog niet te vergeten, al was het wel een weekend om niet meer aan terug te denken", zei Massa. "Dat soort weekenden horen ook bij het racen. Ik moet me nu op het tweede deel van het seizoen richten. Het kampioenschap ligt nog helemaal open. Ook al hebben we waardevolle punten laten liggen, we staan er nog steeds goed voor. Ik leid het kampioenschap samen met Raikkonen en Hamilton, en het team staat riant voor in het constructeurskampioenschap."
"Na het weekend in Silverstone hebben we aan veel verschillende dingen gewerkt, waaronder de procedures in de race", vervolgde hij. "Ik zal hier geen details over geen geven, maar bepaalde fouten zullen in de toekomst niet meer worden gemaakt. Mijn doel is om tot aan de laatste race in Brazilië geen fouten meer te maken. Ik maak me verder niet druk om alle kritiek ik na de Britse Grand Prix heb gekregen. Ik heb vaker kritiek gehad en ik trek me daar eigenlijk niet zoveel van aan."
Als we Weber mogen geloven.quote:
\'Rosberg dit seizoen naar McLaren\'quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:45 schreef HPoi het volgende:
Rosberg naar McLaren in 2009........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |