abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:58:34 #201
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60309905
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:



Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
The line is a dot to you!
pi_60310290
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:


Heidfeld weet tenminst hoe je dat wel doet
Haha
pi_60311046
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:



Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Calm down, please!
pi_60313640
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker man
Dat was de verkeerde kleur rood
pi_60313724
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:



Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
Iets met Herman die alle banen "veilig" maakt.
pi_60316505
Max Mosley nieuws;
quote:
Mosley wins privacy lawsuit

By Jonathan Noble Thursday, July 24th 2008, 09:04 GMT

FIA president Max Mosley has won his privacy action against the News of the World, being awarded £60,000 in damages.

The judgment was delivered on Thursday morning after Mosley took legal action against the British tabloid newspaper for its allegations about his sex life.

The News of the World ran a story earlier this year revealing that Mosley was involved in an orgy with prostitutes, which it claimed had Nazi overtones.

Mosley strongly denied those claims and took legal action against the News of the World over a breach of privacy. He sought 'exemplary' damages over the story.

The News of the World's case collapsed when the prostitute who filmed the events and sold her story to the paper did not testify in court.

Mosley faced a vote of confidence in his leadership of the FIA in the wake of the News of the World story, but triumphed despite factions within the governing body calling for him to resign.
pi_60316720
quote:
Fake Alonso story triggers computer virus

If you receive an email with a link to a video claiming to show a fiery car crash involving Fernando Alonso, don’t open it: delete it immediately and go about your business.

Of course, Alonso was never involved in the crash, which supposedly took place in the Spanish city of Bilbao. The spam email is an electronic trojan horse: if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames, instead a malware virus will be installed on your PC (smug twat alert: we use Macs at Grid Crasher, so it’s not a problem) - and that sounds like a very bad thing that even Bill Gates couldn’t fix.

If you want to know more geeky details about the virus, check out The Register’s report on the (non) story.
Calm down, please!
pi_60318723
quote:
if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames,
Lekker dan. Ik had er al op geklikt juist omdat ik dat hoopte te zien
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:56:37 #209
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60321237
Youtube is echt geweldig voor filmpjes van F1 ja van andere filmpjes ook maar echt alles van de F1 staat erop.

vanaf de crash van Senna tot de meeste geniale inhaalactie ooit van Hakkinen vs. Schumacher
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60325015
Uitslag derde testdag Circuito Permanente de Jerez;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1. Mark Webber              Red Bull-Renault      1:19.176      85
 2. Nelson Piquet            Renault               1:19.334      95
 3. Kimi Raikkonen           Ferrari               1:19.434      84
 4. Vitantonio Liuzzi        Force India-Ferrari   1:19.544      86
 5. Pedro de la Rosa         McLaren-Mercedes      1:19.850      39
 6. Sebastien Bourdais       Toro Rosso-Ferrari    1:20.029      77
 7. Kazuki Nakajima          Williams-Toyota       1:20.097      88
 8. Tim Glock                Toyota                1:20.421      78
 9. Rubens Barrichello       Honda                 1:20.614      68
10. Nick Heidfeld            BMW Sauber            1:20.896      97
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:39:50 #211
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60325609
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Ze hebben inderdaad meer ruimte om uit te wijken, maar nog zie je ze zelden op elkaar knallen. 'Vroeger' gebeurde dat zelfs nog op het rechte stuk, maar nu komen ze allemaal goed de eerste bocht door (en zoveel zie je er niet uitwijken)
The line is a dot to you!
pi_60325771
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.

Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
pi_60326212


En ze rijden ook op slicks in Jerez, gister geloof ik Vettel en vandaag BMW (die weer zonder die hoorntjes als hierboven rijden ).

Where facts are few, experts are many.
pi_60326455
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:52 schreef NED het volgende:
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.

Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
Ik vind het stommer om op 1 man te gaan fitten, terwijl er ook mooie races waren op Tilke circuits.. En dat ze niet meer zo snel op elkaar klappen is volgens mij meer door de luchtstromingen van auto's en dat je nu amper nog bij elkaar kan komen cq. blijven zonder er in je eentje af te knallen Met GP2 zie je bv. hele andere races, op dezelfde circuits..

Maarja, zoals Suzuka komen we ze niet meer tegen denk ik En nu ik net wat lees over Hugenholtz, lees ik ook dat Zandvoort ontstaan is omdat de duitsers er in WW2 een parade terrein wouden neergooien!
quote:
Although often credited with designing the Zandvoort circuit as well, this track apparently was not specifcially designed but more or less "fell into place" in 1948, originally planned as a "Parade ground" by the Germans in WWII.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
Where facts are few, experts are many.
pi_60328975
quote:
FIA begins random engine checks

The FIA has begun its annual routine random checks on all Formula One engines, with Mercedes-Benz the first manufacturer whose power unit will be examined.

Formula One's current regulations feature an engine freeze, which prevents manufacturers from making technical changes over the course of the season from the specification that is lodged with the FIA at the beginning of the year.

Part of the FIA's regulatory activities includes it conducting a random test on the engines of each of the six manufacturers, to check no modifications have been made.

That process began after Hockenheim, with Lewis Hamilton's engine being the first to be sealed by the FIA so its checks can be conducted. Inspection of other manufacturers' engines will take place over the remainder of the season.

Autosport.com understand that the engine checking process has begun a little later than normal this year because the FIA has introduced some more stringent testing apparatus into the procedure.
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
pi_60329076
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:48 schreef Trystar het volgende:
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
Where facts are few, experts are many.
pi_60331289
quote:
1948 ?? WWII ??
Calm down, please!
pi_60331486
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:26 schreef Googolplexian het volgende:
1948 ?? WWII ??
Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:17:14 #219
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60332084
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:36 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp is ergens voor 1945 door Duitsers een parade-plek geplanned en 3 jaar na de oorlog dachten wij van "Goh, die Duitsers waren zo gek nog niet als je zo hun plannen bekijkt. Laten we hier maar eens een baan aanleggen voor hoge-snelheids parades."

Ik zie echt -maar dan ook echt- het verband niet.
Calm down, please!
pi_60335413
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
Het was ook ontzettend stom om te spieken bij Ferrari.. Toch hebben ze het gedaan.. Het was ook niet toegestaan een dubbele tank te hebben.. toch hebben teams die gehad. Flexwings mogen ook niet.. wie had ze toen niet? TC was tot vorig jaar toegestaan omdat daarvoor iedereen het toch had ook al was het verboden, was alleen een spelletje wie kon het het beste verbergen.

Het blijft toch een spelletje van waar is de grens en kan ik er net wel of net niet over heen gaan.
pi_60336100
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef Googolplexian het volgende:
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp...
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:16:15 #222
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60336159
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:12 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
Da's dan ook weer helemaal waar
Calm down, please!
pi_60336301
als ik het me goed herinner (even geen tijd om het op te zoeken) wilde Hugenholtz gewoon een circuit, en heeft 'ie toestemming van de Duitsers losgepeuterd door te zeggen dat ze er mooie parades konden geven.
pi_60336506
ok, kon het toch niet laten even op te zoeken:
van www.cpz.nl:
quote:
It was based on a road cut through the dunes by the Wehrmacht in World War II. The Germans used the road to connect their shore batteries.
en van http://nl.wikipedia.org/wiki/Circuit_Park_Zandvoort:
quote:
De eerste plannen voor een circuit in Zandvoort stammen uit 1930. Het duurde tot 3 juni 1939 toen voor het eerste een autorace werd gereden op een stratencircuit van Zandvoort. Deze race ging onder meer over de Van Lennepweg, die nu nog een van de belangrijkste toevoerwegen is naar het huidige circuit.

Hoewel de Tweede Wereldoorlog uitbrak bracht het grote succes van die races de Zandvoortse burgemeester er toe om plannen te ontwikkelen voor een circuit. Het verhaal gaat dat de burgemeester van Zandvoort in een poging vrijstelling voor dwangarbeid te krijgen voor de bevolking van Zandvoort een overeenkomst sloot met de Duitse bezetter. De Duitsers mochten een brede, rechte weg dwars door Zandvoort aanleggen die na de oolog als paradeweg kon dienen. Later werd deze weg samen met enkele andere wegen door de Duitse bezetters gebruikt om de kustverdedigingswerken te bereiken. Na de oorlog werden enkele van deze wegen verbreed en samengevoegd. Met advies van Sammy Davis, winnaar van de 24 uur van Le Mans uit 1927, werd een racecircuit ontwikkeld.
pi_60336628
en ik bedenk me net waar ik toch het verhaal over de geschiedenis van Zandvoort oorspronkelijk gehoord en/of gelezen had! In een geweldig artikel hier op FOK! zelf, geschreven door onze eigen historicus Ziggyziggyziggy:
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/27860
pi_60336960
Prachtig, ff lezen
Where facts are few, experts are many.
pi_60345478
quote:
Ferrari eveneens in actie met haaienvin

Ook Ferrari is aan het testen met een zogenaamde haaienvin op de motorkap. Het onderdeel werd begin dit jaar geïntroduceerd door Red Bull Racing en is sindsdien door een groot aantal teams overgenomen. Felipe Massa is vrijdagmiddag het circuit van Jerez de la Frontera opgegaan met de speciale 'engine cover'.

Honda-coureur Rubens Barrichello probeerde de 'anvil wing', zoals de aërodynamische vinding ook wel wordt genoemd, donderdag voor het eerst uit. De teams van McLaren en Toyota onderzochten de werking van de haaienvin tijdens de vorige test, maar hebben er nog niet mee geracet. Scuderia Toro Rosso, Renault en Force India racen al wel met deze vin op de auto.

pi_60346888
Uitslag vierde en laatste testdag Circuito Permanente de Jerez;

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:18.385  116
 2.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:18.746  113
 3.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:19.494   93
 4.  Grosjean      Renault              (B)  1:19.561   90
 5.  Massa         Ferrari              (B)  1:19.611   92
 6.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:19.724  100
 7.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:19.915   99
 8.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:19.965   72
 9.  Button        Honda                (B)  1:20.532   98
10.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:20.878   90
pi_60348535
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:00 schreef Trystar het volgende:

[..]
Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
pi_60349951
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:14 schreef NED het volgende:

[..]

Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
pi_60350035
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef Giem het volgende:

[..]

Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
pi_60351218
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 juli 2008 @ 01:06:43 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60354458
Over enkele dagen zal er van mijn hand een overzicht van het circuit van Valencia verschijnen, zoals dat bijna een week geleden te zien was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60357289
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.

En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:49:08 #235
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60357369
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:42 schreef NED het volgende:

[..]

Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.

En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste
En dan hebben we A1GP auto's


Ferrari A1GP

http://www.a1gp.com/News/NewsArticle.aspx?newsId=41782
quote:
The new A1GP Powered by Ferrari car is designed to the highest standards with the aim of providing a high-performance single-seater to A1GP’s core values of exciting racing on a level playing field.

Despite its youth, A1GP has already cemented its position in the upper echelons of international motorsport by signing a six-year deal with legendary Italian sportscar name Ferrari to manufacture and supply all A1GP engines and consult on the design and manufacture of all A1GP chassis from this season. While commercially the series is going from strength to strength, it is the fiercely competitive on track action that is pulling in the crowds as A1GP tours the globe.
The chassis is based on the design of the highly successful F2004 chassis, incorporating A1GP’s core values to deliver close racing among a competitive field where overtaking is an essential part of the entertainment.
4500 cc V8, 600 bhp + boost
Calm down, please!
pi_60357549
Op de website staat een filmpje, en het klinkt niet als 600bhp Desondanks stukken beter dan wat het was natuurlijk..
Where facts are few, experts are many.
pi_60357991
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Giem het volgende:

[..]

En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
Nope, de auto's gaan weer wat meer lijken op die uit 2000.
pi_60358350
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..

Die kale auto's zijn zo 1999...
pi_60358616
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:55 schreef Giem het volgende:
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..

Die kale auto's zijn zo 1999...
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
pi_60359284
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
Ja de motor ontwikkeling staat stil, dus gaan ze zich helemaal op de airodinamica richten. Als je ook dat nog verbied, dan krijg je een A1GP, maar niet met een standaard auto.. maar elk team een eigen dure..
pi_60360006
Ze moeten ook gewoon de motoren weer "los" gooien zegmaar.

Dat is wel de meest belachelijke regel die ze hebben.
Je hebt het over de absolute top van autosport, en die mogen geen verbeteringen/vernieuwingen aanbrengen

Ik zeg gooi los die handel en fuck het milieu!!!!
pi_60360131
Offtopic:

Ik vind eik dat Button eruit moet en dan Michael Ammermüller erbij moet komen ofzo.

Dan heb je tenminste nog wat spectakel op de baan
pi_60361717
Nou dat kan je wel zeggen. Ik snap niet waarom die gozer een bril draagt, want met of zonder.. hij is zo blind als een kip
Where facts are few, experts are many.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:06:40 #244
798 voyeur
bemoeit zich
pi_60381974
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
quote:
McLaren's four-paddle steering wheel for traction:

McLaren's steering wheel features four paddle levers rather than the usual two. The upper two are conventional gear-change paddles, one for upshifting, one for down. The lower two allow different engine torque settings to be chosen. Using two fingers at the same time allows the car always to have the most favourable engine torque setting for each gear, thus giving the driver a tool for limiting wheelspin out of slow corners without then suffering a reduction in power in the higher gears, where wheelspin is not an issue. The rules stipulate that any change in torque settings cannot be triggered by the same driver input as a gear change. Having two separate levers gets around that rule, while still allowing the change of gear and torque setting to take place simultaneously. This is part of McLaren's current performance superiority over Ferrari.
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Here we are now, entertain us.
pi_60382982
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]

Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Was al eerder gepost
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ( )
pi_60384858
Was?
Where facts are few, experts are many.
pi_60385057
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:03 schreef Atreidez het volgende:
Was?
Een Ferrari fan zet daar geen is neer
  maandag 28 juli 2008 @ 00:39:35 #248
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_60388095
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef Trystar het volgende:

[..]

Was al eerder gepost
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ( )
Nou was het merendeel van het veld oppermachtig voor Ferrari in de regen.
Ze hadden gewoon hun zooi niet goed voor elkaar.
Ferrari is altijd al iets minder in de regen, vooral de laatste seizoenen.

DUS : Googol doet een extra regendansje.
Calm down, please!
pi_60389945
Zoiezo een regendansje.. Een race op de hungaroring in droog, the horror De echte race is ws. zaterdag.
Where facts are few, experts are many.
pi_60391702
quote:
Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]

Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
En die paddles hadden ze dus blijkbaar al in Australië.



Dus zo nieuw is het systeem niet. En Ferrari zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars hebben. Al werkt het bij McLaren op het moment blijkbaar beter.

-Edit-

Dus je kan ook afvragen of die paddles überhaupt wel voor engine torque settings zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door ElmarO op 28-07-2008 11:01:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')