Hahaquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:41 schreef Dos37 het volgende:
Heidfeld weet tenminst hoe je dat wel doet
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:
Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
Dat was de verkeerde kleur roodquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tegen Raikkonen oprijden is dan veeel leuker man
Iets met Herman die alle banen "veilig" maakt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef kepler het volgende:
ik zit trouwens een beetje youtube filmpjes te kijken:
Je ziet dat er 'vroeger' veel crashes waren vlak na de start, maar de laatste jaren komt dit bijna niet meer voor... Zijn de coureurs zo voorzichtig geworden of heeft het een andere reden
quote:Mosley wins privacy lawsuit
By Jonathan Noble Thursday, July 24th 2008, 09:04 GMT
FIA president Max Mosley has won his privacy action against the News of the World, being awarded £60,000 in damages.
The judgment was delivered on Thursday morning after Mosley took legal action against the British tabloid newspaper for its allegations about his sex life.
The News of the World ran a story earlier this year revealing that Mosley was involved in an orgy with prostitutes, which it claimed had Nazi overtones.
Mosley strongly denied those claims and took legal action against the News of the World over a breach of privacy. He sought 'exemplary' damages over the story.
The News of the World's case collapsed when the prostitute who filmed the events and sold her story to the paper did not testify in court.
Mosley faced a vote of confidence in his leadership of the FIA in the wake of the News of the World story, but triumphed despite factions within the governing body calling for him to resign.
quote:Fake Alonso story triggers computer virus
If you receive an email with a link to a video claiming to show a fiery car crash involving Fernando Alonso, don’t open it: delete it immediately and go about your business.
Of course, Alonso was never involved in the crash, which supposedly took place in the Spanish city of Bilbao. The spam email is an electronic trojan horse: if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames, instead a malware virus will be installed on your PC (smug twat alert: we use Macs at Grid Crasher, so it’s not a problem) - and that sounds like a very bad thing that even Bill Gates couldn’t fix.
If you want to know more geeky details about the virus, check out The Register’s report on the (non) story.
Lekker dan. Ik had er al op geklikt juist omdat ik dat hoopte te zienquote:if you click on the video link hoping to see Nando go up in flames,
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. Nelson Piquet Renault 1:19.334 95 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1:19.434 84 4. Vitantonio Liuzzi Force India-Ferrari 1:19.544 86 5. Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:19.850 39 6. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:20.029 77 7. Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:20.097 88 8. Tim Glock Toyota 1:20.421 78 9. Rubens Barrichello Honda 1:20.614 68 10. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:20.896 97 |
Ze hebben inderdaad meer ruimte om uit te wijken, maar nog zie je ze zelden op elkaar knallen. 'Vroeger' gebeurde dat zelfs nog op het rechte stuk, maar nu komen ze allemaal goed de eerste bocht door (en zoveel zie je er niet uitwijken)quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bijna elke baan heeft aan het eind van het rechte stuk (lees "na start/finish) tegenwoordig een lap uitloop-asfalt. Als het effe te krap wordt gaat iedereen daar rijden terwijl dat vroeger einde race betekende.
Ik vind het stommer om op 1 man te gaan fitten, terwijl er ook mooie races waren op Tilke circuits.. En dat ze niet meer zo snel op elkaar klappen is volgens mij meer door de luchtstromingen van auto's en dat je nu amper nog bij elkaar kan komen cq. blijven zonder er in je eentje af te knallenquote:Op donderdag 24 juli 2008 18:52 schreef NED het volgende:
En dat is gewoon de schuld van die stomme Tilke.
Die hufter zouden ze een nekschot moeten geven
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtzquote:Although often credited with designing the Zandvoort circuit as well, this track apparently was not specifcially designed but more or less "fell into place" in 1948, originally planned as a "Parade ground" by the Germans in WWII.
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)quote:FIA begins random engine checks
The FIA has begun its annual routine random checks on all Formula One engines, with Mercedes-Benz the first manufacturer whose power unit will be examined.
Formula One's current regulations feature an engine freeze, which prevents manufacturers from making technical changes over the course of the season from the specification that is lodged with the FIA at the beginning of the year.
Part of the FIA's regulatory activities includes it conducting a random test on the engines of each of the six manufacturers, to check no modifications have been made.
That process began after Hockenheim, with Lewis Hamilton's engine being the first to be sealed by the FIA so its checks can be conducted. Inspection of other manufacturers' engines will take place over the remainder of the season.
Autosport.com understand that the engine checking process has begun a little later than normal this year because the FIA has introduced some more stringent testing apparatus into the procedure.
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet magquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:48 schreef Trystar het volgende:
Ik ben benieuwd of ze iets vinden. Maar laten ze die van Hamilton maar goed onderzoeken. (ivm dat verhaal over dat speciale schakelen etc.)
1948 ?? WWII ??quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:40 schreef Atreidez het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hugenholtz
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp is ergens voor 1945 door Duitsers een parade-plek geplanned en 3 jaar na de oorlog dachten wij van "Goh, die Duitsers waren zo gek nog niet als je zo hun plannen bekijkt. Laten we hier maar eens een baan aanleggen voor hoge-snelheids parades."quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:36 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, weet je nog, die oorlog enzo 3 jaar ervoor.
Het was ook ontzettend stom om te spieken bij Ferrari.. Toch hebben ze het gedaan.. Het was ook niet toegestaan een dubbele tank te hebben.. toch hebben teams die gehad. Flexwings mogen ook niet.. wie had ze toen niet? TC was tot vorig jaar toegestaan omdat daarvoor iedereen het toch had ook al was het verboden, was alleen een spelletje wie kon het het beste verbergen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dat staat los van de motorunit zelf. Zou wel ontzettend stom zijn als ze aan de motor hebben geknutseld terwijl dat niet mag
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef Googolplexian het volgende:
Ja, dus als ik het uit jouw verhaal begrijp...
Da's dan ook weer helemaal waarquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik link alleen uit een wiki, tis niet mijn verhaal.
en van http://nl.wikipedia.org/wiki/Circuit_Park_Zandvoort:quote:It was based on a road cut through the dunes by the Wehrmacht in World War II. The Germans used the road to connect their shore batteries.
quote:De eerste plannen voor een circuit in Zandvoort stammen uit 1930. Het duurde tot 3 juni 1939 toen voor het eerste een autorace werd gereden op een stratencircuit van Zandvoort. Deze race ging onder meer over de Van Lennepweg, die nu nog een van de belangrijkste toevoerwegen is naar het huidige circuit.
Hoewel de Tweede Wereldoorlog uitbrak bracht het grote succes van die races de Zandvoortse burgemeester er toe om plannen te ontwikkelen voor een circuit. Het verhaal gaat dat de burgemeester van Zandvoort in een poging vrijstelling voor dwangarbeid te krijgen voor de bevolking van Zandvoort een overeenkomst sloot met de Duitse bezetter. De Duitsers mochten een brede, rechte weg dwars door Zandvoort aanleggen die na de oolog als paradeweg kon dienen. Later werd deze weg samen met enkele andere wegen door de Duitse bezetters gebruikt om de kustverdedigingswerken te bereiken. Na de oorlog werden enkele van deze wegen verbreed en samengevoegd. Met advies van Sammy Davis, winnaar van de 24 uur van Le Mans uit 1927, werd een racecircuit ontwikkeld.
quote:Ferrari eveneens in actie met haaienvin
Ook Ferrari is aan het testen met een zogenaamde haaienvin op de motorkap. Het onderdeel werd begin dit jaar geïntroduceerd door Red Bull Racing en is sindsdien door een groot aantal teams overgenomen. Felipe Massa is vrijdagmiddag het circuit van Jerez de la Frontera opgegaan met de speciale 'engine cover'.
Honda-coureur Rubens Barrichello probeerde de 'anvil wing', zoals de aërodynamische vinding ook wel wordt genoemd, donderdag voor het eerst uit. De teams van McLaren en Toyota onderzochten de werking van de haaienvin tijdens de vorige test, maar hebben er nog niet mee geracet. Scuderia Toro Rosso, Renault en Force India racen al wel met deze vin op de auto.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:18.746 113 3. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:19.494 93 4. Grosjean Renault (B) 1:19.561 90 5. Massa Ferrari (B) 1:19.611 92 6. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:19.724 100 7. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:19.915 99 8. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:19.965 72 9. Button Honda (B) 1:20.532 98 10. Kobayashi Toyota (B) 1:20.878 90 |
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:14 schreef NED het volgende:
[..]
Gelukkig is die rotzooi vanaf volgend jaar voorlopig verleden tijd
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:24 schreef Giem het volgende:
[..]
Die vinnen bedoel je? sinds wanneer dan?
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
Volgens mij ook ja.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe reglement daarvoor. En voor zover ik weer valt die achterlijke vin daar ook onder.
En dan hebben we A1GP auto'squote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:42 schreef NED het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja.
Al die olifantenoren en vinnen en schoorstenen zijn er voor zover ik weet volgend jaar neit meer bij.
En gelukkig maar ook, want ik vind het foeilelijk.
En de slicks weer terug. Dat vind ik nog het mooiste![]()
![]()
4500 cc V8, 600 bhp + boostquote:The new A1GP Powered by Ferrari car is designed to the highest standards with the aim of providing a high-performance single-seater to A1GP’s core values of exciting racing on a level playing field.
Despite its youth, A1GP has already cemented its position in the upper echelons of international motorsport by signing a six-year deal with legendary Italian sportscar name Ferrari to manufacture and supply all A1GP engines and consult on the design and manufacture of all A1GP chassis from this season. While commercially the series is going from strength to strength, it is the fiercely competitive on track action that is pulling in the crowds as A1GP tours the globe.
The chassis is based on the design of the highly successful F2004 chassis, incorporating A1GP’s core values to deliver close racing among a competitive field where overtaking is an essential part of the entertainment.
Nope, de auto's gaan weer wat meer lijken op die uit 2000.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:26 schreef Giem het volgende:
[..]
En gaat die achterlijke dubbele achtervleugel nog door dan?
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:55 schreef Giem het volgende:
Ik vind die vleugels wel mooi om te zien. Elk team weet op zijn eigen manier ergens winst te halen en dat is mooi om te zien..
Die kale auto's zijn zo 1999...
Ja de motor ontwikkeling staat stil, dus gaan ze zich helemaal op de airodinamica richten. Als je ook dat nog verbied, dan krijg je een A1GP, maar niet met een standaard auto.. maar elk team een eigen dure..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:16 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, het is mooi om te zien wat welk team nu weer vind om snelheid te winnen.
Zoals bv het team van Ferrari met het gat in de neus, is die vanaf 2009 ook verboden?
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.quote:McLaren's four-paddle steering wheel for traction:
McLaren's steering wheel features four paddle levers rather than the usual two. The upper two are conventional gear-change paddles, one for upshifting, one for down. The lower two allow different engine torque settings to be chosen. Using two fingers at the same time allows the car always to have the most favourable engine torque setting for each gear, thus giving the driver a tool for limiting wheelspin out of slow corners without then suffering a reduction in power in the higher gears, where wheelspin is not an issue. The rules stipulate that any change in torque settings cannot be triggered by the same driver input as a gear change. Having two separate levers gets around that rule, while still allowing the change of gear and torque setting to take place simultaneously. This is part of McLaren's current performance superiority over Ferrari.
Was al eerder gepostquote:Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Nou was het merendeel van het veld oppermachtig voor Ferrari in de regen.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef Trystar het volgende:
[..]
Was al eerder gepost![]()
Maar idd hier door was McLaren oppermachrig ()
En die paddles hadden ze dus blijkbaar al in Australië.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:06 schreef voyeur het volgende:
Eindelijk een verklaring voor Hamilton's wederopstand. Zoals hij in de regen reed kon ik niet geloven en nu lees ik dit:
[..]
Vandaar dat strakke rijden in de regen en die extreem snellle trage bochten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |