Ja bij wijze van hequote:Op donderdag 20 maart 2008 23:44 schreef Zyggie het volgende:
100 keer opdrukken klinkt een beetje veel.
Dat heb je heel goed gelezenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Het lukt je niet om zelfs maar 1 keer op te drukken, terwijl je de makkelijkste variant probeert?
Gewoon bankdrukken, of als je bij een pussygym met alleen maar apparaten traint: check press, pec deck fly, dat soort shizzle.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Kan ik bij de sportschool een speciaal traingsprogramma volgen? Dat ik bepaalde spieren even extra ga trainen ofzo?
Omdat ik dan harder kan slaan e.d.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef OldJeller het volgende:
Waarom wil je opdrukken?
Vrouwen dienen alleen de loopband, fiets, stairmaster en dergelijke dingen te gebruiken. Eventueel gewichten mits onder de 1 kilogram en niet teveel herhalingen.
Als vrouw moet je je zachtheid en ronde vormen wel waarborgen, vierkant en hard is iets enkel voor mannen (en lelijkerds).
Ik heb eens een poging tot bankdrukken gedaan en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoogquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Gewoon bankdrukken, of als je bij een pussygym met alleen maar apparaten traint: check press, pec deck fly, dat soort shizzle.
biceps of triceps? of beide?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef SlimShady het volgende:
het zijn je bovenarmen die je moet trainen.
Whehe bizar. Nou ja, dan begin je toch een stapje lager? Op je handen en knieen gaan zitten, en dan langzaam (!) opdrukken met je armen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed gelezen![]()
![]()
ja maar zo doe ik het altijd al en dat lukt dus nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Whehe bizar. Nou ja, dan begin je toch een stapje lager? Op je handen en knieen gaan zitten, en dan langzaam (!) opdrukken met je armen.
Word je gepest?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Omdat ik dan harder kan slaan e.d.
Dan vind je het toch niet gek dat je ook voor geen meter kunt opdrukkenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoog
Als je sterker wilt worden moet je natuurlijk niet 'eens een poging doen' maar gedurende minstens 2 maanden minstens 1 en liever 2x per week bankdrukkenquote:Ik heb eens een poging tot bankdrukken gedaan en 5 kilo kreeg ik niet eens omhoog
Ik doe aan muay thai maar dat gaat niet zo goed als je geen kracht hebt in je armenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Word je gepest?
Geweld is niet de oplossing.
oké, pak een set (lichte) dumbells en train je biceps een enige tijd. Als je dat genoeg hebt gedaan kan je wel wat push ups doen.
Gebruik je bij opdrukken niet juist je triceps?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Word je gepest?
Geweld is niet de oplossing.
oké, pak een set (lichte) dumbells en train je biceps een enige tijd. Als je dat genoeg hebt gedaan kan je wel wat push ups doen.
Het was omdat een paar jongens vroegen of ik dat kon en ik wou het wel eens proberen. Maar ging dus niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dan vind je het toch niet gek dat je ook voor geen meter kunt opdrukken
[..]
Als je sterker wilt worden moet je natuurlijk niet 'eens een poging doen' maar gedurende minstens 2 maanden minstens 1 en liever 2x per week bankdrukken
Whehe. Nou ja, nog een stapje lager kan ook. Ga een meter van de muur af staan met je handen op de muur. Breng langzaam je neus tegen de muur aan en duw jezelf dan weer langzaam terug.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ja maar zo doe ik het altijd al en dat lukt dus niet
quote:Het beste is denk ik om op de grond te gaan liggen op je rug en de halters boven je borst naar boven te drukken. Dus eigenlijk pushups doen alleen dan het haltergewicht gebruiken ipv het gewicht van je lichaam, zo kan je lekker licht beginnen. Als je dit in setjes doet om de dag een paar weken lang, kan je daarna met echte pushups beginnen.
Spieren wennen behoorlijk snel aan oefeningen en worden snel sterker, en 10-20 pushups kunnen doen is in redelijk korte termijn haalbaar denk ik
quote:Veel is al gezegd maar opdrukken kan ook tegen een muur is nog lichter dan op de knieen. Ga een halve meter voor een muur staan en laat je voorover gaan tot je handen vlak de muur raken druk jezelf terug en weer voorover. Elke week een stukje schuiner want zwaarder. Extra zwaar is de plyometrische methode; druk zo hard af van de muur dat je los van de muur komt bijna weer rechtop en terug valt, loskomen en terugvallen moet allemaal rustig en met controlle gebeuren. Deze manier kan alleen als je al vrij schuin staat anders val je natuurlijk achterover. De krachtsexplosie van het afzetten en het opvangen van de klap zorgen voor extra kracht (nooit doen bij blesures!) Mischien een tip voor als de knie push up ook wat zwaar is. Experimenteer ook eens met hoe wijd je je handen van elkaar houdt, zo train je binnen kant borst smal en buitenkant juis heel breed. O ja vingers moeten omhoog en op de grond recht naar voren behalve bij extreem smal dan maak je een driehoek van duimen en wijsvingers. Is belangrijk om druk op polsen binnen de perken te houden. Extreem smal is op de grond voor een beginner veel te zwaar, doe daar echt eerst de muur.
muay thai, een meisje.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik doe aan muay thai maar dat gaat niet zo goed als je geen kracht hebt in je armen
ik heb dumbells van 0.5 kg. of is dat te zwaar![]()
biceps is zo voor je uit met gewichten en omhoog brengen?
Ook, maar minder. Tricips gebruik je vooral als je met je handen achter je op een bankje zit en je dan opdrukt in zittende houding.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Gebruik je bij opdrukken niet juist je triceps?
a strong hold and a wicked knee should do the trickquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
nou het stelt niet zo veel voor aangezien ik nog geen deuk in een pakje boter sla
Doe je het omdat je het leuk vindt of omdat je jezelf graag wilt verdedigen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik zit bij een vechtsport sportschool, dus zonder aparaten e.d.
Ben al weken thuis gekomen onder de blauwe plekken, begint eindelijk wat minder te wordenDus ja incasseren kan ik wel.. Maar nu wil ik GOED worden.
daarom bestaat er zo iets als training eh. dat ik het nu niet kan wil niet zeggen dat ik niet goed kan wordenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:27 schreef OldJeller het volgende:
oké........................
Als man begrijp ik het, maar voor een vrouw.. emancipatie?
Je hebt in elk geval genoeg tips voor je push ups denk ik.
oh. Misschien kan je incasseren, maar aangezien je weinig tot geen massa hebt en jezelf nog niet eens kan opdrukken slaat iemand met gemak door je dekking heen.
Compleet vechter: snelheid, techniek, ook enige kracht... niet alleen voor het offensief, maar zeker voor het defensief.
Succes.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan me sinds een paar maanden voor het eerst in m'n leven opdrukken. Niet geheel toevallig ben ik ook net iets langer dan een paar maanden mijn armspieren aan het trainen. En nu kan ik mooi hier posten om u deelgenoot te maken van deze persoonlijke overwinning.
Ja, ik heb werkelijk geen idee wat het geheim of de truc is, en ik ben ook nooit gaan trainen met het idee 'dan kan ik me ooit opdrukken' (wat ook nogal een raar DOEL is, maar natuurlijk wel een zinnig MIDDEL, en een overwinning op mezelf). Het enige advies dat ik kan geven is gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]Het bewijs dat het mogelijk is
![]()
Ga jij eens even een anatomie boek openslaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
muay thai, een meisje.Meisjes dienen niet te vechten en dus beschadigd te worden.
Nee, hoe zwaarder hoe beter. Maar wel dat je ze daadwerkelijk kan gebruiken, niet dat je enorm trilt en bijna omvalt.
[..]
Ook, maar minder. Tricips gebruik je vooral als je met je handen achter je op een bankje zit en je dan opdrukt in zittende houding.
oh, I detect fail on my behalf.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 01:58 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ga jij eens even een anatomie boek openslaan.Biceps: buigspier Triceps: Strekspier. Wat doe je met opdrukken? ---> juist: strekken. Biceps hebben hooguit een stabiliserende functie bij opdrukken.
Naast je triceps gebruik je je pecs (borstspier) en voorste schouderkoppen (als hoofdspieren). Nu je weet welke spieren je moet trainen kun je aan de slag. Ik kan wel wat oefeningetjes dumpen hier, als je wilt.
Maar of je van opdrukken daadwerkelijk harder gaat slaan........ Ik zou vooral oefenen op een bokszak o.i.d. Je wordt namelijk beter in hetgeen je traint!
Volgens mij kunnen die niks aan want ze zijn slecht 6 cm breed en 2.5 cm hoog en aan alle kanten voel ik bot ipv spierquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
oh, I detect fail on my behalf.
Maar als je langzaam opdrukt, dus je je langzaam laat zakken gebruik je wel degelijk je biceps.
Als je naar voren kijkt ook je buikspieren.
En voor harder slaan moet je ook zorgen dat je polsen wat aankunnen en beter inderdaad met een bokszak oefenen.
Nerd.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:43 schreef mercurial3 het volgende:
rofl, kan 50keer opdrukken 8er elkaar.
Bullshit. Een vrouw kan nooit zonder hormonen te slikken echt bulky worden. Krachttraining is juist goed, ook voor de vrouw. Ontopic: Als je op de sportschool zit zoek naar dit apparaat:quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef OldJeller het volgende:
Waarom wil je opdrukken?
Vrouwen dienen alleen de loopband, fiets, stairmaster en dergelijke dingen te gebruiken. Eventueel gewichten mits onder de 1 kilogram en niet teveel herhalingen.
Als vrouw moet je je zachtheid en ronde vormen wel waarborgen, vierkant en hard is iets enkel voor mannen (en lelijkerds).
Ja dat verbaasde de fitness instructrice dus ook. Ik ben 'gezegend' met snelle spierontwikkeling/opbouw (of hoe je het ook noemt). Na 2 of 3 maanden 3 keer per week fitnessen ben ik dus 2 maten groter/breder gegroeid. Mijn nek/schouderspieren (geen idee hoe dat ding heet, ik noem dat altijd 'kraag' ) zijn daar altijd een absurd voorbeeld van geweest, zag er altijd uit alsof ik serieus aan body building deed. Nu gelukkig niet meer zo erg. Maar daar tegenover staat dus dat mijn boobs ook snel een paar maatjes kleiner worden met fitnessen. En dat wil ik dus voorkomen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom zouden je tieten verdwijnen met fitnessenBij bodybuilden ofzo kan ik het me voorstellen, omdat je dan echt enorm gespierd wordt. Maar het lijkt me niet dat als een vrouw 3 keer per week gaat fitnessen, ze iets kwijtraakt van voren, toch?
Dat apparaat lijkt wel op een soort roeitrainer. Dan lijkt me dat roeien dus ook wonderen voor je kan doen als je beter/meer wilt kunnen opdrukken. Of niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:52 schreef RinkeNL het volgende:
[..]
Bullshit. Een vrouw kan nooit zonder hormonen te slikken echt bulky worden. Krachttraining is juist goed, ook voor de vrouw. Ontopic: Als je op de sportschool zit zoek naar dit apparaat:
[ afbeelding ]
Nouja, vrouwen hebben van zichzelf ook meer vet dan mannen dus als ze er bulky met nog vrouwelijke vormen zichtbaar willen zijn, moeten ze een ziek laag vetpercentage halen. Wat heel lastig is, waar je heel hard voor moet trainen. Vrouwen kunnen wel bulky worden dus (bodybuilder achtig niet, moeten ze hormonen voor nemen), maar moeten daar veel meer voor trainen dan mannen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:12 schreef Shakti het volgende:
[..]
Dat apparaat lijkt wel op een soort roeitrainer. Dan lijkt me dat roeien dus ook wonderen voor je kan doen als je beter/meer wilt kunnen opdrukken. Of niet?
Vrouwen kunnen wel tot op zekere hoogte 'bulky' worden. Het ligt er maar aan wat jij onder bulky verstaat; extreem bodybuilding of nog vrouwelijke vormen zichtbaar?
Dat hebben de meeste mensenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen die niks aan want ze zijn slecht 6 cm breed en 2.5 cm hoog en aan alle kanten voel ik bot ipv spier
Wat ik dus zeg, je moet ziek hard trainen om er bulky uit te gaan zien, daar train jij by far niet hard genoeg voor aangezien je niet eens push-ups kan. Is niet negatief aangezien zo'n sixpack bij vrouwen toch lelijk is.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
o en ik heb al geen tietendus als ik wel zou kunnen opdrukken zijn ze dan helemaal weg
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:56 schreef T3rr0r het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zich geen enkele keer kan opdrukken eigenlijk
Het lukte wel, maar het deed pijn omdat ik gister al een uur lang heb lopen slaan en 10x 10 push ups heb proberen te doen. = spierpijn. M'n armen gaan ook altijd trillen halverwege de les als ik qua conditie nog wel 3 uur door kan gaan. Ja misschien is er ook wel iets mis maar wat moet ik dan doen, naar de dokter?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:43 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen hoor, maar als je staand leunend tegen een muur niet fatsoenlijk de opdrukbeweging kan maken is er toch echt iets mis. Onderontwikkelde spieren, oke, maar dit is echt flink onderontwikkeld.
Maar daar heb je natuurlijk weinig aan..... Probeer het gewoon tegen de muur, leun desnoods nog minder op de muur. En zoek idd dat apparaat van RinkeNL op. Dit is ook in te stellen op 5 kilo, dan moet het lukken.
Succes
Dat het zwaar gaat is niet erg.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ging vanochtend tegen de muur proberen en dat ging ook zwaar
Welnee joh, gewoon elke dag opdrukken tegen de muur. Binnen een paar weken zal dat al geen problemen meer geven. En dan naar het echte werkquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Het lukte wel, maar het deed pijn omdat ik gister al een uur lang heb lopen slaan en 10x 10 push ups heb proberen te doen. = spierpijn. M'n armen gaan ook altijd trillen halverwege de les als ik qua conditie nog wel 3 uur door kan gaan. Ja misschien is er ook wel iets mis maar wat moet ik dan doen, naar de dokter?
Bwehehe weet je zeker dat je geen humerusfractuur oid hebt?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik doe aan muay thai maar dat gaat niet zo goed als je geen kracht hebt in je armen
In ieder geval, als je beter/harder wil kunnen slaan moet je dát wel oefenen en niet alleen door op te drukken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen die niks aan want ze zijn slecht 6 cm breed en 2.5 cm hoog en aan alle kanten voel ik bot ipv spier
Ik heb het niet over bulky, dat is een nachtmerrie. Ik heb het over een blokjesbuik, gespierde(getrainde) armen/benen en een v-vorm(vrouwelijke wedstrijdzwemmers e.d.) ipv zachtheid, daar word ik al misselijk van.. laat staan bulky.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:52 schreef RinkeNL het volgende:
[..]
Bullshit. Een vrouw kan nooit zonder hormonen te slikken echt bulky worden. Krachttraining is juist goed, ook voor de vrouw.
Daar heb je een heel laag vetpercentage voor nodig, geen sterke spieren.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In ieder geval, als je beter/harder wil kunnen slaan moet je dát wel oefenen en niet alleen door op te drukken.
[..]
Ik heb het niet over bulky, dat is een nachtmerrie. Ik heb het over een blokjesbuik, gespierde(getrainde) armen/benen en een v-vorm(vrouwelijke wedstrijdzwemmers e.d.) ipv zachtheid, daar word ik al misselijk van.. laat staan bulky.
Ik quote mezelf maar even:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In ieder geval, als je beter/harder wil kunnen slaan moet je dát wel oefenen en niet alleen door op te drukken.
[..]
Ik heb het niet over bulky, dat is een nachtmerrie. Ik heb het over een blokjesbuik, gespierde(getrainde) armen/benen en een v-vorm(vrouwelijke wedstrijdzwemmers e.d.) ipv zachtheid, daar word ik al misselijk van.. laat staan bulky.
Und:quote:Nouja, vrouwen hebben van zichzelf ook meer vet dan mannen dus als ze er bulky met nog vrouwelijke vormen zichtbaar willen zijn, moeten ze een ziek laag vetpercentage halen. Wat heel lastig is, waar je heel hard voor moet trainen. Vrouwen kunnen wel bulky worden dus (bodybuilder achtig niet, moeten ze hormonen voor nemen), maar moeten daar veel meer voor trainen dan mannen.
Als een man al erg hard moet trainen om zo'n sixpack te krijgen, kan je je voorstellen wat een vrouw daarvoor moet doen. Daar heb je een perfect (en tievus zwaar) trainings- + voedingsschema voor nodig, wat veel kennis vergt om te maken. Krachttraining is dus helemaal niet erg om te doen vrouw zijnde, goed zelfs.quote:Wat ik dus zeg, je moet ziek hard trainen om er bulky uit te gaan zien, daar train jij by far niet hard genoeg voor aangezien je niet eens push-ups kan. Is niet negatief aangezien zo'n sixpack bij vrouwen toch lelijk is.
Draagt eraan bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Daar heb je een heel laag vetpercentage voor nodig, geen sterke spieren.
Ja, maar je kan gemakkelijk zacht blijven en toch aan krachttraining doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:08 schreef OldJeller het volgende:
Draagt eraan bij.
Maar dan moet je weer oppassen dat je niet te grote armen/benen etc krijgt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:38 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ja, maar je kan gemakkelijk zacht blijven en toch aan krachttraining doen.
Je moet sowieso niet te zwaar trainen, tenzij je echt wil bulken/bodybuilden. In het dagelijks leven heb je echter niks aan dat soort kracht omdat je inlevert op uithoudingsvermogen en lenigheid van je spieren. Als je dus thaibokst, zoals Principessa, moet je idd niet te zwaar gaan trainen wil je er profijt van hebben tijdens sparren etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:42 schreef OldJeller het volgende:
Maar dan moet je weer oppassen dat je niet te grote armen/benen etc krijgt.
Dus niet te zwaar.
Je moet op allereerste plaats inderdaad uithoudingsvermogen hebben, maar ook een behoorlijk getraind figuur, zodat je beter klappen op kan vangen als je ze toch krijgt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:44 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet te zwaar trainen, tenzij je echt wil bulken/bodybuilden. In het dagelijks leven heb je echter niks aan dat soort kracht omdat je inlevert op uithoudingsvermogen en lenigheid van je spieren. Als je dus thaibokst, zoals Principessa, moet je idd niet te zwaar gaan trainen wil je er profijt van hebben tijdens sparren etc.
Je kan prima zwaar trainen!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:44 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet te zwaar trainen, tenzij je echt wil bulken/bodybuilden. In het dagelijks leven heb je echter niks aan dat soort kracht omdat je inlevert op uithoudingsvermogen en lenigheid van je spieren. Als je dus thaibokst, zoals Principessa, moet je idd niet te zwaar gaan trainen wil je er profijt van hebben tijdens sparren etc.
Explosief trainen ga ik juist niet doen. Het is echt wel dat mijn spieren dan korter worden en dat ik dan inlever op het gebied van uithoudingsvermogen hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:50 schreef DjMark het volgende:
Je kan prima zwaar trainen!
Je moet alleen wel explosief trainen.
En opdrukken is sowieso al niet zwaar (ja voor haar op dit moment nog wel).
Lenigheid lever je niet in bij krachttraining. Zeker niet als je gewoon regelmatig blijft rekken en strekken.
Het verhaal van spieren die korter worden door krachttrainig is dan ook onzin.
Nee, ze verdwijnen niet en dat hoeft ook niet. Zie het als het verschil tussen een dikke en een dunne veer. Een dikke veer is sterker, maar kan minder ver uitgerekt worden en springt sneller dan een dunne veer. Verschil kan je ook goed zijn bij je biceps: des te meer het op een bal lijkt, des te korter de spiervezels.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:25 schreef DjMark het volgende:
Spieren die korter worden???
Oftewel er verdwijnen spiervezels/cellen??
Want dat moet als ze korter willen worden.
Complete onzin natuurlijk...
Inleveren op het gebied van spieruithouding dat kan inderdaad wel.
Maar dat heeft zoals je zelf al zegt meer te maken met het aantal herhalingen dat je doet, dan met het gebruikte gewicht.
En door exposief te trainen bouw je toch kracht op, maar behoud je je snelheid...
tssssk...kan bijna iedereen toch....dat hoef je echt niet te melden hier....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:43 schreef -Trinity- het volgende:
Ik kan nu zelfs op 1 arm opdrukken trouwens, oefening baart kunst
Bullshit. Je wilt opdrukken omdat je sneller en explosiever wilt stoten met je Muay Thai. Maar hoe ver ben je nu al? Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen op deze hele aardkloot bestaan die niet eens 1 keer kunnen opdrukken. Dan ben je gewoon zwak. Ik kan toch ook gewoon 1 keer een sit-up doen? Dat kan iedereen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil opdrukken omdat ik wil opdrukken. That's all.
TS doet oefeningetjes met dumbells van 0,5 kg. Dat is de explosiviteit van zeg een 2 Beaufort om het inzichtelijk te houdenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:29 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Bullshit. Je wilt opdrukken omdat je sneller en explosiever wilt stoten met je Muay Thai. Maar hoe ver ben je nu al? Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen op deze hele aardkloot bestaan die niet eens 1 keer kunnen opdrukken. Dan ben je gewoon zwak. Ik kan toch ook gewoon 1 keer een sit-up doen? Dat kan iedereen.
Ik zou best wel eens tegen je willen sparren, ook al ben ik een dwerg voor Nederlandse maatstaven.
hahaha, prachtig gewoon: HAP!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En echt heel leuk dat ik dan gewoon zwak ben. Echt bedankt voor je bijdrage. Jeetje. Alsof ik niet wist dat mijn arm spieren niet heel sterk waren. Bedankt voor je verhelderende bijdrage.
En nee, ik ben niet zwak. Dat zijn mijn armen. Ik weet zeker dat mijn buik meer klappen aan kan en dat ik meer sit ups kan doen dan jij. En hoger trappen. Maar daar gaat dit topic niet om.
Misschien heeft ze cup DD of hoger; dat scheelt wel wat kilo'squote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Probeer je het wel goed genoeg? Ik kan mij echt niet voorstellen dat je je niet op kan drukken. Hoeveel kilo kan je dan optillen met je armen?
Ik heb hier twee van 0.5 kg liggen. Ik heb nergens beweerd dat deze te zwaar zijn ik heb alleen gevraagd of deze zwaar genoeg zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS doet oefeningetjes met dumbells van 0,5 kg. Dat is de explosiviteit van zeg een 2 Beaufort om het inzichtelijk te houden
Een halve kilo is écht niet genoeg...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb hier twee van 0.5 kg liggen. Ik heb nergens beweerd dat deze te zwaar zijn ik heb alleen gevraagd of deze zwaar genoeg zijn.
ik vraag me serieus af hoe jij je boodschappen-tassen van de AH naar je huis/woning krijgt. Als ik boodschappen heb gedaan zit ik meestal meer dan 10 kilo bier en 1 kilo whisky naar huis te tillen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb hier twee van 0.5 kg liggen. Ik heb nergens beweerd dat deze te zwaar zijn ik heb alleen gevraagd of deze zwaar genoeg zijn.
Even serieus, die dingen zijn zó licht, daar heb je geen zak aan. Zelfs voor revalidatietraining oid zijn die dingen te licht. Ongetraind moet je makkelijk twee kilo aankunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik kan wel 10-20 kilo aan elke hand tillen dat gaat welquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:56 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
ik vraag me serieus af hoe jij je boodschappen-tassen van de AH naar je huis/woning krijgt. Als ik boodschappen heb gedaan zit ik meestal meer dan 10 kilo bier en 1 kilo whisky naar huis te tillen.
Geef voor mij eens aan wat 'goed pijn doen' is? Een lichte branding of dat het voelt dat je ledemaat eraf gaat vallen?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Even serieus, die dingen zijn zó licht, daar heb je geen zak aan. Zelfs voor revalidatietraining oid zijn die dingen te licht. Ongetraind moet je makkelijk twee kilo aankunnen.
Beste manier om uit te vinden wat je aankunt is gewoon een gewicht pakken. Als je bij de derde herhaling je uitgangsaantal (15 of 20) niet haalt, zit je goed. Het moet goed pijn doen.
Het moet branden. Ledemaat eraf vallen is overdreven, maar je moet wel echt moeite hebben je arm nog omhoog te krijgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:57 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Geef voor mij eens aan wat 'goed pijn doen' is? Een lichte branding of dat het voelt dat je ledemaat eraf gaat vallen?
Het moet geen pijn doen, het moet echter wel voelen dat je het traint.
Ik heb anders nog wel een oefening om je armspieren wat sterker te maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het opdrukken doet ook niet zo zeer pijn
naar beneden gaan gaat prima
vasthouden ook wel
maar als ik te laag ga val ik op m'n gezicht
of als ik omhoog probeer te gaan lukt dat eigenlijk nooit en val ik ook op m'n gezicht :
nee dat begint echt heel hard te branden en 9 vd 10x zak ik door m'n armen heenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:59 schreef LasTeR het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het dan je triceps zijn. Wat je kan doen om deze te trainen is een hoek van een laag tafelblad te pakken oid, en je dan laten zakken zeg maar.
Dus met je rug naar het tafelblad toe, handen op de rand en dan laten zakken. Lukt dat wel goed?
Bijzonder lastig in de supermarkt dunkt me. Zal je toch hulp moeten halen als je een pak suiker uit het onderste schap wilt pakken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS doet oefeningetjes met dumbells van 0,5 kg. Dat is de explosiviteit van zeg een 2 Beaufort om het inzichtelijk te houden [afbeelding]
Klinkt als de triceps. Overigens zou ik die niet specifiek trainen, maar meer puur op gehele arm/schouderregio.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
nee dat begint echt heel hard te branden en 9 vd 10x zak ik door m'n armen heen
(maar net zakte ik er niet doorheen het deed alleen wel veel pijn)
Tja, dat is wel herkenbaar, dat heb ik zelfs ook (na 50 keer opdrukkenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het opdrukken doet ook niet zo zeer pijn
naar beneden gaan gaat prima
vasthouden ook wel
maar als ik te laag ga val ik op m'n gezicht
of als ik omhoog probeer te gaan lukt dat eigenlijk nooit en val ik ook op m'n gezicht :
Wat denk jij als arts? Zou het een humerusfractuur zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bijzonder lastig in de supermarkt dunkt me. Zal je toch hulp moeten halen als je een pak suiker uit het onderste schap wilt pakken.
Wellicht een gecombineerde biceps-tricepsdeficiëntie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat denk jij als arts? Zou het een humerusfractuur zijn?
Nou nog even 10 x tegen de muur proberenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:04 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Tja, dat is wel herkenbaar, dat heb ik zelfs ook (na 50 keer opdrukken). Dat heeft niets met spieren te maken volgens mij, maar meer met je wilskracht en discipline om de oefening vol te houden. Gewoon doorzetten zou ik zeggen. Denk aan iets negatiefs. Bij mij helpt de gedachte dat ik heel mn leven maagd zal blijven en dat vrouwen mij niet willen, daardoor voel ik de woede in me groeien en dat motiveert me om optimaal te presteren voor sport en studie.
jezuschristus, je vader is dan echt een vetzak.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ben niet slap. Ik kan alleen niet opdrukken.
Ja boodschappen tassen kan ik tillen
ja m'n vader van 100 kilo kan ik optillen
ja grindtegels kan ik optillen
maar opdrukken dus niet. en daar gaat dit topic over.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wellicht een gecombineerde biceps-tricepsdeficiëntie.
Welke oefening bedoel je?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:10 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Hoevaak doe je die dumbells van 0.5 KG tot je zuur bent?
Alleen jammer dat je meestal vanuit je benen tilt, met je armen tillen is iets heel anders.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dumpels naast je laten hangen en dan ellebogen buigen zodat dumbels bij je schouder/kin komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Welke oefening bedoel je?
Geduld... Je moet niet meteen resultaat verwachten. Gewoon rustig opbouwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
godverdomme fok die wilskracht
met alle woede van de wereld kom ik nog niet omhoog
Begin eerst maar met één keer.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Geduld... Je moet niet meteen resultaat verwachten. Gewoon rustig opbouwen.
Dumbell curls... Die trainen overigens vnl de biceps, die oefening moet je dus zeker niet als enige doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:18 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Dumpels naast je laten hangen en dan ellebogen buigen zodat dumbels bij je schouder/kin komen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:21 schreef El_Rolando het volgende:
Een kuil graaf je toch ook niet met behulp van een forum?
Daarnaast mag het niet bij welke vorm van boksen dan ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:46 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
en ik je ff flink in de Kloten trap met een low-kick? Ow wacht vrouwen hebben helemaal geen Ballen jammer genoeg.
O dan kan ik wel oneindig doorgaan met 0.5 kgquote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:18 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Dumpels naast je laten hangen en dan ellebogen buigen zodat dumbels bij je schouder/kin komen.
Wat voor spier is bovenarm?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:44 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Even voor TS,
Opdrukken gebruikt vooral deze spieren,
Bovenarm
Borst
Onderrug
Wat van de drie ben ik?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:14 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Daarnaast mag het niet bij welke vorm van boksen dan ook.
Ga nou gewoon eerst lekker je borst, bovenrug en triceps op apparaten en met dumbbells trainen, liefst onder begeleiding van een trainer of instructeur zodat je niet onbewust smokkelt of een verkeerde houding aanmeet. Daarna beginnen met opdrukken op je knieën, evt met je knieën op een step ofzo. Moet goed gaan. Daarnaast denk ik dat je aan een fitnessinstructeur veel meer hebt dan aan een stel fokkers die doen of ze slim, stoer en mannelijk zijn.
Volg dit advies op en het komt zeker goed. Niet dat alle fitnessinstructeurs zo enorm veel verstand van zaken hebben, maar er lopen ook goede tussenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:14 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Daarnaast mag het niet bij welke vorm van boksen dan ook.
Ga nou gewoon eerst lekker je borst, bovenrug en triceps op apparaten en met dumbbells trainen, liefst onder begeleiding van een trainer of instructeur zodat je niet onbewust smokkelt of een verkeerde houding aanmeet. Daarna beginnen met opdrukken op je knieën, evt met je knieën op een step ofzo. Moet goed gaan. Daarnaast denk ik dat je aan een fitnessinstructeur veel meer hebt dan aan een stel fokkers die doen of ze slim, stoer en mannelijk zijn.
Heb je blessures? Nee? Fitnessinstructeur of misschien dat zelfs je bokstrainer een ALO-opleiding gevolgd heeft. Ik hoef voor mijn fitnessbegeleiding niks bij te betalen, maar bij veel goedkopere sportscholen is dat juist weer wel zo... Goed navragen dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wat is dan beter.. fysio of fitness? En moet je ook extra betalen voor begeleiding?
Fysio krijg je alleen igv blessures.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Wat is dan beter.. fysio of fitness? En moet je ook extra betalen voor begeleiding?
Je hebt niets zwaarders? jezusquote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
O dan kan ik wel oneindig doorgaan met 0.5 kg
Zal eens kijken voor zwaardere gewichtjes..
Je noemt nu allemaal bewegingen waarbij je allemaal geen triceps / borst gebruikt.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar opdrukken dus niet. en daar gaat dit topic over.
Ik ga een 10 rittenkaart nemen voor 45 euroquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:19 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Heb je blessures? Nee? Fitnessinstructeur of misschien dat zelfs je bokstrainer een ALO-opleiding gevolgd heeft. Ik hoef voor mijn fitnessbegeleiding niks bij te betalen, maar bij veel goedkopere sportscholen is dat juist weer wel zo... Goed navragen dus.
hopelijk gaat het dan lukken!!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik ga een 10 rittenkaart nemen voor 45 euro
daar zit ook begeleiding in en het opstellen van een persoonlijk schema
Probeer eens te schaduwboxen met die gewichten in je handen of probeer met de training constant je handschoenen aan te houden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Muah, ik kon het ook niet vroeger. En zonder een speciaal schema te volgen en voldoende te eten + sportschool druk ik nu 80 kg met de benchpress en kan ik 20x opdrukkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:56 schreef T3rr0r het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zich geen enkele keer kan opdrukken eigenlijk
ja ik denk dat ik ook zo moet beginnenquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:56 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Muah, ik kon het ook niet vroeger. En zonder een speciaal schema te volgen en voldoende te eten + sportschool druk ik nu 80 kg met de benchpress en kan ik 20x opdrukkenIk was begonnen met alleen de stang te drukken. Persoonlijk vind ik dit al heel wat.
En een weekje eerder kon je er tussen de 20 en 40....quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:54 schreef LasTeR het volgende:
Net 53 gedaan, toen zakte mijn armen in elkaar.
Mag ik je aanraken?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:12 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
100 als ik op sta, 100 als ik ga slapen,
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
En een weekje eerder kon je er tussen de 20 en 40....
Opdrukken voor een man is ook heel anders dan voor een vrouw. Ik ken mensen die kunnen er zo 100+ achter elkaar maar ken geen vrouwen die ook meer dan 15 kunnen halen.
En als ik zoveel moeite doen dat ik door mijn armen zak dan kan ik wel iets meer dan 40, sorry dat ik dat er niet bij heb gezegd! Echt, mijn oprechte excuses.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:49 schreef LasTeR het volgende:
Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat iemand zich niet minstens 5 keer op kan drukken... Laat staan één keer. Ik zou anders eens naar een personal trainer gaan in een fitness centre om zo misschien een schema voor je op te stellen.
Ik doe met gemak 20 en 40 als ik moeite doe, en dat is niet eens in topconditie...
Ik word geil van je hard to get gedrag.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:36 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Ga toch weg, leer eerst je arm maar op tillen newb
Als je ook nog even je eigen lichaamsgewicht erbij vermeld, want elke ecto kan makkelijk opdrukkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:12 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
100 als ik op sta, 100 als ik ga slapen,
80quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je ook nog even je eigen lichaamsgewicht erbij vermeld, want elke ecto kan makkelijk opdrukken
Ik vind het juist charmant.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed gelezen![]()
![]()
Je gaat wel erg vaak achter elkaar kickboksen hoor! 3 dagen achter elkaar is niet goed.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Afspraak sportschool ging niet door!
Maar wel zondag/maandag/disndag/donderdag kickboksen
en misschien woensdag een soort kick fun maar dat is zonder sparren dus minder leukMaar wel boksen met gewichtjes en zo dus dat is dan wel weer goed
20% is niet mager.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
dank je voor de oefeningen
ik las ook ergens dat jij verstand had van vetpercentages?
ik schijn nu 25% te hebben
en wil liever 20% maar dat schijnt dan weer te mager te zijn
(maar ik ben niet breed/volopteus gebouwd dus volgens mij heb ik niet zoveel vet nodig)
Verstand kun je niet hebben van vetpercentages, maar ik weet wel wat zo ongeveer gezond is.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
dank je voor de oefeningen
ik las ook ergens dat jij verstand had van vetpercentages?
ik schijn nu 25% te hebben
en wil liever 20% maar dat schijnt dan weer te mager te zijn
(maar ik ben niet breed/volopteus gebouwd dus volgens mij heb ik niet zoveel vet nodig)
waarom dat dan?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:41 schreef cultheld het volgende:
Tip: vraag aan iemand of ie je benen vasthoudt terwijl jij op probeert te drukken.
Ja, iemand tilt je benen op en dan ga jij opdrukken. Dat vind ik altijd wel fijn trainen.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
waarom dat dan?
of bedoel je in de lucht ? das kei moeilijk !
quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik had nu echt rugpijn bij trainen dus opdrukken wou niet zo
Oh check m'n armen
van sate prikkers naar dit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Buikspierlicht?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja die is een beetje sneu eh
Oh zijn trouwens foto's in buikspierlicht van een hele gunstige hoek
m'n armen zijn heul niet zo breed
Kan zijn dat je in je rug gaat hangen en hem hol maakt, dan kan dat een beetje een aanslag zijn op je spieren. Altijd je buik inhouden en dus de spanning op je buikspieren houden voor een mooie, rechte houding tijdens plankie en opdrukkenquote:Op maandag 7 april 2008 10:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Okee.. Wat leuk!
vanavond weer trainennn
alleen heb ik echt best wel rugpijn af en toe
kan dat door het (verkeerd) opdrukken komen?
Oh, daten?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja alleen m'n rug hoorvoor de rest ben ik bol en rond
Moet je beter zoeken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja ik kan m'n spieren ook nog niet echt vinden!
Pics ?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:47 schreef Tinkepink het volgende:Grappig topic. Ik druk me op het moment 30 x achter elkaar op en merk niet dat mijn tieten verdwijnen, zoals sommigen hier zeggen. Sterker nog, ze worden juist mooier en gaan meer "staan". Ook mijn armen en buik worden slanker en strakker en vooral mooier. Echt gespierd zou ik mezelf nog niet noemen.
Een half jaar geleden kwam ik tot één keer opdrukken. Toen ben ik begonnen met eerst een beetje naar beneden te zakken en vanuit die positie weer omhoog. Op het moment dat ik dat 10 x achter elkaar kon, ging ik wat "dieper", todat ik "normaal" kon opdrukken. Nu voer ik het aantal steeds een beetje op.
Succes ermee iig!
Heb jij behoefte aan pics van een vrouw van 35quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 4 mei 2008 21:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb jij behoefte aan pics van een vrouw van 35? Laten we dat maar niet doen dus.
Ik kan je wel een stukje personal training geven. Beginnen we op handen en knieën.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en ik kan het nog steeds niet![]()
![]()
![]()
![]()
ik zal het wel nooit kunnen
zeg hee, dat ziet er beter uit dan een skinny 16-jarige. en als Principessa ook die kant opgaatquote:Op zondag 4 mei 2008 21:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb jij behoefte aan pics van een vrouw van 35? Laten we dat maar niet doen dus.
Alleen ik kan dat beoordelen.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
volgens mij heb ik een constructiefout of zo
Waarom begin je niet eerst met gewichtjes (pakken zout ofzo) zodat je armen wat sterker worden? En google eens op armverstevigingsoefeningen. Misschien heb je daar wat aan.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
volgens mij heb ik een constructiefout of zo
Pakken zout van een kilo.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom begin je niet eerst met gewichtjes (pakken zout ofzo) zodat je armen wat sterker worden? En google eens op armverstevigingsoefeningen. Misschien heb je daar wat aan.
Ja ik heb zo een schema maar volgens mij gooien ze daar maar gewoon wat random oefeningen in..quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:37 schreef Breathtaking het volgende:
Je moet gewoon je schouders trainen op de sportschool, ik kon het ook nooit en nu lukt het prima
Edit: Leuk jurkje heb jeen mooie schouders toch?
Ik zou eerlijk gezegd geen bredere schouders willen als ik jou was..
Hahaha och arm kindquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ik heb zo een schema maar volgens mij gooien ze daar maar gewoon wat random oefeningen in..
En nee ik hoef echt geen bredere schouders, m'n rug mag zelfs wat smallerMaar ik wil gewoon kunnen opdrukken
Enne thx!
Liggen op een bankje, anders komen je ellebogen tegen de grond zodat de gewichten de borst niet raken. En ze moet juist trainen om van dat dieptepunt af te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:27 schreef Byte_Me het volgende:
koop wat halters, ga op je rug liggen, en ga die gewichten opdrukken. licht beginnen, steeds zwaarder maken.
Van die random oefeningen moet je zeker niet chest press, lat pull down en triceps overslaan hèquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:00 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja ik heb zo een schema maar volgens mij gooien ze daar maar gewoon wat random oefeningen in..
En nee ik hoef echt geen bredere schouders, m'n rug mag zelfs wat smallerMaar ik wil gewoon kunnen opdrukken
Enne thx!
Ik weet waar mijn triceps ziten, maar waar zitten mijn chest press en lat pull down eigenlijk?quote:Op donderdag 8 mei 2008 07:19 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Van die random oefeningen moet je zeker niet chest press, lat pull down en triceps overslaan hè. Die gebruik je bij 't opdrukken.
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:48 schreef GuyFawkes het volgende:
Ik weet waar mijn triceps ziten, maar waar zitten mijn chest press en lat pull down eigenlijk?
Oh, ik had al helemaal gezocht op wikipedia. Ik denk waar heeft die jongen het toch over. Ik heb mjin lat pull down gevonden!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:45 schreef -Trinity- het volgende:
[..]Dat zijn gewoon de namen voor de oefeningen, alleen ik was ff de naam voor een oefening voor je triceps vergeten
.
1.5.. zo heyquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kan nu 1.5 x opdrukken op vuisten
alleen vinden m'n vingers/polsen dat niet zo fijn..
quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1.5.. zo hey
respect!
maar je hebt vast wel andere kwaliteiten
wacht maar, als je megabiceps en -triceps hebt, dan worden die crunches ook een stuk zwaarderquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit geteldMaar ja wel achter elkaar door en dan heel lang.
Zulke brede schouders heb ik toch ook weer niet?quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:05 schreef GuyFawkes het volgende:
Oh, ik had al helemaal gezocht op wikipedia. Ik denk waar heeft die jongen het toch over. Ik heb mjin lat pull down gevonden!
wel helemaal afmaken hè, zo'n sit-up.. 400 lijkt me toch wat veelquote:Op woensdag 14 mei 2008 14:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit geteldMaar ja wel achter elkaar door en dan heel lang.
Ik wissel het af, eerst korte, dan helemaal omhoog, dan op linker zij, rechter zij, etc. En dan zit er meestal iemand op m'n knieën/voeten. Ik kan het ook wel zonder dat er iemand op m'n voeten zit. Maar dat was dus met kickboksen dan moet je gewoon doorgaan tot je doodgaatquote:Op woensdag 14 mei 2008 15:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zulke brede schouders heb ik toch ook weer niet?
Opdrukken op je vuisten is zwaarder hè. Je spieren moeten zich meer inspannen om je balans te houden, vooral in je polsen en schouders kan je die inspanning gaan voelen.
Ach ja, 400 sit-ups. Doe je dat met je voeten ergens onder geklemd en met helemaal omhoog komen en helemaal gaan liggen (dus met je schouders weer op de grond)?
Bij mij verzuurt het na een tijdje toch wel redelijk als ik die dingen niet doe, maar ik heb het nooit bijgehouden.
Nee, je moet juist niet helemaal rechtop gaan zitten en niet weer helemaal gaan liggen, dan gaat de spanning van je buik af. Dan is statisch crunchen (halverwege blijven vasthouden en niet bewegen, evt met je benen in een hoek boven de grond) nog zwaarder dan een sit-up. Daarnaast is het ook zwaarder als je voeten niet geklemd zijn, omdat je je rug dan ook in moet spannen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
wel helemaal afmaken hè, zo'n sit-up.. 400 lijkt me toch wat veel
doe eens tellen?of niet, maar ik ben benieuwd
Het was ook niet op jou gericht.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zulke brede schouders heb ik toch ook weer niet?
Oja, die doen we ook wel eens, maar dan zonder vasthouden inderdaadquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het best is als iemand op je voeten gaat zitten en je knieën naar beneden drukt,
anders lukt het voor geen meter..
[ afbeelding ]
Allemaal oefeningen voor je obliques. Als je googlet op obliques exercises kom je er nog veeeeel meer tegen, aangezien je schuine buikspieren zo heten in het Latijnquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:50 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Weet iemand hoe je de dwarse abdomis traint? Dat is die schuine spier onderin je buik bij je bekken.
http://www.bodybygeoff.co(...)bdominals-736541.jpg (helemaal linksonder)
Idd geval bonuspunten voor je doorzettingesvermogenquote:Op zondag 25 mei 2008 22:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
yes ik ben waardig
Dan ben je al veel sterker dan de gemiddelde vrouw.quote:
Dat gaat echt niet zo snel hoor. Heb je wel eens naar gewichtheffen op Eurosport gekeken? In de lagere gewichtklassen zie je dan vrouwen die er normaal uit zien, niet overdreven gespierd, maar wél verdomd sterk. Dat je als vrouw van krachttraining gelijk verandert in een grote brok spieren is een hardnekkige mythe (lees: onzin)).quote:
ik kan 't nog steeds welquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kan het nog steeds niet echt
shame on me![]()
Idd, oefen je wel elke dag?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:18 schreef tevebe het volgende:
Zelfs na een halfjaar niet? Dan doe je toch echt iets fout.
Mag ik je likken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:00 schreef PurnodePurno het volgende:
Ik doe het elke ochtend en elke avond, meestal 3x20. Ik word er megabreed van. Maarja ik ben een jongetje van 110 kilo, voor een meisje lijkt het me bepaald geen zinnige bezigheid.
hoe zit dat bij mannen?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:41 schreef waht het volgende:
De beoordeling is als volgt (voor vrouwen):
5 pushups: Waardig
25 pushups: Goed
50 pushups: Geweldig
Pushup Standards US Armyquote:
Achter elkaar en binnen 2 minuten. Dus niet tussendoor even rechtop staan maar in de pushup-positie blijven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |