quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bronquote:Dennis has 'full support' from Mercedes
McLaren team boss Ron Dennis has the full support of partners Mercedes, the German company's motorsport boss Norbert Haug has said.
Speculation has been rife in recent weeks about Dennis's future, as the the 60-year-old is believed to be increasingly keen to step aside from his role as head of the F1 team.
The rumours also suggested there was pressure from engine partners Mercedes, who own 40 percent of the Formula One team, for Dennis to step aside.
But Haug has insisted Dennis has the full backing of Mercedes and praised the Briton's input in the team.
"I'm now in my 14th year of working with Ron, and during this time only one other team has been more successful than ours has ," Haug told Bild magazine. "As team boss, Ron has played an immense part in achieving that success.
"Any negative statements appearing in the media are mere speculation and originate outside the company. We stand by Ron and are continuing to work with the same management structure."
Haug admitted there were always ongoing talks about the possibility of buying a majority stake in the team.
"Options for the future development of the company are under discussion all the time," Haug added. "But it's clear that we don't need to own more than 50% of the shares in order to ensure that we're listened to as much as we want to be."
McLaren has been surrounded by controversy since last year's spying affair, which cost the team all their constructors' points and a record $100 million fine.
Haug believes the negative reports will stop as soon as the team start the 2008 season.
"Hopefully in around two weeks' time after the first race, he said. "We've conducted extensive testing and our cars have proved reliable and fast. Whether they're fast enough we won't know until after the Australian GP."
Da's voor de Fok! F1 Manager.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:53 schreef NED het volgende:
Wat is dat met die #SPT subleague als ik vragen mag?
Coureur1quote:
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?quote:
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zettenquote:Introductie nieuwe safetycar
Het Formule 1-veld zal dit jaar in noodgevallen worden aangevoerd door een nieuwe safetycar, een Mercedes-Benz SL 63 AMG. De auto heeft 525 pk en een 6,3 liter V8 motor. De wagen wordt bestuurd door Bernd Mayländer.
Medical car
Ook zal bij de eerste Grand Prix van het jaar in Melbourne de nieuwe medical car in gebruik worden genomen, een Mercedes Benz C 63 AMG eveneens voorzien van een 6,3 liter V8 motor.
bron: www.rtl.nl
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.quote:
Aangemeld met het volgende team:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef ElmarO het volgende:
Heb de subleague opnieuw aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is Formule1.
Yup.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:05 schreef NED het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?
Is dat een aparte sub-iets voor de mensen in dit topic of wat?
De Toyota-motor van Williams is goedkoper.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.
Waarom is het Williams chassis trouwens zo belachelijk duur?![]()
Ok... ze hebben een goede winter gehad, maar op papier zijn BMW en Renault toch nog altijd de best of the rest.
* had gehoopt op een Williams chassis-tje
Aangepast. En dan te bedenken dat ik het Witte boekje hier nog heb staan en het dan nog fout schrijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
meeleesdinges!
En als spellingchecker mag ik vast even dit opmerken:(in de OP)
Nog geen verreden Grand Prix' -> Grands Prix is het meervoud van Grand Prix
Bron
Bronquote:FIA warns against working with Stepney
The FIA will take no formal steps against Nigel Stepney but has warned motorsport teams from collaborating with the former Ferrari engineer until the summer of 2009.
Stepney is under police investigation in Italy, on suspicions that he gave confidential Ferrari information to rivals McLaren while he was employed at Maranello.
The affair led the FIA to exclude McLaren from the 2007 constructors' championship and fine the squad with $100 million USD.
The governing body further said its legal department would meet with Stepney and make a decision on his future in motorsport as well.
But after the meeting on Friday, the FIA said it was not in a position to officially ban Stepney from motorsport - only to recommend to teams that they consider carefully whether or not to collaborate with the Briton.
A statement released by the FIA on Friday night said: "In its investigations of last year regarding the unauthorised use of intellectual property within Formula One, the FIA heard allegations that Mr Nigel Stepney, then employed by Ferrari, had passed confidential Ferrari information to an employee of Vodafone McLaren Mercedes.
"Mr Stepney has admitted this allegation and apologised to the FIA, though he disputes the seriousness and extent of his involvement.
"As Mr Stepney is not a licence-holder of the FIA, no formal action may be taken against him under the International Sporting Code (though the FIA is co-operating with the Italian police, who are investigating Mr. Stepney's actions).
"As a matter of good order, the FIA recommends to its licensees that they do not professionally collaborate with Mr Stepney without conducting appropriate due diligence regarding his suitability for involvement in international motor sport.
"This recommendation stands until 1 July 2009."
Je hebt gelijk! Verdorie, ik dacht dat VanDale de spelling aan zou houden van de TaalUnie! En dat is de woordenlijst.org toch echt...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef NED het volgende:
Grands Prix en Grand Prixs kan volgens mij allebei.
Vandale heeft het over Grand Prixs iig
quote:Fifth garage for McLaren
Walking along the main straightaway of the Albert Park circuit here in Melbourne there are certain things that catch your eye, especially as you make your way past the pit garages.
Apart from the equipment present in the Super Aguri garage as previously reported, and the drivers names posted boldly above their respective pits, there is action going on a little further up pitlane as other teams are preparing for the arrival of their cars.
One such flurry of activity is taking place in the fifth slot, that, if going by last year’s championship results, should be housing the Red Bull Racing team.
However, instead it is very obvious that the McLaren team, who finished last in the 2007 championship due to losing all points for their role in the spy affair, will use this position instead, slotting in between the Toyota powered Williams team in P4 and Red Bull, now relegated to P6.
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik blijf het een correcte beslissing vinden. Wordt echt gevaarlijk als het snelste en op 1 na meest ervaren team achter een traag en onervaren team moet staan. Klote voor P6 tot P11 maar onder normale omstandigheden hadden die teams toch nooit gewonnen van McLaren.
Tijdens kwali kabn je er van uitgaan dat McLaren nooit lager dan P10 en P11 (P5 in pitbox) komt. Ze zouden dus elke race nadeel hebben van de pitsituatie en als ze nadeel hebben dan worden ze dus in feite ook meteen gestraft voor 2009.
Ze zijn gestraft voor 2007 met een provisionele straf voor 2008 ALS er wat gevonden zou worden aan hun auto. De straf was geen punten in 2007 en de pitklassering was een resultaat daarvan (ongewenst resultaat, vindt FIA dus ook). Dit is de gulden middenweg.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:27 schreef barreman het volgende:
[..]
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.
In de formule 1 vraag ik me namelijk af in hoeverre je nog over ''on-ervaren'' teams kunt spreken.
Wat mij betreft hadden ze gewoon helemaal achteraan moeten staan in de pitbox...
Bronquote:Super Aguri set for new season
Super Aguri are all set to start the new Formula One season, even though there has been no official news on if they have resolved their financial difficulties.
The Honda-backed team were forced to miss several test sessions because of money problems, and team boss Aguri Suzuki flew to Japan last month to seek fresh investors to help secure his outfit's future.
Although there had been concerns that the team could be forced out of F1 if the matter was not sorted, confirmation of their continuance came when the team's freight began arriving in Melbourne on Sunday - with the cars due to follow in the next 24 hours.
The presence of Super Aguri's equipment in the pitlane makes it almost certain that the team will start the season – even though they have not yet tested their new car or even officially confirmed either driver.
The names of Takuma Sato and Anthony Davidson are written above their pit garages in the Melbourne pitlane, although the team could in theory change their drivers up until the eve of practice.
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcarquote:Op zondag 9 maart 2008 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Nieuwe AMG Safety Car: CL63 (2008)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef NED het volgende:
[..]
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcar
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!quote:Ecclestone dreigt GP Australië; "Dit was het dan"
Geschreven door Erik Boesten
zondag 09 maart 2008 - 11:40
Nu blijkt dat men in Australië niemand vindt die een nachtrace wil bekostigen, gaat Bernie Ecclestone ervan uit, dat aanstaand weekend in Melbourne één van de laatste Formule 1 Grand Prix van Australië wordt verreden.
Bernie Ecclestone heeft zich de laatste weken al meerder malen dreigend uitgelaten over de toekomst van de Formule 1 in Australië. Hij hamerde er steeds maar op dat de Grand Prix van Melbourne een nachtrace moet worden, om ook na 2010 zeker te kunnen zijn van deelname aan het Formule 1 wereldkampioenschap. Om zijn worden nogmaals kracht bij te zetten voert Ecclestone, een week voor de seizoenstart de druk nog meer op.
“De enige mogelijkheid om een Grand Prix voor Melbourne (of ergens anders in Australië) te behouden, is nu eenmaal een nachtrace. Alleen op deze manier kan men in Europa nog naar deze race kijken”, zo verteld hij tegen ‘Mail on Sunday’. De huidige situatie vind de Formule 1 baas verre van ideaal, ook al bestaat deze al jaren. “Het is gewoon belachelijk dat er mensen uit hun slaap worden gehouden, om een Grand Prix live te kunnen zien. Dit kan zo niet verder”.
Als enige oplossing ziet de Engelsman een nachtrace voor Australië, of het vertrek uit dit continent. En zoals hij nu de stand van zaken kan beoordelen, zal hij voor het laatste kiezen. “Ik heb gesproken met Kevin Rudd (minister-president van Australië) en hij heeft mij verteld, dat het te duur wordt om alles te veranderen in een nachtrace. Als hij dit zegt moet ik dit aannemen, dit was het dan. We zullen niet meer terugkeren in Australië”, aldus Ecclestone.
Bron: www.autosportzone.nl
Die sfeer zit er hier bij elke race in hoor.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
De seizoenseindes in Australie brachten dan nog extra sfeer mee zelfs
Die had ik inderdaad gezien, lijkt me inderdaad niet officieel.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:41 schreef NED het volgende:
Misschien hebben ze nog helemaal geen officiele site?
http://www.gpeuropa.net/2(...)rafias-de-las-obras/
Daar staan wel erg veel foto's en info, maar het ziet er neit officieel uit zegmaar
Ecclestone doet alsof er alleen maar mensen in Europa naar de F1 kijken. Als dat zo is, zou hij alleen maar wedstrijden in Europa moeten organiseren, maar hij wil juist uitbreiden in Azië. Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:15 schreef NED het volgende:
[..]
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!
Het is juist tof om wakker te blijven of om eerder op te staan om F1 te kijken.
quote:Super Aguri overgenomen door Brits consortium
Super Aguri is overgenomen door de Magma Group, een groep Britse investeerders. Zo heeft de Japanse renstal maandag bekendgemaakt. Het team verkeerde de afgelopen winter in hoge financiële nood, maar kan dankzij de overname komend weekend gewoon aan de start van de Grand Prix van Australië verschijnen.
Vorige week werd de overname al door de Duitse media gemeld, maar nu is het team dus officieel gered. De Magma Group, die wordt geleid door Martin Leach, voormalig directeur van Ford Europa, heeft ook al gesprekken gevoerd met Honda, de motorenleverancier en technische partner van het team. Er is besloten om de samenwerking tussen Super Aguri en Honda voort te zetten.
De overname zal naar verwachting enkele weken in beslag nemen.
Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijdquote:Op maandag 10 maart 2008 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.
Hij schijnt niet naar Australië te gaan, dus moet hij vroeg zijn bed uit.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
Bronquote:Super Aguri confirm Magma Group deal
The Super Aguri team have announced they have reached a deal with the Magma Group regarding the acquisition of the Formula One squad.
Super Aguri also said Magma had also reached an agreement with Honda for technical cooperation and an engine supply to the team.
The team's future had been in doubt for some time after they skipped some of this winter's tests as they seeked to secure their future.
The Japanese squad said they expect the acquisition process to be completed over the next few weeks and that they would not be making any further comments after weeks of speculation.
"I am pleased to announce our new partner and drivers finally at this late stage," said team principal Aguri Suzuki. "I am looking forward to a successful and long lasting collaboration with Magma Group."
The team did not specify the degree of involvement of the Magma Group.
Super Aguri also confirmed on Monday that Takuma Sato and Anthony Davidson would be racing for them this season.
"As I have wanted them to continue their work in our team, I was not worried at all about our drivers for 2008," Suzuki added.
"It will be a big advantage for us that we can continue working with them this year. For Anthony, as this season will be his second as a racing driver, I am expecting him to achieve some points.
"For Takuma, I would like him to repeat the excellent work he did last season. It will be an interesting season and we will try our best to help them achieve these goals."
Sato, in his third season with the team, said: "I am excited about 2008 and happy to be able to carry the momentum gathered during the past two years into a third season with Super Aguri F1 Team.
"Our winter preparation has not been as comprehensive as we had wished; however we always get over these difficulties and keep pushing forward with our fighting spirit. I hope that we can maintain this through the coming season and make up for some lost time.
"I am looking forward to the coming season - the new rules with no traction control will make race interesting and should be very exciting. I have been training hard all winter and have completed the best preparation I can. As a team we hope that we can have a good race in Melbourne and the rest of the year."
Davidson added: "I'm really looking forward to my second season with the Super Aguri F1 Team and to building on what we achieved last year. The testing we have been able to do has gone well and we are continuing to make improvements to the car in conjunction with the new MES system.
"I've concentrated on my training and preparation over the winter and I'm fully motivated for the challenges that this year will bring. Everyone in the team has been working hard and I'd like to thank them, and Honda, for the continued support."
Zo die safety car is dik zeg!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:17 schreef NED het volgende:
[..]
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zetten
Las het ook al. Doen ze omdat de regelgeving toch wel behoorlijk gaat veranderen zeggen ze.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:02 schreef NED het volgende:
Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
Nou, ik ben benieuwdquote:Is nieuwe Honda nog niet veilig?
Ingediend door Robby Renmans op Din, 11/03/2008 - 11:16. Nieuws
Honda heeft nog geen groen licht gekregen voor de veiligheid van haar wagen. Dat schrijft pitpass.com. Volgens de website moet de Japanse constructeur de nieuwe Honda RA108 nog aan een aantal crashtests onderwerpen, aan de neus en achteraan.
Honda kwam vorige week nog in actie in Jerez, waar het drie dagen lang een private test afwerkt. Het team testte een nieuwe aerodynamica uit, en daar kan het schoentje wringen. De renstal heeft nog maar enkele dagen de tijd, maar er worden geen problemen verwacht.
De Aguri's moeten ze toch wel voor kunnen blijven. Die rijden met een RA107B. En die wagen was nou ook niet echt veel bijzonders.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull.
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:13 schreef appelsientje het volgende:
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
quote:"We gaan meer crashes zien"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "We zullen meer crashes gaan zien. Dat hebben we de afgelopen weken al in de testsessies gemerkt. Er vliegen meer jongens van de baan en de races zullen vaker worden stilgelegd. Daar ben ik voor 100 procent van overtuigd.” Dat zegt Formule 1-coureur Mark Webber van Red Bull.
Of er dit F1-seizoen (dat komend weekeinde in Melbourne begint) zonder traction control, een blokkeersysteem tegen doorslippen van de wielen, meer inhaalacties te zien zijn, is de vraag. Dat er meer incidenten gebeuren, lijkt duidelijk. "Geen enkele twijfel", aldus Webber.
Vooral op technisch moeilijke circuits zullen er meer dan ooit slippertjes van formule 1-coureurs te zien zijn. Het lijdt geen twijfel dat de rondrit door Monaco een ware belevenis (voor rijders én publiek) zal worden. Sowieso wordt het komend seizoen een stuk lastiger om met 300 km/u op stratencircuits te rijden. "Sommige circuits zullen behoorlijk gevaarlijk voor ons worden”, voorziet Webber. "Er kan heel weinig grip zijn, waardoor de races - zelfs voor de handige jongens onder ons - een echte uitdaging worden”, meent Webber.
Ik verwacht alleen met STR. Toyota zou weleens voor een kleine verassing kunnen gaan zorgen. Trulli is vele malen optimistischer dan jaren daarvoor EN ze hebben een hele snelle tijd in Barcelona gereden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.
Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.quote:
ow ik ben het er wel mee eens hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
[nostalgiemodus]quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:
http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0
Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos. Als je wegglijdt door gebrek aan tractie heb je nog wel grip op de auto dus kun je die best uit de naarste zones houden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:01 schreef Ared het volgende:
[..]
Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.
Bedoel je Ross?
Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:
http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0
Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
En ergens vind ik dat jammer.quote:Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos.
Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaaktquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:00 schreef LeXX het volgende:
[..]
[nostalgiemodus]
Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!![]()
![]()
[/nostalgiemodus]
http://www.youtube.com/watch?v=K__B0l6YHssquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.
Ja, zou oud ben ik al![]()
See Also : Impovement on last day of practice for Fernando Alonsoquote:Alonso hopeful that a new flap will improve his R28 Formula One car
Renault hope to use the new design in the first race of the season in Australia
Renault have revealed a new rear seagull wing-shaped aileron on their new R-28 car which will be used for the first time in the first Formula One race of the new season in Australia. The team which has Fernando Alonso as their main driver, see themselves behind Ferrari and McLaren, and hope the new flap will reduce their lap times by four tenths of a second.
The modification is currently under test in a wind tunnel.
Alonso has been playing down his chances of success this year, given the problems with the new Renault car, although he said there is time for improvements to be made.
Het deuntje kende ik wel, kwam er pas later achter dat deze bij iedere overwinning van Ayrton gebruikt werd. Hij is ook verwerkt in een tributeCD voor hem. Die maar weer eens opzettenquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
Alleen als je in de juiste rechtengroep zit inddquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Hoe doe je dat sanger?
Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
Die rechten heb ik nou weer net nietquote:
Deze ?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:05 schreef NED het volgende:
Dat zou toch een W-vleugel worden?
Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
quote:McLaren's manual starts impress Heidfeld
Lower revs needed to launch the MP4-23
12/03/08 14:46
A fast getaway predicted by Nick Heidfeld
Ferrari is believed to have ultimately the quickest car, but Nick Heidfeld reckons the red team's silver rivals might get off to a faster start when the 2008 season gets racing on Sunday.
The BMW Sauber driver told the magazine Sport Bild that one of the most impressive revelations of the recent winter period for him was the speed at which McLaren's MP4-23 got off the line when its drivers were practicing race starts.
Coinciding with the introduction of the McLaren-supplied control ECU this season, traction and also launch control has been banned.
Heidfeld suggests that the Mercedes-powered team will have the jump on its rivals when it comes to how Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen make their manual starts in 2008.
"McLaren have a starting system that allows Hamilton and Kovalainen to pull away with only 9,000 revs. On the other hand, we (BMW) need to use much higher speeds when we begin to accelerate," the 30-year-old said.
Vorig jaar toch ook?quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):
Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri
Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
Same here:quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):
Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri
Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
Yup, Hamilton was zelfs ¤1 miljoen goedkoper dan Kovalainen. En in 2005 kon je vrij makkelijk een McLaren-chassis kopen.quote:
Bronquote:STR set to race new car in Turkey
Scuderia Toro Rosso are on course to race their new car for the first time at the Turkish Grand Prix, with its first test scheduled for Barcelona next month.
The Italian outfit have been forced to start the campaign with an updated version of last year's STR2 because they did not have the resources to get the new car ready in time for Melbourne.
And although there are some hopes that the familiarity of the old car could prove beneficial at the start of the season, the team's technical director Giorgio Ascanelli says the STR3 cannot come soon enough.
"We are planning to take one to the test at Barcelona in the beginning of April, and then to make our debut in Turkey - god pleasing," he said in Melbourne on Wednesday.
When asked if he felt the team had any advantages by not using the new car straight away, he said: "I don't think we do.
"I really think now the level of reliability which the big guns reach guarantees that they finish. I think we have done what we could in respect of reliability, but it is true that we have been progressively faster at each test.
"I think that our maximum was around Barcelona in January. Then we were faster than most people's new cars. But when you have a team that is 500, 600 or 1000 people strong, from the middle of January to the middle of March, they do so many things that we couldn't possibly do. I think we are around 14th or 15th position on the grid, and I hope we can do that with honours."
Ascanelli believes his team are still struggling with the reliability of new components on their STR2B – particular in the hydraulics and gearbox area.
And despite missing the cut with the new car this year, Ascanelli insists the team will be okay for 2009 – when a big overhaul of regulations will force the to race the new car from the first race.
"If you have a limited amount of resources, you need to start earlier to make the time. This year was not possible and I am responsible because I arrived late last year.
"I had to see how the team reacts and what we have to do. And to have a strategy. Now I know what our strengths and weaknesses are, I can put in place a strategy that will give us the new car by Melbourne next year."
Je hoopt dat ze ver voor liggen bedoel je? Als het je zo lijkt, wil ik wel weten waaromquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik wil meer!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:19 schreef sasquatsch het volgende:
Offtopic (en tvp): vond wat filmbeelden van een test met de nieuwe Superleage Formula:
http://www.vimeo.com/761135/
Iemand een foto hiervan?quote:Raikkonen's New Tattoo
Thursday, March 13, 2008 - 07:20 AM
At his first grand prix as reigning world champion, Kimi Raikkonen strolled the Melbourne paddock on Thursday with a huge new tattoo in plain sight.
Having gone over his small 'smiley' tattoo on his right arm with a big black patterned affair one year ago, the 28-year-old Finn's short sleeves on Thursday revealed a new tattoo on the inside of his left forearm.
In big black lettering, it predictably reads 'Iceman'.
Also at Albert Park on Thursday, Ferrari driver Raikkonen posed with the supergroup Kiss, who will play after the race on Sunday night.
Zowel van Renault als BMW wordt gezegd dat ze verstoppertje spelen. Ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik las iig al vandaag dat de McLarens verbazend snel weg waren vanaf de lijn zegmaar.quote:Ik voorzie nu al een wijzende vinger van andere teams.
quote:"McLarens starts zijn verbazend snel"
[12 maart - 21:45]
De globale opinie mag er dan wel in bestaan dat Ferrari over de snelste wagen beschikt, maar Nick Heidfeld is van mening dat de McLaren-bolides zich waarschijnlijk sneller uit hun gridposities kunnen lanceren wanneer de eerste Grand Prix komende zondag van start gaat.
De piloot voor BMW Sauber vertelde aan het magazine Sport Bild in welke mate McLaren hem verbaasde tijdens de wintertests. De Duitser gaf onomwonden het antwoord dat hij moest opkijken naar de snelheid waarmee de McLarens uit hun startblokken konden schieten bij het oefenen van racestarts.
Dit jaar beschikken alle teams over dezelfde elektronica-eenheid, een apparaat ontworpen door McLaren - en misschien wringt daar dan ook het schoentje.
Volgens Heidfeld zal McLaren een kennelijk voordeel hebben wanneer Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen hun start moeten maken bij het uitgaan van de lichten.
"McLaren heeft een startsysteem dat Hamilton en Kovalainen toelaat om zich te lanceren aan 9.000 toeren per minuut," vertelde hij. "Aan de andere kant, wij met BMW moeten veel hogere toeren gebruiken wanneer we beginnen met accelereren."
www.f1-club.be
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrashquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kimi trapt kont.
Maar waarom zou je in godsnaam zoiets afzichtelijks op je arm laten zetten.
Rode pak met Kimi erop zal ook een weggevertje zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrash
Good luck beating that!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren.
Nou, dan hoop ik maar voor hen dat ze er dalijk heelhuids vanaf komen!quote:Davidson :: Crash betekent volgende race missen
Lange tijd was het onzeker of Super Aguri aan de start zou verschijnen van het Formule 1-seizoen 2008. De renstal van Aguri Suzuki had te maken met een groot geldtekort, en moest derhalve enkele tests aan zich voorbij laten gaan en het zich ook niet veroorloven om een nieuwe auto te bouwen. Vlak voor de start van de Australische Grand Prix werd bekend dat de deelname van Super Aguri gered was, aangezien het team in de Magma Groep een partner had gevonden.
Dat Super Aguri dit seizoen achteraan is begonnen, komt dan ook niet als een verrassing. Ondanks zijn laatste positie, is coureur Anthony Davidson ontzettend blij dat hij überhaupt aan het weekend heeft kunnen beginnen. De Brit vertelde dat er momenteel zķ weinig reserve-onderdelen zijn, dat elke schadevorm tijdens de race van morgen fataal is voor Super Aguri.
“We staan hier behoorlijk ver achteraan op de grid, maar momenteel zijn we al blij dat we sowieso op de grid staan. We weten pas sinds anderhalve week dat Super Aguri blijft voortbestaan”, zei hij. “Alhoewel je normaal zo hoog mogelijk wil eindigen in de race, zijn wij hier enkel om de finish te halen.”
Het zal morgen een stressvolle dag worden voor Davidson: “Als we hier met de auto crashen of hem op welke manier dan ook beschadigen, staan we in Maleisië niet aan de start, zo erg zitten we momenteel tekort in de onderdelen. We staan momenteel met twee auto’s op de grid, maar dat was het dan ook”, aldus de Super Aguri-coureur.
“Schade, in welke vorm dan ook, eigen fout of geen eigen fout, betekent game-over voor de volgende race, zo krap zitten we in de onderdelen”, besluit hij.
bron: www.racefreaks.nl
Blijkt BMW toch sneller te gaan dan ze in de testen en de eerste vrije trainingen hebben laten zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Opvallend nieuwtje op F1today.nl:
Speculaties in Melbourne rondom snelheid BMW Sauber
In de paddock van Melbourne zijn de eerste speculaties en geruchten op gang gekomen. Veel geluiden die te horen zijn gaan over de snelheid van BMW Sauber. Volgens enkele bronnen heeft BMW Sauber verstoppertje gespeeld en de concurrentie voor de gek gehouden.
Verschillende journalisten voor Duitse en Oostenrijkse vakbladen weten te melden dat de F1.08 van BMW Sauber dit jaar een bedreiging kan vormen voor de teams van Ferrari en McLaren in de strijd om de wereldtitels.
Heidfeld en Kubica waren tijdens de wintertests nauwelijks voorin de tijdenlijsten te vinden bij rivalen Ferrari en McLaren. Tijdens de laatste privétest in Valencia gaf BMW Sauber in de persberichten enkele rondetijden. Deze rondetijden zouden volgens ingewijden niet de snelste tijden zijn geweest.
Auto Motor und Sport meldt dat de kwalificatie simulaties tijdens deze test in Valencia rondetijden opleverden die sneller waren dan de snelste tijd van Heikki Kovalainen. Kovalainen reed eind januari een 1:11.000 als snelste tijd bij de gezamenlijke test.
Willy Rampf reageerde kort op de berichtgeving dat het team verstoppertje zou hebben gespeeld: "Ik wil hier niet op reageren. Laten we wachten op dit weekend en het zal vanzelf duidelijk worden."
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
2 keer gezienquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Dat ding links heb ik wel gezien jaquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Same here.quote:Op maandag 17 maart 2008 07:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat ding links heb ik wel gezien ja
Alleen dat ding van de G-krachten volgens mij niet...
Yup, zeker zonder TC!!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:51 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de komende GP in Maleisie wordt er veel regen verwacht. Beterrr!
De motorwissel zal Ferrari geen strafplaatsen op de grid kosten, omdat beide rijders de finishvlag niet zagen in Melbourne. Bovendien wordt de eerste motorwissel sinds dit seizoen sowieso niet bestraft, tenzij deze in het laatste raceweekend plaatsvindt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:38 schreef Atreidez het volgende:
Alonso: "Geduld kan een keer opraken"
Nog ff een vraag trouwens, aangezien ik t niet ergens terug kan vinden. Als je uitvalt mag je motor en versnellingsbak wisselen zonder penalty, maar bv. in Australie zijn Raikonen en Bourdais wel geclasseerd en kregen punten. Mogen ze dan ook gewoon wisselen zonder straf?
Ja idd, die las ik netquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:40 schreef HPoi het volgende:
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ari-duo-in-maleisie/
Bronquote:Toro Rosso team put up for sale
Scuderia Toro Rosso have been put up for sale, with joint owner Dietrich Mateschitz wanting a new buyer to be in place by the end of next season.
The Italian outfit have been surrounded by speculation for months that Mateschitz and fellow shareholder Gerhard Berger were looking at selling the team - although each time this was denied by those involved.
However, with the new Concorde Agreement meaning that customer cars will be outlawed from the start of 2010, Mateschitz has said there is no way he can continue operating his junior team.
And in the wake of a points-scoring performance in last weekend's Australian Grand Prix, the Austrian has told the website of Swiss publication Motorsport Aktuell that he plans to sell it.
"It is not a big secret that we have put Toro Rosso on the market," he said in the exclusive interview.
"For the start of 2010 there will be a rule change and there will be no more synergy regarding design and construction of cars between Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
"There I see the necessity that we continue with one team only. We will not sell Toro Rosso during the 2008 season, but it will be before 2010."
Speculation about a plan to sell Toro Rosso emerged in Melbourne last weekend when Russian businessman Roustam Tariko was a notable guest of Berger. Tariko was linked with a bid by Eddie Irvine several years ago to buy an F1 team.
Another name who has been linked with a bid to buy Toro Rosso is Tony Teixeira, the A1GP chairman.
Mateschitz has drawn short of saying who he is talking to about the sale, but made it clear that he would only sell a quality buyer.
"We will only sell the team if it is put into safe hands," he said.
Toro Rosso was formed at the start of 2006, after Mateschitz bought the team off Minardi boss Paul Stoddart.
quote:Jean Todt quits as Ferrari executive director
March 18, 2008
Jean Todt has quit as executive director of Ferrari to become a consultant for the Italian company.
The Frenchman left his position as sports director of the Formula One racing team to become executive director of the whole Ferrari group at the end of last season.
But after a few months in his new post, Todt has decided he wanted a job that would take up less of his time. "A new chapter in my life is opening during which I will have more time to look after myself and my interests," he said.
Todt joined Ferrari in July 1993 before taking over the team's top post in 2004. He helped guide them to six successive constructors' titles and five consecutive drivers' titles.
Whehehequote:Irvine : "Alonso is een clown"
Geschreven door Pieter Vandaele
woensdag 19 maart 2008 - 18:51
Voormalig Formule1-coureur Eddie Irvine heeft hard uitgehaald naar tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. Irvine noemde Alonso een clown en vindt dat hij dit jaar alleen maar ongeluk verdient. Toch vertelde hij er bij dat hij de Spanjaard best wel een goede coureur vind.
Alonso, die vierde finishte in Australië tijdens zijn debuut voor Renault, gelooft dat Renault dit weekend opnieuw sterker voor de dag zal komen. Maar irvine, die in 2002 afscheid nam van de Formule1 en 4 overwinningen op zijn naam heeft staan, vertelde dat hij hoopt dat Alonso dit jaar gaat afzien.
"Hij gaat er echt spijt van krijgen dat hij niet langer bij McLaren bleef", begon Irvine. "Hij verdient elk ongeluk en alle miserie in het komende seizoen. Er wordt verteld dat de Alonso vs Hamilton-verhouding nog intenser zal worden dit jaar maar volgens mij zullen ze elkaar enkel tegenkomen als Hamilton Alonso dubbelt. Misschien zal hij Hamilton dan wel proberen tegen te houden, want na vorig jaar is hij tot alles in staat. Alonso is een clown en ik ken niemand die hem respecteert. Hij is een goede coureur maar daar blijft het ook bij."
bron: www.autosportzone.nl
quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:49 schreef NED het volgende:
Geen idee, ik heb alleen BBC1 en BBC2.
Zijn er nog meer?
Wordt tijd dat ze die ECU's elke race random gaan verdelen onder de teams. Dat deden ze in het verleden ook met de popoff-valves in de CART series. Soms had je inderdaad pech dat je een slecht exemplaar kreeg, maar de volgende race had je weer een andere.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:10 schreef HPoi het volgende:
Ferrari suspects ECU to blame for Aus woes
Defending champions looking to find answers
19/03/08 08:57
With Ferrari-McLaren relations at an all time low, paddock gossip is inevitably doing the rounds that Ferrari is now unhappier than ever about tackling this season and beyond with the new McLaren-developed control electronics.
Following the investigation back at Maranello this week into Ferrari's two failed race engines in Australia, speculation suggests that the Italian team has found that the design of the team's V8 power plant itself was not responsible for the problems.
It is similarly being reported that Ferrari thinks the fuel pressure problem that stranded Kimi Raikkonen down the Melbourne grid last Saturday is also related to the McLaren ECU."This kind of thing can happen when you are working with one procedure that you do not know so well. Now we know that there is a conflict we can make sure it does not happen again," a team spokesman told GP Week.
Team boss Stefano Domenicali, meanwhile, also suggested that Ferrari's Albert Park dramas could be related to the new ECU, which is developed jointly by Woking based McLaren Electronic Systems and Microsoft, and awarded the tender to equip all F1 cars until 2010 by the FIA.
Domenicali said of the system: "We must still discover it in full."
BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080319085743.shtml
quote:Analyse Ferrari-motoren bekend
De Ferrari-motoren die Kimi Raikkonen en Felipe Massa zondag in de steek lieten, zijn geanalyseerd in Maranello. De V8 van de Scuderia kampte met een benzinevoeding probleem. Dat lokte een defect uit aan de opvangventielen van elke motor.
De warme temperaturen in Melbourne speelden een rol. Het probleem met de benzine was deels te wijten aan de hoge temperaturen. Die zullen ook dit weekend van de partij zijn. “We vertrouwen erop dat dit een eenmalige gebeurtenis was”, zegt een woordvoerder van Ferrari aan autosport.com.
Die ontkende dat de defecten niets te maken hebben met koelingsproblemen of met de controle van de kwaliteit. ok is er geen verband met de standaard ECU. “De nieuwe eenheden zorgen er wel voor dat we nieuwe methodes moeten leren om de motor te laten opereren, maar de problemen hebben hier niets mee te maken.”
Omdat de motor niet meer ontwikkeld mag worden door de motorenbevriezing, kan Ferrari enkel de ligging verbeteren. De betrouwbaarheidsproblemen kostten Ferrari dure punten, al panikeert men nog niet na één race: ook vorig jaar was de Scuderia lange tijd op achtervolgen aangewezen en veroverde in extremis nog de wereldtitel.
“We moeten in Maleisië starten met een nieuw kampioenschap. Het kampioenschap is lang, we weten dat elk punt zeer belangrijk is maar we weten ook dat er elke race veel kan gebeuren”, zegt Massa.
In Maleisië zullen de F2008’s uitgerust zijn met een nieuwe motor. Kimi Raikkonen heeft vertrouwen voor de race in Sepang, want de wagen is zonder de betrouwbaarheidsproblemen wel snel gebleken.
“Het gebrek aan betrouwbaarheid is echt wel een probleem voor me”, geeft de regerend wereldkampioen toe. In de kwalificatie van Australië kwam de Fin ook al in de problemen met een benzineprobleem. Daardoor startte hij als 15de. “Ik maak me geen zorgen over de competitiviteit van de wagen.”
Raikkonen pakte na de diskwalificatie van Rubens Barrichello nog één punt. Op het einde van het seizoen misschien eentje van goudwaarde.
bron: www.f1media.be
Blijkbaar hebben de Ferrari problemen wel te maken met de ECU, maar is het niet de schuld van McLaren.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:45 schreef NED het volgende:
Ach, andere sites melden iets heel anders:
[..]
quote:Domenicali: 'ECU is de oorzaak, maar McLaren Electronic Systems treft geen blaam.'
Uit Ferrari's technische analyse blijkt dat door de hoge temperatuur op Albert Park de ECU's van de auto's van Raikkonen en Massa oververhit raakten.
Vermoedelijk heeft Ferrari niettemin ten gunste van de optimale aërodynamische set-up van de auto wwwonvoldoende maatregelen getroffen om de koeling van de elektronische motordozen optimaal te regelen.
In de drinkfles.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Amateurs! Dus, a.s. weekend, mocht het weer erg heet worden, dan zit bij Ferrari de ECU aan de buitenkant?
http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1quote:Lammers ' te min" voor Verstappen
door Jos Verstappen
AMSTERDAM - Doordat ik afgelopen weekeinde in Zuid-Italië bij een kartwedstrijd aanwezig was, heb ik maar met een schuin oog naar de Formule 1-race in Melbourne kunnen kijken. Jammer, want er gebeurde van alles. Ik weet echter alleen dat Hamilton gewonnen heeft en ik zag ook nog het tankincident met Barrichello, maar daar hield het ook mee op.
Het was overigens een fout van de lollypopman, die Barrichello liet wegrijden terwijl de tankman nog niet klaar was. Die werd ondersteboven gereden en of Barrichello daardoor afgeleid was, weet ik niet, maar het was natuurlijk een slechte actie van hem om door het rode licht in de pitsstraat te rijden. Gewoon stom en dat mag je van zo’n geroutineerde coureur toch niet verwachten. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat racen nog altijd mensenwerk is en daar horen menselijke fouten bij.
Aanstaande zondag ga ik zeker kijken naar de Grand Prix van Maleisië. Ik heb mijn geld erop gezet dat Kimi Räikkönen zijn wereldtitel gaat prolongeren. Ik blijf daar nog steeds bij. In Australië stelde hij net als Ferrari teleur, maar van één race kun je niets zeggen. Ferrari heeft wel de snelheid, maar heel blijven hun wagens nog niet. Dat hebben ze bij McLaren dan beter voor elkaar. Maar geloof me, Ferrari slaat echt wel terug. Dat kan zo maar al komend weekeinde in Sepang zijn.
Bovendien heb ik gehoord dat er daar van de week al ’s middags buitjes zijn gevallen en iedereen weet dat regen altijd voor verrassende momenten in de Formule 1 zorgt. Ik weet er alles van. Tussen twee en drie uur ’s middags kan de regen er met bakken uit de hemel vallen. Dat heb ik in 2001 meegemaakt toen de éne na de andere coureur van de baan schoot door zo’n tropische stortbui. Nu de rijders het zonder elektronische hulpmiddelen moeten stellen, kan dat de Grand Prix nog wel eens heel spectaculair maken. En spektakel willen ze toch in de Formule 1?
Niet zeuren dus, al zijn er coureurs bij die vrezen dat regenraces zonder tractiecontrole gevaarlijker gaan worden, omdat de wielen dan veel meer doorslaan op een kletsnatte baan. Ze zouden dan passagier in hun eigen wagen worden. Ik zeg daarop dat ze zich dan maar moeten aanpassen aan de omstandigheden en voorzichtiger met het gaspedaal omgaan. Dat moesten de coureurs ook toen er nog geen tractiecontrole bestond. En het is nog altijd zo dat de coureur zelf moet beslissen om binnen te komen als hij denkt dat het te riskant gaat worden op zo’n spekgladde baan. Maar als iemand denkt dat het voor hem te tricky is, dan stap ik graag voor hem in, hoor!
Dat gaat zeker over een week of drie gebeuren als ik met het team Van Merksteijn Motorsport aan de 1000 km-race van Barcelona meedoe. We komen daar met onze Porsche RS Spyder goed voorbereid aan de start en ik sta te popelen om aan het seizoen te beginnen. Uit verschillende hoeken verneem ik dat er dan wordt uitgekeken naar mijn confrontatie met Jan Lammers, die ook aan die Le Mans Series deelneemt. Maar ik dénk niet eens aan hem als ik daar naartoe ga. In een sportmagazine heeft hij me zwart proberen te maken in een terugblik op onze A1GP-periode. Ik sta daarboven. Het typeert de persoon Lammers. Hij is klein en klein gebleven. Het is nog altijd zo dat de kijkcijfers vele malen hoger waren toen ik nog voor Team Nederland uitkwam, dan de kijkcijfers in dit seizoen. Als hij zo begaan is met zijn A1-team, waarom reed hij dan afgelopen weekeinde in Amerika? Maar meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik trek me niets van Jan aan. Hij is mij te min.
Verstappen die ergens zijn geld op zet ...quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Even een crosspostje
[..]
http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1
Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geen Schumi, Geen Todt en geen Brawn.
oeioeioei
quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...
GOEDENdag! Ik heb ze gevonden hoor!quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Haha, deze foto heb ik vroeger nog als poster laten hangen in me slaapkamer.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Ook al is mijn verjaardag vlak na Pasen, deze wil ik dan nog wel.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Nou ... nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 14:57 schreef Bernard0s het volgende:
Dat dacht iedereen vorig jaar ook. En hoe kwam Ferrari terug..
Bronquote:F1 UK coverage returns to the BBC
Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.
The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.
F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.
"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."
Dominic Coles, BBC Sport Director of Sport Rights, added: "The biggest motorsporting event in the world is returning home after 12 years.
"We were delighted when Bernie Ecclestone approached us about the return of F1 to the BBC. F1 is a crown jewel of sports broadcasting, so to bring the rights back to their traditional home from 2009 is tremendously exciting.
"Fans will be able to enjoy uninterrupted, state of the art and innovative coverage from BBC Sport, across all of our TV, radio and new media platforms, for the first time since 1996."
bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaatquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:27 schreef ElmarO het volgende:
En nu maar hopen dat het op BBC1 of 2 komt.
Niet eens gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaatHeb er wel vertrouwen in, tis toch nu de Olav Mol van de F1 in Engeland en een hoop andere Engels sprekende landen. Er is ook over gepost op eind vorige pagina
Andere sites melden Vettel voor Massa.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:34 schreef wimderon het volgende:
Volgens AS wil Ferrari volgend jaar Alonso halen. Massa zou dit jaar nog gebleven zijn op aandringen van Todt, maar die is nu dus weg. Massa zou dan eventueel naar Toyota of Toro Rosso gaan.
AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:39 schreef HPoi het volgende:
[..]
Andere sites melden Vettel voor Massa.
Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Pakketjes binnen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:25 schreef NED het volgende:
[..]
Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!
*fapfapfap![]()
![]()
Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.
Nope, nog niet.quote:
Ja, Bourdais, hier mogen we wél gewoon blocken itt bij de Champcarquote:Bourdais: "Inhalen in de F1 is onmogelijk"
De voorbije jaren was hij de kampioen van de Champcar. De Fransman maakte de overstap naar de formule 1. Hij is dan ook de man bij uitstek om de verschillen tussen de Champcar en formule 1 te herkennen. Bourdais heeft er alvast ééntje opgemerkt: het inhalen.
"Inhalen is onmogelijk," aldus Bourdais. "Ik kon tijdens de ganse race niemand inhalen. Ik ben bijna als laatste gestart, maar ik kon enkel afwachten. Het kwam over alsof ik een endurance-race aan het rijden was."
bron: www.f1journaal.be
GODVERDOMME YESSSquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Volgens mij zat Vettel al in het RB opleidingsprogramma voordat hij met de F.BMW in aanraking kwam.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.
Persoonlijk was ik altijd in de veronderstelling dat Vettel een BMW protege was die bij STR is geparkeerd.
Dat was iig wel het geval en BMW zou ook echt het verstand van het achtereind van een varken hebben als dat nu niet meer het geval zou zijn, want dan hebben ze een supertalent laten lopen. Dat verklaart dan ook denk ik waarom Vettel niet gepromoveerd is naar het hoofdteam van Red Bull.
In ieder geval het is pure speculatie maar met die redenatie gaat ie dus nooit naar Ferrari.
quote:Hamilton snapped kissing mysterious blonde in Malaysian paddock
McLaren driver Lewis Hamilton was snapped in the Malaysian paddock while he was kissing a mysterious blonde. According to reports in the paddock, the mystery girl is Sonia Irvine, the sister of former F1 racer Eddie Irvine.
Dat meen je nietquote:
bronquote:Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.
The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.
F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.
"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."
jij let ook op ellebogen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:07 schreef Vitalogy het volgende:
Woohoo BBC coverage
Sonia Irvine is wel een paar jaartjes ouder dan een jonge twintiger denk ik
Inderdaad. De Daily Mail heb ik nou niet echt hoog zitten.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:09 schreef Vitalogy het volgende:
Het is dan ook een bullshit verhaal sanger
Op een testdag naar Spa gaan, zoals vorig jaar.quote:maar ja...wat doe je eraan.
Waar bij La Source? Uitkomen (tribune) of echt in de hoek?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb ook een nieuwtje. Ook dit jaar ga ik weer naar de F1 toe.[yay]. Voor het eerst naar Spa. Kaartjes voor La Source bemachtigd....lijkt me wel een mooie plek op zich..
Tis wel ongelooflijk knetterteringduur, maar ja...wat doe je eraan.
Hamilton en Heikki ieder 5 grid-plaatsen bestraft. BMW Sauber naar plek 4 & 5quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:33 schreef HPoi het volgende:
Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-in-wegens-blokken/
McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)roepen-bij-stewards/
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:26 schreef NED het volgende:
[offtopic]
Hey Googol, bedankt!!!!
ps: je hebt een PM
[/offtopic]
We gaan met 7 man een heel weekend, zoals elk jaar. Dan is het die paar honderd euro wel waard voor mij. Je zit met je vrienden op de camping en in duitsland zat je dan op een camping met 10 of 20.000 mafketels, die tot diep in de nacht feestvieren. Dat is toch wel een andere sfeer dan ergens een dagje testen kijken. Een testdag vind ik nog wel leuk hoor, maar zonder race is het niet echt tof.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:24 schreef NED het volgende:
Op een testdag naar Spa gaan, zoals vorig jaar.
Op een tribune in elk geval, want we hebben Goud Tribune kaarten. Zal zo es zoeken waar ik zit.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:28 schreef sanger het volgende:
Waar bij La Source? Uitkomen (tribune) of echt in de hoek?
Nee ik bedoel aan de buitenkant bij het woordje 'la source'quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:41 schreef NED het volgende:
Dat zal waarschijnlijk wel die nieuwe tribune zijn denk ik.
Dat was wel een leuk huisje inderdaadquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:34 schreef Atreidez het volgende:
Er worden voor de race ook een hoop tijdelijke tribunes gebouwd, mogelijk ook rond la Source. Er waren daar iig geen permanente tribunes toen ik er was (bij t woordje La Source). Er staat wel een leuk chaletje met uitzicht op de baan
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef WEST het volgende:
die tribunne met dak daar wil je niet zitten als er 22 auto's voorbij komen. Zelfs ik had met 1 cq 2 auto's al erg veel last van en dat wil wat zeggen.
WEST kan hem uitzettenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:49 schreef NED het volgende:
Daar moet je idd eik wel oorbescherming in ja, want het galmde daar behoorlijk
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:49 schreef NED het volgende:
Daar moet je idd eik wel oorbescherming in ja, want het galmde daar behoorlijk
Het verschil zat m in de overkappingquote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Oordopjes zal je bij La Source niet echt nodig hebben. Ze remmen een behoorlijk stuk voor de bocht, en beginnen pas weer te gassen na de bocht. Dus 't zal geen snoei hard geluid zijn. Heb zelf in 2005 in de Rivage gezeten (wat nu dus schijnbaar Bruxelles heet) Daar staat de overdekte tribune ook redelijk dicht op de bocht zelf, maar zoveel last heb ik niet gehad van de herrie, had oordopjes voor de zekerheid bij me, maar niet gebruikt gehad
Denk dat die ook verandert is nadat ze vorig jaar 't pitcomplex hebben vernieuwd, en de busstop (weer eens) hebben herlegd en krapper gemaakt. En Pouchon en Fagnes zijn trouwens ook hernoemd.quote:Op zondag 23 maart 2008 00:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Die naamswijziging was mij ook al opgevallen, reden bekend?
quote:
Duitsland, Frankrijk, Silverstone niet nee. De rest liever welquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:09 schreef Atreidez het volgende:
Voor meer als de helft van de races heb je toch geen operator nodig?
Hetzelfde als een reisbureuaquote:
Ik heb wellicht interesse daarvoor.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:34 schreef sanger het volgende:
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben in met een groep FOK!kers een GP te bezoeken?
Ben zelf vorig jaar met Ticket+Travel gegaan. Of ze goedkoop zijn ten opzichte van anderen weet ik niet, maar het is me wel goed bevallen. Zou in ieder geval zo weer met ze gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:07 schreef sanger het volgende:
Weet iemand nog een goede en goedkope F1-reizen operator?
Heb wel interesse. Al zal dat waarschijnlijk niet dit jaar worden. Wil dit jaar ook een weekje richting New York en dat kost ook aardig wat.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:34 schreef sanger het volgende:
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben in met een groep FOK!kers een GP te bezoeken?
En het is zo ongeveer gegarandeerd dat je goed weer hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:54 schreef Atreidez het volgende:
We kunnen nu alvast beginnen met plannen en sparen om naar de GP van Maleisie ofzo te gaanWat je meer betaald aan je ticket krijg je terug op de toegangsprijs..
Alleen die 12 uur in het vliegtuigquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:54 schreef Atreidez het volgende:
We kunnen nu alvast beginnen met plannen en sparen om naar de GP van Maleisie ofzo te gaanWat je meer betaald aan je ticket krijg je terug op de toegangsprijs..
ach daar heb ik niet zo moeite mee ondanks een lengte van 2 meterquote:
Lekkere zinquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:54 schreef nils7 het volgende:
ik ga naar de gp van istanbul nog meer mensen, of geweest om te vertellen wat goede spots zijn?
Taalpuristquote:
Volgens mij is de boodschap gewoon duidelijk, of niet?quote:
Ik heb niks zinnigs te zeggen, dus ik reageer hier nietquote:Overigens als je verder niks bij te dragen hebt, graag dan geen reacties achter laten!
quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb niks zinnigs te zeggen, dus ik reageer hier niet
Maakte toch niet uit of t zinnig is of niet.. Dat heeft ie helemaal niet gezegd, dat t ook zinnig moest zijnquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef NED het volgende:
Ik heb niks zinnigs te zeggen, dus ik reageer hier niet
voor jou maken we een uitzondering :pquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:42 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb niks zinnigs te zeggen, dus ik reageer hier niet
Veel goedkoper ga je het niet krijgen denk ik...quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:33 schreef sanger het volgende:
Zat te kijken voor Barca, maar dan kom je toch nog op een ¤ 800,=
...maar dan sta je wel ergens op een veldje aan de binnenkant van een fullspeed bocht.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:33 schreef Harmen1984 het volgende:
Vanaf 195 euro.
Nopequote:Op donderdag 27 maart 2008 16:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
...maar dan sta je wel ergens op een veldje aan de binnenkant van een fullspeed bocht.
Mooi inhaalpunt? Op dat rechte stukje na een middelsnelle bocht?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:56 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
NopeGenummerde tribuneplaatsen vlakbij een mooi inhaalpunt: T21 en T22 (linksonder)
Die bocht naar rechts aan het einde bedoelde ik, die kun je hopelijk wel zien vanaf die tribunes.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Mooi inhaalpunt? Op dat rechte stukje na een middelsnelle bocht?
Gezien de opstelling geef ik je weinig kansquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:41 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Die bocht naar rechts aan het einde bedoelde ik, die kun je hopelijk wel zien vanaf die tribunes.
En dat heet dan meestal toch een ongelukquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:25 schreef Atreidez het volgende:
Neemt niet weg dat iemand altijd nog een Kubicaatje kan maken recht voor je neus.. das een kwestie van geluk
quote:F1- Blocked road not affecting Force India
By GMM on Mar 28, 2008 - 6:35:21 PM
(GMM) The Force India team has played down reports that former owner Eddie Jordan restricted access to its Silverstone factory.
It emerged this week that, in trying to force the team's new owners to buy surrounding lands, founder Eddie Jordan placed concrete blocks on an access road to the facility in rural Northamptonshire.
But a spokesman insists that Jordan's actions have not affected the operation of the team.
"There are two approach roads to the Silverstone facility and the main public road remains open and the visitors and staff have normal and usual access," he said.
The Force India spokesman confirmed that Jordan has indeed blocked a road.
"The second road created by Eddie Jordan during his ownership has been closed by him as he wishes to explore alternative uses for is land. This in no way affects Force India," he explained.
quote:'FIA past kwalificatieregels per direct aan'
Uitgegeven op: vr 28 maa 20:24
Autosport meldt vandaag dat de FIA op het punt staat de kwalificatieregels per direct aan te passen. Het is de bedoeling een herhaling van de controverse in Sepang te voorkomen.
Daar gebeurde het dat coureurs de regen voor wilden zijn en eerder dan normaal hun snelste ronde neerzetten. De paar coureurs die het normale programma volgden, werden in hun snelle ronde gehinderd door de coureurs die al klaar waren en langzaam naar de pits terugreden.
Dit kostte Heidfeld en Alonso een hoop tijd, en leverde Hamilton en Kovalaīnen een straf van vijf startposities op. Sinds de Grand Prix van Maleisië zijn van alle kanten geruchten te horen over het instellen van een maximum rondetijd.
Een woordvoerder van de FIA zou nu hebben bevestigd dat deze wordt ingevoerd vanaf de wedstrijd in Bahrein. "Er wordt op dit moment over gesproken. Onze verklaring naar de teams toe wordt dat coureurs die klaar zijn met hun vliegende ronde(s) en terugrijden naar de pits, dit binnen een door ons bepaalde tijd moeten doen."
"Dit wordt waarschijnlijk een rondetijd van ongeveer 120%, zodat we kunnen voorkomen dat coureurs heel langzaam gaan rijden om brandstof te besparen."
Een officiële verklaring van de FIA wordt dit weekend nog verwacht.
Omstreden man, zowel wat betreft F1 als zijn oorlogsverledenquote:Balestre passes away aged 86
By Jonathan Noble Friday, March 28th 2008, 16:50 GMT
Former FIA president Jean Marie Balestre has passed away at the age of 86.
He was best known for being the president of FISA from 1979 to 1991 and also of the FIA from 1986 to 1993.
Prior to that, however, he was a founding member of the French national motorsport association, the Federation Francaise du Sport Automobile (FFSA), becoming its president in 1973.
During that period he also established FISA, and became heavily involved in the organisation's battles with FOCA over the control and finances of Formula One in the early 1980s.
Eventually Balestre agreed to a compromise deal with FOCA chief Bernie Ecclestone and they duly signed the first Concorde Agreement.
Remaining in change of FISA, Balestre began a crusade to improve safety in the sport - campaigning hard for the ban of turbo engines in 1989.
But Balestre's actions led some within the sport to criticise him for abusing his power - especially following the Suzuka controversies of 1989 and 1990 between Ayrton Senna and Alain Prost.
Senna in particular heavily criticised Balestre for what he felt was a campaign to favour Prost - and the Brazilian's comments in the winter of 1989 prompted Balestre to demand an apology if the then McLaren driver was to be issued with a superlicence for the 1990 season.
In 1991, after Balestre lost his role as president of FISA, Senna revealed that his collision with Prost at Suzuka in 1990 was the result of his anger at Balestre refusing to help change the side of pole position for that race.
Speaking in an emotional press conference at the 1991 Japanese Grand Prix, Senna said: "I tell you if pole had been on the good side last year, nothing would have happened because I would have got a better start. I would have been first into the first corner without any problem.
"But it was a result of a decision, a bad decision, influenced by Balestre. I know that. we know that from underneath. And we all know why, and the result was the first corner (accident). It was not my responsibility, I did contribute to it, yes, but it was not my responsibility."
Many fans will also remember Balestre for crossing the track shortly after the start of the 1989 British Grand Prix at Silverstone, when he was lucky not to be hit by the Osella of Nicola Larini.
Balestre eventually lost his presidency of the FISA in 1991 after losing the election to Mosley. Two years later, facing almost certain defeat to Mosley in the FIA role, he stood down from that role and proposed FISA be abolished completely. He carried on as president of the FFSA until 1996.
The current French motorsport federation president Nicolas Deschaux told TF1: "This is a tremendous loss for motorsport. He always knew how to carry the voice of the institutions he managed."
Former grand prix driver Jacques Laffite told L'Equipe: "We drivers loved him so much. He did a lot for us. We owe him enormously."
http://frontpage.fok.nl/nieuws/89918quote:FIA baas gefilmd tijdens seks met hoertjes
De voorzitter van de Internationale Federatie voor de Autosport (FIA) Max Mosley is gefilmd in zijn huis in Londen toen hij met prostituees bezig was. Het blijkt dat de man nogal sadomasochistische trekjes heeft. De vijf prostituees gingen verkleed als naz's en concentratiekampgevangenen.
Mosley gaf de hoertjes bevelen in het Duits, liet zich op luizen onderzoeken en liet zich slaan met een zweep, zo schreef het Britse tabloid News of the World. De orgie duurde ruim vijf uur. De vader van Mosley, Oswald, was een Britse fascistenleider tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Toedeledoki Max.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
En nu even wat apart F1 nieuws over de voorzitter van de FIA :
[..]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/89918
http://www.newsoftheworld.co.uk/3003_nazi_orgy.shtml
Mosley
quote:Op zondag 30 maart 2008 17:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
En nu even wat apart F1 nieuws over de voorzitter van de FIA :
[..]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/89918
http://www.newsoftheworld.co.uk/3003_nazi_orgy.shtml
Mosley
quote:Op zondag 30 maart 2008 17:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
En nu even wat apart F1 nieuws over de voorzitter van de FIA :
[..]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/89918
http://www.newsoftheworld.co.uk/3003_nazi_orgy.shtml
Mosley
Deel 2 is voor de mensen met een wat sterkere maag ... Bernie, Flavio en Mosley hitting it togetherquote:Op maandag 31 maart 2008 09:00 schreef sanger het volgende:
Van Ecclestone had ik eht nogw el verwacht, maar Mosley
quote:“I’ve known him an awful long time,” Ecclestone was quoted as saying by The Times.
“If somebody had told me this without the evidence I would have found it difficult to believe.
“Assuming it’s all true, what people do privately is up to them.
“I don’t honestly believe [it] affects the sport in any way.
“Knowing Max it might be all a bit of a joke.
“You know, it’s one of those things where he’s sort of taking the p***, rather than anything against Jewish people.”
dat had gekund, als de video niet al openbaar was geweest...quote:Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Googolplexian het volgende:
Voorspelling hoe dit af gaat lopen:
Max dokt NOTW stilletjes een paar miljoen als NOTW toegeeft dat het een foutieve reportage was en haar excuus publiekelijk aanbiedt (welke reputatie hebben ze als tabloid nou te verliezen?).
Die is weg hoorquote:
Ecclestone: "Mosley moet niet naar Bahrein gaan"
01 april 2008
Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone zou het slim zijn als Max Mosley niet aanwezig zou zijn bij de Grand Prix van Bahrein. De FIA-voorman is in opspraak geraakt nadat een Engelse krant beelden van hem publiceerde, waarop te zien was hoe hij met enkele prostituées in de weer was.
Mosley wordt van verschillende kanten onder druk gezet om af te treden. Enkele joodse organisaties hebben geschokt gereageerd op de beelden, waarop Mosley een rollenspel speelde met Nazi-thematiek. Volgens Ecclestone moet Mosley echter zelf beslissen of hij aftreedt of niet. Een trip naar Bahrein raadt hij zijn goede vriend af. "Hij zou niet moeten gaan", liet Ecclestone weten aan The Times. "Zijn aanwezigheid zou de aandacht afleiden van het racen en daarbij is het iets wat niemand iets aangaat. Ook de koninklijke familie van Bahrein zou niet echt prijs stellen op zijn aanwezigheid."
"Max moet doen wat hij denkt dat goed is. Alleen hij is hierbij betrokken, niet de FIA. Als hij in bed betrapt zou zijn met twee hoeren, had men waarschijnlijk gezegd dat het goed voor hem was. Het probleem is echter dat de beelden iets laten zien wat men walgelijk vindt."
Blijkbaar ziet 'ie nog niet in dat 'ie gewoon slachtoffer van z'n eigen stupiditeit en perversiteit is, maar denkt 'ie dat het allemaal een complot tegen hem is. Maar zelfs als blijkt dat de hoeren, de camera en/of het "geheime onderzoek" betaald zijn met Ron Dennis' creditcard, dan nog is 't z'n eigen stomme schuld.quote:Mosley blames the allegations about his sexual conduct on a 'covert' operation to discredit him.
...
In the letter, Mosley writes: "From information provided to me by an impeccable high-level source close to the UK police and security services, I understand that over the last two weeks or so, a covert investigation of my private life and background has been undertaken by a group specialising in such things, for reasons and clients as yet unknown. I have had similar but less well-sourced information from France.
"Regrettably you are now familiar with the results of this covert investigation and I am very sorry if this has embarrassed you or the club. Not content with publicising highly personal and private activities, which are, to say the least, embarrassing, a British tabloid newspaper published the story with the claim that there was some sort of Nazi connotation to the matter. This is entirely false.
...
"I shall now devote some time to those responsible for putting this into the public domain but above all I need to repair the damage to my immediate family who are the innocent and unsuspecting victims of this deliberate and calculated personal attack."
Indd. Maar aan de andere kant mag hij van mij doen in zijn slaapkamer wat hij wilt. Als ik mijn vrouw knevel, blinddoek en vastbndt om haar vervolgens met knuppels en dildo's te bewerken hoeft dat ook niet in de openbaarheid wmb. Of ik moet er een goed bod voor krijgenquote:Op woensdag 2 april 2008 09:34 schreef Ared het volgende:
nou ja, bekend...
[..]
Blijkbaar ziet 'ie nog niet in dat 'ie gewoon slachtoffer van z'n eigen stupiditeit en perversiteit is, maar denkt 'ie dat het allemaal een complot tegen hem is. Maar zelfs als blijkt dat de hoeren, de camera en/of het "geheime onderzoek" betaald zijn met Ron Dennis' creditcard, dan nog is 't z'n eigen stomme schuld.
Zolang het binnen de 4 muren van zijn kamer blijft moet Mosley hetzelf weten. Maar dat is hier al een gepasseerd station, de hele wereld heeft het gezien.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Indd. Maar aan de andere kant mag hij van mij doen in zijn slaapkamer wat hij wilt.
Ik heb hem ook niet gezienquote:Op woensdag 2 april 2008 09:55 schreef Ared het volgende:
Tuurlijk. Ik zit ook trouwens niet te wachten op beelden van een bejaarde Brit die het doet met 5 prostituees. Maar hij moet niet zeggen dat hij of zijn familie het slachtoffer zijn van een gemene aanval, als hij toch echt zelf die dingen gedaan heeft. En als het inderdaad om een nazi-rollenspel gaat (heb de film zelf niet gezien, weet niet of dat er ook duidelijk in wordt) dan denk ik dat z'n positie onhoudbaar is.
Je hebt zeker een hoop spiegels in huisquote:Op woensdag 2 april 2008 10:38 schreef NED het volgende:
Ik heb hem wel gezien. Ik geil op overjarige verlepte ouwe geile mannetjes
Hey, ik ben nog niet verlept en overjarig!!!quote:Op woensdag 2 april 2008 10:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt zeker een hoop spiegels in huis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |