Bronquote:STR set to race new car in Turkey
Scuderia Toro Rosso are on course to race their new car for the first time at the Turkish Grand Prix, with its first test scheduled for Barcelona next month.
The Italian outfit have been forced to start the campaign with an updated version of last year's STR2 because they did not have the resources to get the new car ready in time for Melbourne.
And although there are some hopes that the familiarity of the old car could prove beneficial at the start of the season, the team's technical director Giorgio Ascanelli says the STR3 cannot come soon enough.
"We are planning to take one to the test at Barcelona in the beginning of April, and then to make our debut in Turkey - god pleasing," he said in Melbourne on Wednesday.
When asked if he felt the team had any advantages by not using the new car straight away, he said: "I don't think we do.
"I really think now the level of reliability which the big guns reach guarantees that they finish. I think we have done what we could in respect of reliability, but it is true that we have been progressively faster at each test.
"I think that our maximum was around Barcelona in January. Then we were faster than most people's new cars. But when you have a team that is 500, 600 or 1000 people strong, from the middle of January to the middle of March, they do so many things that we couldn't possibly do. I think we are around 14th or 15th position on the grid, and I hope we can do that with honours."
Ascanelli believes his team are still struggling with the reliability of new components on their STR2B – particular in the hydraulics and gearbox area.
And despite missing the cut with the new car this year, Ascanelli insists the team will be okay for 2009 – when a big overhaul of regulations will force the to race the new car from the first race.
"If you have a limited amount of resources, you need to start earlier to make the time. This year was not possible and I am responsible because I arrived late last year.
"I had to see how the team reacts and what we have to do. And to have a strategy. Now I know what our strengths and weaknesses are, I can put in place a strategy that will give us the new car by Melbourne next year."
Je hoopt dat ze ver voor liggen bedoel je? Als het je zo lijkt, wil ik wel weten waaromquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik wil meer!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:19 schreef sasquatsch het volgende:
Offtopic (en tvp): vond wat filmbeelden van een test met de nieuwe Superleage Formula:
http://www.vimeo.com/761135/
Iemand een foto hiervan?quote:Raikkonen's New Tattoo
Thursday, March 13, 2008 - 07:20 AM
At his first grand prix as reigning world champion, Kimi Raikkonen strolled the Melbourne paddock on Thursday with a huge new tattoo in plain sight.
Having gone over his small 'smiley' tattoo on his right arm with a big black patterned affair one year ago, the 28-year-old Finn's short sleeves on Thursday revealed a new tattoo on the inside of his left forearm.
In big black lettering, it predictably reads 'Iceman'.
Also at Albert Park on Thursday, Ferrari driver Raikkonen posed with the supergroup Kiss, who will play after the race on Sunday night.
Zowel van Renault als BMW wordt gezegd dat ze verstoppertje spelen. Ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik las iig al vandaag dat de McLarens verbazend snel weg waren vanaf de lijn zegmaar.quote:Ik voorzie nu al een wijzende vinger van andere teams.
quote:"McLarens starts zijn verbazend snel"
[12 maart - 21:45]
De globale opinie mag er dan wel in bestaan dat Ferrari over de snelste wagen beschikt, maar Nick Heidfeld is van mening dat de McLaren-bolides zich waarschijnlijk sneller uit hun gridposities kunnen lanceren wanneer de eerste Grand Prix komende zondag van start gaat.
De piloot voor BMW Sauber vertelde aan het magazine Sport Bild in welke mate McLaren hem verbaasde tijdens de wintertests. De Duitser gaf onomwonden het antwoord dat hij moest opkijken naar de snelheid waarmee de McLarens uit hun startblokken konden schieten bij het oefenen van racestarts.
Dit jaar beschikken alle teams over dezelfde elektronica-eenheid, een apparaat ontworpen door McLaren - en misschien wringt daar dan ook het schoentje.
Volgens Heidfeld zal McLaren een kennelijk voordeel hebben wanneer Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen hun start moeten maken bij het uitgaan van de lichten.
"McLaren heeft een startsysteem dat Hamilton en Kovalainen toelaat om zich te lanceren aan 9.000 toeren per minuut," vertelde hij. "Aan de andere kant, wij met BMW moeten veel hogere toeren gebruiken wanneer we beginnen met accelereren."
www.f1-club.be
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrashquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kimi trapt kont.
Maar waarom zou je in godsnaam zoiets afzichtelijks op je arm laten zetten.
Rode pak met Kimi erop zal ook een weggevertje zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrash
Good luck beating that!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren.
Nou, dan hoop ik maar voor hen dat ze er dalijk heelhuids vanaf komen!quote:Davidson :: Crash betekent volgende race missen
Lange tijd was het onzeker of Super Aguri aan de start zou verschijnen van het Formule 1-seizoen 2008. De renstal van Aguri Suzuki had te maken met een groot geldtekort, en moest derhalve enkele tests aan zich voorbij laten gaan en het zich ook niet veroorloven om een nieuwe auto te bouwen. Vlak voor de start van de Australische Grand Prix werd bekend dat de deelname van Super Aguri gered was, aangezien het team in de Magma Groep een partner had gevonden.
Dat Super Aguri dit seizoen achteraan is begonnen, komt dan ook niet als een verrassing. Ondanks zijn laatste positie, is coureur Anthony Davidson ontzettend blij dat hij überhaupt aan het weekend heeft kunnen beginnen. De Brit vertelde dat er momenteel zó weinig reserve-onderdelen zijn, dat elke schadevorm tijdens de race van morgen fataal is voor Super Aguri.
“We staan hier behoorlijk ver achteraan op de grid, maar momenteel zijn we al blij dat we sowieso op de grid staan. We weten pas sinds anderhalve week dat Super Aguri blijft voortbestaan”, zei hij. “Alhoewel je normaal zo hoog mogelijk wil eindigen in de race, zijn wij hier enkel om de finish te halen.”
Het zal morgen een stressvolle dag worden voor Davidson: “Als we hier met de auto crashen of hem op welke manier dan ook beschadigen, staan we in Maleisië niet aan de start, zo erg zitten we momenteel tekort in de onderdelen. We staan momenteel met twee auto’s op de grid, maar dat was het dan ook”, aldus de Super Aguri-coureur.
“Schade, in welke vorm dan ook, eigen fout of geen eigen fout, betekent game-over voor de volgende race, zo krap zitten we in de onderdelen”, besluit hij.
bron: www.racefreaks.nl
Blijkt BMW toch sneller te gaan dan ze in de testen en de eerste vrije trainingen hebben laten zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Opvallend nieuwtje op F1today.nl:
Speculaties in Melbourne rondom snelheid BMW Sauber
In de paddock van Melbourne zijn de eerste speculaties en geruchten op gang gekomen. Veel geluiden die te horen zijn gaan over de snelheid van BMW Sauber. Volgens enkele bronnen heeft BMW Sauber verstoppertje gespeeld en de concurrentie voor de gek gehouden.
Verschillende journalisten voor Duitse en Oostenrijkse vakbladen weten te melden dat de F1.08 van BMW Sauber dit jaar een bedreiging kan vormen voor de teams van Ferrari en McLaren in de strijd om de wereldtitels.
Heidfeld en Kubica waren tijdens de wintertests nauwelijks voorin de tijdenlijsten te vinden bij rivalen Ferrari en McLaren. Tijdens de laatste privétest in Valencia gaf BMW Sauber in de persberichten enkele rondetijden. Deze rondetijden zouden volgens ingewijden niet de snelste tijden zijn geweest.
Auto Motor und Sport meldt dat de kwalificatie simulaties tijdens deze test in Valencia rondetijden opleverden die sneller waren dan de snelste tijd van Heikki Kovalainen. Kovalainen reed eind januari een 1:11.000 als snelste tijd bij de gezamenlijke test.
Willy Rampf reageerde kort op de berichtgeving dat het team verstoppertje zou hebben gespeeld: "Ik wil hier niet op reageren. Laten we wachten op dit weekend en het zal vanzelf duidelijk worden."
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
2 keer gezienquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Dat ding links heb ik wel gezien jaquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Same here.quote:Op maandag 17 maart 2008 07:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat ding links heb ik wel gezien ja
Alleen dat ding van de G-krachten volgens mij niet...
Yup, zeker zonder TC!!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:51 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de komende GP in Maleisie wordt er veel regen verwacht. Beterrr!
De motorwissel zal Ferrari geen strafplaatsen op de grid kosten, omdat beide rijders de finishvlag niet zagen in Melbourne. Bovendien wordt de eerste motorwissel sinds dit seizoen sowieso niet bestraft, tenzij deze in het laatste raceweekend plaatsvindt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:38 schreef Atreidez het volgende:
Alonso: "Geduld kan een keer opraken"
Nog ff een vraag trouwens, aangezien ik t niet ergens terug kan vinden. Als je uitvalt mag je motor en versnellingsbak wisselen zonder penalty, maar bv. in Australie zijn Raikonen en Bourdais wel geclasseerd en kregen punten. Mogen ze dan ook gewoon wisselen zonder straf?
Ja idd, die las ik netquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:40 schreef HPoi het volgende:
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ari-duo-in-maleisie/
Bronquote:Toro Rosso team put up for sale
Scuderia Toro Rosso have been put up for sale, with joint owner Dietrich Mateschitz wanting a new buyer to be in place by the end of next season.
The Italian outfit have been surrounded by speculation for months that Mateschitz and fellow shareholder Gerhard Berger were looking at selling the team - although each time this was denied by those involved.
However, with the new Concorde Agreement meaning that customer cars will be outlawed from the start of 2010, Mateschitz has said there is no way he can continue operating his junior team.
And in the wake of a points-scoring performance in last weekend's Australian Grand Prix, the Austrian has told the website of Swiss publication Motorsport Aktuell that he plans to sell it.
"It is not a big secret that we have put Toro Rosso on the market," he said in the exclusive interview.
"For the start of 2010 there will be a rule change and there will be no more synergy regarding design and construction of cars between Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
"There I see the necessity that we continue with one team only. We will not sell Toro Rosso during the 2008 season, but it will be before 2010."
Speculation about a plan to sell Toro Rosso emerged in Melbourne last weekend when Russian businessman Roustam Tariko was a notable guest of Berger. Tariko was linked with a bid by Eddie Irvine several years ago to buy an F1 team.
Another name who has been linked with a bid to buy Toro Rosso is Tony Teixeira, the A1GP chairman.
Mateschitz has drawn short of saying who he is talking to about the sale, but made it clear that he would only sell a quality buyer.
"We will only sell the team if it is put into safe hands," he said.
Toro Rosso was formed at the start of 2006, after Mateschitz bought the team off Minardi boss Paul Stoddart.
quote:Jean Todt quits as Ferrari executive director
March 18, 2008
Jean Todt has quit as executive director of Ferrari to become a consultant for the Italian company.
The Frenchman left his position as sports director of the Formula One racing team to become executive director of the whole Ferrari group at the end of last season.
But after a few months in his new post, Todt has decided he wanted a job that would take up less of his time. "A new chapter in my life is opening during which I will have more time to look after myself and my interests," he said.
Todt joined Ferrari in July 1993 before taking over the team's top post in 2004. He helped guide them to six successive constructors' titles and five consecutive drivers' titles.
Whehehequote:Irvine : "Alonso is een clown"
Geschreven door Pieter Vandaele
woensdag 19 maart 2008 - 18:51
Voormalig Formule1-coureur Eddie Irvine heeft hard uitgehaald naar tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. Irvine noemde Alonso een clown en vindt dat hij dit jaar alleen maar ongeluk verdient. Toch vertelde hij er bij dat hij de Spanjaard best wel een goede coureur vind.
Alonso, die vierde finishte in Australië tijdens zijn debuut voor Renault, gelooft dat Renault dit weekend opnieuw sterker voor de dag zal komen. Maar irvine, die in 2002 afscheid nam van de Formule1 en 4 overwinningen op zijn naam heeft staan, vertelde dat hij hoopt dat Alonso dit jaar gaat afzien.
"Hij gaat er echt spijt van krijgen dat hij niet langer bij McLaren bleef", begon Irvine. "Hij verdient elk ongeluk en alle miserie in het komende seizoen. Er wordt verteld dat de Alonso vs Hamilton-verhouding nog intenser zal worden dit jaar maar volgens mij zullen ze elkaar enkel tegenkomen als Hamilton Alonso dubbelt. Misschien zal hij Hamilton dan wel proberen tegen te houden, want na vorig jaar is hij tot alles in staat. Alonso is een clown en ik ken niemand die hem respecteert. Hij is een goede coureur maar daar blijft het ook bij."
bron: www.autosportzone.nl
quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:49 schreef NED het volgende:
Geen idee, ik heb alleen BBC1 en BBC2.
Zijn er nog meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |