Bronquote:STR set to race new car in Turkey
Scuderia Toro Rosso are on course to race their new car for the first time at the Turkish Grand Prix, with its first test scheduled for Barcelona next month.
The Italian outfit have been forced to start the campaign with an updated version of last year's STR2 because they did not have the resources to get the new car ready in time for Melbourne.
And although there are some hopes that the familiarity of the old car could prove beneficial at the start of the season, the team's technical director Giorgio Ascanelli says the STR3 cannot come soon enough.
"We are planning to take one to the test at Barcelona in the beginning of April, and then to make our debut in Turkey - god pleasing," he said in Melbourne on Wednesday.
When asked if he felt the team had any advantages by not using the new car straight away, he said: "I don't think we do.
"I really think now the level of reliability which the big guns reach guarantees that they finish. I think we have done what we could in respect of reliability, but it is true that we have been progressively faster at each test.
"I think that our maximum was around Barcelona in January. Then we were faster than most people's new cars. But when you have a team that is 500, 600 or 1000 people strong, from the middle of January to the middle of March, they do so many things that we couldn't possibly do. I think we are around 14th or 15th position on the grid, and I hope we can do that with honours."
Ascanelli believes his team are still struggling with the reliability of new components on their STR2B – particular in the hydraulics and gearbox area.
And despite missing the cut with the new car this year, Ascanelli insists the team will be okay for 2009 – when a big overhaul of regulations will force the to race the new car from the first race.
"If you have a limited amount of resources, you need to start earlier to make the time. This year was not possible and I am responsible because I arrived late last year.
"I had to see how the team reacts and what we have to do. And to have a strategy. Now I know what our strengths and weaknesses are, I can put in place a strategy that will give us the new car by Melbourne next year."
Je hoopt dat ze ver voor liggen bedoel je? Als het je zo lijkt, wil ik wel weten waaromquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik wil meer!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:19 schreef sasquatsch het volgende:
Offtopic (en tvp): vond wat filmbeelden van een test met de nieuwe Superleage Formula:
http://www.vimeo.com/761135/
Iemand een foto hiervan?quote:Raikkonen's New Tattoo
Thursday, March 13, 2008 - 07:20 AM
At his first grand prix as reigning world champion, Kimi Raikkonen strolled the Melbourne paddock on Thursday with a huge new tattoo in plain sight.
Having gone over his small 'smiley' tattoo on his right arm with a big black patterned affair one year ago, the 28-year-old Finn's short sleeves on Thursday revealed a new tattoo on the inside of his left forearm.
In big black lettering, it predictably reads 'Iceman'.
Also at Albert Park on Thursday, Ferrari driver Raikkonen posed with the supergroup Kiss, who will play after the race on Sunday night.
Zowel van Renault als BMW wordt gezegd dat ze verstoppertje spelen. Ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Ik las iig al vandaag dat de McLarens verbazend snel weg waren vanaf de lijn zegmaar.quote:Ik voorzie nu al een wijzende vinger van andere teams.
quote:"McLarens starts zijn verbazend snel"
[12 maart - 21:45]
De globale opinie mag er dan wel in bestaan dat Ferrari over de snelste wagen beschikt, maar Nick Heidfeld is van mening dat de McLaren-bolides zich waarschijnlijk sneller uit hun gridposities kunnen lanceren wanneer de eerste Grand Prix komende zondag van start gaat.
De piloot voor BMW Sauber vertelde aan het magazine Sport Bild in welke mate McLaren hem verbaasde tijdens de wintertests. De Duitser gaf onomwonden het antwoord dat hij moest opkijken naar de snelheid waarmee de McLarens uit hun startblokken konden schieten bij het oefenen van racestarts.
Dit jaar beschikken alle teams over dezelfde elektronica-eenheid, een apparaat ontworpen door McLaren - en misschien wringt daar dan ook het schoentje.
Volgens Heidfeld zal McLaren een kennelijk voordeel hebben wanneer Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen hun start moeten maken bij het uitgaan van de lichten.
"McLaren heeft een startsysteem dat Hamilton en Kovalainen toelaat om zich te lanceren aan 9.000 toeren per minuut," vertelde hij. "Aan de andere kant, wij met BMW moeten veel hogere toeren gebruiken wanneer we beginnen met accelereren."
www.f1-club.be
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrashquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kimi trapt kont.
Maar waarom zou je in godsnaam zoiets afzichtelijks op je arm laten zetten.
Rode pak met Kimi erop zal ook een weggevertje zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrash
Good luck beating that!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren.
Nou, dan hoop ik maar voor hen dat ze er dalijk heelhuids vanaf komen!quote:Davidson :: Crash betekent volgende race missen
Lange tijd was het onzeker of Super Aguri aan de start zou verschijnen van het Formule 1-seizoen 2008. De renstal van Aguri Suzuki had te maken met een groot geldtekort, en moest derhalve enkele tests aan zich voorbij laten gaan en het zich ook niet veroorloven om een nieuwe auto te bouwen. Vlak voor de start van de Australische Grand Prix werd bekend dat de deelname van Super Aguri gered was, aangezien het team in de Magma Groep een partner had gevonden.
Dat Super Aguri dit seizoen achteraan is begonnen, komt dan ook niet als een verrassing. Ondanks zijn laatste positie, is coureur Anthony Davidson ontzettend blij dat hij überhaupt aan het weekend heeft kunnen beginnen. De Brit vertelde dat er momenteel zó weinig reserve-onderdelen zijn, dat elke schadevorm tijdens de race van morgen fataal is voor Super Aguri.
“We staan hier behoorlijk ver achteraan op de grid, maar momenteel zijn we al blij dat we sowieso op de grid staan. We weten pas sinds anderhalve week dat Super Aguri blijft voortbestaan”, zei hij. “Alhoewel je normaal zo hoog mogelijk wil eindigen in de race, zijn wij hier enkel om de finish te halen.”
Het zal morgen een stressvolle dag worden voor Davidson: “Als we hier met de auto crashen of hem op welke manier dan ook beschadigen, staan we in Maleisië niet aan de start, zo erg zitten we momenteel tekort in de onderdelen. We staan momenteel met twee auto’s op de grid, maar dat was het dan ook”, aldus de Super Aguri-coureur.
“Schade, in welke vorm dan ook, eigen fout of geen eigen fout, betekent game-over voor de volgende race, zo krap zitten we in de onderdelen”, besluit hij.
bron: www.racefreaks.nl
Blijkt BMW toch sneller te gaan dan ze in de testen en de eerste vrije trainingen hebben laten zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Opvallend nieuwtje op F1today.nl:
Speculaties in Melbourne rondom snelheid BMW Sauber
In de paddock van Melbourne zijn de eerste speculaties en geruchten op gang gekomen. Veel geluiden die te horen zijn gaan over de snelheid van BMW Sauber. Volgens enkele bronnen heeft BMW Sauber verstoppertje gespeeld en de concurrentie voor de gek gehouden.
Verschillende journalisten voor Duitse en Oostenrijkse vakbladen weten te melden dat de F1.08 van BMW Sauber dit jaar een bedreiging kan vormen voor de teams van Ferrari en McLaren in de strijd om de wereldtitels.
Heidfeld en Kubica waren tijdens de wintertests nauwelijks voorin de tijdenlijsten te vinden bij rivalen Ferrari en McLaren. Tijdens de laatste privétest in Valencia gaf BMW Sauber in de persberichten enkele rondetijden. Deze rondetijden zouden volgens ingewijden niet de snelste tijden zijn geweest.
Auto Motor und Sport meldt dat de kwalificatie simulaties tijdens deze test in Valencia rondetijden opleverden die sneller waren dan de snelste tijd van Heikki Kovalainen. Kovalainen reed eind januari een 1:11.000 als snelste tijd bij de gezamenlijke test.
Willy Rampf reageerde kort op de berichtgeving dat het team verstoppertje zou hebben gespeeld: "Ik wil hier niet op reageren. Laten we wachten op dit weekend en het zal vanzelf duidelijk worden."
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
2 keer gezienquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Dat ding links heb ik wel gezien jaquote:Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]
Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Same here.quote:Op maandag 17 maart 2008 07:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat ding links heb ik wel gezien ja
Alleen dat ding van de G-krachten volgens mij niet...
Yup, zeker zonder TC!!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:51 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de komende GP in Maleisie wordt er veel regen verwacht. Beterrr!
De motorwissel zal Ferrari geen strafplaatsen op de grid kosten, omdat beide rijders de finishvlag niet zagen in Melbourne. Bovendien wordt de eerste motorwissel sinds dit seizoen sowieso niet bestraft, tenzij deze in het laatste raceweekend plaatsvindt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:38 schreef Atreidez het volgende:
Alonso: "Geduld kan een keer opraken"
Nog ff een vraag trouwens, aangezien ik t niet ergens terug kan vinden. Als je uitvalt mag je motor en versnellingsbak wisselen zonder penalty, maar bv. in Australie zijn Raikonen en Bourdais wel geclasseerd en kregen punten. Mogen ze dan ook gewoon wisselen zonder straf?
Ja idd, die las ik netquote:Op dinsdag 18 maart 2008 16:40 schreef HPoi het volgende:
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ari-duo-in-maleisie/
Bronquote:Toro Rosso team put up for sale
Scuderia Toro Rosso have been put up for sale, with joint owner Dietrich Mateschitz wanting a new buyer to be in place by the end of next season.
The Italian outfit have been surrounded by speculation for months that Mateschitz and fellow shareholder Gerhard Berger were looking at selling the team - although each time this was denied by those involved.
However, with the new Concorde Agreement meaning that customer cars will be outlawed from the start of 2010, Mateschitz has said there is no way he can continue operating his junior team.
And in the wake of a points-scoring performance in last weekend's Australian Grand Prix, the Austrian has told the website of Swiss publication Motorsport Aktuell that he plans to sell it.
"It is not a big secret that we have put Toro Rosso on the market," he said in the exclusive interview.
"For the start of 2010 there will be a rule change and there will be no more synergy regarding design and construction of cars between Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
"There I see the necessity that we continue with one team only. We will not sell Toro Rosso during the 2008 season, but it will be before 2010."
Speculation about a plan to sell Toro Rosso emerged in Melbourne last weekend when Russian businessman Roustam Tariko was a notable guest of Berger. Tariko was linked with a bid by Eddie Irvine several years ago to buy an F1 team.
Another name who has been linked with a bid to buy Toro Rosso is Tony Teixeira, the A1GP chairman.
Mateschitz has drawn short of saying who he is talking to about the sale, but made it clear that he would only sell a quality buyer.
"We will only sell the team if it is put into safe hands," he said.
Toro Rosso was formed at the start of 2006, after Mateschitz bought the team off Minardi boss Paul Stoddart.
quote:Jean Todt quits as Ferrari executive director
March 18, 2008
Jean Todt has quit as executive director of Ferrari to become a consultant for the Italian company.
The Frenchman left his position as sports director of the Formula One racing team to become executive director of the whole Ferrari group at the end of last season.
But after a few months in his new post, Todt has decided he wanted a job that would take up less of his time. "A new chapter in my life is opening during which I will have more time to look after myself and my interests," he said.
Todt joined Ferrari in July 1993 before taking over the team's top post in 2004. He helped guide them to six successive constructors' titles and five consecutive drivers' titles.
Whehehequote:Irvine : "Alonso is een clown"
Geschreven door Pieter Vandaele
woensdag 19 maart 2008 - 18:51
Voormalig Formule1-coureur Eddie Irvine heeft hard uitgehaald naar tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. Irvine noemde Alonso een clown en vindt dat hij dit jaar alleen maar ongeluk verdient. Toch vertelde hij er bij dat hij de Spanjaard best wel een goede coureur vind.
Alonso, die vierde finishte in Australië tijdens zijn debuut voor Renault, gelooft dat Renault dit weekend opnieuw sterker voor de dag zal komen. Maar irvine, die in 2002 afscheid nam van de Formule1 en 4 overwinningen op zijn naam heeft staan, vertelde dat hij hoopt dat Alonso dit jaar gaat afzien.
"Hij gaat er echt spijt van krijgen dat hij niet langer bij McLaren bleef", begon Irvine. "Hij verdient elk ongeluk en alle miserie in het komende seizoen. Er wordt verteld dat de Alonso vs Hamilton-verhouding nog intenser zal worden dit jaar maar volgens mij zullen ze elkaar enkel tegenkomen als Hamilton Alonso dubbelt. Misschien zal hij Hamilton dan wel proberen tegen te houden, want na vorig jaar is hij tot alles in staat. Alonso is een clown en ik ken niemand die hem respecteert. Hij is een goede coureur maar daar blijft het ook bij."
bron: www.autosportzone.nl
quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:49 schreef NED het volgende:
Geen idee, ik heb alleen BBC1 en BBC2.
Zijn er nog meer?
Wordt tijd dat ze die ECU's elke race random gaan verdelen onder de teams. Dat deden ze in het verleden ook met de popoff-valves in de CART series. Soms had je inderdaad pech dat je een slecht exemplaar kreeg, maar de volgende race had je weer een andere.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:10 schreef HPoi het volgende:
Ferrari suspects ECU to blame for Aus woes
Defending champions looking to find answers
19/03/08 08:57
With Ferrari-McLaren relations at an all time low, paddock gossip is inevitably doing the rounds that Ferrari is now unhappier than ever about tackling this season and beyond with the new McLaren-developed control electronics.
Following the investigation back at Maranello this week into Ferrari's two failed race engines in Australia, speculation suggests that the Italian team has found that the design of the team's V8 power plant itself was not responsible for the problems.
It is similarly being reported that Ferrari thinks the fuel pressure problem that stranded Kimi Raikkonen down the Melbourne grid last Saturday is also related to the McLaren ECU."This kind of thing can happen when you are working with one procedure that you do not know so well. Now we know that there is a conflict we can make sure it does not happen again," a team spokesman told GP Week.
Team boss Stefano Domenicali, meanwhile, also suggested that Ferrari's Albert Park dramas could be related to the new ECU, which is developed jointly by Woking based McLaren Electronic Systems and Microsoft, and awarded the tender to equip all F1 cars until 2010 by the FIA.
Domenicali said of the system: "We must still discover it in full."
BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080319085743.shtml
quote:Analyse Ferrari-motoren bekend
De Ferrari-motoren die Kimi Raikkonen en Felipe Massa zondag in de steek lieten, zijn geanalyseerd in Maranello. De V8 van de Scuderia kampte met een benzinevoeding probleem. Dat lokte een defect uit aan de opvangventielen van elke motor.
De warme temperaturen in Melbourne speelden een rol. Het probleem met de benzine was deels te wijten aan de hoge temperaturen. Die zullen ook dit weekend van de partij zijn. “We vertrouwen erop dat dit een eenmalige gebeurtenis was”, zegt een woordvoerder van Ferrari aan autosport.com.
Die ontkende dat de defecten niets te maken hebben met koelingsproblemen of met de controle van de kwaliteit. ok is er geen verband met de standaard ECU. “De nieuwe eenheden zorgen er wel voor dat we nieuwe methodes moeten leren om de motor te laten opereren, maar de problemen hebben hier niets mee te maken.”
Omdat de motor niet meer ontwikkeld mag worden door de motorenbevriezing, kan Ferrari enkel de ligging verbeteren. De betrouwbaarheidsproblemen kostten Ferrari dure punten, al panikeert men nog niet na één race: ook vorig jaar was de Scuderia lange tijd op achtervolgen aangewezen en veroverde in extremis nog de wereldtitel.
“We moeten in Maleisië starten met een nieuw kampioenschap. Het kampioenschap is lang, we weten dat elk punt zeer belangrijk is maar we weten ook dat er elke race veel kan gebeuren”, zegt Massa.
In Maleisië zullen de F2008’s uitgerust zijn met een nieuwe motor. Kimi Raikkonen heeft vertrouwen voor de race in Sepang, want de wagen is zonder de betrouwbaarheidsproblemen wel snel gebleken.
“Het gebrek aan betrouwbaarheid is echt wel een probleem voor me”, geeft de regerend wereldkampioen toe. In de kwalificatie van Australië kwam de Fin ook al in de problemen met een benzineprobleem. Daardoor startte hij als 15de. “Ik maak me geen zorgen over de competitiviteit van de wagen.”
Raikkonen pakte na de diskwalificatie van Rubens Barrichello nog één punt. Op het einde van het seizoen misschien eentje van goudwaarde.
bron: www.f1media.be
Blijkbaar hebben de Ferrari problemen wel te maken met de ECU, maar is het niet de schuld van McLaren.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:45 schreef NED het volgende:
Ach, andere sites melden iets heel anders:
[..]
quote:Domenicali: 'ECU is de oorzaak, maar McLaren Electronic Systems treft geen blaam.'
Uit Ferrari's technische analyse blijkt dat door de hoge temperatuur op Albert Park de ECU's van de auto's van Raikkonen en Massa oververhit raakten.
Vermoedelijk heeft Ferrari niettemin ten gunste van de optimale aërodynamische set-up van de auto wwwonvoldoende maatregelen getroffen om de koeling van de elektronische motordozen optimaal te regelen.
In de drinkfles.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Amateurs! Dus, a.s. weekend, mocht het weer erg heet worden, dan zit bij Ferrari de ECU aan de buitenkant?
http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1quote:Lammers ' te min" voor Verstappen
door Jos Verstappen
AMSTERDAM - Doordat ik afgelopen weekeinde in Zuid-Italië bij een kartwedstrijd aanwezig was, heb ik maar met een schuin oog naar de Formule 1-race in Melbourne kunnen kijken. Jammer, want er gebeurde van alles. Ik weet echter alleen dat Hamilton gewonnen heeft en ik zag ook nog het tankincident met Barrichello, maar daar hield het ook mee op.
Het was overigens een fout van de lollypopman, die Barrichello liet wegrijden terwijl de tankman nog niet klaar was. Die werd ondersteboven gereden en of Barrichello daardoor afgeleid was, weet ik niet, maar het was natuurlijk een slechte actie van hem om door het rode licht in de pitsstraat te rijden. Gewoon stom en dat mag je van zo’n geroutineerde coureur toch niet verwachten. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat racen nog altijd mensenwerk is en daar horen menselijke fouten bij.
Aanstaande zondag ga ik zeker kijken naar de Grand Prix van Maleisië. Ik heb mijn geld erop gezet dat Kimi Räikkönen zijn wereldtitel gaat prolongeren. Ik blijf daar nog steeds bij. In Australië stelde hij net als Ferrari teleur, maar van één race kun je niets zeggen. Ferrari heeft wel de snelheid, maar heel blijven hun wagens nog niet. Dat hebben ze bij McLaren dan beter voor elkaar. Maar geloof me, Ferrari slaat echt wel terug. Dat kan zo maar al komend weekeinde in Sepang zijn.
Bovendien heb ik gehoord dat er daar van de week al ’s middags buitjes zijn gevallen en iedereen weet dat regen altijd voor verrassende momenten in de Formule 1 zorgt. Ik weet er alles van. Tussen twee en drie uur ’s middags kan de regen er met bakken uit de hemel vallen. Dat heb ik in 2001 meegemaakt toen de éne na de andere coureur van de baan schoot door zo’n tropische stortbui. Nu de rijders het zonder elektronische hulpmiddelen moeten stellen, kan dat de Grand Prix nog wel eens heel spectaculair maken. En spektakel willen ze toch in de Formule 1?
Niet zeuren dus, al zijn er coureurs bij die vrezen dat regenraces zonder tractiecontrole gevaarlijker gaan worden, omdat de wielen dan veel meer doorslaan op een kletsnatte baan. Ze zouden dan passagier in hun eigen wagen worden. Ik zeg daarop dat ze zich dan maar moeten aanpassen aan de omstandigheden en voorzichtiger met het gaspedaal omgaan. Dat moesten de coureurs ook toen er nog geen tractiecontrole bestond. En het is nog altijd zo dat de coureur zelf moet beslissen om binnen te komen als hij denkt dat het te riskant gaat worden op zo’n spekgladde baan. Maar als iemand denkt dat het voor hem te tricky is, dan stap ik graag voor hem in, hoor!
Dat gaat zeker over een week of drie gebeuren als ik met het team Van Merksteijn Motorsport aan de 1000 km-race van Barcelona meedoe. We komen daar met onze Porsche RS Spyder goed voorbereid aan de start en ik sta te popelen om aan het seizoen te beginnen. Uit verschillende hoeken verneem ik dat er dan wordt uitgekeken naar mijn confrontatie met Jan Lammers, die ook aan die Le Mans Series deelneemt. Maar ik dénk niet eens aan hem als ik daar naartoe ga. In een sportmagazine heeft hij me zwart proberen te maken in een terugblik op onze A1GP-periode. Ik sta daarboven. Het typeert de persoon Lammers. Hij is klein en klein gebleven. Het is nog altijd zo dat de kijkcijfers vele malen hoger waren toen ik nog voor Team Nederland uitkwam, dan de kijkcijfers in dit seizoen. Als hij zo begaan is met zijn A1-team, waarom reed hij dan afgelopen weekeinde in Amerika? Maar meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik trek me niets van Jan aan. Hij is mij te min.
Verstappen die ergens zijn geld op zet ...quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Even een crosspostje
[..]
http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1
Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geen Schumi, Geen Todt en geen Brawn.
oeioeioei
quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...
GOEDENdag! Ik heb ze gevonden hoor!quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Haha, deze foto heb ik vroeger nog als poster laten hangen in me slaapkamer.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Ook al is mijn verjaardag vlak na Pasen, deze wil ik dan nog wel.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Nou ... nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 14:57 schreef Bernard0s het volgende:
Dat dacht iedereen vorig jaar ook. En hoe kwam Ferrari terug..
Bronquote:F1 UK coverage returns to the BBC
Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.
The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.
F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.
"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."
Dominic Coles, BBC Sport Director of Sport Rights, added: "The biggest motorsporting event in the world is returning home after 12 years.
"We were delighted when Bernie Ecclestone approached us about the return of F1 to the BBC. F1 is a crown jewel of sports broadcasting, so to bring the rights back to their traditional home from 2009 is tremendously exciting.
"Fans will be able to enjoy uninterrupted, state of the art and innovative coverage from BBC Sport, across all of our TV, radio and new media platforms, for the first time since 1996."
bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaatquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:27 schreef ElmarO het volgende:
En nu maar hopen dat het op BBC1 of 2 komt.
Niet eens gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Atreidez het volgende:
[..]
bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaatHeb er wel vertrouwen in, tis toch nu de Olav Mol van de F1 in Engeland en een hoop andere Engels sprekende landen. Er is ook over gepost op eind vorige pagina
Andere sites melden Vettel voor Massa.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:34 schreef wimderon het volgende:
Volgens AS wil Ferrari volgend jaar Alonso halen. Massa zou dit jaar nog gebleven zijn op aandringen van Todt, maar die is nu dus weg. Massa zou dan eventueel naar Toyota of Toro Rosso gaan.
AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:39 schreef HPoi het volgende:
[..]
Andere sites melden Vettel voor Massa.
Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Pakketjes binnen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:25 schreef NED het volgende:
[..]
Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!
*fapfapfap![]()
![]()
Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.
Nope, nog niet.quote:
Ja, Bourdais, hier mogen we wél gewoon blocken itt bij de Champcarquote:Bourdais: "Inhalen in de F1 is onmogelijk"
De voorbije jaren was hij de kampioen van de Champcar. De Fransman maakte de overstap naar de formule 1. Hij is dan ook de man bij uitstek om de verschillen tussen de Champcar en formule 1 te herkennen. Bourdais heeft er alvast ééntje opgemerkt: het inhalen.
"Inhalen is onmogelijk," aldus Bourdais. "Ik kon tijdens de ganse race niemand inhalen. Ik ben bijna als laatste gestart, maar ik kon enkel afwachten. Het kwam over alsof ik een endurance-race aan het rijden was."
bron: www.f1journaal.be
GODVERDOMME YESSSquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaalGaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden
[ afbeelding ]
Volgens mij zat Vettel al in het RB opleidingsprogramma voordat hij met de F.BMW in aanraking kwam.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.
Persoonlijk was ik altijd in de veronderstelling dat Vettel een BMW protege was die bij STR is geparkeerd.
Dat was iig wel het geval en BMW zou ook echt het verstand van het achtereind van een varken hebben als dat nu niet meer het geval zou zijn, want dan hebben ze een supertalent laten lopen. Dat verklaart dan ook denk ik waarom Vettel niet gepromoveerd is naar het hoofdteam van Red Bull.
In ieder geval het is pure speculatie maar met die redenatie gaat ie dus nooit naar Ferrari.
quote:Hamilton snapped kissing mysterious blonde in Malaysian paddock
McLaren driver Lewis Hamilton was snapped in the Malaysian paddock while he was kissing a mysterious blonde. According to reports in the paddock, the mystery girl is Sonia Irvine, the sister of former F1 racer Eddie Irvine.
Dat meen je nietquote:
bronquote:Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.
The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.
F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.
"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."
jij let ook op ellebogen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:07 schreef Vitalogy het volgende:
Woohoo BBC coverage
Sonia Irvine is wel een paar jaartjes ouder dan een jonge twintiger denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |