abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57331073
quote:
STR set to race new car in Turkey

Scuderia Toro Rosso are on course to race their new car for the first time at the Turkish Grand Prix, with its first test scheduled for Barcelona next month.

The Italian outfit have been forced to start the campaign with an updated version of last year's STR2 because they did not have the resources to get the new car ready in time for Melbourne.

And although there are some hopes that the familiarity of the old car could prove beneficial at the start of the season, the team's technical director Giorgio Ascanelli says the STR3 cannot come soon enough.

"We are planning to take one to the test at Barcelona in the beginning of April, and then to make our debut in Turkey - god pleasing," he said in Melbourne on Wednesday.

When asked if he felt the team had any advantages by not using the new car straight away, he said: "I don't think we do.

"I really think now the level of reliability which the big guns reach guarantees that they finish. I think we have done what we could in respect of reliability, but it is true that we have been progressively faster at each test.

"I think that our maximum was around Barcelona in January. Then we were faster than most people's new cars. But when you have a team that is 500, 600 or 1000 people strong, from the middle of January to the middle of March, they do so many things that we couldn't possibly do. I think we are around 14th or 15th position on the grid, and I hope we can do that with honours."

Ascanelli believes his team are still struggling with the reliability of new components on their STR2B – particular in the hydraulics and gearbox area.

And despite missing the cut with the new car this year, Ascanelli insists the team will be okay for 2009 – when a big overhaul of regulations will force the to race the new car from the first race.

"If you have a limited amount of resources, you need to start earlier to make the time. This year was not possible and I am responsible because I arrived late last year.

"I had to see how the team reacts and what we have to do. And to have a strategy. Now I know what our strengths and weaknesses are, I can put in place a strategy that will give us the new car by Melbourne next year."
Bron
pi_57353746
Opvallend nieuwtje op F1today.nl:

Speculaties in Melbourne rondom snelheid BMW Sauber

In de paddock van Melbourne zijn de eerste speculaties en geruchten op gang gekomen. Veel geluiden die te horen zijn gaan over de snelheid van BMW Sauber. Volgens enkele bronnen heeft BMW Sauber verstoppertje gespeeld en de concurrentie voor de gek gehouden.

Verschillende journalisten voor Duitse en Oostenrijkse vakbladen weten te melden dat de F1.08 van BMW Sauber dit jaar een bedreiging kan vormen voor de teams van Ferrari en McLaren in de strijd om de wereldtitels.

Heidfeld en Kubica waren tijdens de wintertests nauwelijks voorin de tijdenlijsten te vinden bij rivalen Ferrari en McLaren. Tijdens de laatste privétest in Valencia gaf BMW Sauber in de persberichten enkele rondetijden. Deze rondetijden zouden volgens ingewijden niet de snelste tijden zijn geweest.

Auto Motor und Sport meldt dat de kwalificatie simulaties tijdens deze test in Valencia rondetijden opleverden die sneller waren dan de snelste tijd van Heikki Kovalainen. Kovalainen reed eind januari een 1:11.000 als snelste tijd bij de gezamenlijke test.

Willy Rampf reageerde kort op de berichtgeving dat het team verstoppertje zou hebben gespeeld: "Ik wil hier niet op reageren. Laten we wachten op dit weekend en het zal vanzelf duidelijk worden."


Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_57354361
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Je hoopt dat ze ver voor liggen bedoel je? Als het je zo lijkt, wil ik wel weten waarom
Where facts are few, experts are many.
pi_57354441
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:19 schreef sasquatsch het volgende:
Offtopic (en tvp): vond wat filmbeelden van een test met de nieuwe Superleage Formula:

http://www.vimeo.com/761135/
Ik wil meer!!
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:37:26 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57355588
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57357186
quote:
Raikkonen's New Tattoo
Thursday, March 13, 2008 - 07:20 AM

At his first grand prix as reigning world champion, Kimi Raikkonen strolled the Melbourne paddock on Thursday with a huge new tattoo in plain sight.

Having gone over his small 'smiley' tattoo on his right arm with a big black patterned affair one year ago, the 28-year-old Finn's short sleeves on Thursday revealed a new tattoo on the inside of his left forearm.

In big black lettering, it predictably reads 'Iceman'.

Also at Albert Park on Thursday, Ferrari driver Raikkonen posed with the supergroup Kiss, who will play after the race on Sunday night.
Iemand een foto hiervan?
Calm down, please!
pi_57357408
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Iemand een foto hiervan?
pi_57357738
En een foto van de shoot met Kiss staat in t melbourne topic
Where facts are few, experts are many.
pi_57360556
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:

Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Zowel van Renault als BMW wordt gezegd dat ze verstoppertje spelen. Ik moet het nog zien.

Verder denk ik dat McLaren een fractie voor ligt op Ferrari, gebaseerd op de gecombineerde testtijden. Daarachter volgen Williams, Red Bull, Renault, Toro Rosso en BMW.

De Aziatische auto's zijn de langzaamsten van het stel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:53:12 #110
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_57361664
Ik ben er klaar voor.

Ben benieuwd of dat kastje met motormanagement-electronica voor problemen gaat zorgen.
Dat kastje wordt geleverd door een dochtermaatschappij van McLaren. (...)
Ik voorzie nu al een wijzende vinger van andere teams.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_57363115
quote:
Ik voorzie nu al een wijzende vinger van andere teams.
Ik las iig al vandaag dat de McLarens verbazend snel weg waren vanaf de lijn zegmaar.
Stukken sneller als de rest. En reken maar dat er met die vinger gewezen gaat worden
pi_57363277
quote:
"McLarens starts zijn verbazend snel"
[12 maart - 21:45]

De globale opinie mag er dan wel in bestaan dat Ferrari over de snelste wagen beschikt, maar Nick Heidfeld is van mening dat de McLaren-bolides zich waarschijnlijk sneller uit hun gridposities kunnen lanceren wanneer de eerste Grand Prix komende zondag van start gaat.

De piloot voor BMW Sauber vertelde aan het magazine Sport Bild in welke mate McLaren hem verbaasde tijdens de wintertests. De Duitser gaf onomwonden het antwoord dat hij moest opkijken naar de snelheid waarmee de McLarens uit hun startblokken konden schieten bij het oefenen van racestarts.

Dit jaar beschikken alle teams over dezelfde elektronica-eenheid, een apparaat ontworpen door McLaren - en misschien wringt daar dan ook het schoentje.

Volgens Heidfeld zal McLaren een kennelijk voordeel hebben wanneer Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen hun start moeten maken bij het uitgaan van de lichten.

"McLaren heeft een startsysteem dat Hamilton en Kovalainen toelaat om zich te lanceren aan 9.000 toeren per minuut," vertelde hij. "Aan de andere kant, wij met BMW moeten veel hogere toeren gebruiken wanneer we beginnen met accelereren."
www.f1-club.be
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:27:44 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57369536
Kimi trapt kont.
Maar waarom zou je in godsnaam zoiets afzichtelijks op je arm laten zetten.
pi_57369574
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kimi trapt kont.
Maar waarom zou je in godsnaam zoiets afzichtelijks op je arm laten zetten.
Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrash
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:47:17 #115
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57369914
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren. Er is iig geen probleem met identificeren bij een megacrash
Rode pak met Kimi erop zal ook een weggevertje zijn.
Calm down, please!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:49:53 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57369968
McLaren lijkt sneller over een ronde. Ferrari weer sneller in de long runs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:52:50 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57370035
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik denk dat Kimi sommige acties van jou ook als afzichtelijk kan ervaren.
Good luck beating that!
pi_57372699

Kiss & Raikonen, wel kleine foto
pi_57373802
Zo even aangemeld voor de F1Manager. (tvp)
pi_57393162
Ferrari bevestigt brandstofprobleem
15 maart 2008

Na afloop van de kwalificatie waren er alleen bezorgde gezichten te zien in de Ferrari-pitbox van regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen. De Ferrari-coureur viel tijdens de kwalificatie met een brandstofprobleem stil bij de ingang van de pits.

De monteurs duwden de wagen van Raikkonen terug naar de pitbox, wat niet is toegestaan in de Formule 1, en niet veel later kwam er dan ook een bericht van de wedstrijdleiding dat de kwalificatie voor Raikkonen voorbij was. "Kimi viel stil op het circuit, ook de pitstraat maakt deel uit van het circuit", legt Ferrari-manager Luca Baldiserri uit. "We moeten nu gaan kijken waar het fout is gegaan. Kimi had een brandstofprobleem, dat we op hadden kunnen lossen als hij de pits had gehaald."

"Kimi rest nu niets anders dan te doen wat Felipe Massa vorig jaar heeft gedaan", besloot Baldiserri. Vorig jaar werd Massa zesde in Melbourne, na vanaf de laatste startplek te zijn vertrokken. Ook Massa had problemen in de kwalificatie.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-brandstofprobleem/
pi_57396337
quote:
Davidson :: Crash betekent volgende race missen

Lange tijd was het onzeker of Super Aguri aan de start zou verschijnen van het Formule 1-seizoen 2008. De renstal van Aguri Suzuki had te maken met een groot geldtekort, en moest derhalve enkele tests aan zich voorbij laten gaan en het zich ook niet veroorloven om een nieuwe auto te bouwen. Vlak voor de start van de Australische Grand Prix werd bekend dat de deelname van Super Aguri gered was, aangezien het team in de Magma Groep een partner had gevonden.

Dat Super Aguri dit seizoen achteraan is begonnen, komt dan ook niet als een verrassing. Ondanks zijn laatste positie, is coureur Anthony Davidson ontzettend blij dat hij überhaupt aan het weekend heeft kunnen beginnen. De Brit vertelde dat er momenteel zó weinig reserve-onderdelen zijn, dat elke schadevorm tijdens de race van morgen fataal is voor Super Aguri.

“We staan hier behoorlijk ver achteraan op de grid, maar momenteel zijn we al blij dat we sowieso op de grid staan. We weten pas sinds anderhalve week dat Super Aguri blijft voortbestaan”, zei hij. “Alhoewel je normaal zo hoog mogelijk wil eindigen in de race, zijn wij hier enkel om de finish te halen.”

Het zal morgen een stressvolle dag worden voor Davidson: “Als we hier met de auto crashen of hem op welke manier dan ook beschadigen, staan we in Maleisië niet aan de start, zo erg zitten we momenteel tekort in de onderdelen. We staan momenteel met twee auto’s op de grid, maar dat was het dan ook”, aldus de Super Aguri-coureur.

“Schade, in welke vorm dan ook, eigen fout of geen eigen fout, betekent game-over voor de volgende race, zo krap zitten we in de onderdelen”, besluit hij.

bron: www.racefreaks.nl
Nou, dan hoop ik maar voor hen dat ze er dalijk heelhuids vanaf komen!
pi_57396470
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:18 schreef alwaysleft het volgende:
Opvallend nieuwtje op F1today.nl:

Speculaties in Melbourne rondom snelheid BMW Sauber

In de paddock van Melbourne zijn de eerste speculaties en geruchten op gang gekomen. Veel geluiden die te horen zijn gaan over de snelheid van BMW Sauber. Volgens enkele bronnen heeft BMW Sauber verstoppertje gespeeld en de concurrentie voor de gek gehouden.

Verschillende journalisten voor Duitse en Oostenrijkse vakbladen weten te melden dat de F1.08 van BMW Sauber dit jaar een bedreiging kan vormen voor de teams van Ferrari en McLaren in de strijd om de wereldtitels.

Heidfeld en Kubica waren tijdens de wintertests nauwelijks voorin de tijdenlijsten te vinden bij rivalen Ferrari en McLaren. Tijdens de laatste privétest in Valencia gaf BMW Sauber in de persberichten enkele rondetijden. Deze rondetijden zouden volgens ingewijden niet de snelste tijden zijn geweest.

Auto Motor und Sport meldt dat de kwalificatie simulaties tijdens deze test in Valencia rondetijden opleverden die sneller waren dan de snelste tijd van Heikki Kovalainen. Kovalainen reed eind januari een 1:11.000 als snelste tijd bij de gezamenlijke test.

Willy Rampf reageerde kort op de berichtgeving dat het team verstoppertje zou hebben gespeeld: "Ik wil hier niet op reageren. Laten we wachten op dit weekend en het zal vanzelf duidelijk worden."


Zou toch wat zijn als dit verhaal blijkt te kloppen, het lijkt mij gewoon dat Ferrari ver voor zal liggen op McLaren en BMW
Blijkt BMW toch sneller te gaan dan ze in de testen en de eerste vrije trainingen hebben laten zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57397589
Vettel awaits Ferrari call-up
A rumoured role as third driver
15/03/08 08:25

Sebastian Vettel is so highly rated by Ferrari that the German youngster might get a chance to race for the famous Italian team this year.

The German magazine Sport Bild reveals that, due to Toro Rosso's engine deal with Ferrari, the Maranello-based team may have 20-year-old Vettel's name at the top of their list as potential reserve driver at Grand Prix. Should Kimi Raikkonen or Felipe Massa need replacing at a Grand Prix in 2008, then, the situation would have the curious knock-on effect of requiring STR to also fall back on a reserve driver to substitute for the highly rated rookie. Sport Bild also claims that BMW Sauber still has a contractual option on Vettel to bring him back into the Hinwil based team in 2010.

Vettel starts the Australian Grand Prix from ninth position on the grid.

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080315082516.shtml
  zondag 16 maart 2008 @ 14:01:55 #124
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57412102
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57424716
Geen nieuwtje ofzo, maar eerder iets wat ik me net bedacht.

Ik heb volgens mij gister helemaal geen dingen gezien van G-krachten, snelheid, toeren etc, die overlay zegmaar!?

Ik heb dan wel de hele nacht doorgetrokken met veel te veel bier en alles, maar volgens mij heb ik die dingen echt niet gezien of vergis ik me nu heel erg?

Iemand die ze wel gezien heeft?
pi_57424744


Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
pi_57424817
Nee, is me niet opgevallen. Zoiezo weinig onboard achter elkaar gezien volgens mij
Where facts are few, experts are many.
  maandag 17 maart 2008 @ 06:33:32 #128
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57425721
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]

Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
2 keer gezien
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 17 maart 2008 @ 07:23:39 #129
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57425833
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:50 schreef NED het volgende:
[ afbeelding ]

Okay, het is dan van een spel, maar dat ding links zegmaar.
Heeft iemand die gezien gister?
Dat ding links heb ik wel gezien ja
Alleen dat ding van de G-krachten volgens mij niet...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_57427066
Okay, dan lag het ws aan de hoeveelheid bier die ik tot me genomen had
pi_57427097


pi_57427364
quote:
Op maandag 17 maart 2008 07:23 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat ding links heb ik wel gezien ja
Alleen dat ding van de G-krachten volgens mij niet...
Same here.
pi_57434253
Reports say Ferrari to debut radical nose
Possible appearance next month
17/03/08 13:00

Ferrari could debut a radical solution at the front of its F2008 single seater at the Bahrain Grand Prix next month, reports say. It was rumoured in the recent pre-season period that the upcoming innovation was effectively an opening in the upper front of the car's nose; approximately where the Bridgestone 'B' logo is currently located.

"Its function is probably to use the central part of the front wing in a better way," Red Bull Technical Ddirector Geoff Willis speculated.

The Spanish newspaper Diario AS suggests that the new Ferrari nose will be debuted in Bahrain, the third stop on the 2008 calendar, or possibly at the following race at Barcelona.

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080317130053.shtml
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:51:20 #134
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57449997
Voor de komende GP in Maleisie wordt er veel regen verwacht. Beterrr!
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57450059
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:51 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de komende GP in Maleisie wordt er veel regen verwacht. Beterrr!
Yup, zeker zonder TC!!
pi_57453606
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:53 schreef HPoi het volgende:

[..]

Yup, zeker zonder TC!!
Dus weer een slechte race voor Ferrari dus (iig Massa)
pi_57454841
Australian GP - Fastest laps*:

1. Heikki Kovalainen – McLaren Mercedes – 1:27.418 – Lap 43
2. Lewis Hamilton – McLaren Mercedes – 1:27.452 – Lap 39
3. Nick Heidfeld - BMW Sauber – 1:27.739 – Lap 41
4. Kimi Räikkönen - Ferrari – 1:27.903 – Lap 20
5. Nico Rosberg – Williams Toyota – 1:28.090 – Lap 41
6. Felipe Massa - Ferrari – 1:28.175 – Lap 23
7. Fernando Alonso - Renault – 1:28.603 – Lap 58
8. Rubens Barrichello - Honda – 1:28.736 – Lap 44
9. Robert Kubica - BMW Sauber – 1:28.753 – Lap 15
10. Jarno Trulli - Toyota – 1:29.310 – Lap 18
11. David Coulthard - Red Bull Renault – 1:29.502 – Lap 21
12. Sébastien Bourdais – Toro Rosso Ferrari – 1:29.534 – Lap 22
13. Timo Glock - Toyota – 1:29.558 – Lap 23
14. Kazuki Nakajima – Williams Toyota – 1:29.639 – Lap 50
15. Takuma Sato - Super Aguri Honda – 1:30.892 – Lap 24
16. Nelsinho Piquet - Renault – 1:31.384 – Lap 20
17. Adrian Sutil - Force India Ferrari – 1:32.021 – Lap 8

* Mark Webber, Jenson Button, Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson and Sebastian Vettel were not able to complete a single lap.

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080318123749.shtml
pi_57455791
Ferrari eens met striktere regels m.b.t. 'engine mapping'

(17/3/2008) De in 2008 geïntroduceerde standaard Electronic Control Unit (ECU) bleek nog niet het gewenste effect te hebben. Het lukte de Formule 1 teams een soort van launch control na te bootsen door gebruik te maken van verschillende 'engine mappings', instellingen die betrekking hebben op de motor.
De launch control is nou net wat de FIA poogde te verbannen met de standaardisatie van een deel van de elektronica.

De verantwoordelijke voor de Ferrari krachtbronnen, Gilles Simon, is dan ook blij met de door de FIA opgelegde regel die stelt dat de engine mapping de eerste anderhalve minuut na de start niet veranderd mag worden. Dat zou genoeg zijn om de teams ervan te weerhouden een speciale mapping te gebruiken bij de start. Met een instelling van de motor die puur is gericht op de acceleratie in een rechte lijn, is het namelijk lastig een hele ronde af te leggen. Simon: "Een mapping speciaal voor de start, levert een compleet onbestuurbare auto op na die start. Deze maatregel dwingt ons om verstandig om te gaan met de instellingen van de motor."

BRON: http://www.verstappen.nl/nieuws/6855.html
pi_57456071
Alonso: "Geduld kan een keer opraken"
18 maart 2008

Fernando Alonso heeft verklaard dat hij niet eeuwig geduld op kan brengen bij Renault. Hij beseft dat er nog een lange weg te gaan is voor hij weer vooraan mee kan strijden, maar de auto moet dit jaar nog wel verbeteren, omdat zijn geduld anders opraakt.

"Ik heb wel geduld, maar veel? Nee, dat niet", zei Alonso in een interview met de Spaanse radiozender SER. "Vorig jaar lag ik de laatste paar races van het jaar vierde, achter de Ferrari's en Lewis Hamilton en in Australië eindigde ik weer als vierde. Voorlopig bevind ik me dus in dezelfde positie als vorig jaar. Het is een lang jaar, dat weet ik, maar mijn moreel zal natuurlijk wel stijgen wanneer we goede resultaten behalen. Wanneer we echter stagneren of slechter worden, dan zal mijn geduld opraken."

"Het enige wat we kunnen doen is hard werken en het team voor honderd procent motiveren. We hebben nog niet alles gegeven en er is zeker potentie om te verbeteren", vervolgde de Spanjaard in het gesprek. "We komen nu nog acht tienden te kort op de topteams en in de race is dit zelfs een seconde, maar we zijn nog maar twee maanden met deze auto bezig en we weten wat we moeten verbeteren. Het gaat vooral om de aërodynamica en de remmen."

http://f1.gpupdate.net/nl(...)an-een-keer-opraken/



Nog ff een vraag trouwens, aangezien ik t niet ergens terug kan vinden. Als je uitvalt mag je motor en versnellingsbak wisselen zonder penalty, maar bv. in Australie zijn Raikonen en Bourdais wel geclasseerd en kregen punten. Mogen ze dan ook gewoon wisselen zonder straf?
edit: Lees net dat t idd ongestraft kan in dat geval, en zoiezo zou de eerste motorwissel dit jaar toch zonder straf zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_57456101
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:38 schreef Atreidez het volgende:
Alonso: "Geduld kan een keer opraken"




Nog ff een vraag trouwens, aangezien ik t niet ergens terug kan vinden. Als je uitvalt mag je motor en versnellingsbak wisselen zonder penalty, maar bv. in Australie zijn Raikonen en Bourdais wel geclasseerd en kregen punten. Mogen ze dan ook gewoon wisselen zonder straf?
De motorwissel zal Ferrari geen strafplaatsen op de grid kosten, omdat beide rijders de finishvlag niet zagen in Melbourne. Bovendien wordt de eerste motorwissel sinds dit seizoen sowieso niet bestraft, tenzij deze in het laatste raceweekend plaatsvindt.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ari-duo-in-maleisie/
pi_57456138
Alonso begint nu al te jammeren!!
pi_57456210
quote:
Ja idd, die las ik net
Where facts are few, experts are many.
pi_57457068
quote:
Toro Rosso team put up for sale

Scuderia Toro Rosso have been put up for sale, with joint owner Dietrich Mateschitz wanting a new buyer to be in place by the end of next season.

The Italian outfit have been surrounded by speculation for months that Mateschitz and fellow shareholder Gerhard Berger were looking at selling the team - although each time this was denied by those involved.

However, with the new Concorde Agreement meaning that customer cars will be outlawed from the start of 2010, Mateschitz has said there is no way he can continue operating his junior team.

And in the wake of a points-scoring performance in last weekend's Australian Grand Prix, the Austrian has told the website of Swiss publication Motorsport Aktuell that he plans to sell it.

"It is not a big secret that we have put Toro Rosso on the market," he said in the exclusive interview.

"For the start of 2010 there will be a rule change and there will be no more synergy regarding design and construction of cars between Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.

"There I see the necessity that we continue with one team only. We will not sell Toro Rosso during the 2008 season, but it will be before 2010."

Speculation about a plan to sell Toro Rosso emerged in Melbourne last weekend when Russian businessman Roustam Tariko was a notable guest of Berger. Tariko was linked with a bid by Eddie Irvine several years ago to buy an F1 team.

Another name who has been linked with a bid to buy Toro Rosso is Tony Teixeira, the A1GP chairman.

Mateschitz has drawn short of saying who he is talking to about the sale, but made it clear that he would only sell a quality buyer.

"We will only sell the team if it is put into safe hands," he said.

Toro Rosso was formed at the start of 2006, after Mateschitz bought the team off Minardi boss Paul Stoddart.
Bron
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:59:44 #144
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57460180
quote:
Jean Todt quits as Ferrari executive director
March 18, 2008

Jean Todt has quit as executive director of Ferrari to become a consultant for the Italian company.

The Frenchman left his position as sports director of the Formula One racing team to become executive director of the whole Ferrari group at the end of last season.

But after a few months in his new post, Todt has decided he wanted a job that would take up less of his time. "A new chapter in my life is opening during which I will have more time to look after myself and my interests," he said.

Todt joined Ferrari in July 1993 before taking over the team's top post in 2004. He helped guide them to six successive constructors' titles and five consecutive drivers' titles.

Geen Schumi, Geen Todt en geen Brawn.


oeioeioei
Calm down, please!
pi_57474577
Ferrari suspects ECU to blame for Aus woes
Defending champions looking to find answers
19/03/08 08:57

With Ferrari-McLaren relations at an all time low, paddock gossip is inevitably doing the rounds that Ferrari is now unhappier than ever about tackling this season and beyond with the new McLaren-developed control electronics.

Following the investigation back at Maranello this week into Ferrari's two failed race engines in Australia, speculation suggests that the Italian team has found that the design of the team's V8 power plant itself was not responsible for the problems.

It is similarly being reported that Ferrari thinks the fuel pressure problem that stranded Kimi Raikkonen down the Melbourne grid last Saturday is also related to the McLaren ECU."This kind of thing can happen when you are working with one procedure that you do not know so well. Now we know that there is a conflict we can make sure it does not happen again," a team spokesman told GP Week.

Team boss Stefano Domenicali, meanwhile, also suggested that Ferrari's Albert Park dramas could be related to the new ECU, which is developed jointly by Woking based McLaren Electronic Systems and Microsoft, and awarded the tender to equip all F1 cars until 2010 by the FIA.

Domenicali said of the system: "We must still discover it in full."

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080319085743.shtml
pi_57495446
BBC win Formula One rights from ITV
20 March 2008

Formula 1 will return to the BBC as the BBC has regained the British television rights to formula One from rivals ITV. BBC has signed a five-year deal with Bernie Ecclestone's FOM. It means Formula 1 will be back to public broadcaster BBC after 12 years of F1 at ITV.

Formula 1 boss Bernie Ecclestone was excited about the deal with BBC: "The BBC has some innovative ideas to consolidate and expand our UK fan base. It's not that we are unhappy with ITV but I think maybe they will have their hands full with other things and maybe the BBC can service us a bit better. I think they will be able to service us an awful lot better, a little bit more time.

"I think it will be good, a fresh face. I'm not complaining about ITV, I'm not saying they did a bad job or anything like that. But with all the other things they are loaded up with - and who knows they will get some more stuff - maybe it will be a bit more difficult to spend as much time on us. I think the BBC will do that."

The BBC gained world wide respect with its Formula 1 coverage thanks to its legendary commentator Murray Walker.
http://f1.gpupdate.net/en(...)one-rights-from-itv/

Ik hoop dat Brundle ze baan kan houden en uiteindelijk net zo legendary wordt als Murray
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:41:06 #147
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57495603
Goed nieuws imo. Volgens mij kunnen we in NL alle BBC's ontvangen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57495772
Geen idee, ik heb alleen BBC1 en BBC2.
Zijn er nog meer?
pi_57495857
quote:
Irvine : "Alonso is een clown"
Geschreven door Pieter Vandaele
woensdag 19 maart 2008 - 18:51

Voormalig Formule1-coureur Eddie Irvine heeft hard uitgehaald naar tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso. Irvine noemde Alonso een clown en vindt dat hij dit jaar alleen maar ongeluk verdient. Toch vertelde hij er bij dat hij de Spanjaard best wel een goede coureur vind.

Alonso, die vierde finishte in Australië tijdens zijn debuut voor Renault, gelooft dat Renault dit weekend opnieuw sterker voor de dag zal komen. Maar irvine, die in 2002 afscheid nam van de Formule1 en 4 overwinningen op zijn naam heeft staan, vertelde dat hij hoopt dat Alonso dit jaar gaat afzien.

"Hij gaat er echt spijt van krijgen dat hij niet langer bij McLaren bleef", begon Irvine. "Hij verdient elk ongeluk en alle miserie in het komende seizoen. Er wordt verteld dat de Alonso vs Hamilton-verhouding nog intenser zal worden dit jaar maar volgens mij zullen ze elkaar enkel tegenkomen als Hamilton Alonso dubbelt. Misschien zal hij Hamilton dan wel proberen tegen te houden, want na vorig jaar is hij tot alles in staat. Alonso is een clown en ik ken niemand die hem respecteert. Hij is een goede coureur maar daar blijft het ook bij."

bron: www.autosportzone.nl
Whehehe !!!
pi_57497527
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:49 schreef NED het volgende:
Geen idee, ik heb alleen BBC1 en BBC2.
Zijn er nog meer?


BBC World
The BBC's commercial international 24-hour news and information channel.

BBC America
Bringing award-winning television to the United States.

BBC Prime
The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa.


BBC Canada
Featuring award-winning comedies, gritty dramas and lifestyle shows.

BBC Kids (Canada)
Showcasing the best children’s programming from the UK and Canada for ages 0 - 12 and BBCK, an exclusive block for Canadian teens.

BBC Food
The channel is dedicated to food, showcasing the very best culinary programmes from across the globe.


BBC Entertainment
BBC Entertainment is the brand new entertainment channel, showcasing the best of British comedy and drama.

Animal Planet
Featuring wildlife programmes, action-adventure, compelling real-life dramas and human and animal encounters.

People+Arts
For viewers in Latin America and the Iberian Peninsula, People+Arts features real-life drama, human stories and thrillers.


UKTV Australia
Australia's general entertainment channel dedicated to the best of British television.

BBC Knowledge
BBC Knowledge showcases award winning non-fictional and documentary programming from the BBC and other independent production houses.

BBC Lifestyle
BBC Lifestyle provides a viewer’s guide to getting the most out of life, serving up six programming strands and offering a truly international window on the world.

BBC TV Channels in the UK*
BBC1
BBC2
BBC3
BBC4
CBBC
CBeebies
BBC News 24
BBC Parliament
*Public Services funded by the licence fee
Where facts are few, experts are many.
pi_57497634
Dat zijn er zat
pi_57498199
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:10 schreef HPoi het volgende:
Ferrari suspects ECU to blame for Aus woes
Defending champions looking to find answers
19/03/08 08:57

With Ferrari-McLaren relations at an all time low, paddock gossip is inevitably doing the rounds that Ferrari is now unhappier than ever about tackling this season and beyond with the new McLaren-developed control electronics.

Following the investigation back at Maranello this week into Ferrari's two failed race engines in Australia, speculation suggests that the Italian team has found that the design of the team's V8 power plant itself was not responsible for the problems.

It is similarly being reported that Ferrari thinks the fuel pressure problem that stranded Kimi Raikkonen down the Melbourne grid last Saturday is also related to the McLaren ECU."This kind of thing can happen when you are working with one procedure that you do not know so well. Now we know that there is a conflict we can make sure it does not happen again," a team spokesman told GP Week.

Team boss Stefano Domenicali, meanwhile, also suggested that Ferrari's Albert Park dramas could be related to the new ECU, which is developed jointly by Woking based McLaren Electronic Systems and Microsoft, and awarded the tender to equip all F1 cars until 2010 by the FIA.

Domenicali said of the system: "We must still discover it in full."

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080319085743.shtml
Wordt tijd dat ze die ECU's elke race random gaan verdelen onder de teams. Dat deden ze in het verleden ook met de popoff-valves in de CART series. Soms had je inderdaad pech dat je een slecht exemplaar kreeg, maar de volgende race had je weer een andere.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57498281
Ach, andere sites melden iets heel anders:
quote:
Analyse Ferrari-motoren bekend

De Ferrari-motoren die Kimi Raikkonen en Felipe Massa zondag in de steek lieten, zijn geanalyseerd in Maranello. De V8 van de Scuderia kampte met een benzinevoeding probleem. Dat lokte een defect uit aan de opvangventielen van elke motor.

De warme temperaturen in Melbourne speelden een rol. Het probleem met de benzine was deels te wijten aan de hoge temperaturen. Die zullen ook dit weekend van de partij zijn. “We vertrouwen erop dat dit een eenmalige gebeurtenis was”, zegt een woordvoerder van Ferrari aan autosport.com.

Die ontkende dat de defecten niets te maken hebben met koelingsproblemen of met de controle van de kwaliteit. ok is er geen verband met de standaard ECU. “De nieuwe eenheden zorgen er wel voor dat we nieuwe methodes moeten leren om de motor te laten opereren, maar de problemen hebben hier niets mee te maken.”

Omdat de motor niet meer ontwikkeld mag worden door de motorenbevriezing, kan Ferrari enkel de ligging verbeteren. De betrouwbaarheidsproblemen kostten Ferrari dure punten, al panikeert men nog niet na één race: ook vorig jaar was de Scuderia lange tijd op achtervolgen aangewezen en veroverde in extremis nog de wereldtitel.

“We moeten in Maleisië starten met een nieuw kampioenschap. Het kampioenschap is lang, we weten dat elk punt zeer belangrijk is maar we weten ook dat er elke race veel kan gebeuren”, zegt Massa.

In Maleisië zullen de F2008’s uitgerust zijn met een nieuwe motor. Kimi Raikkonen heeft vertrouwen voor de race in Sepang, want de wagen is zonder de betrouwbaarheidsproblemen wel snel gebleken.

“Het gebrek aan betrouwbaarheid is echt wel een probleem voor me”, geeft de regerend wereldkampioen toe. In de kwalificatie van Australië kwam de Fin ook al in de problemen met een benzineprobleem. Daardoor startte hij als 15de. “Ik maak me geen zorgen over de competitiviteit van de wagen.”

Raikkonen pakte na de diskwalificatie van Rubens Barrichello nog één punt. Op het einde van het seizoen misschien eentje van goudwaarde.
bron: www.f1media.be
pi_57499538
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:45 schreef NED het volgende:
Ach, andere sites melden iets heel anders:
[..]

Blijkbaar hebben de Ferrari problemen wel te maken met de ECU, maar is het niet de schuld van McLaren.
quote:
Domenicali: 'ECU is de oorzaak, maar McLaren Electronic Systems treft geen blaam.'
Uit Ferrari's technische analyse blijkt dat door de hoge temperatuur op Albert Park de ECU's van de auto's van Raikkonen en Massa oververhit raakten.

Vermoedelijk heeft Ferrari niettemin ten gunste van de optimale aërodynamische set-up van de auto wwwonvoldoende maatregelen getroffen om de koeling van de elektronische motordozen optimaal te regelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57499859
Amateurs! Dus, a.s. weekend, mocht het weer erg heet worden, dan zit bij Ferrari de ECU aan de buitenkant?
Where facts are few, experts are many.
pi_57499916
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:56 schreef Atreidez het volgende:
Amateurs! Dus, a.s. weekend, mocht het weer erg heet worden, dan zit bij Ferrari de ECU aan de buitenkant?
In de drinkfles.
pi_57500133
Even een crosspostje
quote:
Lammers ' te min" voor Verstappen
door Jos Verstappen
AMSTERDAM - Doordat ik afgelopen weekeinde in Zuid-Italië bij een kartwedstrijd aanwezig was, heb ik maar met een schuin oog naar de Formule 1-race in Melbourne kunnen kijken. Jammer, want er gebeurde van alles. Ik weet echter alleen dat Hamilton gewonnen heeft en ik zag ook nog het tankincident met Barrichello, maar daar hield het ook mee op.

Het was overigens een fout van de lollypopman, die Barrichello liet wegrijden terwijl de tankman nog niet klaar was. Die werd ondersteboven gereden en of Barrichello daardoor afgeleid was, weet ik niet, maar het was natuurlijk een slechte actie van hem om door het rode licht in de pitsstraat te rijden. Gewoon stom en dat mag je van zo’n geroutineerde coureur toch niet verwachten. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat racen nog altijd mensenwerk is en daar horen menselijke fouten bij.

Aanstaande zondag ga ik zeker kijken naar de Grand Prix van Maleisië. Ik heb mijn geld erop gezet dat Kimi Räikkönen zijn wereldtitel gaat prolongeren. Ik blijf daar nog steeds bij. In Australië stelde hij net als Ferrari teleur, maar van één race kun je niets zeggen. Ferrari heeft wel de snelheid, maar heel blijven hun wagens nog niet. Dat hebben ze bij McLaren dan beter voor elkaar. Maar geloof me, Ferrari slaat echt wel terug. Dat kan zo maar al komend weekeinde in Sepang zijn.

Bovendien heb ik gehoord dat er daar van de week al ’s middags buitjes zijn gevallen en iedereen weet dat regen altijd voor verrassende momenten in de Formule 1 zorgt. Ik weet er alles van. Tussen twee en drie uur ’s middags kan de regen er met bakken uit de hemel vallen. Dat heb ik in 2001 meegemaakt toen de éne na de andere coureur van de baan schoot door zo’n tropische stortbui. Nu de rijders het zonder elektronische hulpmiddelen moeten stellen, kan dat de Grand Prix nog wel eens heel spectaculair maken. En spektakel willen ze toch in de Formule 1?

Niet zeuren dus, al zijn er coureurs bij die vrezen dat regenraces zonder tractiecontrole gevaarlijker gaan worden, omdat de wielen dan veel meer doorslaan op een kletsnatte baan. Ze zouden dan passagier in hun eigen wagen worden. Ik zeg daarop dat ze zich dan maar moeten aanpassen aan de omstandigheden en voorzichtiger met het gaspedaal omgaan. Dat moesten de coureurs ook toen er nog geen tractiecontrole bestond. En het is nog altijd zo dat de coureur zelf moet beslissen om binnen te komen als hij denkt dat het te riskant gaat worden op zo’n spekgladde baan. Maar als iemand denkt dat het voor hem te tricky is, dan stap ik graag voor hem in, hoor!

Dat gaat zeker over een week of drie gebeuren als ik met het team Van Merksteijn Motorsport aan de 1000 km-race van Barcelona meedoe. We komen daar met onze Porsche RS Spyder goed voorbereid aan de start en ik sta te popelen om aan het seizoen te beginnen. Uit verschillende hoeken verneem ik dat er dan wordt uitgekeken naar mijn confrontatie met Jan Lammers, die ook aan die Le Mans Series deelneemt. Maar ik dénk niet eens aan hem als ik daar naartoe ga. In een sportmagazine heeft hij me zwart proberen te maken in een terugblik op onze A1GP-periode. Ik sta daarboven. Het typeert de persoon Lammers. Hij is klein en klein gebleven. Het is nog altijd zo dat de kijkcijfers vele malen hoger waren toen ik nog voor Team Nederland uitkwam, dan de kijkcijfers in dit seizoen. Als hij zo begaan is met zijn A1-team, waarom reed hij dan afgelopen weekeinde in Amerika? Maar meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Ik trek me niets van Jan aan. Hij is mij te min.
http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1
Where facts are few, experts are many.
pi_57500215
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Even een crosspostje
[..]

http://www.telesport.nl/c(...)tappen__.html?p=10,1
Verstappen die ergens zijn geld op zet ...

Zal wel niet veel meer zijn dan een dubbeltje dan ... die gier. Ben benieuwd wanneer we eindelijk helemaal NIETS meer van 'm horen. Verwaande kwast.
Calm down, please!
pi_57500550
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Geen Schumi, Geen Todt en geen Brawn.


oeioeioei
Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...
pi_57500688
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Todt wordt dan weer genoemd als opvolger van Mosley...

Ik heb zo het vermoeden dat het echt slecht gaat binnendeurs bij Ferrari. Ik denk ook dat veel ervan te wijten is aan Luca Cordero Montezemolo. We horen er niet meer veel over maar vorig jaar was het nog dikke stakingen in de fabriek en leuzen als "We have a dream in our hearts – to see Cordero driving a tractor.”

Sinds dien: Spionage, weg Brawn, weg Todt, weg Shumi, slechtste seizoensstart in 16 jaar.

Motivatie is wegjes, lijkt wel.
Calm down, please!
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:57:49 #161
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57500997
Dat dacht iedereen vorig jaar ook. En hoe kwam Ferrari terug.. Nee, ik zie het allemaal wel goedkomen bij Ferrari. Het is alleen wel zaak om volgend jaar Vettel naast Raikkonen te krijgen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57501250
Nounou, Ferrari zet 1 dramatische race neer en is in 1 klap helemaal niks meer en een ongeorganiseerd zooitje?? Doordat Ferrari een paar Italianen heeft ingezet betekent niet dat daardoor de motor ineens stuk gaat.

Olav Mol beinvloed jullie teveel. Olav maakt het zelfs zo dat doordat er Italianen in het management zitten pitstops op een chaotische Italiaanse wijze verlopen, dat geloof je zelf toch niet?

Ferrari slaat dit seizoen terug. Ik hoop alleen dat die 9 punten achterstand die Kimi nu heeft op HAM gauw ingelopen worden. Anders heeft race 1 Kimi en Ferrari de wereldtitel gekost.
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:15:11 #163
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57501297
Maar Hamilton gaat ook nog wel uitvallen hoor. Daar twijfel ik niet aan.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57501992
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

Where facts are few, experts are many.
pi_57502048
die mark weet ze zeker wel te vinden. daar wil ik ook ff zoeke
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_57502314
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

[ afbeelding ]
GOEDENdag! Ik heb ze gevonden hoor!
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:16:22 #167
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57502528
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

[ afbeelding ]
Haha, deze foto heb ik vroeger nog als poster laten hangen in me slaapkamer.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57503546
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

[ afbeelding ]
Ook al is mijn verjaardag vlak na Pasen, deze wil ik dan nog wel.
pi_57504575
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:57 schreef Bernard0s het volgende:
Dat dacht iedereen vorig jaar ook. En hoe kwam Ferrari terug..
Nou ... niet Het werd wel gevierd of ze WC waren maar door alles op 1 auto te gooien en weer terug te vallen in de strategie van 1 goede en 1 slechte auto (plus de fouten van een ander en de spionage zaak) kampioen worden is natuurlijk niet "terug komen".

En het is niet 1 slechte race ... het is 1 slechte race waarin 0 van de 6 Ferrari motoren de finish haalden.
Of denk jij dat Honda volgende race het ook super gaat doen ineens?
Calm down, please!
pi_57504972
quote:
F1 UK coverage returns to the BBC

Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.

The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.

F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.

"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."

Dominic Coles, BBC Sport Director of Sport Rights, added: "The biggest motorsporting event in the world is returning home after 12 years.

"We were delighted when Bernie Ecclestone approached us about the return of F1 to the BBC. F1 is a crown jewel of sports broadcasting, so to bring the rights back to their traditional home from 2009 is tremendously exciting.

"Fans will be able to enjoy uninterrupted, state of the art and innovative coverage from BBC Sport, across all of our TV, radio and new media platforms, for the first time since 1996."
Bron

En nu maar hopen dat het op BBC1 of 2 komt.
pi_57505217
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:27 schreef ElmarO het volgende:
En nu maar hopen dat het op BBC1 of 2 komt.
bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaat Heb er wel vertrouwen in, tis toch nu de Olav Mol van de F1 in Engeland en een hoop andere Engels sprekende landen. Er is ook over gepost op eind vorige pagina
Where facts are few, experts are many.
pi_57505323
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 18:44 schreef Atreidez het volgende:

[..]

bbc heeft een hoop digitale zenders, meer als publieke zelfs. Door het geld wat er mee gemoeid is zal denk ik "BBC Prime - The BBC's general entertainment channel which is available across Europe, Middle east and Africa" de target worden. Maarja, het is voor mij alleen leuk als Brundle mee gaat Heb er wel vertrouwen in, tis toch nu de Olav Mol van de F1 in Engeland en een hoop andere Engels sprekende landen. Er is ook over gepost op eind vorige pagina
Niet eens gezien. Weet dat ze inderdaad een hoop zenders hebben. Daarom hoop ik ook dat het op BBC1 of 2 komt en anders World. Die drie heb ik tenminste.
pi_57506322
Volgens AS wil Ferrari volgend jaar Alonso halen. Massa zou dit jaar nog gebleven zijn op aandringen van Todt, maar die is nu dus weg. Massa zou dan eventueel naar Toyota of Toro Rosso gaan.
pi_57506434
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:34 schreef wimderon het volgende:
Volgens AS wil Ferrari volgend jaar Alonso halen. Massa zou dit jaar nog gebleven zijn op aandringen van Todt, maar die is nu dus weg. Massa zou dan eventueel naar Toyota of Toro Rosso gaan.
Andere sites melden Vettel voor Massa.
pi_57506648
Als Raikonen zulke fouten blijft maken misschien wel Alonso / Vettel in 2009
Where facts are few, experts are many.
pi_57507466
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:39 schreef HPoi het volgende:

[..]

Andere sites melden Vettel voor Massa.
AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.
pi_57507528
Ik hoop dat Alonso nooit bij Ferrari terecht komt en dat dit jaar één groot fiasco voor hem word
pi_57507543
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

[ afbeelding ]
Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!

*fapfapfap
pi_57507995
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:25 schreef NED het volgende:

[..]

Vrolijk pasen! Mijn eieren zijn inmiddels blauw!

*fapfapfap
Pakketjes binnen?
Calm down, please!
pi_57508270
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

AS is over het algemeen wel betrouwbaar, vooral als het over Alonso gaat. Al blijven het voorlopig geruchten. Vooral Di Montezemolo zou gecharmeerd zijn van Alonso, maar bij Vettel druipt het talent er ook vanaf natuurlijk.
Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.

Persoonlijk was ik altijd in de veronderstelling dat Vettel een BMW protege was die bij STR is geparkeerd.
Dat was iig wel het geval en BMW zou ook echt het verstand van het achtereind van een varken hebben als dat nu niet meer het geval zou zijn, want dan hebben ze een supertalent laten lopen. Dat verklaart dan ook denk ik waarom Vettel niet gepromoveerd is naar het hoofdteam van Red Bull.

In ieder geval het is pure speculatie maar met die redenatie gaat ie dus nooit naar Ferrari.
pi_57510734
88mph
pi_57512302
Komiek Heb m toevallig in me manager genomen nu .. ipv Fisi. Mooie foto's op GPUpdate trouwens, 115 in totaal
Where facts are few, experts are many.
pi_57512615
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Pakketjes binnen?
Nope, nog niet.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de brievenbus vandaag nog niet heb leeggemaakt en dat ik de hele dag niet thuis ben geweest.

Kan dus goed zijn dat ze hier aan de deur zijn geweest en dat ze morgen opnieuw komen.
En dan ben ik ook niet thuis

Dat zal dan wel zaterdag worden. Wanneer heb je ze op de bus gedaan?
pi_57512673
Ow wacht ff, als ze morgen voor de tweede keer aan de deur komen en ik ben er niet dan liggen ze pas de eerst volgende werkdag op het postkantoor.

En dat is dinsdag.

En dan ben ik ook de hele dag weg.
pi_57512807
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:41 schreef MaximusF1 het volgende:
[ afbeelding ]
Olderandfasterandgrumpier

Jeetje, wat kijkt ie nors
pi_57512921
quote:
Bourdais: "Inhalen in de F1 is onmogelijk"

De voorbije jaren was hij de kampioen van de Champcar. De Fransman maakte de overstap naar de formule 1. Hij is dan ook de man bij uitstek om de verschillen tussen de Champcar en formule 1 te herkennen. Bourdais heeft er alvast ééntje opgemerkt: het inhalen.

"Inhalen is onmogelijk," aldus Bourdais. "Ik kon tijdens de ganse race niemand inhalen. Ik ben bijna als laatste gestart, maar ik kon enkel afwachten. Het kwam over alsof ik een endurance-race aan het rijden was."

bron: www.f1journaal.be
Ja, Bourdais, hier mogen we wél gewoon blocken itt bij de Champcar
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:58:03 #187
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57513416
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:41 schreef MaximusF1 het volgende:
[ afbeelding ]
GODVERDOMME YESSS


DAT is hoe Barrichello gezien hoort te worden!!!! Good for you Barri!

En NED ... Woensdag om 15:00 het postkantoor verlaten
Calm down, please!
pi_57519891
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Fijn pasen allemaal Gaan jullie nog eieren zoeken. Mark Webber weet ze iig te vinden

[ afbeelding ]
, Webber moet dit seizoen echter wel even laten zien dat ie opa coulthart achter zich houdt anders is het over met zijn f1-carrière denk ik.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:26:33 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57522903
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 20:56 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het gerucht van Vettel naar Ferrari is er absoluut. Maar de verklaring is dan weer iets vaags over een deal met de motoren.

Persoonlijk was ik altijd in de veronderstelling dat Vettel een BMW protege was die bij STR is geparkeerd.
Dat was iig wel het geval en BMW zou ook echt het verstand van het achtereind van een varken hebben als dat nu niet meer het geval zou zijn, want dan hebben ze een supertalent laten lopen. Dat verklaart dan ook denk ik waarom Vettel niet gepromoveerd is naar het hoofdteam van Red Bull.

In ieder geval het is pure speculatie maar met die redenatie gaat ie dus nooit naar Ferrari.
Volgens mij zat Vettel al in het RB opleidingsprogramma voordat hij met de F.BMW in aanraking kwam.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57523026
over vettel:

sebastian Vettel neemt in 2009 de plek van Felipe Massa bij het team van Ferrari in. Dat meldt het Italiaanse magazine Autosprint. Volgens het blad is Ferrari al langere tijd geïnteresseerd in de Duitser, maar diens vorige werkgever BMW Sauber weigerde over een eventuele transfer te onderhandelen.

Nu rijdt Vettel voor Scuderia Toro Rosso en heeft Ferrari een geheim wapen ingezet: Michael Schumacher. De twee ontmoetten elkaar bij de Race of Champions eind vorig jaar en daar zouden de eerste contacten gelegd zijn. Ferrari ziet in Vettel de ideale teamgenoot van Kimi Raikkonen en is bereid het tot en met 2010 doorlopende contract van Massa te ontbinden.

Autosprint ziet twee redenen waarom de positie van Massa bij Ferrari in gevaar is. Ten eerste is Jean Todt, een groot fan van de Braziliaan, gisteren afgetreden als algemeen directeur van Ferrari. En ten tweede wordt Nicolas Todt, zoon van Jean en zaakwaarnemer van Massa, genoemd als mogelijke koper van Scuderia Toro Rosso, zodat hij zijn cliënt bij dat team kan stallen.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:28:13 #191
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57523826
Hmm....

Autosprint is nu niet direct betrouwbaar volgens mij......

Zou wel een goede stap zijn voor Vettel. Ik denk alleen dat de verwachtingen te hoog zijn voor zo een jonge gozer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:25:21 #192
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57525913
quote:
Hamilton snapped kissing mysterious blonde in Malaysian paddock

McLaren driver Lewis Hamilton was snapped in the Malaysian paddock while he was kissing a mysterious blonde. According to reports in the paddock, the mystery girl is Sonia Irvine, the sister of former F1 racer Eddie Irvine.
Calm down, please!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:39:37 #193
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_57526196
Alonso zal in ieder geval niet naar Ferrari gaan. Dat heeft hij verscheide malen gezegd. Nu maar zien wat dat waard is natuurlijk, maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat hij voor de rode brigade gaat rijden.

Vettel, tja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Hij lijkt me een beetje overschat. Eerst maar eens zien wat hij dit seizoen gaat klaarspelen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:10:50 #194
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_57526876
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 19:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat meen je niet

trouwens voor de mensen die geen ITV hebben geluk volgend jaar. De F1 rechten verhuizen weer terug naar de BBC
quote:
Formula One television coverage in the UK will return next year to the BBC following 12 seasons with ITV, the Formula One Administration announced today.

The BBC lost its rights to Formula One after the 1996 season, and it was since covered by ITV, with Martin Brundle serving as commentator for the past 12 years, alongside former BBC commentator Murray Walker and later ITV commentator James Allen.

F1 supremo Bernie Ecclestone has now concluded a five-year deal that will see Formula One return to BBC Sports, which will also have exclusive rights to radio, mobile and internet broadcasting.

"I am delighted to conclude this new deal with the BBC," Ecclestone commented. "It is an exciting time in Formula One and the BBC has some innovative new ideas to consolidate and expand our UK fan base."
bron
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_57529527
Woohoo BBC coverage


Sonia Irvine is wel een paar jaartjes ouder dan een jonge twintiger denk ik

Edit:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/showbiz/showbiznews.html?in_article_id=541114&in_page_id=1773


Wat een bullshit weer hahaha
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:10:25 #196
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57529580
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 22:07 schreef Vitalogy het volgende:
Woohoo BBC coverage


Sonia Irvine is wel een paar jaartjes ouder dan een jonge twintiger denk ik
jij let ook op ellebogen?

inderdaad!
Calm down, please!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 23:29:22 #197
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57531357
Wat een oud lijk

Je zou toch denken dat hij beter kan krijgen...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57533164
Het is dan ook een bullshit verhaal sanger
pi_57533431
[offtopic]
Hey Googol, bedankt!!!!
ps: je hebt een PM
[/offtopic]

OT: mooi man
Ik heb de wekker al weer staan, maar dat is niet echt nieuws bedenk ik me net
pi_57537499
Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-in-wegens-blokken/

McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards.

http://f1.gpupdate.net/nl(...)roepen-bij-stewards/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')