quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bronquote:Dennis has 'full support' from Mercedes
McLaren team boss Ron Dennis has the full support of partners Mercedes, the German company's motorsport boss Norbert Haug has said.
Speculation has been rife in recent weeks about Dennis's future, as the the 60-year-old is believed to be increasingly keen to step aside from his role as head of the F1 team.
The rumours also suggested there was pressure from engine partners Mercedes, who own 40 percent of the Formula One team, for Dennis to step aside.
But Haug has insisted Dennis has the full backing of Mercedes and praised the Briton's input in the team.
"I'm now in my 14th year of working with Ron, and during this time only one other team has been more successful than ours has ," Haug told Bild magazine. "As team boss, Ron has played an immense part in achieving that success.
"Any negative statements appearing in the media are mere speculation and originate outside the company. We stand by Ron and are continuing to work with the same management structure."
Haug admitted there were always ongoing talks about the possibility of buying a majority stake in the team.
"Options for the future development of the company are under discussion all the time," Haug added. "But it's clear that we don't need to own more than 50% of the shares in order to ensure that we're listened to as much as we want to be."
McLaren has been surrounded by controversy since last year's spying affair, which cost the team all their constructors' points and a record $100 million fine.
Haug believes the negative reports will stop as soon as the team start the 2008 season.
"Hopefully in around two weeks' time after the first race, he said. "We've conducted extensive testing and our cars have proved reliable and fast. Whether they're fast enough we won't know until after the Australian GP."
Da's voor de Fok! F1 Manager.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:53 schreef NED het volgende:
Wat is dat met die #SPT subleague als ik vragen mag?
Coureur1quote:
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?quote:
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zettenquote:Introductie nieuwe safetycar
Het Formule 1-veld zal dit jaar in noodgevallen worden aangevoerd door een nieuwe safetycar, een Mercedes-Benz SL 63 AMG. De auto heeft 525 pk en een 6,3 liter V8 motor. De wagen wordt bestuurd door Bernd Mayländer.
Medical car
Ook zal bij de eerste Grand Prix van het jaar in Melbourne de nieuwe medical car in gebruik worden genomen, een Mercedes Benz C 63 AMG eveneens voorzien van een 6,3 liter V8 motor.
bron: www.rtl.nl
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.quote:
Aangemeld met het volgende team:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef ElmarO het volgende:
Heb de subleague opnieuw aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is Formule1.
Yup.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:05 schreef NED het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?
Is dat een aparte sub-iets voor de mensen in dit topic of wat?
De Toyota-motor van Williams is goedkoper.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.
Waarom is het Williams chassis trouwens zo belachelijk duur?![]()
Ok... ze hebben een goede winter gehad, maar op papier zijn BMW en Renault toch nog altijd de best of the rest.
* had gehoopt op een Williams chassis-tje
Aangepast. En dan te bedenken dat ik het Witte boekje hier nog heb staan en het dan nog fout schrijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
meeleesdinges!
En als spellingchecker mag ik vast even dit opmerken:(in de OP)
Nog geen verreden Grand Prix' -> Grands Prix is het meervoud van Grand Prix
Bron
Bronquote:FIA warns against working with Stepney
The FIA will take no formal steps against Nigel Stepney but has warned motorsport teams from collaborating with the former Ferrari engineer until the summer of 2009.
Stepney is under police investigation in Italy, on suspicions that he gave confidential Ferrari information to rivals McLaren while he was employed at Maranello.
The affair led the FIA to exclude McLaren from the 2007 constructors' championship and fine the squad with $100 million USD.
The governing body further said its legal department would meet with Stepney and make a decision on his future in motorsport as well.
But after the meeting on Friday, the FIA said it was not in a position to officially ban Stepney from motorsport - only to recommend to teams that they consider carefully whether or not to collaborate with the Briton.
A statement released by the FIA on Friday night said: "In its investigations of last year regarding the unauthorised use of intellectual property within Formula One, the FIA heard allegations that Mr Nigel Stepney, then employed by Ferrari, had passed confidential Ferrari information to an employee of Vodafone McLaren Mercedes.
"Mr Stepney has admitted this allegation and apologised to the FIA, though he disputes the seriousness and extent of his involvement.
"As Mr Stepney is not a licence-holder of the FIA, no formal action may be taken against him under the International Sporting Code (though the FIA is co-operating with the Italian police, who are investigating Mr. Stepney's actions).
"As a matter of good order, the FIA recommends to its licensees that they do not professionally collaborate with Mr Stepney without conducting appropriate due diligence regarding his suitability for involvement in international motor sport.
"This recommendation stands until 1 July 2009."
Je hebt gelijk! Verdorie, ik dacht dat VanDale de spelling aan zou houden van de TaalUnie! En dat is de woordenlijst.org toch echt...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef NED het volgende:
Grands Prix en Grand Prixs kan volgens mij allebei.
Vandale heeft het over Grand Prixs iig
quote:Fifth garage for McLaren
Walking along the main straightaway of the Albert Park circuit here in Melbourne there are certain things that catch your eye, especially as you make your way past the pit garages.
Apart from the equipment present in the Super Aguri garage as previously reported, and the drivers names posted boldly above their respective pits, there is action going on a little further up pitlane as other teams are preparing for the arrival of their cars.
One such flurry of activity is taking place in the fifth slot, that, if going by last year’s championship results, should be housing the Red Bull Racing team.
However, instead it is very obvious that the McLaren team, who finished last in the 2007 championship due to losing all points for their role in the spy affair, will use this position instead, slotting in between the Toyota powered Williams team in P4 and Red Bull, now relegated to P6.
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik blijf het een correcte beslissing vinden. Wordt echt gevaarlijk als het snelste en op 1 na meest ervaren team achter een traag en onervaren team moet staan. Klote voor P6 tot P11 maar onder normale omstandigheden hadden die teams toch nooit gewonnen van McLaren.
Tijdens kwali kabn je er van uitgaan dat McLaren nooit lager dan P10 en P11 (P5 in pitbox) komt. Ze zouden dus elke race nadeel hebben van de pitsituatie en als ze nadeel hebben dan worden ze dus in feite ook meteen gestraft voor 2009.
Ze zijn gestraft voor 2007 met een provisionele straf voor 2008 ALS er wat gevonden zou worden aan hun auto. De straf was geen punten in 2007 en de pitklassering was een resultaat daarvan (ongewenst resultaat, vindt FIA dus ook). Dit is de gulden middenweg.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:27 schreef barreman het volgende:
[..]
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.
In de formule 1 vraag ik me namelijk af in hoeverre je nog over ''on-ervaren'' teams kunt spreken.
Wat mij betreft hadden ze gewoon helemaal achteraan moeten staan in de pitbox...
Bronquote:Super Aguri set for new season
Super Aguri are all set to start the new Formula One season, even though there has been no official news on if they have resolved their financial difficulties.
The Honda-backed team were forced to miss several test sessions because of money problems, and team boss Aguri Suzuki flew to Japan last month to seek fresh investors to help secure his outfit's future.
Although there had been concerns that the team could be forced out of F1 if the matter was not sorted, confirmation of their continuance came when the team's freight began arriving in Melbourne on Sunday - with the cars due to follow in the next 24 hours.
The presence of Super Aguri's equipment in the pitlane makes it almost certain that the team will start the season – even though they have not yet tested their new car or even officially confirmed either driver.
The names of Takuma Sato and Anthony Davidson are written above their pit garages in the Melbourne pitlane, although the team could in theory change their drivers up until the eve of practice.
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcarquote:Op zondag 9 maart 2008 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Nieuwe AMG Safety Car: CL63 (2008)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef NED het volgende:
[..]
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcar
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!quote:Ecclestone dreigt GP Australië; "Dit was het dan"
Geschreven door Erik Boesten
zondag 09 maart 2008 - 11:40
Nu blijkt dat men in Australië niemand vindt die een nachtrace wil bekostigen, gaat Bernie Ecclestone ervan uit, dat aanstaand weekend in Melbourne één van de laatste Formule 1 Grand Prix van Australië wordt verreden.
Bernie Ecclestone heeft zich de laatste weken al meerder malen dreigend uitgelaten over de toekomst van de Formule 1 in Australië. Hij hamerde er steeds maar op dat de Grand Prix van Melbourne een nachtrace moet worden, om ook na 2010 zeker te kunnen zijn van deelname aan het Formule 1 wereldkampioenschap. Om zijn worden nogmaals kracht bij te zetten voert Ecclestone, een week voor de seizoenstart de druk nog meer op.
“De enige mogelijkheid om een Grand Prix voor Melbourne (of ergens anders in Australië) te behouden, is nu eenmaal een nachtrace. Alleen op deze manier kan men in Europa nog naar deze race kijken”, zo verteld hij tegen ‘Mail on Sunday’. De huidige situatie vind de Formule 1 baas verre van ideaal, ook al bestaat deze al jaren. “Het is gewoon belachelijk dat er mensen uit hun slaap worden gehouden, om een Grand Prix live te kunnen zien. Dit kan zo niet verder”.
Als enige oplossing ziet de Engelsman een nachtrace voor Australië, of het vertrek uit dit continent. En zoals hij nu de stand van zaken kan beoordelen, zal hij voor het laatste kiezen. “Ik heb gesproken met Kevin Rudd (minister-president van Australië) en hij heeft mij verteld, dat het te duur wordt om alles te veranderen in een nachtrace. Als hij dit zegt moet ik dit aannemen, dit was het dan. We zullen niet meer terugkeren in Australië”, aldus Ecclestone.
Bron: www.autosportzone.nl
Die sfeer zit er hier bij elke race in hoor.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
De seizoenseindes in Australie brachten dan nog extra sfeer mee zelfs
Die had ik inderdaad gezien, lijkt me inderdaad niet officieel.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:41 schreef NED het volgende:
Misschien hebben ze nog helemaal geen officiele site?
http://www.gpeuropa.net/2(...)rafias-de-las-obras/
Daar staan wel erg veel foto's en info, maar het ziet er neit officieel uit zegmaar
Ecclestone doet alsof er alleen maar mensen in Europa naar de F1 kijken. Als dat zo is, zou hij alleen maar wedstrijden in Europa moeten organiseren, maar hij wil juist uitbreiden in Azië. Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:15 schreef NED het volgende:
[..]
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!
Het is juist tof om wakker te blijven of om eerder op te staan om F1 te kijken.
quote:Super Aguri overgenomen door Brits consortium
Super Aguri is overgenomen door de Magma Group, een groep Britse investeerders. Zo heeft de Japanse renstal maandag bekendgemaakt. Het team verkeerde de afgelopen winter in hoge financiële nood, maar kan dankzij de overname komend weekend gewoon aan de start van de Grand Prix van Australië verschijnen.
Vorige week werd de overname al door de Duitse media gemeld, maar nu is het team dus officieel gered. De Magma Group, die wordt geleid door Martin Leach, voormalig directeur van Ford Europa, heeft ook al gesprekken gevoerd met Honda, de motorenleverancier en technische partner van het team. Er is besloten om de samenwerking tussen Super Aguri en Honda voort te zetten.
De overname zal naar verwachting enkele weken in beslag nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |