quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bronquote:Dennis has 'full support' from Mercedes
McLaren team boss Ron Dennis has the full support of partners Mercedes, the German company's motorsport boss Norbert Haug has said.
Speculation has been rife in recent weeks about Dennis's future, as the the 60-year-old is believed to be increasingly keen to step aside from his role as head of the F1 team.
The rumours also suggested there was pressure from engine partners Mercedes, who own 40 percent of the Formula One team, for Dennis to step aside.
But Haug has insisted Dennis has the full backing of Mercedes and praised the Briton's input in the team.
"I'm now in my 14th year of working with Ron, and during this time only one other team has been more successful than ours has ," Haug told Bild magazine. "As team boss, Ron has played an immense part in achieving that success.
"Any negative statements appearing in the media are mere speculation and originate outside the company. We stand by Ron and are continuing to work with the same management structure."
Haug admitted there were always ongoing talks about the possibility of buying a majority stake in the team.
"Options for the future development of the company are under discussion all the time," Haug added. "But it's clear that we don't need to own more than 50% of the shares in order to ensure that we're listened to as much as we want to be."
McLaren has been surrounded by controversy since last year's spying affair, which cost the team all their constructors' points and a record $100 million fine.
Haug believes the negative reports will stop as soon as the team start the 2008 season.
"Hopefully in around two weeks' time after the first race, he said. "We've conducted extensive testing and our cars have proved reliable and fast. Whether they're fast enough we won't know until after the Australian GP."
Da's voor de Fok! F1 Manager.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:53 schreef NED het volgende:
Wat is dat met die #SPT subleague als ik vragen mag?
Coureur1quote:
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?quote:
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zettenquote:Introductie nieuwe safetycar
Het Formule 1-veld zal dit jaar in noodgevallen worden aangevoerd door een nieuwe safetycar, een Mercedes-Benz SL 63 AMG. De auto heeft 525 pk en een 6,3 liter V8 motor. De wagen wordt bestuurd door Bernd Mayländer.
Medical car
Ook zal bij de eerste Grand Prix van het jaar in Melbourne de nieuwe medical car in gebruik worden genomen, een Mercedes Benz C 63 AMG eveneens voorzien van een 6,3 liter V8 motor.
bron: www.rtl.nl
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.quote:
Aangemeld met het volgende team:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef ElmarO het volgende:
Heb de subleague opnieuw aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is Formule1.
Yup.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:05 schreef NED het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?
Is dat een aparte sub-iets voor de mensen in dit topic of wat?
De Toyota-motor van Williams is goedkoper.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.
Waarom is het Williams chassis trouwens zo belachelijk duur?![]()
Ok... ze hebben een goede winter gehad, maar op papier zijn BMW en Renault toch nog altijd de best of the rest.
* had gehoopt op een Williams chassis-tje
Aangepast. En dan te bedenken dat ik het Witte boekje hier nog heb staan en het dan nog fout schrijven.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
meeleesdinges!
En als spellingchecker mag ik vast even dit opmerken:(in de OP)
Nog geen verreden Grand Prix' -> Grands Prix is het meervoud van Grand Prix
Bron
Bronquote:FIA warns against working with Stepney
The FIA will take no formal steps against Nigel Stepney but has warned motorsport teams from collaborating with the former Ferrari engineer until the summer of 2009.
Stepney is under police investigation in Italy, on suspicions that he gave confidential Ferrari information to rivals McLaren while he was employed at Maranello.
The affair led the FIA to exclude McLaren from the 2007 constructors' championship and fine the squad with $100 million USD.
The governing body further said its legal department would meet with Stepney and make a decision on his future in motorsport as well.
But after the meeting on Friday, the FIA said it was not in a position to officially ban Stepney from motorsport - only to recommend to teams that they consider carefully whether or not to collaborate with the Briton.
A statement released by the FIA on Friday night said: "In its investigations of last year regarding the unauthorised use of intellectual property within Formula One, the FIA heard allegations that Mr Nigel Stepney, then employed by Ferrari, had passed confidential Ferrari information to an employee of Vodafone McLaren Mercedes.
"Mr Stepney has admitted this allegation and apologised to the FIA, though he disputes the seriousness and extent of his involvement.
"As Mr Stepney is not a licence-holder of the FIA, no formal action may be taken against him under the International Sporting Code (though the FIA is co-operating with the Italian police, who are investigating Mr. Stepney's actions).
"As a matter of good order, the FIA recommends to its licensees that they do not professionally collaborate with Mr Stepney without conducting appropriate due diligence regarding his suitability for involvement in international motor sport.
"This recommendation stands until 1 July 2009."
Je hebt gelijk! Verdorie, ik dacht dat VanDale de spelling aan zou houden van de TaalUnie! En dat is de woordenlijst.org toch echt...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef NED het volgende:
Grands Prix en Grand Prixs kan volgens mij allebei.
Vandale heeft het over Grand Prixs iig
quote:Fifth garage for McLaren
Walking along the main straightaway of the Albert Park circuit here in Melbourne there are certain things that catch your eye, especially as you make your way past the pit garages.
Apart from the equipment present in the Super Aguri garage as previously reported, and the drivers names posted boldly above their respective pits, there is action going on a little further up pitlane as other teams are preparing for the arrival of their cars.
One such flurry of activity is taking place in the fifth slot, that, if going by last year’s championship results, should be housing the Red Bull Racing team.
However, instead it is very obvious that the McLaren team, who finished last in the 2007 championship due to losing all points for their role in the spy affair, will use this position instead, slotting in between the Toyota powered Williams team in P4 and Red Bull, now relegated to P6.
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik blijf het een correcte beslissing vinden. Wordt echt gevaarlijk als het snelste en op 1 na meest ervaren team achter een traag en onervaren team moet staan. Klote voor P6 tot P11 maar onder normale omstandigheden hadden die teams toch nooit gewonnen van McLaren.
Tijdens kwali kabn je er van uitgaan dat McLaren nooit lager dan P10 en P11 (P5 in pitbox) komt. Ze zouden dus elke race nadeel hebben van de pitsituatie en als ze nadeel hebben dan worden ze dus in feite ook meteen gestraft voor 2009.
Ze zijn gestraft voor 2007 met een provisionele straf voor 2008 ALS er wat gevonden zou worden aan hun auto. De straf was geen punten in 2007 en de pitklassering was een resultaat daarvan (ongewenst resultaat, vindt FIA dus ook). Dit is de gulden middenweg.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:27 schreef barreman het volgende:
[..]
Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.
In de formule 1 vraag ik me namelijk af in hoeverre je nog over ''on-ervaren'' teams kunt spreken.
Wat mij betreft hadden ze gewoon helemaal achteraan moeten staan in de pitbox...
Bronquote:Super Aguri set for new season
Super Aguri are all set to start the new Formula One season, even though there has been no official news on if they have resolved their financial difficulties.
The Honda-backed team were forced to miss several test sessions because of money problems, and team boss Aguri Suzuki flew to Japan last month to seek fresh investors to help secure his outfit's future.
Although there had been concerns that the team could be forced out of F1 if the matter was not sorted, confirmation of their continuance came when the team's freight began arriving in Melbourne on Sunday - with the cars due to follow in the next 24 hours.
The presence of Super Aguri's equipment in the pitlane makes it almost certain that the team will start the season – even though they have not yet tested their new car or even officially confirmed either driver.
The names of Takuma Sato and Anthony Davidson are written above their pit garages in the Melbourne pitlane, although the team could in theory change their drivers up until the eve of practice.
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcarquote:Op zondag 9 maart 2008 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
Nieuwe AMG Safety Car: CL63 (2008)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef NED het volgende:
[..]
Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcar
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!quote:Ecclestone dreigt GP Australië; "Dit was het dan"
Geschreven door Erik Boesten
zondag 09 maart 2008 - 11:40
Nu blijkt dat men in Australië niemand vindt die een nachtrace wil bekostigen, gaat Bernie Ecclestone ervan uit, dat aanstaand weekend in Melbourne één van de laatste Formule 1 Grand Prix van Australië wordt verreden.
Bernie Ecclestone heeft zich de laatste weken al meerder malen dreigend uitgelaten over de toekomst van de Formule 1 in Australië. Hij hamerde er steeds maar op dat de Grand Prix van Melbourne een nachtrace moet worden, om ook na 2010 zeker te kunnen zijn van deelname aan het Formule 1 wereldkampioenschap. Om zijn worden nogmaals kracht bij te zetten voert Ecclestone, een week voor de seizoenstart de druk nog meer op.
“De enige mogelijkheid om een Grand Prix voor Melbourne (of ergens anders in Australië) te behouden, is nu eenmaal een nachtrace. Alleen op deze manier kan men in Europa nog naar deze race kijken”, zo verteld hij tegen ‘Mail on Sunday’. De huidige situatie vind de Formule 1 baas verre van ideaal, ook al bestaat deze al jaren. “Het is gewoon belachelijk dat er mensen uit hun slaap worden gehouden, om een Grand Prix live te kunnen zien. Dit kan zo niet verder”.
Als enige oplossing ziet de Engelsman een nachtrace voor Australië, of het vertrek uit dit continent. En zoals hij nu de stand van zaken kan beoordelen, zal hij voor het laatste kiezen. “Ik heb gesproken met Kevin Rudd (minister-president van Australië) en hij heeft mij verteld, dat het te duur wordt om alles te veranderen in een nachtrace. Als hij dit zegt moet ik dit aannemen, dit was het dan. We zullen niet meer terugkeren in Australië”, aldus Ecclestone.
Bron: www.autosportzone.nl
Die sfeer zit er hier bij elke race in hoor.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
De seizoenseindes in Australie brachten dan nog extra sfeer mee zelfs
Die had ik inderdaad gezien, lijkt me inderdaad niet officieel.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:41 schreef NED het volgende:
Misschien hebben ze nog helemaal geen officiele site?
http://www.gpeuropa.net/2(...)rafias-de-las-obras/
Daar staan wel erg veel foto's en info, maar het ziet er neit officieel uit zegmaar
Ecclestone doet alsof er alleen maar mensen in Europa naar de F1 kijken. Als dat zo is, zou hij alleen maar wedstrijden in Europa moeten organiseren, maar hij wil juist uitbreiden in Azië. Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:15 schreef NED het volgende:
[..]
Flikker toch op man, ouwe zeiknek!
Het is juist tof om wakker te blijven of om eerder op te staan om F1 te kijken.
quote:Super Aguri overgenomen door Brits consortium
Super Aguri is overgenomen door de Magma Group, een groep Britse investeerders. Zo heeft de Japanse renstal maandag bekendgemaakt. Het team verkeerde de afgelopen winter in hoge financiële nood, maar kan dankzij de overname komend weekend gewoon aan de start van de Grand Prix van Australië verschijnen.
Vorige week werd de overname al door de Duitse media gemeld, maar nu is het team dus officieel gered. De Magma Group, die wordt geleid door Martin Leach, voormalig directeur van Ford Europa, heeft ook al gesprekken gevoerd met Honda, de motorenleverancier en technische partner van het team. Er is besloten om de samenwerking tussen Super Aguri en Honda voort te zetten.
De overname zal naar verwachting enkele weken in beslag nemen.
Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijdquote:Op maandag 10 maart 2008 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.
Hij schijnt niet naar Australië te gaan, dus moet hij vroeg zijn bed uit.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
Bronquote:Super Aguri confirm Magma Group deal
The Super Aguri team have announced they have reached a deal with the Magma Group regarding the acquisition of the Formula One squad.
Super Aguri also said Magma had also reached an agreement with Honda for technical cooperation and an engine supply to the team.
The team's future had been in doubt for some time after they skipped some of this winter's tests as they seeked to secure their future.
The Japanese squad said they expect the acquisition process to be completed over the next few weeks and that they would not be making any further comments after weeks of speculation.
"I am pleased to announce our new partner and drivers finally at this late stage," said team principal Aguri Suzuki. "I am looking forward to a successful and long lasting collaboration with Magma Group."
The team did not specify the degree of involvement of the Magma Group.
Super Aguri also confirmed on Monday that Takuma Sato and Anthony Davidson would be racing for them this season.
"As I have wanted them to continue their work in our team, I was not worried at all about our drivers for 2008," Suzuki added.
"It will be a big advantage for us that we can continue working with them this year. For Anthony, as this season will be his second as a racing driver, I am expecting him to achieve some points.
"For Takuma, I would like him to repeat the excellent work he did last season. It will be an interesting season and we will try our best to help them achieve these goals."
Sato, in his third season with the team, said: "I am excited about 2008 and happy to be able to carry the momentum gathered during the past two years into a third season with Super Aguri F1 Team.
"Our winter preparation has not been as comprehensive as we had wished; however we always get over these difficulties and keep pushing forward with our fighting spirit. I hope that we can maintain this through the coming season and make up for some lost time.
"I am looking forward to the coming season - the new rules with no traction control will make race interesting and should be very exciting. I have been training hard all winter and have completed the best preparation I can. As a team we hope that we can have a good race in Melbourne and the rest of the year."
Davidson added: "I'm really looking forward to my second season with the Super Aguri F1 Team and to building on what we achieved last year. The testing we have been able to do has gone well and we are continuing to make improvements to the car in conjunction with the new MES system.
"I've concentrated on my training and preparation over the winter and I'm fully motivated for the challenges that this year will bring. Everyone in the team has been working hard and I'd like to thank them, and Honda, for the continued support."
Zo die safety car is dik zeg!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:17 schreef NED het volgende:
[..]
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zetten
Las het ook al. Doen ze omdat de regelgeving toch wel behoorlijk gaat veranderen zeggen ze.quote:Op maandag 10 maart 2008 11:02 schreef NED het volgende:
Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
Nou, ik ben benieuwdquote:Is nieuwe Honda nog niet veilig?
Ingediend door Robby Renmans op Din, 11/03/2008 - 11:16. Nieuws
Honda heeft nog geen groen licht gekregen voor de veiligheid van haar wagen. Dat schrijft pitpass.com. Volgens de website moet de Japanse constructeur de nieuwe Honda RA108 nog aan een aantal crashtests onderwerpen, aan de neus en achteraan.
Honda kwam vorige week nog in actie in Jerez, waar het drie dagen lang een private test afwerkt. Het team testte een nieuwe aerodynamica uit, en daar kan het schoentje wringen. De renstal heeft nog maar enkele dagen de tijd, maar er worden geen problemen verwacht.
De Aguri's moeten ze toch wel voor kunnen blijven. Die rijden met een RA107B. En die wagen was nou ook niet echt veel bijzonders.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull.
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:13 schreef appelsientje het volgende:
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
quote:"We gaan meer crashes zien"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "We zullen meer crashes gaan zien. Dat hebben we de afgelopen weken al in de testsessies gemerkt. Er vliegen meer jongens van de baan en de races zullen vaker worden stilgelegd. Daar ben ik voor 100 procent van overtuigd.” Dat zegt Formule 1-coureur Mark Webber van Red Bull.
Of er dit F1-seizoen (dat komend weekeinde in Melbourne begint) zonder traction control, een blokkeersysteem tegen doorslippen van de wielen, meer inhaalacties te zien zijn, is de vraag. Dat er meer incidenten gebeuren, lijkt duidelijk. "Geen enkele twijfel", aldus Webber.
Vooral op technisch moeilijke circuits zullen er meer dan ooit slippertjes van formule 1-coureurs te zien zijn. Het lijdt geen twijfel dat de rondrit door Monaco een ware belevenis (voor rijders én publiek) zal worden. Sowieso wordt het komend seizoen een stuk lastiger om met 300 km/u op stratencircuits te rijden. "Sommige circuits zullen behoorlijk gevaarlijk voor ons worden”, voorziet Webber. "Er kan heel weinig grip zijn, waardoor de races - zelfs voor de handige jongens onder ons - een echte uitdaging worden”, meent Webber.
Ik verwacht alleen met STR. Toyota zou weleens voor een kleine verassing kunnen gaan zorgen. Trulli is vele malen optimistischer dan jaren daarvoor EN ze hebben een hele snelle tijd in Barcelona gereden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.
Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.quote:
ow ik ben het er wel mee eens hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
[nostalgiemodus]quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:
http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0
Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos. Als je wegglijdt door gebrek aan tractie heb je nog wel grip op de auto dus kun je die best uit de naarste zones houden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:01 schreef Ared het volgende:
[..]
Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.
Bedoel je Ross?
Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:
http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0
Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
En ergens vind ik dat jammer.quote:Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos.
Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaaktquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:00 schreef LeXX het volgende:
[..]
[nostalgiemodus]
Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!![]()
![]()
[/nostalgiemodus]
http://www.youtube.com/watch?v=K__B0l6YHssquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.
Ja, zou oud ben ik al![]()
See Also : Impovement on last day of practice for Fernando Alonsoquote:Alonso hopeful that a new flap will improve his R28 Formula One car
Renault hope to use the new design in the first race of the season in Australia
Renault have revealed a new rear seagull wing-shaped aileron on their new R-28 car which will be used for the first time in the first Formula One race of the new season in Australia. The team which has Fernando Alonso as their main driver, see themselves behind Ferrari and McLaren, and hope the new flap will reduce their lap times by four tenths of a second.
The modification is currently under test in a wind tunnel.
Alonso has been playing down his chances of success this year, given the problems with the new Renault car, although he said there is time for improvements to be made.
Het deuntje kende ik wel, kwam er pas later achter dat deze bij iedere overwinning van Ayrton gebruikt werd. Hij is ook verwerkt in een tributeCD voor hem. Die maar weer eens opzettenquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
Alleen als je in de juiste rechtengroep zit inddquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Hoe doe je dat sanger?
Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
Die rechten heb ik nou weer net nietquote:
Deze ?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:05 schreef NED het volgende:
Dat zou toch een W-vleugel worden?
Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
quote:McLaren's manual starts impress Heidfeld
Lower revs needed to launch the MP4-23
12/03/08 14:46
A fast getaway predicted by Nick Heidfeld
Ferrari is believed to have ultimately the quickest car, but Nick Heidfeld reckons the red team's silver rivals might get off to a faster start when the 2008 season gets racing on Sunday.
The BMW Sauber driver told the magazine Sport Bild that one of the most impressive revelations of the recent winter period for him was the speed at which McLaren's MP4-23 got off the line when its drivers were practicing race starts.
Coinciding with the introduction of the McLaren-supplied control ECU this season, traction and also launch control has been banned.
Heidfeld suggests that the Mercedes-powered team will have the jump on its rivals when it comes to how Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen make their manual starts in 2008.
"McLaren have a starting system that allows Hamilton and Kovalainen to pull away with only 9,000 revs. On the other hand, we (BMW) need to use much higher speeds when we begin to accelerate," the 30-year-old said.
Vorig jaar toch ook?quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):
Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri
Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
Same here:quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):
Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri
Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
Yup, Hamilton was zelfs ¤1 miljoen goedkoper dan Kovalainen. En in 2005 kon je vrij makkelijk een McLaren-chassis kopen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |