abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57223816


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

Nog geen verreden Grands Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri
18. Takuma Sato*
19. Anthony Davidson*

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

* Nog niet bevestigd

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 08-03-2008 10:56:54 ]
pi_57223837
Heb de subleague opnieuw aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is Formule1.
pi_57224015
Oe, ik zal me ff aanmelden
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:33:48 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57224148
Wat zijn jullie team keuzes geworden?
pi_57225433
quote:
Dennis has 'full support' from Mercedes

McLaren team boss Ron Dennis has the full support of partners Mercedes, the German company's motorsport boss Norbert Haug has said.

Speculation has been rife in recent weeks about Dennis's future, as the the 60-year-old is believed to be increasingly keen to step aside from his role as head of the F1 team.

The rumours also suggested there was pressure from engine partners Mercedes, who own 40 percent of the Formula One team, for Dennis to step aside.

But Haug has insisted Dennis has the full backing of Mercedes and praised the Briton's input in the team.

"I'm now in my 14th year of working with Ron, and during this time only one other team has been more successful than ours has ," Haug told Bild magazine. "As team boss, Ron has played an immense part in achieving that success.

"Any negative statements appearing in the media are mere speculation and originate outside the company. We stand by Ron and are continuing to work with the same management structure."

Haug admitted there were always ongoing talks about the possibility of buying a majority stake in the team.

"Options for the future development of the company are under discussion all the time," Haug added. "But it's clear that we don't need to own more than 50% of the shares in order to ensure that we're listened to as much as we want to be."

McLaren has been surrounded by controversy since last year's spying affair, which cost the team all their constructors' points and a record $100 million fine.

Haug believes the negative reports will stop as soon as the team start the 2008 season.

"Hopefully in around two weeks' time after the first race, he said. "We've conducted extensive testing and our cars have proved reliable and fast. Whether they're fast enough we won't know until after the Australian GP."
Bron
pi_57225883
Wat is dat met die #SPT subleague als ik vragen mag?
pi_57225940
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:53 schreef NED het volgende:
Wat is dat met die #SPT subleague als ik vragen mag?
Da's voor de Fok! F1 Manager.
pi_57226096
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat zijn jullie team keuzes geworden?
Coureur1
Giancarlo Fisichella

Coureur2
Sebastian Vettel

Chassis
Force India

Motor
Toyota RVX-07

Veel meer zit er niet in denk ik. Mij persoonlijk lijkt dit een redelijk begin, maargoed,
Ik verlies altijd met dit spelletje.

Ik maak altijd op verkeerde momenten cruciale foute transfers.
Zoals bv vorig jaar nog, ik dacht Trulli en Webber gaan doorgaans goed op Monaco, dus vlak voor de race koop ik die maar.
En dan vallen ze allebei uit.
Als ik niks had veranderd had ik 4x zoveel punten gehad

Nouja, we zien het wel wat het dit jaar brengt.
Nog 1 weekje wachten
pi_57226104
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:56 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Da's voor de Fok! F1 Manager.
Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?
Is dat een aparte sub-iets voor de mensen in dit topic of wat?
pi_57226315
quote:
Introductie nieuwe safetycar
Het Formule 1-veld zal dit jaar in noodgevallen worden aangevoerd door een nieuwe safetycar, een Mercedes-Benz SL 63 AMG. De auto heeft 525 pk en een 6,3 liter V8 motor. De wagen wordt bestuurd door Bernd Mayländer.




Medical car
Ook zal bij de eerste Grand Prix van het jaar in Melbourne de nieuwe medical car in gebruik worden genomen, een Mercedes Benz C 63 AMG eveneens voorzien van een 6,3 liter V8 motor.



bron: www.rtl.nl
Die mochten ze bij mij zo op de stoep zetten
pi_57226516
bij voorkeur zonder zwaailichten, maar met heb ik ook helemaal geen problemen mee.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:39:07 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57226704
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:04 schreef NED het volgende:

Ik verlies altijd met dit spelletje.
Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.

Waarom is het Williams chassis trouwens zo belachelijk duur?
Ok... ze hebben een goede winter gehad, maar op papier zijn BMW en Renault toch nog altijd de best of the rest.

* had gehoopt op een Williams chassis-tje
pi_57227555
Offtopic (en tvp): vond wat filmbeelden van een test met de nieuwe Superleage Formula:

http://www.vimeo.com/761135/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57228068
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef ElmarO het volgende:
Heb de subleague opnieuw aangemaakt. Naam is #SPT en het wachtwoord is Formule1.
Aangemeld met het volgende team:

Coureurs
  • Sebastian Vettel
  • Adrian Sutil
    Chassis
  • Red Bull Racing
    Motor
  • Ferrari 056 (Force India)
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_57228108
    Is dat een V12 die ik hoor?

    =edit=
    Goed opgelet NED, het staat er notabene PAL onder
    pi_57229539
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 18:05 schreef NED het volgende:

    [..]

    Ja dat snap ik, maar wat moet ik ermee?
    Is dat een aparte sub-iets voor de mensen in dit topic of wat?
    Yup.
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ik ook en dan geef ik het halverwege het seizoen maar op.

    Waarom is het Williams chassis trouwens zo belachelijk duur?
    Ok... ze hebben een goede winter gehad, maar op papier zijn BMW en Renault toch nog altijd de best of the rest.

    * had gehoopt op een Williams chassis-tje
    De Toyota-motor van Williams is goedkoper.

    Ik heb op het moment:

    Coureurs
  • Giancarlo Fisichella
  • Rubens Barrichello

    Chassis
  • Super Aguri

    Motor
  • Toyota RVX-07 (Williams)

    Al kan dit altijd nog veranderen aan de hand van de vrije trainingen.
  • pi_57229790
    wow, als wij dit soort plaatjes ook bij de F1 mogen verwachten...


    pi_57230393
    Die zullen er zeker wel komen denk ik.
    Er zijn vast een paar ( ) goeie fotograven in Valencia dunkt me
    pi_57235415
    Ik heb same as ElmarO
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57238131
    tvp
    Calm down, please!
    pi_57239057
    meeleesdinges!

    En als spellingchecker mag ik vast even dit opmerken: (in de OP)
    Nog geen verreden Grand Prix' -> Grands Prix is het meervoud van Grand Prix
    Bron
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
    pi_57239448
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 10:35 schreef Sally het volgende:
    meeleesdinges!

    En als spellingchecker mag ik vast even dit opmerken: (in de OP)
    Nog geen verreden Grand Prix' -> Grands Prix is het meervoud van Grand Prix
    Bron
    Aangepast. En dan te bedenken dat ik het Witte boekje hier nog heb staan en het dan nog fout schrijven.
    quote:
    FIA warns against working with Stepney

    The FIA will take no formal steps against Nigel Stepney but has warned motorsport teams from collaborating with the former Ferrari engineer until the summer of 2009.

    Stepney is under police investigation in Italy, on suspicions that he gave confidential Ferrari information to rivals McLaren while he was employed at Maranello.

    The affair led the FIA to exclude McLaren from the 2007 constructors' championship and fine the squad with $100 million USD.

    The governing body further said its legal department would meet with Stepney and make a decision on his future in motorsport as well.

    But after the meeting on Friday, the FIA said it was not in a position to officially ban Stepney from motorsport - only to recommend to teams that they consider carefully whether or not to collaborate with the Briton.

    A statement released by the FIA on Friday night said: "In its investigations of last year regarding the unauthorised use of intellectual property within Formula One, the FIA heard allegations that Mr Nigel Stepney, then employed by Ferrari, had passed confidential Ferrari information to an employee of Vodafone McLaren Mercedes.

    "Mr Stepney has admitted this allegation and apologised to the FIA, though he disputes the seriousness and extent of his involvement.

    "As Mr Stepney is not a licence-holder of the FIA, no formal action may be taken against him under the International Sporting Code (though the FIA is co-operating with the Italian police, who are investigating Mr. Stepney's actions).

    "As a matter of good order, the FIA recommends to its licensees that they do not professionally collaborate with Mr Stepney without conducting appropriate due diligence regarding his suitability for involvement in international motor sport.

    "This recommendation stands until 1 July 2009."
    Bron

    [ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 08-03-2008 11:43:25 ]
    pi_57239483
    Grands Prix en Grand Prixs kan volgens mij allebei.
    Vandale heeft het over Grand Prixs iig
    pi_57239516
    Ik denk overigens dat de voorkeurspelling ook gewoon Grand Prixs is en neit Grands Prix
    pi_57239927
    Heb altijd geleerd dat Prix zowel enkel als meervoud is, dus in beide gevallen t zelfde. Of is dat alleen maar als je Frans schrijft?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57239950
    Geen idee. Volgens mij wel en is Grand Prixs gewoon een Nederlandse verbastering ofzo

    Nouja, het maakt ook geen bal uit, nog even en dan komen de Grand(s) Prix(s) er weer aan
      zaterdag 8 maart 2008 @ 12:21:03 #27
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57240705
    Ik heb dit :

    Coureurs
    Anthony Davidson
    Adrian Sutil

    Chassis
    BMW F1

    Motor
    Honda RA807E

    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_57242963
    Is Kovalainen trouwens een underdog? Ik schat m toch wel erg close in met Hamilton en de Ferrari's maar Massa rept bv. met geen woord over Heiki in zijn dwang naar prestatie. Zou m toch nog vies kunnen tegenvallen als de verschillen zo klein zijn en t betreffende circuit het verschil maakt of McLaren of Ferrari het weekend dominant zou zijn
    Where facts are few, experts are many.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 18:08:59 #29
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_57247145
    eerst had ik

    Heifeld
    Sato
    Super aguri f1 chasis
    Honda RA807E motor

    nu verandert naar
    Heikki Kovalainen
    Takuma Sato
    Super Aguri F1 chasis
    Honda RA807E (Super Aguri) motor

    waarschijnlijk verander ik het nog wel 10 keer de komende dagen, ik kies toch net als vorig jaar precies het verkeerde
    Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
    Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
    pi_57247326
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 11:05 schreef NED het volgende:
    Grands Prix en Grand Prixs kan volgens mij allebei.
    Vandale heeft het over Grand Prixs iig
    Je hebt gelijk! Verdorie, ik dacht dat VanDale de spelling aan zou houden van de TaalUnie! En dat is de woordenlijst.org toch echt...

    Ik heb nog niet bekeken wat ik kan kopen, maar ik denk erover om wel de Williams-motor te kiezen. Maar dan heb ik voor de rest van de onderdelen prut over
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 9 maart 2008 @ 10:19:29 #31
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_57258477
    quote:
    Fifth garage for McLaren

    Walking along the main straightaway of the Albert Park circuit here in Melbourne there are certain things that catch your eye, especially as you make your way past the pit garages.

    Apart from the equipment present in the Super Aguri garage as previously reported, and the drivers names posted boldly above their respective pits, there is action going on a little further up pitlane as other teams are preparing for the arrival of their cars.

    One such flurry of activity is taking place in the fifth slot, that, if going by last year’s championship results, should be housing the Red Bull Racing team.

    However, instead it is very obvious that the McLaren team, who finished last in the 2007 championship due to losing all points for their role in the spy affair, will use this position instead, slotting in between the Toyota powered Williams team in P4 and Red Bull, now relegated to P6.

    Ik blijf het een correcte beslissing vinden. Wordt echt gevaarlijk als het snelste en op 1 na meest ervaren team achter een traag en onervaren team moet staan. Klote voor P6 tot P11 maar onder normale omstandigheden hadden die teams toch nooit gewonnen van McLaren.

    Tijdens kwali kabn je er van uitgaan dat McLaren nooit lager dan P10 en P11 (P5 in pitbox) komt. Ze zouden dus elke race nadeel hebben van de pitsituatie en als ze nadeel hebben dan worden ze dus in feite ook meteen gestraft voor 2009.
    Calm down, please!
    pi_57258527
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:19 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    Ik blijf het een correcte beslissing vinden. Wordt echt gevaarlijk als het snelste en op 1 na meest ervaren team achter een traag en onervaren team moet staan. Klote voor P6 tot P11 maar onder normale omstandigheden hadden die teams toch nooit gewonnen van McLaren.

    Tijdens kwali kabn je er van uitgaan dat McLaren nooit lager dan P10 en P11 (P5 in pitbox) komt. Ze zouden dus elke race nadeel hebben van de pitsituatie en als ze nadeel hebben dan worden ze dus in feite ook meteen gestraft voor 2009.
    Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.
    In de formule 1 vraag ik me namelijk af in hoeverre je nog over ''on-ervaren'' teams kunt spreken.
    Wat mij betreft hadden ze gewoon helemaal achteraan moeten staan in de pitbox...
      zondag 9 maart 2008 @ 10:39:55 #33
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_57258652
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 10:27 schreef barreman het volgende:

    [..]

    Totaal niet met je eens...wie zich brand moet ook op de blaren gaan zitten.
    In de formule 1 vraag ik me namelijk af in hoeverre je nog over ''on-ervaren'' teams kunt spreken.
    Wat mij betreft hadden ze gewoon helemaal achteraan moeten staan in de pitbox...
    Ze zijn gestraft voor 2007 met een provisionele straf voor 2008 ALS er wat gevonden zou worden aan hun auto. De straf was geen punten in 2007 en de pitklassering was een resultaat daarvan (ongewenst resultaat, vindt FIA dus ook). Dit is de gulden middenweg.

    Enne ...


    Minder ervaren, dan.
    Calm down, please!
      zondag 9 maart 2008 @ 11:00:58 #34
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_57258865
    knip door onoplettendheid

    [ Bericht 34% gewijzigd door Googolplexian op 09-03-2008 13:06:49 ]
    Calm down, please!
    pi_57259027
    quote:
    Super Aguri set for new season

    Super Aguri are all set to start the new Formula One season, even though there has been no official news on if they have resolved their financial difficulties.

    The Honda-backed team were forced to miss several test sessions because of money problems, and team boss Aguri Suzuki flew to Japan last month to seek fresh investors to help secure his outfit's future.

    Although there had been concerns that the team could be forced out of F1 if the matter was not sorted, confirmation of their continuance came when the team's freight began arriving in Melbourne on Sunday - with the cars due to follow in the next 24 hours.

    The presence of Super Aguri's equipment in the pitlane makes it almost certain that the team will start the season – even though they have not yet tested their new car or even officially confirmed either driver.

    The names of Takuma Sato and Anthony Davidson are written above their pit garages in the Melbourne pitlane, although the team could in theory change their drivers up until the eve of practice.
    Bron

    Nog steeds spannend wat er met SA gaat gebeuren en of ze überhaupt wel van start zullen gaan.
    pi_57259837
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 11:00 schreef Googolplexian het volgende:
    Nieuwe AMG Safety Car: CL63 (2008)

    [ afbeelding ]
    Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcar
      zondag 9 maart 2008 @ 13:06:21 #37
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_57260763
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 12:10 schreef NED het volgende:

    [..]

    Die stond er al. Evenals de nieuwe medicalcar

    gewoon gemist
    Calm down, please!
    pi_57263461
    quote:
    Ecclestone dreigt GP Australië; "Dit was het dan"
    Geschreven door Erik Boesten
    zondag 09 maart 2008 - 11:40


    Nu blijkt dat men in Australië niemand vindt die een nachtrace wil bekostigen, gaat Bernie Ecclestone ervan uit, dat aanstaand weekend in Melbourne één van de laatste Formule 1 Grand Prix van Australië wordt verreden.

    Bernie Ecclestone heeft zich de laatste weken al meerder malen dreigend uitgelaten over de toekomst van de Formule 1 in Australië. Hij hamerde er steeds maar op dat de Grand Prix van Melbourne een nachtrace moet worden, om ook na 2010 zeker te kunnen zijn van deelname aan het Formule 1 wereldkampioenschap. Om zijn worden nogmaals kracht bij te zetten voert Ecclestone, een week voor de seizoenstart de druk nog meer op.



    “De enige mogelijkheid om een Grand Prix voor Melbourne (of ergens anders in Australië) te behouden, is nu eenmaal een nachtrace. Alleen op deze manier kan men in Europa nog naar deze race kijken”, zo verteld hij tegen ‘Mail on Sunday’. De huidige situatie vind de Formule 1 baas verre van ideaal, ook al bestaat deze al jaren. “Het is gewoon belachelijk dat er mensen uit hun slaap worden gehouden, om een Grand Prix live te kunnen zien. Dit kan zo niet verder”.

    Als enige oplossing ziet de Engelsman een nachtrace voor Australië, of het vertrek uit dit continent. En zoals hij nu de stand van zaken kan beoordelen, zal hij voor het laatste kiezen. “Ik heb gesproken met Kevin Rudd (minister-president van Australië) en hij heeft mij verteld, dat het te duur wordt om alles te veranderen in een nachtrace. Als hij dit zegt moet ik dit aannemen, dit was het dan. We zullen niet meer terugkeren in Australië”, aldus Ecclestone.

    Bron: www.autosportzone.nl
    Flikker toch op man, ouwe zeiknek!
    Het is juist tof om wakker te blijven of om eerder op te staan om F1 te kijken.
      zondag 9 maart 2008 @ 16:44:54 #39
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_57265239
    ja Australië heeft gewoon zijn charme om lekker midden in de nacht te kijken.


    BTW voor de mensen die vragen waar de voorbeschouwingspost blijft die komt ook wel.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_57265372
    De seizoenseindes in Australie brachten dan nog extra sfeer mee zelfs
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57265426
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
    De seizoenseindes in Australie brachten dan nog extra sfeer mee zelfs
    Die sfeer zit er hier bij elke race in hoor.
    Gewoon met een paar man, tv aan, bak bier koud erbij, chips/nootjes/snacks etc

    Altijd dikke pret hier. Daar hoeft het niet per se 's nachts voor te zijn.
    Op 13:00 uur als de voorbeschouwing begint gaan hier de eerste biertjes altijd al open
    pi_57269719
    Ik zit het halve internet af te speuren naar de officiele website van de GP van Europa (Valencia), maar ik vind niets. Heeft iemand hier enig idee wat de site is?

    Ik wil graag weten wanneer de kaartverkoop begint...
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      zondag 9 maart 2008 @ 20:39:41 #43
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_57269885
    nog maar een weekje
    The line is a dot to you!
    pi_57269933
    Misschien hebben ze nog helemaal geen officiele site?

    http://www.gpeuropa.net/2(...)rafias-de-las-obras/

    Daar staan wel erg veel foto's en info, maar het ziet er neit officieel uit zegmaar
      Moderator zondag 9 maart 2008 @ 23:21:16 #45
    18653 crew  D.
    pi_57273960
    tvp
      maandag 10 maart 2008 @ 00:09:40 #46
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_57275156
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 20:39 schreef kepler het volgende:
    nog maar een weekje
    correct nog 4 daagies werken maar mensen

    2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_57279172
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 20:41 schreef NED het volgende:
    Misschien hebben ze nog helemaal geen officiele site?

    http://www.gpeuropa.net/2(...)rafias-de-las-obras/

    Daar staan wel erg veel foto's en info, maar het ziet er neit officieel uit zegmaar
    Die had ik inderdaad gezien, lijkt me inderdaad niet officieel.

    Ik heb inmiddels wel de site gevonden waar de tickets voor de GP van Spanje worden verkocht, maar er staat niets over de GP van Europa op.

    Ik hou 'm in de gaten...


    -edit-

    Gevonden: www.circuitourbanovalencia.es

    Tickets gaan deze maand in de verkoop!

    [ Bericht 6% gewijzigd door Harmen1984 op 10-03-2008 10:30:13 ]
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_57279599
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 15:15 schreef NED het volgende:

    [..]

    Flikker toch op man, ouwe zeiknek!
    Het is juist tof om wakker te blijven of om eerder op te staan om F1 te kijken.
    Ecclestone doet alsof er alleen maar mensen in Europa naar de F1 kijken. Als dat zo is, zou hij alleen maar wedstrijden in Europa moeten organiseren, maar hij wil juist uitbreiden in Azië. Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_57280174
    Tja, ik snap het ook niet helemaal.
    Hoeveel mensen wonen er in Australie en in die tijdzone zegmaar?
    Daar zullen er nu ook een hoop zijn die F1 willen kijken en bij nagenoeg élke race vroeg hun bed uit moeten.

    @Harmen: kijk, die had ik nog niet gevonden, thanks!!
    pi_57280225
    quote:
    Super Aguri overgenomen door Brits consortium

    Super Aguri is overgenomen door de Magma Group, een groep Britse investeerders. Zo heeft de Japanse renstal maandag bekendgemaakt. Het team verkeerde de afgelopen winter in hoge financiële nood, maar kan dankzij de overname komend weekend gewoon aan de start van de Grand Prix van Australië verschijnen.

    Vorige week werd de overname al door de Duitse media gemeld, maar nu is het team dus officieel gered. De Magma Group, die wordt geleid door Martin Leach, voormalig directeur van Ford Europa, heeft ook al gesprekken gevoerd met Honda, de motorenleverancier en technische partner van het team. Er is besloten om de samenwerking tussen Super Aguri en Honda voort te zetten.

    De overname zal naar verwachting enkele weken in beslag nemen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_57280274
    Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
    Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
    pi_57280544
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
    Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.
    Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57281084
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:14 schreef Atreidez het volgende:

    [..]

    Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
    Hij schijnt niet naar Australië te gaan, dus moet hij vroeg zijn bed uit.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_57281726
    Als ie er niet heen gaat, zou ie dan niet gewoon de herhaling kijken had t nog niet meegekregen, dat ie van plan was te skippen
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57287575
    En Super Aguri is overgenomen.
    quote:
    Super Aguri confirm Magma Group deal

    The Super Aguri team have announced they have reached a deal with the Magma Group regarding the acquisition of the Formula One squad.

    Super Aguri also said Magma had also reached an agreement with Honda for technical cooperation and an engine supply to the team.

    The team's future had been in doubt for some time after they skipped some of this winter's tests as they seeked to secure their future.

    The Japanese squad said they expect the acquisition process to be completed over the next few weeks and that they would not be making any further comments after weeks of speculation.

    "I am pleased to announce our new partner and drivers finally at this late stage," said team principal Aguri Suzuki. "I am looking forward to a successful and long lasting collaboration with Magma Group."

    The team did not specify the degree of involvement of the Magma Group.

    Super Aguri also confirmed on Monday that Takuma Sato and Anthony Davidson would be racing for them this season.

    "As I have wanted them to continue their work in our team, I was not worried at all about our drivers for 2008," Suzuki added.

    "It will be a big advantage for us that we can continue working with them this year. For Anthony, as this season will be his second as a racing driver, I am expecting him to achieve some points.

    "For Takuma, I would like him to repeat the excellent work he did last season. It will be an interesting season and we will try our best to help them achieve these goals."

    Sato, in his third season with the team, said: "I am excited about 2008 and happy to be able to carry the momentum gathered during the past two years into a third season with Super Aguri F1 Team.

    "Our winter preparation has not been as comprehensive as we had wished; however we always get over these difficulties and keep pushing forward with our fighting spirit. I hope that we can maintain this through the coming season and make up for some lost time.

    "I am looking forward to the coming season - the new rules with no traction control will make race interesting and should be very exciting. I have been training hard all winter and have completed the best preparation I can. As a team we hope that we can have a good race in Melbourne and the rest of the year."

    Davidson added: "I'm really looking forward to my second season with the Super Aguri F1 Team and to building on what we achieved last year. The testing we have been able to do has gone well and we are continuing to make improvements to the car in conjunction with the new MES system.

    "I've concentrated on my training and preparation over the winter and I'm fully motivated for the challenges that this year will bring. Everyone in the team has been working hard and I'd like to thank them, and Honda, for the continued support."
    Bron
      dinsdag 11 maart 2008 @ 08:20:49 #56
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_57299780
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 18:17 schreef NED het volgende:

    [..]

    Die mochten ze bij mij zo op de stoep zetten
    Zo die safety car is dik zeg!!
    The truth was in here.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 08:32:56 #57
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57299869
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 11:02 schreef NED het volgende:
    Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
    Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
    Las het ook al. Doen ze omdat de regelgeving toch wel behoorlijk gaat veranderen zeggen ze.

    Wel goed idee. Meteen hun 2008 bevindingen projecteren op de nieuwe bolide

    [ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 11-03-2008 08:42:48 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 08:55:40 #58
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_57300139
    Pff nou na lang denken.. heb ik toch mijn team samengesteld...
    ben benieuwd dit jaar
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_57301197
    Fisico hoopt op punten meteen de eerste race.
    We zullen zien, ik denk dat het te hoog gegrepen is, maar je weet maar nooit.
    Die SA en die Honda's zouden ze best eens achter zich kunnen laten en met een paar uitvallers, who knows
      dinsdag 11 maart 2008 @ 10:33:16 #60
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57301720
    Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Forca India sneller is dan Honda.....
    Of is dat valse hoop van mijn kant??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_57301921
    Ik hoop het
    pi_57303173
    Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
    pi_57303201
    En ze moeten kennelijk nog een crashtest ondergaan lees ik net
    quote:
    Is nieuwe Honda nog niet veilig?
    Ingediend door Robby Renmans op Din, 11/03/2008 - 11:16. Nieuws

    Honda heeft nog geen groen licht gekregen voor de veiligheid van haar wagen. Dat schrijft pitpass.com. Volgens de website moet de Japanse constructeur de nieuwe Honda RA108 nog aan een aantal crashtests onderwerpen, aan de neus en achteraan.

    Honda kwam vorige week nog in actie in Jerez, waar het drie dagen lang een private test afwerkt. Het team testte een nieuwe aerodynamica uit, en daar kan het schoentje wringen. De renstal heeft nog maar enkele dagen de tijd, maar er worden geen problemen verwacht.
    Nou, ik ben benieuwd
    pi_57303595
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
    Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
    De Aguri's moeten ze toch wel voor kunnen blijven. Die rijden met een RA107B. En die wagen was nou ook niet echt veel bijzonders.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 12:11:42 #65
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57303659
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
    Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull.
    Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.

    Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 11 maart 2008 @ 12:13:11 #66
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_57303676
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
    Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
    Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_57303805
    Goh, had ik hier nog niet gepost? Bij deze dan (schaamteloze TVP)
    pi_57304549
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 12:13 schreef appelsientje het volgende:
    Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
    Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.

    Bedoel je Ross?
    pi_57309549
    quote:
    "We gaan meer crashes zien"
    door onze Telesportredactie
    AMSTERDAM - "We zullen meer crashes gaan zien. Dat hebben we de afgelopen weken al in de testsessies gemerkt. Er vliegen meer jongens van de baan en de races zullen vaker worden stilgelegd. Daar ben ik voor 100 procent van overtuigd.” Dat zegt Formule 1-coureur Mark Webber van Red Bull.

    Of er dit F1-seizoen (dat komend weekeinde in Melbourne begint) zonder traction control, een blokkeersysteem tegen doorslippen van de wielen, meer inhaalacties te zien zijn, is de vraag. Dat er meer incidenten gebeuren, lijkt duidelijk. "Geen enkele twijfel", aldus Webber.

    Vooral op technisch moeilijke circuits zullen er meer dan ooit slippertjes van formule 1-coureurs te zien zijn. Het lijdt geen twijfel dat de rondrit door Monaco een ware belevenis (voor rijders én publiek) zal worden. Sowieso wordt het komend seizoen een stuk lastiger om met 300 km/u op stratencircuits te rijden. "Sommige circuits zullen behoorlijk gevaarlijk voor ons worden”, voorziet Webber. "Er kan heel weinig grip zijn, waardoor de races - zelfs voor de handige jongens onder ons - een echte uitdaging worden”, meent Webber.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 22:06:18 #70
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57316151
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 12:11 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.

    Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
    Ik verwacht alleen met STR. Toyota zou weleens voor een kleine verassing kunnen gaan zorgen. Trulli is vele malen optimistischer dan jaren daarvoor EN ze hebben een hele snelle tijd in Barcelona gereden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 11 maart 2008 @ 22:12:53 #71
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_57316312
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 17:29 schreef LeXX het volgende:

    [..]
    Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      dinsdag 11 maart 2008 @ 22:17:23 #72
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_57316443
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
    ow ik ben het er wel mee eens hoor
    Een foutje is sneller gemaakt, zeker in de race waar coureurs sneller de concentratie zullen verliezen. Met TC werd dat redelijk opgevangen, maar nu wordt het keihard afgestraft Op die manier worden de jongens van de mannen gescheiden
    The line is a dot to you!
    pi_57317237
    Echte mannen:

    http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0

    Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
    pi_57317726
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
    Echte mannen:

    http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0

    Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
    [nostalgiemodus]
    Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!
    [/nostalgiemodus]
      woensdag 12 maart 2008 @ 00:14:24 #75
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_57319411
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
    Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos. Als je wegglijdt door gebrek aan tractie heb je nog wel grip op de auto dus kun je die best uit de naarste zones houden.

    Het is juist als er iets afbreekt of je plots je downforce kwijtraakt dat je zo compleet zoek raakt en met 250 de vangrail kan raken. Dat risico is feitelljk iets kleiner geworden doordat er een grote kans is dat je daarvoor al gaat schuiven.
    Here we are now, entertain us.
      woensdag 12 maart 2008 @ 08:41:12 #76
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_57321806
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 13:01 schreef Ared het volgende:

    [..]

    Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.

    Bedoel je Ross?


    .... die bedoel ik ook
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_57322721
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
    Echte mannen:

    http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0

    Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
    Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.

    Ja, zou oud ben ik al
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_57325155
    quote:
    Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos.
    En ergens vind ik dat jammer.
    Ik bedoel niet dat ik het tof vind om te zien hoe iemand zich finaal te pletter rijdt, maar van échte helden zoals vroeger is allang geen sprake meer in de F1.

    Vroeger stapte alle coureurs elke race weer met gevaar voor eigen leven in de auto.
    Tegenwoordig is het allemaal zo veilig dat het gewoon een baan is geworden lijkt het wel.

    Vandaag de dag loop je onderhand meer gevaar op serieus letsel als je even naar de bakker fietst om verse broodjes te halen

    Nee, echte helden zijn het helaas al lang niet meer.
    Maar dat maakt het nog altijd niet minder tof. F1 is nog altijd erg gaaf om te kijken
      woensdag 12 maart 2008 @ 12:24:30 #79
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57325335
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 23:00 schreef LeXX het volgende:

    [..]

    [nostalgiemodus]
    Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!
    [/nostalgiemodus]
    Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
    Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_57325426
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.

    Ja, zou oud ben ik al
    http://www.youtube.com/watch?v=K__B0l6YHss
    Calm down, please!
      woensdag 12 maart 2008 @ 12:34:25 #81
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57325524
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_57325571
    Hoe doe je dat sanger?
    Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
    pi_57325724
    Renault's revolutionaire "spoiler":

    quote:
    Alonso hopeful that a new flap will improve his R28 Formula One car

    Renault hope to use the new design in the first race of the season in Australia
    Renault have revealed a new rear seagull wing-shaped aileron on their new R-28 car which will be used for the first time in the first Formula One race of the new season in Australia. The team which has Fernando Alonso as their main driver, see themselves behind Ferrari and McLaren, and hope the new flap will reduce their lap times by four tenths of a second.

    The modification is currently under test in a wind tunnel.

    Alonso has been playing down his chances of success this year, given the problems with the new Renault car, although he said there is time for improvements to be made.
    See Also : Impovement on last day of practice for Fernando Alonso

    Calm down, please!
    pi_57326076
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
    Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
    Het deuntje kende ik wel, kwam er pas later achter dat deze bij iedere overwinning van Ayrton gebruikt werd. Hij is ook verwerkt in een tributeCD voor hem. Die maar weer eens opzetten
    pi_57326087
    Dat zou toch een W-vleugel worden?
    Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:32 #86
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57326234
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 12:36 schreef NED het volgende:
    Hoe doe je dat sanger?
    Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
    Alleen als je in de juiste rechtengroep zit indd
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_57326257
    Zet mij daar eens in
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:35 #88
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57326326
    Renault hoopt 4 tienden te vinden met die nieuwe vleugel.....

    Als hij dezelfde neerwaardse druk levert kan dat best denk ik. Stuk minder luchtweerstand dan de oude vleugel.

    Ik zie er ook nog geen W in, maar we hebben het middendeel nog niet gezienb
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:19:29 #89
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57326341
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:14 schreef NED het volgende:
    Zet mij daar eens in
    Die rechten heb ik nou weer net niet

    Overigens is het volgens mij pas vanaf SA"s ofzo.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_57326768
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 13:05 schreef NED het volgende:
    Dat zou toch een W-vleugel worden?
    Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
    Deze ?



    http://formula-1.updatesp(...)run-W-Wing/view.html
    Where facts are few, experts are many.
    pi_57328041
    pi_57328142
    quote:
    McLaren's manual starts impress Heidfeld
    Lower revs needed to launch the MP4-23
    12/03/08 14:46

    A fast getaway predicted by Nick Heidfeld
    Ferrari is believed to have ultimately the quickest car, but Nick Heidfeld reckons the red team's silver rivals might get off to a faster start when the 2008 season gets racing on Sunday.

    The BMW Sauber driver told the magazine Sport Bild that one of the most impressive revelations of the recent winter period for him was the speed at which McLaren's MP4-23 got off the line when its drivers were practicing race starts.

    Coinciding with the introduction of the McLaren-supplied control ECU this season, traction and also launch control has been banned.

    Heidfeld suggests that the Mercedes-powered team will have the jump on its rivals when it comes to how Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen make their manual starts in 2008.

    "McLaren have a starting system that allows Hamilton and Kovalainen to pull away with only 9,000 revs. On the other hand, we (BMW) need to use much higher speeds when we begin to accelerate," the 30-year-old said.
    Calm down, please!
    pi_57328267
    De achterkant van de voorvleugel heeft een beetje een W-vorm, vanuit de coureur gezien.
    pi_57328348
    Volgens mij ging het destijds over de achtervleugel ±"
    pi_57328885
    F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):

    Sutil
    Kovaleinen
    Aguri
    Aguri

    Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
    Calm down, please!
    pi_57329244
    Benieuwd hoe de Force India's er uit zullen zien. Het zilveren gedeelte op de sidepods is nu van dat Vodafone rood met Fly Kingfisher op (foto), net als de achtervleugel (foto).

    Een Photoshop van het vorige design met de nieuwe sidepod...

    88mph
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:44:25 #97
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_57329935


    Bij Honda is het allemaal erg milieubewust groen.
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:54:20 #98
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57330153
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
    F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):

    Sutil
    Kovaleinen
    Aguri
    Aguri

    Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
    Vorig jaar toch ook?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:16 #99
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_57330249
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
    F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):

    Sutil
    Kovaleinen
    Aguri
    Aguri

    Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
    Same here:

    Fisichella
    Davidson
    Red Bull
    Toyota
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_57330593
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 16:54 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Vorig jaar toch ook?
    Yup, Hamilton was zelfs ¤1 miljoen goedkoper dan Kovalainen. En in 2005 kon je vrij makkelijk een McLaren-chassis kopen.

    Heb nu voorlopig:

    Webber
    Sato
    RBR-chassis
    Honda V8

    Maar dat kan na de vrije trainingen zo weer anders zijn.
    pi_57331073
    quote:
    STR set to race new car in Turkey

    Scuderia Toro Rosso are on course to race their new car for the first time at the Turkish Grand Prix, with its first test scheduled for Barcelona next month.

    The Italian outfit have been forced to start the campaign with an updated version of last year's STR2 because they did not have the resources to get the new car ready in time for Melbourne.

    And although there are some hopes that the familiarity of the old car could prove beneficial at the start of the season, the team's technical director Giorgio Ascanelli says the STR3 cannot come soon enough.

    "We are planning to take one to the test at Barcelona in the beginning of April, and then to make our debut in Turkey - god pleasing," he said in Melbourne on Wednesday.

    When asked if he felt the team had any advantages by not using the new car straight away, he said: "I don't think we do.

    "I really think now the level of reliability which the big guns reach guarantees that they finish. I think we have done what we could in respect of reliability, but it is true that we have been progressively faster at each test.

    "I think that our maximum was around Barcelona in January. Then we were faster than most people's new cars. But when you have a team that is 500, 600 or 1000 people strong, from the middle of January to the middle of March, they do so many things that we couldn't possibly do. I think we are around 14th or 15th position on the grid, and I hope we can do that with honours."

    Ascanelli believes his team are still struggling with the reliability of new components on their STR2B – particular in the hydraulics and gearbox area.

    And despite missing the cut with the new car this year, Ascanelli insists the team will be okay for 2009 – when a big overhaul of regulations will force the to race the new car from the first race.

    "If you have a limited amount of resources, you need to start earlier to make the time. This year was not possible and I am responsible because I arrived late last year.

    "I had to see how the team reacts and what we have to do. And to have a strategy. Now I know what our strengths and weaknesses are, I can put in place a strategy that will give us the new car by Melbourne next year."
    Bron
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')