abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57280274
Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
pi_57280544
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk eerder dat Eccelstone niet zo vroeg zijn bed uit wil.
Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
Where facts are few, experts are many.
pi_57281084
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Hij is toch gewoon op t circuit te vinden, dus dan zit ie op lokale tijd
Hij schijnt niet naar Australië te gaan, dus moet hij vroeg zijn bed uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57281726
Als ie er niet heen gaat, zou ie dan niet gewoon de herhaling kijken had t nog niet meegekregen, dat ie van plan was te skippen
pi_57287575
En Super Aguri is overgenomen.
quote:
Super Aguri confirm Magma Group deal

The Super Aguri team have announced they have reached a deal with the Magma Group regarding the acquisition of the Formula One squad.

Super Aguri also said Magma had also reached an agreement with Honda for technical cooperation and an engine supply to the team.

The team's future had been in doubt for some time after they skipped some of this winter's tests as they seeked to secure their future.

The Japanese squad said they expect the acquisition process to be completed over the next few weeks and that they would not be making any further comments after weeks of speculation.

"I am pleased to announce our new partner and drivers finally at this late stage," said team principal Aguri Suzuki. "I am looking forward to a successful and long lasting collaboration with Magma Group."

The team did not specify the degree of involvement of the Magma Group.

Super Aguri also confirmed on Monday that Takuma Sato and Anthony Davidson would be racing for them this season.

"As I have wanted them to continue their work in our team, I was not worried at all about our drivers for 2008," Suzuki added.

"It will be a big advantage for us that we can continue working with them this year. For Anthony, as this season will be his second as a racing driver, I am expecting him to achieve some points.

"For Takuma, I would like him to repeat the excellent work he did last season. It will be an interesting season and we will try our best to help them achieve these goals."

Sato, in his third season with the team, said: "I am excited about 2008 and happy to be able to carry the momentum gathered during the past two years into a third season with Super Aguri F1 Team.

"Our winter preparation has not been as comprehensive as we had wished; however we always get over these difficulties and keep pushing forward with our fighting spirit. I hope that we can maintain this through the coming season and make up for some lost time.

"I am looking forward to the coming season - the new rules with no traction control will make race interesting and should be very exciting. I have been training hard all winter and have completed the best preparation I can. As a team we hope that we can have a good race in Melbourne and the rest of the year."

Davidson added: "I'm really looking forward to my second season with the Super Aguri F1 Team and to building on what we achieved last year. The testing we have been able to do has gone well and we are continuing to make improvements to the car in conjunction with the new MES system.

"I've concentrated on my training and preparation over the winter and I'm fully motivated for the challenges that this year will bring. Everyone in the team has been working hard and I'd like to thank them, and Honda, for the continued support."
Bron
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:20:49 #56
8372 Bastard
Persona non grata
pi_57299780
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:17 schreef NED het volgende:

[..]

Die mochten ze bij mij zo op de stoep zetten
Zo die safety car is dik zeg!!
The truth was in here.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:32:56 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57299869
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:02 schreef NED het volgende:
Ik las zojuist dat Ferrari al een schaalmodel van de auto voor 2009 in de windtunnel heeft staan.
Die zijn er lekker op tijd bij dan zeg
Las het ook al. Doen ze omdat de regelgeving toch wel behoorlijk gaat veranderen zeggen ze.

Wel goed idee. Meteen hun 2008 bevindingen projecteren op de nieuwe bolide

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 11-03-2008 08:42:48 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:55:40 #58
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57300139
Pff nou na lang denken.. heb ik toch mijn team samengesteld...
ben benieuwd dit jaar
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_57301197
Fisico hoopt op punten meteen de eerste race.
We zullen zien, ik denk dat het te hoog gegrepen is, maar je weet maar nooit.
Die SA en die Honda's zouden ze best eens achter zich kunnen laten en met een paar uitvallers, who knows
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:33:16 #60
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57301720
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Forca India sneller is dan Honda.....
Of is dat valse hoop van mijn kant??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_57301921
Ik hoop het
pi_57303173
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
pi_57303201
En ze moeten kennelijk nog een crashtest ondergaan lees ik net
quote:
Is nieuwe Honda nog niet veilig?
Ingediend door Robby Renmans op Din, 11/03/2008 - 11:16. Nieuws

Honda heeft nog geen groen licht gekregen voor de veiligheid van haar wagen. Dat schrijft pitpass.com. Volgens de website moet de Japanse constructeur de nieuwe Honda RA108 nog aan een aantal crashtests onderwerpen, aan de neus en achteraan.

Honda kwam vorige week nog in actie in Jerez, waar het drie dagen lang een private test afwerkt. Het team testte een nieuwe aerodynamica uit, en daar kan het schoentje wringen. De renstal heeft nog maar enkele dagen de tijd, maar er worden geen problemen verwacht.
Nou, ik ben benieuwd
pi_57303595
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:47 schreef Ared het volgende:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull. Ik denk dat ze heel blij mogen zijn als ze Aguri en Force India voor blijven en eventueel de strijd met de Toro Rosso's aan kunnen.
De Aguri's moeten ze toch wel voor kunnen blijven. Die rijden met een RA107B. En die wagen was nou ook niet echt veel bijzonders.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:11:42 #65
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57303659
quote:
Honda zegt na de privé Jerez test mee te kunnen strijden met BMW, Williams, Renault en Red Bull.
Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.

Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:13:11 #66
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57303676
quote:
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
pi_57303805
Goh, had ik hier nog niet gepost? Bij deze dan (schaamteloze TVP)
pi_57304549
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:13 schreef appelsientje het volgende:
Zou mooi zijn als ze mee kunnen strijden.. ach met Ron moet het toch wel de goede kant op zijn gegaan?
Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.

Bedoel je Ross?
pi_57309549
quote:
"We gaan meer crashes zien"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "We zullen meer crashes gaan zien. Dat hebben we de afgelopen weken al in de testsessies gemerkt. Er vliegen meer jongens van de baan en de races zullen vaker worden stilgelegd. Daar ben ik voor 100 procent van overtuigd.” Dat zegt Formule 1-coureur Mark Webber van Red Bull.

Of er dit F1-seizoen (dat komend weekeinde in Melbourne begint) zonder traction control, een blokkeersysteem tegen doorslippen van de wielen, meer inhaalacties te zien zijn, is de vraag. Dat er meer incidenten gebeuren, lijkt duidelijk. "Geen enkele twijfel", aldus Webber.

Vooral op technisch moeilijke circuits zullen er meer dan ooit slippertjes van formule 1-coureurs te zien zijn. Het lijdt geen twijfel dat de rondrit door Monaco een ware belevenis (voor rijders én publiek) zal worden. Sowieso wordt het komend seizoen een stuk lastiger om met 300 km/u op stratencircuits te rijden. "Sommige circuits zullen behoorlijk gevaarlijk voor ons worden”, voorziet Webber. "Er kan heel weinig grip zijn, waardoor de races - zelfs voor de handige jongens onder ons - een echte uitdaging worden”, meent Webber.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:06:18 #70
65960 sanger
pi_57316151
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:11 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, ik ben wel Honda-fan maar dat geloof ik ook niet hoor.

Denk dat ze met STR en Toyota zullen strijden. Ik verwacht ze wel sneller dan SA en Force India
Ik verwacht alleen met STR. Toyota zou weleens voor een kleine verassing kunnen gaan zorgen. Trulli is vele malen optimistischer dan jaren daarvoor EN ze hebben een hele snelle tijd in Barcelona gereden.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:12:53 #71
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_57316312
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:29 schreef LeXX het volgende:

[..]
Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:17:23 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57316443
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Wat een gezever zeg. Een beetje coureur houdt zijn wagen op de baan, ook zonder elektronische speeltjes. Zo niet, dan horen ze niet in de F1 thuis. En als ze zo snel van de baan schieten, is dat misschien een teken dat ze wat minder risico moeten nemen. Het zal even wennen zijn, maar vroeger ging het ook prima zonder die elektronische zooi.
ow ik ben het er wel mee eens hoor
Een foutje is sneller gemaakt, zeker in de race waar coureurs sneller de concentratie zullen verliezen. Met TC werd dat redelijk opgevangen, maar nu wordt het keihard afgestraft Op die manier worden de jongens van de mannen gescheiden
The line is a dot to you!
pi_57317237
Echte mannen:

http://www.youtube.com/v/xHhWD095uj0

Jammer dat ik in die tijd nog niet zo heel erg erbij was
pi_57317726
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:

[nostalgiemodus]
Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!
[/nostalgiemodus]
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:14:24 #75
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57319411
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:12 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos. Als je wegglijdt door gebrek aan tractie heb je nog wel grip op de auto dus kun je die best uit de naarste zones houden.

Het is juist als er iets afbreekt of je plots je downforce kwijtraakt dat je zo compleet zoek raakt en met 250 de vangrail kan raken. Dat risico is feitelljk iets kleiner geworden doordat er een grote kans is dat je daarvoor al gaat schuiven.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:41:12 #76
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57321806
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:01 schreef Ared het volgende:

[..]

Ron? Zit die nu ook al bij Honda? Er komt ook maar geen eind he, aan dat spionageschandaal.

Bedoel je Ross?

.... die bedoel ik ook
pi_57322721
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:42 schreef dery1990 het volgende:
Echte mannen:

Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.

Ja, zou oud ben ik al
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_57325155
quote:
Ik snap het punt sowieso niet. Van de baan schieten is op de meeste circuits helemaal niet zo'n probleem meer. Grote uitloop gebieden maken het vrij pijnloos.
En ergens vind ik dat jammer.
Ik bedoel niet dat ik het tof vind om te zien hoe iemand zich finaal te pletter rijdt, maar van échte helden zoals vroeger is allang geen sprake meer in de F1.

Vroeger stapte alle coureurs elke race weer met gevaar voor eigen leven in de auto.
Tegenwoordig is het allemaal zo veilig dat het gewoon een baan is geworden lijkt het wel.

Vandaag de dag loop je onderhand meer gevaar op serieus letsel als je even naar de bakker fietst om verse broodjes te halen

Nee, echte helden zijn het helaas al lang niet meer.
Maar dat maakt het nog altijd niet minder tof. F1 is nog altijd erg gaaf om te kijken
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:24:30 #79
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57325335
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:00 schreef LeXX het volgende:

[..]

[nostalgiemodus]
Fantastisch met dat deuntje net na de finish. Wat een finish, en wat een tijd was dat toen!
[/nostalgiemodus]
Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
pi_57325426
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik herinner me nog een race waarbij 5 (!) coureurs zo achter elkaar reden om de overwinning. (Jarama 1981). Heerlijke tijden waren dat.

Ja, zou oud ben ik al
http://www.youtube.com/watch?v=K__B0l6YHss
Calm down, please!
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:34:25 #81
65960 sanger
pi_57325524
pi_57325571
Hoe doe je dat sanger?
Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
pi_57325724
Renault's revolutionaire "spoiler":

quote:
Alonso hopeful that a new flap will improve his R28 Formula One car

Renault hope to use the new design in the first race of the season in Australia
Renault have revealed a new rear seagull wing-shaped aileron on their new R-28 car which will be used for the first time in the first Formula One race of the new season in Australia. The team which has Fernando Alonso as their main driver, see themselves behind Ferrari and McLaren, and hope the new flap will reduce their lap times by four tenths of a second.

The modification is currently under test in a wind tunnel.

Alonso has been playing down his chances of success this year, given the problems with the new Renault car, although he said there is time for improvements to be made.
See Also : Impovement on last day of practice for Fernando Alonso

Calm down, please!
pi_57326076
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:24 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat is Braziliaanse televisie. Voor Senna hadden ze een speciaal lied gemaakt
Ze hebben trouwens nog steeds allerlei geluidseffecten als Brazilië wint. Of het F1 of volleybal is maakt ze niks uit
Het deuntje kende ik wel, kwam er pas later achter dat deze bij iedere overwinning van Ayrton gebruikt werd. Hij is ook verwerkt in een tributeCD voor hem. Die maar weer eens opzetten
pi_57326087
Dat zou toch een W-vleugel worden?
Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:13:32 #86
65960 sanger
pi_57326234
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Hoe doe je dat sanger?
Kunnen alleen moderators zo een embedded ding op fok posten of wat?
Alleen als je in de juiste rechtengroep zit indd
pi_57326257
Zet mij daar eens in
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:35 #88
65960 sanger
pi_57326326
Renault hoopt 4 tienden te vinden met die nieuwe vleugel.....

Als hij dezelfde neerwaardse druk levert kan dat best denk ik. Stuk minder luchtweerstand dan de oude vleugel.

Ik zie er ook nog geen W in, maar we hebben het middendeel nog niet gezienb
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:19:29 #89
65960 sanger
pi_57326341
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:14 schreef NED het volgende:
Zet mij daar eens in
Die rechten heb ik nou weer net niet

Overigens is het volgens mij pas vanaf SA"s ofzo.
pi_57326768
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:05 schreef NED het volgende:
Dat zou toch een W-vleugel worden?
Schiet mij maar lek, maar ik zie er geen W in
Deze ?

http://formula-1.updatesp(...)run-W-Wing/view.html
pi_57328041
pi_57328142
quote:
McLaren's manual starts impress Heidfeld
Lower revs needed to launch the MP4-23
12/03/08 14:46

A fast getaway predicted by Nick Heidfeld
Ferrari is believed to have ultimately the quickest car, but Nick Heidfeld reckons the red team's silver rivals might get off to a faster start when the 2008 season gets racing on Sunday.

The BMW Sauber driver told the magazine Sport Bild that one of the most impressive revelations of the recent winter period for him was the speed at which McLaren's MP4-23 got off the line when its drivers were practicing race starts.

Coinciding with the introduction of the McLaren-supplied control ECU this season, traction and also launch control has been banned.

Heidfeld suggests that the Mercedes-powered team will have the jump on its rivals when it comes to how Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen make their manual starts in 2008.

"McLaren have a starting system that allows Hamilton and Kovalainen to pull away with only 9,000 revs. On the other hand, we (BMW) need to use much higher speeds when we begin to accelerate," the 30-year-old said.
Calm down, please!
pi_57328267
De achterkant van de voorvleugel heeft een beetje een W-vorm, vanuit de coureur gezien.
pi_57328348
Volgens mij ging het destijds over de achtervleugel ±"
pi_57328885
F1 Manager (en ik denk dat ik wel ga scoren):

Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri

Eerste keer dat men een McLaren coureur kon kopen in het begin?
Calm down, please!
pi_57329244
Benieuwd hoe de Force India's er uit zullen zien. Het zilveren gedeelte op de sidepods is nu van dat Vodafone rood met Fly Kingfisher op (foto), net als de achtervleugel (foto).

Een Photoshop van het vorige design met de nieuwe sidepod...

88mph
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:44:25 #97
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_57329935

Bij Honda is het allemaal erg milieubewust groen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:54:20 #98
65960 sanger
pi_57330153
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:

Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri

Vorig jaar toch ook?
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:16 #99
65960 sanger
pi_57330249
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:48 schreef Googolplexian het volgende:

Sutil
Kovaleinen
Aguri
Aguri

Same here:

Fisichella
Davidson
Red Bull
Toyota
pi_57330593
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Vorig jaar toch ook?
Yup, Hamilton was zelfs ¤1 miljoen goedkoper dan Kovalainen. En in 2005 kon je vrij makkelijk een McLaren-chassis kopen.

Heb nu voorlopig:

Webber
Sato
RBR-chassis
Honda V8

Maar dat kan na de vrije trainingen zo weer anders zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')