quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:47 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren op nieuwe schoenen (zijn dan wel spikes voor de atletiekbaan) meteen al 2 blaren gelopen..
Zaterdag lekker modderen tijdens de Wollebrandcross
Je moet ze ook rustig inlopen.quote:
Ik heb er enorm veel profijt van maar heb ook alleen de uitverkoop gekocht. 20,- voor een shirt met lange mouw en hetzelfde bedrag voor eentje met kortequote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:57 schreef kepler het volgende:
qua kleding loop ik trouwens gewoon in T-shirts en een korte broekAls student heb ik geen zin om allerlei dure kleding aan te schaffen als het ook anders kan
wat is het nut van een hartslag-meter? Wie gebruikt het veel en hoe moet je zoiets gebruiken? Want 40e is niet veelquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:04 schreef Bestlevel het volgende:
Ik wil onderstaande hartslag meter aanschaffen, een goed idee, of weetje beter? Budget +/- 50 euro.
Sigma sport PC9 + boek
* Bundelprijs: ¤ 39,95
* Gratis reflecterend runninghesje, t.w.v. ¤ 9,95
* Laagste prijs garantie, zie rubriek "laagste prijs"
Sigma PC9 functieoverzicht:
* Draadloos ECG-nauwkeurig.
* Compatible met cardio-apparatuur.
* Batterij in borstband is eenvoudig zelf te vervangen.
* Training management, voor optimaal resultaat in uw individuele training.
* Tekst op display in te stellen in Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans.
Hartslagmeterfuncties:
* Draadloos en ECG nauwkeurig
* Weergave actuele hartslag.
* Weergave in percentage van maximale hartslag.
* Calorieteller, in te stellen voor verschillende sporten.
* 3 Automatisch bepaalde trainingszones.
* Mogelijkheid tot het handmatig aanpassen ven de trainingszones.
* Alarm bij overschrijding van trainingszones.
Horlogefuncties:
* Tijd en datum.
* Stopwatch.
Inclusief:
* Borstband (zender).
* Elastische band.
* Stuurhouder.
* Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
Ik wou net zeggen. OP kan weer even uptodate.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:12 schreef annoh het volgende:
Misschien moeten we even een inventarisatie doen voor een nieuwe flitsende OP?
Mijn doelen voor dit jaar: de duur van dit topic:
Zandvoort circuit loop (12km) 63 minuten.
10 km op de Hilversum city run < 50 minuten
Ik ben daar ookquote:Op woensdag 30 januari 2008 00:03 schreef kepler het volgende:
ik heb net deze gevonden: http://www.fortisbruggenloop.nl/
en ik denk dat ik daar wel aan mee ga doen
Precies, verder heb ik zonder hartslagmeter ook geen idee hoe hard ik loop.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:12 schreef FJD het volgende:
Met de hartslagmeter kun je trainingszones berekenen en daarop trainen. Ik heb het veel gebruikt maar de laatste paar weken is het ding weer in onmin geraakt![]()
Op Hardloopschema.nl kun je schema's laten maken en dan krijg je trainingen voor geschoteld als "60minuten in D1, 20minuten in D2" waarbij D1 staat voor relaxed hardlopen en D2 voor net iets harder. Werkt op zich wel handig
Zoals ik al zei kan je eigenlijk niet zonder hoor. Tempo en intensiteit bepalen is toch wel essentieel.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:49 schreef Bestlevel het volgende:
Helaas nog geen reactie gehad op de hartslag meter zoals ik hierboven gepost heb. Daarom een andere vraag. Hoe is jullie ervaring om te trainen met een hartslagmeter? Het lijkt mij erg fijn om tempo te kunnen bepalen.
Dat was het probleem juist.. tijdens het wandelen en rustig lopen kwamen de blaren.. bij het hardlopen zelf juist nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:58 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Je moet ze ook rustig inlopen.
Net bij de fisio geweest, hij zegt dat ik vanaf vrijdag weer rustig aan mag lopen.
Vandaar.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:00 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Dat was het probleem juist.. tijdens het wandelen en rustig lopen kwamen de blaren.. bij het hardlopen zelf juist niet
heb je misschien een link naar een site waar dat wordt uitgelegd?quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei kan je eigenlijk niet zonder hoor. Tempo en intensiteit bepalen is toch wel essentieel.
Bijvoorbeeld hier:quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je misschien een link naar een site waar dat wordt uitgelegd?
Ja erg lekker om je helemaal kapot te lopen. Dat geeft echt een goed, voldaan gevoel. Zolang het maar niet van de pijn is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:24 schreef FJD het volgende:
Tering, wat een Icarus training zegRuim een uur echt over het asfalt gevlogen, plus een stuk strand (wat is dat godsgruwelijk zwaar, zeker dubbel zo zwaar als asfalt), en daarna een kwartier lang echt helemaal ingestort. Toch nog een beetje tempo weten te houden. De laatste keer dat ik zo lekker heb gelopen en zo kapot was, was de halve marathon in Amsterdam
Heerlijk, hier doe je het voor
Ja ik heb ook zin in morgenmiddag. Ik denk dat ik naar scheveningen loop, daar vanaf de pier tot de haven monding loop en daarna weer terug. Dat is een kilometer of 15. Heerlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef waht het volgende:
Hardlopen
Morgen lekker hardloop weertje: storm & regen
Oke, dan valt mijn 5kmtje wel in het niet bij wat jullie doen maar toch.
5km is een perfecte afstand om mee te beginnen en ik heb er bewust voor gekozen om 5km's te blijven lopen. Dus er is niks mis met een 5kmquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:19 schreef waht het volgende:
Hardlopen
Morgen lekker hardloop weertje: storm & regen
Oke, dan valt mijn 5kmtje wel in het niet bij wat jullie doen maar toch.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:30 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. OP kan weer even uptodate.
15 maart 2008, City Pier City, Den Haag
Zotheid, halve marathon, 2 uur.
30 maart 2008, Zandvoort Circuit Loop, 12 km, Zandvoort
Annoh, 63 minuten.
Zotheid (waarschijnlijk) ... minuten.
6 april 2008, Hilversum City Run, Hilversum
Annoh, 10 km, < 50 minuten.
Als iedereen dit lijstje wil aanvullen kan dit in de OP.
Omdat ik al jaren zonder hartslagmeter loop voel ik ook perfect aan hoe hard ik loop, kwestie van gewenning en gewoon naar je lichaam luisteren. Vraag me af hoeveel mensen bij de marathon ook zonder hartslagmeter lopen, zal wel een minderheid zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei kan je eigenlijk niet zonder hoor. Tempo en intensiteit bepalen is toch wel essentieel.
ik in ieder geval zonderquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Omdat ik al jaren zonder hartslagmeter loop voel ik ook perfect aan hoe hard ik loop, kwestie van gewenning en gewoon naar je lichaam luisteren. Vraag me af hoeveel mensen bij de marathon ook zonder hartslagmeter lopen, zal wel een minderheid zijn.
Een kilometer of 10 bij jou vandaan (Den Haag centrum) ga ik zo van huis vandaan. Even over scheveningen lopen. Zit te twijfelen om een pet op te doen. Straks waait hij in zee.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:49 schreef kepler het volgende:
[..]
ik in ieder geval zonderVroeger lukte dat toch ook
Ik wilde vanmiddag eigenlijk gaan hardlopen, maar het waait hier in Delft echt hard en ook best veel regen....
ik ben blij dat ik niet gegaan benquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:05 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Een kilometer of 10 bij jou vandaan (Den Haag centrum) ga ik zo van huis vandaan. Even over scheveningen lopen. Zit te twijfelen om een pet op te doen. Straks waait hij in zee.
Hier ook.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik niet gegaan benHet regent echt superhard hier
quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Annoh, 63 minuten.
Grumpey (puur training) 50 minuten
Pritt (training) 55~60 minuten (?)
13 april 2008, Marathon Rotterdam, Rotterdam
Grumpey, richttijd: 3:30:00 (duim duim)
Ik had m'n winddichte handschoenen aan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:03 schreef waht het volgende:
Damn het waaide hier gisteravond wel errrg hard. Met regen maakt dat hele koude handjes. Maar tegen de wind in rennen is zo slecht nog niet aangezien je gewoon vooruit kan leunen.
Was wel ff bang dat ik wat takken tegen me aan zou krijgen maar heb het overleefd.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:23 schreef LedZep het volgende:
Annoh, 63 minuten.
LedZep (puur training) 55 minuten
Bullebak, 60 minuten
Plannen over een Zandvoort meeting ben ik ook voor. Zijn er misschien ook mensen die vanuit Friesland of omgeving komen, ik heb namelijk nog geen vast vervoer.
Had ik ook vaak last van.. en dan raar op je horloge kijken.. dat je een hartslag van 0 hebtquote:Op maandag 4 februari 2008 22:44 schreef waht het volgende:
Ik heb ook een tijd met een hartslagmeter gelopen, ging in principe goed. Maar naar verloop van tijd gleed die band steeds weer af, en lopen met een op en neer vliegende band rond je middel is niet heel fijn.
Morgen eens proberen om vroeg in de ochtend te hardlopen. Zou een uitkomst zijn.
Ik had een keer een groepstraining, waarbij 80% van de groep met een hartslagmeter moest lopen. Keek ik opeens op mijn schermpje.. HUH!!! Een hartslag boven de 240.. Mijn hartslagmeter nam ook de hartslag van mijn loopmaatje mee, die liep naast me. Keek zij ook op haar horloge.. bleek ze ook een hartslag van 240 te hebben.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:24 schreef annoh het volgende:
Haha dat doet me denken aan een verhaal dat in de nrc next stond na de marathon van rotterdam van 1 jaar geleden. Een van de deelnemers ging out en toen hij weer bijkwam riep hij alleen maar "ik ben dood ik ben dood" omdat hij op zijn horloge geen hartslag zag. De hulpdiensten hadden de band losgehaald om hem beter te kunnen laten ademen terwijl hij buiten bewustzijn was.
quote:Op zondag 3 februari 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
24 februari 2008, Fortis Bruggenloop
Kepler, 15 km, 1:05
Innocence, 15 km, 90 minuten
Innocence, halve marathon, 2 uur
Annoh, 63 minuten.
Bullebak, 60 minuten
Kepler (training) 55 minuten
Kepler, richttijd 3:40:00 (wordt moeilijk)
Ja klopt! Woensdagavond liep ik ook over het strand en wou ik inderdaad tussen de bunkers door de duinen lopen. Maar aangezien het al donker was en ik alleen liep vond ik het niet erg verstandig om dat daar te lopen, ben dus ook over het strand terug te lopen. Aangezien het vanmiddag erg mooi weer was was ik van plan om dat stuk te lopen. Maar het strand liep zo lekker dat ik door ben gegaan tot aan Wassenaarse slag. Van daar tot aan Duinrell gelopen en toen had ik zo'n ontzettende last van m'n blaar dat ik maar met de bus terug naar Den Haag ben gegaan. In m'n korte broek en t-shirt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:41 schreef FJD het volgende:
Mooi stuk is dat he! Pas ook nog gelopen, en dan halverwege het strand tussen de bunkers omhoog en dan nog een stuk door de duinen crossen. Heerlijk, jammer dat het niet een klein beetje verlicht is.
Dank je.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:02 schreef FJD het volgende:
Ziet er mooi uitHopelijk kan ik morgen ook weer een rondje lopen, lekker weer, lekker langs het strand. Nu nog hopen op goede schoenen.
Met de telefoon gemaakt zeker?quote:
quote:Morgen maar even een dagje rust houden, anders blijf ik helemaal last van die blaar houden. Na morgen gaat het weer koud worden toch?
Ja klopt. Maar voor een telefoon zeker niet slecht.quote:
Zondag is het ook nog lekker weer.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:41 schreef FJD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien dat ik morgen ga lopen, eens even kijken hoe t morgen gaat. Heb wel weer zin en met zo'n zonnetje is het natuurlijk geen straf
Precies. Ik zal er geen commentaar op geven met een DSRL onder m'n armquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:00 schreef Zotheid het volgende:
Ja klopt. Maar voor een telefoon zeker niet slecht.
Tis heel variabel inderdaadquote:Zondag is het ook nog lekker weer.Misschien dat ik dan even scheveningen ga. Ik verbaasde me er overigens wel over dat ik maar 4 andere mensen zag trainen, maar dat verschilt sowieso heel erg. Soms kom ik echt niemand tegen en de dag erna lopen er 30 man (en opvallend veel vrouwen) rond.
Haha, zo'n camarea heeft m'n pa ook. En m'n oom is zelf professioneel fotograaf.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Precies. Ik zal er geen commentaar op geven met een DSRL onder m'n armMaar goed, het gaat om de sfeerimpressie, een telefoon blijft gelimiteerd in de mogelijkheden. Misschien dat ik morgen op de mountainbike eens naar Scheveningen cross als ik geen zin heb om hard te lopen (of als m'n kooptocht niet slaagt).
Ja klopt. Ik vind het wel gezellig hoor. Vrag me ook altijd af of diegene aan de CPC zou meedoen, en de hoeveel kilometer. Nou ja, nog een maandje en dan zien we het wel. Gaat mjn eerste wedstijd worden, gelijk de halve marathon. Ik ben nogal geneigd om iets sneller te lopen dan goed voor me is als ik mensen voor me zie die ik wil inhalen, wat is het makkelijkst om te zorgen dat ik op mijn eigen tempo blijf lopen en niet halverwege al uitgeput te zijn?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis heel variabel inderdaadIk zie ook de ene keer enorm veel mensen terwijl ik de volgende keer niemand tegen kom. Je merkt wel dat de CPC er aan zit te komen, opeens komen overal de hardlopers vandaan
Klopt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:30 schreef Grumpey het volgende:
die laatste foto is wassenaarseslag toch?...kom daar vakeren herken het gewoon aan de paaltjes![]()
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 22:41 schreef FJD het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dat ik morgen ga lopen, eens even kijken hoe t morgen gaat. Heb wel weer zin en met zo'n zonnetje is het natuurlijk geen straf
Er is daar parralel aan die weg ook een fietspadquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:
Klopt.![]()
Van daar heb ik richting duinrell gelopen. Erg gevaarlijk en irritant aangezien er eigenlijk geen voet/fietspad is. Stond om de zoveel meter stil omdat ik geen zin had om door een auto geraakt te worden.
Hoe loop jij daar dan?
Door een mooie kilometertijd in te stellen voor jezelf, zorg ervoor dat je sowieso de eerste 12 kilometer op dat schema loopt, daarna meer luisteren naar wat je gevoel zegt. De eerste kilometer gaat nooit zoals je dat wilt, er lopen veel mensen in de weg (zeker bij CPCquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:49 schreef Zotheid het volgende:
Ik ben nogal geneigd om iets sneller te lopen dan goed voor me is als ik mensen voor me zie die ik wil inhalen, wat is het makkelijkst om te zorgen dat ik op mijn eigen tempo blijf lopen en niet halverwege al uitgeput te zijn?
quote:Op zondag 3 februari 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
24 februari 2008, Fortis Bruggenloop
Kepler, 15 km, 1:05
Annoh, 63 minuten.
Bullebak, 60 minuten
Kepler (training) 55 minuten
Raphaelo29 53 minuten
Kepler, richttijd 3:40:00 (wordt moeilijk)
Zaterdag 3 mei Start 18:00u Halve Marathon van Luxemburg
Raphaelo29 Streeftijd onder 1:40:00u
Tot nu toe had ik een positieve split, dus ik zou nog iets sneller van start kunnen gaan. Daarnaast heb ik nog 2 maanden training te gaan, dus daar hoop ik ook nog wat winst (vooral in uithoudingsvermogen) te pakkenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:39 schreef FJD het volgende:
Klinkt goed GrumpeyZou mooi zijn als je het vol kunt houden maar tis idd echt een tering eind verder
Denk ook dat door het verval de 3:30 wel eens heeeel moeilijk zou kunnen worden maar goed.
Het is heel lekker weer om te lopen, alleen is het wel een beetje.. "wat trek ik aan met dit hondenweer"...quote:Op zondag 10 februari 2008 13:13 schreef Bullebak het volgende:
Met de auto naar het strand heb ik besloten!![]()
Met dit weer
Ik ben naar Callantsoog gegaan, is voor mij 10 minuutjes rijden. Was niet echt druk, alleen bij de opgang van het strand. Na een paar minuutjes rennen was het strand al bijna leegquote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Het is heel lekker weer om te lopen, alleen is het wel een beetje.. "wat trek ik aan met dit hondenweer"...
Mooie weer + Strand/bos + Loslopende honden = hondenweer
Hangt er vanaf welke strand je neemt.. Hoek van Holland was al om 12 uur erg druk.. Gelukkig hadden wij om 10.30 training en ging gewoon met de fiets ernaar toe.
Wel een beetje vreemde situatie gehad tijdens het hardlopen. We waren bezig met een korte estafette, opeens komt er een politieterreinwagen aan rijden, of wij toevallig een 5 jarige jongetje zijn tegengekomen, die was namelijk vermist. Na de training zagen we al een politiehelikopter op 50m hoogte over ons heen vliegen
. Het zal je kind maar zijn
vandaag 1:45 gelopen, met trui en lange broek. Was wel een beetje warm, maar in principe goed te doenquote:Op zondag 10 februari 2008 18:52 schreef the_disheaver het volgende:
Het is inderdaad moeilijk kiezen wat aan te doen.
Gister kort gelopen (om 12h) met lange mouwen en lange broek en zelfs met jasje, die al snel om m'n heup ging. Vandaag om 4h met korte broek en korte t-shirt. En dat liep perfect. Om 5h begon het alleen te koud te worden toen de zon weg ging (totaal 80 minuten gelopen)
HOEK VAN HOLLAND - Eerst de vader en later een legertje politiemensen hebben zondagochtend in en rond de duinen van Hoek van Holland intensief gezocht naar een 7-jarig jongetje.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:24 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Het is heel lekker weer om te lopen, alleen is het wel een beetje.. "wat trek ik aan met dit hondenweer"...
Mooie weer + Strand/bos + Loslopende honden = hondenweer
Hangt er vanaf welke strand je neemt.. Hoek van Holland was al om 12 uur erg druk.. Gelukkig hadden wij om 10.30 training en ging gewoon met de fiets ernaar toe.
Wel een beetje vreemde situatie gehad tijdens het hardlopen. We waren bezig met een korte estafette, opeens komt er een politieterreinwagen aan rijden, of wij toevallig een 5 jarige jongetje zijn tegengekomen, die was namelijk vermist. Na de training zagen we al een politiehelikopter op 50m hoogte over ons heen vliegen
. Het zal je kind maar zijn
Dank je, ook voor de moeite die je ervoor heeft gedaan. Erg handig om te gebruiken over een paar weken. En over je schoenen, tja, je moet ze toch zelf gedragen dus jouw mening is het belangrijkst. De Run2Day in het centrum toch? Daar woon ik zo goed als achter.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:01 schreef FJD het volgende:
Ben nu bij Run2Day geweest. Ook daar goed geholpen, net als bij Runnersworld, maar zoals je begrijpt durf ik nergens meer een waardeoordeel over te geven. Behalve dan dat ik voortaan gewoon altijd m'n eigen zin door ga drammen
Anyway, een scan lukte niet. Software niet geinstalleerd en ik heb geen zin in die bagger op m'n PC. Vandaar een paar foto's:
[...]
Die was het dusquote:Op zondag 10 februari 2008 22:36 schreef Bullebak het volgende:
[..]
HOEK VAN HOLLAND - Eerst de vader en later een legertje politiemensen hebben zondagochtend in en rond de duinen van Hoek van Holland intensief gezocht naar een 7-jarig jongetje.
FOTO ANP
Het knaaptje, samen met zijn 35-jarige vader uit Assen op familiebezoek in De Lier, ging met pa een wandeling maken maar was ineens spoorloos. Eerst probeerde de vader zelf zijn kind te vinden maar later schakelde hij de politie in. Lopend, met auto’s en zelf de helikopter werd het gebied afgestruind en uiteindelijk vonden agenten het knulletje in ’s Gravenzande. Daar werd hij weer overgedragen aan zijn dolgelukkige vader.
quote:Springschenen.
Een van de meest voorkomende hardloopblessure is het Mediaal Tibiaal Stress Syndroom, ook wel shin splints genoemd. Dit is een overbelastingsblessure aan de binnenzijde van het scheenbeen. Het wordt veroorzaakt door een overbelasting van de spieren van het onderbeen (soleus, tibialis postereriar en/ of teenbuigers). Hardlopen op harde ondergrond of veranderen van ondergrond (van hard naar zacht) lijken het probleem te verergeren. De symptomen van springschenen kenmerken zich door stekende pijn aan de binnenzijde van het scheenbeen, meestal dubbelzijdig. De pijn zit ‘op het bot’ van het onderste deel van het scheenbeen. Er zal pijn zijn wanneer er op het ontstoken gedeelte druk komt. De beste preventieve methode is het rekken van de kuitspier.
Ik twijfel nog een heel klein beetje maar dat is vrees ik meer tegen beter weten in. In het Nederlands vind ik vooral beschrijvingen over pijn in de spieren terwijl ik het idee heb dat het echt in m'n bot zit. Vind het moeilijk om er iets over te zeggen; in het algemeen moet je namelijk oppassen dat je jezelf niet iets gaat aanpraten omdat je dingen op internet leest.quote:What are shin splints?
The term shin splints is a common misnomer in sports medicine. It does not imply a specific diagnosis, rather it is the symptom of pain over the front of the tibia bone. The pain from shin splints can be due to either problems of the muscles, the bone, or the attachment of the muscle to the bone. Therefore, 'shin splints' is simply the name given to pain over the front of the lower leg.
voordat je alles afschrijft zou ik eerst even langs een dokter/fysio gaan. Misschien is het wel iets andersquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:53 schreef FJD het volgende:
fuck, FUCK, FUCK, FUCK!
[..]
[..]
Ik twijfel nog een heel klein beetje maar dat is vrees ik meer tegen beter weten in. In het Nederlands vind ik vooral beschrijvingen over pijn in de spieren terwijl ik het idee heb dat het echt in m'n bot zit. Vind het moeilijk om er iets over te zeggen; in het algemeen moet je namelijk oppassen dat je jezelf niet iets gaat aanpraten omdat je dingen op internet leest.
Belangrijkste oorzaak zou dus zijn overbelasting (van de halve marathon) op nieuwe schoenen (van neutrale schoen naar anti-pronatie). Daarna weliswaar minder getraind (door andere oorzaken) maar als ik deed dan niet op halve kracht ofzo en zeker niet genoeg rust die er voor deze blessure staat. Ook dat de pijn weer wegtrekt als je eenmaal doorloopt is heel herkenbaar, net zoals dat ik nu voor het eerst ook de day after dezelfde pijntjes (in lichtere vorm) voel.
Ik had de trainingsomvang wel in de benen zitten maar alleen op neutrale schoenen. Zeg maar dag Bruggenloop, zeg maar dag CPC en zeg maar dag RotterdamVooral dat laatste is frustrerend, hele jaar naar toe gewerkt
Zelfs het principe dokter/fysio betekent al zo goed als het afschrijven van de marathonquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:21 schreef kepler het volgende:
voordat je alles afschrijft zou ik eerst even langs een dokter/fysio gaan. Misschien is het wel iets anders
dat is wel waar. Ik heb ook last van mn knie (niet tijdens het lopen vreemd genoeg), maar ik loop gewoon eigenwijs doorquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Zelfs het principe dokter/fysio betekent al zo goed als het afschrijven van de marathonIk kan er waarschijnlijk pas volgende week oid terecht en zelfs al zou het dan miraculeus opgelost zijn dan heb ik te weinig tijd om me goed voor te bereiden
Het zou nu al op het randje zijn.
Wel weer zuur dat ik met dank aan het nieuwe zorgstelsel zelf voor de kosten op mag draaienAlsof ik voor m'n plezier er naar toe ga
Ik heb de laatste tijd ook weer vaker last van m'n knie maar dat heb ik altijd als ik weer ga werken (hier voor een jaar lang afstuderen en dus thuis achter de PC) op de een of andere manier ga ik dan veel vaker met m'n benen over elkaar zitten en dat resulteert altijd weer in pijnlijke knieenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:31 schreef kepler het volgende:
dat is wel waar. Ik heb ook last van mn knie (niet tijdens het lopen vreemd genoeg), maar ik loop gewoon eigenwijs door
ik heb het ook even opgezocht en het is het eerste stadium van de lopersknie. Het is te 'behandelen' door goed in te lopen, goed rekken en eventueel koelen na een training. Heb de afgelopen weken wel hard getraind (loop nu een halve marathon in 1:50), dus eventjes rustig aan nu. Ik heb er alleen last van als ik hem een tijd niet beweeg (ook het afstudeerprobleemquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd ook weer vaker last van m'n knie maar dat heb ik altijd als ik weer ga werken (hier voor een jaar lang afstuderen en dus thuis achter de PC) op de een of andere manier ga ik dan veel vaker met m'n benen over elkaar zitten en dat resulteert altijd weer in pijnlijke knieen
Misschien toch wel iets voor je om in de gaten te houden; ik kan nu ook lopen en ik kan er met gemak doorheen lopen. Als ik het eerste kwartier heel rustig aan doe en veel rek dan trekt het vanzelf weg, om dan later weer terug te komen merk ik nu
Nu nog even uitzoeken of ik beter naar een fysio of een sportarts kan gaan. Kost me wel weer 65,-
en, hoe ging ie?quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:49 schreef freud het volgende:
Ben aan het trainen voor de CPC, en gisteren voor het eerst de 10km gelopen buiten.
Vandaag gaat het gelukkig alweer stukken beter. Zit volop aan de sapjes en mandarijnen. Morgen ook nog maar even rustig aan doen en hopen dat ik zaterdag of zondag toch een stuk kan hardlopen, zeker omdat ik dan door de heuvels in de buurt van Hellendoorn kan lopen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:10 schreef FJD het volgende:
Eventjes uitzieken, veel vitamine slikken en dan gaaan!
Ik heb de 29e een afspraak bij de sportarts. Alle hardloopevents zijn dus tot nader orde opgeschort
Conditioneel ging het echt heel goed. Was niet eens moe na 10km, kon nog met mond dicht lopen zelfs. Spieren was een ander verhaal. Mijn benen voelde ik vreselijk vanochtend. Als mijn spieren gewend zijn aan de belasting, dan denk ik dat het me best goed af gaat. Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop. Mentaal kan ik het gewoon niet opbrangen in mijn eentje. Met meer loop ik veel verder.quote:
Begin ik ook last van te krijgen. Ik houd het lichamelijk wel vol, maar de uitdaging zit pas in de laatste km, net weer een verder als de vorige keer bijvoorbeeld. Voor die tijd lijkt het vooral allemaal nog zooooooo lang te duren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:51 schreef freud het volgende:
[..]
Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop.
gewoon een groot rondje uitkiezenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:51 schreef freud het volgende:
[..]
Conditioneel ging het echt heel goed. Was niet eens moe na 10km, kon nog met mond dicht lopen zelfs. Spieren was een ander verhaal. Mijn benen voelde ik vreselijk vanochtend. Als mijn spieren gewend zijn aan de belasting, dan denk ik dat het me best goed af gaat. Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop. Mentaal kan ik het gewoon niet opbrangen in mijn eentje. Met meer loop ik veel verder.
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraarquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Zotheid het volgende:
Maar de 29e pas? Dat is pas over ruim 2 weken. Sterkte!
Ik ga naar de Orthopedische Manuele Therapie bij M. Binnendijk in de weissenbruchstraat. Daar ben ik van al mijn kwaaltjes afgekomen.
Beetje tempolopen er in gooien of bergen of stukken strandquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:14 schreef Innocence het volgende:
Misschien toch maar wat meer intervaltraining gaan doen.
Dacht ik al ja. Ik had al voorgenomen ietsje minder ver/lang te lopen dan normaal. Maar we zullen zien.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Leuk maar enorm zwaarNa ruim 2km voelde ik m'n knieen helemaal opgloeien
TVP in afwachting van wat jij te horen krijgt. Zit met precies de zelfde klachten en wil er ook graag vanafquote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraar
Mij bevalt het erg goed, vorige week tussen Scheveningen en Wassenaarse slag over het strand gelopen. Als het een beetje mee zit volgende week vanaf Scheveningen naar Katwijk. Probeer wel te lopen als het eb is, dan heb je nog wat vaster zand om over te lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:22 schreef waht het volgende:
Morgen op het strand hardlopen, kijken hoe dat bevalt
Is dat aan het Sweelinckplein? Dat is vlak bij de school van m'n vriendin.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraar
Persoonlijk verwacht ik dat de dokter binnen 10 minuten zegt "shin splints, minimaal 2 maanden niet hardlopen, daarna beginnen met beginnersschema, ondertussen rekoefeningen blijven doen om je spieren te versterken en fietsen/zwemmen om je conditie op peil te houden".quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:05 schreef Robier het volgende:
TVP in afwachting van wat jij te horen krijgt. Zit met precies de zelfde klachten en wil er ook graag vanaf.
Tis idd echt enorm zwaar. Een van de weinige trainingen waarin ik al tijdens het lopen spierpijn kreegquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:08 schreef waht het volgende:
Dacht ik al ja. Ik had al voorgenomen ietsje minder ver/lang te lopen dan normaal. Maar we zullen zien.
Bruggen zijn het enige dat ik in de buurt kan vinden dat een beetje spannend is wat dat betreft.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Beetje tempolopen er in gooien of bergen of stukken strand
Ik ben nog geen kilo afgevallen door het hardlopen, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo zal zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
ik ben 1.89 en weeg 65 kgquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Het punt is ik weeg al niet zoveel, 68Kg en ben 1.84m lang, omdat ik een hele snelle stofwisseling heb kom ik geen gram aan. Zal ik ook mijn voeding moeten aanpassen zodra ik begin met hardlopen?
Ik heb Sharp in ear dingen, maar die blijven toch niet zitten, ondank de grootste opzetstukjes. Maar goed, moet toch op zoek naar dat legendarische 'zen' gevoel waar 'men' het altijd over heeft met hardlopenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:59 schreef Scighera het volgende:
kijk eens naar Creative EP-630. gebruik ze zelf met zowel lopen als fietsen. blijven goed zitten, zeer goed geluid en geen last van omgevingsgeluiden.
Hoe voelt het bij jou? Voel je het alleen als je rent/inspanning levert of heb je er vaker last van?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 06:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Persoonlijk verwacht ik dat de dokter binnen 10 minuten zegt "shin splints, minimaal 2 maanden niet hardlopen, daarna beginnen met beginnersschema, ondertussen rekoefeningen blijven doen om je spieren te versterken en fietsen/zwemmen om je conditie op peil te houden".
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen om m'n conditie eens flink te verbeteren. Nu heb ik al van alles uitgezocht over trainingsschema's en alle benodigdheden. Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
Het punt is ik weeg al niet zoveel, 68Kg en ben 1.84m lang, omdat ik een hele snelle stofwisseling heb kom ik geen gram aan. Zal ik ook mijn voeding moeten aanpassen zodra ik begin met hardlopen?
scheelt ook dat je maar heel weinig gewicht hoeft mee te slepenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdJe krijgt vanzelf wat meer honger, maar maak je maar geen zorgen. Overigens is zulke bouw zoals wij hebben juist ideaal voor hardlopen, vaak gaat het samen met veel aanleg voor hardlopen
Ach, spieren zijn zwaarder dan vet. Ik ben ook zacht gezegd niet zwaar, en kom ook nauwelijks aan, terwijl ik genoeg eet. Gewoon lekker gaan lopen, spieren kwekenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen om m'n conditie eens flink te verbeteren. Nu heb ik al van alles uitgezocht over trainingsschema's en alle benodigdheden. Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
Daar is wel een oplossing voor: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/othersports.html?in_article_id=514129&in_page_id=1781quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:11 schreef Innocence het volgende:
Vind je het gek dat jullie allemaal veel sneller lopen met die lange stelten!
Als ik ga lopen gaat dat 5 minuten goed, vervolgens krijg ik het gevoel dat m'n scheenbeen in een bankschroef zit. Geen zwaar pijnlijk gevoel maar echt het gevoel alsof het bot van m'n scheenbeen in elkaar wordt gedrukt. Vervolgens loop je nog een stukje door en dan wordt het wat erger. Als ik dan wat rek dan voel je voornamelijk dat de rek oefening waarbij je je been tegen je kont aan legt en je voet met de hand probeert te strekken. Dan voel je heel duidelijk pijn. Als je dat een paar keer doet dan gaat de pijn rustig weg en na verloop van tijd kun je met steeds minder pijn hardlopen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:20 schreef Robier het volgende:
Hoe voelt het bij jou? Voel je het alleen als je rent/inspanning levert of heb je er vaker last van?
Goed bezigquote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef mark2012 het volgende:
Ik ben ook sinds een maand weer aan het hardlopen. Ik heb vandaag ongeveer 3.5 - 4 km gelopen en hard.
Ik ging wel kapot na een tijdje. Veel zweet, speeksel over gezicht en jasje en ik werd licht in mn hoofd. Maar het voelde goed, vooral na afloop, heerlijk gevoel krijg ik dan. Normaal kreeg ik altijd last van mn linker enkel maar sinds ik vandaag harder ben gaan lopen voel ik er minder van. Misschien maar beter zo. Mij iPod gaat altijd wel mee, anders loop ik voor geen meter!.
Wat drinken jullie trouwens na afloop. Ik melk --> veel eiwitten --> goed vor spieren. Is dit verstandig? Van te voren geen melk anders overproductie speeksel
Doe ik ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef mark2012 het volgende:
Wat drinken jullie trouwens na afloop. Ik melk --> veel eiwitten --> goed vor spieren. Is dit verstandig? Van te voren geen melk anders overproductie speeksel
Nee, ik loop al jaren op Nike Air Structure Triax. Ik kwam er toen thuis pas achter dat het ook een Nike+ schoen was. Hoewel mijn vorige hardloopschoenen Adidas warenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:17 schreef Bullebak het volgende:
Heb je speciaal voor Nike+ nieuwe schoenen aangeschaft?
Zo ja, zonde
Dan had je ook een Shoe pouch kunne bestellen, die bevestig je gewoon aan je veters.
[ afbeelding ]
Voor de mensen met teveel geld, de Gramin Forerunner is nu 190 euro bij Futurumshop
ik ben 1.95 en weeg 84.... ga zo weer lekker door de kou heen lopen. Vaste rondje van 6kmquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:12 schreef Raphaelo29 het volgende:
zo, recent mijn P.R. aangescherpt op de 5km. ( 20"22 min. ) en de 10 km. ( 43"11 )
Ik ben zelf geen man met een hardlopersfiguur. Ik zit op 1m84 en 80 a 81 kg. Ik ben dan ook zeker niet mager, maar ik kan een heel aardige snelheid halen inmiddels.
Heb van de zomer even 77 kg. gewogen, maar ik wil er niet teveel voor laten, ik hou ook van een lekker biertje en lekker eten
In dat opzicht is het ook niet erg gek dat ook ik amper wat weeg. 70 kilo tegen ong 1.82 km.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdJe krijgt vanzelf wat meer honger, maar maak je maar geen zorgen. Overigens is zulke bouw zoals wij hebben juist ideaal voor hardlopen, vaak gaat het samen met veel aanleg voor hardlopen
idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkickquote:Op maandag 18 februari 2008 13:04 schreef PieterBas het volgende:
Meestal is het bij mij, dat ik juist een enorme vreetkick krijg na training en de koekjes, chips en toetjes eet. Maar goed, je wilt niet weten hoe druk het bij de dichtsbijzijnde McDonalds is na een atletiekwedstrijd.
Maar wat Zotheid en FJD ook al vermeldde.. Ik eet wat ik verbruik.
Naast die koekjes gaan er dus ook een yoghurt bak met cornflakes. Als een soort van koekiemonster loop ik door het keuken heenquote:Op maandag 18 februari 2008 16:09 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkickbijzonder irritant... ik neem dan vaak een grote bak magere yoghurt met muesli, iig geen koekjes, chips etc. want daar zitten gelijk weer veel calorieën in
en je moet idd eten wat je verbruikt, maar daar heb je ook nog verschil in. Je kan een zak chips leeg eten of 3 bruine boterhammen met kaas....
1.89 en 65 kgquote:Op zondag 17 februari 2008 21:59 schreef Sweetbeach het volgende:
Wel een interessante discussie over dat gewicht + hardlopen... Van duurloop val je op zich niet zoveel af. Maar wanneer je het váák doet kan het bij sommige wel natuurlijk... Het ligt er denk ik vooral aan hoeveel je weegt en wat je vetpercentage is. Weeg je 100 kg en heb je veel vetpercentage zal je wél afvallen van duurloop. Wanneer je al zo mager als wat bent (zoals ik hierboven soms lees... 1.80 en 65 KG![]()
) zal je niet veel afvallen nee...
Haha, ik ook zoiets. Twee borden vol zilvervliesrijst ofzoquote:Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef FJD het volgende:
Vorige week toen ik na 80km fietsen terugkwam had ik na een half uur twee bananen, 7 bruine boterhammen en een grote schaal met yoghurt en musli op. Vervolgens nog niet vol zitten maar toen vond ik het wel eens genoeg
Dat is bah. Ik vind het bij mezelf al erg dat er amper wat vet aan zit, bij vrouwen wil ik dat dan helemala niet hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
Reken mezelf nou ook niet echt tot de wereldtopquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
Damn.. met 15kg extra beef zou je een stuk snellere 100m/200m hebben denk ik?quote:Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
Heb ik ook. Ik weeg 66 kg. bij 1.97 meter. Zit al jaren te hikken tegen mijn PR van 39.08 op de 10 KM.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
Loop je volgens een schema of meer op gevoel? Ik ben voor Rotterdam aan de hand van een schema aan het trainen en vooral de lange lopen moeten dan juisst in een heel langzaam tempo wat wel ff wennen is want vroeger liep ik in trainingen gewoon een lekker vlot tempo. Loop nu ook niet meer op afstand maar op tijd, gister 3 kwartier hersteloopje gedaan in heel rustig tempo en morgen staat een 70 minuten loop op het programma.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:45 schreef Grumpey het volgende:
Net weer getraind voor de marathon, 21 km in 1:37, en was weer zwaar, maar wel stuk sneller dan de vorige keer. Tijdens de marathon zal ik waarschijnlijk wel ietsjes rustiger lopen dan dat
klinkt goedquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Adurothiel het volgende:
Ik kwam hier 2 maanden geleden al eens binnenvallen om blij te melden dat ik m'n hardloopschema zo leuk vond, en nu is-ie klaarZaterdag heb ik voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, ik was zo trots op mezelf!
Misschien dat ik ook wel langere afstanden wil proberen, maar ik weet nog niet of ik dat wel leuk vind...
Voorlopig blijf ik m'n vaste rondje van 5 km nog maar lopen, denk ikvandaag in 28:03.
En grappig om te zien dat de meeste lopers hier inderdaad het typische "hardlopersfiguur" hebben
Hadden jullie dat altijd al, door bijvoorbeeld van jongs af aan veel gesport te hebben, of gewoon "vanzelf"? Het lijkt zo wel alsof je de sport kiest die bij je lichaam past
M'n vriend loopt ook hard en is ook zo'n spijker, 1.85 en rond de 68 kilo geloof ik.
Zelf ben ik ook wel dun, 1.75 en 57 kg, maar dat is toeval, want ik had sinds m'n 13e niet meer gesport. Ik loop nu 3 maanden hard en gelukkig ben ik daar niet door afgevallen.
Vind ik eigenlijk ook, maar goed wat doe ik er aan.. Meer (gezond) eten en krachttraining had niet echt het gewenste effect..quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:34 schreef Bullebak het volgende:
Dat zogenaamde hardloopfiguur is natuurlijk absoluut niet ideaalTenminste qua uiterlijk dan, vind ik. Ziet er altijd een beetjes ziekjes uit.
![]()
Ook geblesseerd neem ik aan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:54 schreef FJD het volgende:
Volgende week naar de sportartsKan niet wachten op duidelijkheid. Op dit moment maar aan het fietsen geslagen, ook leuk maar ik wil hardlopen
ging echt wel lekker inderdaad, jammer dus van het begin. Die brienoord was wel echt hoog trouwensquote:
ligt eraan waarvoor je hardloopt. Ik train voor de marathon en ik loop drie keer per week, waarvan eentje een duurloop van minstens 1.5 uurquote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
quote:Afstand 15 kilometer
Categorie MSR
Totaal plaats 302 / 2501
Categorie plaats 113 / 555
Snelheid 13,878 km/uur
Bruto tijd 1:07:20
Netto tijd 1:04:51
1-2 keer in de week duurloop.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Precies. Ik loop ook niet langer dan 45 minuten (duurloop). Af en toe is er een natuurlijk een uitzondering. Ik kan heus wel langer lopen, maar ik wil mijn sprintsnelheid niet kwam. Ook sprinters moet aan hun conditie werken.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.![]()
Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
Als ik weer volle bak kan trainen pak ik mn oude schematje weer op:quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Ik loop dan dus een uurtje, en dan 11,4 KmEn dat is an sich niet ver vind ik!
kan je mij uitleggen wat het negatieve effect van hardlopen kan zijn op krachtraining (borst/schouders etc.) of bedoel je krachttraining in de benen?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.![]()
Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
Misschien dat daar het probleem wel zit, ik doe zelf aan krachttraining en zelfs met 3x per dag een extra shake bovenop m'n voeding is het nog lastig om voldoende eiwitten binnen te krijgen.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:12 schreef mark2012 het volgende:
Hardlopen negatief effect op kracht training? Volgens valt dat wel mee. Genoeg koolhydraten/eiwitten eten dan is er niks aan de handje![]()
Jij neemt 3 eiwitshakes per dag, plus de normale voeding, en je komt tekort?quote:Op zondag 24 februari 2008 22:22 schreef Robier het volgende:
[..]
Misschien dat daar het probleem wel zit, ik doe zelf aan krachttraining en zelfs met 3x per dag een extra shake bovenop m'n voeding is het nog lastig om voldoende eiwitten binnen te krijgen.
Heeft er voornamelijk mee te maken dat lang hardlopen (langer dan een uur achtereen) een katabool effect heeft op het lichaam. M.a.w., het breekt spieren af. Uit onderzoeken blijkt dat duursport een negatief effect heeft op het testosteron-niveau in het lichaam. En laat dat hormoon nou net een van de meest spier-opbouwende hormonen zijn die er is. Je zal (bijna) nooit een bodybuilder zien die marathons loopt, om vet te verbranden of conditie op peil te houden doen die meer aan intensieve interval training.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
kan je mij uitleggen wat het negatieve effect van hardlopen kan zijn op krachtraining (borst/schouders etc.) of bedoel je krachttraining in de benen?
En HIIT is idd lekker, al moet je wel kapot kunnen/willen gaan
HIIT is ook niet aan 1 stuk hardlopen. Het is een interval training. Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 24 februari 2008 22:32 schreef FJD het volgende:
HITTEen kwartier lang keihard lopen, ik kan dat echt niet. Het tempo wat ik een kwartier lang vol kan houden is ook zo ongeveer het tempo wat ik 2 uur lang vol kan houden.
Waren veel smalle stukken aan het begin inderdaad. Maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om in te voeren dat je gewoon rechts gaat lopen als je niemand wilt inhalen...quote:Op zondag 24 februari 2008 13:18 schreef kepler het volgende:
net de bruggenloop gedaanIk ben achteraan gestart wat dus niet zo slim was. Eerste kilometers alleen maar iedereen ingehaald en steeds weer wachten tot je er langs kon...
Uiteindelijk een tijd van 1:04:00 (ongeveer) gelopen. Eerste 5 km in 23:30, tweede 5 in 20:30 en de laatste ook in 20:30. Moet dus sneller kunnen als ik meer vooraan start
Zoiets zou ik ook graag nog 's aan meedoen zeg! Zitten er bijvoorbeeld bij de Roparun ook korte afstanden tussen? En zijn er nog meer soortgelijke evenementen?quote:Op maandag 25 februari 2008 13:54 schreef Grumpey het volgende:
na vorig jaar de geweldige ervaring van de Roparun te hebben meegemaakt, van Parijs naar Rotterdam estafette-hardlopen, kwam een van de toffere teamgenoten nu met een aanbieding voor me om van Amsterdam naar Praag te gaan lopen. Extraatje: we gaan nu ook teruglopen
Het klinkt echt heel gaaf9 dagen lange roparun met de finish in het olympisch stadion, 2000km, twee (imo) mooiste steden van europa.....oh god, waar ga ik nu weer aan beginnen
als het doorgaat dan tenminste
sorry geen idee, heb er zelf geen, maar er zullen hier vast wel paar mensen vanaf wetenquote:Op maandag 25 februari 2008 14:19 schreef Landgeld het volgende:
Ik denk er over om een hartslagmeter aan te schaffen. Max. 100 euro. Iemand nog een tip![]()
Heb een paar keer met zo'n ding gelopen en het is wel handig om in bepaalde zones te lopen/trainen..... zodat je niet te hard gaat..
Paar goede merken kiezen en dan degene kiezen die het dichtst bij de 100,- zit. Op dat niveau zijn de verschillen niet zo heel groot. Het is wel de moeite waard om net een tientje of 2 extra te investeren (als dat nodig is, weet t niet precies) als je daarmee een meter krijgt waarbij je verschillende zones in kunt stellen. Ik heb de allergoedkoopste gekocht en ik ben/was dus elke keer tijdens de training m'n zones opnieuw aan het instellen. Na een tijdje wordt je dat zat en loop je op twee zones; (1) de ingestelde zone en (2) het gepiep als je daar boven zitquote:Op maandag 25 februari 2008 14:19 schreef Landgeld het volgende:
Ik denk er over om een hartslagmeter aan te schaffen. Max. 100 euro. Iemand nog een tip![]()
Heb een paar keer met zo'n ding gelopen en het is wel handig om in bepaalde zones te lopen/trainen..... zodat je niet te hard gaat..
Maar hoe kan het dat je 5 km in 20 minuten loopt en 15 km niet rond het uur?quote:Op maandag 25 februari 2008 15:46 schreef Sehnsucht het volgende:
Long time no see in dit topic, dus ik meld me weer is![]()
inmiddels zijn er grote plannen voor de toekomst: de Roparun voor 2008 staat op het programma. Het is een team van mijn school, en zodoende zijn er op het moment nog iets meer lopers dan er mee kunnen, maar ik ben vol vertrouwen dat er nog wel een aantal afhaken voor het zover is. Om te bewijzen dat je natuurlijk kan lopen staan er enkele verplichte lopen op het program; de bruggenloop(15KM, gister gedaan, later meer hierover), de city pier city loop (21,1KM) en de rijnmondloop (10KM). ook komen er natuurlijk nog gewone trainingen en andere wedstrijden bij.
ik volg op het moment een schema om op 15 maart de CPC loop te doen (21,1KM) onder de 2 uur. dit moet wel lukken gaan lukken gok ik zo.
Gisteren werd de reeks verplichte lopen afgetrapt met de bruggenloop (15KM) , in een tijd van 1.14.21![]()
ik ben zeer tevreden met mijn tijd om dat ik eigenlijk dacht dat ik rond de 1.20 zou lopen. het ging echter veel makkelijker dan gedacht en ik heb zonder veel problemen de 12KM/u kunnen volhouden tot de finishik denk dat ik me met deze tijd aardig in de picture heb gezet bij de organisatie. Ik mis in verband met het openbaar vervoer regelmatig de trainingen, maar ik liep gister een 2e tijd onder de 'roparun' kandidaten. (2 minuten achter de nummer 1, 14 minuten voor de nummer 3)
Ondertussen heb ik half januari ook mijn PR op de 5 nog even naar beneden bijgesteld van 21.06 naar 20.47![]()
Gr,
Werner
Is dat zo vreemd danquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:01 schreef Koen_74 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat je 5 km in 20 minuten loopt en 15 km niet rond het uur?
Die 1:14 is een goede tijd, daar niet van, maar op basis van je 5 km tijd kan je veel beter....
gewoon zelf onthouden, had ook geen horloge dus moest me richten op de 5 en 10 km tijdenquote:Op maandag 25 februari 2008 14:01 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waren veel smalle stukken aan het begin inderdaad. Maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om in te voeren dat je gewoon rechts gaat lopen als je niemand wilt inhalen...![]()
Wel mooie eindtijd zeg! Heb je je tussentijden zelf onthouden of kan je die ook nog ergens terugvinden?
ik weet zeker dat ik het tempo dat ik op de 5KM loop niet kan volhouden gedurende 15KM. ik denk dat ik eerst mijn uithoudingsvermogen moet vergroten en dan moet gaan letten op betere tijden over lange afstanden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:01 schreef Koen_74 het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat je 5 km in 20 minuten loopt en 15 km niet rond het uur?
Die 1:14 is een goede tijd, daar niet van, maar op basis van je 5 km tijd kan je veel beter....
Als je echt te weinig traint voor een dergelijke afstand kan dat wel kloppen, maar als je regelmatig loopt kan het verbeterd worden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:07 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
ik weet zeker dat ik het tempo dat ik op de 5KM loop niet kan volhouden gedurende 15KM. ik denk dat ik eerst mijn uithoudingsvermogen moet vergroten en dan moet gaan letten op betere tijden over lange afstanden.
Dat is helemaal niet mijn logica.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:14 schreef mark2012 het volgende:
Dat zou ook een beetje raar zijn he. Met die logica zouden marathon lopers alles winnen op kortere afstanden wat natuurlijk onzin is.
Was eigenlijk nog een deel van het verhaal wat ik vergeten was te vertellen..quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:14 schreef mark2012 het volgende:
Dat zou ook een beetje raar zijn he. Met die logica zouden marathon lopers alles winnen op kortere afstanden wat natuurlijk onzin is.
Ik ga deze lopen: http://www.nikehilversumcityrun.nl/ op 6 april. Twee jaar geleden heb ik daar voor het eerst een 5 km gelopen (in een genante tijd) dus nu wilde ik schitteren, eigenlijk inj <50.... ik gamijn best doen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:03 schreef thaleia het volgende:
Ah je bent een vrouwDat had ik nog helemaal niet door.
Waar ga je die 10 lopen? Ik heb er eentje toegezegd met Pasen, maar da's me eigenlijk veel te snel nu ik net vandaag pas weer mijn periode van totale inactiviteit heb doorbroken. Mag blij zijn als ik onder het uur blijf
ik heb zo'n vermoeden dat ik hetzelfde probleem hebquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:19 schreef FJD het volgende:
De enige genante tijd is de tijd die je loopt op een dag dat je te lui bent om je ene voet voor de andere te zetten. Met 100% inzet bestaat er geen genante tijd.
Ik kon in het afgelopen jaar m'n tijden op de korte afstanden direct doortrekken naar de langere afstanden maar dat is niet omdat dat normaal is maar omdat ik zelf steeds beter werd; de 5km heb ik na 9 weken training gelopen en toen nooit meer, 9 weken later de 10km en daarna nooit meer in wedstrijdverband. Om die reden heb ik dus 23:45 op de 5km staan, iets van 43:xx op de 10km en 1:45:19 op de halve marathon
Overmorgen eindelijk naar de sportarts, lijkt wel een eeuwigheid te duren zeg!
Goed op letten inderdaad. Een van de eerste fases is dat je bij aanvang last van je schenen krijgt maar dat dit na een stuk lopen vanzelf wegtrekt. Dat is dus erg verradelijk; je denkt nml. dat het gewoon wat spierpijn is en je het kwijt bent maar feitelijk loop je je lijf kapot. Vervolgens komt de pijn de volgende dag terug en hoe langer je doorloopt hoe chronischer het wordt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:42 schreef kepler het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat ik hetzelfde probleem hebHet vreemde is dat ik goed op mn knie heb gelet omdat ik daar eerst last van had. Dat is nu zo goed als over en nu krijg ik last van mn scheenbenen... Het kan ook gewoon spierpijn zijn, maar komende dagen ga ik hier maar even goed opletten
bedankt, ik ga het gewoon proberenquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:21 schreef annoh het volgende:
Wat schijnt te werken bij shin splits, naast de dingen die jullie hier beschrijven, is rekken alsof je je kuispier rekt (zoals je hardlopers altijd ziet doen) maar dan je knie verder door duwen naar voren (met je hiel ietsjes van de grond). Ik heb zelf ook wat last gehad van mijn scheenbenen en heb het idee dat dat rekken samen met rust goed geholpen heeft. Het is nu nog steeds onderdeel van mijn warming up en cooling down routine.
Je kunt vragen bij de sportarts of dit ook voor jouw klachten zou gelden. Misschien is het wel gewoon een placebo effect, net als bij antidepressiva.
thx voor de link.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:05 schreef Asics-DS het volgende:
Voor een hartslagmeter moet je echt hier eens kijken. Super prijzen. http://www.seeyourheartbeat.com/
Dankje... Ja, voorzichtiger lopen is wellicht een goed plan. Vorige keer had ik vrijwel geen warmup gehad en verstapte ik me na 50 meter van de 5 km die ik wilde lopen. Een echte bikkel loopt dan toch gewoon die 5 km door, maar toen ik thuis kwam kon ik de trap niet eens meer op komen... Bleek achteraf speling te zijn ontstaan in mijn kniegewricht en mocht ik een tijd niet sporten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:46 schreef Grumpey het volgende:
www.uitslagen.nl zou weleens kunnen helpen daarbij, welkom terug en succes dit keer![]()
Misschien iets voorzichter lopen dit keer?
ja, die estafettes zijn echt geniaal, puur ook omdat het zo'n onbetaalbaar groepsgevoel geeft die gelijk voor een goede band zorgt! Iedereen zit in zelfde schuitje dus laten we er het beste van maken en allemaal tot einde doorgaan, zoietsquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, in het mediapark![]()
Ik ga met Pasen in Utrecht de 10 lopen. Was in de verleiding om het te skippen, maar een maand daarna is alweer de......Batavierenrace
Die Roparun klinkt trouwens ontzettend leuk en dan niet zozeer vanwege het lopen, maar vanwege het fenomeen "met z'n allen doorbikkelen" dat je bij de Bata ook al een beetje hebt. Dat zijn de leukere evenementen
hoeveel was je van plan te lopen?quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:14 schreef Innocence het volgende:
Gisteren voor 't eerst weer gelopen na de Bruggenloop. Dacht dat ik alleen een beetje stijfjes zou zijn, maar ging echt door de grond van de pijn in m'n enkels. Na paar km afwisselend wandelen en hardlopen toch maar gestopt.
Dus nog maar even een paar dagen rust en hopen dat ik nog wel op tijd ben voor de CPC...
ja dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 28 februari 2008 13:30 schreef Grumpey het volgende:
Wow, mijn herstellopen zijn meestal gewoon rondje vondelpark en niet meer dan dat, puur zeg maar even de beentje losschudden en de pijntjes beetje eruit lopen
Kwaliteit verschil in de hartslagmeting zal er niet zijn. Elk merk zal prima je hartslag weergeven. Het verschil zal zitten in de extra functies die ze aanbieden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
thx voor de link.
Iemand die het verschil weet (qua kwaliteit ed.) tussen
Polar - Suunto - Garmin ?
Ik las wel dat je ondertussen spieroefeningen moest doen om de spieren in je benen zo sterk mogelijk te krijgen (zonder deze te belasten natuurlijk) zodat je als je weer kunt hardlopen je ook minder kans hebt dat het terugkomt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:
@FJD
Ik ben overigens benieuwd of je oefeningetjes o.i.d. mee krijgt voor je blessure. De sportfysio hier is op wintersport. Ik doe nu wat rondjes draaien met mn voet, tenen naar de scheen trekken en idd met gebogen knie de kuit rekken zodat je wat meer het pezige gedeelte onderaan de kuit pakt.
Whoa! Respect!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:55 schreef Asics-DS het volgende:
(komt toch op zo'n 16 uur per week).
Daarnaast 2x per week op de crosstrainer in de sportschool en 's ochtends wat dribbelen.
Weet ook wel dat het eigenlijk veel minder moet zijn, maar ben nogal eigenwijs en heb heel weinig tijd over om genoeg op afstand te trainen voor de CPC.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Herstelloopjes zijn altijd wel lekker. Maar waarom in godsnaam 2 uur lopen als herstel?!! Vergeet niet dat hardlopen hoe langzaam je ook loopt altijd vrij veel belasting blijft leggen op pezen en gewrichten. Herstelloop is gewoon 30-60 minuten loslopen, evt. met wat steigerungen.
Nou moet ik zeggen dat ik dit jaar een rustig jaar heb. Ik heb afgelopen half jaar avondschool gehad om deelcertificaten te halen. Dat is klaar en nu heb ik een fulltime baantje bij de TNT als postbode. Dit biedt ook veel vrije tijd natuurlijk, als je het handig indeelt. September begint mn opleiding dus dan heb ik minder tijd over.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:03 schreef thaleia het volgende:
[..]
Whoa! Respect!
Ik moet toch eens kappen met die fulltime onderwijsbaan van mij. Alle tijd om te trainen tijdens de zomervakantie, maar door het jaar heen ho maar
ai, dat is echt kutquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:30 schreef FJD het volgende:
Zo en dat was de sportarts. Het goede nieuws is dat hij niet dacht aan shin splints, het slechte nieuws is dat zijn diagnose nog veel erger was; compartimentsyndroom. De spieren in je scheenbeen zitten in een compartiment en normaal gesproken kunnen ze daarin groeien en krimpen (inspanning, warmte, uitzetten). Ik zou nu echter op het punt zitten waarbij de spieren zo gegroeid zijn dat elke inspanning (en dus uitzetting) direct resulteert in druk op de schenen. De spieren kunnen dan dus niet meer verder uitzetten en de bloedtoevoer van je onderbenen wordt steeds moeilijker.
Oplossingen zijn krachtoefeningen met de fysio (het kan helpen maar don't get your hopes up to high) en wanneer dat niet helpt dan onder het mes. De komende maanden dus zeker niet meer hardlopen en de kans is groot dat ik er helemaal van af moet zien
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijnquote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:28 schreef FJD het volgende:
Nope, ter plaatse dacht ik eigenlijk niet dat ik operatie überhaupt zou overwegen. Ik ben ook meer het type dat eerst alles moet laten bezinken om daarna met vragen te komenHet zijn iig vragen die ik meeneem voor m'n vervolg gesprek bij de sportarts over een paar maanden. Wie weet gaat het wel gewoon weg met rust en fysio
ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc.... heb 6 km wel uitgelopen, maar toch... heb ik ook niet vaak. Komt misschien omdat ik gister 50 km gefietst heb.... maar waarss gewoon een slechte dag. Heb je af en toe!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:41 schreef waht het volgende:
Kom net terug van hardlopen, ging weer zeer goed. Alleen dronk ik naderhand een flesje water en op de terugweg naar huis werd ik me daar toch misselijk. Ik heb m'n onbijt gelukkig binnen weten te houden maar fijn is anders. Heeft misschien te maken met dat ik koffie vantevoren heb gedronken, wat ik niet vaak doe. Overigens is die misselijkheid nu overgegaan in honger, tis ook altijd wat.
Het is een vrij standaard operatie maar goed bij elke operatie hoort een risico, hoe klein dan ook. De vraag is of je dat risico wil lopen voor iets waar je normaal gesproken geen last van hebt en met iets dat zo cruciaal is voor je levensgeluk als je benen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:36 schreef Robier het volgende:
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijn.
Klopt, daar ben ik je ook erg dankbaar voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:54 schreef FJD het volgende:
Veel pasta eten, veel extra water drinken, volgende week normaal trainen, zondag (volgende week) helemaal leeg lopen, week heel rustig aan met veel pasta en water (een liter extra per dag en ja dan ga je pissen als een stier). Paar uur voor de wedstrijd nog een bord pasta, nog wat sportdrank, uurtje van tevoren nog een banaan en hoppakee!
Ik had een paar pagina's terug een pagina uit de Runnersworld ingescand, daar heb ik dit ook vandaan. Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld voor een loop als toen
Heb ik als ik melk gedronken heb in de uren voordat ik ga lopen. Door dat vele speeksel krijg ik het dan ook benauwdquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc....
Het is me eerste wedstrijd ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:14 schreef Asics-DS het volgende:
Is dat niet een tikkie overdreven voor een halve?
Dit schema is in december opgesteld, eigenlijk toen ik echt begon te trainen met een doel. Toen moest ik aangeven wat ik aankon en dat was niet zo veel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:18 schreef FJD het volgende:
Een week van tevoren nog een keer leeglopen ja, kun je daarna alles weer aanvullenOverigens vind ik de tijden die je moet hardlopen wel erg kort
Trainingen van 45minuten zijn leuk maar toch wel stukken anders dan 2 uur.
Ik heb een tijdje volgens het schema op hardloopschema.nl gelopen en dan liep je toch gemiddeld tussen de 1 en 2 uur per keer (meestal rond de 60/70 minuten behalve zondag duurloop).
Was ook niet lullig bedoeld hoorquote:
Ik druk altijd op quote van het 1e bericht, kopieer de tekst, ga dan weer terug en quote het 2e bericht met de tekst van de 1e erin gekopieerd etc.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
Edit: hoe quote je meerdere berichten?
hoe ziet jouw schema er een beetje uit? Ik ga hem ook lopen namelijk, maar heb net een verschrikkelijke 20k achter de rugquote:Op zondag 2 maart 2008 15:20 schreef Grumpey het volgende:
De marathon van Rotterdam, dus 13 april....nog ruim een maand trainingstijd dus...
Ik ben er ook bij op 30 maart, de 12 km van Zandvoort, en heel misschien geef ik me op voor de 32 van Kampen (en anders verzin ik zelf een route van 32 km in mijn omgeving) op 23 maart. Zo rond 4 april wil ik nog eens een ruime halve lopen en daarna houd ik 'rust'.
jij was er toch ook de 30e thaleia?
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef -Splash- het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben pas (3 weken) opnieuw begonnen met hardlopen (lekker is dat, je voelt je gelijk al een stuk fitter).
Ik heb ook een hartslagmeter gekocht om goed te beginnen, maar hij gaat best wel vaak af op de zone waar ik hem heb ingesteld (154-174 (ben 25 jaar)).
Hierdoor moet ik dus vaker stoppen.
Doe ik iets verkeerd ?
Ik volg een schema van hardloopschema.nl voor de marathon van Rotterdam. Doordeweeks zijn het herstellopen, interval/tempo en (intensieve) duurlopen tot max 75 minuten. In het weekend dan de lange rustige duurloop. Komende weken staan voor mij de volgende lange duurlopen nog op het programma:quote:Op zondag 2 maart 2008 16:52 schreef kepler het volgende:
[..]
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?
Maar ik heb ongeveer hetzelfde schema dan:
- Doordeweeks 10-15 km (twee keer per week ofzo)
- 9 maart 25k ongeveer
- twee weken rusting hardlopen, met 1 keer lange duurloop van ongeveer 20
- dan eind maart ergens 35k
- 30 maart de 12k van Zandvoort
- rond 4 april nog eens 25k
- dan tot 13 april rustig aan
Gelukkig maar. Het is ook meer dat al die kwaaltjes me een beetje tegenhouden om lekker door te lopen. Maar bedankt, ik ga er van uit dat het goed gaat komen.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Was ook niet lullig bedoeld hoor. Er is niks mis mee dat je het serieus neemt, daar zul je zeker niet slechter van worden. Dus alle succes gewenst!
Eh jaquote:Op zondag 2 maart 2008 23:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?
Eigenlijk is het dus helemaal niet nodig om het geleidelijk aan op te bouwen? Of heb je hiervoor al veel vaker een marathon gelopen?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |